Moto GP, 2017

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Ξεκίνησε σήμερα η νέα αγωνιστική χρονιά, με τις δοκιμές στη Valencia!!!


MotoGP δοκιμές στην Valencia – Οι αλλαγές των εργοστασίων
-Σήμερα Τρίτη, είναι η πρώτη μέρα των επίσημων δοκιμών για την σεζόν του 2017 στα MotoGP. Παραδοσιακά πλέον η Δευτέρα είναι το… "ρεπό" των αναβατών μετά από μια δύσκολη χρονιά και έναν εξαντλητικό αγώνα την προηγούμενη μέρα, αφήνοντας τους μηχανικούς και τα μέλη των ομάδων να κάνουν την προετοιμασία για το ντεμπούτο των νέων δεδομένων. Αυτά τα νέα δεδομένα φέτος είναι πολλά, τόσο για τις ομάδες και τους αναβάτες, όσο για τα εργοστάσια και τις μοτοσυκλέτες. Αρκετά από τα "αστέρια" των MotoGP άλλαξαν στρατόπεδο, οι συνθέσεις των ομάδων διαφοροποιήθηκαν και οι μηχανολόγοι στρώθηκαν στην δουλειά για να επανασχεδιάσουν κινητήρες, κιβώτια, αλλά και φαίρινγκ, καθώς τα αεροδυναμικά βοηθήματα θα αποτελούν από του χρόνου παρελθόν. Τώρα, λοιπόν, ήρθε το πλήρωμα του χρόνου για να διαπιστώσουμε πώς διαμορφώνεται το σκηνικό μετά απ' όλες αυτές τις αλλαγές. Ας δούμε ποιες ήταν οι κινήσεις και πού επικεντρώθηκαν τα εργοστάσια που έδωσαν στην δημοσιότητα ελάχιστες πληροφορίες και ποιο είναι το πρακτικό αποτέλεσμα στην πίστα αυτές τις πρώτες ώρες των δοκιμών που ξεκίνησαν με ήλιο μεν, αλλά χαμηλές θερμοκρασίες δε.


-Honda
Αν και η Honda ήταν εξαιρετικά φειδωλή στις πληροφορίες που έδωσε, όπως παραδοσιακά συμβαίνει με το HRC, ωστόσο οι Shuhei Nakamoto (Αντιπρόεδρος του HRC) και Shinichi Kokubu (ο νέος υπεύθυνος του τεχνικού τομέα για το project της Honda στα MotoGP), έκαναν λόγο –κυρίως ο Kokubu- για βελτίωση του χαρακτήρα του RC213V, η οποία προήλθε από πολλές μικρές επί μέρους βελτιώσεις της μοτοσυκλέτας, συμπεριλαμβανομένων των διαστημάτων ανάφλεξης, του πλαισίου και των ηλεκτρονικών. Με λίγα λόγια… παντού. Σύμφωνα με όσους άκουσαν τον ήχο του νέου κινητήρα, πλέον δεν είναι screamer όπως ήταν από την στιγμή που επέστρεψε ο κυβισμός στα 1000 κυβικά, αλλά μοιάζει πολύ με των Ducati και τον τρόπο που δουλεύουν οι V4, με πιο βαθύ τύπου "big bang" ήχο, προφανώς για να γίνει πιο γραμμικός και να μειωθεί το φαινόμενο της σούζας στις επιταχύνσεις. Πάντως μέχρι αυτή την ώρα, οι Marquez και Pedrosa είναι ψηλά στην κατάταξη των χρόνων, με τους δύο αναβάτες μάλιστα να έχουν βρεθεί στην κορυφή, έστω και για λίγο, πριν την είσοδο του Rossi ο οποίος μετά από λίγους γύρους έκανε διαφορά μισού δευτερολέπτου από τους υπόλοιπους, ενώ είχε και μια πτώση που ευτυχώς δεν του επέφερε κάποιο τραυματισμό.



-Suzuki
Η Suzuki όντας σε διαφορετικό καθεστώς από τα υπόλοιπα εργοστάσια, λόγω των προνομίων που απολάμβανε όπως προβλέπουν οι κανονισμοί για τις ομάδες που μπαίνουν πρώτη φορά στα MotoGP σχετικά με το πάγωμα της εξέλιξης των κινητήρων μέσα στη σεζόν, έχει δοκιμάσει ήδη πολλά πράγματα και στις πρώτες δοκιμές δεν δείχνει μια εντελώς διαφορετική μοτοσυκλέτα. Η εξέλιξη μέσα στη χρόνια ήταν αλματώδης, κάτι που προκύπτει και από τα αποτελέσματα του πρωταθλήματος που μόλις ολοκληρώθηκε, με καταγεγραμμένη μία νίκη μαζί με τερματισμούς στο βάθρο. Ο τρόπος που αποδίδει ο κινητήρας και το seamless κιβώτιο έκαναν όντως την διαφορά, και το μόνο που ουσιαστικά χρειάζεται είναι η παραπάνω ιπποδύναμη, κάτι που παραδέχτηκε και ο Davide Brivio στην συνέντευξη που έδωσε. Σήμερα στις δοκιμές, η Suzuki δοκιμάζει ένα "ενδιάμεσο βήμα" όπως το ονομάζει που θα περιλαμβάνει μερικές βελτιώσεις που δούλεψαν οι μηχανολόγοι τους για την επόμενη χρονιά. Τις περαιτέρω βελτιώσεις που θα αφορούν στο πλαίσιο, θα τις δούμε την επόμενη χρονιά στις δοκιμές της Sepang. Ο Iannone πάντως, μέχρι τις 13:00 ήταν στην πέμπτη θέση των χρόνων, διανύοντας ακόμη την πρώτη του διερευνητική επαφή με την καινούργια του μοτοσυκλέτα.



-Ducati
Πρόκειται για το μεγαλύτερο ερωτηματικό στο grid της επόμενης χρονιάς, κυρίως λόγω της προσθήκης του Lorenzo στην ομάδα. Το μεγάλο στοίχημα, όπως είπε και ο Gigi Dall'Igna, είναι η προσαρμογή του Ισπανού στην μοτοσυκλέτα. Η ομάδα, χρησιμοποιεί από την αρχή την μοτοσυκλέτα GP17, αλλά τόσο ο Lorenzo όσο και ο Dovizioso θα κάνουν τις δοκιμές τους με τα αεροδυναμικά φτεράκια, έτσι ώστε οι άνθρωποι της Ducati να έχουν συγκρίσιμα δεδομένα συγκριτικά με το GP16 ώστε να αποφασίσουν την αποτελεσματικότητα των αλλαγών, αλλά η προσοχή τους θα είναι στραμμένη στις αλλαγές του πλαισίου.
Όπως είχε φανεί, αλλά και ειπωθεί από τους αναβάτες της ομάδας, το μεγαλύτερο πρόβλημα της ιταλικής μοτοσυκλέτας ήταν η συμπεριφορά μέσα στις στροφές. Εκεί πρέπει να βελτιωθούν κι εκεί είναι το δυνατό σημείο του Lorenzo. Είναι δηλαδή μια απόσταση που θα πρέπει να διανυθεί κι από τις πλευρές προκειμένου να βρεθεί η χρυσή τομή. Εξάλλου, ο Dall'Igna και ο Lorenzo είχαν συνεργαστεί ξανά μαζί, όταν ο Ισπανός έτρεχε στα 125 και στα 250, οπότε γνωρίζουν πολύ καλά τι μπορεί να περιμένει ο ένας από τον άλλον. Ακόμη και το ότι ο Lorenzo έδειχνε όχι τόσο δυνατός στην βροχή δεν τον ανησυχεί, καθώς το Ducati ήταν εξαιρετικό στο βρεγμένο και ευελπιστεί ότι θα προσφέρει την απαραίτητη εμπιστοσύνη στον Ισπανό.
Κατά τη διάρκεια του χειμώνα, το διάστημα που θα μεσολαβήσει μέχρι τις επόμενες δοκιμές, οι μηχανολόγοι της Ducati θα δουλέψουν πάνω στην αεροδυναμική της μοτοσυκλέτας χωρίς πλέον τα αεροδυναμικά βοηθήματα, ενώ όπως δήλωσε και ο Dall'Igna το να τρέξουν δίχως αυτά δεν θα είναι πρόβλημα, καθώς με το κατάλληλο στήσιμο μπορούν να αντισταθμίσουν την έλλειψή τους. Μέχρι στιγμής πάντως, ο Lorenzo δυσκολεύτηκε να βρει το ρυθμό του πάνω στο GP17, καθώς βρισκόταν πολύ μακριά από την κορυφή με διαφορά πάνω από 1,5 δευτερόλεπτο. Πριν από λίγο όμως βελτίωσε το χρόνο του και βρέθηκε στην έκτη θέση, μόλις 0,625 δευτερόλεπτα πίσω από τον χρόνο του Rossi.



Πηγή
 

#skliros_kariolis (geez996)

γιου μεικ μι κρ'υ'ζι ρε...
ADVRIDE Team
Περιοχή
Αττικης
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
KTM 300 EXC το tpi το καλό , το 6 gays
0.625 απο τον 1ο χρονο την στιγμη που ο χρονος αυτος ειναι και ρεκορ πιστας, ειναι εντυπωσιακο.
Σε συζυτησεις λεω πως για το 2017 δεν περιμενω πολλα απο τον Lorenzo αλλα σημερα με εξεπληξε...
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Ακόμα είναι πολύ νωρίς για συμπεράσματα.....
Πέρσι η Honda δε βλεπόταν ακόμα και στις δοκιμές του Ιανουαρίου... Αλλά από τον 1ο αγώνα κι ύστερα έδειξε τι είναι ;) Κι από το μέσο της χρονιάς..., άντε γεια!
Θα δούμε!
Προς το παρόν και μέχρι το Μάρτη, ας παρακολουθούμε διακριτικά ;)
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
ιαννονε και βινιαλες αεροπορια

Πράγματι!
Αυτό δείχνει την προσαρμοστικότητά τους. Επίσης δείχνει πόσο καλή βάση αποτελεί η Μ1 και η GSX-R ;)
 

πυξιδας990

Μέλος
Περιοχή
Λεωνιδιο Τσακωνιας
Όνομα
μανωλης
Μοτό
aprilia DORSODURO RED
Πράγματι!
Αυτό δείχνει την προσαρμοστικότητά τους. Επίσης δείχνει πόσο καλή βάση αποτελεί η Μ1 και η GSX-R ;)
λορενθο το βρισκει....μια ανασα....
 

la veloce

Μέλος
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Όνομα
theoharis
Μοτό
Multistrada 1200s
μπήκα στο ίντερνετ,..το είχε ,αλλά δεν μπορώ να πετάξω από μπροστά τα κ@λ@ διαφημιστικά γμτ..
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
μπήκα στο ίντερνετ,..το είχε ,αλλά δεν μπορώ να πετάξω από μπροστά τα κ@λ@ διαφημιστικά γμτ..
Αμα ασχοληθεις κι εχεις ορεξη να τα κανεις τσουρεκια, βγαζεις ακρη καποιες φορες.
Γενικως οπως το λες....:confused:
 

HAWK_46

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Λευτέρης
Μοτό
Μηλοκλέφτη
μπήκα στο ίντερνετ,..το είχε ,αλλά δεν μπορώ να πετάξω από μπροστά τα κ@λ@ διαφημιστικά γμτ..
Οταν εμφανιστουν δυο μικρα γκρι τετραγωνακια με Χ(σχεδον αορατα), πατας το πρωτο, ανοιγει νεο παραθυρο, το κλεινεις. Το ιδιο και για το αλλο τετραγωνακι. Μετα θα εχουν φυγει οι διαφημησεις και πατας κατω δεξια, μεγιστοποιηση εικονας. :cool:
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Οταν εμφανιστουν δυο μικρα γκρι τετραγωνακια με Χ(σχεδον αορατα), πατας το πρωτο, ανοιγει νεο παραθυρο, το κλεινεις. Το ιδιο και για το αλλο τετραγωνακι. Μετα θα εχουν φυγει οι διαφημησεις και πατας κατω δεξια, μεγιστοποιηση εικονας. :cool:
Σε κάποια θέλει να κάνεις και log in Λευτέρη.
Κι αν δεν έχεις ήδη λογαριασμό, πρέπει να δημιουργήσεις κλπ... (τα τσουρέκια που έλεγα...:wacky::wacky::wacky: ).
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Ξεκινάει η σαιζόν......
Πάμε με μια ωραία συνέντευξη του ανερχόμενου Viniales!

http://motosteki.blogspot.gr/2017/01/vinales.html

VINALES ΣΕ ΘΕΣΗ ΜΑΧΗΣ! ΕΤΟΙΜΟΣ ΝΑ ΕΠΙΤΕΘΕΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΙΤΛΟ
Μια ωραία συνέντευξη έδωσε ο πολλά υποσχόμενος Maverick Vinales στο pecinogp.com την οποία και παραθέτουμε αυτούσια.
Η καλύτερή του στιγμή το 2016, ήταν - δίχως άλλο - η επικράτησή του στο GP του Silverstone. «Ήταν τότε που ένοιωσα ότι μπήκα στην ελίτ των κορυφαίων».
«Στο Qatar ήμουν ήδη δυνατός, αλλά δεν είχα εμπειρία. Αυτό ήταν που μας έλειπε στο ξεκίνημα. Στο τέλος της σεζόν τα ηλεκτρονικά μας δούλευαν με μεγαλύτερη ακρίβεια».
«Η διαχείριση που κάναμε στους αγώνες ήταν καλύτερη, μάθαμε πως να ελέγχουμε τη φθορά των ελαστικών, ήμασταν πιο αποτελεσματικοί στις κατατακτήριες και στους αγώνες».
«Όλα αυτά ήρθαν με την εμπειρία. Η Αυστρία για παράδειγμα ήταν ένας σημαντικός αγώνας από αυτή την άποψη. Ήμουν για το μεγαλύτερο διάστημα του αγώνα πίσω από τον Marc και τον Valentino και είδα πράγματα που με βοήθησαν πολύ».
«Είδα που ο Valentino και ο Marc χρησιμοποιούσαν τη μέγιστη ιπποδύναμή τους. Είχαν διαφορετικά set-up στα ηλεκτρονικά τους. Στο Red Bull Ring κατάλαβα ότι είναι σημαντικό να διαχειρίζεσαι που θα πας με full δύναμη».
«Τότε κατάλαβα ότι υπάρχουν σημεία στην πίστα όπου είναι επιζήμιο - παρά χρήσιμο - να έχεις τη μέγιστη δύναμη».

Το ταλέντο όλων των οδηγών του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος τους επιτρέπει να κάνουν έναν πολύ γρήγορο γύρο. Ωστόσο τα πράγματα είναι διαφορετικά στον αγώνα και ειδικά στο δεύτερο μισό του.
«Ναι συμφωνώ», λέει ο Vinales. «Το δεύτερο μισό είναι το πιο δύσκολο και δεν μπορείς να πετύχεις κάτι καλό χωρίς σκληρή δουλειά όλο το Σ/Κ».
Ο Ισπανός συνεχίζει λέγοντας πολύ ενδιαφέροντα πράγματα.
«Πρέπει κανείς να συνειδητοποιήσει ότι η διαδικασία μάθησης περνά μέσα από την αποκήρυξη των προβολέων της δημοσιότητας. Περνά μέσα από αμέτρητους γύρους και μέσα από αμέτρητες δοκιμές διαφορετικών εναλλακτικών λύσεων».
«Αυτό συνήθως έχει ως αποτέλεσμα να μην είσαι σε τόσο καλή θέση στα ελεύθερα. Μετά είναι οι ΕΔ4 που τις προσεγγίζεις με ρυθμίσεις αγώνα και με φθαρμένα ελαστικά. Αν είσαι εκεί γρήγορος, θα είσαι και στον αγώνα».
«Αν δείτε τον Marc και τον Valentino και οι δυο τους δουλεύουν με φθαρμένα ελαστικά. Την Παρασκευή δουλεύουν ήρεμα, ανεβάζουν ρυθμό το Σάββατο το πρωί και στο τέλος της ημέρας είναι πάντα στις πρώτες θέσεις».
«Εμείς στη Suzuki αλλάξαμε λίγο τη στρατηγική μας και τις Παρασκευές ξεκινάμε με νέα ελαστικά και αλλάζουμε στα φθαρμένα καθώς περνάνε οι περίοδοι δοκιμών».

Στις κατατακτήριες πηγαίνεις με εξειδικευμένο για την περίσταση, στήσιμο;
Όχι, χρησιμοποιούμε το στήσιμο για τον αγώνα με φρέσκα ελαστικά, λίγη βενζίνη και μέγιστη ιπποδύναμη.
Τι εννοείς με μέγιστη ιπποδύναμη;
Στις κατατακτήριες έχεις 2-3 γύρους με καινούργια ελαστικά, που μπορείς να βγεις έξω με ό,τι έχεις! Η μοτοσυκλέτα είναι πολύ πιο δυνατή, απ’ όταν τη στήνουμε για τον αγώνα.
Μειώνεται την ιπποδύναμη για τον αγώνα;
Κοίτα, ξεκινάς με μέγιστη δύναμη αλλά καθώς η πρόσφυση στα ελαστικά αρχίζει και χειροτερεύει, τότε αρχίζεις να “παίζεις” με τις διαφορετικές καμπύλες δύναμης.
Υπάρχει μεγάλη διαφορά;
Στην ευθεία η δύναμη είναι η ίδια, μειώνεται λίγο στις εξόδους των στροφών. Μπορεί να φαίνεται αδιανόητο, αλλά κοιτώντας την τηλεμετρία μπορείς να δεις ότι επιταχύνεις το ίδιο με λιγότερη δύναμη!
Κι αυτό επειδή κάνει τη μοτοσυκλέτα να πηγαίνει μπροστά αντί να σπινάρει;
Ακριβώς. Είναι πολύ σημαντικό να ξέρεις πως να παίζεις το παιχνίδι αυτό. Μπορεί να ακούγεται απλό, αλλά το να κατανοείς το πότε πρέπει να γίνει... αυτό απαιτεί πολλή δουλειά. Για παράδειγμα όλα αλλάζουν αν ξεκινάς από την πρώτη σειρά ή από τη μέση του grid. Σ’ αυτή την περίπτωση θα πρέπει να βάλεις full δύναμη για να φτάσεις μπροστά όσο το δυνατόν γρηγορότερα. Στο Silverstone για παράδειγμα, που ξεκίνησα από τη πρώτη σειρά, έβαλα τη δεύτερη χαρτογράφηση δύναμης ήδη από τον πρώτο γύρο! Η σκέψη μου ήταν να διαφυλάξω τα ελαστικά μου και... δούλεψε!
Φρένα, ταχύτητα στη στροφή και έξοδος... που νοιώθεις πιο άνετα;
Στην ταχύτητα μέσα στη στροφή και στην επιτάχυνση. Θεωρώ ότι διαχειρίζομαι πολύ καλά τα ελαστικά στη φάση της επιτάχυνσης. Είμαι καλός στο να βρίσκω το μέγιστο σημείο απόδοσής τους, χωρίς όμως να προκαλώ σπινάρισμα. Αυτό ήταν κάτι που με εξέπληξε όταν ανέβηκα στη μεγάλη κατηγορία. Νόμιζα ότι με αυτές τις μοτοσυκλέτες, αρκούσε κανείς ν’ ανοίξει τέρμα το γκάζι βγαίνοντας από τις στροφές. Αν το κάνεις αυτό όμως, η μοτοσυκλέτα πολύ απλά δεν πάει μπροστά.

Πρέπει λοιπόν να δουλέψεις περισσότερο στα φρένα;
Όχι, δεν το νομίζω. Η αποτελεσματικότητα στα φρένα έγκειται στο μπροστινό ελαστικό σου. Παράδειγμα: Στην Aragon είχα το σκληρό μπροστινό και μπορούσα να φρενάρω πιο δυνατά από τους Valentino και Jorge. Όπως ο Marc. Σε άλλους όμως αγώνες, όπως στην Αυστρία, είχα το πιο μαλακό μπροστά κι επομένως έπρεπε να συγκεντρωθώ περισσότερο στην ταχύτητά μου μέσα στις στροφές, ώστε να καλύπτω ό,τι έχανα στα φρένα. Τα φρένα εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τα ελαστικά. Αν η γόμα είναι μαλακή, η επιφάνεια του ελαστικού που ακουμπά στο έδαφος αρχίζει να κουνιέται στα δυνατά φρένα. Αυτό προκαλεί αστάθεια και δεν είσαι όσο ακριβής θα ήθελες στην είσοδο της στροφής. Έτσι φρενάρεις δυο μέτρα νωρίτερα».
Αγχώνομαι και μόνο που σε ακούω να τα εξηγείς όλα αυτά!
Μ’ αρέσει να κάθομαι μαζί με τους τεχνικούς μου και να κοιτάμε τα γραφικά. Είμαι περίεργος και πιστεύω ότι είμαι καλός σ’ αυτό. Δεν είμαι από τους οδηγούς που περνούν πολύ ώρα μέσα στο box. Αλλά τη μισώ ώρα που θα είμαι μέσα, θα είμαι πολύ συγκεντρωμένος.

Είσαι έτοιμος λοιπόν να επιτεθείς για τον Τίτλο το 2017;
Έτσι πιστεύω! Θα ξεκινήσω την αγωνιστική σεζόν 2017 με νοοτροπία νικητή.
Τι στρατηγική θ’ ακολουθήσεις στη νέα σου ομάδα; Θα προσπαθήσεις να εφαρμόσεις ό,τι έχεις μάθει μέχρι τώρα, ή θα περιμένεις να δεις πως λειτουργεί μια έμπειρη ομάδα όπως η Yamaha;
Είμαι αναβάτης με ιδέες προκαθορισμένες μέσα μου. Το πιο σημαντικό όμως είναι να μαζεύεις πληροφόρηση και να μαθαίνεις. Θεωρώ ότι θα μάθω πολλά στο γκαράζ της Yamaha και αυτό επειδή έχουν τεράστια εμπειρία. Είναι προφανές ότι ο αναβάτης θέλει να κάνει τα πράγματα με τον τρόπο του. Όμως αν υπάρχει ένας καλύτερος τρόπος, τότε τον προσαρμόζεις στο δικό σου. Πάντα πίστευα ότι είμαι καλός σ’ αυτό. Να μαζεύω εμπειρίες και να τις αφομοιώνω για να τις χρησιμοποιώ.

Είσαι ανοιχτός λοιπόν σε συμβουλές ή θέλεις να γίνονται τα πράγματα με τον τρόπο σου;
Εξαρτάται... Θέλω αυτό που δουλεύει με τον καλύτερο τρόπο και συνήθως είναι οι μηχανικοί αυτοί που ξέρουν τι είναι καλύτερο».

Πηγή
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Το ζουμί για να υπάρχει κατανόηση όταν παρακολουθούμε και να βλέπουμε την ουσία ;)

"«Τότε κατάλαβα ότι υπάρχουν σημεία στην πίστα όπου είναι επιζήμιο - παρά χρήσιμο - να έχεις τη μέγιστη δύναμη».
Το ταλέντο όλων των οδηγών του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος τους επιτρέπει να κάνουν έναν πολύ γρήγορο γύρο. Ωστόσο τα πράγματα είναι διαφορετικά στον αγώνα και ειδικά στο δεύτερο μισό του.
«Ναι συμφωνώ», λέει ο Vinales. «Το δεύτερο μισό είναι το πιο δύσκολο και δεν μπορείς να πετύχεις κάτι καλό χωρίς σκληρή δουλειά όλο το Σ/Κ».
Ο Ισπανός συνεχίζει λέγοντας πολύ ενδιαφέροντα πράγματα.
«Πρέπει κανείς να συνειδητοποιήσει ότι η διαδικασία μάθησης περνά μέσα από την αποκήρυξη των προβολέων της δημοσιότητας. Περνά μέσα από αμέτρητους γύρους και μέσα από αμέτρητες δοκιμές διαφορετικών εναλλακτικών λύσεων».
«Αυτό συνήθως έχει ως αποτέλεσμα να μην είσαι σε τόσο καλή θέση στα ελεύθερα. Μετά είναι οι ΕΔ4 που τις προσεγγίζεις με ρυθμίσεις αγώνα και με φθαρμένα ελαστικά. Αν είσαι εκεί γρήγορος, θα είσαι και στον αγώνα».
«Αν δείτε τον Marc και τον Valentino και οι δυο τους δουλεύουν με φθαρμένα ελαστικά. Την Παρασκευή δουλεύουν ήρεμα, ανεβάζουν ρυθμό το Σάββατο το πρωί και στο τέλος της ημέρας είναι πάντα στις πρώτες θέσεις».
«Εμείς στη Suzuki αλλάξαμε λίγο τη στρατηγική μας και τις Παρασκευές ξεκινάμε με νέα ελαστικά και αλλάζουμε στα φθαρμένα καθώς περνάνε οι περίοδοι δοκιμών».
Στις κατατακτήριες πηγαίνεις με εξειδικευμένο για την περίσταση, στήσιμο;
Όχι, χρησιμοποιούμε το στήσιμο για τον αγώνα με φρέσκα ελαστικά, λίγη βενζίνη και μέγιστη ιπποδύναμη.
Τι εννοείς με μέγιστη ιπποδύναμη;
Στις κατατακτήριες έχεις 2-3 γύρους με καινούργια ελαστικά, που μπορείς να βγεις έξω με ό,τι έχεις! Η μοτοσυκλέτα είναι πολύ πιο δυνατή, απ’ όταν τη στήνουμε για τον αγώνα.
Μειώνεται την ιπποδύναμη για τον αγώνα;
Κοίτα, ξεκινάς με μέγιστη δύναμη αλλά καθώς η πρόσφυση στα ελαστικά αρχίζει και χειροτερεύει, τότε αρχίζεις να “παίζεις” με τις διαφορετικές καμπύλες δύναμης.
Υπάρχει μεγάλη διαφορά;
Στην ευθεία η δύναμη είναι η ίδια, μειώνεται λίγο στις εξόδους των στροφών. Μπορεί να φαίνεται αδιανόητο, αλλά κοιτώντας την τηλεμετρία μπορείς να δεις ότι επιταχύνεις το ίδιο με λιγότερη δύναμη!
Κι αυτό επειδή κάνει τη μοτοσυκλέτα να πηγαίνει μπροστά αντί να σπινάρει;
Ακριβώς. Είναι πολύ σημαντικό να ξέρεις πως να παίζεις το παιχνίδι αυτό. Μπορεί να ακούγεται απλό, αλλά το να κατανοείς το πότε πρέπει να γίνει... αυτό απαιτεί πολλή δουλειά. Για παράδειγμα όλα αλλάζουν αν ξεκινάς από την πρώτη σειρά ή από τη μέση του grid. Σ’ αυτή την περίπτωση θα πρέπει να βάλεις full δύναμη για να φτάσεις μπροστά όσο το δυνατόν γρηγορότερα. Στο Silverstone για παράδειγμα, που ξεκίνησα από τη πρώτη σειρά, έβαλα τη δεύτερη χαρτογράφηση δύναμης ήδη από τον πρώτο γύρο! Η σκέψη μου ήταν να διαφυλάξω τα ελαστικά μου και... δούλεψε!
Φρένα, ταχύτητα στη στροφή και έξοδος... που νοιώθεις πιο άνετα;
Στην ταχύτητα μέσα στη στροφή και στην επιτάχυνση. Θεωρώ ότι διαχειρίζομαι πολύ καλά τα ελαστικά στη φάση της επιτάχυνσης. Είμαι καλός στο να βρίσκω το μέγιστο σημείο απόδοσής τους, χωρίς όμως να προκαλώ σπινάρισμα. Αυτό ήταν κάτι που με εξέπληξε όταν ανέβηκα στη μεγάλη κατηγορία. Νόμιζα ότι με αυτές τις μοτοσυκλέτες, αρκούσε κανείς ν’ ανοίξει τέρμα το γκάζι βγαίνοντας από τις στροφές. Αν το κάνεις αυτό όμως, η μοτοσυκλέτα πολύ απλά δεν πάει μπροστά.

Πρέπει λοιπόν να δουλέψεις περισσότερο στα φρένα;
Όχι, δεν το νομίζω. Η αποτελεσματικότητα στα φρένα έγκειται στο μπροστινό ελαστικό σου. Παράδειγμα: Στην Aragon είχα το σκληρό μπροστινό και μπορούσα να φρενάρω πιο δυνατά από τους Valentino και Jorge. Όπως ο Marc. Σε άλλους όμως αγώνες, όπως στην Αυστρία, είχα το πιο μαλακό μπροστά κι επομένως έπρεπε να συγκεντρωθώ περισσότερο στην ταχύτητά μου μέσα στις στροφές, ώστε να καλύπτω ό,τι έχανα στα φρένα. Τα φρένα εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τα ελαστικά. Αν η γόμα είναι μαλακή, η επιφάνεια του ελαστικού που ακουμπά στο έδαφος αρχίζει να κουνιέται στα δυνατά φρένα. Αυτό προκαλεί αστάθεια και δεν είσαι όσο ακριβής θα ήθελες στην είσοδο της στροφής. Έτσι φρενάρεις δυο μέτρα νωρίτερα».
Αγχώνομαι και μόνο που σε ακούω να τα εξηγείς όλα αυτά!
Μ’ αρέσει να κάθομαι μαζί με τους τεχνικούς μου και να κοιτάμε τα γραφικά. Είμαι περίεργος και πιστεύω ότι είμαι καλός σ’ αυτό. Δεν είμαι από τους οδηγούς που περνούν πολύ ώρα μέσα στο box. Αλλά τη μισώ ώρα που θα είμαι μέσα, θα είμαι πολύ συγκεντρωμένος."

Είναι ο μόνος που έχει πει δημόσια τόσες λεπτομέρειες!!!
Σημαντικό!!!!
 

kostasra

Ncλάτρης
Όνομα
Κώστας
Μοτό
Nc750x
Σε κάποια θέλει να κάνεις και log in Λευτέρη.
Κι αν δεν έχεις ήδη λογαριασμό, πρέπει να δημιουργήσεις κλπ... (τα τσουρέκια που έλεγα...:wacky::wacky::wacky: ).
Παιδες εγκαταστηστε το AdBlock και ολα θα ειναι ζαχαρη... ;)
 

HAWK_46

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Λευτέρης
Μοτό
Μηλοκλέφτη
MotoGP Qatar

Πέμπτη 23/03/17

16:55 MOTO3 ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ 1
17:50 MOTO2 ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ 1
18:50 MOTOGP ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ 1
19:50 MOTO3 ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ 2
20:45 MOTO2 ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ 2


Παρασκευή 24/03/17

16:55 MOTOGP ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ 2
17:55 MOTO3 ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ 3
18:50 MOTO2 ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ 3
19:50 MOTOGP ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ 3


Σάββατο 25/03/17

16:55 ΜΟΤΟ3 ΚΑΤΑΤΑΚΤΗΡΙΕΣ
17:50 ΜΟΤΟ2 ΚΑΤΑΤΑΚΤΗΡΙΕΣ
18:50 MOTOGP ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ 4
19:30 MOTOGP ΚΑΤΑΤΑΚΤΗΡΙΕΣ 1+2



Κυριακή 26/03/17

15:45 ΜΟΤΟ3 ΖΕΣΤΑΜΑ
16:20 ΜΟΤΟ2 ΖΕΣΤΑΜΑ
16:55 MOTOGP ΖΕΣΤΑΜΑ
17:45 ΜΟΤΟ3 ΑΓΩΝΑΣ
19:05 ΜΟΤΟ2 ΑΓΩΝΑΣ
20:30 MOTOGP ΑΓΩΝΑΣ
 
Top Bottom