My 640Adv "Meoni" project

Juohmaru!

Μέλος
Όνομα
Αλέξανδρος
Μοτό
S2R1000
Meoni
Μεγαλόπνοα σχέδια… που εύχομαι να ολοκληρωθούν και σύντομα! Μη με παρεξηγείτε, επιτρέψτε μου τον βαρύγδουπο τίτλο, είναι για να δώσω κουράγιο στον εαυτό μου να… μασήσει μια μπουκιά που ξέρω εξαρχής ότι δεν χωράει στο στόμα μου. Να εξηγηθώ…

Σχετικά νέος στο φόρουμ, πεθύμησα τα χώματα που τόσο μου είχαν λείψει την τελευταία πενταετία και συμμετείχα στα AdvtrOFFy πέρσι και φέτος, καθώς και στη βόλτα στον Γράμμο με ένα δανεικό ΚΤΜ 640 Adventure ενός φίλου, το οποίο τελικά περιήλθε στην κατοχή μου και επίσημα προ διμήνου.



Είναι ένα μηχανάκι του 2003, με τη High Flow κεφαλή και το μονό δισκόφρενο (για πολλούς η καλύτερη έκδοση του 640Adv) με 89.000χλμ όμως, τα περισσότερα εκ των οποίων αγωνιστικά, καθώς συμμετείχε για σερί σεζόν στο πρωτάθλημα Trail-ride του Doc (Offroadteam). Πρόκειται δηλαδή για ένα μηχανάκι ταλαιπωρημένο μεν, με όχι ελλιπή συντήρηση δε, αλλά γεμάτο προσωρινές λύσεις και μόντες για να βγει ο αγώνας ή να κατεβούμε από το βουνό μη μας φάνε οι λύκοι… οι οποίες έμεναν μόνιμες.

"Και γιατί πήρες αυτό το μηχανάκι τότε;" θα ρωτήσει κάποιος.
Το 640Adv είναι κατ' αρχήν για μένα μια γνωστή ποσότητα, το θεωρώ ως το ιδανικό travel endurο, από σφιχτά κομμάτια έως μακρινά πραγματικά adventure ταξίδια, ακόμα και συγκρινόμενο με νεώτερες κατασκευές (τις απόψεις μου σε σύγκριση με το δικό μου παλαιότερα 690 Enduro τις έχω καταθέσει στο φόρουμ και αλλού). Επίσης είναι περισσότερο κοντά στη δική μου φιλοσοφία… less is more! "Απλό" μηχανολογικά, χωρίς ηλεκτρονικά, αλλά με υψηλής απόδοσης κινητήρα και περιφερειακά (είπαμε είναι ένα μηχανάκι που φτιάχτηκε ΣΤΟΥΣ αγώνες και ΓΙΑ τους αγώνες, μη ξεχνάμε ως 660 Rally έχει κερδίσει το Dakar επανειλημμένα από 2001 ως 2006, με εξαίρεση το 2002) και ταυτόχρονα με σέλα-υποπλαίσιο-τεπόζιτο-φέρινγκ που επιτρέπει το ταξίδι. Τέλος, αναφορικά με τις παραξενιές του, δηλαδή την αξιοπιστία και τους κραδασμούς του… Ναι, η συντήρηση του έχει τις ιδιαιτερότητές της (αγώνες γαρ) αλλά αν κάποιος ξέρει τη μηχανή του και πάει by the book (βλέπε παρακάτω), δεν έχει πιστεύω ότι έχει τίποτα να φοβηθεί. Επίσης μτχ ανταλλακτικά υπάρχουν άφθονα αν κάτι απαιτηθεί (το ίδιο σασί-μοτέρ φοράνε τα Duke 640) καθώς και aftermarket λύσεις. Οι κραδασμοί επίσης δε μου φαίνονται τόσο υπερβολικοί ή ανυπόφοροι, τι να πω… Ολοκληρώνοντας πχ τη διαδρομή της δεύτερης μέρας του Γράμμου, έβαλα τις μεταλλικές βαλίτσες πάνω και το πήρα σερί με 140 μέχρι Αθήνα χωρίς ιδιαίτερο πρόβλημα!

"Γιατί ΑΥΤΟ ρωτάμε;"
Γιατί το συγκεκριμένο 640Adv το έχω σχεδόν 1,5 χρόνο και όσο με άφησε η πανδημία το δοκίμασα και το "μέτρησα" σε κοντινές και μακρινές βόλτες. Είδα που πονάει το μηχανάκι και τι πρέπει να γίνει. Έγιναν ήδη κάποια μαζέματα μέσα στο χρόνο, που τα κάλυψε μάλιστα ο προηγούμενος ιδιοκτήτης. Επιπλέον έχει αρκετή προίκα (fcr, εξάτμιση competition, κάγκελα, ΤΤ βαλίτσες) και τέλος το πήρα σε πολύ καλή τιμή. Θα μπορούσε κάποιος να κάνει κάποια μαζέματα ακόμη και να 'χει ένα αξιόμαχο travel-enduro…. όμως αυτός ο κάποιος δεν είμαι εγώ!


To be continued…
 

Juohmaru!

Μέλος
Όνομα
Αλέξανδρος
Μοτό
S2R1000
Meoni
Οι αρχικές εργασίες που είχαν προγραμματιστεί ήταν η αλλαγή των ρουλεμάν λαιμού, το σέρβις των αναρτήσεων (πιρούνι - αμορτισέρ πήγαν ήδη στον Τασούλη) και η αντικατάσταση διάφορων φθαρμένων ή μη λειτουργικών μερών με καινούρια, που παραγγέλθηκαν και έφτασαν από ktm-versand.de.



Αυτό έδωσε την ευκαιρία για έναν ακόμη πιο εξονυχιστικό έλεγχο της μηχανής, σημειώθηκαν κάποια επιπλέον σημεία για αποκατάσταση με κυριότερο αυτό…



Τα "αυτάκια" του εμπρός σωλήνα του πλαισίου, που συγκρατούν ένα υποπλαίσιο για την στήριξη του ψυγείου και του ρεζερβουάρ, βρέθηκαν σπασμένα και καθώς κόλληση με όλα αυτά τριγύρω δεν (νομίζω ότι) γίνεται, αυτός ήταν ο λόγος (ή ίσως… η τέλεια αφορμή) που αποφάσισα να προχωρήσω πιο πέρα.

Το πλάνο….

Ουσιαστικά μιλάμε για ένα rebuild (εξού και η… μεγάλη μπουκιά). Το μηχανάκι θα γδυθεί ολόκληρο. Το πλαίσιο θα κολληθεί στο προαναφερθέν σημείο, θα βγει μια σπασμένη βίδα για τη στήριξη της ποδιάς μετωπικά, θα κολληθεί νέα βίδα στερέωσης του ρεζερβουάρ (κάτω από τη σέλα) και θα πάει για βάψιμο μαζί με όλα τα συναφή, υποπλαίσιο, μαρσπιέ κλπ.

Ο κινητήρας δουλεύει αψεγάδιαστα και δεν πρόκειται να ανοιχτεί (τουλάχιστον προς το παρόν). Μόνο το ψευτοκάπακο για αντικατάσταση των o-ring πιανόλας, θα τσεκαριστούν οι ροπές σύσφιξης και ίσως αλλαχθούν κάποιες φλάντζες περιφερειακά (φίλτρο λαδιού) όπου υπάρχουν υποψίες διαρροών.

Το σημαντικότερο (και για το μηχανάκι και για μένα) είναι ότι όλα του τα μέρη μέχρι την πιο μικρή βίδα θα καθαριστούν, ελεγχθούν ενδελεχώς, συντηρηθούν όπως πρέπει ή αντικατασταθούν με νέα ή μτχ και τοποθετηθούν όπως μπήκαν στο εργοστάσιο. Αυτό συμπεριλαμβάνει και την καλωδίωση, όπου βρέθηκαν πολλά σημεία "με παρεμβάσεις". Ακόμα και οι μόντες προς βελτίωση θα γίνουν με πιο ορθολογικό τρόπο και "εργοστασιακές" κατά το δυνατόν προδιαγραφές.

"Και ο Meoni που κολλάει…;"

Ως γνωστόν ο αδικοχαμένος Fabrizio Meoni έχει κερδίσει δις το Dakar Rally, το 2001 με το 660 Rally και το 2002 με το 950 Rally. Κάψα μου μεγάλη παλαιόθεν είναι να βάψω το 950 που είχα στα χρώματα του 950R του Meoni. Το 950 πουλήθηκε, η κάψα παρέμεινε.



Τιμής ένεκεν στα ίδια χρώματα βγήκε και η rally replica του 660R για το 2003 (βλ. φωτο παρακάτω). Απώτερος στόχος λοιπόν είναι το δικό μου 640Adv να γίνει κάπως έτσι τελικά (στα χρώματα μόνο φυσικά)…



Είπαμε μεγαλόπνοα σχέδια… Ίδωμεν!
 

Juohmaru!

Μέλος
Όνομα
Αλέξανδρος
Μοτό
S2R1000
Meoni
Λοιπόν….

Αυτό δεν είναι ένα rebuild που έγινε και σας το παρουσιάζω για να μου πείτε τι ωραίο που το κανες. Είναι σε εξέλιξη, η κατάστασή του σήμερα είναι αυτή…



…και κυρίως ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΙ ΤΗ ΓΝΩΣΗ ΚΑΙ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ ΦΟΡΟΥΜ για να ολοκληρωθεί…. Διάθεση από μέρους μου υπάρχει άπειρη, χρόνο θα βρω, όμως η μέχρι τώρα ενασχόληση μου με το αντικείμενο, και κατ' επέκταση τεχνογνωσία, περιοριζόταν σε βασικές εργασίες συντήρησης και έχουμε ήδη ξεπεράσει αυτό το level…

Σκοπός του παρόντος νήματος λοιπόν είναι να παρουσιάζει σχεδόν real-time την πρόοδο ενός project που πιστεύω έχει ενδιαφέρον, να αναζητήσει από σας ιδέες και λύσεις για προβλήματα που θα προκύψουν και να συγκεντρώσει την τεχνική πληροφορία για όποιον επιχειρήσει κάτι αντίστοιχο στο μέλλον.



Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων… Καλή ανάγνωση!
 

boxer

Μέλος
Περιοχή
Ελλαδα
Όνομα
Νικος
Μοτό
BMW
Προχώρα. Είμαστε μαζί σου. Στο φόρουμ θα βρεις αρκετούς κοβιδιολόγους, περιβαλλοντολόγους, δασολόγους...και άλλες ειδικότητες που θα σε βοηθήσουν στην υλοποίηση του προτζεκτ.
Κανενα μηχανικο εχουμε;;;;; :p
 

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R
Εύχομαι ένα ακόμη όμορφο ταξίδι στη διαδικασία της ανανέωσης της.
Θα παρακολουθώ με ενδιαφέρον τη πορεία της.
 

Juohmaru!

Μέλος
Όνομα
Αλέξανδρος
Μοτό
S2R1000
Meoni
Χθες δεκαπενταύγουστος (χρόνια πολλά σε όλους, δις στους εορτάζοντες), αλλά το "συνεργείο" δούλεψε κανονικά....

Αφαιρέθηκαν τα ψυγεία μαζί με το εμπρός υποπλαίσιο....



Το εμπρός υποπλαίσιο πιάνει σε δύο σημεία (κεντρικά πάνω-κάτω) στον κεντρικό σωλήνα του κυρίως πλαισίου, όπως κατεβαίνει από τον λαιμό, και πάνω σε αυτό δένουν τα δύο ψυγεία με τον ανεμιστήρα, αλλά και η εμπρός κατασκευή των φώτων-οργάνων-φέρινγκ (πέρα από την κύρια στήριξή της στον λαιμό της μοτοσυκλέτας βέβαια), ενώ στηρίζεται τέλος και το τεπόζιτο στα δύο ακριανά πλαστικά παρεμβύσματα. Η αφαίρεσή του έκανε πιο εμφανές το πρόβλημα-σπάσιμο στα "αυτάκια" του πλαισίου (δηλαδή στο κάτω σημείο στήριξής του)...



Όπως φαίνεται ξεκάθαρα το μεν ένα (δεξί όπως καβαλάμε) μου έχει μείνει στο χέρι, ενώ το άλλο έχει τέτοια ρωγμή που θα ξεκολλήσει άμεσα. Επίσης φαίνεται ότι έχουν στραβώσει προς το εσωτερικό πριν σπάσουν, πράγμα λογικό καθώς σε οποιαδήποτε πτώση της μηχανής δεξιά ή αριστερά η πίεση στο τεπόζιτο από την επαφή με το έδαφος μεταφέρεται λόγω του υποπλαισίου σχεδόν κάθετα σε αυτά τα "αυτάκια" (ίσως παρατηρήσατε στην προηγούμενη φώτο ότι και τα αντίστοιχα αυτάκια του υποπλαισίου είναι στραβά). Προφανώς πρέπει να "ισιώσουν" και να κολληθούν εκ νέου στο πλαίσιο. Ίσως μια μεταλλική λάμα-μπάρα μεταξύ των δύο, η οποία θα κολληθεί και στο πλαίσιο, να αύξανε την αντοχή τους. Γνωρίζει κάποιος μηχανουργείο ή συγκολλητή τελοσπάντων που να μπορεί να κάνει ΑΞΙΟΠΙΣΤΑ την παραπάνω εργασία (μαζί με την εξαγωγή μιας σπασμένης βίδας);



Τα ψυγεία που βγήκαν δεν έχουν διαρροές και τα κολλάρα τους είναι πρόσφατα(; ) αλλαγμένα και σε καλή κατάσταση. Το μόνο σίγουρο είναι ότι θα αλλάξω όλους τους σφιχτήρες τους καθώς έχουν αρχίσει να σκουριάζουν και θα δημιουργήσουν πρόβλημα στο άμεσο μέλλον. Πέραν αυτού και φυσικά ενός καλού καθαρίσματος, τι άλλο θα μπορούσα να κάνω για να βελτιωθεί η εμφάνισή τους; Να τα βάψω με ένα μαύρο σπρέι; Τι σπρέι; Θέλει κάποια προεργασία; Έχει κάποιος ασχοληθεί με κάτι αντίστοιχο με καλά αποτελέσματα;
Και η πιο σημαντική ερώτηση... Το γεγονός ότι θα μείνουν κανένα μήνα (ελπίζω) άδεια, μέχρι να επανατοποθετηθούν στη θέση τους, μήπως τα οξειδώσει εσωτερικά; Θα πρέπει να βρω τρόπο να κλείσω τις οπές τους και να τα γεμίσω ίσως;

Επίσης χθες αφαιρέθηκε όλη η πλεξούδα της μηχανής....



Και μπήκε στο κουτί μαζί με όλα τα υπόλοιπα καλώδια κλπ. Εννοείται με επαρκείς φωτογραφίες, βίντεο, σημειώσεις και αυτοκόλλητα για το πως θα επανατοποθετηθούν όλα αυτά. Τα θέματα που έχει μπορούν να αντιμετωπιστούν είτε σημειακά είτε πιο... συνολικά! Δεν είναι του παρόντος, θα επανέλθω....

 

Juohmaru!

Μέλος
Όνομα
Αλέξανδρος
Μοτό
S2R1000
Meoni
Μετά από τις παραπάνω χθεσινές εργασίες, το 640 είναι σε αυτή την κατάσταση...



Με την αφαίρεση του FCR (μαζί με τις ντίζες του γκαζιού και του τσοκ που κρέμονται και θα αποσυνδεθούν προσεκτικά όταν πάρω το καρμπ στον πάγκο), ο κινητήρας θα μπορούσε ίσως να κατεβεί από το πλαίσιο. Το ίσως είναι γιατί δε μπορώ να αφαιρέσω τους λαιμούς της εξάτμισης...



Οι δύο λαιμοί συγκλίνουν κατά την σύνδεσή τους στις εξαγωγές του κινητήρα, με αποτέλεσμα να μην "περνάνε" από τον κεντρικό εμπρός σωλήνα του πλαισίου. Πρέπει απαραιτήτως να λύσει η σύνδεση του ενός λαιμού με το mid-pipe.



Ε, δε λύνει... Έχω ρίξει WD40, το έχω κοπανήσει, μπαααα... Φαίνεται να υπάρχει κάποιο υλικό (τι; αμιαντοταινία; ) με το οποίο είναι τυλιγμένος ο μικρότερης διαμέτρου σωλήνας και μετά σφηνωμένος στον μεγαλύτερο. Αυτό με τα χρόνια και τις θερμοκρασίες έχει γίνει... κόκκαλο! Καμιά ιδέα...;

Παρακαλώ όσοι έχουν προτάσεις και κυρίως λύσεις τόσο γι' αυτό όσο και για τα παραπάνω ερωτήματα, παρακαλώ να βοηθήσουν!!!
 

amyroukai

Big Membered Wunderkind
Περιοχή
Μεθοριακός Σταθμός
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
X, R
Η "αμίαντο ταινία" μπαίνει συχνά σε εξάτμιση, το γνωστό "Ζουάν" για να σφραγίσει. Όταν φθαρεί διαλύεται σαν χαλασμένο αλουμινόχαρτο, δεν γίνεται μπετόν.
 

XR Maniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
NX 650-HRC Gandhi!!
s1000xr
Νομίζω ότι στο σημείο που είσαι, πρέπει να βγάλεις μοτέρ και να βάψεις σκελετό.
Είναι ευκαρία.

Φυσικά χρώμιο τους λαιμους για να γίνουν καινούργιοι.
 

Juohmaru!

Μέλος
Όνομα
Αλέξανδρος
Μοτό
S2R1000
Meoni
Η "αμίαντο ταινία" μπαίνει συχνά σε εξάτμιση, το γνωστό "Ζουάν" για να σφραγίσει. Όταν φθαρεί διαλύεται σαν χαλασμένο αλουμινόχαρτο, δεν γίνεται μπετόν.
Οπότε τι μπορεί να ναι αυτό;
 

Juohmaru!

Μέλος
Όνομα
Αλέξανδρος
Μοτό
S2R1000
Meoni
Νομίζω ότι στο σημείο που είσαι, πρέπει να βγάλεις μοτέρ και να βάψεις σκελετό.
Είναι ευκαρία.

Φυσικά χρώμιο τους λαιμους για να γίνουν καινούργιοι.
Εννοείται Κώστα, αυτό θα γίνει, το έχω γράψει στο αρχικό ποστ!
 

Aldebaran

Πορτοκαλί μέλος.
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 690 Enduro '08
Voge SR4 Max
Αλέξανδρε στο θέμα του λαιμού, αν θα μπορούσες μόνο να ζεστανεις ελαφρώς τον εξωτερικό σωλήνα και αφού έχεις λύσει το midpipe από την εξαγωγή, να το περιστρεψεις δεξιά αριστερά για σπάσει το υλικό που έχει ανάμεσα.
Αν εννοείς ότι δε λύνει η βίδα του μεταλλικού τσεμπεριου, τότε μόνο κοψιμο της βίδας στο σπείρωμα.
 

k0k0s

Μέτζη του νεούκτη
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κωστας
Μοτό
XTZ750 / DL650 / 1090R / Vespa 50s
Αυτο, θερμανση και κουνημα , θα ξεσφηνωσει. Φορα καλη μασκα FFP3 οσο δουλευεις με αυτο, σιγουρα εχει αμιαντοταινια για να μη χανει.

Τα κολαρα ειναι σιλικονης, δεν θα παθουν απολυτως τιποτα οσο μενουν αδεια. Θεωρω οτι καμια βαφη δεν θα πιασει πανω τους, απλα καθαρισε τα καλα.

Για κολληματα/ξεκολληματα, ενα μηχανουργειο τρυπα στον Βοτσνικο, Κορυτσας 38 - καθετη στη Σπ. Πατση. Δεν το πιανει το ματι σου αλλα εγγυηση...
 

Turtle

Μέλος
Όνομα
Κώστας
Μοτό
Transalp 650 05
Επίσης χωρίς να γνωρίζω πολλά, νομίζω πως θα ήταν καλό οι εξατμίσεις να καθαριστούν και από μέσα. Θα ζωντανέψει ακόμα περισσότερο το μηχανάκι. Και ίσως αφού θα αλλάξεις εξάτμιση αν ισιωνες λίγο τους λαιμούς στο τελείωμα τους να είχες καλύτερη ροή καυσαερίων. Μπορεί να λέω και βλακείες.
Υγ. Ωραίο πρότζεκτ παρακολουθώ με ενδιαφέρον.
 

Juohmaru!

Μέλος
Όνομα
Αλέξανδρος
Μοτό
S2R1000
Meoni
Αλέξανδρε στο θέμα του λαιμού, αν θα μπορούσες μόνο να ζεστανεις ελαφρώς τον εξωτερικό σωλήνα και αφού έχεις λύσει το midpipe από την εξαγωγή, να το περιστρεψεις δεξιά αριστερά για σπάσει το υλικό που έχει ανάμεσα.
Αν εννοείς ότι δε λύνει η βίδα του μεταλλικού τσεμπεριου, τότε μόνο κοψιμο της βίδας στο σπείρωμα.
Ο μεταλλικός δακτύλιος έχει λύσει εύκολα. Άρα η λύση είναι φλόγιστρο (που δεν έχω...) όπως είπε και ο kokos αμέσως μετά.
 

k0k0s

Μέτζη του νεούκτη
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κωστας
Μοτό
XTZ750 / DL650 / 1090R / Vespa 50s
Οι λαιμοι οπως ειναι , ενωμενοι, δεν λυνουν να βγουν απο το μηχανακι , εστω με μανουβρα, με στριψιμο κτλ? Θα ειναι πολυ πιο ευκολο να δουλεψεις στον παγκο.
 
Top Bottom