@allen Θανάση, επέτρεψε μου να σου πω την άποψη μου μιας και ήμουν κάτοχος 1200GSΑ, F800GS, 1290SA και 1190R (με αυτή τη σειρά).
Βασικά πούλησα το 1190R την προηγούμενη εβδομάδα και τώρα είμαι χωρίς μηχανή. Ο λόγος είναι ότι δεν πρόκειται να την οδηγήσω για αυτή τη σεζόν και μάλλον ούτε του χρόνου.
Τα ετήσια έξοδα (2000 ευρώ για ασφάλεια, πάρκινγκ και απλό σέρβις) με ώθησαν στη πώληση.
Πάμε όμως στην ουσία σε αυτό που ρωτάς:
Είχα ολοκαίνουργια 1200GSA του 2009 (με μονό εκκεντροφόρο). Την πούλησα μετά από 4 χρόνια κτήσης γιατί ήμουν μόλις 32 χρονών και έκανα τεστ ράϊντ το 1190 όταν βγήκε το 2013.
Εκεί κατάλαβα ότι το 1200GSA δεν μου κάνει... Ήθελα γκάζι και την αίσθηση της ελαφριάς μοτοσυκλέτας.
Έμεινα χωρίς μηχανή για 1 χρόνο και μετά πήρα το F800GS. Μέγα λάθος... Τη σύγκρινα όλη την ώρα ανεπαίσθητα με το 1200GSA και το 1190 που το έκανα συχνά πυκνά τεστ ράϊντ (σε κάποια φάση το είχα μια ολόκληρη ημέρα). Το 800GS ήταν μια μηχανή που απλά την οδηγούσες να πας στον προορισμό σου, καμία συγκίνηση. Αναρτήσεις χάλια (συγκριτικά με 1200GS & 1190) και φρένα μέτρια.
Κάλυψη από αέρα χάλια... Είχα τρομερούς πονοκεφάλους από τους στροβιλισμούς, ο αυχένας μου δούλευε υπερωρίες...
Μετά πήρα το άσπρο 1290SA με το μεγάλο ντεπόζιτο. Βαθιές συγκινήσεις! Τρομερές αναρτήσεις, φρένα, κάλυψη από αέρα και φανταστικό μοτέρ! Τρελή δύναμη παντού!
Αυτή η μηχανή είναι για πανευρωπαϊκά ταξίδια με πέρασμα οπωσδήποτε από Γερμανική autobahn! Βοηθούσε και ο 19ης μπροστινός τροχός (σε σχέση με το F800GS και το 1190R που απέκτησα μετά).
Τη κράτησα για 2 σεζόν και την έδωσα για λόγους αξιοπιστίας. Είχα μικρά θεματάκια που η ΚΤΜ Σουηδίας δεν με βοηθούσε να λυθούν οπότε την έκανα ανταλλαγή με 1190R του 2016! Έμπαινα και περισσότερο χώμα, οπότε η αλλαγή μου φαινόταν φυσιολογική.
Το 1190R το πήρα φουλ τούμπανο από εξοπλισμό (εκτός από βαλίτσες, οι οποίες δεν με απασχολούσαν γιατί δεν θα πήγαινα δικάβαλος ταξίδι για τα αρκετά επόμενα χρόνια).
Δεν μου έβγαλε κανένα πρόβλημα και δεν έδειχνε κανένα ψεγάδι. Νομίζω πως ευθύνεται το γεγονός ότι ήταν το τελευταίο έτος παραγωγής και όλα τα θεματάκια είχαν λυθεί.
Έχει φανταστικό μοτέρ, αναρτήσεις και φρένα! Η κάλυψη από τον αέρα δεν μπορεί να συγκριθεί με το 1200GSA ούτε κ με το 1290SA. Από το F800GS αρκετά καλύτερο πάντως σε αυτόν τον τομέα.
Αν και έχει 21" μπροστινό τροχό στρίβει φανταστικά και ταξίδι εθνική πάει συνεχόμενα 140 ΚΜ/ώρα χωρίς πρόβλημα και χωρίς ίχνος κουνήματος του μπροστινού. Είχα βάλει έξτρα άφτερ μάρκετ σταμπιλάϊζερ αν και με το μαμά τα πήγαινε περίφημα. Απλά με το άφτερ μάρκετ δεν πέρναγαν στα χέρια τρανταγμοί να το πω έτσι απλά, εξαφανιζόταν κάθε είδος κοσκινήσματος. Στο χώμα το άφτερ μάρκετ σταμπιλάϊζερ έκανε μεγάλη διαφορά και αισθητή την παρουσία του.
Με το φουλ εξοπλισμένο 1190R κατάλαβα το εξής: ότι όλα τα έξτρας είναι άχρηστα... Δεν χρειάζεσαι ούτε έξτρα πάνω κάγκελα που προσθέτουν βάρος (η μαμά έχει μελετήσει τι χρειάζεται και το έχει βάλει), ούτε έξτρα προστατευτικό αλυσίδας, κτλ. κτλ. Όλα αυτά είναι ωραία στο μάτι.
Αυτό που χρειάζεται είναι τα θερμαινόμενα γκριπς και ίσως μια εξάτμιση και το σταμπιλάϊζερ.
Επειδή σκέφτομαι ήδη την επόμενη μοτοσυκλέτα, αυτή τη στιγμή σκέφτομαι το 1200GSA με τον διπλό εκκεντροφόρο. Μοντέλο 2012 και ακόμη καλύτερα 2013 (όπου ήταν και το τελευταίο).
Εδω πάνω στη Σουηδία έχει αρκετά απλά θέλει υπομονή να βρεθεί κάτι καλό. Βέβαια σε 2-3 χρόνια που σκέφτομαι να αγοράσω μπορεί να αλλάξω άποψη, αλλά αυτή τη στιγμή εκεί καταλήγω.
(τα καινούργια υγρόψυκτα GS δεν με συγκινούν οπτικά)
Τα ΚΤΜ είναι ωραία και δυνατά, έχουν εξαλείψει και προβλήματα, δεν είναι όπως πριν μια δεκαετία, αλλά θέλουν συγκεκριμένο τρόπο οδήγησης: να οδηγάς στη τσίτα.
Έπιανα τον εαυτό μου αρκετές φορές να κάνω καγκουριές με το ΚΤΜ. Αυτή η μηχανή σε "αναγκάζει" να την πας γρήγορα.
Και κάτι τελευταίο αλλά σημαντικό: αν ζούσα Ελλάδα δεν θα έπαιρνα το 1190 / 1290 μόνο και μόνο λόγω της ζέστης που βγαίνει από τον πίσω κύλινδρο.
Με KLIM παντελόνι δεν την καταλάβαινα τη ζέστη, αλλά 2 φορές που φόρεσα τζιν παντελόνι για μικρή απόσταση και εξωτερική θερμοκρασία 25 βαθμούς άρχισε να γίνεται αφόρητη. Δεν θα μπορούσα να το διαχειριστώ με την Ελληνική καλοκαιρινή ζέστη.