KTM Exc530 Adventure bike build

ChristosGR

Σκουριασμένο Μέλος
Περιοχή
Αθηνα
Όνομα
Χρηστος
Μοτό
V-Strom 800 DE - Husaberg FE-390
Τελευταία είχα μεγάλο φόρτο εργασίας και δεν είχα προλάβει να συνεχίσω τις εργασίες στο μηχανάκι και χτες που βρήκα λίγο χρόνο καταφερα να κλείσω καπάκια να βάλω τα καινούρια κολαρα και να βάλω μπροστά.

Αρχικά έριξα γυρω στα 800ml λαδι από την ταπα του κινητηρα και γεμισε οποτε περιμενα λιγη ωρα μεχρι να κατέβει η στάθμη όσο το λαδι περνουσε αργα από την ενωση που έχω κάνει στις τάπες.
Τελικά έριξα 1,5 λίτρο λαδι συνολικα (οσο ειναι και η χωρητικότητα συνολικα) και οι στάθμες των δυο δεξαμενών ηρθαν στο ίδιο επίπεδο μετα απο λίγο.
Εβαλα μπροστά τον κινητηρα και στο πρώτο λεπτο τον εσβησα για να δω που βρίσκεται η στάθμη στο τζαμακι του κινητηρα. Η στάθμη είχε κατέβει αρκετά και άρχιζε να ανεβαίνει ξανά σιγα σιγα παλι...
Χρειαστηκαν 2 λεπτά για να ισοσταθμιστουν οι δυο δεξαμενές ξανα. Δευτερη εκκινηση και στο λεπτό σβήσιμο παλι και η στάθμη παλι χαμηλή.

Κατι δεν πάει καλά εδώ και το λαδι για καποιο λογο έχει την τάση να πηγαίνει προς το κιβώτιο οσο ο κινητήρας λειτουργεί. Με τον κινητήρα σβηστό επιστρέφει παλι πισω και οι στάθμες εξισορροπούνται.

Ανοίγω το manual και μελετω προσεκτικά το κυκλωμα λιπανσης από την αρχη για να βρω την αιτία.
Η ενωση που έχω κάνει είναι στο χαμηλότερο σημείο των δυο δεξαμενών και στην ουσία ενωνω τις εισόδους λαδιού των δυο αντλιών λαδιού κινητηρα και κιβωτίου.
Δεν φαίνεται κάποιο λάθος εδω έκτος τού οτι η τρύπα της ένωσης είναι μόνο 6 χιλιοστα γιατί οι λαδοβιδες έχουν αυτον τον περιορισμό. Το λαδι αργησε να πάει προς το καρτερ του κιβωτίου όταν το έριχνα από την πλευρά του κινητηρα και αυτο ήταν αναμενόμενο γιατί έπρεπε να περάσει από την τρύπα των 6 χιλιοστών και ήταν κρυο και παχυρευστο αλλα το ανησυχητικό ήταν ότι πηγαίνει με αργους ρυθμούς προς το κιβώτιο οταν ο κινητήρας λειτουργεί....
Η σκέψη μου ήταν ότι κάποια διαφορά πιεσης μεταξύ των δύο δεξαμενών είναι ο μόνος λόγος που το λαδι μεταφέρεται αργα προς την άλλη πλευρά. Η δεξαμενή του κινητηρα εχει μια θετική πιεση λογω της παλινδρομησης του εμβολου αλλά και λόγω της αναμενόμενης διαφυγής αερίων μικρης ποσότητας λογω της συμπιεσης προς το στροφαλοθαλαμο μέσω των ελατηριων.
Για τον λόγο αυτό υπάρχει και ο σωλήνας αναθυμιάσεων στο πανω μέρος του καπακιού βαλβιδων που είναι και η μόνη διαφυγή του αέρα σε αυτόν τον κινητηρα.
Λογω του οτι η μοναδική τρύπα των αναθυμιάσεων είναι 10 χιλιοστα μόνο δικαιολογειται μια πολύ ελαφριά πιεση μεσα στο στροφαλοθαλαμο που διαφερει απο την ουδέτερη πιεση του θαλάμου του κιβωτίου.
Η μικρή αυτή διαφορά πιεσης θα δικαιολόγουσε και την αργη μεταφορά του λαδιού προς το κιβωτιο γιατι η τρύπα της συνδεσης ειναι μικρή και πολυ χαμηλα γιαυτο έκανα την εξής δοκιμη:

Αφαίρεσα τις δυο τάπες πλήρωσης λαδιού (κινητηρα-κιβωτιου) και τις ενωσα μεταξύ τους με έναν σωληνα. Με αυτόν τον τρόπο θα εξισορροπηθουν οι πιέσεις των δυο δεξαμενών και δεν θα υπάρχει διαφορά μεταξύ τους οποτε το λαδι θα πρέπει να παραμείνει στην ίδια στάθμη.

Δεύτερη δοκιμη με τον κινητήρα σε λειτουργία για 1 λεπτο και μετα σβήσιμο.
Το λαδι τώρα παρέμεινε στην θέση του όπως ακριβώς έπρεπε να είναι!!
Η αιτία βρέθηκε και το πρόβλημα λύθηκε.
Τωρα θα πρέπει να βρω έναν τρόπο να ενωσω της αναθυμιάσεις των δυο δεξαμενών..

Το εγχείρημα παλι καλά πέτυχε γιατί διαφορετικα έπρεπε να βρω άλλο τρόπο ένωσης και δεν είχα καμία όρεξη..


Μάλλον θα πρέπει να κατασκευάσεις κάποιου είδους σωλήνωση, ίσως και μόνιμη σε μορφη Τ που θα ενώνει τις δύο οπες λαδιού μόνιμα ενώ η τρίτη άκρη του Τ θα είναι η νέα οπή πλήρωσης του λαδιού.
 

tc-drift

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Πειραια και πέριξ
Όνομα
Βαγγέλης
Μοτό
BMW F800GS - VOGE 300 RALLY
Ποια Θήβα βρεκορυδαλιωτη.....global είναι ο τύπος
και η BOSCH κάπου έχει τα κέντρικά της γραφεία βρε απαίδευτε! Έδρα πώς το λένε!!

Εδώ το εργαστήριο είναι Θήβα και η γνώση μοιράζεται global. Κάπου πρέπει να κοιμάται ο άνθρωπος και να δουλεύει. Κάπου να κάνει το brainstorming του και το troubleshooting αλλα΄που να ξέρεις εσύ..
 

Stakaman

Μέλος
Όνομα
Stathis
Μοτό
XR 125 BMW 1600GTL CB500X desert X
τι μηχαναρα ειναι αυτη!!!
Καλοδουλευτο και να εισαι υγειης να το χαιρεσαι.
Μεγαλο πραγμα η γνωση και το μερακι να στησεις μια μηχανη ακριβως στα θελω και τις αναγκες σου
 

Carooly

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Thivai
Όνομα
Αpostolis
Μοτό
KTM EXCR 530
KAWASAKI KLR 250
Το μοτερ αρχικά ελέγχθηκε για διάκενα βαλβιδων και βρέθηκε σε σωστές ανοχές αλλά στην πρώτη βολτα ένας περίεργος θόρυβος ακουγόταν από την κεφαλή οπότε λύθηκε ξανά για έλεγχο.
Τα διάκενο ήταν σωστό αλλά τα ρουλεμαν στα ρολερ είχαν τζόγο...
Παραγγελία εξωτερικούστην Κtm και 2χ 25 ευρω για εισαγωγή και εξαγωγή.

Τοποθετώντας τα καινούργια ρόλερ τα διάκενα των βαλβίδων έκλεισαν με αποτέλεσμα να χρειάζεται ρύθμιση εκ νέου.
Μετρήσεις και ψάξιμο για καινούρια ταληρα που τελικά βρέθηκαν μονο στο ρεκτιφιε Ανδρικοπουλος λόγω των ιδιαίτερων διαστάσεων 10mm...To μοτερ τώρα ακούγεται γλυκά χωρίς περίεργους θορύβους.




Στάλθηκε από το SM-A315G μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

Carooly

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Thivai
Όνομα
Αpostolis
Μοτό
KTM EXCR 530
KAWASAKI KLR 250
Όταν είχα πάει για να αγοράσω τη μοτοσυκλέτα προσπάθησα να δοκιμάσω και τη μίζα αλλά η μπαταρία ήταν πολύ πεσμένη και δεν τα κατάφερα οπότε δεν προχώρησα σε περισσότερους ελέγχους.
Τώρα με την καινούρια καλωδίωση και τον νέο ανορθωτή μπήκε και μια καινούρια μπαταρία.
Ο κινητήρας περιστρεφεται κανονικά και ακουραστα τώρα με την μιζα αλλά δεν παίρνει μπροστά με τιποτα ενώ παίρνει με την πρώτη χρησιμοποιώντας την μανιβελα....
Κάτι περίεργο συμβαίνει εδώ και ψάχνω πάλι την λύση ξεκινώντας από την αρχη.

Το καρμπυρατέρ είναι μία χαρά αφού ρυθμίστηκε από την αρχή και με τη μανιβέλα το μηχανάκι παίρνει μπροστά με την πρώτη οπότε το θέμα του καυσίμου Δεν χρειάζεται να ελεγχθεί.
Έλεγχος τώρα της ανάφλεξης και δοκιμάζω να δω αν έχω σπινθήρα στο μπουζί κατά τη διάρκεια της περιστροφής του κινητήρα με μίζα και διαπιστώνω ότι δυστυχώς δεν υπάρχει ανάφλεξη κατά το μιζαρισμα
..
Καινούργια μπαταρία σταθερή Τάση κατά τη διάρκεια μιζαρισματος σωστές γειώσεις και μίζα σε πολύ καλή κατάσταση αλλά ο κινητήρας δεν παίρνει μπροστά με τίποτα!!!


Σε ένα γρήγορο ψάξιμο στο Internet βρίσκω διάφορα posts με ίδιο πρόβλημα στο συγκεκριμένο μοντέλο όπου ο κινητήρας Γύρνα αλλά δεν παίρνει μπρος και για αυτό ευθύνεται ο περιοριστής ροπής ο οποίος βρίσκεται στο δεξί καπάκι της Καμπάνας.
Το εξάρτημα αυτό είναι εκεί για να αποτρέψει ανάποδη περιστροφή της μίζας σε περίπτωση ο κινητήρας σβήσει και πάρει ανάποδες στροφές.
Λόγω του ότι αυτός ο κινητήρας δεν έχει κόμπλερ μίζας όπως συνηθίζεται να έχουν οι περισσότεροι κινητήρες μοτοσικλετών έχει στη θέση του αυτό το εξάρτημα το οποίο με τον καιρό χάνει την αρχική του σύσφιξη με αποτέλεσμα να ολισθαίνει νωρίτερα από το όριο που του έχει δώσει ο κατασκευαστής και γιαυτο ο κινητήρας έχει μειωμένη ταχύτητα περιστροφής με τη μίζα τοση όμως που δεν μπορεί να την αντιληφθεί κάνεις ευκολα στο ακουσμα.
Το αποτέλεσμα της μειωμένης περιστροφής είναι η ηλεκτρονική ανάφλεξη να μην παράγει υψηλή τάση στο μπουζί. Η προσπάθεια με μανιβέλα έχει αρκετή ταχύτητα περιστροφής και για αυτό ο κινητήρας παίρνει μπροστά την πρώτη προσπαθεια.
Ο κινητήρας λύθηκε από την πλευρά της Καμπάνας και πήρα στα χέρια μου περιόριστη ροπής όπου και τον έσφιξα ένα τέταρτο περίπου της στροφής με ένα πρόχειρο εργαλείο που φτιάχτηκε. Να σημειωθεί εδώ ότι η KTM δεν δίνει καμία πληροφορία σχετικά με το σφίξιμο του περιοριστη και Το μόνο που προτείνει σε περίπτωση που χάλασε Αυτός είναι η αντικατάστασή του. Λόγω του ότι το κόστος του είναι 200 ευρώ αποφάσισα να το σφίξω όπως έχει κάνει και πολύς κόσμος χωρίς κάποιο πρόβλημα.


Το πρόβλημα λύθηκε μία και έξω και το μηχανάκι τώρα παίρνει μπροστά αμέσως με το πάτημα της μίζας!!!!

Άτιμη ktm όλο τα κατασκευαστικά σου προβλήματα πρέπει να λύνουμε!!


Η ένωση των δεξαμενών λαδιού φαίνεται να λειτουργεί κανονικά και οι σταθμη είναι μία χαρά μετά από μεγάλη βόλτα.
Πλέον έχω και το κεφάλι μου ήσυχο για το ότι η στάθμη του λαδιού είναι σωστή στον κινητήρα..


Στάλθηκε από το SM-A315G μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 
Τελευταία επεξεργασία:

Carooly

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Thivai
Όνομα
Αpostolis
Μοτό
KTM EXCR 530
KAWASAKI KLR 250
Άτιμη ktm....θα τους γερασεις πριν την ώρα τους.

Σκάβει το εργαλείο??....δεν είπες εντυπώσεις.
Με τόσες βλάβες ξέχασα να αναφέρω τα καλά.....

Αφθονη η δυναμη του κινητηρα χωρίς ίχνος κραδασμών! Οι αναρτησεις καταπληκτικες το φανάρι κάνει την νύχτα μέρα ( χωρίς να στραβώνει τους αλλους) Δεν καίει τίποτα αφού στα πάνω κάτω που κάνω αυτές τις μερες στην δουλειά μετρησα 4,5 λιτρα για 100χλμ και ταξιδευει ανετα με 110-120 σταθερά με αυτό το γραναζωμα.. Το ανοιξα μια τελικήετσι για την δοκιμή και το κοντερ έδειξε ευκολα 180χλμ και ειχε ακόμα αλλά έκοψα γιατί οι ταχύτητες είναι μεγάλες για εντουρο στήσιμο.
 

Zar

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κώστας
Μοτό
ΤENERE 700 23'
KLX250S 09'
Το μοτερ αρχικά ελέγχθηκε για διάκενα βαλβιδων και βρέθηκε σε σωστές ανοχές αλλά στην πρώτη βολτα ένας περίεργος θόρυβος ακουγόταν από την κεφαλή οπότε λύθηκε ξανά για έλεγχο.
Τα διάκενο ήταν σωστό αλλά τα ρουλεμαν στα ρολερ είχαν τζόγο...
Παραγγελία εξωτερικούστην Κtm και 2χ 25 ευρω για εισαγωγή και εξαγωγή.

Τοποθετώντας τα καινούργια ρόλερ τα διάκενα των βαλβίδων έκλεισαν με αποτέλεσμα να χρειάζεται ρύθμιση εκ νέου.
Μετρήσεις και ψάξιμο για καινούρια ταληρα που τελικά βρέθηκαν μονο στο ρεκτιφιε Ανδρικοπουλος λόγω των ιδιαίτερων διαστάσεων 10mm...To μοτερ τώρα ακούγεται γλυκά χωρίς περίεργους θορύβους.




Στάλθηκε από το SM-A315G μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
Μπράβο σου για την δουλειά και το αποτέλεσμα.
Για καπελότα την επόμενη φορά δοκίμασε σε ανταλακτικά Harley. Εκτός του ότι φοράνε τα ίδια μπορείς να βρείς μεγαλύτερη ποικιλία και ενδιάμεσα νούμερα μιας και είναι διαθέσιμα σε ίντζες.
Για την γέφυρα του εκεντροφόρου φαντάζομαι εχεις ήδη καταλάβει πόσο ευαίσθητη είναι στα σφιξήματα και την προσοχή που απαιτεί στις ροπές σύσφιξης.
Ελάχιστα παραπάνω και τα διάκενα αλλάζουν άρδην.
Καλές βόλτες.
 
Top Bottom