My 640Adv "Meoni" project

Juohmaru!

Μέλος
Όνομα
Αλέξανδρος
Μοτό
S2R1000
Meoni
Σας ευχαριστώ όλους για τις ευχές και τα καλά σας λόγια... Θα τα πούμε στα βουνά άμεσα!

Παρότι ήταν μια στο μεγαλύτερο μέρος της μοναχική δουλειά, δε μπορώ να μην ευχαριστήσω από καρδιάς τον φίλο Πάνο nosPa21, που η βοήθειά του στο άνοιγμα και κλείσιμο του μοτέρ ήταν κάτι παραπάνω από ουσιαστική, όπως και τον κολλητό μου εκτός φόρουμ Ανδρέα που με συνέδραμε τις τελευταίες μέρες στο μάζεμα όλων των μικρών (μεγάλων) εκκρεμοτήτων, όταν η ανυπομονησία μου είχε χτυπήσει κόκκινο!

Όπως επίσης ευχαριστώ οφείλω και στους φίλους Γιάννη και Θωμά tomBrast που μου διέθεσαν ένα μεγάλο στοκ ανταλλακτικών για το 640... να 'χω στο μέλλον να ασχολούμαι!

Εννοείται ότι το νήμα θα εξακολουθήσει να ενημερώνεται για κάθε εξέλιξη, τροποποίηση, εξοπλισμό που μετουσιώνει το dream bike που έχω στο μυαλό μου! ;)

:friendship::friendship::friendship:
 

Juohmaru!

Μέλος
Όνομα
Αλέξανδρος
Μοτό
S2R1000
Meoni
Γείωση πλαισίου - μοτέρ

Τις πρώτες μέρες κίνησης της μοτοσυκλέτας τις είχα στο μυαλό μου ως επίφοβες για "παιδικές ασθένειες", που ίσως βγουν είτε από αυτό το overall λύσιμο και ξαναδέσιμο μέχρι και της τελευταίας βίδας του 640 είτε από το μεγάλο χρονικό διάστημα των 2 χρόνων αδράνειας (βλ. βλάβη καρμπ), γι' αυτό και τα test runs περιορίστηκαν συνειδητά εντός Αθηνών.

Όντως τη δεύτερη ή τρίτη μέρα κίνησης του Meoni εμφανίστηκε η εξής δυσλειτουργία της μίζας. Ενώ ο κινητήρας πήρε κανονικά ενόσω ήταν κρύος, όταν κάποια στιγμή τον έσβησα και θέλησα να τον επανεκκινήσω, η μίζα αρνήθηκε καν να γυρίσει…! Δεν είναι ότι γυρνούσε το μοτέρ και απλά δεν έδινε σπινθήρα το μπουζί, αλλά σε κάθε μιζιά ακουγόταν ένα "τακ" - ο ήχος ασφάλισης του ρελέ της μίζας (start relay) - και τίποτα άλλο! Βέβαια με τη μανιβέλα (να γιατί ΚΑΙ μανιβέλα! ) ο κινητήρας πήρε κανονικά και δούλευε χωρίς πρόβλημα, οπότε το πρόβλημα ήταν καθαρά ηλεκτρικό.

Αφού αποκλείστηκαν οι πρώτες εύκολες σκέψεις (μπαταρία, ανορθωτής, καλωδίωση από start relay μέχρι μίζα), άρχισα να μετράω τις γειώσεις της μοτοσυκλέτας. Ως γνωστόν, από τον θετικό πόλο της μπαταρίας εκκινεί η καλωδίωση (hot) της μοτοσυκλέτας που "μεταφέρει" ρεύμα, αφού παρεμβληθεί το start relay και η ασφαλειοθήκη, σε όλες τις καταναλώσεις, ενώ ο αρνητικός πόλος είναι απλά συνδεδεμένος (γειωμένος - grounded) με ένα μικρό κομμάτι (ενισχυμένου) καλωδίου σε ένα σημείο (βίδα) του υποπλαισίου. Για να κλείσει οποιοδήποτε ηλεκτρικό κύκλωμα, πχ να δουλέψουν τα φώτα, θα πρέπει η εκάστοτε κατανάλωση είτε να είναι συνδεδεμένη-γειωμένη με καλώδιο (όπως είναι πχ τα φώτα) είτε απευθείας σε επαφή (όπως ο κινητήρας και οι καταναλώσεις του, μίζα, πολλαπλασιαστής κλπ) με το πλαίσιο-υποπλαίσιο της μοτοσυκλέτας, έτσι ώστε η κάθε κατανάλωση να "συνδέεται" μέσω αυτού με τον αρνητικό πόλο της μπαταρίας.

Δυστυχώς η παραπάνω συνέχεια των κυκλωμάτων μπορεί να είναι προβληματική στην περίπτωση μιας ανακατασκευής όπως του Meoni, όπου πλαίσιο και υποπλαίσιο βάφηκαν εκ νέου και εξ ολοκλήρου ηλεκτροστατικά. Η νέα βαφή μπορεί να λειτουργήσει ως μόνωση στις διάφορες επαφές. Και ενώ στα τρία σημεία γείωσης της καλωδίωσης (δύο στο υποπλαίσιο και ένα εμπρός στη στήριξη φώτων-μάσκας) είχα προσεκτικά αφαιρέσει τοπικά τη βαφή, ώστε να έρχονται οι ακροδέκτες των καλωδίων σε επαφή με γυμνό μέταλλο, μετρώντας συνέχεια αγωγού (continuity)* με το πολύμετρο φαινόταν ότι ο κινητήρας και το κυρίως πλαίσιο δεν ήταν - τουλάχιστον επαρκώς - γειωμένα.

* Η μέτρηση (ωμικής) συνέχειας αγωγού είναι χαρακτηριστική λειτουργία των περισσότερων πολυμέτρων, συνδέεται συνήθως με έναν βομβητή (buzzer) και επιβεβαιώνει ουσιαστικά ότι τα δύο σημεία στα οποία ακουμπούν οι ακίδες του πολυμέτρου συνδέονται αγώγιμα. Είναι μια πολύ χρήσιμη λειτουργία για διάγνωση βλαβών σε ένα ηλεκτρικό κύκλωμα, έλεγχο της γείωσης, κομμένα καλώδια κλπ.

Παρότι έκανα μια προσπάθεια να επαναφέρω την αγώγιμη σύνδεση πλαισίου-υποπλαισίου αφαιρώντας τη βαφή όπισθεν της βάσης του δεξιού μαρσπιέ συνεπιβάτη, στα σημεία που πατάει σε πλαίσιο και υποπλαίσιο ώστε να λειτουργήσει ως "γέφυρα", γεγονός που εξασφάλισε φαινομενικά τη γείωση του πλαισίου (και του κινητήρα; ) με βάση τον έλεγχο με το πολύμετρο, εντούτοις η γείωση δεν ήταν επαρκής στην περίπτωση του κυκλώματος της μίζας που τραβάει στιγμιαία πολλά αμπέρ.

Στη συνέχεια με ένα κομμάτι ενισχυμένου καλωδίου (4 ή 5mm2) ένωσα τον αρνητικό πόλο της μπαταρίας απευθείας με το σώμα της μίζας και… ως διά μαγείας η μίζα λειτούργησε κανονικά! Απομακρύνοντας το καλώδιο, η μίζα νεκρώνει (ακούγεται μόνο το τακ του ρελέ), οπότε είναι θέμα όχι απλά ηλεκτρικό αλλά γείωσης συγκεκριμένα. Η λύση ήταν να κάνω αυτό το δοκιμαστικό καλώδιο μόνιμο, όχι σα λύση ανάγκης, αλλά για να εξασφαλίσω τη βέλτιστη γείωση (απευθείας με τον αρνητικό πόλο) στο εξάρτημα που την έχει περισσότερο ανάγκη, αλλά και σε ολόκληρο τον κινητήρα, αποφεύγοντας να "ξύνω" τη βαφή του πλαισίου εδώ κι εκεί με αμφίβολα αποτελέσματα. Αφού αποφασίστηκε η ακριβής όδευση, τα δύο άκρα του καλωδίου συνδέθηκαν με χάλκινους ακροδέκτες στη βίδα του υποπλαισίου, όπου είναι συνδεδεμένος ο αρνητικός πόλος της μπαταρίας, και στη μία από τις δύο βίδες στήριξης της μίζας στο μοτέρ (βλ. φωτο). Περιττό να πω ότι έκτοτε η μίζα λειτουργεί κανονικά…







Όλα τα παραπάνω γράφηκαν ίσως υπέρ του δέοντος αναλυτικά, θέλοντας απλά να υποψιάσω οποιονδήποτε σε μια ανακατασκευή βάψει και τον σκελετό μιας μοτοσυκλέτας, να ελέγξει κατά το μοντάρισμα τις γειώσεις των διαφόρων μερών της, αλλά και να προτείνω έναν "αναίμακτο" τρόπο θεραπείας.
 

Juohmaru!

Μέλος
Όνομα
Αλέξανδρος
Μοτό
S2R1000
Meoni
Η Βοιωτία DAKAR ήταν η πρώτη μου βόλτα με τον Meoni μετά από δύο χρόνια, όσο κράτησε η ανακατασκευή, αλλά και η δεύτερη μόλις βόλτα με το φόρουμ μέσα σε αυτό το διάστημα, μετά το ανοιξιάτικο τρόφυ, στο οποίο συμμετείχα με ένα δανεικό XT660Z Tenere.

Βασικός λόγος λοιπόν που απόλαυσα τη βόλτα, πέραν των υπέροχων διαδρομών που είχε βγάλει ο ΛΕΩΝΙΔΑΣ. , ήταν το 640 που μου θύμισε όλους τους λόγους για τους οποίους το επέλεξα να γίνει… ο μονόκερός μου!

Οι αναρτήσεις σεταρισμένες με γρηγορότερες* αποσβέσεις συμπίεσης-επαναφοράς διάβαζαν εξαιρετικά το κατά βάση πετρωτό τεραίν, ενώ με μια δευτέρα κουμπωμένη και λίγο γκάζι στο 1/3 ο Meoni σκαρφάλωνε κυριολεκτικά πιστονιά-πιστονιά οποιοδήποτε ανηφόρι, όσο σαθρό κι αν ήταν, χωρίς χαζογλιστρήματα, πράγμα που για παράδειγμα ήταν απ' όσο θυμάμαι δύσκολο με το 990 μου ή το 690 (του 08) που είχα, και καταδεικνύει την ανωτερότητα ενός καλορυθμισμένου καρμπυρατέρ σε σχέση με έναν μη τέλειο ψεκασμό (αυτός ήταν και ο λόγος που μου άρεσε περισσότερο το 950 μου από το 990, ναι έχουν περάσει όλα τα παλιά ΚΤΜ από τα χέρια μου).

Ο τρόπος που δούλευαν οι αναρτήσεις και η ελαφριά αίσθηση της μοτοσυκλέτας, παρά το σχετικά ψηλό κέντρο βάρους της, όπως και η άμεση απόκριση του μοτέρ, σύντομα με έκαναν να λυθώ πάνω της και μου έδωσαν την εμπιστοσύνη να τη γυρίσω και να την τοποθετήσω πριν τη στροφή, όπως και να τη στρίψω "με το γκάζι", καμία απολύτως σχέση με την ανοιξιάτικη μου εμπειρία με το Tenere 660…

Τo δε ΜΤ21 είναι ένα ελαφρύ ελαστικό έτσι κι αλλιώς, που ταιριάζει απόλυτα στον χαρακτήρα του 640 και μου άρεσε σαφώς περισσότερο από το Anakee Wild που φορούσε πριν. Τα δούλεψα με πιέσεις 1,5bar εμπρός και 1,7bar πίσω μέσα στη διαδρομή, θα μπορούσα και με 1,5bar μπρος-πίσω. Και δε μιλάω μόνο για τη συμπεριφορά τους στο χώμα, αλλά και γι' αυτή στην άσφαλτο. Από Αθήνα προς Θήβα και πίσω, και γενικά στα κομμάτια πρόσβασης και επιστροφής, έχω ψηλότερες πιέσεις στο 1,8-2,0 για λόγους μείωσης της φθοράς. Δε ξέρω πόσο θα κρατήσει το πίσω, έχω σκοπό να δοκιμάσω και τον συνδυασμό MT21 με D606 πίσω, που λέει ο XR Maniac .

Περιττό δε να πω ότι ξεκινώντας με γεμάτο ρεζερβουάρ από το Παγκράτι, τα 375χλμ συνολικά door-to-door που έγραψα την Κυριακή άφησαν αρκετό υπόλοιπο βενζίνης, καταγράφοντας κατανάλωση 5,1 λ/100χλμ! Λαμβάνοντας υπόψη ότι οι καταναλώσεις που έχω καταγράψει αυτό τον μήνα που κυκλοφορώ τον Meoni, με χώμα, επαρχιακό αλλά και αρκετή αστική μετακίνηση, κυμαίνονται σε 5,1-5,3 λ/100χλμ, τα 28λ του ρεζερβουάρ μεταφράζονται εύκολα σε 500+ χλμ αυτονομίας.

Όλα τέλεια λοιπόν; Όχι! Ο θόρυβος από το πρόσφατα συντηρημένο και με νέα σωθικά supercompetition τελικό που φοράει ο Meoni είναι εκκωφαντικός και ο λόγος που για πρώτη φορά στη μοτοσυκλετιστική ζωή μου… αγόρασα ωτοασπίδες, τις γνωστές Alpine! Ξεκίνησα από Αθήνα φορώντας τες, δεν τις φορούσα μέσα στη διαδρομή και δεν ήταν πρόβλημα καθώς η χροιά και η ένταση του ήχου ήταν μεταβαλλόμενη, όμως στην επιστροφή νύχτα από τις Πλαταιές ξέχασα να τις βάλω και γύρισα σπίτι με πονοκέφαλο! Πρέπει μάλλον να γίνει μια παγιωμένη διαδικασία, πριν βάλω το κράνος, ακόμα και μέσα στην Αθήνα.



* Οι ρυθμίσεις που είχα στο πιρούνι ήταν 18 κλικ συμπίεση και 20 κλικ επαναφορά από τέρμα σφιχτό-βιδωμένο (14 και 14 αντίστοιχα είναι η basic ρύθμιση), ενώ το αμορτισέρ δούλεψε στη θέση 5 στη συμπίεση (από τις θέσεις 1 έως 7, η 7 είναι τέρμα σφιχτό και 6 η basic ρύθμιση) και στη θέση 4 στην επαναφορά (από τις θέσεις 1 έως 11, η 11 είναι τέρμα σφιχτό και 7 η basic ρύθμιση). Αν ξαναέκανα την ίδια διαδρομή με τις ίδιες συνθήκες, δε θα άλλαζα τίποτα στο πιρούνι, ενώ ίσως δοκίμαζα ένα κλικ "γρηγορότερες" επαναφορές στο αμορτισέρ, δηλαδή στις 4 και 3 αντίστοιχα. Αν σας κάνει εντύπωση η… σχολαστικότητά μου παραπάνω, πιστέψτε με οτι μια σωστά συντηρημένη hi-spec WP ανάρτηση "ακούει" και στα 1-2 κλικ!
 

tc-drift

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Πειραια και πέριξ
Όνομα
Βαγγέλης
Μοτό
BMW F800GS - VOGE 300 RALLY
Μπράβο ρε Αλέξανδρε. Με την ολοκλήρωση του project να πω πώς έκανες ένα τοπικ αναφοράς για το φορουμ και ευχαριστούμε. Είσαι και μερακλής και σχολαστικός και ψαγμένος. Επιστήμονα σε έκανε το 640!!! Ασχολήθηκες με τα πάντα και μπράβο σου!

Χαίρομαι με το αποτέλεσμα σου και να το έχεις να το χαίρεσαι πολλά πολλά χρόνια!
 

---->(ο)<----

Μέλος
Όνομα
Γερασιμος
Μοτό
KTM 640 Adv.
Σοβαρο εργαλειο και μοναδικο λογω της προσωπικης σου πινελιας.
Μιας κι εχω κι εγω το ιδιο, εχω παρακολουθησει αρκετα το νημα σου κι ομολογω πως εχω εντυπωσιαστει.

Να εισαι καλα!
 
Top Bottom