Mπροστινο KLE

nikk

Μέλος
Περιοχή
Βόλος
Όνομα
Νίκος
Μοτό
Kle 500
Καλησπερα σε όλους
Αποφασισα σήμερα μετα απο πολλες αναβολές να αλλαξω λαδια στο πιρουνι κ να βαλω κ αποστατες να σφιξει λιγο. Ολα καλα, το ελατηριο ομως τα χει ψιλοφτυσει κ θελω να ρωτησω αν αξιζει να βαλω αφτερμαρκετ προοδευτικα (YSS HYPERPRO WP) η να περιμενω μηπως βρεθει καμια ευκαιρια με κανα πιο στιβαρο(43-45).
Επισης μιας που καταπιαστηκα, ελυσα και τη μπροστα δαγκανα και παρατηρησα τα εμβολακια γρατζουνισμενα. Για να αλλαχτουν θελω κανα 40αρι οποτε λεω μηπως βαλω καμια αλλη δαγκανα. Σκεφτομαι την brembo απο το Pegaso 650 και θα ηθελα αν υπαρχει καποιος κατοχος να μετρησει τα κεντρα της, αν ειναι ευκολο. Οποιαδηποτε προταση εννοειται καλοδεχουμενη. Γενικα τα KLE εχουν θεμα με αναρτησεις-φρενα.
 

Coyote

Μέλος
Όνομα
Τάσος
Μοτό
Varadero C-ABS 2010
Καλησπέρα.
Θα μιλήσω μόνο για το πρώτο σκέλος. Τούς αποστάτες.
Αν πας σε αυτή την λύση τότε δεν θα πρέπει να προσθέσεις ροδέλες όπως κάνουν οι περισσότεροι. Για να λειτουργήσει σωστά θα πρέπει να κόψεις σπείρες και να προσθέσεις σωλήνα αποστάτη για να πιάσεις το μήκος που αναγράφει το μάνουαλ, κάθε σπείρα που αφαιρείς προσθέτεις 5% σκληρότητα στο καλάμι. Όπως δηλαδή τα άφτερ μάρκετ. Το μόνο που δεν θα είναι όπως πρέπει θα είναι εκεί που θα κόψεις το ελατήριο,, αλλά με μια ροδέλα θα έρθει στα ίσια του χωρίς πρόβλημα... θα πρέπει να κοπεί φάλτσα το ελλατ΄ηριο για να πατάει καλά στην ροδέλα.

Μέχρι εδώ κατάλαβες τι είπα;
 

nikk

Μέλος
Περιοχή
Βόλος
Όνομα
Νίκος
Μοτό
Kle 500
Εχει εναν αποστατη-σωληνακι μανισιο 130mm κι εγω εκοψα καινουργιο στα 160mm.Το μηκος του ελατηριου ειναι 522,5mm και το manual λεει αντικατασταση στα 512. Εμενα ειναι 500mm τωρα.
 

Coyote

Μέλος
Όνομα
Τάσος
Μοτό
Varadero C-ABS 2010
Άρα το συνολικό μήκος είναι για μαμά είναι 652,5 και εσύ έχεις βάλει 660, πρέπει να έχει ψηλώσει έτσι; Παρεμπιπτόντως έχεις χάσει το sag... και δεν θα λειτουργεί σωστά θα πρέπει να χοροπηδάει στα σαμαράκια και στις λακκούβες όπως είναι τώρα, σωστά; ή όχι;
 

Coyote

Μέλος
Όνομα
Τάσος
Μοτό
Varadero C-ABS 2010
Στην ουσία αυτό που έκανες είναι προφόρτιση για μεγαλύτερο βάρος στην μηχανή. Για φόρτωμα δηλαδή, όπως προφορτίζουμε το πίσω,δεν σκλήρυνε το ελατήριο.
 

Coyote

Μέλος
Όνομα
Τάσος
Μοτό
Varadero C-ABS 2010
Κόψε από τον αποστάτη. Κόψε από τον αποστάτη που έφτιαξες για να έρθει στην μαμά σχεδόν κατάσταση 652,5 . Για πιο σκληρό θα πρέπει να κοπούν σπείρες και αποστάτης ακριβώς στην μαμά απόσταση για να πιάσεις το 652,5 και να λειτουργεί σωστά... φυσικά αν γίνει κάτι τέτοιο θέλει πιο χοντρά λαδάκια... 12,5 ιξώδες ή 15... ανάλογα πόσο θα κόψεις, από μαμά φοράνε 10αράκι.
 
Τελευταία επεξεργασία:

nikk

Μέλος
Περιοχή
Βόλος
Όνομα
Νίκος
Μοτό
Kle 500
Δεν το εχω δοκιμασει γιατι θελω να δω τι θα κανω κ με το φρενο. Με τον καινουργιο αποστατη θα παει στα 500+160 =660 και ηταν αρχικα 522+130=652 ,με κλασμενο ελατηριο τωρα 500+130=630. Γενικα θελω να το σκληρυνω γιατι στα φρενα κ στην επιταχυνση βουταει, κ θα ηθελα και καλυτερη συμπεριφορα στο χωμα. Αν τα λεω σωστα....
 

Coyote

Μέλος
Όνομα
Τάσος
Μοτό
Varadero C-ABS 2010
Η γνώμη μου είναι να κόψεις τον αποστάτη 160 που έφτιαξες για να πιάσεις το συνολικό 652,5 και λαδάκι 12,5... αν δεν σε ικανοποιήσει το συζητάμε πάλι.
Τα on off είναι φυσικό να βουτάνε πολύ στα φρένα... αν δεν βουτάει τότε δεν θα λειτουργεί σαν on off αλλά σαν street. Θα χάσεις πολύ στο χώμα...

Δεν γίνεται να τα έχουμε όλα σε ένα μηχανάκι... εκτός αν έχουμε ηλεκτρονικές αναρτήσεις με ό,τι συνεπάγεται αυτό... και πάλι δεν θα έχεις τα μέγιστα.
 
Τελευταία επεξεργασία:

nikk

Μέλος
Περιοχή
Βόλος
Όνομα
Νίκος
Μοτό
Kle 500
Οκ
Σ ευχαριστω πολυ για τις απαντησεις. Θα το φτιαξω στο αρχικο μηκος με 15 λαδι κ βλεπουμε.
 

Coyote

Μέλος
Όνομα
Τάσος
Μοτό
Varadero C-ABS 2010
Κάνε το και πες μας τι έγινε. Να δεις πόσο καλύτερο θα είναι από πριν και από ό,τι είναι τώρα...
 

konkost

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κώστας
Μοτό
transalp 650
crf 300l
Καλησπέρα.
Θα μιλήσω μόνο για το πρώτο σκέλος. Τούς αποστάτες.
Αν πας σε αυτή την λύση τότε δεν θα πρέπει να προσθέσεις ροδέλες όπως κάνουν οι περισσότεροι. Για να λειτουργήσει σωστά θα πρέπει να κόψεις σπείρες και να προσθέσεις σωλήνα αποστάτη για να πιάσεις το μήκος που αναγράφει το μάνουαλ, κάθε σπείρα που αφαιρείς προσθέτεις 5% σκληρότητα στο καλάμι. Όπως δηλαδή τα άφτερ μάρκετ. Το μόνο που δεν θα είναι όπως πρέπει θα είναι εκεί που θα κόψεις το ελατήριο,, αλλά με μια ροδέλα θα έρθει στα ίσια του χωρίς πρόβλημα... θα πρέπει να κοπεί φάλτσα το ελλατ΄ηριο για να πατάει καλά στην ροδέλα.

Μέχρι εδώ κατάλαβες τι είπα;
Πως προκυπτει αυτο το γενικο 5% σκληροτητας για καθε σπειρα που αφαιρειται? Δεδομενου οτι η σκληροτητα ενος ελατηριου δεν εχει να κανει μονο απο τον αριθμο των σπειρων αλλα και απο αλλους παραγοντες?
Και δεν υπαρχει καμια περιπτωση αν κοπει το ελατηριο ακομα και αν κοπει φαλτσα να παταει πλεον σωστα Οαες και οποιες ροδελες και να βαλει καποιος

Ελατηρια που πλεον εχουν "πεσει" απλα ειναι για πεταμα Δεν τα κοβουμε Αντε στην αναγκη και ελλειψη χρηματων να τα προφορτισουμε λιγο ...και για λιγο καιρο
 

Coyote

Μέλος
Όνομα
Τάσος
Μοτό
Varadero C-ABS 2010
Πως προκυπτει αυτο το γενικο 5% σκληροτητας για καθε σπειρα που αφαιρειται? Δεδομενου οτι η σκληροτητα ενος ελατηριου δεν εχει να κανει μονο απο τον αριθμο των σπειρων αλλα και απο αλλους παραγοντες?
Και δεν υπαρχει καμια περιπτωση αν κοπει το ελατηριο ακομα και αν κοπει φαλτσα να παταει πλεον σωστα Οαες και οποιες ροδελες και να βαλει καποιος

Ελατηρια που πλεον εχουν "πεσει" απλα ειναι για πεταμα Δεν τα κοβουμε Αντε στην αναγκη και ελλειψη χρηματων να τα προφορτισουμε λιγο ...και για λιγο καιρο
Σωστά η σκληρότητα έχει να κάνει με το υλικό και το πάχος του.
Δεν είπα ότι ο σωστός τρόπος είναι το κόψιμο, αλλά πιο σωστός από οποιαδήποτε προφόρτιση για να λειτουργήσει σωστά. Άλλο προφόρτιση άλλο σκληρότητα. Φυσικά και δεν πατάει σωστά στο σημείο που θα κοπεί. Το 5% είναι στο περίπου.
Υπάρχει και άλλος τρόπος να απομονώσεις σπείρες σε ένα ελατήριο, να κόψεις ροδέλες από τεφλόν και να τις προσθέσεις ανάμεσα στις σπείρες του ελατηρίου στο επάνω μέρος του για να μην μπλοκαριστεί και η ροή του λαδιού. Ούτε και αυτός είναι ο σωστός τρόπος. Ο σωστός είναι η αγορά ελατηρίων.
Όλη η συζήτηση έγινε για την προφόρτιση και αυτούς που νομίζουν ότι αν προσθέσουν αποστάτες θα σκληρύνει.... όχι δεν σκληραίνει προσθέτοντας αποστάτες, ψηλώνει και θέλει βάρος για να έρθει το σωστό sag.
Η σωστότερη είναι αυτή που τελικά καταλήξαμε... εφόσον έχει πέσει το ελατήριο προσθέτεις τόση απόσταση για να πιάσεις το αρχικό μήκος εφόσον έχουν πέσει τα ελατήρια. Με ένα πιο χοντρό λαδάκι σφίγγει λίγο η λειτουργία του αλλά και πάλι υπάρχουν όρια.
Τα άφτερ μάρκετ ελατήρια δεν είναι πιο σκληρά ή πιο χοντρά αλλά είναι κοντύτερα με μεγαλύτερους αποστάτες. Υπάρχουν και τα προοδευτικά όπου οι σπείρες είναι στην αρχή τους πιο πυκνές.
 
Τελευταία επεξεργασία:

kordix

Μέλος
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
PP27
Καλησπερα σε όλους
Αποφασισα σήμερα μετα απο πολλες αναβολές να αλλαξω λαδια στο πιρουνι κ να βαλω κ αποστατες να σφιξει λιγο. Ολα καλα, το ελατηριο ομως τα χει ψιλοφτυσει κ θελω να ρωτησω αν αξιζει να βαλω αφτερμαρκετ προοδευτικα (YSS HYPERPRO WP) η να περιμενω μηπως βρεθει καμια ευκαιρια με κανα πιο στιβαρο(43-45).
Επισης μιας που καταπιαστηκα, ελυσα και τη μπροστα δαγκανα και παρατηρησα τα εμβολακια γρατζουνισμενα. Για να αλλαχτουν θελω κανα 40αρι οποτε λεω μηπως βαλω καμια αλλη δαγκανα. Σκεφτομαι την brembo απο το Pegaso 650 και θα ηθελα αν υπαρχει καποιος κατοχος να μετρησει τα κεντρα της, αν ειναι ευκολο. Οποιαδηποτε προταση εννοειται καλοδεχουμενη. Γενικα τα KLE εχουν θεμα με αναρτησεις-φρενα.

Βάλε λίγο πιο χοντρό λάδι και κάνε ένα σερβίς στις δαγκάνες ή πάρε μια από τα μεταχειρισμένα σε καλη κατάσταση.

Είναι λίγο δύσκολο και κοστοβόρο να ταιριάξεις άλλη δαγκάνα αν δεν εχει ίδια απόσταση από τρύπα σε τρυπα .
Αλλά και πάλι μπορεί να χρειαστεί άλλο αποστάτη γιατί πχ ίσως να είναι πιο φαρδιά, οποτε θα δώσεις κάμποσα ευρουλάκια για καινούργιο (αν υπάρχει) ή στον τόρνο που ζητάνε ότι θέλουν και πολλές φορές δεν κάνουν σωστή δουλειά.
 

nikk

Μέλος
Περιοχή
Βόλος
Όνομα
Νίκος
Μοτό
Kle 500
Βάλε λίγο πιο χοντρό λάδι και κάνε ένα σερβίς στις δαγκάνες ή πάρε μια από τα μεταχειρισμένα σε καλη κατάσταση.

Είναι λίγο δύσκολο και κοστοβόρο να ταιριάξεις άλλη δαγκάνα αν δεν εχει ίδια απόσταση από τρύπα σε τρυπα .
Αλλά και πάλι μπορεί να χρειαστεί άλλο αποστάτη γιατί πχ ίσως να είναι πιο φαρδιά, οποτε θα δώσεις κάμποσα ευρουλάκια για καινούργιο (αν υπάρχει) ή στον τόρνο που ζητάνε ότι θέλουν και πολλές φορές δεν κάνουν σωστή δουλειά.
Προσβαση σε τορνο υπαρχει. Για ποιον αποστατη λες? Η δαγκανα του ΚΛΕ εχει πανω κατω ιδια τιμη με αλλες ισως καλυτερες κ σκεφτομουνα για μια καποια αναβαθμιση, αν ειναι να την αντικαταστησω.. Καποιοι στο νετ λενε οτι μπαινει καρφι απο ΖΖR 1100 αλλα πρεπει να μετρησω για σιγουρια... Χοντρο λαδι μπροστα θα μπει και αποστατης για να πιασω την μαμα αποσταση.
 

kordix

Μέλος
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
PP27
Προσβαση σε τορνο υπαρχει. Για ποιον αποστατη λες? Η δαγκανα του ΚΛΕ εχει πανω κατω ιδια τιμη με αλλες ισως καλυτερες κ σκεφτομουνα για μια καποια αναβαθμιση, αν ειναι να την αντικαταστησω.. Καποιοι στο νετ λενε οτι μπαινει καρφι απο ΖΖR 1100 αλλα πρεπει να μετρησω για σιγουρια... Χοντρο λαδι μπροστα θα μπει και αποστατης για να πιασω την μαμα αποσταση.

Αν μπαίνει καρφί από ZZR τότε δεν χρειάζεται αποστάτης. Αν είναι από άλλο μοντέλο ίσως τότε χρειαστεί για να ταιριάξει.

Αν φρενάρει πιο δυνατά τότε οντως χρειάζεται να κάνεις κάτι με το πιρούνι γιατί θα βυθίζεται παραπάνω και δεν θα μπορείς να εκμεταλλευτείς το καλύτερο φρένο αλλά βλέπω πως είσαι σε καλό δρόμο
 

nikk

Μέλος
Περιοχή
Βόλος
Όνομα
Νίκος
Μοτό
Kle 500
Αν μπαίνει καρφί από ZZR τότε δεν χρειάζεται αποστάτης. Αν είναι από άλλο μοντέλο ίσως τότε χρειαστεί για να ταιριάξει.

Αν φρενάρει πιο δυνατά τότε οντως χρειάζεται να κάνεις κάτι με το πιρούνι γιατί θα βυθίζεται παραπάνω και δεν θα μπορείς να εκμεταλλευτείς το καλύτερο φρένο αλλά βλέπω πως είσαι σε καλό δρόμο
Ο αποστατης που λες για τη δαγκανα,αν εχω καταλαβει σωστα,ειναι για να βρεθει η αποσταση ωστε να παταει σωστα στη δισκοπλακα.? Καρφι λενε, αλλα η μετρηση πρεπει να γινει ουτως η αλλως...(ψαχνω μηπως βρω σε κανα συνεργειο να μετρησω). Παρεπιπτοντως σας ευχαριστω ολους για τις απαντησεις και το χρονο σας..:cool:
 

Coyote

Μέλος
Όνομα
Τάσος
Μοτό
Varadero C-ABS 2010
Βαζοντας λιγο περισσοτερο λαδι?
Ναι. Αν μπορείς βάζε σιγά σιγά με σύριγγα τα ίδια ακριβώς ml σε κάθε καλάμι μέχρι να σε ικανοποιήσει η απόδοσή του,, μην το παρακάνεις όμως.
 
Top Bottom