KTM 790 Adventure

Juohmaru!

Μέλος
Όνομα
Αλέξανδρος
Μοτό
S2R1000
Meoni
Ερώτηση...
Το 640 Adv αλήθεια πόσο ζύγιζε...;
Με το 28λιτρο ντεπόζιτο γεμάτο και μια τεχνολογία προ 30 ετών; Ένας σημερινός δικύλινδρος 800, ειδικά ο lc8c, είναι τόσο βαρύτερος από τον παλιό lc4;
Ή τα με τον κουβά μπλιμπλίκια προσθέτουν τόσο βάρος;
Το αν χρειαζόμαστε διαφορετικούς χάρτες απόδοσεις και.. και... και... είναι μια άλλη συζήτηση...

Και κάτι τελευταίο... προσωπικά με θυμώνει που μια εταιρεία σαν την KTM βάζει στην άκρη την απόδοση (βλ. βάρος, ρυθμ. αναρτήσεις) χάριν των θερμαινόμενων grip....
 

pumba

Μέλος
Όνομα
pumba
Μοτό
Honda c50rr
Philips OneBlade
Mη μου πεις οτι πεφτεις απο τα συννεφα που ενα μηχανακι σχεδιαστηκε για να φερει πολλα εσοδα στην εταιρια , με το χαμηλοτερο δυνατο κοστος... Αυτος ειναι ο ορισμος μιας εταιριας που θελει να εχει εσοδα. Οπως επισης αδυνατω να πιστεψω οτι υπαρχει τοσος πολυς κοσμος που περιμενει το ιδανικο για εκεινους εξειδικευμενο ον-οφ με ικανοτητες εντουρο , παραβλεποντας πως η οποιαδηποτε εταιρια κατα πασα πιθανοτητα εχει σαν πρωταρχικο της στοχο να βγαλει ενα μηχανακι που θα πουλησει στους πολλους, στη συντριπτικη πλειοψηφια των αναβατων, κι οχι ενα μηχανακι που θα ειναι για λιγους.

Συμφωνω οτι βαλανε "δευτερης" διαλογης εξαρτηματα -αν και η Bybre ειναι θυγατρικη της Brembo- και μαλλον θα κανεις παρτυ οταν μαθεις οτι το 790 θα φτιαχνεται στην Κινα , στο εργοστασιο της CF-Moto. Το ιδιο ομως συμβαινει και με πχ το Iphone X...

Οσο για τα παρελκομενα, σιγουρα θα μπορουσαν να μπουν παντου εκ των υστερων, αλλα εκει να δεις τι αυξηση σε βαρος και διαστασεις θα ειχες.

Αυτο που ξεχνατε ειναι πλεον ισχυουν αυστηροτατες προδιαγραφες ρυπων. Και για να τις πιασεις και να μπορεσεις να βγαλεις μηχανη στην αγορα, καπου πρεπει να κοψεις και καπου να φορτωσεις βαρος.

το απογοητευτικο ειναι απλα η αλλαγη ροτας της κτμ...μια εταιρεια εστιασμενη κατα κυριο λογο στον αγωνιστικο και ανταγωνιστικο χαρακτηρα των μοτοσυκλετων της...πρωτα εμπαινει το competition, και μετα το κοστος...και παντα τα κτμ ηταν αρκετα πιο προσεγμενα απο τον ανταγωνισμο...


αυτο ομως δυστυχως αλλαξε, εβαλε και την ινδια στο παιχνιδι και βγαζει τα αντιστοιχα μηχανακια, πηγε την παραγωγη στην κινα, και το competition κομματι που ηταν άρρηκτα συνδεδεμενο με τον χαρακτηρα των μοτοσυκλετων της πηγε για βρουβες και πλεον εχει αρχισει να παραγει κουβαδες της σειρας...
 

onroad

Superhero
Περιοχή
7th continent traveler
Όνομα
κωνσταντινος δε γκρειτ
Μοτό
1200 / 2012
Το μεκανακι έχει τα πάντα τεχνολογικά ,από αναρτήσεις το αρ είναι κομπλέ , βάρος 215 κιλά γεμάτο , τι και αν.δεν.εχει υδραυλικό συμπλέκτη ,εγώ θα πω καλύτερα , στα περισσότερα 9χ0 τρομπες πάνω κάτω .ούτε το Άφρικα δεν είχε υδραυλικό συμπλέκτη και ήταν πούπουλο .

Κοντός ψαλμός αλληλούια , ένα καινούργιο μηχανάκι δύσκολα είναι κακό .
Αν είναι ακριβό ; Και βέβαια είναι , θα έπρεπε να είναι 1500€ κάτω .

Δεν πρέπει να το συγκρίνουμε με το 990 γιατί δεν πουλιέται καινούργιο , γιατί αν υπήρχε , σε αυτά τα χρήματα θα ήταν και αυτό και να δω πιο θα περνάτε ;
Ήταν μπροστά από την εποχή του αλλά σιγά τα 5 κιλά πάνω -5 κιλά κάτω .


Το τενερε από την άλλη είναι πιο όμορφο ,πιο οικονομικό και θα έχει το δικό του κοινό ,πολλοί είναι αυτοί που θέλουν ένα καλό μοτέρ σαν βάση και τις βελτιώσεις στην ανάρτηση θα τις κάνουν αυτοί με αφτερ μάρκετ αξεσουάρ σε βάθος χρόνου .

Όσο για το 690 , άμα το πάρεις για να το κάνεις αντβε φτάνει εύκολα τα 160+ κιλά και ξεπερνάει τα 15000€ και περίπου 80hp που δεν είναι λίγα , αν δούμε αναλογία κιλό ανά ίππο .



Στάλθηκε από το ANE-LX1 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 
Τελευταία επεξεργασία:

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R
Προσωπικά αν θέλουμε να μιλάμε για 100% ADV μηχανές, θεωρώ αυτονόητο πως το θέμα κινητήρας-χαλί (δηλ. δικύλινδρος) θυσιάζεται εύκολα έναντι του πλεονεκτήματος στησίματος/ζυγίσματος, αναρτήσεων και χαμηλού βάρους. Οπότε για εμένα τα 690/701 παραμένουν οι πραγματικοί βασιλιάδες της κατηγορίας και από τις ελάχιστες μηχανές που φτιάχτηκαν για τους λίγους και όχι για τους πολλούς (που όπως αναφέρθηκε συνήθως απευθύνονται οι εταιρείες για να έχουν κερδοφορία) και είμαστε τυχεροί που ΑΝ θέλαμε υπάρχουν στη διάθεση μας.

onroad τα 160+ κιλά που αναφέρεις Κώστα μου είναι 60+ λιγότερα από τα περισσότερα δικύλινδρα, καθόλου λίγα! Το οικονομικό είναι άλλο ζήτημα το οποίο είναι σχετικό ανά μηχανή και ανά αγοραστή.
 

Aldebaran

Πορτοκαλί μέλος.
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 690 Enduro '08
Voge SR4 Max
ξεπερνάει τα 15000€ και περίπου 80hp
Γιατί τόσα πολλά ρε Κώστα?

Εκτός αν εννοείς να το στείλεις στον Lyndon Poskitt



 
Τελευταία επεξεργασία:

al800

Μέλος
Περιοχή
Νέα Πέραμος Καβάλας
Όνομα
Al
Μοτό
?
Ξερει τι λεει ο Κώστας. Το καινούριο 690 θα κοστίζει γυρω στα 10.500 βαλε κι ενα τριχιλιαρο+ ενα κοστουμι με τεποζιτο μασκες και ολα τα συναφη κτλ κτλ εκει κοντα στα 15000 εισαι.
 
Τελευταία επεξεργασία:

k0k0s

Μέτζη του νεούκτη
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κωστας
Μοτό
XTZ750 / DL650 / 1090R / Vespa 50s
Kαι ξαναμπαινει το παγιο φιλοσοφικο ερωτημα "τι εστι αντβε μηχανη?"

Για αλλους ειναι μονοκυλινδρο σχεδον εντουρο μηχανακι με σχετικα μεγαλο ντεποζιτο και πολλα αλογα, ωστε να οργωνει σε καθε κατσαβραχο και λασπουρια.
Για αλλους ειναι δικυλινδρο με μεγαλες διαδρομες αναρτησεων, μεγαλο ντεποζιτο, και δυνατοτητες να ταξιδευει μεγαλες αποστασεις εξισου ανετα ειτε ειναι ασφαλτος ειτε χωμα.
Για αλλους ειναι οποιοδηποτε μαστοδοντο/superbike μπορουν να το παρουν και να το κοπανησουν σε κατσαβραχα.
Για καποιους λιγους ειναι οποιαδηποτε μηχανη θα σε ακολουθησει στον γυρο του κοσμου.
Για πολλους στην αλλη ακρη του Ατλαντικου ειναι ακομη και ενα μηχανακι που θα το γεμισουν αντιαεροπορικους προβολεις και θα του δεσουν sidecar η τρειλερ.


Εγω πιστευω οτι ολοι εχουν δικιο γιατι το αντβε ειναι τελειως προσωπικο θεμα, ειναι εκει που θες να πας να ξεδωσεις, να νιωσεις ζωντανος. Δεν θα ξεχασω ποτε το πιο απιστευτο και "γεματο" ταξιδιωτικο που διαβασα ποτε στο advrider, με ενα παλικαρακι με ΧΤ600 χρεπι, απο την Πολωνια στη Μογγολια, με δερματινο περφεκτο, αδιαβροχα σακουλες σκουπιδιων, και υπνο σε υπνοσακο σε βενζιναδικα. Αντε πες του μετα του παιδιου οτι το ΧΤ600 δεν ειναι αντβε...

To 640 αν θυμαμαι καλα ειναι γυρω στα 180κιλα γεματο. Υπεροχο μηχανημα, ειχε ενας φιλος και το ειχα ερωτευθει, κι ακομα θα ηθελα να το εχω. Μου το ειχε δωσει μια φορα να το παω στο Ελ. Βενιζελος και στην Α.Ο. νομιζα οτι θα μου φυγουν τα σφραγισματα.

Το 690 ειναι 150κιλα γεματο μαμα, αν βαλεις τα εξτρα ντεποζιτα 10λιτρων, φερινγκ κτλ παει 165κιλα. Εξισου υπεροχο εργαλειο, αλλα εξισου μονοκυλινδρο με την οποια κουραση αυτο φερνει σε μεγαλα ταξιδια. Και φυσικα μονος , δεν παιζει να παρεις συνεπιβατη, ουτε να φορτωσεις πισω ενα τσαντηρι πραγματα. Αλλα αντε και το φορτωσες. Ουτε θα δουλεψει σωστα, ουτε θα φρεναρει, και θα κουναει σαν τανα οταν βγεις σε ανοιχτο δρομο. Αν το θες μονο για χωμα, πασο. Αλλα αν το θες μονο για χωμα γιατι να μπεις στη διαδικασια φερινγκ,μεγαλυτερα ντεποζιτα κτλ? Γιατι ετσι γουσταρεις ειναι η απαντηση, και πολυ σεβαστη θα ελεγα, απλα ειναι κατι που θα ηθελαν παρα πολυ λιγοι, γιαυτο και η ΚΤΜ -και η καθε ΚΤΜ- δεν το προσφερει σαν εργοστασιακο μοντελο.

Το καθε μηχανακι λοιπον απευθυνεται σε διαφορετικο κοινο. Δεν διαφωνω καθολου οτι με το 790 η ΚΤΜ φευγει απο τα εργαλεια επιδοσεων και παει σε κατι πιο προσιτο για τους πολλους, αλλα αυτο το ξεκινησε πριν 2-3 χρονια με το 1050. Ή μηπως τα μεγαθηρια 1290 των 160ΗΡ δεν ειναι απλα υπερβολες για χωματινη χρηση?

Ομως, κανει και μια στροφη προς μια αλλη κατευθυνση. Ξαναλεω, σερβις ανα 15.000χλμ δεν ειναι λιγο σαν εξελιξη. Οπως επισης ο παραλληλος πιστεψτε με ειναι ισως η δευτερη μετα τον αεροελαιοψηκτο μποξερ πιο ευκολη -αρα και πιο φθηνη στην εργασια- διαταξη δικυλινδρου μοτερ για να κανεις τα μεγαλα σερβις, ιδιως βαλβιδες , και απειρως πιο ευκολα προσβασιμος απο εναν V. Και στην τελικη κανεις δεν θα αμφισβητησει οτι οπως ολα δειχνουν αυτη τη στιγμη ριχνει στη μαχη της μεσαιας κατηγοριας "αντβε" το καλυτερα εξοπλισμενο, ελαφρυτερο, δυνατοτερο, πιο ικανο και ον και οφ μηχανακι της κατηγοριας, και δεν χρειαζεται να κανει κατι παραπανω γι'αυτο, στην τιμη που το εβγαλε. Η αγορα εχει να προσφερει κατι για ολα τα μπαχτσιτσια και ολα τα γουστα, αυτοι αποφασισαν να πλασαριστουν εκει, και να το μαρκεταρουν οπως το κανουν. Με τον Κρις Πριτς που δεν ειναι τιποτε αλλο απο ενας διαφημιστης ("πρεσβη" οπως τον ονομαζουν) της ΚΤΜ...
 

onroad

Superhero
Περιοχή
7th continent traveler
Όνομα
κωνσταντινος δε γκρειτ
Μοτό
1200 / 2012
690 +evo2 +adventure kit =15000
Τα κιλά δεν ξέρω ακριβώς γιατί το δικό μου 690 δεν είχε όλα τα ανβε αλλά θα ήθελα να ζυγίσουμε ένα από περιέργεια .

Για εμένα που κάνω ψευτοαντβε ,που δεν τρώω για πρωινό το εκοραλυ και το τακαρ ,το 1090 η το 790 η το Άφρικα κ το τενερε 700 είναι σούπερ .
Που θέλω να κάνω το χρόνο 1-2 δικαβαλα ,να κάνω και λίγο χώμα , να πάω και ένα μεγάλο ταξίδι .

Το 1290 που είναι καταπληκτικό μου πέφτει πολύ για αυτά που θέλω

Στάλθηκε από το ANE-LX1 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

al800

Μέλος
Περιοχή
Νέα Πέραμος Καβάλας
Όνομα
Al
Μοτό
?
Τελικά όλοι απο δω το πήγαν όλοι από εκει το έφεραν...στο δικύλινδρο σε σειρά καταλήξανε...δλδ Πε εμ Βε 800 Τσι ες αλλά με 270 κρις κρος αεροπλέιν...καλά τα λέγανε θα θες να φύγεις από Πε Εμ Βε αλλά εκεί θα καταλήγεις πάντα. Ο,τι και να λέμε εμείς τωρα το θεμα ειναι οτι όσο αργούν τα μηχανάκια να βγουν για τεστ θα γράφει ο καθένας μας το κοντό του και το μακρύ του αλλά συμπέρασμα γιοκ...Ρε βγάλτε ενα νομο που να λέει υποχρεωτική παρουσίαση μοντέλου Μάρτιο που φτιάχνει ο καιρός...
Πάντως ο καθένας μπορεί να λέει ό,τι θέλει αλλά εχει σημασία τι λέει και η κάθε εταιρία. και το 790 η ΚTM το εχει στην κατηγορία Travel. Δηλαδή για ταξίδια παντός καιρού και τεραίν. ΚΑι να μην ξεχνάμε ότι το 80% των πελατών της ΚΤΜ ό,τι ταξίδι και να θελήσουν να κάνουν από άσφαλτο θα ξεκινήσουν...μεχρι να φτάσουν στο less traveled προορισμό.
 

Juohmaru!

Μέλος
Όνομα
Αλέξανδρος
Μοτό
S2R1000
Meoni
To 640 αν θυμαμαι καλα ειναι γυρω στα 180κιλα γεματο.....

Το 690 ειναι 150κιλα γεματο μαμα, αν βαλεις τα εξτρα ντεποζιτα 10λιτρων, φερινγκ κτλ παει 165κιλα. Εξισου υπεροχο εργαλειο, αλλα εξισου μονοκυλινδρο με την οποια κουραση αυτο φερνει σε μεγαλα ταξιδια........ Ουτε θα δουλεψει σωστα, ουτε θα φρεναρει, και θα κουναει σαν τανα οταν βγεις σε ανοιχτο δρομο. Αν το θες μονο για χωμα, πασο....

Το καθε μηχανακι λοιπον απευθυνεται σε διαφορετικο κοινο. Δεν διαφωνω καθολου οτι με το 790 η ΚΤΜ φευγει απο τα εργαλεια επιδοσεων και παει σε κατι πιο προσιτο για τους πολλους, αλλα αυτο το ξεκινησε πριν 2-3 χρονια με το 1050. Ή μηπως τα μεγαθηρια 1290 των 160ΗΡ δεν ειναι απλα υπερβολες για χωματινη χρηση?
Ξέρω ότι το 640 με 28λ βενζίνη είναι κάτω των 180 κιλών.... ρητορική ήταν η ερώτηση... Έφερα αυτό σαν παράδειγμα και όχι πχ το 690 γιατί έχει κανονικό υποπλαίσιο, μεγάλο ντεπόζιτο κλπ... Γιατί το 790 με το 20λιτρο ντεπόζιτο και τον ελαφρύτερο δικύλινδρο ανω των 600κε δεν μπορούσε να είναι τόσο δηλαδή...; Υπαρχόντων των μεγαλύτερων 1290, 1090 κλπ για πιο all-around χρήση, υποτίθεται οτι το 790 θα ήταν niche μηχάνημα για πιο στοχευμένη χρήση... πως έφτασε πάλι τα 210+ κιλά;;;

Για το 690 έγραψα και πιο πάνω... Έχοντας κάνει ταξίδι 10000χλμ με ένα τέτοιο, μονός φυσικά αλλά φορτωμένος, πάει μια χαρά, οικονομικότατο, χωρίς κραδασμούς για μονοκύλινδρο, το επιπλέον βάρος έκανε τις σκληρές αναρτήσεις των πρώτων μοντέλων να δουλεύουν ακόμη καλύτερα, μια σέλα θέλει... Θέλω να πω ότι για μένα τουλάχιστον δεν ήταν συμβιβασμός μέχρι να πατήσω χώμα...
Επιπλέον το μικρό του βάρος και ο ισχυρός κινητήρας, δίνει την ευχέρεια να το "χτίσεις" ανάλογα με τη χρήση που θες!

Με δυο λόγια: Περίμενα το 790 να πάει το κόνσεπτ του 690 και 640adv πιο πέρα και όχι να είναι ένα μικρότερο 1290 ή 1090...
 

RIGGER

Μέλος
Περιοχή
Θεσσαλονικη
Όνομα
ΗΛΙΑΣ
Μοτό
Tiger 955i
Για καποιους λιγους ειναι οποιαδηποτε μηχανη θα σε ακολουθησει στον γυρο του κοσμου. kokos

Προσωπικη μου γνωμη αυτο ειναι adv μηχανακι,γιατι και χωρις να διαβεις δυσκολα χωματα μπορεις να ζησεις τετοιου ειδους συγκινησεις.
 

k0k0s

Μέτζη του νεούκτη
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κωστας
Μοτό
XTZ750 / DL650 / 1090R / Vespa 50s
Kαι 28 λιτρα βενζινη παμε 175, οχι 180. Και λεω εγω τωρα, βαλε αντλιες ABS με εγκεφαλους για cornering abs, traction control, βαλε LED προβολεα, βαλε το επιπλεον βαρος ενος δικυλινδρου EFI με 40+(!!!) επιπλεον αλογα, με ο,τι παραπανω βαρος ερχεται αυτο απο θεμα ψυξης/λιπανσης, μιλαμε για 15-20 κιλα παραπανω ευκολα. Βαλε και διαφορες αλλες ιστοριες, πχ το τελικο Samsonite του 790 για προδιαγραφες ρυπων πολυ αυστηροτερες απο εκεινες του 1999 για τις οποιες το 640 ειχε ενα ταπωμενο μπουρι στην ουσια. Και τελος το αλουμινενιο υποπλαισιο του 640 σε σχεση με το ατσαλινο του 790:

640


790:



Οκ, να που βρεθηκαν τα κιλα, πιστευω οτι ανετα με ολα τα παραπανω μαζευονται 30-40κιλα εξτρα σε σχεση με το 640, αλλα ξαναλεω με σχεδον τα διπλασια αλογα, την ιδια αυτονομια με 8 λιτρα μικροτερα ρεζερβουαρ, με διπλασια διαστηματα σερβις και διπλασια ικανοτητα φορτωματος, απειρως ικανοτερο στην ασφαλτο και ελαχιστα (εαν οχι καθολου) υποδεεστερο στο χωμα.

Μπορει να ειμαι τελειως αμπαλος στο χωμα, αλλα αυτο που ξερω ειναι το επιπλεον βαρος ειναι μειονεκτημα μονο σε αποτομες ανηφορικες κλισεις με χαμηλη προσφυση, και φυσικα στο σηκωμα αν εισαι βροντακας. Για την πρωτη περιπτωση συμφωνουμε, αλλα για τη δευτερη, εκει που εχει το βαρος το 790 στην ουσια δεν επηρεαζει. Για τον ιδιο μαγικο λογο που σηκωνα ανετα απο τις ξαπλες του το 260κιλων 1150GS μου αλλα για το 1090 πρεπει να φωναξω τρεις φορες "Μπανζαϊ!" και να δωσω οτι εχω και δεν εχω αν εχω κανει τη μακακια και ειναι γεματο το ντεποζιτο... Κατα τα αλλα το βαρος ειναι μεγαλο plus στην ασφαλτο.

Τεσπα, πλατιαζουμε, και δεν παιρνω ποσοστα απο την ΚΤΜ για τον κοπο μου σαν τον Κρις Πριτς. Η ουσια ειναι οτι ανετα θα μπορουσαν να βγαλουν ενα 690 με φερινγκ, ενισχυμενο υποπλαισιο και μεγαλυτερο ντεποζιτο και να το πουν 690 Adventure, you spoke we listened. Αλλα δεν θα πουλαγαν πανω απο 100-200 κομματια στους λιγους "παλαβους" που θα επελεγαν κατι τοσο εξειδικευμενο, και για 100-200 κομματια δεν αξιζει να βαλεις γραμμη παραγωγης. Αντιθετως, το Tiger 800 πουλαει, το F800/850GS πουλαει, το ΧΤ660Ζ (205kg γομαρι με 45 μονο αλογα) πουλουσε και τωρα το Τ700 θα πουλησει, το Αφρικα κι αν πουλαει... Θελει και η ΚΤΜ κομματι απο την πιτα. Eπισης στην ΚΤΜ πλεον ανηκει η Husqvarna , και μαλλον συντομα θα ανηκει και η Ducati. Πρεπει λοιπον να αποκτησει κομματι απο την πιτα χωρις να κοψει απο τα δικα της μεριδια των θυγατρικων.


Για καποιους λιγους ειναι οποιαδηποτε μηχανη θα σε ακολουθησει στον γυρο του κοσμου. kokos

Προσωπικη μου γνωμη αυτο ειναι adv μηχανακι,γιατι και χωρις να διαβεις δυσκολα χωματα μπορεις να ζησεις τετοιου ειδους συγκινησεις.
Αυτο εννοω, στο συνολο των αναβατων ειναι ελαχιστοι εκεινοι που τολμησανε να γυρισουν τον κοσμο, και το κανανε με μηχανες που μονο "αντβε" δεν ειναι, απο βεσπες μεχρι σουπερσπορ πυραυλους.
 

thenos

"Κάνε άλμα πιο γρήγορο από τη φθορά"
ADVRIDE Team
Περιοχή
Ελάτη
Όνομα
Θανασης
Μοτό
KTM 950 ADV & KTM EXC450
Ενδεχομένως μιας που υπάρχει στο ίδιο σπίτι ένα "690 rally" με αλλά χρώματα Husqvarna 701 Rally Adventure Kit. να μην θέλησε να ασχοληθεί με το δικό της 690...;)
 

k0k0s

Μέτζη του νεούκτη
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κωστας
Μοτό
XTZ750 / DL650 / 1090R / Vespa 50s
Για ολα τα γουστα λεμε! Διπιστονες αξονικες Brembo ή τετραπιστονες ακτινικες ΚΤΜ (Bybre), διαλεγεις και παιρνεις!



 

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R
Kαι ξαναμπαινει το παγιο φιλοσοφικο ερωτημα "τι εστι αντβε μηχανη?"

Για αλλους ειναι μονοκυλινδρο σχεδον εντουρο μηχανακι με σχετικα μεγαλο ντεποζιτο και πολλα αλογα, ωστε να οργωνει σε καθε κατσαβραχο και λασπουρια.
Για αλλους ειναι δικυλινδρο με μεγαλες διαδρομες αναρτησεων, μεγαλο ντεποζιτο, και δυνατοτητες να ταξιδευει μεγαλες αποστασεις εξισου ανετα ειτε ειναι ασφαλτος ειτε χωμα.
Για αλλους ειναι οποιοδηποτε μαστοδοντο/superbike μπορουν να το παρουν και να το κοπανησουν σε κατσαβραχα.
Για καποιους λιγους ειναι οποιαδηποτε μηχανη θα σε ακολουθησει στον γυρο του κοσμου.
Για πολλους στην αλλη ακρη του Ατλαντικου ειναι ακομη και ενα μηχανακι που θα το γεμισουν αντιαεροπορικους προβολεις και θα του δεσουν sidecar η τρειλερ.


Εγω πιστευω οτι ολοι εχουν δικιο γιατι το αντβε ειναι τελειως προσωπικο θεμα, ειναι εκει που θες να πας να ξεδωσεις, να νιωσεις ζωντανος. Δεν θα ξεχασω ποτε το πιο απιστευτο και "γεματο" ταξιδιωτικο που διαβασα ποτε στο advrider, με ενα παλικαρακι με ΧΤ600 χρεπι, απο την Πολωνια στη Μογγολια, με δερματινο περφεκτο, αδιαβροχα σακουλες σκουπιδιων, και υπνο σε υπνοσακο σε βενζιναδικα. Αντε πες του μετα του παιδιου οτι το ΧΤ600 δεν ειναι αντβε...

To 640 αν θυμαμαι καλα ειναι γυρω στα 180κιλα γεματο. Υπεροχο μηχανημα, ειχε ενας φιλος και το ειχα ερωτευθει, κι ακομα θα ηθελα να το εχω. Μου το ειχε δωσει μια φορα να το παω στο Ελ. Βενιζελος και στην Α.Ο. νομιζα οτι θα μου φυγουν τα σφραγισματα.

Το 690 ειναι 150κιλα γεματο μαμα, αν βαλεις τα εξτρα ντεποζιτα 10λιτρων, φερινγκ κτλ παει 165κιλα. Εξισου υπεροχο εργαλειο, αλλα εξισου μονοκυλινδρο με την οποια κουραση αυτο φερνει σε μεγαλα ταξιδια. Και φυσικα μονος , δεν παιζει να παρεις συνεπιβατη, ουτε να φορτωσεις πισω ενα τσαντηρι πραγματα. Αλλα αντε και το φορτωσες. Ουτε θα δουλεψει σωστα, ουτε θα φρεναρει, και θα κουναει σαν τανα οταν βγεις σε ανοιχτο δρομο. Αν το θες μονο για χωμα, πασο. Αλλα αν το θες μονο για χωμα γιατι να μπεις στη διαδικασια φερινγκ,μεγαλυτερα ντεποζιτα κτλ? Γιατι ετσι γουσταρεις ειναι η απαντηση, και πολυ σεβαστη θα ελεγα, απλα ειναι κατι που θα ηθελαν παρα πολυ λιγοι, γιαυτο και η ΚΤΜ -και η καθε ΚΤΜ- δεν το προσφερει σαν εργοστασιακο μοντελο.

Το καθε μηχανακι λοιπον απευθυνεται σε διαφορετικο κοινο. Δεν διαφωνω καθολου οτι με το 790 η ΚΤΜ φευγει απο τα εργαλεια επιδοσεων και παει σε κατι πιο προσιτο για τους πολλους, αλλα αυτο το ξεκινησε πριν 2-3 χρονια με το 1050. Ή μηπως τα μεγαθηρια 1290 των 160ΗΡ δεν ειναι απλα υπερβολες για χωματινη χρηση?

Ομως, κανει και μια στροφη προς μια αλλη κατευθυνση. Ξαναλεω, σερβις ανα 15.000χλμ δεν ειναι λιγο σαν εξελιξη. Οπως επισης ο παραλληλος πιστεψτε με ειναι ισως η δευτερη μετα τον αεροελαιοψηκτο μποξερ πιο ευκολη -αρα και πιο φθηνη στην εργασια- διαταξη δικυλινδρου μοτερ για να κανεις τα μεγαλα σερβις, ιδιως βαλβιδες , και απειρως πιο ευκολα προσβασιμος απο εναν V. Και στην τελικη κανεις δεν θα αμφισβητησει οτι οπως ολα δειχνουν αυτη τη στιγμη ριχνει στη μαχη της μεσαιας κατηγοριας "αντβε" το καλυτερα εξοπλισμενο, ελαφρυτερο, δυνατοτερο, πιο ικανο και ον και οφ μηχανακι της κατηγοριας, και δεν χρειαζεται να κανει κατι παραπανω γι'αυτο, στην τιμη που το εβγαλε. Η αγορα εχει να προσφερει κατι για ολα τα μπαχτσιτσια και ολα τα γουστα, αυτοι αποφασισαν να πλασαριστουν εκει, και να το μαρκεταρουν οπως το κανουν. Με τον Κρις Πριτς που δεν ειναι τιποτε αλλο απο ενας διαφημιστης ("πρεσβη" οπως τον ονομαζουν) της ΚΤΜ...
Ωραίο κείμενο!
Στο πρώτο κομμάτι έτσι όπως το διαβάζω αυτό που περιγράφεις δεν είναι τι εστί ADV μηχανή αλλά τι εστί ADV οδηγός και τελικά αυτό είναι το σωστό γιατί στο τέλος-τέλος δεν έχει σημασία τι οδηγείς αλλά πόσο έχεις τη περιπέτεια μέσα σου και όπως σωστά ειπώθηκε από τον RIGGER αυτό δεν είναι απαραίτητο να συμβαίνει μόνο στο χώμα.

Τώρα σε ότι αφορά τις νέες προτάσεις των εταιρειών για το τι εστί ADV μηχανή...
Δυστυχώς κάποιες φορές τα πράγματα καθορίζονται από τα γραφεία. Οι δικύλινδρες προτάσεις δεν υπάρχουν μόνο γιατί έχουν ποιοτικότερη κύλιση στα ασφάλτινα τμήματα ενός ADV ταξιδιού... είναι και πιο εύκολο να ξεπεράσουν τους ολοένα και πιο ασφυκτικούς νομοθετικούς περιορισμούς που αφορούν π.χ. τους ρύπους. Επίσης εμπορικά είναι πιο εύκολο να πωληθούν σε ευρύτερο πελατιακό κοινό, μη ξεχνάτε πως λίγες χώρες επιτρέπουν τη διέλευση σε χωμάτινα και δασικά τμήματα με μηχανοκίνητα οχήματα πράγμα που εμποδίζει ακόμη περισσότερο την "αύξηση" ενός ειδικού κοινού.

Σκεπτόμενος τα παραπάνω τα τελευταία 2-3 χρόνια απορώ πως η KTM έχει καταφέρει να πουλάει μέχρι σήμερα τα 690 και 701 που είναι μονοκύλινδρα τέτοιων επιδόσεων χωρίς να τη φρενάρουν οι προδιαγραφές Εuro4...
Κατά τη γνώμη μου, τα συγκεκριμένα μονοκύλινδρα είναι ένας θησαυρός της κατηγορίας των ADV και όσοι τα έχετε -αν μπορείτε- μην τα δώσετε ποτέ.

Τα τελευταίας γενιάς 701 έχουν προσθέσει 6 άλογα (74 στο στρόφαλο) και δεύτερο αντικραδασμικό άξονα. Νομίζω πως πρόκειται για ύμνο στη κατηγορία single cylinder με εξαιρετικές ADV ταξιδιωτικές ικανότητες προσφέροντας απλόχερα fun to ride οδήγηση. Προσωπικά θεωρώ πως δε χρειάζεται καμία επέμβαση για να γίνει περισσότερο ADV, έχει 13 λίτρα ντεπόζιτο (βάζεις στη σχάρα και ένα μικρό rotopax αν έχεις τόσο ανάγκη επιπλέον καύσιμο), χαμηλή κατανάλωση, αναρτησάρες και ταξιδεύεις όλη την Ελλάδα με τους απαραίτητους συμβιβασμούς στη μέση ωριαία ταχύτητα της ΕΟ και κυρίως είναι με 10 χιλιάρικα δικό σου!

Όσοι τα έχετε, σας ζηλεύω!
 
Τελευταία επεξεργασία:

KORAX

Γερολυκος
Περιοχή
Μεσσηνια
Όνομα
Δημητρης
Μοτό
Κουλουρι 650 ,2004
KTM exc300 '06
Ελαφινα 700 '23
Kαι 28 λιτρα βενζινη παμε 175, οχι 180. Και λεω εγω τωρα, βαλε αντλιες ABS με εγκεφαλους για cornering abs, traction control, βαλε LED προβολεα, βαλε το επιπλεον βαρος ενος δικυλινδρου EFI με 40+(!!!) επιπλεον αλογα, με ο,τι παραπανω βαρος ερχεται αυτο απο θεμα ψυξης/λιπανσης, μιλαμε για 15-20 κιλα παραπανω ευκολα. Βαλε και διαφορες αλλες ιστοριες, πχ το τελικο Samsonite του 790 για προδιαγραφες ρυπων πολυ αυστηροτερες απο εκεινες του 1999 για τις οποιες το 640 ειχε ενα ταπωμενο μπουρι στην ουσια. Και τελος το αλουμινενιο υποπλαισιο του 640 σε σχεση με το ατσαλινο του 790:

640


790:



Οκ, να που βρεθηκαν τα κιλα, πιστευω οτι ανετα με ολα τα παραπανω μαζευονται 30-40κιλα εξτρα σε σχεση με το 640, αλλα ξαναλεω με σχεδον τα διπλασια αλογα, την ιδια αυτονομια με 8 λιτρα μικροτερα ρεζερβουαρ, με διπλασια διαστηματα σερβις και διπλασια ικανοτητα φορτωματος, απειρως ικανοτερο στην ασφαλτο και ελαχιστα (εαν οχι καθολου) υποδεεστερο στο χωμα.

Μπορει να ειμαι τελειως αμπαλος στο χωμα, αλλα αυτο που ξερω ειναι το επιπλεον βαρος ειναι μειονεκτημα μονο σε αποτομες ανηφορικες κλισεις με χαμηλη προσφυση, και φυσικα στο σηκωμα αν εισαι βροντακας. Για την πρωτη περιπτωση συμφωνουμε, αλλα για τη δευτερη, εκει που εχει το βαρος το 790 στην ουσια δεν επηρεαζει. Για τον ιδιο μαγικο λογο που σηκωνα ανετα απο τις ξαπλες του το 260κιλων 1150GS μου αλλα για το 1090 πρεπει να φωναξω τρεις φορες "Μπανζαϊ!" και να δωσω οτι εχω και δεν εχω αν εχω κανει τη μακακια και ειναι γεματο το ντεποζιτο... Κατα τα αλλα το βαρος ειναι μεγαλο plus στην ασφαλτο.

Τεσπα, πλατιαζουμε, και δεν παιρνω ποσοστα απο την ΚΤΜ για τον κοπο μου σαν τον Κρις Πριτς. Η ουσια ειναι οτι ανετα θα μπορουσαν να βγαλουν ενα 690 με φερινγκ, ενισχυμενο υποπλαισιο και μεγαλυτερο ντεποζιτο και να το πουν 690 Adventure, you spoke we listened. Αλλα δεν θα πουλαγαν πανω απο 100-200 κομματια στους λιγους "παλαβους" που θα επελεγαν κατι τοσο εξειδικευμενο, και για 100-200 κομματια δεν αξιζει να βαλεις γραμμη παραγωγης. Αντιθετως, το Tiger 800 πουλαει, το F800/850GS πουλαει, το ΧΤ660Ζ (205kg γομαρι με 45 μονο αλογα) πουλουσε και τωρα το Τ700 θα πουλησει, το Αφρικα κι αν πουλαει... Θελει και η ΚΤΜ κομματι απο την πιτα. Eπισης στην ΚΤΜ πλεον ανηκει η Husqvarna , και μαλλον συντομα θα ανηκει και η Ducati. Πρεπει λοιπον να αποκτησει κομματι απο την πιτα χωρις να κοψει απο τα δικα της μεριδια των θυγατρικων.



Αυτο εννοω, στο συνολο των αναβατων ειναι ελαχιστοι εκεινοι που τολμησανε να γυρισουν τον κοσμο, και το κανανε με μηχανες που μονο "αντβε" δεν ειναι, απο βεσπες μεχρι σουπερσπορ πυραυλους.
Αν θελει απλα κομματι της πιτας ας γεμισει την αγορα με σκουτερ και οχι με κινεζικα μεσαια αντβε των 15000 !!!
Επισης το βαρος ειναι μεγαλο plus μονο στην κτηνοτροφια (παραγωγη κρεατος).Η Αδρανεια της μαζας ειναι το προβλημα του και δεν ειναι επιθυμητο Ουτε στην ασφαλτο.
 
Τελευταία επεξεργασία:

k0k0s

Μέτζη του νεούκτη
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κωστας
Μοτό
XTZ750 / DL650 / 1090R / Vespa 50s
Ωραίο κείμενο!
Στο πρώτο κομμάτι έτσι όπως το διαβάζω αυτό που περιγράφεις δεν είναι τι εστί ADV μηχανή αλλά τι εστί ADV οδηγός και τελικά αυτό είναι το σωστό γιατί στο τέλος-τέλος δεν έχει σημασία τι οδηγείς αλλά πόσο έχεις τη περιπέτεια μέσα σου και όπως σωστά ειπώθηκε από τον RIGGER αυτό δεν είναι απαραίτητο να συμβαίνει μόνο στο χώμα.

Τώρα σε ότι αφορά τις νέες προτάσεις των εταιρειών για το τι εστί ADV μηχανή...
Δυστυχώς κάποιες φορές τα πράγματα καθορίζονται από τα γραφεία.
Aυτο ακριβως ειναι και αυτο που θελω να πω! Η μηχανη ειναι εντελως υποκειμενικη αφου ο αναβατης ειναι αυτος που οριζει το τι θελει απο μια μηχανη, αλλα και στις περισσοτερες των περιπτωσεων πρωτα εκεινος φτανει τα ορια του και μετα η μηχανη! Γι'αυτο λεω οτι καλως ή κακως οι εκαστοτε εταιρια βγαζει στην αγορα μοντελα που απευθυνονται στο 90+% των αναβατων, μοντελα που θα εχουν τετοια χαρακτηριστικα που θα καλυπτουν απαιτησεις που θα εχουν θεσει 9 στους 10. Με εξαιρεση βεβαια καποιες "εξωτικες" ευρωπαικες μαρκες ή γνωστες βορειοαμερικανικες "καρεκλοποιιες" που σου φτιαχνουν μοντελα που καλυπτουν και τον πιο απαιτιτικο του ειδους, αλλα με το αναλογο αντιτιμο.

Αν θελει απλα κομματι της πιτας ας γεμισει την αγορα με σκουτερ και οχι με κινεζικα μεσαια αντβε των 15000 !!!
Επισης το βαρος ειναι μεγαλο plus μονο στην κτηνοτροφια (παραγωγη κρεατος).Η Αδρανεια της μαζας ειναι το προβλημα του και δεν ειναι επιθυμητο Ουτε στην ασφαλτο.
Η αγορα και το μελλον θα δειξει αν τα κινεζικα μεσαια αντβε που θα λανσαρει θα πουλησουν και θα αντεξουν ή οχι. Απο τι θεση του υποψηφιου αγοραστη σαφως και δε με ενθουσιαζει η ιδεα, αλλα απο τη μερια των μανατζαρεων που αποφασισαν να βγει το μοντελο οπως θα βγει, κατι θα ξερουν... Οπως ξερανε κι εκεινοι της Χοντα που εβγαλαν το Αφρικα με τον εξοπλισμο, το βαρος και την ιπποδυναμη που το εβγαλαν, ή εκεινοι της BMW που τα πουλανε 10,000ευρω πανω απο τα αντιστοιχα αλλων εταιριων.

Το βαρος συμπαθα με αλλα -οταν ειναι σωστα κατανεμημενο- βοηθαει παρα πολυ στην ασφαλτο. Ιδιως η αδρανεια της μαζας που βοηθαει παρα πολυ στην ευσταθεια σε ταχυτητες εθνικης και στην αντισταση στους πλευρικους ανεμους και στις ριπες.
 
Top Bottom