Αυτή η περιγραφή των δοκιμαστικών από τον Δ.Π. μου αρέσει (αν και δε συμφωνώ 100% , κάποια σημεία με βρίσκουν αντίθετο)
ΟΤΟGP CATALUNYA, POLE: ΚΑΙ SHOW KAI GO!
Δεκαπέντε αναβάτες στο ίδιο δευτερόλεπτο μετά το FP4, δέκα αναβάτες στο ιδιο δευτερόλεπτο μετά το Q2, ο Λορένθο παίρνει την πρωτη του pole position απο το 2016 (και την πρώτη με Ducati) και η Ιταλική ομαδα κλείνει την πρωτη σειρά με τον Ντοβοτσιόζο. Στη μέση, δεύτερος και πολύ κοντά στον Λορένθο, ο showman του MotoGP Μαρκ Μαρκέθ, που ε΄θιχε (και πάλι) "πλούσια" συγκομιδή γεγονοτων: Δύο πτώσεις στις ελεύθερες,που ον άφησαν δεωδέκατι να περνάει την διαδικασία του Q1 για πρ[ωτη φορ[α απο το 2015. Και στη συνέχεια, ένα "σώσιμο" για Guiness book of records στο Q2, που μπορεί να του έκοψε λίγο τη φόρα (μαζί με τον Πετρούτσι που βρέθηκε μπροστά του στον τελευτάιο γρήγορο γύρο) στην προσπαθεια του για την pole, αλλά συγκέντρωσε τον θαυμασμό των πάντων (ένα θέμα που θέλει ανάλυση κι αυτό).
Οι Βινιάλες, Ιαννόνε και Πετρούτσι βρίσκονται στην δεύτερη σειρά, και ο Ρόσσι, μισό δευτερολεπτο πιο αργός απο τον poleman Λορένθο (που είναι πολύ για τα μέτρα του MotoGP) είναι στην τρίτη μαζί με τους Ζαρκό και Ραμπατ.Οι Κρλατσλοου, Πεντρόθα και Νακαγκάμι κλείνουν την τέταρτη τριάδα εκκίνησης, με τον Μορμπιντέλλι να έχει δύο πτώσεις και τον Κράτσλοου μία, κάτι που δείχνει ότι τα Honda δεν βρέθηκαν στη μέρα τους στην Καταλούνια. Μόνο ο Μαρκέθ προσπαθεί, δοκιμάζοντας σκληρό και μαλακό λάστιχο εμπρός (όπου υπάρχει πρόβλημα), αλλά τα ρίσκα του είναι συνεχή, παρ΄ότι καταφέρνει και άλλα σώζει κι από άλλα την γλυτώνει:
"Και ο αδελφός μου Άλεξ προπονείται ακριβώς όπως εγώ, αλλά δεν έχει την ίδια ικανότητα να σώζει πτώσεις και γλυστρήματα, κάτι που είναι συνδυασμός προπόνησης και ενστίκτου. Προσπαθώ να σώσω την πτωση με το γόνατο και τον αγκώνα, γιατί αν την καθυστερήσω όσο μπορώ, τα χιλιόμετρα θα μειωθούν και μαζί τους και οι πιθανότητες τραυματισμού"
Αυτά δήλωσε μετά το "Ιστορικό" του σώσιμο, αλλά γεγονός παραμένει ότι θα προτιμούσε να κάνει χρόνους χωρίς να πέφτει! Η ιστορία με τις πολλές πτώσεις του 2017 φαίνεται να πλησιάζει ξανά, και όσο τα Ducati βελτιώνονται (κάτι ποιυ είναι πασιφανές απο το πόσο ψηλά βρέθηκαν όλοι οι αναβάτες τους) τόσο τα ρίσκα του Μαρκέθ θα αυξάνονται.
Ο Λορένθο είτε έμαθε (έστω και αργά) την GP18, είτε όντως έγιναν κάποιες αλλαγές που τον βοήθησαν και ήταν ξανά ταχύτατος και σταθερός στην Βαρκελώνη. Η πίστα του Μοντμελό έχει εντελώς νέα άσφαλτο, και έχει καταργηθεί εκείνο το "στραμπούληγμα" μετά την στροφή 13, που τώρα λέγεται 12 και έγινε ξανά ανοιχτή δεξιά όπως ήταν πριν χάσει τη ζωή του το 2016 ο Λουί Σαλόμ, αλλά αυξήθηκε ο ελεύθερος χώρος διαφυγής μέχρι τον αεροφράκτη σε ενδεχόμενη έξοδο (δείτε το σχήμα). Η Ducati όμως, παρά την λανθασμένη τακτική των αφεντικών της που βιάστηκαν με τιςαψυχολόγητες δηλώσεις τους "να διώξουν" τον Λορένθο (που αν συνεχίσει έτσι θα ήταν ο μόνος που θα μπορούσε να φτασει στον τίτλο το 2019), δεν μπορεί απο την μία να τον έχει πληρώσει με συνολικά 17 εκατομμύρια σε δύο χρόνια, και απο την άλλη να...μην του φτιάχνει ένα διαφορετικου σχήματος ρεζερβουάρ και ό,τι άλλο έχει ζητήσει! Η βελτίωση της απόδοσής του (ή μάλλον της ¨αντοχής του) πρέπει να έχει συνδυαστεί κυρίως με βελτίωση της μοτοσυκλέτας (που είναι η πιο δυνατή και γρήγορη, αλλά και η πιο προηγμένη σε ηλεκτρονικό "στήσιμο" γιατί μπορεί να χρησιμοποιεί soft λάστιχα) και πιθανόν αλλαγή της ψυχολογίας του. Ο Ντοβιτσιόζο έκανε μια δήλωση-καρφί για το 2019, λέγοντας ότι με τον Πετρούτσι στην ομάδα, θα "βελτιωθούν και οι σχέσεις σε προσωπικό επίπεδο", υπονοώντας πολλά, κυρίως όσον αφορά την κοινή αντιμετώπιση των προβλημάτων και την ανταλλαγή πληροφοριών, που μάλλον τώρα δεν υπάρχει με τον Λορένθο.
Το ΠΟΛΥ καλό για το θέαμα και τους αγώνες είναι ότι τώρα υπάρχει ένας ακόμα διεκδικητής, και αν ο Μαρκέθ συνεχίσει να είναι τόσο νευρικός και "βιαστικός" (έκανε και μία οριακή προσπέραση στα φρένα στον Ζαρκό που έστειλε τον Γάλλο εκτός πίστας να δει πως ένιωθαν οι αντίπαλοί του στην Moto2 που τους έκανε το ίδιο!), και ΑΝ ο Λορένθο πάρει τη νίκη (πιθανόν γιατί είναι ένας εκ των διεκδικητών), πρώτον θα μπουν άσχημα θεμέλια για το 2019-2020 και δεύτερον ο τίτλος θα αρχίσει να παίζεται δυνατά και πάλι. Βέβαια και οι δύο είναι Ισπανοί μέσα στην έδρα τους οπότε θα δικαιολογηθεί η υπερπροσπάθειά τους, ενώ υπάρχει και ένα ερωτηματικό για την απόδοση του Βαλεντίνο Ρόσσι που θα πρέπει να δέιξει (πρωτίστως στον εαυτό του) αν μπορεί να πάρει νίκη φέτος ή αν έχει "οπισθοχωρήσει" σε θέσεις αναμονής βάθρου.
Τα "γενικά προγνωστικά" για τον αγώνα δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολα, γιατί είναι σαφές ότι είτε απο την αρχή είτε στην πορεία θα δούμε μπροστά τα Ducati, με τον Μαρκεθ να προσπαθεί να "κυνηγήσει χωρίς να ρισκάρει" (αυτό σημαίνει "καταπίεση" της ενστικτώδους και φυσικής ταχύτητάς του και ΔΕΝ είναι θετικό), και τονΒαλεντίνο Ρόσσι Μπαλαντέρ. Ο Βινιάλες έχει τα φόντα για πολύ καλή εμφάνιση, αν δεν μείνει για τέταρτη φορά δέκατος στην εκκίνηση και το παλέψει απο την αρχή. Οι Ζαρκό, Ιαννόνε, Ρινς, δεν έχουν δυνατότητα για νίκη (όχι σαν φαβορί τουλάχιστον), αλλά είναι "επικίνδυνοι" στην αρχή (με όλη την σημασία της λέξης). Ο Πετρούτσι λογίζεται πλέον σαν εργοστασιακός και είναι θεωρητικά ικανός για κορυφή, αλλά όπω ςκαι ο Πεντρόθα θα πρέπει να προσπαθήσει "να πιάσει ρυθμό" (και να "βοηθηθεί" ) για να φτάσει στο βάθρο. 'Όλα αυτά όμως μπορεί να ανατραπούν πλήρως απο πέντε εκατοστά λάθος υπολογισμό στα φρένα, οποτε...ραντεβού στις οθόνες μας αύριο Κυριακή στις τρείς το μεσημέρι!
ΧΡΟΝΟΙ POLE POSITION (Q2)
1 99 Jorge LORENZO SPA Ducati Team Ducati 342.8 1'38.680
2 93 Marc MARQUEZ SPA Repsol Honda Team Honda 347.7 1'38.746 0.066 / 0.066
3 4 Andrea DOVIZIOSO ITA Ducati Team Ducati 348.4 1'38.923 0.243 / 0.177
4 25 Maverick VIÑALES SPA Movistar Yamaha MotoGP Yamaha 341.1 1'39.145 0.465 / 0.222
5 29 Andrea IANNONE ITA Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 338.0 1'39.148 0.468 / 0.003
6 9 Danilo PETRUCCI ITA Alma Pramac Racing Ducati 343.2 1'39.178 0.498 / 0.030
7 46 Valentino ROSSI ITA Movistar Yamaha MotoGP Yamaha 340.2 1'39.266 0.586 / 0.088
8 5 Johann ZARCO FRA Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 338.2 1'39.331 0.651 / 0.065
9 53 Tito RABAT SPA Reale Avintia Racing Ducati 341.4 1'39.504 0.824 / 0.173
10 35 Cal CRUTCHLOW GBR LCR Honda CASTROL Honda 343.6 1'39.556 0.876 / 0.052
11 26 Dani PEDROSA SPA Repsol Honda Team Honda 342.6 1'39.695 1.015 / 0.139
12 30 Takaaki NAKAGAMI JPN LCR Honda IDEMITSU Honda 334.4 1'39.888 1.208 / 0.193
https://www.facebook.com/motosportmagazine/posts/1754242247992101
Φαβορί είναι τα Ντουκάτι και μάλιστα εξόφθαλμα!
Όντως ο Ρόσι θα πλασαριστεί ψηλά, δουλεύει ολο το ΣΚ ρυθμό αγώνα, με εξαίρεση το FP1 (ίσως όχι εξαίρεση, αλλά λόγω προηγούμενης απόδοσης στις δοκιμές εκεί). Ο Βινιάλες αν δεν εκμεταλλευτεί τη θέση εκκίνησής του κι αύριο, θα αποτελεί άλλο ένα ταλέντο που πάει άκλαφτο....
Να νικήσει Γιαμάχα αποκλείεται, υπό φυσιολογικές συνθήκες πάντα. Εκτός κι αν γίνει καμιά καραμπολα με όλους τους επικίνδυνους που λέει ο ΔΠ εκεί μπροστά, στον 1ο ή στο 2ο γύρο. Εδώ είναι κι ένα σημείο που διαφωνώ. Δε μπορεί με αυτή τη Γιαμάχα, να λέει τέτοιο πράγμα για το Ρόσι. Αν οι άλλοι 2, ή έστω ο Βινιάλες παλέψουν για τη νίκη, ή πάρουν τη νίκη, τότε ΟΚ. Αλλά δε φαίνεται κάτι τέτοιο από πουθενά!!! Και μέχρι τώρα είναι μακράν ο καλύτερος αναβάτης της Γιαμάχα (ακόμα και με 2 αγώνες με 0 βαθμούς).
Ο ΜΜ93 δεν πάει για νίκη και το ξέρει, ακόμα κι αν είχε πάρει την πολ, πάλι δε θα έπαιρνε νίκη. Για ξεκάθαρη νίκη λόγω υπεροχής στο ρυθμό εννοώ. Στο ρυθμό υστερεί σ αυτήν την πίστα. Το ξέρει , γι αυτό κι επιδίδεται σε υπερβολες για να βρει το +1% που θα του επιτρέψει να παίξει μπροστά με τα Ντουκάτι.
Εκεί που συμφωνώ με το ΔΠ είναι τα σχόλια για 99 και ομάδα της Ντουκάτι. Κάπως έτσι είναι τα πράγματα...