NUDA900R - Αυθημερόν καταδρομική στη Λάρισα

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R
Έχοντας σχεδόν ολοκληρώσει τον εξοπλισμό της μοτοσυκλέτας ώστε να μπορεί να ταξιδεύει εμένα και τα υπάρχοντα μου (ακόμη και στην Ευρώπη), ήθελα τώρα να τεστάρω και να εντοπίσω τυχόν αδυναμίες που μόνο στη πράξη μπορούν να φανούν.
Ένα αυθημερόν ταξίδι στη Λάρισα θα προσομοίωνε σε μεγάλο βαθμό την ταλαιπωρία των πολλών ημερήσιων χιλιομέτρων, αλλά κυρίως την αίσθηση της μοτοσυκλέτας φορτωμένη και τα τυχόν προβλήματα και τις λεπτομέρειες που θα ήθελα να προβλέψω ή να βελτιώσω πριν ξεκινήσω ένα τέτοιο ταξίδι.
O καιρός βοήθησε και το έκανα πράξη, χθες Κυριακή 26/2.

Έτσι φόρτωσα τη μηχανή κανονικά -κι εμένα με ένα backpack της OGIO- με όλα τα ρούχα, εργαλεία και εξοπλισμό που θα μπορούσα να έχω σε ένα ταξίδι στην Ευρώπη. Από το φόρτωμα έλειπε το tail bag που θα "κάτσει" στη θέση του συνοδηγού και δεν έχω προμηθευτεί ακόμη. Αυτό θα περιέχει μέσα του μόνο τον εξοπλισμό κάμπινγκ, δλδ ατομική σκηνή, στρώμα, υπνόσακο, καρεκλάκι και εξοπλισμό για την διατροφή μου (κουζινικά), τα οποία είναι επιλεγμένα προσωπικά και δεν ξεπερνούν τα 10 με 15 κιλά μαζί με τη βαλίτσα μεταφοράς τους. Πιθανόν θα είναι το PRO RACKPACK της SW-Motech με χωρητικότητα από 32 έως 42 λίτρα και τις επόμενες μέρες θα πάω από MOTORAID για να το μελετήσω ως προς την αξιοποίηση του εσωτερικού του χώρου και να δω πόσο καλά κουμπώνει στη θέση για την οποία το προορίζω.

Νυχτερινό φόρτωμα και είχα τη πρώτη-πρώτη διαπίστωση. Έπρεπε να μετακινηθεί ελαφρώς η βάση του κινητού γιατί το σώμα του "έβρισκε" στα στριψίματα του τιμονιού στο tank bag.






Νυχτερινός ανεφοδιασμός σε καύσιμα και έλεγχος στη πίεση των ελαστικών.





Επέλεξα να πραγματοποιήσω όλο το ταξίδι από τους επαρχιακούς γιατί εκ των πραγμάτων θα κινούμαι με ταχύτητες έως 140 χλμ/ώ μιας που ο καλοκαιρινός αρχικός σχεδιασμός -και προορισμός- περιλαμβάνει Ιταλία συμπεριλαμβανομένου Stelvio, γενικότερα Tirolo, ευρύτερα Αυστρία από Δυτικά μέχρι Ανατολικά, ημερήσια επίσκεψη σε περιοχές της Ελβετίας, Γερμανία, και επίσης ημερήσια επίσκεψη σε Σλοβενία (Λουμπλιάνα και αν με παίρνει και αλλού).

Έτσι έπιασα τη διαδρομή από Ελευσίνα προς Ερυθρές....





...και συνέχισα μέσω Θήβας προς Λιβαδειά





Στη διαδρομή για άλλη μια φορά επιβεβαίωσα πως το ζελατινάκι της μοτοσυκλέτας κάνει πολύ καλή δουλειά με ταχύτητες μέχρι 150 χλμ/ω ενώς στα 140 χλμ/ω δουλεύει πραγματικά άψογα σε συνδυασμό με την αεροδυναμική του κράνους και το σώμα σε φυσική ταχύτητα ταξιδιού. Θα χρειαστώ ωτοασπίδες για να μειώσω λίγο το θόρυβο.






Το κράνος από αγοράς του με ενοχλούσε λίγο στο πίσω τμήμα των αυτιών μου και πίσω από αυτά. Είναι ένα R-PRO RACE CARBON της SHARK και το χρησιμοποιώ μόνο για τα ταξίδια μου. Χωρίς να πω πως έχει εξαλειφθεί το πρόβλημα βλέπω πως με τη χρήση του έχει μειωθεί σημαντικά η ενόχληση. Για τον ίδιο λόγο το φορούσα συνέχεια ακόμη και στις στάσεις που έκανα για να τραβάω καμιά φωτογραφία. Το έβγαλα μόνο μια φορά κατά την διάρκεια του 4ώρου ταξιδιού μου και αυτό έγινε στη μεγαλύτερη χρονικά στάση που έκανα κατά τον ανεφοδιασμό καυσίμων στη Λαμία.





Λίγο αργότερα άφηνα πίσω μου Δομοκό...





...χαζεύοντας την υπέροχη Ελληνική εξοχή παρά τους δυνατούς ανέμους που επικρατούσαν.






Έφτασα Φάρσαλα και από εκεί το τελευταίο κομμάτι μέχρι Λάρισα που ήταν ο τελικός προορισμός μου μέχρι να πάρω το δρόμο της επιστροφής.






Εκεί με περίμενε ο φίλος μου ο Θάνος thanosxrv...





...o οποίος με φιλοξένησε με όλη τη σημασία που έχει η έννοια φιλοξενία στη χώρα μας. Οι γονείς του, η οικογένεια της αδερφής του και η δική του με αγκάλιασαν και μου προσέφεραν ένα υπέροχο τραπέζι και κυρίως "ζεστασιά" με όμορφες συζητήσεις και πειράγματα τα οποία ήταν αρκετά για να αναπληρώσω σε μεγάλο βαθμό δυνάμεις για την επιστροφή μου. Η μέρα στη Λάρισα έκλεισε με καφεδάκι έξω για μοτοσυζήτηση.





Επιστροφή για Αθήνα από την ίδια διαδρομή μέσω των υπέροχων επαρχιακών δρόμων.




Στην επιστροφή έπεσε η δύναμη των ανέμων και το γύρισε σε νοτιά πράγμα που μου προσέφερε καλές θερμοκρασίες ακόμη και στον Μπράλο. Να σημειώσω πως το ταξίδι το έκανα με τον ίδιο ρουχισμό που σκοπεύω να ταξιδέψω στην Ευρώπη. Καλοκαιρνό μπουφάν και παντελόνι 3 εποχών. Στον Μπράλο φόρεσα πάνω από το μπουφάν το αδιάβροχο, περισσότερο σε ρόλο αντιανεμικού και για να κλείσει τις εισόδους αέρα του μπουφάν μιας που ταξίδευα σε συνθήκες απόλυτου σκοταδιού με μια κάποια ψύχρα.

Το φως του Nuda αποδείχθηκε επαρκέστατο ακόμη και σε συνθήκες απόλυτου ταξιδιού και μια άλλη διαπίστωση που έκανα ήταν ότι πρέπει να σηκώσω ελάχιστα τη δέσμη φωτός για να μην ενοχλώ κάποια πολύ χαμηλά αυτοκίνητα όταν τα πλησιάζω στα 10 μέτρα περίπου.

Η κατανάλωση ήταν 34,75 λίτρα για 690 χιλιόμετρα συνολικής απόστασης. Έφυγα γεμάτος και ξαναγέμισα στο ίδιο σημείο όταν επέστρεψα.
Μετάφραση: 5 λίτρα κατανάλωσης ανά 100 χλμ με ποικίλους ρυθμούς αφού έπιασα πολλές φορές ταχύτητες κοντά στη τελική (αλλά για μικρά χρονικά διαστήματα), ρολάρισα ταξιδιωτικά και "έπαιξα" με το γκάζι όπου συναντούσα όμορφα στριφτερά κομμάτια. Έτσι και αλλιώς γνώριζα πως το Nuda με ήσυχη οδήγηση μπορεί να πέσει στα 4,5 λίτρα, ενώ η συνήθη μεικτή κατανάλωση του είναι τα 5,5 λίτρα. Το ντεπόζιτο του είναι συνολικής χωρητικότητας 13 λίτρων από τα οποία τα 3 ακριβώς αποτελούν ρεζέρβα και μπορείς να ήσυχος για 50 ακόμη χιλιόμετρα από τη στιγμή που η ενδείξεις σε λυχνία και όργανο ανάψουν.

Οι πλαϊνές βαλίτσες των 15 λίτρων η κάθε μια είναι υπεραρκετές για τον ρουχισμό μου αλλά το μικρό τους μήκος εμποδίζει το φόρτωμα τους με κάποια πράγματα (όπως π.χ. η σκηνή του κάμπινγκ). Από την άλλη θετική εντύπωση μου έκανε πως παρά το γεγονός ότι ήταν φορτωμένες δεν αισθάνθηκα ότι υπάρχουν και ακόμη και σε συνθήκες ισχυρού ανέμου είχαν υπέροχη αεροδυναμική ακόμη και στα 180 χλμ/ω (παραπάνω δε πήγα). Το Nuda αν και έχει μόλις 105 άλογα -λόγω της κοντής κλιμάκωσης σεκιβώτιο/γρανάζια- ανεβάζει από στάση μέχρι της τελικής των 205 χλμ σχεδόν με τον ίδιο ρυθμό επιτάχυνσης (τουλάχιστον αυτή είναι αίσθηση που έχεις αφού μέχρι της τελικής του ταχύτητας "ανεβάζει" χωρίς κρεμάσματα), ενώ πολλές φορές αναζητώ και μια 7η ταχύτητα στο κιβώτιο.

Το tank bag αποδείχθηκε πολύ βολικό και με αρκετό χώρο ενώ είναι πολύ εύκολη η πλήρωση του ρεζερβουάρ ξεκουμπώνοντας μόνο το πίσω αριστερά λουρί καθώς η τάπα βρίσκεται επίσης αριστερά και πίσω και όχι στο κέντρο του ψευδοντεπόζιτου. Αυτό ήταν μια επίσης πολύ χρήσιμη επισήμανση που έκανα λόγω της μικρής ωφέλιμης εμβέλειας των 200 χλμ που έχει.

Η νέα θέση του κινητού κρύβει αρκετές από τις πληροφορίες των οργάνων αλλά με μικρές μετακινήσεις του κεφαλιού έχεις πρόσβαση σε αυτές. Η ρευματοδότηση του από το καλώδιο της φόρτισης του Optimate ήταν εξαιρετική σε συνδυασμό με χρήση του ταχυφορτιστή USB της ίδιας εταιρείας που πουλιέται ως αξεσουάρ.

Μια άλλη ευχάριστη έκπληξη ήταν ότι αν και ο χαρακτήρας της μοτοσυκλέτας δεν μπορεί να θεωρηθεί ταξιδιωτικός, το πολύ χαμηλό της βάρος αντιστάθμιζε σε μεγάλο βαθμό τη κούραση που μπορούν να φέρουν οι διαρκείς εναλλαγές στις στροφές των επαρχιακών. Παρά το -μινιμαλίστικο- φόρτωμα, παρέμενε ευχάριστη και μπορούσες να παίζεις σε στροφές με αποτέλεσμα να καταπίνεις χιλιόμετρα χωρίς να το καταλαβαίνεις.

Χρησιμοποίησα περιοδικά (κυρίως σε Δομοκό και Μπράλο) τα θερμαινόμενα γκριπ, τα οποία λειτούργησαν ευεργετικά και συνέβαλλαν στο περιορισμό της γενικότερης καταπόνησης του σώματος.

Στα τελευταία 100 χλμ άρχισα να νιώθω κούραση αλλά μετά από το σύνολο των 690 χλμ που έγιναν εντός 12 ωρών, μπορώ να πω με ασφάλεια να πω ότι 500 χλμ σκορπισμένα στη διάρκεια ενός 24ώρου είναι πολύ εύκολη υπόθεση ως μονοκάβαλος. Η σχετικά σκληρή σέλα αποδείχθηκε αρκετά καλή αν συνυπολογίσει κανείς ότι εσκεμμένα δεν φόρεσα ούτε το ποδηλατικό κοντό κολάν με τις ενισχύσης. Γενικά η πρόκληση ήταν στο ασφαλές περιβάλλον της πατρίδας να καταπονηθώ για να παράγω συμπεράσματα στη πλησιέστερo δυνατό ταξιδιωτικό setup.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Kardabix

Μέλος
Περιοχή
Αγρίνιο
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
Yamaha XTZ 690
Στέφανε, δεν ξέρω αν έχεις αντισκηνο ή σκοπεύεις να πάρεις αλλά από σχετική έρευνα πού έχω κάνει η πιο ελαφριά είναι η camp minima sl. Τσέκαρε την , βγαίνει για 1 και 2 άτομα με βάρος 1.5 κιλά ή έκδοση για 2. Το υπόστρωμα της thermarest το ακριβό, με 6 cm πάχος έχει όγκο όσο ένα μισολιτρο αναψυκτικού και βάρος 300 grams . Αυτά τα δύο που σου ανέφερα είναι ότι πιο light αλλά θες 500 € και για τα δύο...
 

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R
Στέφανε, δεν ξέρω αν έχεις αντισκηνο ή σκοπεύεις να πάρεις αλλά από σχετική έρευνα πού έχω κάνει η πιο ελαφριά είναι η camp minima sl. Τσέκαρε την , βγαίνει για 1 και 2 άτομα με βάρος 1.5 κιλά ή έκδοση για 2. Το υπόστρωμα της thermarest το ακριβό, με 6 cm πάχος έχει όγκο όσο ένα μισολιτρο αναψυκτικού και βάρος 300 grams . Αυτά τα δύο που σου ανέφερα είναι ότι πιο light αλλά θες 500 € και για τα δύο...
Ωραίες προτάσεις!
Έχω πολλές σκηνές, μικρές και μεγάλες.... η αλήθεια είναι πως μικρότερη μου η Robens Starlight 1 είναι τέλεια αλλά το πρόβλημα μου είναι ότι αν και έχει σχετικά μικρό βάρος στα 1.8 kgr, έχει μήκος 39Cm που δεν τις επιτρέπει να χωρέσει σε μια από τις πλαστικές βαλίτσες. Υπόστρωμα έχω και φουσκωτό στα 5cm και καλό αυτοφούσκωτο στα 5cm, με μικρότερο όγκο σίγουρα το πρώτο αν και σίγουρα το thermarest είναι καλύτερο όλων.
Σε αυτή τη φάση δε θα κάνω άλλα έξοδα για τέτοιον εξοπλισμό. Σε ευχαριστώ πάντως για τις όμορφες προτάσεις, θα τις έχω υπόψιν μου.
 
Τελευταία επεξεργασία:

πυξιδας990

Μέλος
Περιοχή
Λεωνιδιο Τσακωνιας
Όνομα
μανωλης
Μοτό
aprilia DORSODURO RED
Τα μηχανακια αυτα τεινουν να καταριπτουν μυθους.Καπως ετσι ειχα στησει το dorso και μαλιστα ακριβως τις ιδιες εντυπωσεις ειχα αποκομισει.Διαβαζοντας την καταναλωση σου,εξωτερικο με με τα καλυτερα καυσιμα θα πας ακομα καλυτερα.Στις πλαινες θα προτεινα μεταχειρω ε21 ή ε22 της givi αν μπορεις να κανεις πατεντα μια βαση εκατερωθεν givi ή kappa.Αυτοματα θα ανεβεις 10 λιτρα πανω,κοιτα το δεν χανεις τιποτα.Επισης καλα τα προστατευτικα των μανετων,αλλα μια χουφτα θα αποδωσει καλυτερα ακομα και στην <κακια> στιγμη.

Τα μηχανακια αυτα το βασιλειο τους ειναι οι επαρχιακοι και πραγματικα περυσι τετοια εποχη με μια 800αρα που ειχα κανει σε παραλληλους δρομους σαν και σενα με το dorso ηταν απ τις καλυτερες εκδρομες μου.

Σου ευχομαι τις καλυτερες βολτες με το nuda,πραγματικα χαιρομαι ανθρωπους που ταξιδευουν με μηχανακια εναντια στον κανονα...
 

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R
Τα μηχανακια αυτα τεινουν να καταριπτουν μυθους.Καπως ετσι ειχα στησει το dorso και μαλιστα ακριβως τις ιδιες εντυπωσεις ειχα αποκομισει.Διαβαζοντας την καταναλωση σου,εξωτερικο με με τα καλυτερα καυσιμα θα πας ακομα καλυτερα.Στις πλαινες θα προτεινα μεταχειρω ε21 ή ε22 της givi αν μπορεις να κανεις πατεντα μια βαση εκατερωθεν givi ή kappa.Αυτοματα θα ανεβεις 10 λιτρα πανω,κοιτα το δεν χανεις τιποτα.Επισης καλα τα προστατευτικα των μανετων,αλλα μια χουφτα θα αποδωσει καλυτερα ακομα και στην <κακια> στιγμη.

Τα μηχανακια αυτα το βασιλειο τους ειναι οι επαρχιακοι και πραγματικα περυσι τετοια εποχη με μια 800αρα που ειχα κανει σε παραλληλους δρομους σαν και σενα με το dorso ηταν απ τις καλυτερες εκδρομες μου.

Σου ευχομαι τις καλυτερες βολτες με το nuda,πραγματικα χαιρομαι ανθρωπους που ταξιδευουν με μηχανακια εναντια στον κανονα...
Μανώλη σε ευχαριστώ για το σχόλιο και τις προτάσεις. Είναι εδώ και πολλά χρόνια φιλοσοφία μου να αυτοπεριορίζομαι από άποψη όγκου αποσκευών (κάποτε -πριν από πολλά χρόνια- ήμουν στο άλλο άκρο, όσο πιο πολλά τόσο πιο καλά). Όχι πια!
Στις υπάρχουσες βάσεις της Hepco & Becker που είναι τύπου C-bow υπάρχουν μαλακές βαλίτσες στα 26 λίτρα η κάθε μια, αλλά δεν τις προτίμησα. Αυτό με έχει οδηγήσει πολλές φορές σε ακριβές λύσεις στις επιλογές μου (όπως π.χ. ο εξοπλισμός κάμπινγκ που για να είναι μικρός και πρακτικός είναι πολύ ακριβός). Σημασία έχει πως ποτέ δεν έχω μετανιώσει για αυτήν μου την επιλογή.

Στον αντίποδα αυτής της φιλοσοφίας υπάρχει η απόλαυση. Χαίρομαι την μοτοσυκλέτα ακόμη και σε συνθήκες ταξιδιού, με σχετικά πολύ μικρούς συμβιβασμούς. Συνεχίζω να μπορώ να "παίζω" στα στροφιλίκια των επαρχιακών χωρίς κανένα αίσθημα επιπλέον βάρους ή προσαρμοσμένης οδήγησης. Με τον εξοπλισμό και τον ρουχισμό που είχα όπως ταξίδεψα στη Λάρισα προχθές, θα μπορούσα να τριγυρίζω 10 μέρες στην Ευρώπη με διαμονή σε μονόκλινο, πραγματικά ήμουν κομπλέ και κυρίως ήμουν άνετος και ανάλαφρος.
 

Foris 1993

Μέλος
Όνομα
chris
Μοτό
XLV
Πολύ ωραία εξάσκηση σφιχτή σε χρόνο αλλά μεγάλο πράγμα η εξοικείωση..Από κει και πέρα στην Ευρώπη δεν ξέρω εάν θες κάμπινγκ αλλά και η διαμονή σε μονοκλινο θα ήταν εξαιρετική καθώς σου αφαιρεί την οποία κούραση και μπορείς να εστιάσεις σε περισσότερα πράγματα.
 

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R
Πολύ ωραία εξάσκηση σφιχτή σε χρόνο αλλά μεγάλο πράγμα η εξοικείωση..Από κει και πέρα στην Ευρώπη δεν ξέρω εάν θες κάμπινγκ αλλά και η διαμονή σε μονοκλινο θα ήταν εξαιρετική καθώς σου αφαιρεί την οποία κούραση και μπορείς να εστιάσεις σε περισσότερα πράγματα.
Δυστυχώς λόγω συνθηκών το καλοκαίρι οι δαπάνες μου είναι υψηλότερες του μέσου όρου. Έτσι πρέπει να το ψάξω λίγο, γιατί θα ταξιδέψω μόνος και το μονόκλινο είναι πολύ κοντά στην αξία ενός δίκλινου. Μπορεί όμως και να αξίζει το κόπο καθώς η έξτρα tail bag δεν είναι και φθηνή (φυσικά υπάρχουν και φθηνότερες λύσεις).
:friendship:
 

KTiNoS

Μέλος
Όνομα
Athanassiou Nikos
Μοτό
XT 600 sm TDM 900
.Επισης καλα τα προστατευτικα των μανετων,αλλα μια χουφτα θα αποδωσει καλυτερα ακομα και στην <κακια> στιγμη
αυτό είδα κι εγώ (κόβει κρύο, νερό, πετραδάκια και άλλα πολλά)
 
Top Bottom