O υγροψυκτος boxer και η ιστορια πισω απ'αυτον!

black_hawk

Μέλος
Περιοχή
Κερκυρα
Όνομα
Θανασης
Μοτό
R 1200 GS
Εδω και 20 περιπου χρονια, ειχε ξεκινησει η αναζητηση τροπων για το πως ο κλασσικος αεροψυκτος boxer κινητηρας θα μορουσε να αντεπεξερχεται στις ολο και αυστηροτερες προδιαγραφες ΕURO (1-2-3-4 κλπ) που αφορουν την εκπομπη βλαβερων ρυπων στο περιβαλλον..

Η BMW, μη θελοντας βεβαια να εγκαταλειψει τον εμβληματικο της κινητηρα, ολο και εβρισκε διαφορα tricks για να αντεπεξερχεται και αυτα δεν τπτ αλλο παρα η αυξηση του κυβισμου (1000-1100-1150-1200 cc) και, βεβαια, η προσθηκη ελαιοψυξης.

Βεβαια, καποτε ο "κομπος φτανει στο χτενι" και ετσι κατεληξε στον προσφατα παρουσιασμενο R 1200 LC, μιας και η αυξηση του κυβισμου, (στα 1250 cc ας πουμε 'η 1300) μονο μικρη παραταση θα εδινε..

(Παρενθεση εδω: Γιατι οι αλλοι κατασκευαστες ακολουθουσαν αυτην την αυξηση κυβισμου, που η BMW εκανε απο αναγκη ενω αυτοι οχι, μιας και με τους υδροψυκτους κινητηρες τους και αναγκη δεν το ειχαν και ηδη σε υψηλοτερες αποδοσεις εφταναν ανετα? Θεμα prestige, μεσω των κυβικων? Χαζομαρα για μενα, μιας και αν δεν ειχαν ακολουθησει, ισως να'μασταν μια χαρα με 1000 cc, αλλα τελος παντων..)

Δεν ηταν ομως η πρωτη φορα που η BMW "επαιξε" με υδροψυκτο boxer!
Πισω, και μεταξυ των ετων 1989-1992, και με τους Georg Emmersberger (Desmodromics), Heinz Hege και Ralf Lewien. ειχε παρουσιασει το πρωτοτυπο "R1" με boxer υδροψυκτο κινητηρα!

Αλουμινενιο πλαισιο, εμπρός ανάρτηση Telelever με αναρτηση WP , Paralever και αξονα, 135-140 hp @ 11000 rpm, απο τετραβαλβιδο κινητηρα 996 cc, με επικεφαλης εκκεντροφορους, desmo συστημα κινησης βαλβιδων! και με συνολικο βαρος 165 κιλά!














Μονο 4 κομματια κατασκευαστηκαν, εκ των οποιων μονο το ενα λειτουργικο και η ιστορια σταματησε καπου εκει.. (Προφανως δεν χρειαζονταν ακομα να επιμεινουν στο project, μιας και ενας τετοιος κινητηρας πολυ δυσκολα θα μπορουσε να τα "βαλει", στην πιστα, με τα τετρακυλινδρα "θηρια" του ανταγωνισμου, ενω απο την αλλη, σαν αεροψυκτος, ηταν ακομα, μια χαρα για τα υπολοιπα μοντελα!..)

Υ.Γ. Οι πιο προσεκτικοι, θα παρατηρησατε ηδη βεβαια, τις ομοιοτητες με τον σημερινο υγροψυκτο boxer, ε? :rolleyes:
(Tην ελαφρα κλιση των κυλινδρων προς τα δεξια, την καθετη τροφοδοσια και την εξοδο των καυσαεριων απο την κατω μερια των κυλιδρων.. ;))

Καλο μεσημερι! :friendship:

(Πληροφοριες αντληθηκαν απο: http://thetrxproject.blogspot.gr/2011/03/my-favourite-bikes-bmw-r1-prototyp.html , http://jpramondon.blogspot.gr/2011/09/liquid-boxer.html )
 
Τελευταία επεξεργασία:

Phoenix

Gender fluid
ADVRIDE Team
Περιοχή
Χαλκιδα
Όνομα
Στεργιος
Μοτό
bmw r1250gs adve Θα σε σκισω maniac
χουσβαρνα 510 πιστολ
Βλέπω οτι η ενημέρωση σου ειναι σε πολυ υψηλό επιπεδο !!!!!
Μπράβο φιλε!!!
 

black_hawk

Μέλος
Περιοχή
Κερκυρα
Όνομα
Θανασης
Μοτό
R 1200 GS
Βλέπω οτι η ενημέρωση σου ειναι σε πολυ υψηλό επιπεδο !!!!!
Μπράβο φιλε!!!
Το παλευουμε! :p (Οποιος δεν κοιταζει και πισω, δεν μπορει να δει μπρος... ΓΕΝΙΚΩΣ! ;))
 

black_hawk

Μέλος
Περιοχή
Κερκυρα
Όνομα
Θανασης
Μοτό
R 1200 GS
Μηπως προσεξατε την τοποθετηση των ψυγειων??



Α-ΚΡΙ-ΒΩΣ! οτι μας παρουσιασε η Honda το 1998 με το VTR 1000 και την "πρωτοποριακη" (sic!) τοποθετηση των "ψυγειων"!


(H photo απο μεταποιημενο VTR, αλλα δειχνει πεντακαθαρα το τι εννοω.. :rolleyes: )

Μετα ακολουθησαν τα Varadero, αλλα και ΑΛΛΟΙ ΠΟΛΛΟΙ! με τελευταια την BMW, στο R 1200 LC! :hungover:
 
Top Bottom