Άποψη Δ.Π
ΜΟΤΟGP, CATALUNYA: ΒΑΘΡΟ 20 ΤΙΤΛΩΝ!
Στην τελευταία παράγραφο της χτεσινής ανάρτησής μας μετά το Q2 και την pole της Καταλωνίας, γράψαμε ότι "τα προγνωστικά για τον αγώνα δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολα", περιγράφοντας με ακρίβεια το βάθρο. Ο λόγος ήταν ο ρυθμός που κρατούσαν τα φαβορί σε όλες τις δοκιμές, συνδυάζοντας ταχύτερους γύρους και διάρκεια, χρησιμοποιώντας (και) μεταχειρισμένα λάστιχα. Και όταν οι διαφορές απόδοσης για τρείς μέρες είναι τόσο μεγάλες, είναι σχεδόν αδύνατον να αλλάξει κάτι τόσο θεαματικά στον αγώνα, εφ΄όσον φυσικά όλοι τερματίσουν κανονικά και δεν πέσουν.
Το μεγάλο φαβορί ήταν ο Λορένθο, ακολουθούμενος απο τον Ντοβιτσιόζο (που είχε μεγάλη ανάγκη να μαζέψει βαθμούς) και τον Μαρκέθ που επίσης είχε περισσότερο ανάγκη την προστασία της βαθμολογικής του υπεροχής, παρά την νίκη. Τέλος, ο Ρόσσι, πάντα ικανός να ξεπερνάει τα όποια "προβλήματα" της Yamaha M1 στις διάφορες πίστες, εκτός των ελαστικών, για την επιλογή των οποίων έκανε δημόσια "παρέμβαση" προς την Michelin. Μάλιστα χρησιμοποίησε μαλακές γόμμες, κάτι που δεν κάνει συχνά. Και ο Ρόσσι λοιπόν, θα εκανε μια κούρσα "συλλογής βαθμών και θέσεων" και όχι ρίσκου, μια και η δεύτερη θέση της βαθμολογίας είναι ένα "δώρο" που ξέρει καλύτερα απο κάθε άλλον να εκτιμάει!
Η πίστα του Μοντμελό, παρά το καινούργιο της οδόστρωμα και το ότι η θερμοκρασία ασφάλτου έμεινε κάτω απο τους 48 βαθμούς C, απεδείχθη ιδιαιτερα απαιτητική, αφού το τριήμερο του GP σημειώθηκαν...100 πτώσεις σε όλες τις κατηγορίες! Φυσικά το πρόβλημα (όπως το έχει εντοπίσει και ερμηνεύσει προ μηνών ο Μαρκ Μαρκέθ) είναι ότι στις πίστες με καλό κράτημα οι αναβάτες πέφτουν γιατί πηγαίνουν πιο γρήγορα επειδή αισθάνονται "ασφαλείς" και ξεπερνούν τα όρια.
Εκκίνηση λοιπον, και ο Μαρκέθ μπαίνει πρώτος, ο Ιαννόνε προσπαθεί να περάσει και ανοίγεται μένοντας πίσω, αλλά μόλις μετά απο ένα γύρο ο Λορένθο περνάει την Honda στο τέλος της ευθείας (όχι στο γκάζι αλλά στα φρενα) και τίθεται επικεφαλής. Ο Μαρκέθ ακολουθεί σχεδόν τροχό, και τρίτος έχει περάσει ο Ντοβιτσιόζο, με τον Ρόσσι τέταρτο να μένει ελαφρά πίσω, ενώ το γκρουπ όσων μάχονται για την πέμπτη θέση με Πετρούτσι, Πεντρόθα, Κράτσλοου, τον Ιαννόνε (που οπισθοχωρεί), τον Ζαρκό και τον Βινιάλες (για μια ακόμα φορά δέκατο στον πρώτο γύρο) δεν φαίνεται ικανό να πιάσει τον ρυθμό της κορυφής.
Στον έβδομο γύρο, ο Μαρκέθ "απαντά" με ταχύτερο χρόνο στον Λορένθο, ο οποίος γυρίζει σαν ρολόϊ στο 1'.40" (χαμηλό). Η δαφορά τους δεν έχει ανοίξει ακόμα πάνω απο δύο δέκατα, αλλά αυτός που μένει ελαφρά πίσω είναι ο Ντοβιτσιόζο, που προσπαθεί μόνος του να μην του φύγουν οι δύο εμπρός. Ο Ρόσσι, επίσης μόνος τέταρτος, δεν φαίνεται να ρισκάρει αλλά, έχοντας σαφή υπεροχή απο το πιο πίσω γκρουπ, να ακολουθεί την "τακτική αναμονής" που του έχει χαρίσει βάθρα και την δεύτερη θέση της βαθμολογίας (σε μια ιδιαίτερα αξιόλογη για κάποιον "νέο", αλλά ίσως όχι και για εκείνον χρονιά).
Στον ένατο γύρο, ο Ντοβιτσιόζο μπαίνει με πολλά στην στροφή 5, μια αριστερή "φουρκέτα", φρενάρει δυνατά πάνω σχεδόν στο (δεξι) κερμπ εισόδου, χανει τον εμπρός τροχό και πέφτει, βλέποντας το όνειρο του τίτλου να ξεμακραίνει. Εχει τρείς πτώσεις σε τέσσερις αγώνες, και οι δύο προήλθαν απο δικό του οδηγικό σφάλμα. Η απόδοσή του δεν έχει "πέσει" λόγω ψυχολογίας απο την άνοδο του Λορένθο, το αντίθετο μάλιστα, γιατί έχει ήδη υπογράψει (πλούσιο!) συμβόλαιο μέχρι το 2020. Κάνει απλώς τον αγώνα του, αλλά πιέζεται και "βιάζεται" να μαζέψει βαθμούς πηγαίνοντας για νίκη. Μόνο που ο Λορένθο ΣΗΜΕΡΑ είναι πιο γρήγορος απο αυτόν, τουλάχιστον στις δύο "ρευστές" πίστες σαν το Μουτζέλλο και το Μοντμελό που ταιριάζουν και στην μοτοσυκλέτα και -ιδίως -στο στυλ του. Δηλαδή, αν δεν είχε προστεθεί ο Λορένθο στην εξίσωση και είχαμε (όπως πέρυσι) Ντόβι εναντίον Μαρκέθ, πολύ πιθανόν να βλέπαμε τον Ιταλό να κερδίζει στην Βαρκελώνη.
Τα "αν" δεν υπάρχουν όμως στους αγώνες, και στον ένατο γύρο που έπεσε ο Ντοβιτσιόζο είχε και ο Μαρκέθ ένα καλό γλύστρημα απο μπροστινό. Οταν είδε την πινακίδα "Dovi OUT", αποφάσισε ότι οι 20 βαθμοί ήταν μια πολύ καλή συγκομιδή, και αμέσως η διαφορά του απο τον Λορένθο άνοιξε σχεδόν στο μισό δευτερόλεπτο. Μετά τον 14ο γύρο, ο Λορένθο που συνέχισε να γυρίζει σταθερά στο 1'.40" ξέφυγε στο 1", 1",5 και 2", ενώ ο Ρόσσι συνέχισε να γυρίζει μόνος του τρίτος. Λίγο πριν το τέλος, και συγκεκριμένα στον 23ο και 24ο γύρο, ο Μαρκεθ "άφησε" εντελώς και η διαφορά του Λορένθο αυξήθηκε πάνω απο 4", ενώ ο Ρόσσι πλησίασε στο 1",5 τον Μαρκέθ στην γραμμή τερματισμού. Όλοι, με περισσότερο τον Λορένθο, ήταν ευτυχείς γιατί πήραν αυτό που ήθελαν: Ο οδηγός της Ducati την νίκη αλλα ΚΥΡΙΩΣ ΤΗΝ ΔΙΚΑΙΩΣΗ, ο Μαρκέθ μια καλή θέση και αύξηση της βαθμολογικής διαφοράς (κανείς δεν θα είχε να του πει κλατι θετικό αν έπεφτε!), και ο Ρόσσι (άλλο) ένα "βάθρο αναμονής"- δωρεά Ντόβι, χάρις βέβαια στην σταθερότητα και την εμπειρία που τον έκανε να φαίνεται οτι οδηγεί "άλλη" μοτοσυκλέτα απο αυτές των Βινιάλες και Ζαρκό.
Ο Ιαννόνε κατηφόρισε στην 12η και τελικά στην 10η θέση, καθώς τα λάστιχά του δεν μπορούσαν να τον κρατήσουν στην πιστα. Οι Πεντρόθα και Κρατσλοου έστειλαν πιο πίσω τον Πετρούτσι, τον οποιο πέρασαν και οι Ζαρκό με Βινιάλες που μονομαχούσαν όλο σχεδόν τον αγώνα. Ο Βινιάλες μόλις στον 12ο γύρο άρχισε να οδηγεί όπως πραγματικά μπορεί, αλλά ήταν αργά. Μετά τον αγώνα, απηύθυνε άλλου τυπου "έκκληση" (με δηλώσεις) προς το εργοστάσιο: "Φτιάξτε μου μια μοτοσυκλέτα που να μπορώ να κάνω εκκινήσεις όπως έκανα με την Suzuki το 2016", διαμήνυσε στην Yamaha! Στο μεταξύ, ο Λιν Τζαρβις της Μovistar Yamaha (που έχει λόγο και στην παρουσία της Yamaha στις δορυφορικές ομάδες) δήλωσε ότι βλέπει πολύ θετικά την συμμετοχή του Πεντρόθα με Yamaha το 2019, ουσιαστικά επιβεβαιώνοντας τις έντονες φήμες ότι τελικά θα δημιουργηθεί εκείνη η δορυφορική ομάδα που θα πάρει την θέση της Tech3 με Yamaha.
Οπως ο αγώνας είχε μεταβληθεί σε "διαδικαστικό", τουλάχιστον για το βάθρο (μόνο ο Λορένθο συνέχιοσε να κάνει τον ίδιο χρόνο σε όλους τους γύρους, σαν "μηχανάκι σε ράγες"!), ο Κράτσλοου πέρασε τον Πεντρόθα για την τέταρτη θέση και ο Βινιάλες τον Ζαρκό για την έκτη. Οι αναβάτες αυτοί δείχνουν στους τελευταίους αγώνες ότι δεν βλέπουν εύκολα κορυφή, και επειδή οι Μαρκέθ και Ρόσσι (με τις ίδιες μοτοσυκλέτες) είναι στο βάθρο σχεδόν μονίμως, το όποιο "πρόβλημα" βρίσκεται στην οδηγική τους απόδοση.
Μετά τον τερματισμό, ο εξαιρετικός σαν αναβάτης Λορένθο, θυμήθηκε τον παλιό του εαυτό: Αρχισε να κάνει βόλτες και να δίνει σάλτους με το σφυρί στο χέρι (με το οποίο υποτίθεται ότι εξουδετερώνει τους αντιπαλους του), αλλά εντύπωση έκαναν οι (θετικότατες) δηλώσεις του για τον Ρόσσι και τον Μαρκέθ, που τους "χρησιμοποίησε" για να μπορεσει να πεί όσα ήθελε για τον εαυτό του, αλλά στον πληθυντικό! Είπε λοιπον διαφορες μεγαλοστομίες (μπορείτε να τις διαβάσετε λεπτομερώς στον ξένο Τύπο) όπως ότι "είμαστε τρείς μεγάλοι αναβάτες", και ότι "γράφουμε Ιστορία με τις νίκες και τους τίτλους μας", πράγματα που ΠΟΤΕ δεν έχει διανοηθεί να εκστομίσει ο Ρόσσι, ούτε φυσικά και ο Μαρκέθ. Αλλο το να μιλάς (και να εκθειάζεις) τον συναθλητή σου, και άλλο το να βάζεις και τον εαυτό σου μέσα, όσο καλός κι αν είσαι (για σένα, πάντα αφηνεις τους αλλους να μιλήσουν). Κανείς πραγματικά Μεγάλος δεν το κάνει αυτό, και το "Μεγάλος" δεν εξαρτάται αποκλειστικά απο τις νίκες σου. Καμμία αντίρρηση για την αξία του Λορένθο (κατανοητός και ο ενθουσιασμός του λόγω εντοπιότητας), και όλοι εύχονταν να μπορέσει "να πάει" το Ducati για να ανέβει ο συναγωνισμός, αλλά φαίνεται ότι το "Lorenzo is back" αφορά και άλλα πράγματα εκτός απο τις αγωνιστικές του επιδόσεις, οπότε καλύτερα να τον βλέπουμε και να τον θαυμάζουμε στην πίστα παρά να τον ακούμε να μιλάει (και να διαβάζουμε τις δηλώσεις του).
Τώρα, για το βάθρο που είδε ο κόσμος της μοτοσυκλέτας στην Καταλούνια (όπου δεν ανοίχτηκαν σαμπάνιες από σεβασμό στη μνήμη του νεαρότατου Αντρέα Περέθ που έχασε τη ζωή του πριν μια εβδομάδα σε αγώνα CEV Moto3), οι λέξεις είναι φτωχές! Τρείς "γενιές" κορυφαίων αναβατών (γιατί η "γενιά" των οδηγών στην κορυφή των Σπορ δεν έχει μεγαλύτερη διάρκεια απο 5 με 7 χρόνια), με συνολικά 20 παγκόσμιους τίτλους και εκατοντάδες νίκες, βάθρα και pole positions! Ο Ρόσσι, 39 ετών, με 9 πρωταθλήματα. Ο Λορένθο 31(32) ετών, με 5 πρωταθλήματα. Και ο Μαρκέθ 25 ετών με 6 τίτλους (και ίσως στον δρόμο για τον έβδομο)!
Η αντίδραση των ανθρώπων της Ducati στην δεύτερη συνεχή νίκη του Λορένθο, είναι άξια σχολιασμού: Ο υπεύθυνος της ομάδας Davide Tardozzi που είχε αντιρρήσεις στο να αφήσουν τον Λορένθο να φύγει, δήλωσε ότι "ήξερα ότι αργά ή γρηγορα θα κερδίσει". Και ο Ντομενικάλι, γενικός διευθυντής της φίρμας, είπε ότι "είναι κρίμα που αυτή η θετική φάση του Λορένθο ερχεται τόσο αργά, αλλά θα δούμε καλούς αγώνες και νίκες". Ναι, αλλά να δούμε κι αν θα δείτε νίκες απο τον Πετρούτσι του χρόνου, κάτι που δεν αποκλείουμε αλλά δεν θεωρούμε και πολύ πιθανόν.
Δεν θα πρέπει να αγνοήσουμε, δημοσιογραφικά τουλάχιστον, τις "διαρροές" που κυκλοφόρησαν σχετικά με τον "πραγματικό λόγο" της βιαστικής "απομάκρυνσης" του Λορένθο απο τα συμβόλαια του 2019, και αυτός ήταν "η συμπεριφορά του Ισπανού αναβάτη προς την ομάδα της Ducati (προσωπικό) ειδικά απο τις χειμερινές δοκιμές και μετά". Τα ίδια ακούστηκαν και για τον λόγο που η Suzuki δεν ανανέωσε το συμβόλαιο με τον Ιαννόνε ("μυστήριος" χαρακτήρας), αλλά αυτά γίνονται (αν γίνονται) πίσω απο κλειστές πόρτες και εμείς "αξιολογούμε" κατ΄αρχάς το τι βλέπουμε στην πίστα. Δεν παραβλέπουμε βέβαια ότι υπάρχουν και περιπτώσεις που η συνεργασία στις ομάδες γίνεται δύσκολη λόγω ανθρώπινων σχέσεων, άρα απομακρύνονται και τα καλά αποτελέσματα)
Μπορεί λοιπον η Ducati να φαίνεται τώρα ότι "έκανε λάθος" που βιάστηκε απο τον πέμπτο μολις αγώνα να ανακοινώσει ότι ΔΕΝ προτίθεται να υπογράψει με τον Λορένθο για το 2019 αντί να περιμένει τουλάχιστον μέχρι τη μέση της χρονιάς, αλλά ας μην ξεχνάμε ότι αυτή είναι "η μόδα" στο ΜotoGP, που συχνά αποδεικνύεται λανθασμένη. Αλλο είναι το να σπεύσεις να "αρπάξεις" ένα μεγάλο ταλέντο απο την Μοto2 π.χ. και να το δέσεις με προσύμφωνο με την ομάδα σου, κι άλλο το να τους διώχνεις όλους μετά τα πρώτα αρνητικά αποτελέσματα και στο τέλος να μένεις με άπειρους ή μέτριους αναβάτες στο πουθενά. Αυτό έκανε η Ducati (που του χρόνου θα βασίζεται μόνο στον μέχρι το 2016 "απλώς καλό" Ντοβιτσιόζο), αυτό κάνει η Suzuki, αυτό έκανε η Yamaha (που βασίζεται μόνο, ή κυρίως, στον 39χρονο Ρόσσι), αυτό έκανε η Aprilia με επιλογές που "διορθώθηκαν" με ακόμα μεγαλύτερα λάθη, και ...στο βάθος η Repsol Honda που πάντα πηγαίνει για το καλύτερο αποτέλεσμα, καταφέρνοντας και τώρα με την πρόωρη (λόγω της στάσης της Ducati) μεταγραφή Λορένθο να αποκτήσει ένα κορυφαίο team "δύο οδηγών των 10 τίτλων", και να αποτελεί το πρώτο θέμα σε κάθε συζήτηση μέχρι το 2019!
Στην βαθμολογία ο Μαρκέθ προηγείται με 115 βαθμούς, 27 εμπρός απο τους 88 του Βαλεντίνο Ρόσσι, ο οποίος τώρα περιέλαβε και την βαθμολογία στις δηλώσεις του! Σωστά, γιατί αφού μετά απο 7 αγώνες βρίσκεται δεύτερος (και σχετικά κοντά στον πρώτο) χωρίς να έ χει δει νίκη, όλα μπορούν να συμβούν! Αμφίβολο αν τους κύκλους του MotoGP πιστεύουν πραγματικά ότι ο Ρόσσι μπορεί να "περάσει" τον Μαρκέθ μέχρι το τέλος, αλλά πάλι ο Ρόσσι δεν ρισκάρει, ούτε πέφτει τόσο συχνά όσο οι άλλοι.
Τρία τα Yamaha στην κορυφή, με τους Βινιάλες και Ζαρκό στους 77 και 73 βαθμούς, ενώ ο Πετρούτσι στην πέμπτη θεση είναι το πρώτο Ducati με 71 βαθμούς. Ακολουθεί ο Κράτσλοου με 69, και στην έβδομη θέση βρίσκεται ο Λορένθο με 66 βαθμούς, όσους και οι Ντοβιτσιόζο και Ιαννόνε.
Σε ένα μήνα απο τώρα, μετά το Ασσεν της 1ης/7 και την Γερμανία της 15ης/7 θα έχουν γινει 9 αγώνες και θα είμαστε περίπου στο μέσον του Μαραθώνιου πρωταθλήματος των 19 GP. Αν ο Μαρκέθ καταφέρει να αυξήσει την διαφορά του απο τους Ρόσσι, Βινιάλες και Ζαρκό (κάτι που έχει δείξει ότι καταφέρνει σχετικά εύκολα) θα έχει σοβαρές πιθανότητες για τον τίτλο, δεδομένου ότι οι "πραγματικοί" του αντίπαλοι όπως θεωρούντο απο την αρχη αλλά προέκυψαν και απο το Μουτζέλλο και μετά (Ντοβιτσιόζο, Λορένθο, και φυσικά Ducati) βρίσκονται στους 66 βαθμούς, δηλαδή 49 βαθμούς πίσω. Αυτή είναι η πραγματική διαφορά που πρέπει να "υπερασπίσει" στον δρόμο για τον τίτλο, βάσει των όσων έχουμε δει, και μας έχουν δείξει, αναβάτες και μοτοσυκλέτες μέχρι τώρα.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ CATALUNYA (14 ΤΕΡΜΑΤΙΣΑΝΤΕΣ)
1 25 99 Jorge LORENZO SPA Ducati Team Ducati 165.6 40'13.566
2 20 93 Marc MARQUEZ SPA Repsol Honda Team Honda 165.3 +4.479
3 16 46 Valentino ROSSI ITA Movistar Yamaha MotoGP Yamaha 165.2 +6.098
4 13 35 Cal CRUTCHLOW GBR LCR Honda CASTROL Honda 164.9 +9.805
5 11 26 Dani PEDROSA SPA Repsol Honda Team Honda 164.9 +10.640
6 10 25 Maverick VIÑALES SPA Movistar Yamaha MotoGP Yamaha 164.8 +10.798
7 9 5 Johann ZARCO FRA Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 164.7 +13.432
8 8 9 Danilo PETRUCCI ITA Alma Pramac Racing Ducati 164.6 +15.055
9 7 19 Alvaro BAUTISTA SPA Angel Nieto Team Ducati 164.1 +22.057
10 6 29 Andrea IANNONE ITA Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 163.9 +24.141
11 5 44 Pol ESPARGARO SPA Red Bull KTM Factory Racing KTM 163.1 +36.560
12 4 45 Scott REDDING GBR Aprilia Racing Team Gresini Aprilia 163.0 +38.229
13 3 17 Karel ABRAHAM CZE Angel Nieto Team Ducati 160.2 +1'21.526
14 2 21 Franco MORBIDELLI ITA EG 0,0 Marc VDS Honda 139.1 3 Laps
ΔΕΝ ΤΕΡΜΑΤΙΣΑΝ
55 Hafizh SYAHRIN MAL Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 164.3 4 Laps
53 Tito RABAT SPA Reale Avintia Racing Ducati 164.3 6 Laps
43 Jack MILLER AUS Alma Pramac Racing Ducati 164.3 7 Laps
38 Bradley SMITH GBR Red Bull KTM Factory Racing KTM 162.8 11 Laps
30 Takaaki NAKAGAMI JPN LCR Honda IDEMITSU Honda 162.8 11 Laps
42 Alex RINS SPA Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 156.9 13 Laps
4 Andrea DOVIZIOSO ITA Ducati Team Ducati 164.8 16 Laps
10 Xavier SIMEON BEL Reale Avintia Racing Ducati 160.4 17 Laps
41 Aleix ESPARGARO SPA Aprilia Racing Team Gresini Aprilia 161.1 20 Laps
12 Thomas LUTHI SWI EG 0,0 Marc VDS Honda 159.1 21 Laps
50 Sylvain GUINTOLI FRA Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 155.5 22 Laps
Not Finished 1st Lap
36 Mika KALLIO FIN Red Bull KTM Factory Racing KTM 0 Lap
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ (7 ΑΓΩΝΕΣ)
1 Marc MARQUEZ Honda SPA 115
2 Valentino ROSSI Yamaha ITA 88
3 Maverick VIÑALES Yamaha SPA 77
4 Johann ZARCO Yamaha FRA 73
5 Danilo PETRUCCI Ducati ITA 71
6 Cal CRUTCHLOW Honda GBR 69
7 Jorge LORENZO Ducati SPA 66
8 Andrea DOVIZIOSO Ducati ITA 66
9 Andrea IANNONE Suzuki ITA 66
10 Jack MILLER Ducati AUS 49
11 Dani PEDROSA Honda SPA 40
12 Alex RINS Suzuki SPA 33
13 Pol ESPARGARO KTM SPA 28
14 Tito RABAT Ducati SPA 27
15 Alvaro BAUTISTA Ducati SPA 26
16 Franco MORBIDELLI Honda ITA 19
17 Hafizh SYAHRIN Yamaha MAL 17
18 Aleix ESPARGARO Aprilia SPA 13
19 Takaaki NAKAGAMI Honda JPN 10
20 Scott REDDING Aprilia GBR 9
21 Bradley SMITH KTM GBR 7
22 Mika KALLIO KTM FIN 6
23 Karel ABRAHAM Ducati CZE 4
24 Thomas LUTHI Honda SWI
25 Xavier SIMEON Ducati BEL
26 Sylvain GUINTOLI FRA
Sent from my SM-G935F using Tapatalk