Pirelli Scorpion Rally STR

XLGeorge

Μέλος
Όνομα
George
Μοτό
αργά τζαμπανέζικα
@jon t: Γιαννη, ξερω που το ειδες αυτο γιατι το ειδα κι'εγω ;) πολλοι ταξιδιωτες στο εξωτερικο κουβαλανε μαζι τους ενα "bead breaker" για να ξεκολανε το πισω λαστιχο.

Στα περισοτερα λαστιχα παντως η δουλεια γινεται πατωντας το με το πλαϊνο σταντ, ακομα και αν ειναι κανεις μονος και εχει βγαλει τον πισω τροχο, εχοντας τη μηχανη στο κεντρικο σταντ. Το μπροστικο ξεκολαει ανετα πατωντας το με το ποδι.
 

jon t

Μέλος
Όνομα
ΓΙΑΝΝΗΣ
Μοτό
Honda CRF1100L
@jon t: Γιαννη, ξερω που το ειδες αυτο γιατι το ειδα κι'εγω ;) πολλοι ταξιδιωτες στο εξωτερικο κουβαλανε μαζι τους ενα "bead breaker" για να ξεκολανε το πισω λαστιχο.

Στα περισοτερα λαστιχα παντως η δουλεια γινεται πατωντας το με το πλαϊνο σταντ, ακομα και αν ειναι κανεις μονος και εχει βγαλει τον πισω τροχο, εχοντας τη μηχανη στο κεντρικο σταντ. Το μπροστικο ξεκολαει ανετα πατωντας το με το ποδι.
Γιώργο το βρήκα με 45 (κομπλέ με μεταφορικά) ευρώ στο ebay και το παρήγγειλα - οπότε θα δοκιμαστεί.

Απλά αν κάνει αυτά που λέει, παύουν οι ενδοιασμοί για ορισμένα ελαστικά και δίνει αυτοπεποίθηση στους μοναχικούς και όχι μόνο ταξιδιώτες.;)

(Συγνώμη για την παρεμβολή στο post :))
 

k0k0s

Μέτζη του νεούκτη
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κωστας
Μοτό
XTZ750 / DL650 / 1090R / Vespa 50s
Απ'οτι εχω διαβασει απο πολλους χρηστες μια χαρα κανει αυτα που λεει.

Απλα επιμενω οτι πχ στα Mitas Dakar, δεν ειναι το προβλημα το πως θα το ξεζανταρεις αλλα στο πως θα το παλεψεις να το ζανταρεις με κουταλες. Η δυσκολια εγκειται στο να περασει το δευτερο πλαινο γυρω απο το στεφανι της ζαντας.

Για την ιστορια, το κολπο με τα μεγαλα δεματικα για εμενα δουλευει μια χαρα, αλλα δεν το εχω δοκιμασει ποτε με λαστιχα τυπου Μπρους Γουιλις (πολυ σκληρα για να φορεθουνε).
 

XLGeorge

Μέλος
Όνομα
George
Μοτό
αργά τζαμπανέζικα
Γιώργο το βρήκα με 45 (κομπλέ με μεταφορικά) ευρώ στο ebay και το παρήγγειλα - οπότε θα δοκιμαστεί.

Απλά αν κάνει αυτά που λέει, παύουν οι ενδοιασμοί για ορισμένα ελαστικά και δίνει αυτοπεποίθηση στους μοναχικούς και όχι μόνο ταξιδιώτες.;)
Ισως θαπρεπε να τοχα παρει κι'εγω Γιαννη, ειδικα για κει που ξεκιναω μονος, αλλα στο παρελθον εχω ξεκολησει το πισω με το πλαϊνο σταντ - μονο με το πισω Rally STR κολλησα, για να ξαναρθουμε και στο θεμα :)
 
Τελευταία επεξεργασία:

XLGeorge

Μέλος
Όνομα
George
Μοτό
αργά τζαμπανέζικα
Απλα επιμενω οτι πχ στα Mitas Dakar, δεν ειναι το προβλημα το πως θα το ξεζανταρεις αλλα στο πως θα το παλεψεις να το ζανταρεις με κουταλες. Η δυσκολια εγκειται στο να περασει το δευτερο πλαινο γυρω απο το στεφανι της ζαντας.
Ε ναι, η μεγαλη δυσκολια ειναι να ζανταρει κανεις λαστιχα με σκληρα πλαϊνα καθως τοχω δει το εργο :rolleyes: για τα Mitas Dakar παντως ολοι λενε οτι δεν παιζει με τιποτα αλλαγη σαμπρελας στην ακρη του δρομου.
 

kavadias

Μέλος
Περιοχή
there and back again
Όνομα
Τάσος
Μοτό
KTM 1290 SA '15
KTM 690 Enduro '08
KTM EXC 250 '06
Να γράψω και γω μια γνώμη για αυτά μιας και τα δούλεψα λίγο σε 1200GS Adv.

Καταρχάς είναι πολύ μαλακά. ΠΟΛΥ μαλακά. Φθορά μετά από περίπου 7000χλμ.



το πίσω πρακτικά για πέταμα, το μπροστινό δεν το κόβω να μου βγάλει άλλο ένα ολόκληρο για πισινό (αναλογία 1:2) . Αλλά μάλλον θα το δοκιμάσω :)

Σε γενικές γραμμές με άρεσε. Η πρόσφυση του στην άσφαλτο είναι πάρα πολύ καλή. Όχι απλά για 80/20 λάστιχο αλλά πραγματικά πολύ καλή. Το μηχανάκι κολλάει κάτω σα να φοράει street λάστιχα.. scorpion trail 2 ξέρω γω. Πολύ καλή πληροφόρηση, και σε χαλασμένη άσφαλτο με χαλίκια, χώματα κλπ. ένιωσα καλύτερη συμπεριφορά από καθαρά street λάστιχο.

Στο χώμα μικτά αισθήματα. Το περίμενα καλύτερο. Δεν είναι τακούνι. Δεν δίνει την αίσθηση ότι φοράς έστω και μικτό - ελαφρά τακουνάτο λάστιχο.
Έχει καλύτερο τιμόνι στο στεγνό απ' το Scorpion Trail 2. Έχει γενικώς ελαφρώς καλύτερη συμπεριφορά σε στεγνό χώμα από κάποιο καθαρά street λάστιχο. Καλύτερη πληροφόρηση, λιγότερο κούνημα κλπ. μάλλον οφείλετε στην κορώνα του.

Σε λάσπη σε πουλάει με το καλημέρα, πήγα να το εμπιστευτώ και χόρεψα καρσιλαμά με το μηχανάκι. Με τα μεγάλα ενιαία blocks στα τακούνια δεν αυτοκαθαρίζεται εύκολα - θέλει προσοχή. Χειμώνα δεν θα τα έβαζα για μικτές διαδρομές.. καλοκαίρι όμως Έλλαδα σε μικτά τουρς μάλλον θαναι πρώτη μου επιλογή.

Καθαρά προσωπική αίσθηση, YMMV.
 

k0k0s

Μέτζη του νεούκτη
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κωστας
Μοτό
XTZ750 / DL650 / 1090R / Vespa 50s
Απ'όσο εμαθα η Pirelli εβγαλε νεο αναβαθμισμένο μπροστινο STR που πλεον εχει σχεδον ιδιο πελμα με το πισω, για λιγότερους κραδασμους και καλυτερη αντοχη. Το κυριο χαρακτηριστικο του ειναι οτι τα εξωτερικα τακουνια πλεον ειναι γεφυρωμενα με τα εσωτερικα.

 

XLGeorge

Μέλος
Όνομα
George
Μοτό
αργά τζαμπανέζικα
Προχθες πατησα καρφι στο πισω Rally STR του CRF λιγο πριν τον Αθανασιο Διακο στα Βαρδουσια και η δουλεια αλλαγης σαμπρελας εγινε στην πλατεια, πινοντας καφεδακια που παραγγειλαμε απο τον Ραβανη (το μαγαζι της πλατειας) και ο οποιος μας εδωσε και ενα χαρτονι να κανουμε πανω εκει τη δουλεια. Ητανε η πρωτη φορα που χρειαστηκε ν'αλλαξω πισω σαμπρελα σε 150αρι TL λαστιχο στο δρομο, δινω μερικα tips τα οποια ειναι πολυ σημαντικα σε τετοιο φαρδυ λαστιχο με σκληρουτσικα πλαινα.

Αρχικα, το "σπασιμο" του λαστιχου εγινε με το πλαινο σταντ αλλης μηχανης. Ο πισω τροχος του CRF εχει safety bead για να μη φευγει το λαστιχο απο τη θεση του αν κλαταρει και αυτο κανει το σπασιμο αρκετα δυσκολο. Οπως εχω γραψει αλλου, θελει βοηθεια απο το πλαινο σταντ αλλης μηχανης ή της δικης μας αν εχουμε κεντρικο σταντ.

Το να ξαναζανταριστει το λαστιχο βοηθανε τα εξης tips. Αφου βαλουμε τη σαμπρελα και περασουμε τη βαλβιδα απο την τρυπα (το τελευταιο αρκετα δυσκολο σε τετοιο φαρδυ/σκληρουτσικο λαστιχο), βιδωνουμε το παξιμαδι ΕΛΑΧΙΣΤΑ, ισα να πιασει. Ο λογος ειναι οτι πρεπει η σαμπρελα ναχει το μεγιστο δυνατο παιξιμο εσωτερικα ωστε να μπορεσει το πλαινο του ελαστικου να περασει απο κατω. Και ξεκιναμε το ζανταρισμα του ελαστικου απο την ΜΕΡΙΑ ΤΗΣ ΒΑΛΒΙΔΑΣ. Αφου ζανταρουμε σχετικα ευκολα το μισο και πλεον λαστιχο, το παταμε ωστε να μπει ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΑΥΛΑΚΙ πριν δοκιμασουμε να βαλουμε το υπολοιπο μισο. Εδω χρειαζονται 4 χερια, αν ειμαστε μονοι μας παταμε το λαστιχο με τα γονατα να κρατηθει μεσα ενω βαζουμε το υπολοιπο λιγο-λιγο και εχοντας φυσικα βαλει καποιο λιπαντικο στο τελευταιο μισο (πχ σαπουνι κλπ). Αυτα, δε θελει δυναμη, tyre lever extensions και άλλα τετοια, αλλά απλα τροπο και σωστη τεχνικη. Σε στενοτερα tube-type λαστιχα ολα αυτα εχουν μικροτερη σημασια καθως το λαστιχο ζανταρεται πολυ πιο ευκολα.


Στην επομενη φωτο φαινεται ποσο πρεπει ναχει περαστει το παξιμαδι.




Και μια φωτο απο τη χθεσινη διαδικασια.

 
Τελευταία επεξεργασία:

Aldebaran

Πορτοκαλί μέλος.
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 690 Enduro '08
Voge SR4 Max
XLGeorge

Thanks for the tip George :ok:

Νομίζεις ότι θα μπορέσω να το κάνω στο πισινό μου mitas E09 Dakar??
:blh:


Σου θυμίζω ότι είμαι πολύ δυνατό παιδί
:pointu:
 

XR Maniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
NX 650-HRC Gandhi!!
s1000xr
Νομίζω ότι είναι λάθος που βάζουν σαμπρέλες σε τέτοια διάσταση.
Πολύ ταλαιπωρία για το τίποτα.
 

XLGeorge

Μέλος
Όνομα
George
Μοτό
αργά τζαμπανέζικα
XLGeorge

Thanks for the tip George :ok:

Νομίζεις ότι θα μπορέσω να το κάνω στο πισινό μου mitas E09 Dakar??
:blh:


Σου θυμίζω ότι είμαι πολύ δυνατό παιδί
:pointu:
Ενας αμερικ(λ)ανος σε καποιο ξενο forum λεει οτι το καταφερε σε ακριβως αυτο το λαστιχο αλλα δεν το συνισταει - "don't do this at home" :p Με Mitas Dakar ουτε καν δεματικα δε χρειαζεσαι καθως το λαστιχο δε παει πουθενα, οποτε πας σιγα-σιγα μεχρι καποιο λαστιχαδικο ;):ok:

ΥΓ Τα 150/70-18 λαστιχα στα οποια εχω δοκιμασει αλλαγη σαμπρελας ειναι τα Pirelli Rally STR (TL), Conti TKC70 (TL) και Conti TKC80 (TT) - στο τελευταιο γινεται σχετικα ευκολα.
 
Τελευταία επεξεργασία:

kordix

Μέλος
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
PP27
Και πιο στενά λάστιχα, πχ το μοτοκρος Χ30 Bridgestone 110/100/18 πολύ δύσκολα ζαντάρει - ξεζαντάρει.

Δοκίμασα μέσα στο καλοκαίρι να βάλω ένα τέτοιο αλλά του έσπασα τον σκελετό. Δοκίμασα τα πάντα, λούστηκα και με ούλτρεξ αλλά δεν είδα, δουλειά δεν έγινε.

Οπότε αν κάποιος σαμπρελάτος σκοπεύει να ταξιδέψει μόνος, καλό είναι να επιλέξει ελαστικό εύκολο στην αλλαγή σαμπρέλας.
 

XLGeorge

Μέλος
Όνομα
George
Μοτό
αργά τζαμπανέζικα
Και πιο στενά λάστιχα, πχ το μοτοκρος Χ30 Bridgestone 110/100/18 πολύ δύσκολα ζαντάρει - ξεζαντάρει.

Δοκίμασα μέσα στο καλοκαίρι να βάλω ένα τέτοιο αλλά του έσπασα τον σκελετό. Δοκίμασα τα πάντα, λούστηκα και με ούλτρεξ αλλά δεν είδα, δουλειά δεν έγινε.
Ενταξει, αυτο ειναι ειδικο/σκληρο MX λαστιχο, τα συνηθη on-off λαστιχα 120 κ 130 σε μεσαια on-off ή 4.60 σε 250αρια ειναι σαφως πιο ευκολα, μονο το Anlas CapraX 130 ητανε σχετικα σκληρο αλλα και παλι εμπαινε.


Οπότε αν κάποιος σαμπρελάτος σκοπεύει να ταξιδέψει μόνος, καλό είναι να επιλέξει ελαστικό εύκολο στην αλλαγή σαμπρέλας.
Ακριβως Κωστα :ok: και γι'αυτο βαζω εδω αυτες τις πληροφοριες. Την πατησαμε μια φορα στο πουθενισταν, οποτε καλο ειναι να παιρνουμε τα μετρα μας.
 
Τελευταία επεξεργασία:

jon t

Μέλος
Όνομα
ΓΙΑΝΝΗΣ
Μοτό
Honda CRF1100L
XLGeorge Γιώργο το "μαραφέτι" BeeadPro τελικά βοηθάει καθόλου?

Τα μακρύτερα δικά μου δεν τα έχω δοκιμάσει ακόμα, τα είχα δανείσει και δεν έχουν επιστρέψει ακόμα..... :(
 

XLGeorge

Μέλος
Όνομα
George
Μοτό
αργά τζαμπανέζικα
XLGeorge Γιώργο το "μαραφέτι" BeeadPro τελικά βοηθάει καθόλου?

Τα μακρύτερα δικά μου δεν τα έχω δοκιμάσει ακόμα, τα είχα δανείσει και δεν έχουν επιστρέψει ακόμα..... :(
Γιαννη, αυτη τη φορα υπηρχανε αλλα δυο μηχανακια στην παρεα, το ενα μαλιστα το "χωμα-dero" του manosxlv το οποιο θα ξεκολλαγε και λαστιχο τρακτερ με το βαρος του :D οποτε δεν χρειαστηκε να χρησιμοποιησω τους λεβιεδες BeadPro, η δουλεια εγινε μονο με το πλαινο σταντ. Αλλα ειχα χρησιμοποιησει παλιοτερα τους λεβιεδες στο γκαραζ μου προσπαθωντας να ξεκολλησω το πισω TKC70: μονο με τους λεβιεδες δεν το καταφερα, το θεμα ειναι να μπορεσει κανεις να σπρωξει τους λεβιεδες ΜΕΧΡΙ τη ζαντα πριν κανει μοχλο για να σπασει το λαστιχο και αυτο ειναι δυσκολο. Αλλα αν πατησει κανεις το λαστιχο με το πλαινο σταντ της μηχανης του (πρεπει να υπαρχει κεντρικο σταντ με το λαστιχο βγαλμενο), τοτε μπαινουν οι λεβιεδες μεχρι μεσα και σπαει το λαστιχο.

Ειχα γραψει σχετικα ΕΔΩ
 

XLGeorge

Μέλος
Όνομα
George
Μοτό
αργά τζαμπανέζικα
Επανερχομαι στο Rally STR για να πω οτι οταν ειναι στα τελευταια του, δηλ με βαθος πελματος λιγοτερο απο 3 χιλιοστα, γινεται εως και επικινδυνο στο χωμα. Ακομη και οταν ειναι σχετικα καινουργιο με βαθυ πελμα εχει την ταση να διωχνει απροειδοποιητα σε μαλακα χωματα και λασπες, οπως εχει γραφει προηγουμενα στο νημα, αλλα αυτο το φαινομενο συμβαινει πια σε οποιοδηποτε (ξερο) τεραιν με σχετικα μικρη προσφυση οταν το πελμα του μειωθει αρκετα.

Το δικο μου πισω με 8000χμ ειχε ακομη 2.5 χιλιοστα τακουνι, οποτε ειπα να το βαλω πανω τωρα το καλοκαιρι να το τελειωσω. Στην ασφαλτο επιτρεπει ακομη ξυσιμο αυτιων και σε χαλαρα ανωδυνα περασματα σε ευκολο χωμα ειναι ακομη ok, αλλα οταν τα πραγματα δυσκολεψουν στο χωμα και η προσφυση ειναι λιγοτερη, πχ σε σαθρα κομματια, παντιλικωνει στο παραμικρο μη-χειρουργικο ανοιγμα του γκαζιου :oops: Εμπλεξα μαζι του προσφατα σε καποια δυσκολα κομματια στη Βαλια Καλντα και στο σπαστηρι Αετομηλιτσα - Μνημειο Γραμμου και ταλαιπωρηθηκα.

Οποτε αν ειναι να το φαει κανείς μεχρι πχ 1 χιλιοστο πελμα, τα τελευταια 2000χμ ειναι μονο για ασφαλτο ή απολυτα ανωδυνο χωμα.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Top Bottom