Mirrorless?

socrates

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Σωκράτης
Μοτό
dl650
Χειροκίνητα..
Αν το έβαζα αυτόματο στις συνθήκες αυτές θα ανέβαζε πάνω από 3000...νομιζω
Μπορείς πάντα να βάλεις το max πόσο θέλεις να είναι ακόμα και αν το έχεις στο auto. Αλλά ναι χαμηλό iso θέλει από όσο ξέρω, και εγώ καρφωτό θα το έβαζα.
 

a2in

Μέλος
Όνομα
Άρης
Μοτό
Varadero 1000
Χειροκίνητα..
Αν το έβαζα αυτόματο στις συνθήκες αυτές θα ανέβαζε πάνω από 3000...νομιζω
Φυσιολογικό είναι να βλέπεις θόρυβο πάνω απο iso 800 σε apsc sensor.
Εγώ πάλι δεν τον φοβάμαι, είναι και εύκολο να τον αφαιρέσεις και προτιμότερο να έχεις φωτογραφία με θόρυβο, παρά blurry επειδή είχες λάθος shutter speed για το αντικείμενο.
 

socrates

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Σωκράτης
Μοτό
dl650
Χαχαχα... Μπράβο. Πόσα δευτερόλεπτα ήταν ακίνητος ο σεκιουριτας και φάνηκε η σιλουέτα του; 4-5;
Δεν είναι μόνο ο χρόνος αλλά και το πόσο φωτίζεται (έχει φως στην ίδια ευθεία)... αν έριχνα εντονο φως στην πλάτη πάνω θα ήταν ευδιάκριτος.

Χωρίς τριποδο????
Ακουμπισμένη κάτω (η ευκολία της οθόνης)... 13" δεν παίζει να την κρατάς.
 
Τελευταία επεξεργασία:

XR Maniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
NX 650-HRC Gandhi!!
s1000xr
Δεν είναι μόνο ο χρόνος αλλά και το πόσο φωτίζεται (έχει φως στην ίδια ευθεία)... αν έριχνα εντονο φως στην πλάτη πάνω θα ήταν ευδιάκριτος.


Ακουμπισμένη κάτω (η ευκολία της οθόνης)... 13" δεν παίζει να την κρατάς.
Τρόμαξα.. :wacky:
Ήμουν έτοιμος να ψωνίσω την Δευτέρα
 

antsoar

Μέλος
Όνομα
Αντώνης
Μοτό
SWM RS300R


Nikon Z5,24mm, f/16, 13s iso100
Ωραία, η ερώτηση του άσχετου. Γιατί τόσο κλειστό διάφραγμα; Αν είχες μερικά κλικ πιο ανοιχτό δεν θα είχες το ίδιο αποτέλεσμα με πιο λίγο χρόνο έκθεσης. Χωρίς να χάσεις σε βάθος πεδίου και φώς.

Ρωτάω για να μάθω, δεν κάνω τον έξυπνο.
 

socrates

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Σωκράτης
Μοτό
dl650
Ωραία, η ερώτηση του άσχετου. Γιατί τόσο κλειστό διάφραγμα; Αν είχες μερικά κλικ πιο ανοιχτό δεν θα είχες το ίδιο αποτέλεσμα με πιο λίγο χρόνο έκθεσης. Χωρίς να χάσεις σε βάθος πεδίου και φώς.

Ρωτάω για να μάθω, δεν κάνω τον έξυπνο.
Σωστή ερώτηση και ίσως θα έπρεπε να πειραματιστώ και με αυτό.
Στην συγκεκριμένη περίπτωση δεν ήθελα μικρό βάθος πεδίου. Δεν είναι πάντα ο σκοπός μας αυτός σε μια φωτογραφία.
Το f/16 επίσης σου δίνει το ακτινωτό εφέ στα φώτα.

Υ.Γ. Για να έχεις μικρό βάθος πεδίου βοηθάει να έχεις φωτεινό φακό με ανοιχτό διάφραγμα, τηλεφακό ή/και το αντικείμενο που εστιάζεις να είναι κοντά σου.
Υ.Γ. 2 Θα έβαζα επίσης όσο το δυνατόν πιο ανοιχτό διάφραγμα σε περίπτωση που θα ήθελα να παγώσω την κίνηση (πχ φώτο γενεθλίων, εκφράσεις ανθρώπων).
 
Τελευταία επεξεργασία:

snpl

Μέλος
Περιοχή
Βιβ λα Φρανς
Όνομα
Σπύρος
Μοτό
Teneke II
Χειροκίνητα..
Αν το έβαζα αυτόματο στις συνθήκες αυτές θα ανέβαζε πάνω από 3000...νομιζω
Δεν ξέρω αν έχεις γενικά θόρυβο που φαίνεται στα υψηλά iso η μόνο στα νυχτερινά όπως το παράδειγμα που ποσταρες.
Σε μια επαρκώς φωτισμένη σκηνή ακόμα και σε iso 1600 θα έπρεπε να είναι οκ στο σώμα που έχεις. Στην d7000 πχ μέχρι τα 1250 ήταν όλα οκ.
Ο νυχτερινός ουρανός είναι κάτι περίπλοκο και δεν πρέπει να λαμβάνεται σαν στάνταρ σκηνή.
Θα σου πρότεινα να κάνεις μερικές δοκιμές σε νορμάλ σκηνες και να δεις μέχρι που είναι το iso και ο θόρυβος ανεκτός σε εσενα. Μετά μπορείς να κάνεις δοκιμές και να ενεργοποίησεις το noise reduction για high iso και να δεις τα αποτελέσματα.
Σε κάθε περίπτωση από την στιγμή που χρησιμοποιείς raw μπορείς να αφιερώσεις τον θόρυβο post production.
Εγω θα σου πρότεινα οταν βρεις το max που θελεις στο iso να ρυθμίσεις το iso στο αυτόματο με μέγιστο αυτό που θέλεις και να αφήσεις το σώμα να το διαχειριστεί.
Το iso στην ψηφιακη φωτογραφια δεν λειτουργει με τον τροπο που λειτουργουσε στο φιλμ. Αλλάζοντας το iso δεν αλλαζει η ευαισθησία του αισθητήρα οπως αλλαζε η ευαισθησια του φιλμ. Αλλάζει ο τρόπος που η φωτογραφική επεξεργάζεται το σήμα που περνει από τον αισθητήρα. Αυτό σε κάθε σώμα είναι διαφορετικό και έχει διαφορά στάδια όπως αλλαγή του κέρδους στους ενισχυτές μετά τον αισθητήρα, διαφορετικούς αλγόριθμους στο ποσα pixel συμμετέχουν για κάθε φίλτρο, αλλαγές στα ψηφιακά φίλτρα κλπ. Αυτά δυστυχώς είναι μηχανισμοί που δεν είναι επαρκώς γνωστοί εκτος των μηχανικων που σχεδίασαν το σύστημα. Γι'αυτό και αφήνοντας το σύστημα να αποφασίζει αυτόματα για το iso είναι καλύτερο από το να αποφασίζουμε εμείς, διότι πάντα υπαρχουν λεπτομέρειες που είναι άγνωστες στο φωτογράφο αλλά συνηθως το σώμα ξέρει τι να κάνει.
 
Τελευταία επεξεργασία:

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R
Σώμα.. 7200 ή 7500
Aπο σώματα μάλλον για 7200 είμαι , πιο πολύ για τις 2 κάρτες...
Η καλύτερη DX που μπορείς να πάρεις ακόμη είναι η D500. Δεν έχει πέσει πολύ η τιμή της αλλά έχει σωματάρα που αντέχει στις κακουχίες και όλες τις ευκολίες των επαγγελματικών φωτογραφικών μηχανών FF (για την ακρίβεια είναι επαγγελματική μηχανή). Αν ισχύει ότι οι dslr θα αποσυρθούν... σπεύσατε αν το σηκώνει η τσέπη σας.



Βλέποντας πχ ότι ένας Sigma 16 f/1.4 στον οποίο με σπρώχνει φίλος που τον έχει και δουλεύει στην α6000 θα με φτάσει οικονομικά χαμηλότερα από άλλες επιλογές με κιτ φακό, δίνοντάς μου ταυτόχρονα την δυνατότητα και να μάθω αλλά και να έχω την άνεση "παιδικό πάρτι όλα αυτόματα και μηδέν λάθη" είναι για τα δικά μου θέλω η πιο σωστή λύση, αν ποτέ ξαναγίνουν τέτοια δηλαδή πριν φτάσουμε στην ηλικία "σας μισώ όλους". Με λίγα ευρώ έχει φακούς που είναι "κακοί" οπτικά αλλά με χαρακτήρα για... μαθητές.
Τον αγοράζεις με κλειστά μάτια. Ο καλύτερος φακός για όλες τις Axxxx της Sony. Έχει οξύτητα που δε θα βρεις σε φακούς των 1000+ ευρώ. Εγώ τον έχω μόνιμα κουμπωμένο πάνω στο σώμα. Τα κοντινά τα κάνω με κροπάρισμα μετά, τόσο καλός είναι. Αν θέλεις πριν τον αγοράσεις στον δανείζω για δοκιμές.



Στα τηλέφωνα λένε οι οδηγίες όχι πλήρη φόρτιση, όχι πλήρη αποφόρτιση, προτίμηση αργής φόρτισης όπου υπάρχει επιλογή. Όντως θέλει "στρώσιμο". Μπαταρίες που αλλάζονται εύκολα και φτηνά δεν είναι τόσο τραγικό ζήτημα.

H ιστορία με την διάρκεια της μπαταρίας στις mirrorless είναι λίγο... ιστορία. Φταίνε οι εταιρίες σε αυτό, γιατί ενώ είχαν μιά νέα πλατφόρμα, για να μην πάθει παράκρουση το κοινό έπρεπε να μην αλλάξουν "τίποτα" στις κάμερες, οπότε δεν έφτιαξαν μπαταρίες αντίστοιχες με την κατανάλωση (οθόνη και οφθαλμοσκόπιο που... τραβάει περισσότερο ρεύμα από την οθόνη). Οπότε λέει το κοινό ότι λέμε όλοι μας για το ηλεκτρικό χάρλεϊ του Γιούαν και του Τσάρλι, κακή αυτονομία. Έχει βελτιωθεί πολύ η κατάσταση, δεν θα φτάσει τις DSLR ποτέ γιατί τα περισσότερα ηλεκτρονικά θα τραβάνε περισσότερο ρεύμα πάντοτε. Δεν σημαίνει κάτι αυτό για την ποιότητα του παραγόμενου αποτελέσματος, αλλά είναι μιά ενδιαφέρουσα συζήτηση καφενείου για τους ερασιτέχνες.
Από την a6600 και μετά έλυσαν το πρόβλημα της μπαταρίας. Στο κυνήγι του μικρού μεγέθους θυσιαζόταν η ενέργεια. Όταν κατάλαβαν ότι ναι μεν το μέγεθος μετράει αλλά η εργονομία μετράει ακόμη περισσότερο... έβαλαν μεγαλύτερο πιάσιμο και μεγαλύτερη μπαταρία. Και εγώ υπέρ του μικρού μεγέθους ήμουν, αλλά όσο ασχολείσαι οι φακοί "μεγαλώνουν" σε τιμή και μέγεθος, οπότε τι νόημα έχει ένα μικρό σώμα;



Βλέπω στο Site της Nikon με την αγορά Dslr & Mirrorless έχει δωρεάν τρίωρο σεμινάριο φωτογραφίας. Μάλιστα έχει δύο επίπεδα, αρχάριοι και προχωρημένοι.
Το έχει κάνει κάποιος να μας πει εμπειρία; Περισσότερο με ενδιαφέρει το πόσο διαφορά έχει το αρχάριοι με το προχωρημένοι
Αντώνη, αν πας θα πας σε αυτό των αρχαρίων εφόσον είναι δωρεάν. Θα μάθεις περισσότερα από όσα φαντάζεσαι αλλά κυρίως θα τα μάθεις σωστά, ειδικά αφού έχεις πάρει Nikon θα μάθεις και κάποια tips σε σχέση με αυτές.
 

kon/nos

Μέλος
Περιοχή
Αθηνα
Όνομα
Κωνσταντινος
Μοτό
r1200gs
Η καλύτερη DX που μπορείς να πάρεις ακόμη είναι η D500. Δεν έχει πέσει πολύ η τιμή της αλλά έχει σωματάρα που αντέχει στις κακουχίες και όλες τις ευκολίες των επαγγελματικών φωτογραφικών μηχανών FF (για την ακρίβεια είναι επαγγελματική μηχανή). Αν ισχύει ότι οι dslr θα αποσυρθούν... σπεύσατε αν το σηκώνει η τσέπη σας.





Τον αγοράζεις με κλειστά μάτια. Ο καλύτερος φακός για όλες τις Axxxx της Sony. Έχει οξύτητα που δε θα βρεις σε φακούς των 1000+ ευρώ. Εγώ τον έχω μόνιμα κουμπωμένο πάνω στο σώμα. Τα κοντινά τα κάνω με κροπάρισμα μετά, τόσο καλός είναι. Αν θέλεις πριν τον αγοράσεις στον δανείζω για δοκιμές.





Από την a6600 και μετά έλυσαν το πρόβλημα της μπαταρίας. Στο κυνήγι του μικρού μεγέθους θυσιαζόταν η ενέργεια. Όταν κατάλαβαν ότι ναι μεν το μέγεθος μετράει αλλά η εργονομία μετράει ακόμη περισσότερο... έβαλαν μεγαλύτερο πιάσιμο και μεγαλύτερη μπαταρία. Και εγώ υπέρ του μικρού μεγέθους ήμουν, αλλά όσο ασχολείσαι οι φακοί "μεγαλώνουν" σε τιμή και μέγεθος, οπότε τι νόημα έχει ένα μικρό σώμα;





Αντώνη, αν πας θα πας σε αυτό των αρχαρίων εφόσον είναι δωρεάν. Θα μάθεις περισσότερα από όσα φαντάζεσαι αλλά κυρίως θα τα μάθεις σωστά, ειδικά αφού έχεις πάρει Nikon θα μάθεις και κάποια tips σε σχέση με αυτές.
Και αν σου πω οτι σημερα κοιτουσα την d500??
Διαβασα πολυ καλα λογια!!

Δεν θα αλλαξω συστημα, ειμαι σιγουρος,καθώς δεν θα το αξιοποιήσω...εκτος αν αλλάξει κατι σημαντικά στην ζωη μου.
 

XR Maniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
NX 650-HRC Gandhi!!
s1000xr
Δεν ξέρω αν έχεις γενικά θόρυβο που φαίνεται στα υψηλά iso η μόνο στα νυχτερινά όπως το παράδειγμα που ποσταρες.
Σε μια επαρκώς φωτισμένη σκηνή ακόμα και σε iso 1600 θα έπρεπε να είναι οκ στο σώμα που έχεις. Στην d7000 πχ μέχρι τα 1250 ήταν όλα οκ.
Ο νυχτερινός ουρανός είναι κάτι περίπλοκο και δεν πρέπει να λαμβάνεται σαν στάνταρ σκηνή.
Θα σου πρότεινα να κάνεις μερικές δοκιμές σε νορμάλ σκηνες και να δεις μέχρι που είναι το iso και ο θόρυβος ανεκτός σε εσενα. Μετά μπορείς να κάνεις δοκιμές και να ενεργοποίησεις το noise reduction για high iso και να δεις τα αποτελέσματα.
Σε κάθε περίπτωση από την στιγμή που χρησιμοποιείς raw μπορείς να αφιερώσεις τον θόρυβο post production.
Εγω θα σου πρότεινα οταν βρεις το max που θελεις στο iso να ρυθμίσεις το iso στο αυτόματο με μέγιστο αυτό που θέλεις και να αφήσεις το σώμα να το διαχειριστεί.
Το iso στην ψηφιακη φωτογραφια δεν λειτουργει με τον τροπο που λειτουργουσε στο φιλμ. Αλλάζοντας το iso δεν αλλαζει η ευαισθησία του αισθητήρα οπως αλλαζε η ευαισθησια του φιλμ. Αλλάζει ο τρόπος που η φωτογραφική επεξεργάζεται το σήμα που περνει από τον αισθητήρα. Αυτό σε κάθε σώμα είναι διαφορετικό και έχει διαφορά στάδια όπως αλλαγή του κέρδους στους ενισχυτές μετά τον αισθητήρα, διαφορετικούς αλγόριθμους στο ποσα pixel συμμετέχουν για κάθε φίλτρο, αλλαγές στα ψηφιακά φίλτρα κλπ. Αυτά δυστυχώς είναι μηχανισμοί που δεν είναι επαρκώς γνωστοί εκτος των μηχανικων που σχεδίασαν το σύστημα. Γι'αυτό και αφήνοντας το σύστημα να αποφασίζει αυτόματα για το iso είναι καλύτερο από το να αποφασίζουμε εμείς, διότι πάντα υπαρχουν λεπτομέρειες που είναι άγνωστες στο φωτογράφο αλλά συνηθως το σώμα ξέρει τι να κάνει.
Ευχαριστώ πολύ για τις πληροφοριες αυτές... Πραγματικά δεν είχα ακούσει ποτέ για αυτές τις ρυθμισεις
Θα το δω και θα ενημερωσω
 

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R
Ισως στις compact αυτο που να εχει μεγαλυτερη σημασια πλέον είναι το κατά πόσο σαρεσει το jpeg που δίνει κάθε εταιρεία. Γιατι όσον αφορά το υλικό (hardware) σε φωτογραφικα σωματα παραπλησιας τιμης οι διαφορές είναι πολύ μικρες και σε αισθητήρες και σε controls και σε φακούς.
Αλλά ο τρόπος που υλοποιεί κάθε εταιρεία το οπτικό αποτέλεσμα στο jpeg είναι αρκετά διαφορετικός. Και υποθέτω ότι η λογική της compact έχει να κάνει και με το άμεσο του οπτικού αποτελέσματος χωρίς να χρειάζεται να ανατρεχεις σε εργαλεία επεξεργασίας για το raw.
Εμενα παράδειγμα το jpeg της fuji ( και η λογική με τα film emulation που έχει) μαρεσουν πολύ σε αντίθεση με τα jpeg της canon και της nikon.
Σπύρο σε ευχαριστώ πολύ για αυτή τη πληροφορία!
Θα το ερευνήσω πολύ προσεκτικά με τις Fujifilm. Εν τω μεταξύ με εξιτάρει πολύ η ιδέα ενός prime φακού σε compact μηχανή. Έτσι και αλλιώς εδώ και ένα χρόνο και στη Nex-6 έπαιζα "κλειδωμένα" με τον 16άρι (24) της Sigma.

:clp:
 

amyroukai

Big Membered Wunderkind
Περιοχή
Μεθοριακός Σταθμός
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
X, R
Θαύμα, βρέθηκε κάτι το οποίο όλοι θέλουν να το έχουν μικρό, καλωσορίστε το f/ και το ISO, ταντάαααααααααααα.
Διάβασα ότι αν θες να πιάσεις καλύτερα τα χρώματα "χρειάζεται" να χρησιμοποιείς μεγαλύτερο χρόνο έκθεσης. Είχε και παράδειγμα ο φωτογράφος, μιά "καμάρα" βράχου πάνω από θάλασσα, όχι την γνωστή που γκρεμίστηκε στο Μαρόκο, δυστυχώς δεν είχε το ίδιο κάδρο στις φωτογραφίες του για να είναι περισσότερο εμφανές αυτό που λέει.

STF ευγενέστατη προσφορά, δεν θα ενδώσω γιατί πραγματικά δεν έχω διαβάσει κακό λόγο από κανέναν, ποτέ, χτες πάλι με "έβριζε" γιατί δεν τον έχω ήδη παραγγείλει ο φίλος που τον έχει και γιατί δεν έχω βγει φωτοεξόρμηση (λες και δεν έχουμε μέτρα). Αυτός στέλνει 6 και βγαίνει στα κάστρα φραπεδούπολης. Του λέω έχεις θέματα, εδώ θα πρέπει να ξεκινήσω με τις λόκαλ αγελάδες, φόκους στο κέρατο, φόκους στην μύτη, τεστ το animal eye auto, η ελιά, το αμπέλι, ξαναχτίζουμε την Ελλάδα. Και γιατί φοβάμαι μην του κάνω ζημιά, το έχω αυτό το πράγμα με κάθε τι ξένο.

Αυτό που έγραψες πριν με το μέγεθος ήταν το "παράπονο" όσων δοκίμασαν την α7c, όλο οι φακοί πλην του νέου κιτ είναι αταίριαστοι στο μάτι.

Χτες βγήκα για λίγο στο μπαλκόνι και δοκίμασα βραδινή με f/8 (σε ένα βίντεο έλεγαν ότι είναι το καλύτερο άνοιγμα για οξύτητα σε αυτόν τον κιτ φακό) και διαφορετικά ISO από 100 ως 6400, θα τις μεταφέρω στο πισί post morning coffee να δω.
 
Reactions: STF

socrates

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Σωκράτης
Μοτό
dl650
Και ενας πειραματισμός με μικρό βάθος πεδίου.



1/250 F6.3 iso200

Δεν εχω κανει καμία επεξεργασία. Εχω ριξει και την εκθεση κατα -1.3 πριν την ληψη γιατί ειχα καποια υπερφωτισμενα highlights.
 
Τελευταία επεξεργασία:

XR Maniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
NX 650-HRC Gandhi!!
s1000xr
Και ενας πειραματισμός με μικρό βάθος πεδίου.



1/250 F6.3 iso200

Δεν εχω κανει καμία επεξεργασία. Εχω ριξει και την εκθεση κατα -1.3 πριν την ληψη γιατί ειχα καποια υπερφωτισμενα highlights.
Φακός?
 

socrates

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Σωκράτης
Μοτό
dl650
Φακός?
O φακός "του φτωχού" ... ο κιτ 24-50mm στα 50mm πάει μέχρι F6.3.
Σαφώς περιορίζω πολύ την φωτογραφική, με αυτόν τον φακό.

Με μια πρώτη ευκαιρία θα κάνω μια επαναληπτική έχοντας σε τριποδάκι την φωτογραφική (την είχα στο χέρι όχι τόσο σταθερά) μία με 24mm f4 και μία με 50mm και f6.3.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Top Bottom