Offroad Training...

AnotherFace

Μέλος
Περιοχή
Aθηνα
Όνομα
Πετρος
Μοτό
Adv950\hsq510
Έχει πολύ πλάκα στο 12.30 που για να δείξει το πως γυρνάς χρησιμοποιεί το BMW και όχι το ΚΤΜ. χαχαχα
Όσο τα αγαπάω τα ΚΤΜ άλλο τόσο με εκνευρίζουν ΟΛΑ που δεν κόβει μια το τιμόνι τους..
 

MoNiker

ΑνεΜελος...
Περιοχή
Πειραιας
Όνομα
Πανος
Μοτό
HUSQVARNA...sexy10 enduro
Γνωστες...αλλα πολυ βασικες-σημαντικες-αρχες απο τον ψηλο...σε δημοσιογραφους στο Peru για την παρουσιαση του ΚΤΜ 1290 R πριν το οδηγησουν σε χωματοδρομους με πλοηγο τον ιδιο.Στα αριστερα της εικονας διακρινεται και ο δικος μας...Τακης Μανιατης.
 

Srider

Βόρειο Μέλος
Περιοχή
Gothenburg - Sweden
Όνομα
Giorgos
Μοτό
Ténéré 700 World Raid | 2022
Στα αριστερα της εικονας διακρινεται και ο δικος μας...Τακης Μανιατης.
... ο οποίος περιέγραψε το 1290R σαν 1290 κυβικά με αίσθηση 500EXC στην άμμο
ρε τι άλλο θα ακούσουμε για να πουλήσουν . . .
 

KosmasKLE

KLEαρχος
Περιοχή
Μεταμόρφωση
Όνομα
Kosmas
Μοτό
KLE 500
Είπα να ανοίξω νέο τόπικ αλλά από την στιγμή που υπάρχουν σε αυτό ήδη κάποια βοηθητικά liks και βίντεο όσον αφορά για την αρχική εκπαίδευση στο offroad ας συνεχίσουμε εδώ.

Μεταφέρω εδώ και τα πολύ χρήσιμα tips του kordix που αναφέρθηκαν σε άλλο τοπικ:

Μερικά tips
- κατέβαζε λίγο την πίεση στα λάστιχα
-να οδηγάς στην αρχη σα να είσαι στον πιο γλυστερό δρόμο της Θεσσαλονίκης με ψιλόβροχο
-μαθε να διαβάζεις το τερέν, τι γλυστράει, τι κρατάει, βρες το ιδανικό πέρασμα
- όχι απότομες αυξομειώσεις στο γκάζι, το σταθερό γκάζι είναι σύμμαχος στα γλυστερά τερέν. Το ίδιο και με τα φρένα
-κοιτας μακριά, εκεί που θες να πας
-τα χέρια στο τιμόνι όχι πολύ σφιχτά και σε θέση π οι αγώνες.
- αναρτήσεις - κάνε πιο γρήγορη την απόσβεση συμπίεσης δηλαδή μερικά κλικ προς το (-)
-ενα ζευγάρι Michelin adv είναι ότι πρέπει για χαλαρές διελεύσεις. Αν έχει όμως γλίτσα ή λάσπη θες τακούνι. (Tkc 80, Michelin wild κτλ)
-αν πάει να πέσει το θεριό στατικά, μη προσπαθήσεις να το κρατήσεις με τα πόδια γιατί θα κάνεις ζημιά, συνήθως στα γοντατα , άστο να πέσει και το σηκώνεις με την παρέα.
-αν η πτώση δεν μαζεύεται, φύγε από τη μηχανή γρήγορα αν προλάβεις μη σου πλακώσει τα πόδια.

Αν έχετε λοιπόν και κάποια άλλα tips ή και σχετικά βίντεο καλοδεχούμενα.
 

KosmasKLE

KLEαρχος
Περιοχή
Μεταμόρφωση
Όνομα
Kosmas
Μοτό
KLE 500
Ερώτηση δική μου.
Όπως βλέπετε την φωτογραφία πιστεύεται ότι το τιμόνι μου χρειάζεται λίγο σήκωμα έτσι ώστε να έχω πιο σωστή στάση του σώματος όσων αφορά τα χέρια μου ή είναι ΟΚ όπως είναι?
Έχω την αίσθηση ότι πρέπει να έχω τα χέρια μου τεντωμένα (ενώ δεν πρέπει) για να έχω το σώμα μου σε αυτή την στάση.
Αν λυγίσω τους αγκώνες μεγαλώνει το σκύψιμο.

 

mxersraz

Βοσκός
Περιοχή
Κρήτη
Όνομα
Ορέστης
Μοτό
xrv750 , crf450
Ερώτηση δική μου.
Όπως βλέπετε την φωτογραφία πιστεύεται ότι το τιμόνι μου χρειάζεται λίγο σήκωμα έτσι ώστε να έχω πιο σωστή στάση του σώματος όσων αφορά τα χέρια μου ή είναι ΟΚ όπως είναι?
Έχω την αίσθηση ότι πρέπει να έχω τα χέρια μου τεντωμένα (ενώ δεν πρέπει) για να έχω το σώμα μου σε αυτή την στάση.
Αν λυγίσω τους αγκώνες μεγαλώνει το σκύψιμο.

Ναι Κοσμά, θέλει σήκωμα 2-3 πόντους σίγουρα. Ειδικά στην πρώτη φωτό φαίνεται περισσότερο. Ψάξου και με τις γωνίες του τιμονιού καθώς παίζουν σημαντικό ρόλο.
Αυτό που ίσως σου φανεί περιοριστικό στο χώμα, είναι η απόσταση από το έδαφος.
 

GiorgosGS1200

Μέλος
Περιοχή
Πάφος
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
R1200GS, 2007
Όπως σε βλέπω στις φωτό, γνώμη μου είναι να φέρεις το τιμόνι πιο μπροστά ώστε οι καρποί σου να είναι ευθείς και να λυγίζεις τα γόνατα περισσότερο ώστε να λειτουργούν σαν έξτρα ανάρτηση.
Αν ψηλώσεις το τιμόνι υπερβολικά, θα σε πιάσει πόνος στη μέση.
Εγώ έπαθα και έμαθα...
 

KosmasKLE

KLEαρχος
Περιοχή
Μεταμόρφωση
Όνομα
Kosmas
Μοτό
KLE 500
Ναι Κοσμά, θέλει σήκωμα 2-3 πόντους σίγουρα. Ειδικά στην πρώτη φωτό φαίνεται περισσότερο. Ψάξου και με τις γωνίες του τιμονιού καθώς παίζουν σημαντικό ρόλο.
Αυτό που ίσως σου φανεί περιοριστικό στο χώμα, είναι η απόσταση από το έδαφος.
Όπως σε βλέπω στις φωτό, γνώμη μου είναι να φέρεις το τιμόνι πιο μπροστά ώστε οι καρποί σου να είναι ευθείς και να λυγίζεις τα γόνατα περισσότερο ώστε να λειτουργούν σαν έξτρα ανάρτηση.
Αν ψηλώσεις το τιμόνι υπερβολικά, θα σε πιάσει πόνος στη μέση.
Εγώ έπαθα και έμαθα...
Αυτή την αίσθηση είχα και εγώ στις προπονήσεις που έκανα. Ότι για να έχω τα χέρια μου ανοιχτά και όχι τεντωμένα όπως στις φωτογραφίες θα πρέπει να παίξω με το τιμόνι προς τα πάνω.
Θα το φτιάξω από βδομάδα.

Ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας.:friendship:
 

mitsosdom

GOA
Περιοχή
Patras
Όνομα
Dimitris
Μοτό
KLE 500
Και...για πειτε,υπαρχει καποιος τροπος να δοκιμασουμε ποσο υψος να προσθεσουμε ή αγοραζουμε risers και αν δν μας κανουν ,παιρνουμε πιο ψηλα ,μεχρι να βρουμε αυτα που μας ταιριαζουν?

Sent from my Mi A3 using Tapatalk
 

Λευκάδιος

Μέλος
Περιοχή
West Side Athens
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
BRP
Και...για πειτε,υπαρχει καποιος τροπος να δοκιμασουμε ποσο υψος να προσθεσουμε ή αγοραζουμε risers και αν δν μας κανουν ,παιρνουμε πιο ψηλα ,μεχρι να βρουμε αυτα που μας ταιριαζουν?

Sent from my Mi A3 using Tapatalk
Αρχικά μπορείς να κάνεις αυτό που γράφτηκε παραπάνω. Δηλαδή φέρνοντας το τιμόνι πιο μπροστά μπορεί να κερδίσεις στα άκρα του κάνα δυο πόντους ύψος (ίσως και λίγο παραπάνω). Σε αυτή την περίπτωση θα δεις μεγάλη διαφορά σε όρθια οδήγηση αλλά αν το παρακάνεις μπορεί να ενοχλεί στους ώμους όταν οδηγείς καθιστός. Μια δοκιμή πάντως είναι γρήγορη και ανέξοδη.
Υπάρχουν και ρυθμιζόμενοι αποστάτες όπως αυτοί 7/8" 22MM ADJUSTABLE Motorcycle Bike Handlebar Bar Mount Clamp Riser Risers
Βρίσκεις και Ελλάδα τέτοιον τύπο,τους χρησιμοποιώ πολλά χρόνια χωρίς πρόβλημα. Αυτοί έχουν να κάνουν και με το προς τα που 'δειχνουν' τα εργοστασιακα καβαλετα. Δηλαδή αν η κλίση τους είναι προς τον αναβάτη όταν μπουν οι αποστάτες (και ειδικά αν είναι μεγάλοι σε ύψος) το τιμόνι αναγκαστικά θα έρθει ακόμα πιο κοντά στον αναβάτη και αυτό μπορεί να μην είναι επιθυμητό.
Υπάρχουν και οι ROX που παρέχουν περισσότερες ρυθμίσεις αλλά είναι σαφώς ακριβότεροι 2" Pivoting Bar Risers for 7/8" OR 1 1/8" Handlebar
Κυκλοφορούν και φτηνά Κινέζικα αντίγραφα rox αλλά προσωπικά δεν θα τα έβαζα ειδικά για χωμάτινη χρήση..
Γενικα με τους αποστάτες δεν θέλει ακρότητες (πχ +5 πόντους) γιατί όσο το τιμόνι απομακρύνεται σε ύψος χάνεται η αίσθηση του τι συμβαίνει στο κάτω μέρος του μπροστινού.
Συν ότι αρκετά μοντέλα μοτό δεν έχουν μακριές ντίζες/καλώδια για ακραία ανύψωση τιμονιού.
Από την άλλη υπάρχουν και αναβάτες (ασχέτως ύψους) που δεν τους θέλουν καθόλου και αρκούνται σε μια αλλαγή τιμονιού.
 
Τελευταία επεξεργασία:

mitsosdom

GOA
Περιοχή
Patras
Όνομα
Dimitris
Μοτό
KLE 500
Αρχικά μπορείς να κάνεις αυτό που γράφτηκε παραπάνω. Δηλαδή φέρνοντας το τιμόνι πιο μπροστά μπορεί να κερδίσεις στα άκρα του κάνα δυο πόντους ύψος (ίσως και λίγο παραπάνω). Σε αυτή την περίπτωση θα δεις μεγάλη διαφορά σε όρθια οδήγηση αλλά αν το παρακάνεις μπορεί να ενοχλεί στους ώμους όταν οδηγείς καθιστός. Μια δοκιμή πάντως είναι γρήγορη και ανέξοδη.
Υπάρχουν και ρυθμιζόμενοι αποστάτες όπως αυτοί 7/8" 22MM ADJUSTABLE Motorcycle Bike Handlebar Bar Mount Clamp Riser Risers
Βρίσκεις και Ελλάδα τέτοιον τύπο,τους χρησιμοποιώ πολλά χρόνια χωρίς πρόβλημα. Αυτοί έχουν να κάνουν και με το προς τα που 'δειχνουν' τα εργοστασιακα καβαλετα. Δηλαδή αν η κλίση τους είναι προς τον αναβάτη όταν μπουν οι αποστάτες (και ειδικά αν είναι μεγάλοι σε ύψος) το τιμόνι αναγκαστικά θα έρθει ακόμα πιο κοντά στον αναβάτη και αυτό μπορεί να μην είναι επιθυμητό.
Υπάρχουν και οι ROX που παρέχουν περισσότερες ρυθμίσεις αλλά είναι σαφώς ακριβότεροι 2" Pivoting Bar Risers for 7/8" OR 1 1/8" Handlebar
Κυκλοφορούν και φτηνά Κινέζικα αντίγραφα rox αλλά προσωπικά δεν θα τα έβαζα ειδικά για χωμάτινη χρήση..
Γενικα με τους αποστάτες δεν θέλει ακρότητες (πχ +5 πόντους) γιατί όσο το τιμόνι απομακρύνεται σε ύψος χάνεται η αίσθηση του τι συμβαίνει στο κάτω μέρος του μπροστινού.
Συν ότι αρκετά μοντέλα μοτό δεν έχουν μακριές ντίζες/καλώδια για ακραία ανύψωση τιμονιού.
Από την άλλη υπάρχουν και αναβάτες (ασχέτως ύψους) που δεν τους θέλουν καθόλου και αρκούνται σε μια αλλαγή τιμονιού.
κατατοπιστικοτατος!! Ευχαριστω πολυ :l2:!
 

tasosdr

Μέλος
Περιοχή
νεα μακρη
Όνομα
tasos
Μοτό
Husqvarna te630
Honda forza 350
Honda vision 110
Πολύ χοντρικά η απόσταση μαρσπιέ-τιμόνι x2 να είναι το ύψος σου.Αν έχεις ύψος γύρω στο 1,80μ θα βρεις την ρύθμιση,από εκεί και πάνω αρχίζουν τα προβλήματα(αποστάτες τιμονιού ή χαμήλωμα μαρσπιέ) ή στην τελική λυγισμένα γόνατα.
 

PanosP

Μέλος
Όνομα
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
Μοτό
Yamaha Tenere 700, (x) Honda CRF 250 Rally
και κλίση σε μανέτες συμπλέκτη/φρένου..εμένα με βοηθησε αρκετά όταν τις αλλαξα για οδήγηση όρθιος ώστε να έχω λιγοτερο λυγισμα σε καρπούς
 

KosmasKLE

KLEαρχος
Περιοχή
Μεταμόρφωση
Όνομα
Kosmas
Μοτό
KLE 500
Να και κάτι άλλο που δεν το ήξερα και το διάβασα τυχαία σε άλλο τοπικ από τον gsmaniac και είναι καλό να αναφερθεί και εδώ:
Πριν μπεις στο χώμα να κρυώσεις καλά τα λάστιχα από την άσφαλτο
Διαφορετικά θα πας για λάστιχα μετά.
Παρακαλώ να αναλυθεί.
Ισχύει σε όλες τις περιπτώσεις?
Μετά από πόση ώρα ή χλμ άσφαλτο περιμένουμε πριν μπούμε χώμα?
 

XR Maniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
NX 650-HRC Gandhi!!
s1000xr
Δεν χρειάζεται πολύ ανάλυση Κοσμά.
Όταν είναι πολύ ζεστά από την άσφαλτο και μπαίνεις χώμα, οι πέτρες χαλάνε τη γόμα.
5 με 10 λεπτακια στάση και δεν θα υπάρχει πρόβλημα.
 
Top Bottom