KTM Exc530 Adventure bike build

Carooly

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Thivai
Όνομα
Αpostolis
Μοτό
KTM EXCR 530
KAWASAKI KLR 250
O συγκεκριμενος κινητηρας με τυπο XC4 παρουσιαστηκε για πρωτη φορα το 2008 στα μοντελα exc 450-530 και δεν εχει καμια σχεση με τον προηγουμενο πριν το 2008 αλλα ειναι σχεδον ιδιος με τον επομενο κινητηρα απο το 2013 και μετα του EXC 500 με μικρες διαφορες συν την προσθηκη ψεκασμου.

Το χαρακτηριστικο του xc4 2008 ειναι οτι ο κατασκευαστης εχει διαχωρισει τη λιπανση του κινητηρα με την λιπανση του σασμαν με τον κινητηρα να εχει χωρητικοτητα μολις 0,6lt και το σασμαν 0,9lt με ιδιο τυπο λαδιου 10w50 και στα δυο τμηματα. Η ποσοτητα λαδιου των μολις 600ml στον κινητηρα ειναι πολυ μικρη αλλα παρολα αυτα ο XC4 δεν εχει δειξει να εχει προβληματα αξιοπιστιας λογω μικρης χωρητικοτητας λαδιου αν φυσικα η συντηρηση ειναι σωστη με αλλαγες λαδιων οπως προτεινει ο κατασκευαστης καθε 8-10 ωρες σε αγωνιστικη χρηση βεβαια. Αυτο απαιτει και συχνο ελεγχο της σταθμης γιατι μια πιθανη καταναλωση λαδιου μπορει θα μειωσει ακομα την ηδη μικρη ποσοτητα και μετα να υπαξουν προβληματα.
Σε μερικους κινητηρες εχουν διαπιστωθει προβληματα μεταναστευσης λαδιου απο το κιβωτιο στον κινητηρα η και το αντιστροφο αναλογα με το εξαρτημα που εχει χαλασει εσωτερικα οπως καποια τσιμουχα στροφαλου η οτιδηποτε αλλο απομονωνει την επικοινωνια των δυο δεξαμενων. Κατι τετοιο μπορει να ειναι καταστροφικο αφου αν υπαρξει ακομα και μικρη μεταναστευση απο τον κινητηρα προς το κιβωτιο τοτε τα μολις 0,6 λιτρα θα μειωθουν σημαντικα με κακες συνεπειες..
Μια απο τις αλλαγες που εγιναν στον νεοτερο ΧC4 απο το 2013 και επειτα ειναι η κοινη δεξαμενη λαδιου κιβωτιου και κινητηρα οπου πλεον η χωρητικοτητα ειναι 1,5 lt συνολικα.
Υπαρχουν μοτοσυκλετες που εχουν κανει μεγαλα ταξιδια χωρις προβληματα μεταξυ των οποιων και καποιου που εκανε τον γυρο της Ευρωπης απο χωμα διανυοντας 19000 χλμ πανω σε τετοιο κινητηρα χωρις καμια παρεμβαση. Κατα τα λεγομενα του αλλαζε λαδια καθε 1000-1300 χλμ και δεν κουβαλουσε μαζι του επιπλεον λαδι αφου ποτε δεν ειχε καταναλωση λαδιου και δεν αντιμετωπισε κανενα μηχανικο προβλημα.
Καποιοι αλλοι προσθετουν ενα ψυγειο λαδιου στην δεξια πλευρα του κινητηρα που χωραει αλλα 600 ml λαδι και βοηθαει στην επιπλεον ψυξη.
Μια αλλη λυση ειναι η μετατροπη στα καρτερ του κινητηρα ετσι ωστε να γινουν ενιαια με κοινη δεξαμενη λαδιου.


Προσωπικα δεν μαρεσει η εργοστασιακη χωρητικοτητα λαδιου των 0,6lt του κινητηρα για την χρηση που θελω να κανω. Καποιες απο τις χωματινες βολτες που κανω ειναι περιπου 500-700 χλμ και δεν θελω να εχω στον νου μου συνεχως τον ελεγχο λαδιου και ουτε να εχω την ιδεα της πιθανης μεταναστευσης λαδιου οπως και να κουβαλαω λαδι μαζι μου σε περιπτωση που χρειαστει να συμπληρωσω. Η λυση του εξτρα ψυγειου λαδιου ειναι ακριβη (500 ευρω)προσθετει βαρος και δυσκολευει τον τροπο αλλαγης λαδιων γιαυτο επελεξα να ασχοληθω με την τροποποιηση των καρτερ και την μετατροπη τους σε μια κοινη δεξαμενη λαδιου με χωρητικοτητα 1,5lt 10w50.
Η λυση αυτη θα μειωσει την θερμοκρασια λαδιου θα λυση μια για παντατο προβλημα της μεταναστευσης και ο κινητηρας θα εχει μια σαφως μεγαλυτερη αποθηκη λαδιου σε περιπτωση καταναλωσης.

Εχω ηδη αρχισει να μελετω την λυση σχετικα με το ποιο θα ειναι το σημειο που θα επεμβω στα καρτερ του κινητηρα ετσι ωστε να ενωσω τις δεξαμενες λαδιου μεταξυ τους χωρις προβληματα.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Carooly

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Thivai
Όνομα
Αpostolis
Μοτό
KTM EXCR 530
KAWASAKI KLR 250
Στην φωτογραφία διακρίνονται οι διαφορετικές δεξαμενές λαδιού κινητηρα και κιβωτίου στον κινητηρα Xc4 πρώτης γενιάς...


Στάλθηκε από το SM-A315G μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

Carooly

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Thivai
Όνομα
Αpostolis
Μοτό
KTM EXCR 530
KAWASAKI KLR 250
Το ακριβό κιτ του ψυγείου λαδιου που τοποθετείται στην δεξιά πλευρά του κινητηρα και προσθέτει αλλά 600ml λαδιού στο κύκλωμα.


Στάλθηκε από το SM-A315G μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

Synchro

Μέλος
Όνομα
Christos
Μοτό
ΚΤΜ exc 450 2007
Το ακριβό κιτ του ψυγείου λαδιου που τοποθετείται στην δεξιά πλευρά του κινητηρα και προσθέτει αλλά 600ml λαδιού στο κύκλωμα.


Στάλθηκε από το SM-A315G μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
Νομιζω οτι ειναι αρκετα δυσκολο πλεον για να το βρεις αυτο το ψυγειο λαδιου. Τουλαχιστον για το δικο μου που ειναι RFS 2007. Και αρκετα ακριβο οπως ειπες.
 

mxersraz

Βοσκός
Περιοχή
Κρήτη
Όνομα
Ορέστης
Μοτό
xrv750 , crf450
To Ψυγείο λαδιού αν και ακριβό αξίζει κατά τη γνώμη μου για όλα αυτά που προαναφέρθηκαν. Οι αλλαγές φίλτου καθυστερούν κάποια δεπτερόλεπτα παραπάνω από ότι χωρίς αυτό.
Το είχα βάλει σε crf 450 και σε καμία περίπτωση δεν έκλαψα τα χρήματα. Από την τροποποίηση του κάρτερ για ένωση των δεξαμενών (με τα όποια ρίσκα), μάλλον είναι προτιμότερο.

Καλη συνέχεια με το θηρίο!!
 

Carooly

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Thivai
Όνομα
Αpostolis
Μοτό
KTM EXCR 530
KAWASAKI KLR 250
Θα προτιμήσω την ένωση των δεξαμενών γιατί αυτό ακριβώς έκανε και η Κtm στην δεύτερη γενιά Xc4... Tο τεχνικο κομμάτι της μετατροπής είναι εύκολο και απλα το μελετω ακόμα για να είμαι σίγουρος για το αποτέλεσμα της εγχείρησης.
 

Carooly

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Thivai
Όνομα
Αpostolis
Μοτό
KTM EXCR 530
KAWASAKI KLR 250
Ελατηριο Pds αρκετά πιο σοφτ από αυτο που βρήκα να φοράει.

Η συνταγή εμπρος και πίσω είναι δοκιμασμένη σε παλιοτερο exc και δουλευε όπως το ήθελα...Θα το δω στην πράξη και ελπίζω να είμαι εντάξει με αυτό το σεταπ.


Στάλθηκε από το SM-A315G μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

boxer

Μέλος
Περιοχή
Ελλαδα
Όνομα
Νικος
Μοτό
BMW
Στην φωτογραφία διακρίνονται οι διαφορετικές δεξαμενές λαδιού κινητηρα και κιβωτίου στον κινητηρα Xc4 πρώτης γενιάς...


Στάλθηκε από το SM-A315G μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
Από την φωτογραφία Αποστόλη (αν και δεν ξέρω την κλίση του κινητήρα επάνω στο πλαίσιο) πρόσεξε μήπως, όταν τα "ενώσεις" λειτουργήσουν σαν
συγκοινωνούντα δοχεια και σου αδειάσει (λίγο ή πολύ) το λάδι στο κιβώτιο ταχυτήτων. Έτσι όπως το βλέπω, είναι πιο ψηλά η "ελαιολεκανη" του, σε σχέση με του κινητήρα!
 

Carooly

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Thivai
Όνομα
Αpostolis
Μοτό
KTM EXCR 530
KAWASAKI KLR 250
Από την φωτογραφία Αποστόλη (αν και δεν ξέρω την κλίση του κινητήρα επάνω στο πλαίσιο) πρόσεξε μήπως, όταν τα "ενώσεις" λειτουργήσουν σαν
συγκοινωνούντα δοχεια και σου αδειάσει (λίγο ή πολύ) το λάδι στο κιβώτιο ταχυτήτων. Έτσι όπως το βλέπω, είναι πιο ψηλά η "ελαιολεκανη" του, σε σχέση με του κινητήρα!
Ήταν το πρώτο που τσέκαρα! Οι στάθμες των δυο δεξαμενών είναι ακριβώς στο ίδιο σημείο και αυτο κανει τα πράγματα πολυ πιο εύκολα!
 

boxer

Μέλος
Περιοχή
Ελλαδα
Όνομα
Νικος
Μοτό
BMW
Ήταν το πρώτο που τσέκαρα! Οι στάθμες των δυο δεξαμενών είναι ακριβώς στο ίδιο σημείο και αυτο κανει τα πράγματα πολυ πιο εύκολα!
Εφόσον είναι έτσι, απλοποιουνται πολύ τα πράματα, όντως!!!
 

Carooly

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Thivai
Όνομα
Αpostolis
Μοτό
KTM EXCR 530
KAWASAKI KLR 250
Τρίψιμο πλαισίου και βάψιμο μαύρο σατινε το οποιο ειναι κοντά στο εργοστασιακο χρώμα αφού δεν γυαλίζει αλλά ούτε και είναι ματ....


Στάλθηκε από το SM-A315G μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

Zar

Μέλος
Όνομα
Κώστας
Μοτό
KLX250S
Σετ ελατηρίων Wp 4,0 μπροστινής ανάρτησης



Στάλθηκε από το SM-A315G μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
Πώς κατέληξες στην συγκεκριμένη επιλογή των ελατηρίων; Το 66 πίσω και 4.0 μπροστά αποκλίνουν κατα πολύ απο τα προτεινομενα std. για το συγκεκριμένο μηχανάκι. Πόσα κιλά είσαι και τι πρόκειται να προσθέσεις σαν βάρος στο μηχανάκι;
 

Carooly

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Thivai
Όνομα
Αpostolis
Μοτό
KTM EXCR 530
KAWASAKI KLR 250
Πώς κατέληξες στην συγκεκριμένη επιλογή των ελατηρίων; Το 66 πίσω και 4.0 μπροστά αποκλίνουν κατα πολύ απο τα προτεινομενα std. για το συγκεκριμένο μηχανάκι. Πόσα κιλά είσαι και τι πρόκειται να προσθέσεις σαν βάρος στο μηχανάκι;
Tα νουμερα ελατηριων που προτεινει ο κατασκευαστης ειναι παντα βασισμενα σε απαιτησεις αγωνων Εnduro που σημαινει οτι ειναι ετσι σεταρισμενα ωστε να μην σε προδωσουν στα αλματα των ειδικων που πολλες φορες ειναι και τυπου motocross....

Στην δικη μου περιπτωση που η μεση μου ειναι με σπονδυλοδεσια και οι απαιτησεις του τερεν λιγοτερο απαιτητικες στηνω την αναρτηση με ελατηρια αρκετα πιο σοφτ απο τα νουμερα που προτεινονται για να μην καταπονουμαι χωρις λογο.
Το συγκεκριμενο σεταπ το εχω δοκιμασει σε ερασιτεχνικη χρηση enduro σε exc 250 το οποιο ειναι πολυ κοντα στα κιλα του 530 και ημουν πολυ ευχαριστημενος αλλα θα το δω και στην πραξη με αυτο το μηχανακι τωρα και αν χρειαστει θα το αλλαξω.
Προς το παρον δεν σκοπευω να φωρτωσω το μηχανακι με αποσκευες περα απο εναν μικρο σακο με 1 αδιαβροχο και οτι απαραιτητο.
 

tc-drift

Daggers in Brothel
Περιοχή
Πειραιάς
Όνομα
Βαγγέλης
Μοτό
LC4 640
F800GS
καλημέρα και καλή βδομάδα.

Καλη επιτυχία με την μετατροπή του κάρτερ. Αναμένω να δω τα αποτελέσματα σου. Είχα EXC 450 του 2008 και ταλαιπωρήθηκα αρκετά με την μετανάστευση του λαδιού. Εμένα έφευγε απο το σασμάν και πήγαινε στο μοτέρ. Τελικά ο λόγος που έδωσα το μηχανακι είναι που βαρέθηκα πλέον να αγχώνομαι με αυτή την ιστορία. Ήμουν ένα βήμα πριν κατεβάσω κι εγώ μοτέρ να ενώσω τα κάρτερ αλλά δεν ένιωσα σιγουριά για την επιτυχία του εγχειρήματος και δεν είχα ούτε την επάρκεια στις τεχνικές γνώσεις τις δικές σου και την εμπειρία για ένα τέτοιο εγχείρημα και ούτε διάθεση να δίνω χρήματα σε συνεργείο για αυτό το θέμα.. Επίσης θεώρησα τραγωδία να σφάξω ένα κάρτερ σε μοτέρ σε ένα πανάκριβο μηχανάκι επειδή η ΚΤΜ ήταν ανικανη να φτιάξει ένα μοτέρ χωρίς σχεδιαστικό πρόβλημα και να μην αναγνωρίσει ποτέ με κάποια ανάκληση αυτό το καταστροφικό πρόβλημα.

Πλέον τα χρόνια πέρασαν οι τιμές είναι χαμηλές σε αυτά τα μηχανάκια και πάει πιο εύκολα το ποτηροτρύπανο στο αλουμίνιο υποθέτω..! Καλή επιτυχία και παρακολουθώ με ενδιαφέρον.. (για όλα όχι μόνο αυτό)
 

Carooly

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Thivai
Όνομα
Αpostolis
Μοτό
KTM EXCR 530
KAWASAKI KLR 250
καλημέρα και καλή βδομάδα.

Καλη επιτυχία με την μετατροπή του κάρτερ. Αναμένω να δω τα αποτελέσματα σου. Είχα EXC 450 του 2008 και ταλαιπωρήθηκα αρκετά με την μετανάστευση του λαδιού. Εμένα έφευγε απο το σασμάν και πήγαινε στο μοτέρ. Τελικά ο λόγος που έδωσα το μηχανακι είναι που βαρέθηκα πλέον να αγχώνομαι με αυτή την ιστορία. Ήμουν ένα βήμα πριν κατεβάσω κι εγώ μοτέρ να ενώσω τα κάρτερ αλλά δεν ένιωσα σιγουριά για την επιτυχία του εγχειρήματος και δεν είχα ούτε την επάρκεια στις τεχνικές γνώσεις τις δικές σου και την εμπειρία για ένα τέτοιο εγχείρημα και ούτε διάθεση να δίνω χρήματα σε συνεργείο για αυτό το θέμα.. Επίσης θεώρησα τραγωδία να σφάξω ένα κάρτερ σε μοτέρ σε ένα πανάκριβο μηχανάκι επειδή η ΚΤΜ ήταν ανικανη να φτιάξει ένα μοτέρ χωρίς σχεδιαστικό πρόβλημα και να μην αναγνωρίσει ποτέ με κάποια ανάκληση αυτό το καταστροφικό πρόβλημα.

Πλέον τα χρόνια πέρασαν οι τιμές είναι χαμηλές σε αυτά τα μηχανάκια και πάει πιο εύκολα το ποτηροτρύπανο στο αλουμίνιο υποθέτω..! Καλή επιτυχία και παρακολουθώ με ενδιαφέρον.. (για όλα όχι μόνο αυτό)
Σ'ευχαριστω!
Μπορω να ερθω στην θεση σου και να καταλαβω οτι ειναι ψυχοφθορο να σκεφτεσαι συνεχεια για το αν θα εχει ανεβει η σταθμη του λαδιου.
To προβλημα λυνεται αλλα θελει ψαξιμο και σωστη μεθοδο διαγνωσης για να βρεθει σε ποιο σημειο ακριβως βρισκεται η εσωτερικη διαρροη.
Εχω λυσει αντιστοιχο προβλημα μεταναστευσης σε Honda Crf 450 το οποιο γεμιζε τοσο πολυ την δεξαμενη του κινητηρα απο τα λαδια του σασμαν που εφτανε σε σημειο να πεταει τις τσιμουχες στροφαλου ο κινητηρας! Το προβλημα το ελυσα αφου γεμισα τον κινητηρα με πετρελαιο και αφησα ανοιχτο το καπακι της καμπανας οπου ειδα ξεκαθαρα το πετρελαιο να ερχεται απο τον κινητηρα προς το σασμαν μεσω ενος αξονα του κιβωτιου που ηταν ελαφρως φθαρμενος εσωτερικα σε σημειο που δεν φαινοταν και η διαμετρος του ειχε μικρυνει τοσο οσο οταν το λαδι ζεσταινοταν και γινοταν πιο λεπτο μεταναστευε προς τον κινητηρα. ....Αλλαξαμε τον αξονα και ολα καλα!
 

tc-drift

Daggers in Brothel
Περιοχή
Πειραιάς
Όνομα
Βαγγέλης
Μοτό
LC4 640
F800GS
Σ'ευχαριστω!
Μπορω να ερθω στην θεση σου και να καταλαβω οτι ειναι ψυχοφθορο να σκεφτεσαι συνεχεια για το αν θα εχει ανεβει η σταθμη του λαδιου.
To προβλημα λυνεται αλλα θελει ψαξιμο και σωστη μεθοδο διαγνωσης για να βρεθει σε ποιο σημειο ακριβως βρισκεται η εσωτερικη διαρροη.
Εχω λυσει αντιστοιχο προβλημα μεταναστευσης σε Honda Crf 450 το οποιο γεμιζε τοσο πολυ την δεξαμενη του κινητηρα απο τα λαδια του σασμαν που εφτανε σε σημειο να πεταει τις τσιμουχες στροφαλου ο κινητηρας! Το προβλημα το ελυσα αφου γεμισα τον κινητηρα με πετρελαιο και αφησα ανοιχτο το καπακι της καμπανας οπου ειδα ξεκαθαρα το πετρελαιο να ερχεται απο τον κινητηρα προς το σασμαν μεσω ενος αξονα του κιβωτιου που ηταν ελαφρως φθαρμενος εσωτερικα σε σημειο που δεν φαινοταν και η διαμετρος του ειχε μικρυνει τοσο οσο οταν το λαδι ζεσταινοταν και γινοταν πιο λεπτο μεταναστευε προς τον κινητηρα. ....Αλλαξαμε τον αξονα και ολα καλα!
Είχε η ΚΤΜ ένα πραγματικά άσπαστο κινητήρα μέχρι το 2007. Πραγματικά έχω φίλους με 525 και 450 εκεί 2006-2007 άσπαστα πραγματικά.

Και μετά έιπαν καλή ώρα άντε ας αντιγράψουμε το CRF και τα μοντέλα 2008-2009 ας τα εξελίξουμε πάνω στου κασίδι το κεφάλι (πελάτης). Και όλα αυτά για να πάρουν κάνα δυο άλογα και ευστροφία. Σαν την άλλη φοβερή ιδέα να βάλουν πλαστικά γρανάζια στην αντλία λαδιού και θέλουν συχνά αλλαγη! Στο όριο της αλλαγής μου έσπασε ένα κομμάτι και παραλίγο να μου κολλησει το μοτέρ!! Πρόσεξε το και αυτό! Κάποιοι έβαζαν μεταλλικά.

Κατα τα αλλα αν δεν είχε αυτό το θέμα το μοτέρ με τη μετανάστευση λαδιού έχει πολύ μεγάλη αντοχή. Πάντως για να φτάσουν οι Αμερικάνοι να τρυπάνε τα κάρτερ σημαίνει πώς το έψαξαν πολύ και η μόνη μόνιμη λύση είναι αυτή. Το δίκο μου περασε κάμποσο καιρό στο συνεργείο άλλαξα 2-3 φορές τσιμούχα εκεί με μια ενισχυμένη υποτίθεται που είχε βγάλει, μέχρι και κάτι ΄κόλλες έβαλε επάνω ο άνθρωπος (δεν λέω όνομα αλλά πολύ εξειδικευμένος), την τελευταία φορά που το έκανα 2 βόλτες φάνηκε να μην το κάνει πλέον αλλά είχα βάρεθει τόσο που το έβαλα για πούλημα.

Σαν φιλοσοφία αυτό το design στο μοτέρ είναι υπο προυποθέσεις προβληματικό. Μια αστοχία σε μια τσιμούχα και κινδυνέυεις με ανατίναξη! Αν μπορείς κάνε μια καλή μελέτη και κάντο ενιαίο σου εύχομαι να πετύχει 100%. Το βασικό είναι επειδή δεν έχει σχεδιαστεί με αυτή τη φολοσοφία το μοτέρ να υπάρχει πάντα η σωστή ποσότητα λαδιού εκεί που πρέπει και να τροφοδοτούνται σωστά οι αντλίες. Υποθέτω θα υπάρχει data base απο τους Αμερικάνους κατα βάση που το έχουν κάνει.
 
Top Bottom