Long Way Round Europe 2010: Κυνηγώντας όνειρα σε 13 χώρες...

Ταξιδευτής

Αμετανόητα ονειροπόλος
Περιοχή
71° 10′ 11.32″ N 25° 46′ 58.27″ E
Όνομα
Νίκος
Μοτό
Αύρα
Μερα 14
København – Gedser (Denmark) – Rostock (Germany) – Wroclaw (Poland)
800 km


Η βραδια περασε με εναν χορταστικο υπνο οποτε το πρωι με βρηκε με πολυ καλυτερη διαθεση απο οτι με ειχε αφησει το προηγουμενο βραδυ.

Η καταιγιδα ειχε δωσει και αυτη τη σειρα της σε εναν καθαρο ουρανο, και ο ηλιος εκανε οτι μπορουσε να στεγνωσει τη λιμνοθαλασσα που καποτε ηταν γρασιδι.
Σκεφτηκα με τρομο τι κουπι –κυριολεκτικα– θα ειχαν τραβηξει οσοι ταλαιπωροι ηταν σε σκηνες τη χθεσινη μερα και καπως ενοιωθα καλυτερα για το κ@λοσπιτο.

Καφεδακι απο τη ρεσεψιον και το ξεψειρισμα–του–ηλιθιου–τουριστα καλα κρατουσε.
– Αν θελετε ενα ποτηρι ειναι 2 ευρω. Αν θελετε ολη την κανατα ειναι 10.
– Οκ. Ευχαριστω. Θα παρω ποτηρι.

Τα ποτηρια ομως που ειχε προχειρα ηταν μονο τα μεγαλα της μπυρας –ξερετε, αυτα τα πλαστικα του μισολιτρου. Ας πουμε λοιπον απλα οτι το "ποτηρι καφε" εβγαλε το διευρο με το παραπανω.

Συμμαζεμα της καμπινας και πρωινο πανω απο τους χαρτες για να καταστρωσουμε το σχεδιο δρασης της ημερας. Το αρχικο σχεδιο ηταν να παμε δυτικα προς το κεντρικο νησι της Δανιας και μεσω Kolding να κατεβουμε προς τα νοτια διασχιζοντας ολο το κυριο ογκο της χωρας και να μπουμε Γερμανια οπου και θα διανυκτερευαμε καπου κοντα στο Αμβουργο.

Ομως μετα τη χθεσινη ψυχρολουσια της καταιγιδας και της τοσο ...εγκαρδιας αντιμετωπισης που ειχα απο οσους Δανους ειχα δει ειλικρινα δεν μου εκανε κεφι να μεινω αλλο στη χωρα αυτη. Ισως να την αδικουσα αλλα αυτη την ωρα ηθελα να ειμαι σε μερη γνωριμα και κοντα σε φιλους.

Γυρισα στην Alicja και της ειπα: "παμε κατευθειαν στο Wroclaw;"
Κοιταζοντας το χαρτη θα μπορουσαμε να κατεβουμε απο εδω που ειμαστε στο νοτιοτερο μερος του νησιου στο Gedser και απο εκει να περασουμε στο Rostock της Γερμανιας με το καραβι –ουσιαστικα γλυτωνοντας το γυρο που θα καναμε αν πηγαιναμε μεσω Odense και του κυριου κορμου της χωρας– και το χρονο/χιλιομετρα που θα ειχαμε κερδισει να τα αξιοποιουσαμε για να φτασουμε απευθειας στην Πολωνια.



Οσο μελετουσα αυτο το πλανο τοσο μου φαινοταν ιδανικο. Τα χιλιομετρα του αρχικου σχεδιου μεχρι το Αμβουργο ηταν περιπου 500. Τα χιλιομετρα μεσω του ακρωτηριου για το Rostock (που ηταν πανω κατω στο ιδιο υψος με το Αμβουργο) ηταν μολις 150 συν το πλοιο. Μια χαρα. Ουτως η αλλως απο εκει και περα ειχαμε την φοβερη Autobahn οπου το φαγωμα των χιλιομετρων θα ηταν ευκολη υποθεση.

Μαζεψαμε το τσαντηρι (γιατι οπου παμε το ωραιοτατο τακτικο δωματιο καταληγει σαν βομβαρδισμενο τοπιο; ), βγαλαμε και μια αναμνηστικη φωτο απο το μικροσκοπικο αλλα οντως πολυ ωραιο bungalow που μας ειχε φιλοξενησει και πηγαμε στη ρεσεψιον να πληρωσουμε.



Εκει φευγαλεα μου περασε η σκεψη να δω την αντοχη της μπαρας εισοδου απεναντι στα 400 κιλα της Αυρας αλλα ειπα να το αφησω να περασει. Εξαλλου η αχωνευτη ειχε φυγει και μια στρουμπουλη χαμογελαστη κοπελιτσα ειχε παρει τη θεση της.

Οταν δε εμαθε οτι ημουν απο Ελλαδα εκανε σαν τρελη: "Ela file, geia sou. Ti kaneis?" Ειχε βλεπετε αγαπουλη στην εξωτικη Drama και ετρεφε μια μεγαλη συμπαθεια προς οτιδηποτε Ελληνικο. Τη ρωτησα για ακτοπλοικες συνδεσεις απο το Gedser για Rostock και αμεσως αρχισε το ψαξιμο στο δικτυο για λεπτομερειες.

Εκει ομως ειπε κατι που μου εκοψε τα ποδια:
– Καθιστε να δουμε αν υπαρχουν καν πλοια λογω της καταιγιδας.
– Της ποιας;
– Α δεν το ξερετε; Υπαρχει ενα τεραστιο μετωπο κακοκαιριας που ερχεται απο τα βορεια. Ηδη η γεφυρα του Oresundsbron ειναι κλειστη και δεν περναει κανενα οχημα.

Ρε τη τυχη μου. Ο Μερφυ δεν ελεγε να μας αφησει ησυχους. Για να κλεισει αυτη η τερατωδης γεφυρα μαλλον μιλουσαμε για πολυ ζορικη κακοκαιρια. Ομως εδω ειχαμε περασει ηδη τοσα και τοσα. Θα μασουσαμε τωρα; Παμε και βλεπουμε –κλασσικα. Καπως ετσι βγηκαμε μουδιασμενοι στο δρομο με κατευθυνση το ακρωτηρι Gedser.



Εδω θα μπορουσα να αρχισω να λεω παλι για το ποσο υπεροχος ηταν ο καιρος mε λιγα συννεφα, εναν λαμπρο ηλιο κλπ κλπ...



...ομως θα ημουν αισχρος ψευτης. Αυτο που ΔΕΝ δειχνουν οι παραπανω φωτογραφιες ηταν τους ΘΥΕΛΛΩΔΕΙΣ ανεμους που επικρατουσαν απο την ωρα που ξεκινησαμε μεχρι την ωρα που μπηκαμε στο αμπαρι του πλοιου για Γερμανια. Πραγματικα δεν εχω τρομαξει ποτε αλλοτε τοσο πολυ στη ζωη μου.

Οι ριπες του ανεμου χτυπουσαν απο τα δεξια με λυσσα και ασταματητα μετακινοντας βιαια τη μηχανη ΚΑΡΦΙ για το αντιθετο ρευμα. Δεν ξερω το ποσες φορες αναγκαστηκα να κοψω ταχυτητα και να φρεναρω γιατι ο ανεμος μας πηγαινε με τον τσαμπουκα στην αντιθετη λωριδα. Αυτο που ξερω ειναι οτι αυτα τα 150 χιλιομετρα μου φανηκαν ατελειωτα.

Μεχρι να φτασουμε παιζει να εχασα και δεκα χρονια απο τη ζωη μου. Προφανως μεσα σε αυτο το σκηνικο το τελευταιο πραγμα στο μυαλο μου ηταν οι φωτογραφιες. Ευτυχως ομως που η Alicja, οντας πιο ηρεμη, για αλλη μια φορα εσωσε την κατασταση αποθανατιζοντας την ομορφη επαρχια της Δανιας.





Η εικονα της εισοδου του λιμανιου ηταν η πιο ομορφη εικονα που ειχα δει στη ζωη μου. Παναγια μου τα ειχαμε καταφερει.



Ισως σκεφτειτε οτι με τετοιο χαμο δεν θα βλεπαμε πολλες αλλες μηχανες στο δρομο, και θα ειχατε δικιο. Ομως ενα τρελο ζευγαρι Πολωνων με μια τσοπερ* αψηφωντας τον καιρο επεστρεφαν και εκεινοι για τη χωρα τους μετα απο ολιγοημερες διακοπες στη Δανια και τους γνωρισαμε στο λιμανι ενω περιμεναμε το πλοιο.

(* Θα πεσει 10w40 να με καψει αλλα τελικα αυτοι οι τσοπεραδες ταξιδευουν πολυ!)


Η πλακα ηταν οτι αρχικα δεν ξερανε οτι η Alicja ειναι Πολωνη οποτε και συζητουσαν μεταξυ τους σε φαση: "Αντε παιδι μου, πηγαινε μιλα στους Ελληνες. Τι το σκεφτεσαι;" Πολυ ωραιοι τυποι. Παροτι πατημενοι σαρανταρηδες και οι δυο δεν μασουσαν μια: σε καθε ευκαιρια καβαλουσαν την τσοπερια και ταξιδευαν οπου τους εκανε κεφι. (Για αλλη μια φορα σκεφτηκα οτι τετοιοι ανθρωποι μας βαζουν τα γυαλια εμας των νεοτερων που για να παμε μεχρι το Λουτρακι πολλες φορες το κανουμε ολοκληρο μεσανατολικο θεμα)

Μεχρι να φτασει το πλοιο ειχαμε χρονο, οποτε καναμε μια μικρη βολτα στο περιποιημενο αλλα καπως αδιαφορο μικρο χωριουδακι...





...και τελικα καταληξαμε σε ενα μαγαζι εκει κοντα για να τσιμπησουμε κατι και να περασει η ωρα.



Τα σηματα πανω στη πορτα ηταν χαρακτηριστικα της εντυπωσης που μου ειχαν δωσει οι Δανοι: οχι σκυλια, οχι κινητα, οχι καπνισμα και σας βλεπουμε. Τα παιδια μεσα στο μαγαζι παντως ηταν ευγενεστατα και βεβαια οι τιμες κλασσικα επιπεδου Χιλτον και πανω...

Αφου περασε η ωρα γυρισαμε να παρουμε τη μηχανη και να περιμενουμε το πλοιο.
Ο κουμανταδορος μας εκανε νοημα να ερθουμε στον καταπελτη και να περιμενουμε εκει ενω το πλοιο εμφανιζοταν εξω απο το λιμανι, ομως ο θηριωδης ανεμος δεν ειχε κοπασει καθολου και χτυπουσε τη μηχανη απο τα δεξια με μανια κανοντας φιλοτιμες προσπαθειες να μας ριξει κατω.

Αν και πατουσα με δυναμη στο εδαφος ενοιωθα σαν να εχει αρπαξει ενα χερι τη μηχανη και να τη σπρωχνει με βια για να πεσει. Μεχρι να δεσει το πλοιο και να ξεκινησουμε να μπουμε μεσα τα ποδια μου ετρεμαν απο την δυναμη που εβαζα για να κρατησω τη μηχανη ορθια.

Απο την αλλη οι Πολωνοι φιλοι μας οντας θηρια και πατωντας χαλαρα κατω (αφου η σελα στις τσοπερ ειναι δυο milko απο το εδαφος) ειχαν καθε λογο να ειναι χαμογελαστοι και ανετοι.



Τα βασανα δεν τελειωσαν μεσα στο πλοιο ομως. Οι ηλιθιοι παρκαδοροι μας εβαλαν να παρκαρουμε στα δεξια του πλοιου με αποτελεσμα βεβαια η δεστρα να τραβαει την Αυρα προς τα δεξια (οπου βεβαια δεν υπηρχε κατι να την κρατησει κοντρα). Ετσι αναγκαστηκα να την κανω μανουβρα στα χερια και να την γυρισω απο την αλλη για να δεθει σωστα. Ευτυχως που ο θηριωδης Πολωνος φιλος ηταν εκει να βοηθησει την κατασταση.

Οι δυο ωρες διασχισης της Βαλτικης με το πλοιο περασαν δυσκολα. Το πλοιο ηταν αρκετα μεγαλο αλλα οι θυελλωδεις ανεμοι το εκαναν να παλατζαρει σαν καρυδοτσουφλο –μια βυθιζοταν μεσα στα κυματα, μια ανεβαινε τερμα επανω. Μια βλεπαμε μονο νερο, μια μονο ουρανο.

Μιλαμε για θαλασσοταραχη, οχι αστεια.





Αιολικο παρκο καταμεσης του πελαγου..



Δενοντας στο Rostock η κατασταση ειχε αλλαξει εντελως. Ο ουρανος ηταν καταγαλανος, ο ανεμος ειχε πλεον κοπασει τελειως και επικρατουσε μια ωραιοτατη καλοκαιρινη ζεστη λες και δεν ειχε συμβει ποτε τιποτα. Αυτο ηταν. Βγηκαμε στην εθνικη και η Αυρα αρχισε να καταπινει τα χιλιομετρα οπως ο Pacman τα καραμελακια.

Ειχε πλεον νυχτωσει οταν φτασαμε στο Cottbus κοντα στα συνορα με την Πολωνια. Μεχρι εδω τα πραγματα ειχαν κυλισει τελεια. Ειχαμε ηδη γραψει πανω απο 350 χιλιομετρα απο το Rostock αλλα δεν νοιωθαμε καμια κουραση. Μπαινοντας ομως στην Πολωνια το σκηνικο αλλαξε αποτομα: οι μεταξενιοι δρομοι των Autobahn εδωσαν τη θεση του σε τσιμεντοπλακες που καθε εικοσι μετρα διακοπτονταν κανοντας τη μηχανη να κοπαναει και να χοροπηδαει σαν κατσικι. Εμεναν 200 χιλιομετρα για τον προορισμο μας αλλα ετσι που πηγαιναμε μεχρι να φτασουμε δεν θα εμενε ουτε το πλαισιο...

Αρκετα βασανιστικα χιλιομετρα αργοτερα σταματησαμε σε ενα βενζιναδικο οπου με φρικη με ενημερωσαν οτι το χαλι αυτο συνεχιζοταν για αλλα 50–60 χιλιομετρα. Μην εχοντας αλλη επιλογη αναγκαστηκα και εβαλα το GPS να παρακαμψει την "εθνικη" και ξεκινησαμε να παμε απο τους επαρχιακους δρομους.
Το σκηνικο ηταν ζοφερο: μεσα στη καταμαυρη νυχτα να διασχιζουμε τους πιο στενους δασικους δρομους που χωραει ο νους. Πολιτισμος πουθενα. Αριστερα και δεξια ατελειωτα τειχη απο δεντρα και ο δρομος στην ευθεια οσο φωτιζαν οι προβολεις χανοταν μεσα στο δασος. Και εμεις βεβαια να μην εχουμε την παραμικρη ιδεα για το που πηγαιναμε.

Ηταν περασμενα μεσανυχτα πλεον και η κουραση της ημερας ειχε αρχισει να μου βγαινει σε εντονο βαθμο. Το μονο που ηθελα ηταν εναν ανοιχτο δρομο, να το καρφωσω και να φαω τα χιλιομετρα για το Wroclaw. Αντι για αυτο ομως πηγαιναμε με 40–50 ολο και πιο βαθια στο δασος και απλα ελπιζαμε οτι το GPS ηξερε που μας παει.

Σε ενα σημειο εφτασα σε οριακο επιπεδο. Το GPS ηθελε να στριψουμε μεσω ενος χωματοδρομου και εγω αμφιβαλλοντας για την επιλογη του αποφασισα να συνεχισω ευθεια. Το μονο που καταφερα ηταν να χαθουμε τελειως. Φτασαμε σε ενα οικισμο με μια χουφτα σπιτακια και εκει πλεον δεν αντεξα αλλο. Πονουσα σε ολο μου το σωμα, και ηθελα να πεταξω τη μηχανη και να πατησω ενα κουμπι και να βρισκομαι στο σπιτι ξαπλωμενος. "Δεν αντεχω αλλο. Πως θα βγουμε απο αυτο το λαβυρινθο ρε .@@$$#%#%# μου."

Οι φωνες ομως δεν βοηθουσαν σε κατι. Πηρα βαθια ανασσα, και γυρισα στο χωματοδρομο. Ευτυχως το χωματινο κομματι ηταν μολις λιγα μετρα και η συνεχεια ηταν ευκολη. Οι μικροι δασικοι δρομοι μας εβγαλαν τελικα στους μεγαλυτερους επαρχιακους που μας οδηγησαν στον προορισμο μας. Η ωρα ηταν 2 το πρωι οταν με ανακουφιση μπηκαμε στο σπιτι. Ενα περιεργο συναισθημα με κυριεψε. Μια εντονη χαρα, οπως οταν εχεις μολις φερει εις περας μια μεγαλη και δυσκολη δουλεια μετα απο καιρο. Κοιταξα το GPS. Ειχαμε κανει 800 χιλιομετρα σημερα, ταξιδευοντας ουσιαστικα ολη τη μερα σε ολων των ειδων τους δρομους. Oχι και ασχημα.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Ταξιδευτής

Αμετανόητα ονειροπόλος
Περιοχή
71° 10′ 11.32″ N 25° 46′ 58.27″ E
Όνομα
Νίκος
Μοτό
Αύρα
Μερα 15–16
Wroclaw (Poland)


Εχοντας επισπευσει την επιστροφη μας στο Wroclaw κατα μια μερα με το ταξιδι μας μεσω του Rostock της Γερμανιας, αυτο μου εδινε την δυνατοτητα να απολαυσω την παρεα των φιλων μου στη πολη για λιγο παραπανω απο το αρχικο προγραμμα. Η μια μερα που θα ειχα για να δω τους φιλους μου, να κατσω με την οικογενεια που με φιλοξενουσε ηδη και να μοιραστουμε τις εμπειριες μας απο το ταξιδι μεχρι στιγμης ηταν ελαχιστη και οχι οτι καλυτερο. Με δυο μερες ομως τα πραγματα γινονταν πολυ πιο ανθρωπινα.

Η μερα ξεκινησε μοτοσυκλετιστικα. Οσο εμεις ειμασταν στο ταξιδι, ο πατερας της Alicja που απο καιρο ειχε εκδηλωσει τη συμπαθεια του στις μηχανες ειχε αποφασισει να κανει το ονειρο του πραγματικοτητα και ειχε αγορασει μια μηχανη. Ε οκ, με 50 κυβικα και τελικη στα 60 χαω δεν το ελεγες ακριβως και θηριο, αλλα ηταν ενα κανονικο μοτοσυκλετακι: με συμπλεκτη, κανονικο κιβωτιο, και εμφανιση που θυμιζε εντονα το YBR της Yamaha. Εννοειται οτι δεν θα εχανα την ευκαιρια να την δοκιμασω και γω. Αν και με 50 τετραχρονα κυβικα προφανως δεν μπορουσε να παρει τις ροδες του ειχε πλακα να περιφερομαι στα γυρω στενα με ενα νεο μοτοσυκλετακι.



Το απογευμα ειχαμε κανονισει να βρεθουμε με τον καλο μου φιλο Pawel για φαγητο κοντα στο σπιτι του οποτε ηταν ευκαιρια για μια ακομα βολτα στο Wroclaw.







Ο δρομος περνουσε μεσα απο ενα μεγαλο και καταπρασινο παρκο, γεματο ποταμακια και ποδηλατοδρομους. Ηταν εμφανες το ποση σημασια εθεταν οι ανθρωποι εδω σε ενα καλαισθητο περιβαλλον.





Το υπολοιπο της μερας κυλισε ομορφα με κουβεντουλα, χαβαλε, ιστοριες απο το ταξιδι, και οτι νεα ειχαμε ο καθενας απο οταν ειχαμε βρεθει τελευταια φορα. Μετα απο τοσες μερες στο δρομο η παρεουλα των καλων μου φιλων ηταν ενα καλοδεχουμενο διαλλειμα στο ταξιδι μου.



Την επομενη μερα σειρα ειχε μια τελευταια βολτα/κερασακι–στη–τουρτα/επιλογος στην πολη. Μετα απο τοσο καιρο στο δρομο δεν υπηρχε περιπτωση να κατσω μεσα. Ενοιωθα σαν το λιονταρι στο κλουβι. Περπατημα λοιπον στο κεντρο για μερικες ακομα φωτογραφιες, καποια ψωνια της τελευταιας στιγμης και χαζι στα μαγαζια.



Και βεβαια που αλλου ολα αυτα απο το Rynek; Εκει βρηκαμε μια υπαιθρια εκθεση αφιερωμενη στα εργατικα δικαιωματα και τη σχετικη συμφωνια 21 αιτηματων που υπογραφηκε τον Αυγουστο του 1980 μετα απο τις τεραστιες διαδηλωσεις και απεργιες των εργατων:
1. Αυξηση βασικων μισθων.
  1. Το δικαιωμα στην απεργια.
  2. Να παρθουν αληθινα μετρα για να βγει η χωρα απο την κριση.
  3. Να καλυφθουν ολες οι αναγκες της αγορας και να εξαγεται μονο το περισσευμα.
  4. Να μειωθει η ηλικια συνταξιοδοτησης.
  5. Να καλυτερεψουν οι συνθηκες εργασιας και υγειινης.
  6. Να υπαρχουν επαρκεις θεσεις σε παιδικους σταθμους και νηπιαγωγια για τα παιδια.


Αληθεια ποσο ειρωνικο ηταν να βλεπεις πραγματα που πριν 30 χρονια καποιοι κατεκτησαν να μοιαζουν τοσο μακρυνα για εμας σημερα. Προοδος σου λεει.



Εκει διπλα εστεκε ο μεγαλοπρεπης γοτθικος ναος της Αγ. Ελισαβετ του 14ου αιωνα.



Πανω στην πλατεια πετυχα και ενα πολυ ροκ θεαμα: αυτο τον φοβερο τυπα να τζαμαρει με την κιθαρα του. Ο μαγκας ηταν πολυ ωραιος. Δειτε στυλ.



Λιγο αργοτερα η Alicja με πηγε σε μια βιτρινα βιβλιοπωλειου γιατι ηθελε να μου δειξει κατι: στο εξωφυλλο ενος πανεπιστημιακου συγγραματος για φακους και οπτικα συστηματα υπηρχε το μουτρακι ενος σκυλου με ...γυαλια. Οκ, παραξενο για επιστημονικο εγχειριδιο δεν λεω, ομως δεν ηταν το εξωφυλλο το θεμα, οσο το οτι αυτο το χαριτωμενο μουτρο ανηκε στο σκυλακι της Alicja, την Mufka. Συγγραφεας του βιβλιου ηταν ο πατερας της και ετσι ειχαν επιλεξει να βαλουν το σκυλι στο εξωφυλλο πρωτη μουρη!



Αφου καναμε τη βολτα μας ηταν ωρα να πιουμε ενα καφεδακι σε αυτο το φοβερο μπιστρο που βρηκαμε χωμενο σε ενα μικρο στενακι. Δεν υπαρχει λογος να ξαναπω για το ποσο μας κοστισαν ολα αυτα τα λαχταριστα γλυκα και οι καφεδες ετσι;





Φευγοντας απο εκει περασαμε απο τα εντυπωσιακα κεντρικα κτηρια του πανεπιστημιου και βεβαια δεν εχασα την ευκαιρια να τα φωτογραφισω. Αψογα νεοκλασσικα, στοες, πλακοστρωτα, περιποιημενοι ιστορικοι κηποι. Πως ειναι τα δικα μας; Ε καμια σχεση.







Καθως γυριζαμε στο σπιτι και αφου ειχαμε απλετο χρονο ειπαμε να κανουμε μια μικρη σταση σε ενα μαγαζακι που μας ειχε πει ο πατερας της Alicja οτι εχει αξεσουαρ για "μεγαλες μηχανες", ετσι, για το ονορε.
Βρηκαμε το μικρο μαγαζι και μπηκαμε μεσα να χαζεψουμε. Ειλικρινα δεν ξερω γιατι πηγαιναμε. Δεν περιμενα να βρω και κατι το φοβερο και εξαλλου δεν ειχα σκοπο να αγορασω και τιποτα.

Δεν πρεπει ομως να κρινεις ενα βιβλιο απο το εξωφυλλο λενε: Το μαγαζι ηταν γεματο με εξοπλισμο αναβατη απ' τις καλυτερες μαρκες: Alpinestars, Gaerne, Berik, Arlen Ness, Spidi, Dainese, Bering, Revit.

Το ματι μου επεσε μια ακρως εντυπωσιακη κορντουρα της Αγγλικης RST και μονολογησα: "Εχω τα παντα εκτος απο μια καλη κορντουρα. Να. Κατι τετοιο θα ηθελα ρε γμτ μου." Ενω το ελεγα αυτο προσεξα οτι το μπουφαν ηταν στο νουμερο μου. Το δοκιμασα. Κουτι. Ρε λες;;

Ναι αλλα σιγα μην εβρισκα και παντελονι εδω στο νουμερο μου. Δεν προλαβα να το πω αυτο και διπλα ηταν το κατω μερος της στολης –και παλι στο σωστο νουμερο. Το βαζω. Τελειο. Ααααα, δεν γινεται αυτο. Το σετ εδειχνε πολυ ακριβο (το πιο φτηνο Revit μπουφαν που ειχα βρει στην Ελλαδα ειχε 250 ευρω οποτε ηξερα τι να περιμενω) αλλα ειπα να ρωτησω ποσο τα ειχε.

– Ποσο κανουν αυτα ρε αδερφε;
– 1100 Zloty (270 ευρω) και τα δυ..

Δεν προλαβε να ολοκληρωσει την προταση ο ανθρωπος και εγω ειχα ηδη τηλεμεταφερθει στην κοντινοτερη τραπεζα και εβγαζα χρηματα. ΤΙ ΕΙΠΕΣ ΤΩΡΑΑΑΑΑΑ.
Σε χρονο dt ημουν πισω στο μαγαζι και κατοχος ενος ωραιοτατου σετ απο καινουργιες κορντουρες και στην απιστευτη τιμη των 250 ευρω συνολο.

Στο σπιτι μας περιμεναν για ενα πλουσιοπαροχο παραδοσιακο γευμα με ωραιες Πολωνικες λιχουδιες οπως Pierogi (το αγαπημενο μου) και τοματοσουπα (το αγαπημενο της Alicja). Η υπολοιπη μερα περασε αραζοντας στο σπιτι με καφεδακι, χαλαρωση και μια πρωτη ματια στις φωτογραφιες που ειχαμε ηδη βγαλει.

Το βραδακι ειπαμε να κανουμε μια βολτα για ενα ποτακι στα περιξ αλλα μη βρισκοντας κατι αξιολογο κοντα γυρισαμε πισω και πεσαμε για υπνο. Με αυτα που με περιμεναν την επομενη μερα θα χρειαζομουν να διαφυλλαξω οτι δυναμεις ειχα και δεν ειχα.
 

Ταξιδευτής

Αμετανόητα ονειροπόλος
Περιοχή
71° 10′ 11.32″ N 25° 46′ 58.27″ E
Όνομα
Νίκος
Μοτό
Αύρα
Μερα 17
Wroclaw (Poland) – Venezia (Italy)
1380 km


Το πρωι ξημερωσε συννεφιασμενο. Ειχε ερθει το δυσκολοτερο μερος του ταξιδιου μου: η επιστροφη. Η διαθεση μου προφανως δεν ηταν και η καλυτερη αλλα επρεπε να δειξω χαρακτηρα και να μην στεναχωρησω τους ευγενεστατους οικοδεσποτες μου.

Απο την αρχη που σχεδιαζα αυτο το ταξιδι ηξερα οτι αυτη η μερα θα ηταν δυσκολη και για αλλο ενα λογο: το ταξιδι που ανεβαινοντας εκανα σε 3 μερες, τωρα θα επρεπε να το κανω σε ενα 24ωρο. Θα εφευγα απο το Wroclaw προς τα δυτικα, θα περνουσα στη Γερμανια και απο εκει θα κατεβαινα καρφι κατω για Ιταλια, διασχιζοντας ολη τη χωρα, την Αυστρια και τις Αλπεις.
Συνολο; 1380 ολοκληρα και νταλικιερικα χιλιομετρα.



Και μονο στη θεα αυτου του αριθμου μου κοβονταν τα ποδια. Θα καταφερνα να βγαλω τοσα πολλα χιλιομετρα μεσα σε μια μερα και μετα απο ολο αυτο το καιρο ηδη πανω στη σελα;

Και εκει που νομιζα οτι δεν θα μπορουσε να ειναι πιο δυσκολη η κατασταση, ηρθαν τα μετεωρολογικα δελτια και δεσαμε: για σημερα ειχαν εκδοθει δελτια εκτακτων καιρικων φαινομενων για ολη τη Γερμανια. Απο το απογευμα προβλεπονταν σφοδρες καταιγιδες και θυελλωδεις ανεμοι, ενω για Αυστρια και Ιταλια εδιναν βροχες ολη τη νυχτα. We drank him.

"Ηρεμησε. Η νυχτα θα σε βρει στη σελα ετσι και αλλιως. Κατσε να φας ενα ωραιο πρωινο, να οργανωθεις με την ησυχια σου και βλεπουμε τι κανουμε." σκεφτηκα.
Ετσι και εγινε. Ο κομπος στο λαιμο αφου επρεπε να φυγω δεν ελεγε να περασει, αλλα ο τρομος για την αποσταση και τις συνθηκες που ειχα μπροστα μου επισκιαζε ολα τα υπολοιπα συναισθηματα.

Οι επομενες ωρες ηταν δυσκολες.
Τελειωσαμε το πρωινο μας, φορτωσα με την ησυχια μου τη μηχανη, εβαλα ολα τα πραγματα που θα ειχα στη σελα μεσα σε σακουλες σκουπιδιων (μιας που τη βροχη την ειχα σιγουρη) και ολα ηταν ετοιμα. Ομως δεν ηθελα να φυγω. Περνουσαμε τοσο ομορφα ολο αυτο το καιρο, και η αναχωρηση σημαινε την αρχη του τελους αυτης της περιπετειας. Ομως οι αναθεματισμενες υποχρεωσεις δεν ξερουν απο τετοια και δεν περιμενουν κανεναν.

Αφου πλεον ειχε μεσημεριασει δεν μπορουσα να αναβαλλω αλλο το αναποφευκτο. Με βαρια καρδια αποχαιρετησα την Alicja και τους γλυκυτατους γονεις της που με ειχαν καλοδεχτει ολες αυτες τις μερες στο σπιτικο τους και κατεβηκα στην αυλη οπου με περιμενε η Αυρα φορτωμενη.
Γαμωτο. Για μια φορα το χερι δεν ηθελε να πατησει τη μιζα με τιποτα. Αυτη ηταν η πιο δυσκολη στιγμη του ταξιδιου μου.

Βγαινοντας τελικα απ' την κινηση της πολης προς την εθνικη η διαθεση μου αρχισε να φτιαχνει λιγο. Ειχα πλεον βγει στο δρομο. Τωρα δεν υπηρχε γυρισμος. Τα συννεφα ηταν αρκετα αλλα ο ηλιος που εμφανιζοταν κατα διαστηματα βοηθουσε να διατηρω μερικες ελπιδες οτι ισως να γλυτωνα την κακοκαιρια. Που να ηξερα.



Οσο ταξιδευα προς τα δυτικα τα συννεφα ολο και βαραιναν και συντομα οι πρωτες χοντρες σταγονες αρχισαν να πεφτουν.
Σταση στην ακρη του δρομου για αδιαβροχα ενω η βροχη δυναμωνε –για αυτο ημουν καλα προετοιμασμενος.



Αυτο που δεν περιμενα ηταν να ανασηκωθει το πισω μερος του αδιαβροχου απο τον αερα και να αρχισει η βροχη να περναει απο μεσα.
Μεχρι να βρω ενα βενζιναδικο να σταματησω ειχα κανει περιπου 100 χιλιομετρα μεσα στη μπορα και βεβαια ειχα βραχει μεχρι το κοκκαλο: Παντελονι, εσωρουχο, καλτσες, μποτες, τα παντα.

Σαδιστικοτατα, εκει που σταματας για να προφυλαχτεις λιγο απ' τη κακοκαιρια, εκει ακριβως ειναι που φτιαχνει και ο καιρος.
Βγαινοντας εξω η βροχη ειχε σταματησει κανοντας τα υπολοιπα χιλιομετρα μεχρι τα συνορα μια σχετικα ευκολη υποθεση (αν εξαιρεσεις οτι ημουν μουσκεμα).
Το GPS κλασσικα στη κοσμαρα του επεμενε να βγω απο την εθνικη οδο αλλα τουλαχιστον με οδηγησε κατι υπεροχους επαρχιακους δινοντας μου μια ακομα ευκαιρια να απολαυσω την πανεμορφη φυση της κεντρικης Ευρωπης.

Βγαινοντας στην Γερμανια χαμογελασα: επιτελους ημουν στην autobahn. Κατι ομως δεν μου πηγαινε πολυ καλα σε αυτο το σκηνικο.



Γυρισα μπροστα και τοτε το ειδα. Στο βαθος του οριζοντα βρισκοταν το πιο τρομακτικο θεαμα που ειχα αντικρυσει ποτε: ενα τεραστιο καταμαυρο συννεφο καταιγιδας στεκοταν απειλητικο πανω απο την εθνικη και εγω... επρεπε να περασω απο εκει μεσα;;;
Ειλικρινα βλεποντας ΑΥΤΟ το πραγμα μπροστα μου ενοιωσα σαν να κοιτουσα καταματα κατι διαβολικο.



Καθως το πλησιαζα κοιταζα ψηλα και το εβλεπα να υψωνεται τεραστιο μπροστα μου και με ελουζε κρυος ιδρωτας. Μαγκα μου την κατσαμε.

Τις επομενες στιγμες δεν θα τις ξεχασω ομως ποτε: εφτασα στο σημειο του συννεφου και ενοιωσα να μπαινω κατω απο ενα τεραστιο αντικειμενο. Ξαφνικα ολα σκοτεινιασαν σαν να ηταν νυχτα –εβλεπα τις δεσμες απο τους προβολεις μου να φωτιζουν το δρομο και ξεροκαταπια. Αν ξεκινουσε να βρεχει τωρα ο Θεος να εβαζε το χερι του.

Δεν προλαβα να ολοκληρωσω τη σκεψη αυτη και η βροχη ξεκινησε να πεφτει με μια απεριγραπτη μανια που δεν ειχα ξαναζησει. Μεσα σε δευτερολεπτα απλα χαθηκαν ΤΑ ΠΑΝΤΑ. Η ασφαλτος χαθηκε και το μονο που φαινοταν ηταν μια απειρη λιμνη νερου. Αυτοκινητα που ηταν μπροστα μου στα 15–20 μετρα απλα εγιναν αορατα. Τι φωτα ομιχλης, τι αλαρμ, μιλαμε για ορατητοτα ΜΗΔΕΝ.

Η σφοδροτητα της νεροποντης ηταν τοσο μεγαλη που ολα τα γυρω οχηματα σταματησαν μες τη μεση του δρομου μη βλεποντας τιποτα μπροστα τους. Εγω ομως δεν μπορουσα να κανω το ιδιο. Ηξερα οτι αν προσπαθουσα να σταματησω μεσα σε τετοια καταιγιδα το πιο πιθανο ηταν να εχανα την ισορροπια μου και να επεφτα.

Και αν επεφτα μες τη μεση της autobahn και μεσα σε αυτο το κατακλυσμο θα ηταν πραγματικα το τελος. Ηδη ηξερα οτι ημουν αορατος για οσους ερχονταν πιο πισω, ποσο μαλλον αν ξαπλωνα στο εδαφος. Εκει πραγματικα περασε απο το μυαλο μου η σκεψη οτι μπορουσα καλλιστα να μην τη βγαλω καθαρη.

Εσφιξα τα δοντια, αγκαλιασα τα fairing, κατεβασα πρωτη και κρατωντας τις στροφες του κινητηρα πολυ ψηλα προσπαθησα να συνεχισω σιγα σιγα μεσα απο τη καταιγιδα. Τι αλλες επιλογες ειχα;

Τα επομενα 15 λεπτα περασαν σαν αιωνες. Αργα και βασανιστικα καθως προχωρουσα η βροχη κοπαζε σιγα σιγα και τελικα βγηκα απο την αλλη πλευρα. Δεν το πιστευα. Γελαγα νευρικα μεσα στο κρανος και προσπαθουσα να συνελθω. Ημουν ζωντανος.

Λιγο εξω απο τη Δρεσδη βρεθηκα να περιμενω σε ενα φαναρι καποιας διασταυρωσης εχοντας χαθει –για αλλη μια φορα– σε μια απο τις πολλες εισοδους/εξοδους της autobahn. Στον ουρανο χανοταν το τελευταιο φως της μερας και ενοιωθα σαν να ταξιδευα ηδη μια ολοκληρη μερα.



Ποσες ωρες ειχα μεχρι εδω; Πεντε; Εξι; "Τουλαχιστον θα πρεπει να εχω καλυψει αρκετη απο την αποσταση" σκεφτηκα.
Η απαντηση ηρθε απο το GPS ανελεητη: εμεναν 1,018 χιλιομετρα ακομα.
Ε, εκει τα χρειαστηκα. Νυχτωνε, ημουν ηδη τοσες ωρες στο δρομο με τετοια κακοκαιρια και ειχα αλλα 1,000+ χιλιομετρα;; Ειχα σοβαρο προβλημα.
Ομως τι επιλογες ειχα; Το πλοιο εφευγε την επομενη μερα απο τη Βενετια και δεν περιμενε για κανεναν. Οποτε το κεφαλι κατω, βαθια ανασα και παμε.

Oδηγησα μεσα στη νυχτα διασχιζοντας τη μια Γερμανικη πολη μετα την αλλη: Chemnitz, Nurnberg, Ingolstadt, Μοναχο. Η βροχη ειχε ξαναρχισει να πεφτει με τα τουλουμια και με συνοδευσε σε μεγαλο μερος της διαδρομης –πλεον ημουν σαν να ειχα μπει στη θαλασσα με τα ρουχα. Ηδη κρυωνα με τοσο νερο που ειχα φαει, και με πανω απο 500 χιλιομετρα μπροστα μου το να ταξιδεψω ολη την νυχτα ετσι θα ηταν απλα αυτοκτονια.

Και οταν μιλαμε για βροχη σε αυτα μερη, μιλαμε για αυτο.



Σταματησα σε ενα βενζιναδικο κοντα στα συνορα με την Αυστρια: ηταν ωρα να αυτοσχεδιασουμε. Εβγαλα ολα τα βρεγμενα ρουχα, εβαλα τα ισοθερμικα κατασαρκα, απο πανω το δευτερο σετ αδιαβροχα που ηταν στεγνο (οντας μεσα στις βαλιτσες), απο πανω παντελονι, μπλουζα, δερματινο και τα βρεγμενα αδιαβροχα. Δευτερο σετ καλτσες, σακουλες, μποτες και γκετες. Ενοιωθα σαν αστροναυτης –και αν εκρινα απ' τα βλεμματα των λιγων περαστικων μαλλον δεν το νομιζα μονο εγω.

1.13 πμ συνορα Γερμανιας – Αυστριας


Τα χιλιομετρα μεσα στην Αυστρια εγιναν μεσα στη νυχτα και υπο βροχη. Τουλαχιστον ολα αυτα που φορουσα εδειχναν να κανουν δουλεια και παροτι δεν ημουν και στεγνος σιγουρα βρισκομουν σε πολυ καλυτερη κατασταση απο πριν. Ειχα ηδη κανει πανω απο 800 χιλιομετρα στις χειροτερες δυνατες συνθηκες. Ημουν πλεον σε μια κατασταση που δεν ενοιωθα. Κοιτουσα τα χερια μου να κινουνται μηχανικα και νομιζα οτι εβλεπα τον εαυτο μου απο αποσταση. Το σωμα μουδιασμενο, το μυαλο δεν εκανε σκεψεις, και τα ματια απλα κοιτουσαν μια το δρομο, μια τα χιλιομετρα στο GPS.

Λιγο μετα το Innsbruck δεν αντεχα αλλο. Επρεπε να κανω μια σταση για ανασυγκροτηση επειγοντως. Ηταν βαθια μεσανυχτα και στο πλαι του βενζιναδικου καποιοι δυστυχοι ταξιδιωτες κοιμοντουσαν σε ενα στρωμα στο πεζουλι διπλα στην εισοδο, ενω πιο περα μια παρεα Ρωσσων επιναν και γελουσαν δυνατα.

Εκατσα και εφαγα ενα σαντουιτς της συμφορας, αλλα στην κατασταση που ημουν πραγματικα δεν με απασχολουσε καθολου. Ο καφες κατεβηκε σαν νεκταρ και μιση ωρα αργοτερα ενοιωθα ικανος να συνεχισω για ενα ακομα δυσκολο κομματι: την αναβαση των Αλπεων και το διασημο πασο του Brenner.

2.15 πμ Innsbruck, Αυστρια


Πρεπει να εφτασα στο Brenner Pass στα συνορα με την Ιταλια γυρω στις 3 το πρωι. Ειλικρινα δεν θυμαμαι πολλα απο εκεινες τις ωρες. Θυμαμαι να πληρωνω τα διοδια του Brenner Pass υπο βροχη, να ανεβαινω συνεχως με το βουνο στα δεξια μου και μαυρες χαραδρες στα αριστερα, και τη θερμοκρασια να δειχνει σταθερα 6–7 βαθμους. (Κοιταζοντας εκ των υστερων το GPS logger σε αυτο το κομματι ειχα ανεβει στα 1500+ μετρα υψομετρο).

H μονη σκεψη στο μυαλο μου ηταν οτι τουλαχιστον ημουν σε εθνικη οδο και ο δρομος δεν θα ειχε πολυ κλειστα κομματια. Το αν ηταν ετσι η οχι τελικα δεν μπορω να το πω με σιγουρια.. Αυτο που θυμαμαι ηταν οτι καποια στιγμη περασα τα συνορα με την Ιταλια και σταματησα στο πρωτο βενζιναδικο που βρηκα για ανεφοδιασμο.

Οποιος εχει περασει απο τα συνορα της Ιταλιας θα ξερει οτι σε αυτα τα πρωτα μεγαλα βενζιναδικα, τα παρκινγκ τους ειναι γεματα δεκαδες αυτοκινητα ταξιδιωτων που κοιμουνται εκει για μερικες ωρες για να συνεχισουν την πορεια τους. Εκει κατερρευσα.

Αφησα τη μηχανη στην ακρη και καθισα σε ενα πεζουλι χωρις καν να βγαλω το κρανος. Η βροχη παρα τα 2 σετ αδιαβροχα και τα ισοθερμικα που φορουσα ειχε τελικα περασει μεσα απο τα παντα και τωρα κρυωνα πολυ. Αρχισα να εχω κατι παραξενους συνεχεις σπασμους απο το κρυο, την εξαντληση και την καταπονηση και το μονο που μπορουσα να κανω ηταν να περιμενω να ηρεμησω μπας και συνελθω λιγο.

Συνορα Ιταλιας–Αυστριας, 4.01 πμ


Ομως ενοιωθα οτι επρεπε να συνεχισω. Ειχα καταφερει να κανω ηδη 1000 χιλιομετρα, και μονο 300 ακομα εμεναν μεχρι τη Βενετια. Καβαλησα σε μια υστατη προσπαθεια να φτασω στον προορισμο μου. Ηταν ματαιο ομως. Κοιτουσα τις ασπρες διαγραμμισεις και πλεον νομιζα οτι κανουν ζιγκ ζαγκ. Τα ματια μου δεν μπορουσαν να εστιασουν πουθενα: ετρεμαν πανω/κατω, αριστερα/δεξια και επιανα τον εαυτο να χανει πλεον την επαφη με τη πραγματικοτητα: τη μια στιγμη ημουν στη μεσαια λωριδα και την επομενη εβλεπα τη μπαριερα να πλησιαζει. Επρεπε να σταματησω επειγοντως.

Ευτυχως λιγα χιλιομετρα πιο κατω ειχε ενα ακομα μεγαλο βενζιναδικο. Οι επομενες κινησεις εγιναν χωρις καν να τις σκεφτω: Σταματησα στην ακρη του παρκινγκ, εβγαλα το κρανος και τα κλειδια, κατεβηκα, ακουμπησα στο πλαι της μηχανης και ..τελος. Οπου γης και πατρις πλεον.



Ξυπνησα ξημερωματα. Ειχα κοιμηθει 3 ωριτσες σχεδον και ενοιωθα αλλος ανθρωπος. Τριγυρω η φυση ξυπνουσε μαζι με τους αλλους ταξιδιωτες και το μερος βουιζε σαν μελισσι.

Ξημερωμα στις Ιταλικες Αλπεις, 5.30 πμ


Εριξα νερο στα μουτρα μου και πηρα ενα καφεδακι να ανοιξει το ματι. Μετα την φοβερη νυχτα που ειχα περασει ο ηλιος εκανε την εμφανιση του βαφοντας χρυσες τις κορυφες των βουνων και ο ουρανος ηταν πεντακαθαρος.



Μολις 250 χιλιομετρα με χωριζαν απο τη Βενετια και με αυτες τις συνθηκες κυλησαν απολαυστικα. Τα ειχα καταφερει. Καθως εφτανα στο λιμανι πλεον, εικονες απο το ταξιδι περνουσαν μπροστα μου.. Το μυαλο μου ηταν ενα κουβαρι. Σκεψεις και συναισθηματα ανακατωμενα με χρωματα, εικονες, αισθησεις.. Ειλικρινα οσο και αν παλευα δεν μπορουσα να βαλω σε λεξεις οσα ειχα ζησει ολες αυτες τις μερες. Εψαχνα για ενα συμπερασμα που δεν ερχοταν.
 

Ταξιδευτής

Αμετανόητα ονειροπόλος
Περιοχή
71° 10′ 11.32″ N 25° 46′ 58.27″ E
Όνομα
Νίκος
Μοτό
Αύρα
EΠΙΛΟΓΟΣ

Καθως εφτανα στο λιμανι πλεον, εικονες απο το ταξιδι περνουσαν μπροστα μου.. Το μυαλο μου ηταν ενα κουβαρι. Σκεψεις και συναισθηματα ανακατωμενα με χρωματα, εικονες, αισθησεις.. Ειλικρινα οσο και αν παλευα δεν μπορουσα να καταλαβω ΤΙ ειχα ζησει ολες αυτες τις μερες. Εψαχνα για ενα συμπερασμα που δεν ερχοταν.

Τωρα μετα απο καιρο μπορω να κοιταξω πισω και να δω την εμπειρια αυτη με πιο καθαρα ματια. Αυτο το ταξιδι για εμενα ηταν αληθινη Βαπτιση. Δεν ειμαι ο ιδιος ανθρωπος που εφυγε πριν 21 μερες. Κατι μεσα μου βαθια αλλαξε για παντα.

Ειδα καταπληκτικα μερη. Περπατησα σε μερη που δεν μπορουσα να φανταστω οτι υπαρχουν. Αγκαλιασα το ταξιδι και αυτο ανταπεδωσε με εμπειριες μοναδικες. Ομορφες, ασχημες, τελειες στιγμες και στιγμες τρομου –δεν εχει σημασια. ΟΛΑ ηταν εμπειριες που κραταμε για παντα. Οι ζωες μας ειναι ελαχιστες –μεχρι να ψυλλιαστουμε τι τρεχει εχουμε χτυπησει καρτα και οξω απο δω. Δεν εχουμε λοιπον την ανεση να σπαταλαμε τις μερες μας σε ζωες μετριες και μιζερες.

Ο κοσμος εκει εξω εχει απιστευτες ομορφιες και μοναδικες εμπειριες να προσφερει και οποιος τις γευεται ειναι αληθινα ο πιο πλουσιος ανθρωπος στη γη. Δεν εχει σημασια με τι ταξιδευεις. Δεν εχει σημασια με ποσα ταξιδευεις. Σημασια εχει να ταξιδευεις. Οταν εισαι στο Δρομο δεν εισαι αυτο που αφησες πισω. Δεν εχεις παρελθον, δεν εχεις μελλον. Εχεις απλα το ΤΩΡΑ που ξεδιπλωνεται μπροστα σου, πισω απο την επομενη γωνια του δρομου, περα απο την επομενη στροφη. Η ουσια βρισκεται στο ιδιο το ταξιδι και οχι στον προορισμο.

Η Alicja οταν μας ρωτησαν για το ταξιδι ειχε μονο μια λεξη να πει: "Περιπετεια." Και ακριβως αυτο ηταν. Περιπετεια και πολυτιμο μαθημα ζωης. Σε αυτο το ταξιδι εμαθα να ειμαι πιο ανεκτικος, πιο χαλαρος, να δεχομαι τις αναποδιες που (αναποφευκτα θα συμβουν) και να προσπαθω να βλεπω τη θετικη πλευρα τους, να φροντιζω τους ανθρωπους που με εκτιμουν, να χαμογελαω περισσοτερο και να στεναχωριεμαι λιγοτερο. Εξαλλου οτι ειναι να γινει θα γινει.

Ο σκοπος μου δεν ειναι να κανω τα απειρα χιλιομετρα για να πω οτι τα εκανα. Ο σκοπος μου ειναι να μπω σε ζωες αγνωστων, να χαμογελασουμε παρεα, να μιλησουμε –εστω και αν δεν ξερουμε τη γλωσσα–, να ζησω για λιγο αυτο που ζουν. Καποτε πιτσιρικας εβλεπα ταξιδιωτες απο καθε γωνια της γης και μου φανταζαν τοσο διαφορετικοι. σχεδον σαν εξωγηινοι. Και υποσχεθηκα στον εαυτο μου μια μερα να ταξιδεψω για να μαθω, να γνωρισω.

Τωρα πια καταλαβαινω οτι ολοι, βοριοι, νοτιοι, ασπροι, μαυροι, κιτρινοι, ΟΛΟΙ ειμαστε τα ιδια. Ζουμε στην ιδια γη, μοιραζομαστε τις ιδιες ευαισθησιες και αγωνιες, θελουμε τα ιδια πραγματα. Οταν πηγαινεις ανοιχτος στα ενδεχομενα δεν υπαρχει τιποτα να σε φοβισει πια.
Ολα ειναι δρομος, ολα ειναι εκει εξω και μας περιμενουν: τωρα πια ολοι οι δρομοι ειναι ανοιχτοι.

The sky is the limit.
 

thenos

"Κάνε άλμα πιο γρήγορο από τη φθορά"
ADVRIDE Team
Περιοχή
Ελάτη
Όνομα
Θανασης
Μοτό
KTM 950 ADV & KTM EXC450
Έφτασε λοιπόν η ώρα με τον επίλογο να καθήσω και να το απολαύσω όπως ένα καλό βιβλίο...! ;)
Διότι Νικόλα έχεις εξαιρετική πένα...!
Ευχαριστούμε που το μοιράστηκες!
Θα επανέλθω...:)
 

todor

在中國,我們信任
Περιοχή
ΒΟΛΟΣ
Όνομα
ΘΟΔΩΡΗΣ
Μοτό
Τίμιος Κινέζος
Νίκο μόνο ένα πράγμα μπορώ να πω... είσαι Α Π Ι Σ Τ Ε Υ Τ Ο Σ!!!!!

δεν έχω κάτι άλλο να πω παρά ένα τεράστιο ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ μέσα από τν καρδιά μου για όλη αυτή την "περιπέτεια" που μοιράστηκες μαζί μας!!

να είσαι πάντα καλά, γερός και υγιής και να μη φεύγει ποτέ το χαμόγελο από το πρόσωπό σου!!
 

kostas82

Μέλος
Όνομα
ΚΩΣΤΑΣ
Μοτό
790 Adv R
Ταξιδιώτη καθημερινά έμπαινα να διαβάσω τη συνέχεια και εννοείτε δεν ήθελα να τελειώσει.

Σ ευχαριστώ και ελπίζω σε νέες περιπέτειες» για σένα για μένα και για όλα τα παιδιά εδώ μέσα
 

christoslazy

Bad habits die hard
Περιοχή
Larisa
Όνομα
Christos Lazidis
Μοτό
BMW F650GS DAKAR 2005
KAWASAKI ZZR 600 2006 Black UK edition
Αποθηκεύτηκε! Αυτό το ταξιδιωτικό είναι πολλά διαφορετικά ταξίδια μαζί και περιέχει χρήσιμες πληροφορίες για όποιον επιχειρήσει σε αυτά τα μέρη! Εξαιρετικό!


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
 

andreasdoc

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Ανδρέας
Μοτό
Harley Sportster Iron 883
Νικόλα χρόνια σου πολλά! Να είσαι πάντα καλά, γερός, υγιής και να ταξιδεύεις πέρα από τα όρια σου! Μακάρι σύντομα να μοιραστείς μαζί μας και άλλες ταξιδιωτικές εμπειρίες σου. Respect!
 

ifestos

Μέλος
Περιοχή
Λιτόχωρο-Θεσσαλονίκη
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
Suzuki dl650 V strom 2006
Τέλειο.Καιρό είχα να ταξιδέψω έτσι νοερά.Εύχομαι και άλλα ταξίδια σύντομα.
 

gaslion

Μέλος
Όνομα
Κωνταντίνος
Μοτό
Ducati Multistada 1200 Enduro
TTR 250 Raid
Ωραίος!!!! Πρέπει να το είχα ξαναδιαβάσει και παλιότερα αλλά το ξαναδιάβασα σαν να ήταν από την αρχή!
 
Top Bottom