Τα πραγματα τα λες πολυ ''χοντρικα'' σε σχεση με τους εξοπλισμους. Καμια οθονη δεν εχει το Αφρικα, τις οθονες TFT με συνδεση Bluetooth τηλεφωνου κλπ τις εχει η BMW και η ΚΤΜ . Επισης εγω μιλησα για τις ηλεκτρονικες αναρτησεις απο αποψη κοστους . Και το οτι το 850 gs εχει , την πληρωνεις και την εχει.
Αλλα εγω δεν βλεπω τι εξοπλισμο εχει η καθε μοτοσυκλετα για να την ''βαλω'' σε μια κατηγορια, σαν ιππους και επιδοσεις το Αφρικα ειναι εκει με αυτα τα μεγαλο-μεσαια on-off. Τα μεγαλα εχουν ανεβασει ιππους επιδοσεις και εχουν φτιαξει μια αλλη κατηγορια, αυτο θελω να πω (ξαχασαμε και την Multistrada enduro)
Χοντρικά, καίτοι χοντρός, δεν τα λέω. Τα είπα πολύ συγκεκριμένα και μπορώ να στα πω πιο αναλυτικά αν θέλεις γιατί έχοντας χρόνο για σκότωμα, τα χαζεύω συχνά και γελάω με τις παραξενιές μου που τίποτα δεν μου αρέσει απόλυτα και που όλα τα γουστάρω πάρα πολύ, ταυτόχρονα.
Αν τα βάλεις με τα κυβικά, έχεις μιά κατηγορία το ΚΤΜ790, Τενερε700, ΒΜW850, Tiger800, μιά κατηγορία Africa, 1090, 1090R, να τολμήσω να βάλω και Vstrom1000, Multi950 εδώ και η επόμενη κατηγορία είναι όλα τα 1200+
Αν τα βάλεις με ιπποδύναμη, έχεις μία κατηγορία τα "90 ίπποι πάνω/κάτω", μία τα "120 ίπποι πάνω κάτω", μία τα "150+"
Αν τα βάλεις με λεφτά, έχεις τα "περίπου 13000", "περίπου 15000", περίπου "20000" και "πάνω από 20000".
Όρεξη να έχεις, να τις βάζεις σε ότι σειρά με ότι κριτήριο.
"Οθόνη" λες και εννοείς την μία συγκεκριμένη της Bosch που φοράει η ΚΤΜ, μετά η BMW και δεν ξέρω ακόμα αν είναι η ίδια με αυτήν που φοράει η Triumph ή αν με αυτήν θα πουλιέται το Tracer GT σύντομα.
"Οθόνη" δεν είναι μόνο και αποκλειστικά αυτή όμως. είναι και η LCD που φοράει το Africa. Άλλης τεχνολογίας, αλλά οθόνη. Ψηφιακές ενδείξεις, ένα μεγάλο όργανο, βελόνες πουθενά.
Την "οθόνη" την πληρώνεις έξτρα και στο "μικρό" και στο "μεγάλο" GS, μόλις 800 ευρώ θυμάμαι. Και τις αναρτήσεις θεωρητικά τις πληρώνεις έξτρα, πρακτικά όμως μοντέλο χωρίς αυτές είναι τόσο συχνό όσο η θέαση μονόκερων στα δάση, άρα μπορείς να πεις πως είναι στάνταρ. Και το 850 πάλι έχει μόνο πίσω, με πιρούνι χωρίς καμία ρύθμιση και τιμή πολύ πολύ κοντά στο 1290R, με όλα τα "έξτρα", δηλαδή όπως θα εισάγεται στάνταρ.
Οπότε δικαιολογημένοι οι λέγοντες για "μονόδρομο" σαν VFM εννοούν το 1290R/S γιατί έχει τα πάντα σε τιμή αρκετά πιο χαμηλή από τα "μεγάλα" και όχι μακριά από τα "μεσαία" σε λεφτά.
έχουμε διαφορετική άποψη για το πως ορίζεται η κάθε κατηγορία, οπότε δεν υπάρχει διαφωνία σε αυτό. για εσένα είναι έτσι, για εμένα τα κριτήρια είναι άλλα και ευτυχώς να λέμε που υπάρχουν να διαλέξουμε για όλους.
Όντως ξεχάσαμε την Multi στην κατηγορία "μοτοσικλέτες των 500 χιλιομέτρων".