Ο @
kon/nos έγραψε στο "τι έκανες για τη μοτ/τα σου σήμερα":
"Καλα νομιζω τα gs με 2 εκκεντροφόρους κανουν περισσότερη φασαρία απο αυτα με τον ενα εκκεντροφορο.
Επίσης με την μαμά εχω παρατηρήσει οτι το μηχανακι ειναι πιο ζωηρό χαμηλα απ οτι με την ξεταπωτη akrapovic.ασχετο!"
Το μεταφέρω εδώ, γιατί εδώ είναι απολύτως σχετικό και θα φανεί χρήσιμο
Όντως τα 2010+ μοδέλα κάνουν πιο πολύ θόρυβο. Όταν πήρα του Γιάννη @
jmar_oulis από τον Πειραιά, ειλικρινά ήταν πολύ πιο ήσυχο το μηχανάκι!!! Όχι λόγω 2πλων εκκεντροφόρων, αλλά λόγω διαμόρφωσης της εξάτμησης. Πιθανότατα αυτό (ο παραπάνω θόρυβος) να ήταν αναπόφευκτο, λόγω προγράμματος ECU κι απόδοσης κινητήρα.
Τα 2010+ μοντέλα είναι παντού πιο ροπάτα και πιο δυνατά, έχοντας και +500 στροφές παραπάνω όριο περιστροφής. Για να γίνει αυτό έχουν πιο πλούσιο μείγμα σε σχέση με τα παλιότερα, καίνε λίγο παραπάνω κι ακούγονται παραπάνω επίσης!
Τώρα σε σχέση με τις εξατμίσεις, έχω παρατηρήσει (και μετρήσει με ανοίγματα) τα παρακάτω, πάντα σε μοντέλα με 2πλους εκκεντροφόρους:
- Όλο εργοστασιακό // Akrapovic+K&N ---> Mικρή διαφορά του "μαμά" σε άνοιγμα από χαμηλά 2500-3000 σαλ, κι ύστερα το "εξατμισάτο" φέυγει σταθερά μέχρι τις 6000 σαλ, όπου από εκεί και πάνω ανοίγει κι άλλο τη διαφορά, φθάνοντας και τα 2 στην ίδια τελική (κοντερ) και φυσικά στις ίδιες μέγιστες στροφές (ανάλογα με το δρόμο από 7800-8200)
Η ακράπα ταπωμένη/ξετάπωτη (στο δικό μου μηχανάκι , 2010+) μικρή διαφορά έχει. Σταματημένη με τάπα είναι πιο ήσυχη, αλλά στο δρόμο η διαφορά είναι μικρή. Στις ψηλές στροφές όμως, η απόδοσή της ως ξετάπωτη, είναι πιο καλή! Επαναλαμβάνω ότι οι διαφορές είναι μικρές και μόνο συγκριτικά αναφέρονται.
Τώρα που πήγα πίσω σε εργοστασιακή εξάτμιση (το φίλτρο παραμένει Κ&Ν), διαπιστώνω ακριβώς τα ίδια. Χαμηλά και σε μικρά ανοίγματα του γκαζιού, είναι πιο πρόθυμο/άμεσο το μηχανάκι. Μετά τις 3800 αρχίζει να δείχνει πιο τεμπέλικο και φυσικά το "μπαμ" στις 6+ έχει καταλαγιάσει... Λογικά θα επωφεληθώ σε κατανάλωση με αυτή τη συμπεριφορά. Θα δείξει.
Σίγουρα είναι πιο ήσυχο, ειδικά με σταθερό γκάζι/ταχύτητα στις ΕΟ.
Μια άλλη σύγκριση:
-Akrapovic τελικό +K&N // Akrapovic ολόσωμη + DNA φίλτρο ---> Εδώ βλέπουμε τα ίδια όπως παραπάνω, σε πιο μεγάλη κλίμακα. Με μόνο τελικό + φίλτρο η διαφορά μέχρι τις 6000 σαλ είναι μεγάλη υπέρ αυτής της επιλογής, αλλά η υπεροχή του πιο ελεύθερου είναι ακόμα μεγαλύτερη μετά τις 6500 σαλ, χαοτικά θα έλεγα! Επίσης το μηχανάκι ανεβάζει περισσότερες σαλ, σχεδόν φτάνει το στροφόμετρο στον κόφτη (τουλάχιστον τις 8400 τις φτάνει σίγουρα) και τελειώνει το κοντέρ του στα 230!!!
Έχοντας ζήσει με διαφορετικές επιλογές κι έχοντας δοκιμάσει και τις πιο "ακραίες" (ολόσωμη εξάτμιση με πιο ελεύθερο και μικρό καταλύτη), κατέληξα ότι μου αρέσει όπως βγαίνει απο το εργοστάσιο!
Αν το δω συνολικά (κατανάλωση-επιδόσεις-ταξίδι/άνεση) καταλήγω ότι δεν αξίζει η "αύξηση" των επιδόσεων , σε σχέση με το βουητό στις ευθείες και το μισό λίτρο ανά 100 χλμ, που αν κάνεις πολλά το χρόνο, έχει και αντίκρυσμα στην τσέπη.
Έχω χάσει βέβαια σε αναγνωρισιμότητα
Η γυναίκα μου με άκουγε από 300 μέτρα μακριά, ενώ τώρα μόνο όταν μπαίνω στο στενό και πάλι δεν είναι σίγουρη ότι είμαι εγώ