Για να πούμε την αλήθεια, όλοι είχαν απορήσει με την εξέλιξη του θέματος των κινητήρων της Yamaha, που είχαν προβλήματα
www.motosport.com.gr
ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ: Η FIM ΤΙΜΩΡΕΙ ΤΗΝ YAMAHA ΜΕ ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΒΑΘΜΩΝ (ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ ΚΑΙ ΟΜΑΔΩΝ) ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΕΚΤΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΩΝ! ("ΤELA MARINERA-ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΥΤΌ", ΕΓΡΑΨΕ Ο ΜΑΡΚΕΘ)!) Featured
Για να πούμε την αλήθεια, όλοι είχαν απορήσει με την εξέλιξη του θέματος των κινητήρων της Yamaha, που είχαν προβλήματα και δεν χρησιμοποιήθηκαν μετά τον πρώτο αγώνα της Χερέθ. Μετά, υπήρξε η υπόθεση της άδειας που ζήτησε η εταιρεία απο τα άλλα εργοστάσια (την Ομοσπονδία κατασκευαστών MSMA) να ανοίξει και να διορθώσει τα μοτέρ της (και δεν της την έδωσαν), και στη συνέχεια το θέμα ξεχάστηκε, το πρόβλημα "λύθηκε μόνο του" με κόψιμο μερικών σ.α.λ., και οι Μ1 συνέχισαν την καλή τους πορεία με το χάντικαπ της μειωμένης τελικής.
Ομως, στον έλεγχο που έγινε πρόσφατα απο την FIM, οι κινητήρες της Χερέθ βρέθηκαν "πειραγμένοι" και παράτυποι, εκτός ομολογκασιόν, γι' αυτό και η FIM τιμώρησε τη φίρμα με αφαίρεση 50 βαθμών απο το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, και με 37 και 20 βαθμούς αντίστοιχα τις δύο ομάδες της Petronas και Monster στο Πρωτάθλημα Ομάδων. Η FIM δεν εξήγησε στην ανακοίνωση το τι ακριβώς παράτυπο είχαν τα μοτέρ, αλλά εντύπωση κάνει το ότι δεν αφαιρέθηκαν βαθμοί και απο τους αναβάτες της Yamaha, οπότε συνεχίζουν να έχουν τις πιθανότητες που είχαν για το πρωτάθλημα Οδηγών (που είναι και το πιο σημαντικό). Γι΄αυτό και ο Μαρκ Μαρκέθ δεν έχει άδικο που τρολλάρει την υπόθεση, με ένα τουίτ που λέει περίπου τα εξής:
"Ωστε οι οδηγοί (της Yamaha) δεν ευνοήθηκαν απο τους βελτιωμένους κινητήρες! Tela marinera!" (ΣΣ: Η έκφραση "Tela marinera" σημαίνει κάτι σαν το δικό μας "Δεν υπάρχει", ή "Αυτά δεν γίνονται")
Eκτός του ότι o απών παγκόσμιος πρωταθλητής έχει απόλυτο δικιο, μια και όλα τα αποτελέσματα (δηλαδή οι θέσεις στον αγώνα) επηρεάστηκαν απο τους βελτιωμένους και εκτός ομολογκασιόν κινητήρες, άρα ήταν καλύτερες απο αυτές που θα ήταν με τα νόμιμα μοτέρ και πρέπει να αφαιρεθούν βαθμοί και απο τους οδηγούς για να υπάρξει δικαιοσύνη και να μην μιλαει ο κόσμος για "δίτροχες παράγκες", υπάρχει και η πονηριά της Yamaha να μην ξαναχρησιμοποιήσει στους επόμενους αγώνες τους κινητήρες της Χερέθ, που ήξερε ότι δεν ήταν σύννομοι, για να μην ρισκάρει να χάσει κι άλλους βαθμούς στην περίπτωση ελέγχου!
Και η τρίτη (και μεγαλύτερη) πονηριά, ήταν ότι ζήτησε απο τους Κατασκευαστές την άδεια να τους ανοίξει, υποτίθεται για λόγους ασφαλείας, ενώ τώρα γίνεται σαφές ότι αυτό που ήθελε ήταν να διορθώσει την παρατυπία, αλλάζοντας τις μη ομολογκαρισμένες βαλβίδες με τις κανονικές.
Ολα αυτά δημιουργούν οπωσδήποτε μια δυσάρεστη αίσθηση στον κόσμο του MotoGP που θέλει να βλέπει και να ακούει καθαρά πράγματα, και ταυτοχρόνως αυξάνει το ποσοστό αυτών που θέλουν να δουν τον Μιρ και την Suzuki να κατακτούν τον τίτλο!