Πως το εβαψες?Σπρευ η με πιστολι?Τρίψιμο πλαισίου και βάψιμο μαύρο σατινε το οποιο ειναι κοντά στο εργοστασιακο χρώμα αφού δεν γυαλίζει αλλά ούτε και είναι ματ....
Στάλθηκε από το SM-A315G μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
Πως το εβαψες?Σπρευ η με πιστολι?Τρίψιμο πλαισίου και βάψιμο μαύρο σατινε το οποιο ειναι κοντά στο εργοστασιακο χρώμα αφού δεν γυαλίζει αλλά ούτε και είναι ματ....
Στάλθηκε από το SM-A315G μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
Υπήρξα και εγω κάτοχος του συγκεκριμένου μοντελου και έχοντας ασχοληθεί αρκετά με το να του θεραπεύσω παιδικές ασθένειες θα σου παραθέσω σύντομα τι ειχα βρει και τι τελικά ακολουθήσα με επιτυχία.Tα νουμερα ελατηριων που προτεινει ο κατασκευαστης ειναι παντα βασισμενα σε απαιτησεις αγωνων Εnduro που σημαινει οτι ειναι ετσι σεταρισμενα ωστε να μην σε προδωσουν στα αλματα των ειδικων που πολλες φορες ειναι και τυπου motocross....
Στην δικη μου περιπτωση που η μεση μου ειναι με σπονδυλοδεσια και οι απαιτησεις του τερεν λιγοτερο απαιτητικες στηνω την αναρτηση με ελατηρια αρκετα πιο σοφτ απο τα νουμερα που προτεινονται για να μην καταπονουμαι χωρις λογο.
Το συγκεκριμενο σεταπ το εχω δοκιμασει σε ερασιτεχνικη χρηση enduro σε exc 250 το οποιο ειναι πολυ κοντα στα κιλα του 530 και ημουν πολυ ευχαριστημενος αλλα θα το δω και στην πραξη με αυτο το μηχανακι τωρα και αν χρειαστει θα το αλλαξω.
Προς το παρον δεν σκοπευω να φωρτωσω το μηχανακι με αποσκευες περα απο εναν μικρο σακο με 1 αδιαβροχο και οτι απαραιτητο.
Πιστολι.Πως το εβαψες?Σπρευ η με πιστολι?
Ευχαριστω για την βοηθεια. Tην αρχη λειτουργιας την γνωριζω καλα. Στην δικη μου περιπτωση παντα φτιαχνω λιγο ποιο στενο στατικο σαγκ για να μου βγει το δυναμικο κοντα στο 120-125 λογω πιο μαλακου ελατηριου. Θα το δω στην πραξη και αν νιωσω οτι υπαρχει προβλημα θα το ψαξω.Υπήρξα και εγω κάτοχος του συγκεκριμένου μοντελου και έχοντας ασχοληθεί αρκετά με το να του θεραπεύσω παιδικές ασθένειες θα σου παραθέσω σύντομα τι ειχα βρει και τι τελικά ακολουθήσα με επιτυχία.
Επίσης, επειδή τυγχάνει να ασχολούμαι αρκετα χρόνια με τις βελτιώσεις αναρτήσεων θα ήθελα να σου μεταφέρω την αποψή μου. Τα ελατήρια εχουν σαν σκοπό να διαχειριστούν κατά μεγαλο βαθμό το βάρος του αναβάτη και να κρατήσουν το σωστό ύψος της ανάρτησης (sag) που είναι απαραίτητο για την ορθη λειτουργία της ανάρτησης. Για όλα τα υπόλοιπα παιζει ρόλο το σεταρισμα της ανάρτησης. Ενα μαλακό ελατήριο μπορεί να σου δώσει την αίσθηση της ενδοτικής ανάρτησης αλλά στην ουσία η συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας να γίνεται απρόβλεπτη , να βουτάει επικίνδυνα στα φρένα, να επηρεάζεται η γεωμετρία σε διαφορετικά τεραίν, να κουράζει χερια ή ακόμα και απότομο τίναγμα και αποσταθεροποίηση.
Η συγκεκριμένη χρονιά δεν είχε και τις καλύτερες κριτικές σαν πακέτο αναρτήσεων και ετσι το 2009 η KTM προχώρησε σε δραστικές αλλαγές στα cartridge του μπροστινού και βαλβινγκ του αμορτισέρ. Έχοντας κουραστεί αρκετά με την συμπεριφορά των αναρτήσεων και κυριως την αδυναμία του μπροστινού να διαβάσει τα "ψιλά" μικροεμπόδια στο μονοπάτια αλλά και την χαρακτηριστική κλωτσιά του αμορτισέρ σε απότομα εμπόδια, προχώρησα σε re valving με αποτέλεσμα το μηχανακι να γίνει ξεκούραστο και πολύ πιο ασφαλές.
To 66 πίσω επιμένω οτι είναι αρκετά μαλακό και το .40 μπροστά επίσης εκτός και εισαι 65 κιλά με εξοπλισμό; Οι προηγουμενες χρονιές είχαν διαφορετική γωνία μόχλευσης στο αμορτισέρ με αποτέλεσμα τα χαρακτηριστικά ιδιου ελατηρίου να εχουν τελείως διαφορετική συμπεριφορά στα 2008.
Το Sag είναι ενα βασικό στοιχείο για να ξεκινήσεις το σετάρισμα της ανάρτησης και ο περισσότερος κόσμος αγνοεί τα βασικά. Μια λανθασμένη προφόρτιση ή έστω και μιση στροφή παραπάνω μπορει να σου δώσει την αισθηση του "σκληρου" χωρίς να ισχύει.
Εαν το βαρος σου δεν υπερβαινει τα 85 kg με εξοπλισμο θεωρω οτι θα μπορουσες να παραμείνεις με τα std .46 και 72 ελατήρια σε μαλακό set up με τις παρακάτω προυποθέσεις.
Αγνόησε τα προτεινόμενα νούμερα sag της ΚΤΜ και ακολούθησε τον golden rule of sag με 40 στατικό και 115 με 120 δυναμικό πίσω και ολες τις ρυθμίσεις STD.
Μπροστά λαδι 16CTS (motorex4wή torco 5w) ξεκίνα με 130mm υψος λαδιού, std ρυθμισεις και 1.5 στροφή προφορτιση ελατηρίου.
Τις αναρτήσεις τις φτιαχνεις μόνο σου ή τις στέλνεις εξω;
Τον σκελετο με τι είδος χρώματος τον έβαψες;
Μόνο για γνωστες....DirtyFotis ίδια ιστορία έχει το μοτέρ σου όπως είχε και το δικό μου. Ντάξει.. Balls breaker η φάση..
Η μεγάλη η πλάκα ξέρεις ποιά είναι?? Αγοράζω το 450 μοντέλο του 2008 το 2013 με 150 ώρες περίπου λειτουργίας με Stabilizer επάνω, εξάτμιση, decals, γενικά φορτωμένο και στη πένα στα 5500€. Το κράτησα 3 χρόνια και το πούλησα το 2016 3.900€. Και βλέπω 2022 αγγελίες στα 4500 και 5000€. Ειδικά για μοντέλα 2008 και 2009 με επιβεβαιωμένο θέμα στο μοτέρ απο κατασκευής. Κάπου δηλαδή WTF??
Γεια σου φιλε!Παρακολουθώ με πολύ ενδιαφέρον το θέμα γιατί είμαι κι εγω ιδιοκτήτης ενός τέτοιου 530 εδώ και 1,5 χρόνο περίπου (έχω επίσης πρόβλημα στη μέση, κήλη μεσοσπ. δίσκου, κλασσικά...) Κι εγώ αντιμετωπίζω το τραγικό θέμα με τη μεταφορά λαδιού, σε μένα πάει από το κιβώτιο στο στροφαλοθάλαμο. Αυτό που έχω καταλάβει είναι πώς δεν οφείλεται σε εξάρτημα που χαλάει, π.χ. τσιμούχα γιατί πολλά μοτέρ το είχαν από την αρχή. Έχω διαβάσει ότι τότε η ΚΤΜ έκανε αντικατάσταση του κάρτερ στα πλαίσια της εγγύησης. Κάποια στιγμή το κάρτερ ως ανταλλακτικό άλλαξε κωδικό, οπότε πιθανόν να βρέθηκε το πρόβλημα στη σχεδίαση ή σε ατέλεια κατασκευής κάποιων παρτίδων. Εγώ κατά την επισκευή του μοτέρ μου είδα ότι η αναθύμιαση του κιβωτίου ταχυτήτων δεν λειτουργούσε και υπέθεσα ότι αυτό ήταν η αιτία. Η αναθύμιαση γίνεται μέσα από τον άξονα του γραναζιού που πιάνει η μανιβέλα το οποίο είναι τρυπημένο. Αυτό έχει ένα επίσης τρυπημένο κουζινέτο στο κέντρο του και αν οι τρύπες δεν ταυτίζονται, δεν αναπνέει το κιβώτιο. (Κακή κατασκευή? Στρίβει με τη χρήση? Δε ξέρω). Εγώ αντικατέστησα το γρανάζι (νέος κωδικός και αυτό) οπότε λειτούργησε σωστά η αναθύμιαση, και ω θάυμα, η μεταφορά λαδιού έγινε ...χειρότερη! (Παρόλο που μπήκαν καινούργιες τσιμούχες στροφάλου κλπ.) Πείραμα: Βάζοντας πίεση αέρα στο σωληνάκι αναθύμιασης του κιβωτίου, μετά από 1-2 δευτερόλεπτα αρχίζει να βγαίνει αέρας από την αναθύμιαση του στροφαλοθάλαμου. Βάζοντας πίεση στην αναθύμιαση του στροφαλοθάλαμου, δεν βγαίνει αέρας από το κιβώτιο, από πουθενά. Πού και πώς δημιούργείται «ανεπίστροφη βαλβίδα» μέσα στο μοτέρ, είναι μυστήριο! Να ελέγξεις πάντως κι εσύ το συγκεκριμένο γρανάζι. Περιμένω τη λύση σου γιατί θέλω κι εγώ να κάνω κάτι με το θέμα του λαδιού. Ως τώρα κυκλοφορώ στο βουνό με σύριγγες... εγώ κάθε τόσο να τραβάω λάδι, η υπόλοιπη παρέα να κάνει τσιγάρο. (Και να με κοροϊδεύουν). Το άλλο θέμα που έχει το μηχανάκι. όπως και άλλα EXC, είναι ότι η τροφοδοσία του μπροστινού φαναριού γίνεται με εναλασσόμενο ρεύμα, οπότε δεν μπορείς να βάλεις κατευθείαν κάποιο πιο δυνατό LED φως που χρειάζεται για τη χρήση που το θες. Πρέπει να γίνει κάποια πατέντα στο κύκλωμα, υποθέτω όμως ότι αυτό το ξέρεις ήδη. Περιμένω τις εξελίξεις και ευχαριστώ που μοιράζεσαι τις γνώσεις σου μαζί μας!
Δεν εχω ακουσει κατι αλλα το μοτερ αυτο μοιαζει πολυ (μην πω ιδιο ) σε κυλινδρο-κεφαλη κτλ.Για να μην ανοίγω νέο θέμα γνωρίζει κανείς εάν το παρακάτω μοτέρ της Husaberg έχει βγάλει παρόμοια προβλήματα με τα προαναφερθέντα...?
Στάλθηκε από το Nokia 8.1 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
Ναι πραγματι εχει πολλά κοινά με το μοτέρ της KTM αλλά νομίζω και μονό κύκλωμα λαδιού απο την πρώτη εμφανισή του. Επίσης , αρκετές βελτιώσεις σε σημεία σε σχεση με ΚΤΜ 2008 όπως , ενισχυμένα γραναζια αντλίας λαδιου, βελτιωμένος αξονας αντλίας λαδιού, μεγαλύτερο JET λαδιού στην δεξιά κάσα, καθώς και απροβληματιστα ελατήρια εμβόλου ήταν εκει απο την πρωτη στιγμή.Δεν εχω ακουσει κατι αλλα το μοτερ αυτο μοιαζει πολυ (μην πω ιδιο ) σε κυλινδρο-κεφαλη κτλ.
Το φανάρι παίρνει από ανορθωτή συνεχές ρεύμα οπότε θα πρέπει να λειτουργεί χωρίς πρόβλημα. Δοκίμασες καποια λάμπα led και δεν δούλεψε ή απλά στο είπαν;Παρακολουθώ με πολύ ενδιαφέρον το θέμα γιατί είμαι κι εγω ιδιοκτήτης ενός τέτοιου 530 εδώ και 1,5 χρόνο περίπου (έχω επίσης πρόβλημα στη μέση, κήλη μεσοσπ. δίσκου, κλασσικά...) Κι εγώ αντιμετωπίζω το τραγικό θέμα με τη μεταφορά λαδιού, σε μένα πάει από το κιβώτιο στο στροφαλοθάλαμο. Αυτό που έχω καταλάβει είναι πώς δεν οφείλεται σε εξάρτημα που χαλάει, π.χ. τσιμούχα γιατί πολλά μοτέρ το είχαν από την αρχή. Έχω διαβάσει ότι τότε η ΚΤΜ έκανε αντικατάσταση του κάρτερ στα πλαίσια της εγγύησης. Κάποια στιγμή το κάρτερ ως ανταλλακτικό άλλαξε κωδικό, οπότε πιθανόν να βρέθηκε το πρόβλημα στη σχεδίαση ή σε ατέλεια κατασκευής κάποιων παρτίδων. Εγώ κατά την επισκευή του μοτέρ μου είδα ότι η αναθύμιαση του κιβωτίου ταχυτήτων δεν λειτουργούσε και υπέθεσα ότι αυτό ήταν η αιτία. Η αναθύμιαση γίνεται μέσα από τον άξονα του γραναζιού που πιάνει η μανιβέλα το οποίο είναι τρυπημένο. Αυτό έχει ένα επίσης τρυπημένο κουζινέτο στο κέντρο του και αν οι τρύπες δεν ταυτίζονται, δεν αναπνέει το κιβώτιο. (Κακή κατασκευή? Στρίβει με τη χρήση? Δε ξέρω). Εγώ αντικατέστησα το γρανάζι (νέος κωδικός και αυτό) οπότε λειτούργησε σωστά η αναθύμιαση, και ω θάυμα, η μεταφορά λαδιού έγινε ...χειρότερη! (Παρόλο που μπήκαν καινούργιες τσιμούχες στροφάλου κλπ.) Πείραμα: Βάζοντας πίεση αέρα στο σωληνάκι αναθύμιασης του κιβωτίου, μετά από 1-2 δευτερόλεπτα αρχίζει να βγαίνει αέρας από την αναθύμιαση του στροφαλοθάλαμου. Βάζοντας πίεση στην αναθύμιαση του στροφαλοθάλαμου, δεν βγαίνει αέρας από το κιβώτιο, από πουθενά. Πού και πώς δημιούργείται «ανεπίστροφη βαλβίδα» μέσα στο μοτέρ, είναι μυστήριο! Να ελέγξεις πάντως κι εσύ το συγκεκριμένο γρανάζι. Περιμένω τη λύση σου γιατί θέλω κι εγώ να κάνω κάτι με το θέμα του λαδιού. Ως τώρα κυκλοφορώ στο βουνό με σύριγγες... εγώ κάθε τόσο να τραβάω λάδι, η υπόλοιπη παρέα να κάνει τσιγάρο. (Και να με κοροϊδεύουν). Το άλλο θέμα που έχει το μηχανάκι. όπως και άλλα EXC, είναι ότι η τροφοδοσία του μπροστινού φαναριού γίνεται με εναλασσόμενο ρεύμα, οπότε δεν μπορείς να βάλεις κατευθείαν κάποιο πιο δυνατό LED φως που χρειάζεται για τη χρήση που το θες. Πρέπει να γίνει κάποια πατέντα στο κύκλωμα, υποθέτω όμως ότι αυτό το ξέρεις ήδη. Περιμένω τις εξελίξεις και ευχαριστώ που μοιράζεσαι τις γνώσεις σου μαζί μας!
Αυτό δεν είχε χωριστά τα λάδια...Για να μην ανοίγω νέο θέμα γνωρίζει κανείς εάν το παρακάτω μοτέρ της Husaberg έχει βγάλει παρόμοια προβλήματα με τα προαναφερθέντα...?
Στάλθηκε από το Nokia 8.1 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
Αυτόν είχα βάλει από την αρχή και όλα καλά. Ωραίο μοτέρ...Ναι πραγματι εχει πολλά κοινά με το μοτέρ της KTM αλλά νομίζω και μονό κύκλωμα λαδιού απο την πρώτη εμφανισή του. Επίσης , αρκετές βελτιώσεις σε σημεία σε σχεση με ΚΤΜ 2008 όπως , ενισχυμένα γραναζια αντλίας λαδιου, βελτιωμένος αξονας αντλίας λαδιού, μεγαλύτερο JET λαδιού στην δεξιά κάσα, καθώς και απροβληματιστα ελατήρια εμβόλου ήταν εκει απο την πρωτη στιγμή.
Το μόνο κοινό πρόβλημα που ταλάνιζε για αρκετά χρόνια και τα περισσότερα EXC ήταν ο τεντωτήρας καδένας που μπορούσε να εξελιχθεί καταστροφικό εαν αγνοούσες το κροτάλισμα κατα την εκίνηση του κινητήρα αλλα και μερικές φορές στο ρελαντί. Η πιο δραστική και αξιόπιστη λύση υπάρχει από την dirt tricks. KTM Cam Chain Tensioner – Dirt Tricks που θεωρώ 100% value for money.
Εγω παντως Βαγγελη οταν εψαχνα το δικο μου και κοιταζα μεχρι 2007 δεν εβρισκα rfs σχεδον με τιποτα. Απο την αλλη 2008-2009 υπηρχαν παρα πολλα. Προφανως για τον λογο αυτο. Και ειναι ασχημο γιατι ειναι πολυ καλο μηχανακι. Παντως ενα 2006-2007 παιζει να το βρισκεις - αν το βρεις - στα ιδια λεφτα με ενα 2008-09 πλεον.DirtyFotis ίδια ιστορία έχει το μοτέρ σου όπως είχε και το δικό μου. Ντάξει.. Balls breaker η φάση..
Η μεγάλη η πλάκα ξέρεις ποιά είναι?? Αγοράζω το 450 μοντέλο του 2008 το 2013 με 150 ώρες περίπου λειτουργίας με Stabilizer επάνω, εξάτμιση, decals, γενικά φορτωμένο και στη πένα στα 5500€. Το κράτησα 3 χρόνια και το πούλησα το 2016 3.900€. Και βλέπω 2022 αγγελίες στα 4500 και 5000€. Ειδικά για μοντέλα 2008 και 2009 με επιβεβαιωμένο θέμα στο μοτέρ απο κατασκευής. Κάπου δηλαδή WTF??