Η ερώτηση του χαζού....
Αν γεφυρωθούν τα 2 φανάρια, δεν θα ανάβουν μεσαία και μεγάλη σκάλα μαζί?
ΜΕΓΑΛΗ σκάλα δεν είναι αυτή που τυφλώνει τους απέναντι και βρίζουν ?
Πες τα βρε αγόρι μας !!!Εδώ παιδιά θα κάνω ξεχωριστό πόστ, γιατί αξίζει.
Όταν ο 'Χ' μάστορας βάζει φλατζόκολλά, να καταλαβαίνετε ότι ότι βλέπετε απ'έξω, έχει γίνει ΚΑΙ ΑΠΟ ΜΕΣΑ. Η φλατζόκολλα δεν πετάγεται επιλεκτικά μόνο προς τα έξω για να αφήσει καθαρό το μέσα.
Μπαίνει δε, με ειδικό σωληνάριο πάνω σε απίστευτα καθαρή επιφάνεια, τόση όση. Για μένα, είναι ενδεικτικό της προσοχής του κάθε μάστορα. Αυτός που νομίζει ότι όσο πιο πολύ βάλει, τόσο καλύτερα, πιθανών δεν γνωρίζει την εργασία του. Δεν είναι μπανιέρα η κεφαλή να πλακώσεις την σιλικόνη με την μαλαστούπα και να πατάς το σωληνάριο σαν να μην υπάρχει αύριο. Ιδίως στην αντλία νερού την θεωρώ απίστευτο λάθος.
Να κοιτάμε πως έρχεται ο κινήτρας απο το εργοστάσιο και αν χάνει λάδι απο εκεί, η τόση φλατζόκολλα είναι λάθος. Αυτό που πρέπει να γίνει είναι ένα καλό καθάρισμα, καλό. Πολύ καλό. Ένα μικρό τρίψιμο και λίγη φλατζόκολλα. Το λέω για τους αναγνώστες, καθώς σίγουρα κάποιοι μηχανικοί το γνωρίζουν.
Δ.
Καταρχήν να κάνω μια διευκρίνιση προκειμένου να μην γίνουν παρανοήσεις και σπιλωθούν ονόματα επαγγελματιών....Εδώ παιδιά θα κάνω ξεχωριστό πόστ, γιατί αξίζει.
Όταν ο 'Χ' μάστορας βάζει φλατζόκολλά, να καταλαβαίνετε ότι ότι βλέπετε απ'έξω, έχει γίνει ΚΑΙ ΑΠΟ ΜΕΣΑ. Η φλατζόκολλα δεν πετάγεται επιλεκτικά μόνο προς τα έξω για να αφήσει καθαρό το μέσα.
Μπαίνει δε, με ειδικό σωληνάριο πάνω σε απίστευτα καθαρή επιφάνεια, τόση όση. Για μένα, είναι ενδεικτικό της προσοχής του κάθε μάστορα. Αυτός που νομίζει ότι όσο πιο πολύ βάλει, τόσο καλύτερα, πιθανών δεν γνωρίζει την εργασία του. Δεν είναι μπανιέρα η κεφαλή να πλακώσεις την σιλικόνη με την μαλαστούπα και να πατάς το σωληνάριο σαν να μην υπάρχει αύριο. Ιδίως στην αντλία νερού την θεωρώ απίστευτο λάθος.
Να κοιτάμε πως έρχεται ο κινήτρας απο το εργοστάσιο και αν χάνει λάδι απο εκεί, η τόση φλατζόκολλα είναι λάθος. Αυτό που πρέπει να γίνει είναι ένα καλό καθάρισμα, καλό. Πολύ καλό. Ένα μικρό τρίψιμο και λίγη φλατζόκολλα. Το λέω για τους αναγνώστες, καθώς σίγουρα κάποιοι μηχανικοί το γνωρίζουν.
Δ.
Μαζί σου 100%... γράφαμε ταυτόχρονα!Πες τα βρε αγόρι μας !!!
Γιατί μόλις είδα τη φωτό της κεφαλής με τη σως να τρέχει από παντού ,αναφώνησα:
ΟΧΙ ΠΑΛΙ ΡΕ ΠΣΤΗ !
Ξεκίνησα να γράφω κείμενο παρεμφερές με το δικό σου ,αλλά το'σβησα κ δεν...γιατί έχω γίνει γραφικός πλέον ,με τις απόλυτες απόψεις μου περί συγκεκριμένων μηχανολογικών διαδικασιών.
Οσο για την τελευταία σου πρόταση:
"Το λέω για τους αναγνώστες, καθώς σίγουρα κάποιοι μηχανικοί το γνωρίζουν."
Οι αναγνώστες ,συνήθως ,τα πάνε στους μηχανικούς για φτιάξιμο ,κ τα παιρνουν μπλαστρωμένα με φλατζόκολλα.
Μακάρι λοιπόν ,να διάβαζαν το φόρουμ ΚΑΙ κάποιοι μηχανικοί ,γιατί αυτοί είναι που βάζουν φλατζόκολλα παντού κ πάντα.
Παντού ,γιατί δεν φροντίζουν να έχουν στόκ ,ούτε oring καπακιού φίλτρου λαδιού.
Πάντα κ μπόλικη ,με το φόβο ΜΗΠΩΣ "βγανει λαδι" κ χρειαστεί να ξαναλύσουν.
Ούφφφ...Τα'πα...
Η ερώτηση του χαζού....
Αν γεφυρωθούν τα 2 φανάρια, δεν θα ανάβουν μεσαία και μεγάλη σκάλα μαζί?
ΜΕΓΑΛΗ σκάλα δεν είναι αυτή που τυφλώνει τους απέναντι και βρίζουν ?
Ναι για χρηση στη μεγαλη σκαλα λενε τα παιδια, οταν αναβεις στο μαμα 640 τη μεγαλη σβηνει η μικρή και δε βλεπεις μπροστα σου, μονο μακρυα.
Δυστυχώς δεν είναι τόσο απλό. Αν το κάνεις απο την καλωδίωση θες δίοδο, αλλιώς μπορείς να δώσεις με άλλα καλώδια απο το πορείας (την ψείρα που λένε) στην μεσαία σκάλα και θα μένει πάντα αναμμένη. Ιδίως στα παλιά, καλό είναι να βάλεις ρελέδες προκειμένου να πηγαίνουν στα φώτα 12V απο την μπαταρία. Εχουν μεγάλες απώλειες, αμα σου πω μετρήσεις απο Africa 650 θα γελάνε μαζί μας και τα βιράζ...
Η ερώτηση του Παντελή είναι πολύ σωστή και πέρασε έτσι στην ουσία της...Αυτή την πατέντα την έκανε στον Γκάντι ο γάτος και πραγματικά είναι τρομερή ιδεα
Αυριο θα βάλω φώτο να δείτε διάφορες σκέτη μεσαία, σκέτη μεγάλη και οι 2 μαζι
Προφανώς και έχουν διαφορά τα HID (ξένον).To γεφύρωμα πρέπει να γίνει ανεξαρτήτως του τι φώτα θα έχεις. Ακόμα και Baja Designs να βάλεις, Spot, flood ¨η Combo, θα πρέπει να ανάβουν όλα μαζί, μιας και τότε ζητάς απο την μοτοσυκλέτα να φέγγει τα μέγιστα. Ήταν παλιά τακτική σε τέτοιες μοτοσυκλέτες να μην ανάβουν και οι δύο προβολείς, μιας και ο κάθε μαΝγκας έβασε τότε κάτι λάμπες 100W που έβγαιναν και ζόριζε τα πηνεία. Βάλε και βεντιλατέρ, και μίζες και κάνα αξεσουάρ και γονάτιζε το σύστημα.
To παρακάτω δεν είναι το δικό μου, όμως κι εγώ εκεί είχα τα αρχαία balast. Τα καινούργια που είναι 55W, κάνουν την νύχτα μέρα.
Aν φορούσε, θα κοιτούσα το πόσα βολτ έφταναν εκεί. Και παίζει τεράστιο ρόλο η ποιότητα. Να σου δώσω να καταλάβεις, τα πρώτα, τα μεγάλα σαν της φωτογραφίας, τα πήρα δύο (2) φορές στο χέρι στο χώμα λόγω κραδασμών. Την τρίτη φορά τα γέμισα ρητίνη, όπως τότε είχα κάνει και στην Li-Po Μπαταρία που είχαν πρωτοβγεί και στον 24ωρο την πήρα στο χέρι.Προφανώς και έχουν διαφορά τα HID (ξένον).
Ξαναλέω ότι και το δικό μου 640 φορούσε ξένον, με κομμένες τις τάπες πίσω των προβολέων για να χωρέσουν οι διαφορετικοί λαμπτήρες, πρόχειρες συνδέσεις στην υπάρχουσα καλωδίωση και δεμένα τα ballast δεξιά-αριστερά, και... τα ξήλωσα. Όλα τα παραπάνω υπάρχουν και μπορούν να επανατοποθετηθούν τώρα με την ευκαιρία του rebuild με πιο ορθολογικό τρόπο. Είναι μια επιλογή υπό σκέψη που όμως αυξάνει την... πολυπλοκότητα! Η πρώτη μου επιλογή θα είναι να αντικαταστήσω τους (τον ένα; ) προβολείς. Οι 90mm Hella (halogen H9 classic) που πρότεινε ο kokos είναι μια ενδιαφέρουσα περίπτωση που χρήζει περαιτέρω διερεύνησης...
Όσον αφορά την καλωδίωση, το να τραβηχτούν ανεξάρτητες γραμμές απευθείας από τα φώτα με ξεχωριστές ασφάλειες-ρελέ είναι στο πλάνο, καθώς το είχε επισημάνει και ο φίλος NosPa21, που έχει κάνει κάτι αντίστοιχο, εξαρχής...
Ναι έχεις πολύ καλύτερη διάχυση στη τελευταία φωτό με τη μεγάλη σκάλα αναμμένη. Καλή δουλειά.
Να πω και από δω ένα μεγάλο ευχαριστώ στον Δημήτρη (640 Armageddon ) που με δέχτηκε σήμερα στις εγκαταστάσεις της Aurora Rally Equipment, είχε την υπομονή να μου παρουσιάσει σε λειτουργία σχεδόν όλες τις διαθέσιμες επιλογές για αναβάθμιση των φώτων του 640 και γενικότερα, καθώς και να απαντήσει σε μύριες ερωτήσεις.Για τα φώτα,
Σε παρακαλώ, άκουσέ με λίγο αν μπορείς.
Είχα και έχω σε τεύχη την ίδια μοτοσυκλέτα.
Έχει απο τα καλύτερα φώτα που υπάρχουν στην αγορά. Τέτοιον προτζέκτορα με τέτοιο εστιακό βάθος ΔΕΝ πρόκειται να ξαναδείς σε μοτοσυκλέτα.
Αν θες υγιείς απόδοση, βάλε ΚΑΙ στα δύο HID. Έτρεξα έτσι τον πρώτο 24ωρο. Αργεί να ζεσταθεί εννοείται η μεγάλη σκάλα, δεν μπορείς να κάνεις σινιάλο, όμως έκανε την νύχτα μέρα. Έχουν απίστευτη γεωμετρία τα φώτα του 640. Είναι οικονομική λύση και έχεις απίστευτα φώτα.
Πρόσεξε τι θα σου πω. Έχω δει απόδοση και τα Baja Squadron (Pro, Sport, XL) και τα Mayak (τα ρώσικα που ειπώθηκαν παραπάνω - τα οποία σε τιμή είναι κλάσης Baja Designs, δεν είναι τόσο οικονομικά) και τα 60mm της Hella (μεγάλη & μικρή σκάλα). Επίσης και τα LED της ίδιας εταιρίας καθώς και τα ADVmonster (Model 40 και 60). ( M50 LED Off Road Spot Light - τώρα έχει αυτό για παράδειγμα) . Θα σου πω ένα πράγμα. Ή μάλλον δύο.
Έτρεξα στον 2ο 24ωρο με τέσσερα τέτοια LED, που ήταν πιο δυνατα απο το Model 55 που έχουν τώρα). Δεν έβλεπα το βράδυ, τον Χριστό μου τελεία. Τα LED είναι απίστευτα υπερτιμημένα, και το έχει πει και ο Colebach. Για να φτάσουν τα HID είναι πολύ δύσκολο (τουλάχιστον ακόμα). Τα HID έχουν πολύ καλή απόχρωση, ακόμα και στο λευκό τους, που δεν κουράζει το μάτι το βράδυ. Επίσης δεν τυφλώνεις το σύμπαν.
Όλα τα υπόλοιπα -EDIT: νόμιμα - LED, αν τα παρατηρήσεις έχουν δύο κύρια χαρακτηριστικά. πχ. Δες 790 ή Τ700. Πρέπει να είναι ή με απίστευτα ειδικό κάτοπτρο (790) ή απίστευτα συγκεκριμένοι προτζέκτορες με κατ οΦ για να αφήσουν μια απίστευτα χαρακτηριστική γραμμή που απο εκεί και πέρα είναι σκοτάδι. Οι θερμικοί ή HID δεν έχουν αυτό το πρόβλημα.
Νομίζω και κάπου αλλού το είπαμε πάλι, αλλά μην παραμυθιαστείς απο τα lumens, είναι απίστευτη μ\πανανόφλουδα. Σημασία έχει το πόσο φως φτάνει και που. Ένας φακός maglite θα στο δείξει με απλό τρόπο. Όταν τον εστιάζεις σου φαίνεται στο μάτι ότι φέγγει σαν τον ήλιο, και μόλις του βγάλεις το καπάκι φαίνεται καντηλάκι. Τα Lumens είναι τα ίδια και στις δύο περιπτώσεις... Επίσης, χωρίς παρεξήγηση, όταν σου δείχνουν φώτα και λένε ''εδώ, ο ήλιος ο νυχτερινός'' , δες τι είχαν πριν. Αν αλλάξω φώτα στο 701, ότι και να βάλω απο τα παραπάνω θα είναι καλύτερο. 1) όχι όμως το καλύτερο και 2) τα φώτα του 640 είναι καλύτερα απο τα μαμά 701 οπότε δεν τίθεται θέμα σύγκρισης.
Τα LED λοιπόν, και ΜΟΝΟ τα off road use only (BD, Mayak, κλπ) κερδίζουν πόντους δια της πλυμμήρας. φωτίζουν τον ... χώρο. Σαν ένας τεράστιος MagLite που του έβγαλες το καπάκι. Μην πέσεις στην παγίδα του ''Αλή'' που είπαν οι παραπάνω. Δεν είμαι φαν του καταναλωτισμού ούτε τις αισχροκέρδιας. Αλλά τα φώτα που θα πάρεις, σε τρία χρόνια θα έχουν πέσει σε απόδοση (έχω παράδειγμα να σου δείξω) ενώ τα BD θα βγάζουν μετά απο ... πάντα... τα Lumens που σου είπαν. Μπορεί οι άλλοι οδηγοί να σου λένε ''ρε συ, ΠΩΣ φέγγουν έτσι αυτά?'' επειδή τους τυφλώνεις κι εσυ να μην βλέπεις τίποτα. Τα φώτα είναι επένδυση. Δεν θα το μετανοιώσεις αν πάρεις καλά.
Εγώ τι θα έκανα στο 640 μου? Θα άφηνα τα μαμά με HID, αφου τσέκαρα ότι δεν έχουν πρόβλημα τα κάτοπρα. Μετά θα έβαζα δύο Baja ή Mayak, ότι σε βολεύει/θες εκατέρωθεν. Θα έχεις άπλετο φως ευθεία απο τα HID, σε σημείο που θα δεις ότι δεν θες άλλο και τα δύο LED θα γεμίσουν το τοπίο αριστερά δεξιά.
Θα επαναληφθώ. Οι 60 χιλιοστά προτζέκτορες της Hella είναι (και το λέω πάλι, χωρίς παρεξήγηση) πολύ λίγοι με την HB3 λάμπα τους. Τους χρησιμοποιώ απο το 2014 σε κιτ.
Είναι καλύτεροι απο το 701 μαμά? Όπως είπα ναι. Αλλά δεν είναι φώτα του 2021 και δεν είναι φώτα που κάποιος λέει Upgrade για το έτος που ζούμε. Αν είναι να πληρώσεις, σε παρακαλώ, κάντο σωστά. Γι αυτό στο 790/890 ΔΕΝ τους δίνουμε με μαμά λάμπα αλλά με LED. Θα τους δίναμε με HID αλλά έχουμε πρόβλημα χωροταξίας με το Ballast. Εσυ όμως που δεν έχεις, πάρε κάτι καλό. Αν θες, έχουμε τα Baja σε στοκ, όχι για να τα αγοράσεις αλλά για να έρθεις να δεις όλα της Hella, μικρή μεγάλη σκάλα με HB3, με λάμπα LED για να δεις την διαφορά απο την πυρακτώσεως, τα LED της, μικρή μεγάλη σκάλα, τα Baja Squadron Sport και Pro ένα απόγευμα μέσα στο μαγαζί να δεις διαφορά.
Για όλα τα παραπάνω έχω κάνει μετρήσεις με φωτόμετρο και τα λέω, όχι με την αίσθηση που μου δίνει το ''μάτι'' μου. Υπάρχουν LED που είναι επικίνδυνα για την νυχτερινή οδήγηση μιας δημιουργουν ενα τούνελ φωτός που σε κάνει να συγκεντρώνεσαι μόνο εκεί και όταν γίνουν τα πράγματα δύσκολα δεν κοιτάς να πας αλλού.
Όποτε θες, ότι θες πες. Και δεν το λέω για να σου πουλήσω κάτι προς θεού ε? Δεν θέλω να παρεξηγηθώ. Έλα δες, μάθε και αγόρασε απο αλλού δεν με ενδιαφέρει η πώληση. Με ενδιαφέρει να μορφωθεί λίγο ο αναβάτης σε ενα τόσο σημαντικό θέμα και να ΜΗΝ πετάει τα χρήματά του απο δω και απο εκεί.
Δ.
Αν ήξερα θα σε ακολουθούσα, πολύ θέλω να τους γνωρίσω.Να πω και από δω ένα μεγάλο ευχαριστώ στον Δημήτρη (640 Armageddon ) που με δέχτηκε σήμερα στις εγκαταστάσεις της Aurora Rally Equipment, είχε την υπομονή να μου παρουσιάσει σε λειτουργία σχεδόν όλες τις διαθέσιμες επιλογές για αναβάθμιση των φώτων του 640 και γενικότερα, καθώς και να απαντήσει σε μύριες ερωτήσεις.
Το τοπίο έχει αρχίσει να ξεκαθαρίζει, η τελική επιλογή θα εξαρτηθεί από τα χρήματα που... θα χουν μείνει προς το τέλος του πρότζεκτ!
Περιττό να πω ότι απόλαυσα την κουβέντα γενικότερα, αρμένικη την έκανα την επίσκεψη!
Καλές δουλειές φίλε!
Kάποια στιγμή, θα κανονιστεί κάτι μέσα στον χειμώνα θα ήθελα να πιστεύω, με ομάδες 5 ατόμων που θα έρχονται να τους κάνουμε μία παρουσίαση, να δουν πως εργαζόμαστε και το σημαντικότερο, πώς ακριβώς το κάνουμε. Για μένα είναι απαραίτητο να βλέπει κανείς τον χώρο της κάθε εταιρίας.Αν ήξερα θα σε ακολουθούσα, πολύ θέλω να τους γνωρίσω.