Michelin Anakee Wild

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Οι πρώτες κατασκοπευτικές φωτογραφίες του ANAKEE WILD εμφανίστηκαν πριν από 3 χρόνια περίπου και από τότε έως σήμερα είναι γεγονός ότι η MICHELIN άργησε τραγικά να τα λανσάρει στην παγκόσμια αγορά. Έκτοτε κάθε χρόνο το περιμέναμε, αλλά η απάντηση ήταν ότι αργεί. Όχι ακόμα μου έλεγαν από την εταιρία και δεν σας κρύβω ότι κάποια στιγμή πίστεψα ότι τελικά θα έμενε στα σχέδια και δεν θα εμφανιζόταν καν. Άξιζε τελικά η αναμονή; Σίγουρα ναι. Η άποψη μου είναι ότι το νέο MICHELIN ANAKEE WILD είναι το καλύτερο Dual (On-Off Road) λάστιχο που έχω ποτέ δοκιμάσει από το σύνολο των χωμάτινων ελαστικών κατασκευασμένων για ειδικά για την κατηγορία Travel Enduro, Adventure.

Είναι όντως πολύ βαριά κουβέντα να λες ότι κάποιο προϊόν είναι το καλύτερο όλων. Προσωπικά αποφεύγω τέτοιες βαρύγδουπες εκφράσεις, αλλά στην προκειμένη τα σύκα – σύκα και η σκάφη – σκάφη. Περίμενα ότι θα είναι πολύ κοντά στην κορυφή του ανταγωνισμού, αλλά είχα τους ενδοιασμούς μου σχετικά με την απόδοση του κυρίως στην λάσπη. Έχοντας οδηγήσει αγωνιστικά και αλλάξει πολλά σετ MICHELIN DESERT RACING των οποίων η χάραξη είναι παρόμοια (όχι ίδια) δεν πίστευα ότι θα είναι τόσο καλά σε συνθήκες όπως βρεγμένο γρασίδι ή λάσπη – πυλό. Εκεί το DESERT υπέφερε και σίγουρα δεν είχε κατασκευαστεί για τέτοια τεραίν. Το WILD είναι κάτι άλλο. Κάτι εντελώς διαφορετικό σε απόδοση από αυτά που ξέρετε.

Πιέσεις. Πως δουλεύουν;

Η MICHELIN λεει ότι το λάστιχο δουλεύει σε εργοστασιακές πιέσεις ανά μοτοσυκλέτα τόσο στο χώμα όσο και στην άσφαλτο. Δεν δουλεύει. Είμαι απόλυτος σε αυτό, οριζόντια και κάθετα. Δοκίμασα το λάστιχο με πολύ χαμηλές πιέσεις από 0.7 bar σε πολύ βαθιά άμμο και λάσπη έως και 2.4-2.6 bar σε άσφαλτο. Δοκίμασα ενδιάμεσες δηλαδή τις τυπικές πιέσεις του 1.5 bar – 1.5 bar μπρος-πίσω στην μικτή Adventure Touring χρήση (χώμα-άσφαλτο), και κατέληξα ότι η καλύτερη τελικά Allround πίεση για τα WILD είναι στα 1.8 bar μπροστά και 2.0 bar για το πίσω ελαστικό. Μέχρι εκεί. Ανεβαίνοντας ψηλότερα σε πιέσεις το λάστιχο χάνει το βεντουζάρισμα, παύει να παραμορφώνεται και να βρίσκει πρόσφυση παντού. ΟΚ, μπορεί να δουλεύουν τα WILD σε εργοστασιακές πιέσεις στην γαλλική άσφαλτο ή σε κάποιον πατημένο-τσιμέντο δασικό χωματόδρομο αλλά σε συνθήκες πραγματικού Travel Enduro μην ανεβείτε πάνω από τα 2.0 bar πίσω και 1.8 bar μπροστά (ακόμα και full φορτωμένοι). Κλείνοντας θα σας πως ότι εγώ στο δικό μου BMW R 1200GSA τα έχω μόνιμα με 1.7 bar (μπροστά – πίσω) και στο F800GS θα τα δουλεύω με 0.2 bar λιγότερο.

Σκελετός και πλαϊνό προφίλ.

Δεν ξέρω τι ακριβώς κάνανε με τον σκελετό, αλλά είναι ένα λάστιχο «τσιμέντο» με το χαμηλότερο πλαϊνό προφίλ που υπάρχει στην αγορά. Τι σημαίνουν αυτά πρακτικά για την χρήση στο χώμα; Τα λάστιχα πολύ δύσκολα σκίζονται και ακόμα πιο δύσκολα θα χτυπήσετε τα πλαϊνά στα λινά εκεί που υποφέρουν όλα τα μεγάλα Adventure αφού είναι το σημείο που δεν επισκευάζονται. Πήγα δύο φορές στην διαδρομή βραχόκηπο από Κρυονέρι έως Αυλώνα. Προσπάθησα κυριολεκτικά να τα εξοντώσω στην πέτρα-ξυράφι αλλάζοντας συνεχώς πορεία και με ταχύτητες που έθεταν σε πραγματικό κίνδυνο τις ζάντες. Τίποτα. Κανένα σημάδι κόπωσης. Δοκίμασα στην Ανάβυσσο την ελαστικότητα τους σε στροφές με φρένα και επιταχύνσεις και τα πάντα γινόντουσαν με ακρίβεια χωρίς ελαστικότητες και χαζοκουνήματα.

Τεχνολογία Radial και άσφαλτος.

Η MICHELIN καλά κάνει και παινεύεται ότι πρώτη έβαλε στην αγορά ελαστικά με πραγματικά τακούνια και εφαρμοσμένη τεχνολογία Radial. Τα λάστιχα μου έχουν κάνει 2.200 δύσκολα χιλιόμετρα δεν πετάχτηκαν ακόμα λινά έξω, δεν λείπουν τακούνια και στην άσφαλτο κρατάνε υποδειγματικά. Στο βρεγμένο δεν έχουν κανένα κούνημα που φοβίζει και θα στρίψετε στις ίδιες μοίρες όπως και με τα ασφάλτινα σας. Είπαμε, MICHELIN… Όμως υπάρχει και ΟΜΩΣ. Τα WILD είναι τα πιο θορυβώδη που υπάρχουν εκεί έξω. Σφυρίζουν και κάνουν θόρυβο σε όλο το φάσμα των ταχυτήτων τόσο στην άσφαλτο όσο και στο χώμα, όπως τα πρώτα Metzeler Karoo 2 που παρεμπιπτόντως ήταν και τα καλύτερα Karoo που έβγαλαν ποτέ οι Γερμανοί. Για κάποιους αυτό θα είναι μειονέκτημα. Για εμένα δεν είναι και εξηγούμαι. Δεν γίνεται να θέλεις πραγματικά καλό χωμάτινο λάστιχο με ψηλό – στενό τακούνι – και όχι δήθεν – και να μην κάνει θόρυβο. Το πρόβλημα είναι στα ντεσιμπέλ και πουθενά αλλού. Επαναλαμβάνω ότι το κράτημα στην άσφαλτο είναι κορυφαίο. Θα τους έλεγα λοιπόν να μην αλλάξουν το σχήμα και το βάθος των τακουνιών ποτέ! Μην το κάνετε κύριοι της MICHELIN το WILD παπάτζα για την καφετέρια.

Στην πέτρα και το σαθρό έδαφος.

Απόλυτη σιγουριά. Επαναλαμβάνομαι, αλλά η αλήθεια είναι ότι έχω ενθουσιαστεί. Επιτέλους περνάω πάνω από πέτρα και στρίβω στα πολύ σαθρά χωρίς να χρειάζεται να ανοίγω τέρμα το γκάζι για να βρω πρόσφυση από το πίσω λάστιχο με οδήγηση τύπου flat track…Διαβήτης χωρίς γλιστρήματα το GS ακόμα και σε αργές τουριστικές ταχύτητες. Ειδικά με φορτίο (βαλίτσες και συνεπιβάτη) τα WILD περνάνε με όλα όπως έρχεσαι χωρίς να σε νοιάζει αν θα κοπούν ή θα χάσεις το μπροστινό. Σε αντιπυρικές ζώνες (μεγάλες ανηφόρες – κατηφόρες) που ξηλώνονται τα τακούνια για πλάκα απλά ανεβαίνεις με ότι ταχύτητα θέλεις. Δεν χρειάζεται να πάρεις τρελή φόρα – για να μην κολλήσεις στα μισά – και να νιώθεις τα κοτρόνια να χτυπάνε την ποδιά. Το WILD σου δίνει την πρόσφυση να σκαρφαλώσεις ακόμα και πολύ αργά με μια 2α χωρίς άγχος ότι θα σπάσεις με 3η ή 4η το μηχανάκι. Εάν πάλι θέλεις να επιταχύνεις πάνω στην αντιπυρική και αυτό γίνεται. Ανοίγεις το γκάζι και το τακούνι σου δίνει ταχύτητα ακαριαία προς τα μπροστά, χωρίς να διώχνει η ουρά αριστερά και δεξιά.

Ο Βασιλιάς της λάσπης!

Εδώ «πονάνε» οι Adventure μοτοσυκλέτες. Στην λάσπη δεν γίνεται να μην γλιστρήσεις και δεν γίνεται να μην νιώσεις αμφιβολία. Τα WILD δεν είναι λάστιχα Motocross ειδικά κατασκευασμένα για λάσπη όμως είναι ο Βασιλιάς των χωμάτινων Adventure. Εδώ θα καταλάβετε γιατί σφυρίζουν παραπάνω από όλα στην άσφαλτο…Δεν συγκρίνονται με κανένα. Τελεία. Το προφίλ του ελαστικού είναι το πιο πομπέ με το τακούνι να έρχεται και να σβήνει έως τα φρύδια της ζάντας. Δεν την προστατεύει απλά αλλά κυρίως θα βρείτε πρόσφυση μέσα στο λασπωμένο νεροφάγωμα ακόμα και με το πλαϊνό του ελαστικού. Με ελάχιστη ταχύτητα ακόμα και για πολλά μέτρα οδήγήσης το WILD δεν μπουκώνει με δύο περιστροφές του τροχού σε πυλό όπως συμβαίνει σε σχεδόν όλα τα υφιστάμενα λάστιχα της αγοράς. Θα του δώσετε γκάζι μέσα στην λάσπη και δεν θα κάνει τσικ και οι πιο έμπειροι θα περάσουν σουζαριστοί λασπολακκούβες με αίσθηση ερπύστριας…

Στα γρασίδια και Off Camber.

Σε ανάποδες κλήσεις εδάφους με γρασίδι, φύλα ή πούσι τα ψηλά και πλαϊνά τακούνια (και πάλι) είναι όλα τα λεφτά! Δεν θα ξεσύρετε προς τα κάτω και πλάγια χάνοντας το μπροστινό όπως δεν θα χρειαστεί να φάτε αλλεπάλληλες τούμπες για να ανεβείτε ένα βρεγμένο ορολίβαδο στα Κοκάλια ή τον Γράμμο. Ρίξτε τις πιέσεις στα 1.2 bar (μπρος-πίσω) κρατήστε το γκάζι σταθερό και να είστε σίγουροι ότι θα ανέβετε ακόμα και αν κάτω το έδαφος είναι πατημένη γλίτσα γιατί πιο πριν ανέβηκαν τζιπ ή οι φίλοι σας…

Άμμος. Dakar DNA.

Εδώ δεν χρειάζεται να πούμε τίποτα. Όλες οι εργοστασιακές ομάδες στο Dakar φοράνε MICHELIN DESERT. Το WILD έχει τα γονίδια και κάνει την δουλειά όπως ακριβώς πρέπει. Αφήνει την μοτοσυκλέτα να αναπτύξει ταχύτητα και να κρατήσει το πλανάρισμα πάνω στην άμμο όπως κανένα άλλο, μπορείς να στρίβεις ακόμα και επί τόπου σε όρθια θέση οδήγησης και όχι καθιστός ή σε μεγάλα τόξα στροφής. Η χάραξη είναι τέτοια που ακόμα και αν σταματήσεις στην άμμο θα ξεκινήσεις χωρίς κανένα μπίξημο ή σκάψιμο! Πρόσφατα σε ένα Off Road Day κάναμε άμμο και σταματήσαμε σε παραλία. Έπρεπε να είστε εκεί να το δείτε live. Τα παιδιά με άλλα GS (και με μεγάλη εμπειρία) δεινοπάθησαν να αναπτύξουν ταχύτητα και να ξεκολλήσουν…Βάζεις 1η στο καπάκι 2α και το WILD σε κάνει μάγκα…

Ο επίλογος. Δεν τελείωσαμε εδώ…

Θα επανέλθω με τιμές και αφίξεις των WILD στην Ελλάδα. Θα επανέλθω με πλήρες συγκριτικό με όλα τα ελαστικά του ανταγωνισμού. Για εκείνους που βιάζονται:
Οι τιμές:
1. 90-90-21 | 150-70-17: 195 ευρώ
2.110-80-19 | 150-70-17: 210 ευρώ
120-70-19 | 170-60-17: 230 ευρώ


Αυτές οι τιμές είναι για όλους εσάς τους φίλους της ART αποκλειστικά στο κατάστημα ελαστικών WHEEL CITY. Αν είστε πραγματικά βιαστικοί να τα βάλετε στην καλή σας τότε ζητήστε τον κο Λυγνό Δημήτρη – εκ μέρους μου – εδώ: 210 9018066

Αντιγραφή αυτούσιο, χωρίς εικόνες, από το https://www.allroad-training.com/blog/ελαστικά-μοτοσυκλέτας/1η-δοκιμη-στην-ελλαδαanakeewild/

δια χειρός Νίκου Σπανού.

EDIT, είχα παραλείψει την εισαγωγή!
 
Τελευταία επεξεργασία:

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
18???? Θα μεινουμε με την όρεξη???
:(:(:(
Τα δικά σας πάνε χώμα κ με την ζάντα κύριος...τα'χουμε ξαναπεί αυτά...τι να τα κάνετε τα γ@μ@τα λάστιχα...δεν σας φτάνουν τα γ@μ@τα μηχανάκια σας ??? :D
 

konkost

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κώστας
Μοτό
transalp 650
crf 300l
Eγω παλι δεν ξερω αν δεν τα δοκιμασω κραταω μικρο καλαθι Ειδικα οταν λεγεται οτι ολα ειναι τελεια Κατι που πιο πολυ σε διαφημιση μου κανει
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Eγω παλι δεν ξερω αν δεν τα δοκιμασω κραταω μικρο καλαθι Ειδικα οταν λεγεται οτι ολα ειναι τελεια Κατι που πιο πολυ σε διαφημιση μου κανει

Κώστα κι εγώ γενικώς δεν πιστεύω όσα ακούω, αν δε δοκιμάσω. Αλλά το Νίκο τον ξέρω προσωπικά και δεν υπήρχε περίπτωση να εκτεθεί πλέκοντας διθύραμβο για κάτι που δεν αξίζει...
Βέβαια μόλις τα βάλει κάποιος δικός μας, θα μάθουμε/δούμε απο 1ο χέρι σε κάποια βόλτα ;)
 

yns

Today is life, tomorrow never comes
Περιοχή
Ηράκλειο
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 990 Adventure
Honda NX650 Dominator
Eγω παλι δεν ξερω αν δεν τα δοκιμασω κραταω μικρο καλαθι Ειδικα οταν λεγεται οτι ολα ειναι τελεια Κατι που πιο πολυ σε διαφημιση μου κανει
Αυτό ακριβώς έγραφα τώρα... ;) Όμως όταν βγουν για 18' σίγουρα θα τα δοκιμάσω.

_________________
Ντακάρετε-ταμπ
 

paschalis

gone4riding
Περιοχή
Thessaloniki
Όνομα
Πασχάλης
Μοτό
R 1200 GS 'O4
Eπειδη ειμαι απο τους τυχερους που προλαβαν να φορεσουν σε μεγαλο on off τα πρωτα και υπεροχα Karoo
επειδη εφτασα να ψαχνω ωτοασπιδες στα Φαρσαλα για να φερω το μηχανακι σπιτι χωρις να παθω νευρικο κλονισμο
θα σας πω οτι θα παρω το πρωτο ζευγαρι wild που θα βγει στις αγγελιες απο αυτον που δεν θα αντεξει το θορυβο.
Οσοι ειχατε την εμπειρια με καταλαβαινετε...
 

konkost

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κώστας
Μοτό
transalp 650
crf 300l
Eπειδη ειμαι απο τους τυχερους που προλαβαν να φορεσουν σε μεγαλο on off τα πρωτα και υπεροχα Karoo
επειδη εφτασα να ψαχνω ωτοασπιδες στα Φαρσαλα για να φερω το μηχανακι σπιτι χωρις να παθω νευρικο κλονισμο
θα σας πω οτι θα παρω το πρωτο ζευγαρι wild που θα βγει στις αγγελιες απο αυτον που δεν θα αντεξει το θορυβο.
Οσοι ειχατε την εμπειρια με καταλαβαινετε...
Εκαναν περισσοτερο θορυβο τα karoo απο τα ΜΤ21?
 

paschalis

gone4riding
Περιοχή
Thessaloniki
Όνομα
Πασχάλης
Μοτό
R 1200 GS 'O4
Εκαναν περισσοτερο θορυβο τα karoo απο τα ΜΤ21?
Κωστα MT21 εχω οδηγησει μονο σε χωμα με africa 650 και δεν εχω αποψη,
αυτο που ξερω ειναι οτι ειμαι οπως και ο Σπανος στο funclub των πρωτων Karoo στο χωμα
και παραλληλα αποκαμωμενος απο αυτο το απιθανο σφυριγμα που ειχε το πισω απο τα 60 εως τα 100 που αφηνες το θορυβο σχετικα πισω.
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Εκαναν περισσοτερο θορυβο τα karoo απο τα ΜΤ21?
Ναι!!!!!
Κωστα MT21 εχω οδηγησει μονο σε χωμα με africa 650 και δεν εχω αποψη,
αυτο που ξερω ειναι οτι ειμαι οπως και ο Σπανος στο funclub των πρωτων Karoo στο χωμα
και παραλληλα αποκαμωμενος απο αυτο το απιθανο σφυριγμα που ειχε το πισω απο τα 60 εως τα 100 που αφηνες το θορυβο σχετικα πισω.
Εγώ τα φόραγα στην Αφρικα τα Πιρέλια... Τα Τ63 πιο ήσυχα σαφώς (και καλύτερα γενικώς για μένα, ειδικά στην άσφαλτο και στα βρεγμένα εδάφη). Τα TKC είναι περίπου σαν τα Τ63 σε θόρυβο Πασκουάλ. Τα Anlas που έχουμε τώρα ακόμα πιο ήσυχα...Τα ΜΤ 21 είναι κοντά στο Karoo 2 σε θόρυβο, ίσως λίγο κάτω.
Τα έβαλα σε μια "κατάταξη" για να καταλάβει κι ο Κωστής.
 

konkost

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κώστας
Μοτό
transalp 650
crf 300l
Εγώ τα φόραγα στην Αφρικα τα Πιρέλια... Τα Τ63 πιο ήσυχα σαφώς (και καλύτερα γενικώς για μένα, ειδικά στην άσφαλτο και στα βρεγμένα εδάφη). Τα TKC είναι περίπου σαν τα Τ63 σε θόρυβο Πασκουάλ. Τα Anlas που έχουμε τώρα ακόμα πιο ήσυχα...Τα ΜΤ 21 είναι κοντά στο Karoo 2 σε θόρυβο, ίσως λίγο κάτω.
Τα έβαλα σε μια "κατάταξη" για να καταλάβει κι ο Κωστής.
:ok:
 

yns

Today is life, tomorrow never comes
Περιοχή
Ηράκλειο
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 990 Adventure
Honda NX650 Dominator
Τα πιο θορυβώδη ελαστικά που είχα, ήταν τα Heidenau κ60, μακράν...
Δεν έχω βάλει ποτέ μπροστινό k60 scout γιατί δεν το θεωρώ αρκετά χωμάτινο, αλλά με το TKC 80 που είχα συνδυάσει και τα 2 πισίνα δεν ένιωσα πότε να με ενοχλεί ο θόρυβος.... Βέβαια είμαι και πολύ πιο μικρός από σας και αντέχω.... :p :p :D :D

_________________
Ντακάρετε-φον
 

XR Maniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
NX 650-HRC Gandhi!!
s1000xr
Εγώ θα τα είχα παραγγείλει ήδη, αλλά αυτό με τον θόρυβο με βάζει σε σκέψεις.....είναι μεγάλο μειονέκτημα στι μακρινές βόλτες.
 

ckalfas

Μέλος
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Όνομα
Χρήστος
Μοτό
BMW R 1200 GSA
KTM 640 ADV
Yamaha Virago 250
Δεν έχω βάλει ποτέ μπροστινό k60 scout γιατί δεν το θεωρώ αρκετά χωμάτινο, αλλά με το TKC 80 που είχα συνδυάσει και τα 2 πισίνα δεν ένιωσα πότε να με ενοχλεί ο θόρυβος.... Βέβαια είμαι και πολύ πιο μικρός από σας και αντέχω.... :p :p :D :D

_________________
Ντακάρετε-φον
Γιάννη στα Heidenau, το μπροστινό είναι που κάνει θόρυβο, από τα 0,1 χλμ/ώρα!!!
 
Reactions: yns
Top Bottom