Low Budget Story,NX650 Review

Λευκάδιος

Μέλος
Περιοχή
West Side Athens
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
BRP
Σ'αυτό το νήμα δεν θα διαβάσετε για κερώματα/γυαλίσματα και άλλες τέτοιες ποταπές:wacky: λεπτομέρειες αλλά θα δείτε μεθόδους trial and error,γρατζουνιές,tie wraps και άλλα πράγματα που προσθέτουν αλατοπίπερο στην μοτοσυκλετιστική ζωή μας.

Μετά απο την κατοχή διαφόρων τύπων μοτο(naked,supersport,on-off)και λόγo οικογενειακών υποχρεώσεων έψαχνα για ενα φτηνό μεγάλο Ιαπωνικό μονοκύλινδρο on-off ώστε να καλύπτει τις καινούργιες μου ανάγκες και απαιτήσεις.Το DR650SE ήταν ο αρχικός στόχος αλλά μόλις η κυρά είδε ψηλά φτερά,στενές σέλες μου έκοψε τον βήχα :muted:,τελευταία εμπειρία της απο παρόμοιο μοντέλο ήταν ένα KLX650C που είχα παλαιότερα.
Έτσι λοιπόν πήγα στην αμέσως επόμενη κατηγορία μονοκύλινδρων με χαμηλά φτερά και φέρινγκ.Εψαξα αρχικά για tenere 660(το παλιο)αλλα όσα είδα δεν με ικανοποίησαν.Τελικά πήρα ενα honda dominator(S) με 52000χλμ και πολύ καλή μηχανική κατάσταση.Αυτό το μηχανάκι ούτε που γύρναγα να του ρίξω δεύτερη ματιά αλλά έμελε να είναι η μακροβιότερη δίτροχη σχέση μου(8 χρόνια και συνεχίζουμε ..).
Είναι μοντέλο '95(το πρωτο Ιταλικης κατασκευής)με κωδικό πλαισίου RD08.Παράχθηκε μονο για εναν χρόνο(λέτε να γίνει συλλεκτικό?:p) και εχει τα εξής χαρακτηριστικά:κοστούμι,ρεζερβουαρ,χρυσές ζάντες απο το προηγούμενο μοντελο('92-΄94 RD02)και πλαίσιο,κινητήρα,εξατμίσεις απο τα επομενα(΄96 και μετα RD08).
Λίγο μετά την αγορά του,που να ήξερε τι το περιμένει:laugh:


Έτοιμο για ταξίδι,πήρα 2ο σετ τροχών για χώμα,έβαλα κάλυμμα σέλας Tecnosel,αποστάτες 2.5 cm στο τιμόνι και μπροστινά ελατήρια WP με 10άρι λάδι.Το bagster το είχα με την αγορά της μοτό.






Γενικά ειναι ενα ομοιογενές μηχανάκι με καλό πλαίσιο(τετράγωνης διατομής),άνετες αναρτήσεις(δικαιολογία για τους σουμιέδες:wacky:) και ροπάτο κινητήρα.Η απόλυτη δύναμη του δεν είναι μεγάλη(36+τροχό) αλλά η σωστή κλιμάκωση του θετικού(αλλά με μεγάλη διαδρομη στο λεβιέ)κιβωτίου ταχυτήτων και η ροπή στις χαμηλομεσαίες του επιτρέπουν να κινείται αξιοπρεπώς στην πόλη,σε ορεινά κλειστά στροφιλίκια και στο χώμα.
Ανοιγμα παρένθεσης*Στις ΗΠΑ είναι ευρέως διαδεδομένη στους κατόχους XR650L η αλλαγή του γραναζιού της δεύτερης ταχύτητας απο NX650 για να μειώνουν το μεγάλο κενό μεταξύ 1ης και 2ης.Κάποιοι βάζουν επίσης και το γρανάζι της 5ης για πιο χαμηλές στρ/λεπτό στις Εθνικές οδούς.Κλείσιμο παρένθεσης.*

Αυτό που εκπλήσσει ευχάριστα είναι η ευελιξία του προφανώς λόγο γεωμετρίας και μικρού μεταξονίου.Παρ'ολο που το βάρος του φτάνει τα 180 γεμάτα κιλά δεν τα νιώθεις πουθενά.Με ένα σετ μπροστινών aftermarket ελατηρίων και με εργοστασιακό αμορτισέρ μπορεί σε ορεινό σφιχτό ασφάλτινο στροφιλίκι να κάνει διάφορα Ευρωπαικά μονοκύλινδρα της εποχής του να τρέχουν να κρυφτούν μαζί με τις πανάκριβες αναρτήσεις τους.Εκεί που μένει πίσω είναι σε ανηφορικά στροφιλίκια λόγο χαμηλότερης ροπής/δύναμης αλλά στο ίσωμα και στα κατηφορικά παίρνει το αίμα του πίσω(δεν ξέρω στα γκρέμια ποιο πάει γρηγορότερα :laugh:).

Η χρήση του εχει ως εξης:καθημερινά πήγαινε-έλα(Χειμώνα-Καλοκαίρι) στην δουλειά,ψώνια σουπερμάρκετ και λοιπές μεταφορές,ασφάλτινες εκδρομούλες,χωμάτινα ταξιδια και μέχρι πριν λίγα χρόνια έκανα και light enduro.Και επειδή ο όρος light enduro δεν υπάρχει(enduro είναι μόνο ένα) για να καταλάβετε στο περίπου τις διαδρομές,είναι συμμετοχές στα enduro meeting του dirtbike.gr και διάφορες άλλες βόλτες σε μονοπάτια της Βαρυμπόμπης και αλλού.
Για να μην παρεξηγηθώ το μηχανάκι δεν είναι γι'αυτη την δουλειά αλλά αυτό έχω και μ'αυτό πορεύομαι και διασκεδάζω ;)

Η σέλα του παρ'οτι μονοκόμματη δεν με εχει προβληματίσει ιδιαίτερα σε μεγάλες διαδρομες.Ταξιδευει με 130-140 με γραναζωμα 15-45(στοκ 15-46)και μπορεί να δεχθεί διαφόρων τυπων ζελατίνες(ανεμοθώρακες).Η πραγματική του τελική ταχύτητα είναι μάλλον μικρή(γύρω στα 150) με το κοντέρ να φλερτάρει και να ξεπερνάει λίγο τα 160(με στοκ γρανάζωμα).Απο κραδασμούς τιποτα το ιδιαίτερο(ελαστικά σινεμπλόκ στο τιμονι και στα μαρσπιέ).
Κάποιους κραδασμούς στο τιμόνι προσθέτουν οι κλειστές προστατευτικές χούφτες,όταν δε έχουν και μεταλλική μπάρα είναι ακόμα πιο έντονοι.Με τις εργοστασιακές δεν υπάρχει καμία 'ενόχληση'+ότι παρέχουν καλή προστασία απ'το κρύο.Προσοχή θέλει η επιλογή κλειστών χουφτών γιατί μπορεί να βρίσκουν στο φέρινγκ.
Α,και οι κλειστές χούφτες δεν βολεύουν καθόλου για τις τσάντες του σουπερμάρκετ :roflmao:

Κατανάλωση, με γεμάτο ντεπόζιτο(16 λιτρα)κανω περιπου 220-240χιλ πριν γυρίσω ρεζερβα(με ρουμπινετο).
Ας δούμε τωρα το κόστος συντήρησης Edit,τα παρακάτω στοιχεία είναι απ'το φόρουμ που έκλεισε,ότι αλλαγές έχουν γίνει τονίζονται με Edit ή με κόκκινα γράμματα.
ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ:
Αλλαγη λαδιων καθε 3000χιλ(το εργοστασιο δινει κάθε 5000) ημισυνθετικα 15/50 (συνηθως CASTROL*)κοστος 16-20ευρω.Δεν θυμάμαι αν έχω βάλει ποτέ 10/40.Εδω να τονισω το εξης παράδοξο.Το μανουαλ αναφέρει 1.90lt χωρις αλλαγή φιλτρου και 1.95 με φιλτρο.Αν βάλω 2 λιτρα ο δείκτης του λαδιου(στον σκελετό,ξηρο καρτερ)ΔΕΝ φτανει στο ανωτατο οριο του.Για να φτασει εκει η ποσότητα φτανει περιπου τα 2.2 με 2.3λιτρα.Το εχω παρατηρησει και σε αλλα μηχανακια αυτο.Το σιγουρο ειναι οτι με τα 2.2-2.3 ο κινητηρας δουλευει καλυτερα(ηχος,κιβωτιο ταχυτητων).
*Edit τα Castrol είναι ικανοποιητικά και βρίσκονται εύκολα,έχω δοκιμάσει Motul5100(δεν ξαναβάζω ποτέ),Bel-Ray Thumper(εξίσου καλά) αλλά εγώ έχω κολλήσει με τα ημισυνθετικά Denicol και προσπαθώ να χρησιμοποιώ κυρίως αυτά.
μπουζι NGK DPR8EA-9 περιπου 3 ευρω. Σήμερα πρέπει να κοστίζει παραπάνω,τελευταία έβαλα ιριδίου με 11-12 ευρώ.
Φίλτρο αέρα αρχικά έβαλα K/N(32ευρω)και το καθάριζα αναλογα τις συνθήκες.Καμιά διαφορά στην απόδοση.Πριν λίγους μήνες έβαλα TwinAir,το γιατί θα το αναλύσω αργότερα.
Ρύθμιση βαλβιδων καθε 5000χλμ.πολυ συγκρατημενο νουμερο απο την μαμα honda.Έχω φτάσει και 7-8000χλμ χωρίς ρύθμιση η οποία είναι εύκολη με κόντρα παξιμάδι.
Καθαρισμός καρμπυρατερ όποτε χρειαζεται,κοστος 30-35 ευρω(ή μόνος μου).
Τακάκια εχουν αλλαχτεί κάμποσες φορές και έχω χρησιμοποιήσει διαφόρων εταιρειών όπως Carbone Loraine,Braking,Brembo
Αλυσιδογράναζα έχω αλλάξει επίσης αρκετά,συνήθως βάζω DID O'ring και JT.
Μπαταρια yuasa taiwan στα 67000χλμ κοστος 42ευρω,Υπήρχε και η γνήσια(δεν ρώτησα καν πόσο κάνει)και ειχε επίσης yuasa Ταιλάνδης με 37 ευρώ(δεν πήρα αυτήν μη με πουν τσίπη :D.
Μετά απο περίπου 7 χρόνια έχω πάνω ακόμη την ίδια yuasa.
Όταν αγοραστηκε μπηκαν PIRELLI SCORPION A/T 90/90/21 και 120/90/17 περιπου 175 ευρω(με τοποθετηση ζυγοσταθμιση).Πολυ καλα αλλα το πισω δεν εχει πολυ μεγαλη διαρκεια ζωης.Έχω πάρει δευτερο σετ ζαντολαστιχα που συνήθως έβαζα PIRELLI MT21(καλο αλλα παρεξηγημενο απο πολλους ελαστικο)κοστος 105 ευρω,τοποθετηση μονος μου.105 ευρώ και μέσα σε 2-3 χρόνια έφτασαν 180+ με τοποθέτηση :cry:.Τώρα τελευταία πρέπει να έπεσαν οι τιμές τους(γύρω στα 135-140 μου είχαν πει)


Αναρτήσεις
Αρχικα εβαλα μπροστινά ελατηρια WP με αντιστοιχο λαδι 10αρι(125 ευρω ολα)και αλλαξα το ταλαιπωρημενο αμορτισερ(54000χλμ)με ενα σε καλυτερη κατασταση απο νεοτερο μοντελο.Η διαφορά στην άσφαλτο ηταν αισθητή αλλα στο χώμα παλι κατι έλειπε.Βρηκα λοιπον ενα μεταχειρισμενο αμορτισερ BITUBO(μετα απο μηνες ψαξιματος)σε πολυ καλη κατασταση.Έχει ρυθμισεις προφόρτισης ελατηριου και 7 κλικ αποσβεσης επαναφορας.Η διαφορά εδω ειναι επίσης αισθητή.Ειδικα στο χωμα η εμπιστοσυνη(και επομενως η ταχυτητα) εχει αυξηθει κατα πολύ αλλά υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης σ'αυτόν τον τομέα*.

Bitubo XZE01,είναι σαν το εικονιζόμενο αλλά στο κάτω μέρος έχει δίχαλο(η φωτό είναι λάθος που γράφει NX650)





Κάποια στιγμή βρηκα μια έτοιμη μετατροπη(bolt-on) για το domi.Ολοκληρο μπροστινο WP(απο exc 300)με μειωμενη διαδρομη απο 295mm σε 265mm και μεταποιημένο άξονα λαιμου(σταυρό) με ρουλεμάν στις διαστάσεις του ντομι.Ο πωλητής μου έστειλε επίσης φτιαγμένο σε τόρνο άξονα ώστε να μπει ο στοκ τροχός και ο ατέρμονας του κοντερ.Έτσι λοιπον τα μπροστινα μπήκαν χωρις ιδιαίτερη δυσκολια.Στην πάνω τιμονόπλακα υπάρχουν σπειρώματα όπου προσάρμοσα τον διακόπτη κλειδιου,η κλειδαριά φυσικά δεν λειτουργεί αλλά δεν με απασχολεί αυτό(γι'αυτο και δεν ασχολήθηκα).















Χρειάστηκε επίσης νέο σωληνάκι φρένων(υψηλής πιέσεως) γιατί το εργοστασιακό δεν έφτανε και ένα φτερό SM της Polisport







Τόσα χρόνια ακούω και διαβάζω απο διάφορους: μην βάζετε ανάποδα και τούμπανα μπροστινά σε παλιά μηχανάκια,δεν έχουν ισχυρά πλαίσια να ανταπεξέλθουν,δημιουργείται ανομοιογένεια στις ελαστικότητες κλπ επιστημονικές θεωρίες.Έγω ένα έχω να πω όσον αφορά τουλάχιστον το ντομι που το καβαλώ χρόνια με ανάποδο μπροστινό(και συγχωρέστε με για τον στόμφο και την έκφραση που ακολουθεί).Π@π@ριές!Αυτό το μπροστινό κάνει ευκολότερο το έργο αυτού του πλαισίου και της δικής μου ζωής στο χώμα.Η άνεση και η πληροφόρηση που μου δίνει μου επιτρέπει να κινούμαι αρκετά γρηγορότερα απο αυτό που λέμε περιηγητική και φυσιολατρική διάσχιση χωματόδρομων.
Στην άσφαλτο έχει επίσης ανώτερη ποιότητα κύλισης αλλά αν κάποιος δεν έχει σκοπό να κοπανιέται συχνά στις κροκάλες και στα νεροφαγώματα μια χαρά θα κάνει την δουλειά του με το στοκ μπροστινό+aftermarket ελατήρια.
Δεν ασχολήθηκα ποτέ με το τι παρεμβάσεις έχουν γίνει στο μπροστινό,το μόνο που του κάνω είναι κάνα σέρβις(λάδια κλπ) και παίζω καμιά φορά με τις ρυθμίσεις επαναφοράς(περισσότερο) και συμπίεσης(λιγότερο) ανάλογα με τις εκάστοτε συνθήκες.
* Επανέρχομαι στο αμορτισέρ αλλά και στο συνολικό στήσιμο του ντομί.Επειδή το μπροστινό μέρος έχει ψηλώσει αρκετά πρέπει να έχω αρκετά προφορτισμένο το αμορτισέρ ώστε να σηκωθεί το πίσω μέρος για να υπάρχει μια ισορροπία μπρος-πίσω.Σ'αυτη την περίπτωση όμως το αμορτισέρ σκληραίνει αρκετά με αποτέλεσμα να μην είναι άνετο σε καθιστή οδήγηση.Η διαδρομή του αμορτισέρ λογικά είναι στα εργοστασιακά 195mm που απέχουν αρκετά με τα 265mm του μπροστινού.
Αν αποφορτίσω αρκετά το ελατήριο του αμορτισέρ αντίστοιχα πρέπει να χαμηλώσω και τις τιμονόπλακες του μπροστινού κάτι που δεν το πολυθέλω γιατί θα χάσω συνολική απόσταση του πλαισίου απ'το έδαφος.Η οποία απόσταση τώρα είναι στα ικανοποιητικά 28cm+ σε σχέση με τα 24cm+ που ανακοινώνει η χόντα.
Ένα θετικό στοιχείο είναι η δυνατότητα ρύθμισης της επαναφοράς μπρος/πίσω η οποία μετριάζει την κατάσταση.Και πάλι όμως το σύνολο είναι μακράν καλύτερο στο χώμα σε σχέση με ένα στοκ ντομι.Απλώς επειδή ο εχθρός του καλού είναι το καλύτερο κάποια στιγμή πρέπει να κάνω κάποια παρέμβαση για πίσω.Εχω κάνει συζήτηση με γνωστό αναρτησά για το θέμα αυτό και θα επανέλθω.

Δαγκάνα χρησιμοποιήθηκε η Brembo που είχαν όλα τα τότε ανάποδα των ΚΤΜ.Βρήκα ολοκαίνουργια(απο 520) μαζί με τα γνήσια απάτητα τακάκια της καθώς αυτός που την είχε την έβγαλε αμέσως όταν αγόρασε το 520 για να το κάνει μοταρντ.
Η δισκόπλακα των ντομι είναι 256mm σε αντίθεση με των ΚΤΜ που είναι 260mm.Επομένως τα τακάκια δεν πατούν στην δισκόπλακα για περίπου 4 χιλιοστά με αποτέλεσμα μια επιφανειακή οξείδωση στην δισκόπλακα.Τα τακάκια όταν φτάσουν στο τέλος της ζωής τους έχουν κάνει 'δόντι',αυτό δεν επηρεάζει ούτε την αποτελεσματικότητα τους ούτε την διάρκεια ζωής.
Θα μπορούσα να χρησιμοποιήσω ολόκληρο τροχό ktm με την 260 δισκόπλακα αλλά 1ον Δουλευει μια χαρά εδώ και χρόνια και 2ον Έχω κάτι άλλο στο μυαλό για το μέλλον.

Η επιφανειακή οξείδωση της δισκόπλακας που ανέφερα πριν


Και το 'δόντι' στα τακάκια






;)
 
Τελευταία επεξεργασία:

konkost

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κώστας
Μοτό
transalp 650
Το ντομι ειναι για μενα ισως το μοναδικο πραγματικο ον-οφ που υπαρχει Για παντως εδαφους οφ διαδρομες χωρις να κουραζει ιδιαιτερα σε ον διαδρομες Μηχανακι πασπαρτου σαν να λεμε
Και θα ηταν σιγουρα επιλογη μου για την χρηση που κανω εγω στα μεχρι τωρα ον οφ μηχανακια μου και δεδομενης της οικονομικης αποκτησης του και φτηνης συντηρησης του αλλα και της αξιοπιστιας του Αλλα η κυρα Τασιω γουσταρει με τρελα την χαλαρη ανεση του ΤΑ οποτε συνεχιζω να πορευομαι με αυτο παλευοντας σε κοτρωνια και νεροφαγωματα και να ζηλευω τον Λευκαδιο που ανακαλυπτει εντουροδιαδρομες οπου εγω δεν μπορω με την μαουνα να παω
 

mitch

Μέλος
Περιοχή
Πιτσουνι Σιτυ
Όνομα
Δημητρης
Μοτό
BMW R1150GS ADV
Suzuki drz400s
Honda VT250Z
:hailbig::hailbig::hailbig:

Ρε τι παθαμε πρωι πρωι. Γιασου ρε Λευκαδιε Φραγκεσταιν.
Πολυ ωραιο και μαχημο το δημιουργημα σου ρε φιλε. Με ειχε εντυπωσιασει απο τις φωτο αρχικα, μετα απο κοντα και τωρα μαθαινοντας την ιστορια του.
Καλα και απροβλημστιστα χιλιομετρα να εχετε για πολλα χρονια ακομα.
:hailbig:

(Σου ευχομαι βεβαια στο μελλον να το χρησιμοποιεις σαν δευτερο ετσι για την καυλα σου επειδη το αγαπας και το βασικο σου μοτορι να ειναι ενα 701 που γουσταρεις:inlove::inlove::inlove:)
 
Τελευταία επεξεργασία:

petros KLR

Μέλος
Περιοχή
ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ ΑΤΤΙΚΗΣ
Όνομα
ΠΕΤΡΟΣ
Μοτό
KAWASAKI KLR 650
Το ντομι ειναι για μενα ισως το μοναδικο πραγματικο ον-οφ που υπαρχει Για παντως εδαφους οφ διαδρομες χωρις να κουραζει ιδιαιτερα σε ον διαδρομες Μηχανακι πασπαρτου σαν να λεμε
Και θα ηταν σιγουρα επιλογη μου για την χρηση που κανω εγω στα μεχρι τωρα ον οφ μηχανακια μου και δεδομενης της οικονομικης αποκτησης του και φτηνης συντηρησης του αλλα και της αξιοπιστιας του Αλλα η κυρα Τασιω γουσταρει με τρελα την χαλαρη ανεση του ΤΑ οποτε συνεχιζω να πορευομαι με αυτο παλευοντας σε κοτρωνια και νεροφαγωματα και να ζηλευω τον Λευκαδιο που ανακαλυπτει εντουροδιαδρομες οπου εγω δεν μπορω με την μαουνα να παω
Εγω με το κουλουρι ζηλευω ωρες ωρες το τρανσαλπ για τη ανεση του δικαβαλου κ της ψηλοτερης ταχυτητας στη εθνικη αν κ η συζυγος δεν παραπονιεται θα ηθελα λιγο καλυτερη ποιοτητα κυλησης. Δεν μπορεις να τα εχεις ολα τελικα.
 

gsmaniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
R1200adv-NX 650-HRC Gandhi!!
Πολύ χαίρομαι που είναι στην παρεα μας ...τύποι σαν και σένα :friendship:
Και ακόμα περισσότερο χαίρομαι που έχουμε βολτάρει μαζί και θα συνεχίζουμε να το κάνουμε.

Το Dominator . ......γενικα μου αρέσει στην εργοστασιακή του μορφή, αλλά και στην Λευκάδιος edition!!

Περιμένουμε συνέχεια !
 

KORAX

Γερολυκος
Περιοχή
Μεσσηνια
Όνομα
Δημητρης
Μοτό
Κουλουρι 650 ,2004
KTM exc300 06
Το μηχανακι μου ειχε προξενησει την περιεργεια απο φωτο που ειχα δει παλιοτερα αλλα τελευταια το ειδα κι απο κοντα σε χωματινη εξορμηση.
Ενα εχω να πω :Λευκαδιος650 επρεπε να λεγετε.
Δεν ξερω αν ο Γιωργος εχει βλεψεις για αλλο(701 κλπ),ονειρα υπαρχουν παντα,το μηχανακι του ομως το αγαπαει και μολις το δεις το καταλαβαινεις αμεσως,ο ανθρωπος εχει αναπτυξει σχεση σαν αυτες που ειχαν οι πολυ παλιοι αναβατες , αυτοι που καβαλαγανε αλογα
 

zissimo

Μέλος
Περιοχή
Πατρα
Όνομα
Ζησιμος
Μοτό
BMW r 1150 r
Καλοτάξιδο φίλε , θα το κατά ευχαριστηθείς χώματα και άσφαλτο . ( είχα και DR 650 καινούριο ,καλλίτερο στο χώμα φυσικά αλλά ταξίδι .........).
Να τσεκάρεις συχνά τα λάδια .

 

petros KLR

Μέλος
Περιοχή
ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ ΑΤΤΙΚΗΣ
Όνομα
ΠΕΤΡΟΣ
Μοτό
KAWASAKI KLR 650
Καλοτάξιδο φίλε , θα το κατά ευχαριστηθείς χώματα και άσφαλτο . ( είχα και DR 650 καινούριο ,καλλίτερο στο χώμα φυσικά αλλά ταξίδι .........).
Να τσεκάρεις συχνά τα λάδια .

Με τη φωτο της καλης σου zissimo μας ξεσηκωσες αν θελεις γραψε κατι αντιστοιχο οπως ο Λευκαδιος !!!!
 

petros KLR

Μέλος
Περιοχή
ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ ΑΤΤΙΚΗΣ
Όνομα
ΠΕΤΡΟΣ
Μοτό
KAWASAKI KLR 650
Λευκαδιε με το stok γραναζωμα βλεπεις διαφορα στο ταξιδι?? Γιατι στο κουλουρι εχω κοντυνει τη μεταδοση (πισω 47 απο 45 ) με αποτελεσμα να εχουν γεμισει οι σχεσεις αλλα εχω κραδασμους στα 130 - 140 κ προβληματιζομαι τωρα που βολταρω με τους συνφορουμιτες.
 

Λευκάδιος

Μέλος
Περιοχή
West Side Athens
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
BRP
Ευχαριστώ σας παίδες για τα καλά σας λόγια :friendship:

Λευκαδιε με το stok γραναζωμα βλεπεις διαφορα στο ταξιδι?? Γιατι στο κουλουρι εχω κοντυνει τη μεταδοση (πισω 47 απο 45 ) με αποτελεσμα να εχουν γεμισει οι σχεσεις αλλα εχω κραδασμους στα 130 - 140 κ προβληματιζομαι τωρα που βολταρω με τους συνφορουμιτες.
Γιατί δεν ξαναβάζεις το 45 πίσω?Εγώ αλλάζω μόνο το μπροστινό γρανάζι,για γενική χρήση έχω το στοκ 15 και για χώμα 14.Το 14 αντιστοιχεί περίπου με +3 δόντια πίσω και είναι δουλειά πέντε λεπτών να αλλαχτεί.
Επειδή βλέπω ότι έχεις βάλει ζελατίνα για ανεμοκάλυψη,ένα χαμηλό μπροστινό φτερό θα βοηθήσει λίγο ακόμα στην άνεση των ασφάλτινων ταξιδιών.



Επειδή οι χωμάτινες ανησυχίες μου δεν περιορίζονται σε δασικούς χωματόδρομους(με τις όποιες δυσκολίες τους) αλλά μου αρέσει να μπαίνω και σε πιο στενά περάσματα έπρεπε να κάνω κάποιες παρεμβάσεις.
Το φέρινγκ και η ζελατίνα προσθέτουν όγκο(και κάποιο βάρος) και είναι δύσκολο να βλέπεις που πατάει ο μπροστινός τροχός



Έτσι λοιπόν με αφορμή το enduro meeting 1 ξήλωσα πίσω μαρσπιέ,σχάρα,φέρινγκ,προβολέα/όργανα μαζί με την σιδερένια βάση τους,έβαλα μια φτηνή εντουρομάσκα και έπιασα όπως όπως την καλωδίωση που περίσευε με tie wrap.




Μια ομορφιά σκέτη έγινε,σαν άρρωστη γκαμήλα :wacky:.
Ευτυχώς μόνο η εμφάνιση ήταν αποτυχημένη και όχι το οδηγικό αποτέλεσμα που είναι λες και οδηγάω μικρότερο και ελαφρύτερο μηχανάκι.




Επειδή με το μικρό φτερό έτρωγα όλα τα νερά και λάσπες στο κράνος πήρα ένα φτερό ufo για XR250/400






Η aftermarket σιδεριά/κάγκελο(της Five Stars) που βλέπετε στο μπροστινό μέρος του μοτέρ(πάνω φωτό) αφαιρέθηκε λίγο καιρό μετά για δυο λόγους.1ον φαρδαίνει το μπροστινό σημείο με αποτέλεσμα να βρίσκει αριστερά/δεξιά σε βράχους και 2ον ζυγίζει 1.7 κιλά.
σσ.Δαχτυλάκι το καλλιτεχνικόν :laugh:


Ένα άλλο σημείο που μπορούσα να γλιτώσω αρκετό βάρος είναι οι διπλές σιδερένιες εξατμίσεις.Κάποιες εταιρίες φτιάχνουν μονά τελικά ειδικά για ντομί όπως η Arrow,Laser,EGU,GPR κλπ.Επειδή όμως το project είναι Low Budget δεν μου περίσσευαν 250-300 ευρώ για καινούργιες, μεταχειρισμένες είναι δύσκολο να βρεθούν.
Αν αγόραζα κάποιο τελικό απο άλλο μονοκύλινδρο θα έπρεπε να φτιαχτεί σύνδεσμος(mid pipe) για να προσαρμοστεί στους διπλούς λαιμούς.Για ένα τέτοιο midpipe κάποιοι μοτοεξατμισάδες μου ζήταγαν την μάνα και τον πατέρα τους


Έτσι λοιπόν κατέφυγα σε μια λύση που είναι αρκετά γνωστή στο εξωτερικό.Oι λαιμοί εξάτμισης απο το ξαδερφάκι XR600 μπαίνουν χωρίς δυσκολία στα NX650.Εδω να τονίσω ότι ταιριάζουν και απο XLR600 οι οποίοι έχουν μεγαλύτερη διάμετρο και δίνουν μεγαλύτερη απόδοση στο μοτέρ.

1,2 κιλά οι στοκ λαιμοί


Και απο 3,6 κιλά το κάθε τελικό σύνολο 8,4 κιλά


1,4 κιλά οι λαιμοί του XR μαζί όμως με mid pipe της Supertrapp


1,4 κιλά μεταχειρισμένο τελικό Supertrapp


Συνολικό βάρος της 'νέας' εξάτμισης 2,8 κιλα,επομένως 8,4-2,8=5,6 κιλά λιγότερα στο πίσω μέρος.Η διαφορά βάρους είναι έντονη στην ευκολότερη μετακίνηση της μοτοσυκλέτας με τα χέρια αλλά και στο πίσω μέρος που σηκώθηκε ελαφρώς.


Βγάλσιμο λαιμών




Καθάρισμα με WD40 σε πανάκι ώστε να φανεί το ζουάν


και να αφαιρεθεί με κατσαβίδι


Κωδικός ζουάν



Τοποθετημένο


Στοκ λαιμοί


Λαιμοί XR600


Φαίνεται οριακά αλλά η βίδα αποστράγγισης λαδιού αφαιρείται χωρίς δράματα.



Πριν (απο την άλλη μεριά έχει κι'άλλο) :hungover:


Μετά
 
Τελευταία επεξεργασία:

Λευκάδιος

Μέλος
Περιοχή
West Side Athens
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
BRP
Το τελικο εξάτμισης τοποθετήθηκε με την βοήθεια του konkost(thanks again Κωστή :ok:) αλλά αποδείχτηκε πολυ φασαριόζικο.Πήγα στον Τασούλη που ειναι ο αντιπροσωπος για να ρωτησω αν με αλλαγη πετροβαμβακα ή προσθαφαιρεση των εσωτερικων δισκων μειωθει ο ηχος.Μου ειπε(και μου εδειξε) οτι ειναι απο την racing series και πρεπει να αλλαχτεί ο πυρήνας για την μειωση του ηχου.Κόστος πυρηνα σε προσφορά περιπου 80 ευρω :eek:
Ήξερα οτι εχει προσφορες στοκ τελικά της supertrapp και τον ρώτησα αν υπάρχει καινούργιο τελικό.Πήγε στο υπόγειο και βρηκε τελικο universal με πυρήνα ιδιο με των XR600.Κόστος 80 ευρω(όσο ο πυρηνας σκετος :)).
Ξεπακετάροντας το νέο τελικό το οποίο θέλει συναρμολόγηση.
Πρόκειται για το μοντελο E.A.R quiet series που εχει προδιαγραφές για χρήση στους δημόσιους δρομους.Αυτά ειναι οσα περιειχε η κουτα.Μεταξυ άλλων βλέπουμε 2 αυτοκολλητα ροζ και λαχανι που παραπέμπουν σε άλλες εποχες .Ευτυχώς υπάρχει και το ασπρόμαυρο να σωζει λιγο την κατάσταση.Είπαμε ειναι στοκ χρονων αυτες οι εξατμισεις.



Η συσκευασια εχει 12 δισκακια που αυξομειωνοντας τα, επηρεαζεται η ενταση του θορυβου και η ροπη σε διαφορετικο φασμα στροφων του μοτερ.
Βαζοντας πολλα ανεβαινει ο θορυβος και το μοτερ αποδιδει την μεγιστη ροπη του στις ψηλες στροφες.Αφαιρωντας γινεται το αντιστροφο.Για αρχη εβαλα οχτω συν την ταπα.

Λιπαινουμε τις τρεις μακριες βιδες με το λιπαντικο υψηλης θερμοκρασιας
και τις περναμε στα δισκακια.Το λιπαντικο βοηθα να μην γινουν οι βιδες ενα σωμα με τον πυρηνα και να αφαιρουνται πιο ευκολα.






Βιδωνουμε ομοιομορφα(εναλλαξ) τις βιδες ωστε να μην στραβοκατσουν και παθουν ζημια τα δισκακια.Αν εχουμε ροποκλειδο(που δεν εχουμε :()χρειαζεται 15-25in/lbs.Αν οχι οταν ακουμπησουν τα κεφαλια των βιδων στην ταπα-τελειωμα των δισκων σφιγγουμε ακομη 2 στροφες.




Βαζουμε την αποληξη(τσουτσουνι) και βιδωνουμε τρεις αλενοβιδες οι οποίες δεν εχουν μεγαλο βαθος ωστε να μπει το αλεν και θελει προσοχη να μην καταστραφουν.Εχω δει αρκετες εξατμισεις που θελουν ξετρυπημα για να αφαιρεθουν οι βιδες.




Ενα σημειο που θελει προσοχη ειναι να μπει ενα πιρακι που θα ενώνει το κυριως σωμα της εξατμισης με τον πυρηνα.Δυστυχως δεν εχω φωτογραφιες απο την διαδικασια αλλα μια ιδεα για το τι λεω εδω retaining pin installation http://www.supertrapp.com/images/pdfs/003-4253.pdf .Στην φωτογραφια φαινεται το κεφαλι του πιρου πριν πιεστει για να εφαρμοσει στη τρυπα που εκανα..Αυτό τo τελικό ήταν πραγματικά DIY :laugh:


300gr βαρύτερη απο την προηγούμενη



:zzz:
 
Τελευταία επεξεργασία:
Top Bottom