http://offroadteam.gr/index.php/news-articles/press-release/658-ktm-husqvarna-2018
Είχαμε την χαρά και την τιμή να παραβρεθούμε στην Ελληνική παρουσίαση των μοντέλων 2018 της ΚΤΜ και της Husqvarna.
Η θεωρητική παρουσίαση και τεχνική ανάλυση έγινε στα γραφεία της ΚΤΜ SEE στις 26/10, ενώ η οδήγηση στο πιστάκι της Πεντέλης στις 27/10.
Η εμπειρία -ειδικά από τα νέα δίχρονα TPi- ήταν απίστευτη, και σύντομα θα την μοιραστώ μαζί σας με πολλές φωτογραφίες, αναλύσεις και οδηγικές εμπειρίες!
Τα δίχρονα TPi θεωρώ ότι σηματοδοτούν πλέον μια νέα σελίδα της δίχρονης ιστορίας!
Θα αναφέρω επιγραμματικά τα πλεονεκτήματα και θα τα αναλύσω την επόμενη εβδομάδα.
Με τον ψεκασμό επιτυγχάνουν:
- Μείωση της κατανάλωσης καυσίμου στα χαρτιά 40%, στην πράξη σίγουρα 25% που φτάνει συχνά το 40% αναλόγως συνθηκών. Το καλό είναι πως δεν "απορυθμίζονται" με αποτέλεσμα να υπάρχει σταθερά χαμηλή κατανάλωση, ενώ στους συμβατικούς κινητήρες με καρμπιρατέρ βλέπουμε συχνά το φαινόμενο ένα λάθος ζιγκλέρ ή ρύθμιση να τελειώνει το ρεζερβουάρ στα... 50-60 χιλιόμετρα! Αυτό το φαινόμενο με τον ψεκασμό ΔΕΝ υπάρχει, επιτυγχάνοντας μεγάλες αυτονομίες αλλά και οικονομία! (Να σημειωθεί ότι η κατανάλωση μετρήθηκε ΚΑΙ σε βόλτες, ΚΑΙ σε αγώνες!)
- Μείωση της κατανάλωσης του λαδιού. Χρειάζεται πλέον ένα ρεζερβουάρ (800ml) λαδιού για 8 ρεζερβουάρ (9lt) βενζίνης. Μια αναλογία της τάξης του 1,25% (1:80). Το λάδι πλέον ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ να είναι λεπτόρευστο για injection. Τέρμα η μίξη και η αγωνία στο βουνό για μπουκαλάκια λαδιού και ανακάτεμα...
- Καθαρή λειτουργία σε όλες τις συνθήκες: Δεν λαδώνει, δεν λερώνει, δεν μυρίζει!
- Τέρμα πια τα μπουκώματα! Και αυτό είναι ποικιλοτρόπως σημαντικό: Ευκολία εκκίνησης, ακόμη και μετά την πτώση, σταθερή λειτουργία σε κάθε υψόμετρο και κάθε θερμοκρασία περιβάλλοντος, αλλά το σημαντικότερο!!! ΔΕΝ υπάρχουν τα ξαφνικά ξεσπάσματα μετά από μπούκωμα, "ροπιάζοντας" και "καθαρίζοντας" τον κινητήρα εκεί που δεν το περιμένεις με αποτέλεσμα την ξαφνική κλωτσιά, ή το αντίθετο: ΔΕΝ θα μείνεις ΠΟΤΕ από γκάζι την δύσκολη στιγμή, που θα χρειαστεί έστω και με χαμηλές στροφές να ανέβεις μια ανηφόρα ή να σηκώσεις στιγμιαία τον μπροστινό τροχό για να περάσεις ένα λούκι! Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα: Πας σταθερά με 70km/h στην εθνική, με σταθερό γκάζι και 6η ταχύτητα για 10 λεπτά, και ο κινητήρας ακούγεται ήρεμος και σταθερός με την χαρακτηριστική δίχρονη χροιά του, ΧΩΡΙΣ όμως το παραμικρό κόμπιασμα ή αρρυθμία, ούτε κι αν ανοιγοκλείσεις το γκάζι, απότομα ή όχι!
- Αυτοματοποίηση των ρυθμίσεων: Και αν στα τετράχρονα τα πράγματα είναι σαφώς πιο εύκολα (άλλωστε πλέον είναι όλα σχεδόν ψεκαστά), στα δίχρονα η ευαισθησία σε υψόμετρο και θερμοκρασίες είναι μεγάλη, αναγκάζοντας συχνά σε μικρομετρατροπές βελόνας, θέσης, ζιγκλέρ για την βέλτιστη λειτουργία, και ΜΟΝΟ από γνώστη! Ο κοινός θνητός απλώς... δεν είχε αυτή την πολυτέλεια... Τώρα πλέον, όλα γίνονται μόνα τους στην καλύτερη εκδοχή σε κάθε περίπτωση!
Για κραδασμούς βέβαια, ΟΥΤΕ να το συζητάμε, αφού ακόμη και το 300 νομίζεις ότι δουλεύει σαν 150 άντε σαν 200άρι φιμωμένο! Ο στρόφαλος έχει πλήρη αντικραδασμική "προστασία" και οι παρενέργειες ενός δίχρονου μοτέρ που παράγει 50+ άλογα έχουν εξαφανιστεί!
Αυτά σε γενικές γραμμές, για τα TPi, είτε ΚΤΜ είτε Husky. Διαφορές μεταξύ τους υπάρχουν, ΚΑΙ 250-300, ΚΑΙ ΚΤΜ-HUSKY και όχι μόνο λόγω μοχλικού! Θα τα δούμε αργότερα αναλυτικά...
Τα πλεονεκτήματα είναι τέτοια που ουσιαστικά κατατροπώνουν τον ανταγωνισμό μέχρι νεωτέρας!
Και όχι τόσο σε αγωνιστική χρήση, αφού ουσιαστικές διαφορές στην απόδοση δεν υπάρχουν, αλλά σε ερασιτεχνική!
Άλλωστε, τον επαγγελματία ή τον σκληροπυρηνικό αγωνιζόμενο δεν τον πολυενδιαφέρει, αφού το μηχανάκι το έχει για πολύ συγκεκριμένο σκοπό και δεν τον νοιάζουν οι παραχωρήσεις, ούτε αυτόν, ούτε τον μηχανικό του.
Τον ερασιτέχνη οδηγό όμως, που κοιτά την ευκολία του, που αποφεύγει τόσα χρόνια το δίχρονο σαν το διάολο το λιβάνι επειδή (μπουκώνει, λερώνει, καταναλώνει, ανακατώνει, ξεσπάει, λαδοκουβαλάει) τον νοιάζει και τον παρανοιάζει!
Κι εκεί είναι το μεγάλο επίτευγμα της ΚΤΜ!
Ότι ξαναφέρνει στον απλό εντουρά την ευκολία του τετράχρονου!
Ότι φέρνει την τεχνολογία του αύριο σε προσιτή τιμή - Τιμές στα ίδια επίπεδα με τα περσινά!!!
Ότι δίνει φιλί ζωής στο δίχρονο κινητήρα που παράπαιε...
Ότι κάνει τον δίχρονο κινητήρα ακόμη πιο προσιτό από ποτέ ακόμη και για πολιτική / on-off / ακόμη και ταξιδιωτική χρήση!
Θα μου πείτε: "Κι όλα αυτά χωρίς μειονεκτήματα?"
Αυτά δυστυχώς δεν θα μπορούσαν να αποφευχθούν, καθώς είναι μοιραία ακολουθώντας την εξέλιξη:
1. Θεωρώ ότι το βάρος αυξήθηκε λίγο, κάτι με ψεκασμό / τρόμπα λαδιού / ρεζερβουάρ λαδιού / τρόμπα βενζίνης / ηλεκτρικά
2. Η πολυπλοκότητα και τα πολλά ηλεκτρονικά που καθιστούν τον απλούστερο κινητήρα εσωτερικής καύσης "κομπιουτερέ" και χωρίς πολλά περιθώρια παρέμβασης (σε επίπεδο επισκευής) όπως παλιά...
Αλλά χαλάλι και παραχαλάλι!
Εγώ παρήγγειλα ήδη...