R1200GS 04-06a ABS servo

paschalis

gone4riding
Περιοχή
Thessaloniki
Όνομα
Πασχάλης
Μοτό
R 1200 GS 'O4
Τωρα που ησυχασαμε κι εγω κι ο mr Μακης μπορω να αναφερθω
σε ενα μεταφυσικο προβλημα - φαινομενο που κρυβοταν επιμελως ακριβως κατω απο τη σελα μου.
Συγκεκριμενα η μοτοσυκλετα προφανως γιορταζοντας την 22η δεκαδα χιλιαδων χιλιομετρων αποφασισε να αρχισει να αναβει και να σβηνει μονη της τη λαμπα stop και παραλληλα να ενεργοποιει την μονδα υποβοηθησης servo των φρενων καιγοντας απειρο ρευμα και την καρδια μου.
Κρυος ιδρωτας αρχικα λιγα μπινελικια στην καγκελαριο και αμεσως ελεγχος στο φισακι ενεργοποιησης stop της μανετας του εμπρος φρενου που ειναι και ο υπαιτιος στο 90 τοις εκατο των περιπτωσεων.
Αλλαχτηκε προληπτικα ρυθμιστηκε βγηκα βολτα ...και τα ιδια.
Το stop αναμμενο και το servo σε υπερωριες.
Να σημειωθει εδω πως για λογους ασφαλειας του αναβατη οτι ειναι συνδεδεμενο με το συστημα εναρξης λειτουργιας της υποβοηθησης λειτουργει αναποδα δλδ οταν για οποιαδηποτε λογο χαλασει (ή αφαιρεθει) κατι στο συστημα αυτο ξεκινα να λειτουργει μονιμα ωστε η μοτοσυκλετα να μην μεινει απο υποβοηθηση στα φρενα.
Δευτερος κλασσικος υποπτος η λαμπα πισω αλλα και ολο το συτημα τροφοδοσιας ρευματος του φαναριου.Ολα πεντακαθαρα και στη θεση τους αλλα η λαμπα ειχε τα γεραματα της και πιθανον οι δυο τριχες πυρακτωσεως να ερχονταν σε επαφη με αυτην του stop να παιρνει ρευμα απο την πορειας, να αναβει, και μαζι της το servo.
Αλλαχτηκε, ξανα βολτα για δοκιμη ....και τα ιδια.
Ο κλοιος γυρω απο την μοναδα abs και την μισοαδεια τσεπη μου αρχισε να σφιγγει.
Επικοινωνια με τον παλιοπετσακια (boxergarage) και οδηγιες
για ελεγχο ξανα στα φισάκια και του εμπρος και του πισω φρενου.
Ενταξει και τα φισακια χανω ενα κιλο σε ιδρωτα(καλο αυτο) και παραλαβη του ηλεκτρικου διαγραμματος απο τον Στεργιο φιλο και συνεργατη του μηχανικου μου.
Βλεπουμε πως οι εντολες απο τα φισακια δεν πηγαινουν αμεσα στη μοναδα abs αλλα στην μοναδα ανεσης γνωστη και ως ews ή zfe (το δευτερο πρεπει να ειναι η μαρκα της).
Σχετικη ανακουφιση αλλα ειναι αδυνατον να την αλλαξουμε στην τυχη μιας και κοστιζει 450 ευρω και δεν ειμαστε καθολου σιγουροι για την ενοχη της.
Ωσπου το δευτερο απογευμα και μετα απο ωρες αποριας και ξυσιματος της κεφαλης το εμπειρο χερι του Μακη κουναει το καλωδιο του φις για το πισω φρενο στο πιο ασχετο για φθορα σημειο ακριβως πισω απο την μπαταρια και το αθλιο stop επιτελους αναβοσβηνει!!
Τελικη διαγνωση κομμενο καλωδιο ακριβως στην πισω αριστερη οπως οδηγουμε γωνια της Odyssey η οποια και λογω ογκου και βαρους ειναι η κυρια υπαιτια της φθορας και της αναστατωσης.

Ακολουθουν εικονες απο την ''περιοχη'' και η παρακληση στους gsακηδες που ειμαστε ''σειρα'' να ελεγξετε με τη ..σειρα σας την εκει καλωδιωση και να την προφυλαξετε (μαζι και τον εαυτο σας) απο τετοια περιπετεια.















p.s.
Συμπερασμα.....ο Mηχανικος σου πρεπει πρωτα να ειναι Μαστορας και μετα ολα τα αλλα
(μερακλης επωνυμος επισημος κλπ κλπ).
 
Τελευταία επεξεργασία:

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Ολα καλά, αλλά στο συμπέρασμα, αυτό στο υστερόγραφό σου, πώς κατέληξες ρε Πασκουάλ?
 

paschalis

gone4riding
Περιοχή
Thessaloniki
Όνομα
Πασχάλης
Μοτό
R 1200 GS 'O4
Ολα καλά, αλλά στο συμπέρασμα, αυτό στο υστερόγραφό σου, πώς κατέληξες ρε Πασκουάλ?
To συμπερασμα βγαινει κυκλικα απο την κυκλικη σκεψη του μηχανικου που κανει τα παντα στην ακρη ψαχνει για το κοψιμο στο καλωδιο
πριν μου φορεσει το 450αρι στο κουτελο γινεται μαστορας γιατι αυτη ειναι η ψυχη του ειναι η φυση του να το βρει και να το φτιαξει
κανοντας στην ακρη εργατοωρες και πρωτοκολλο.
Ξερεις φυσικα τι θα γινοταν αν ακολουθουσα το επισημο πρωτοκολλο.
Αλλαγη μοναδας ανεσης, τζιφος, αλλαγη πλεξουδας απο ολα τα ακρα μεχρι τη μοναδα ανεσης, ποσο ειπες οτι κανουν τα lc??
Και φυσικα ειναι συμπερασμα και οχι προτροπη κι ως τετοιο αφορα κυριως εμενα
και την 12 ετων μοτοσυκλετα μου που εχει οπως κι εγω για πηγη ζωης ενα ζορισμενο πορτοφολι.

Να προσθεσω οτι εκτος απο τα ελαχιστα 40 ευρω που κοστολογηθηκε η πολυωρη εργασια
τιμησα την τακτικη με ενα κουτι ολοφρεσκους κουραμπιεδες απο τη Νεα Καρβαλη.
Αυτους που εξακολουθουν να βγαινουν με αμυγδαλο ε?
 

George_M.

..ο Βαρθολομαίος..!
Περιοχή
Ανατολικα της Αττικης...
Όνομα
George.
Μοτό
R1100GS 75th Aniversary Edition.
ωραιοι!!
απο τις περιπτωσεις που ο μαστορας δεν ηταν ''καστορας'' κ εσωσε οχι το δεντρο αλλα ολοκληρο το δασος...:friendship:

λογω επαγγελματος (ηλεκτρολογος βιομηχανικων συστηματων αυτοματισμου) επιβαιβεωνω οτι στην 22χρονη πορεια μου εχει τυχει 10δες φορες ολοκληρα βιομηχανικα μηχανηματα/υπουστηματα μεγεθους γηπεδου μασκετ να ΜΗΝ λειτουργουν απ'ενα ελαφρως κομμενο καλωδιο/κακη επαφη=η πιο δυσκολη βλαβη!
σιγουρα το ναλυτικο ρεπορτο του αγαπητου Καρνταση θα βοηθησει κοσμο...κ θα σωσει τσεπες!;)
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
To συμπερασμα βγαινει κυκλικα απο την κυκλικη σκεψη του μηχανικου που κανει τα παντα στην ακρη ψαχνει για το κοψιμο στο καλωδιο
πριν μου φορεσει το 450αρι στο κουτελο γινεται μαστορας γιατι αυτη ειναι η ψυχη του ειναι η φυση του να το βρει και να το φτιαξει
κανοντας στην ακρη εργατοωρες και πρωτοκολλο.
Ξερεις φυσικα τι θα γινοταν αν ακολουθουσα το επισημο πρωτοκολλο.
Αλλαγη μοναδας ανεσης, τζιφος, αλλαγη πλεξουδας απο ολα τα ακρα μεχρι τη μοναδα ανεσης, ποσο ειπες οτι κανουν τα lc??
Και φυσικα ειναι συμπερασμα και οχι προτροπη κι ως τετοιο αφορα κυριως εμενα
και την 12 ετων μοτοσυκλετα μου που εχει οπως κι εγω για πηγη ζωης ενα ζορισμενο πορτοφολι.

Να προσθεσω οτι εκτος απο τα ελαχιστα 40 ευρω που κοστολογηθηκε η πολυωρη εργασια
τιμησα την τακτικη με ενα κουτι ολοφρεσκους κουραμπιεδες απο τη Νεα Καρβαλη.
Αυτους που εξακολουθουν να βγαινουν με αμυγδαλο ε?

Δε γνωρίζω τι εμπειρίες έχεις με τα εξουσιοδοτημένα/εξειδικευμένα συνεργεία, αλλά το πρωτόκολλο δεν είναι έτσι! Σε καμιά περίπτωση!
Έχω αντιμετωπίσει ανάλογες βλάβες και στο gs και στο varadero.
Εκτίμησα ΜΑΣΤΟΡΑ, που του πήγα το εγχειρίδιο διάγνωσης της Honda για το ABS του Vara (είχε κάτι αντίστοιχο) και το αντιμετώπισε θετικά και με ευγένεια. Το ακολούθησε πιστά κι έκανε τη σωστή διάγνωση και επισκευή, χωρίς να λυθεί το μηχανάκι! Είχε βέβαια και το ανάλογο διαγνωστικό κλπ.Δεν ήταν "ξερόλας", ήταν μάστορας ;) (το συμπέρασμα βγαίνει αβίαστα, έτσι?)
Εδώ έχουμε μια κλασική περίπτωση φθοράς συγκεκριμένου καλωδίου (πολύ συνηθισμένο στα GS αυτό το καλώδιο, ειδικά σε συνδυασμό με Odyssey , να τα λέμε αυτά...), που προκαλούσε 2 προβλήματα:
1. συνεχές άναμα της πίσω λάμπας (ένδειξη φρένου)
2. συνεχές δούλεμα του ηλεκτρο-σερβόφρενου

Το πρωτόκολλο λοιπόν λέει:
1. μπρίζωμα
2. διάγνωση της βλάβης
3. σε περίπτωση μη διάγνωσης βλάβης σε μονάδα κλπ, τότε το θέμα είναι σε καλώδιο (που αν ξέρεις καλά το διαγνωστικο, κατά περίπτωση, κι αυτό μπορεί να το βρεις).
4. λύνεις και ψάχνεις τα καλώδια και τις φύσες/ενώσεις, χιλιοστό χιλιοστο..

Εδώ λοιπόν δε βλέπω πουθενά διαγνωστικό στο ψάξιμό σας -εκτός κι αν το παρέλειψες-(απλώς οι δικοί σου φόβοι έλεγαν μονάδα κλπ...) κι ο άνθρωπος απλώς έψαξε την καλωδίωση (Νο 4 του πρωτοκόλλου), αφού έχοντας μιλήσει με τους ειδικούς σε BMW αποκλείστηκαν οι βλάβες σε ABS & EWS.
Χωρίς να θέλω να πω ότι δεν είναι καλός μάστορας, (δεν τον ξέρω τον άνθρωπο, μπορεί να είναι ο καλύτερος του κόσμου), είπα κι επιμένω, ότι το συμπέρασμα σου δε βγαίνει αβίαστα από την εξιστόρηση του περιστατικού αυτής της βλάβης. Στη συγκεκριμένη περίπτωση έκανε ότι θα έκανε οποιοσδήποτε (ακόμα κι εγώ στην πυλωτή μου).


Τώρα βέβαια, είναι από την Τούμπα, οπότε αλλάζει το πράμα:D:D:D:D:D




ΥΓ : το τελευταίο σχόλιο είναι αστείο για πλάκα, όχι ειρωνεία!:)
 

paschalis

gone4riding
Περιοχή
Thessaloniki
Όνομα
Πασχάλης
Μοτό
R 1200 GS 'O4
Δεν σκεφτηκα καν να γραψω οτι η μοτοσυκλετα ηταν μονιμα συνδεδεμενη στο διαγνωστικο το οποιο τα εβρισκε ολα ενταξει.
Αυτο θεωρειται δεδομενο.


adv phone
 

paschalis

gone4riding
Περιοχή
Thessaloniki
Όνομα
Πασχάλης
Μοτό
R 1200 GS 'O4
Δε γνωρίζω τι εμπειρίες έχεις με τα εξουσιοδοτημένα/εξειδικευμένα συνεργεία, αλλά το πρωτόκολλο δεν είναι έτσι! Σε καμιά περίπτωση!
Έχω αντιμετωπίσει ανάλογες βλάβες και στο gs και στο varadero.
Εκτίμησα ΜΑΣΤΟΡΑ, που του πήγα το εγχειρίδιο διάγνωσης της Honda για το ABS του Vara (είχε κάτι αντίστοιχο) και το αντιμετώπισε θετικά και με ευγένεια. Το ακολούθησε πιστά κι έκανε τη σωστή διάγνωση και επισκευή, χωρίς να λυθεί το μηχανάκι! Είχε βέβαια και το ανάλογο διαγνωστικό κλπ.Δεν ήταν "ξερόλας", ήταν μάστορας ;) (το συμπέρασμα βγαίνει αβίαστα, έτσι?)
Εδώ έχουμε μια κλασική περίπτωση φθοράς συγκεκριμένου καλωδίου (πολύ συνηθισμένο στα GS αυτό το καλώδιο, ειδικά σε συνδυασμό με Odyssey , να τα λέμε αυτά...), που προκαλούσε 2 προβλήματα:
1. συνεχές άναμα της πίσω λάμπας (ένδειξη φρένου)
2. συνεχές δούλεμα του ηλεκτρο-σερβόφρενου

Το πρωτόκολλο λοιπόν λέει:
1. μπρίζωμα
2. διάγνωση της βλάβης
3. σε περίπτωση μη διάγνωσης βλάβης σε μονάδα κλπ, τότε το θέμα είναι σε καλώδιο (που αν ξέρεις καλά το διαγνωστικο, κατά περίπτωση, κι αυτό μπορεί να το βρεις).
4. λύνεις και ψάχνεις τα καλώδια και τις φύσες/ενώσεις, χιλιοστό χιλιοστο..

Εδώ λοιπόν δε βλέπω πουθενά διαγνωστικό στο ψάξιμό σας -εκτός κι αν το παρέλειψες-(απλώς οι δικοί σου φόβοι έλεγαν μονάδα κλπ...) κι ο άνθρωπος απλώς έψαξε την καλωδίωση (Νο 4 του πρωτοκόλλου), αφού έχοντας μιλήσει με τους ειδικούς σε BMW αποκλείστηκαν οι βλάβες σε ABS & EWS.
Χωρίς να θέλω να πω ότι δεν είναι καλός μάστορας, (δεν τον ξέρω τον άνθρωπο, μπορεί να είναι ο καλύτερος του κόσμου), είπα κι επιμένω, ότι το συμπέρασμα σου δε βγαίνει αβίαστα από την εξιστόρηση του περιστατικού αυτής της βλάβης. Στη συγκεκριμένη περίπτωση έκανε ότι θα έκανε οποιοσδήποτε (ακόμα κι εγώ στην πυλωτή μου).


Τώρα βέβαια, είναι από την Τούμπα, οπότε αλλάζει το πράμα:D:D:D:D:D




ΥΓ : το τελευταίο σχόλιο είναι αστείο για πλάκα, όχι ειρωνεία!:)
Λοιπον,παμε αλλη μια γιατι το εδω εξουσιοδοτημενο αλλαζει οτι αλλαζεται,δεν υπαρχει στο πρωτοκολλο διερευνηση εντοπισμος κι επισκευη καλωδιου.
Το σημειο που κοπηκε ειναι μετα τη φισα που κουμπωνει το διακοπτακι κ πριν την ews.
Απο πλευρας του επισης εξειδικευμενου που προανεφερα η προταση ηταν να μετρησουμε απο το φισακι κ μεχρι το διακοπτακι αλλα και το ιδιο το διακοπτακι διοτι αντιστοιχη φθορα ΔΕΝ ειχαν ξανασυναντησει κι ο επομενος υποπτος ηταν οι μοναδες ews ή ακομα χειροτερα η ιδια του abs.Απο εδω κ περα Θοδωρη ο νοων νοειτω γιατι δεν εχει νοημα η συνεχεια και το GS φευγει για στρογγυλεμα των A40 και μπανιστηρι στα Σσερρας :cool:

adv phone
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Δεν σκεφτηκα καν να γραψω οτι η μοτοσυκλετα ηταν μονιμα συνδεδεμενη στο διαγνωστικο το οποιο τα εβρισκε ολα ενταξει.
Αυτο θεωρειται δεδομενο.


adv phone
Λογικό, τι να βρει?
Όλα δούλευαν ;)
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Λοιπον,παμε αλλη μια γιατι το εδω εξουσιοδοτημενο αλλαζει οτι αλλαζεται,δεν υπαρχει στο πρωτοκολλο διερευνηση εντοπισμος κι επισκευη καλωδιου.
Το σημειο που κοπηκε ειναι μετα τη φισα που κουμπωνει το διακοπτακι κ πριν την ews.
Απο πλευρας του επισης εξειδικευμενου που προανεφερα η προταση ηταν να μετρησουμε απο το φισακι κ μεχρι το διακοπτακι αλλα και το ιδιο το διακοπτακι διοτι αντιστοιχη φθορα ΔΕΝ ειχαν ξανασυναντησει κι ο επομενος υποπτος ηταν οι μοναδες ews ή ακομα χειροτερα η ιδια του abs.Απο εδω κ περα Θοδωρη ο νοων νοειτω γιατι δεν εχει νοημα η συνεχεια και το GS φευγει για στρογγυλεμα των A40 και μπανιστηρι στα Σσερρας :cool:

adv phone
Στέκομαι στην 1η πρόταση: "ο εδω εξουσιοδοτημενο αλλαζει οτι αλλαζεται,δεν υπαρχει στο πρωτοκολλο διερευνηση εντοπισμος κι επισκευη καλωδιου."

αυτό είναι απαράδεκτο και δε συμβαίνει σε 3 εξουσιοδοτημένα που έχω πάει στην Αθήνα και κυρίως στο Βαγιανέλη που πάω συνήθως.
Πέρα από αυτό, και πέρα από εξουσιοδοτημένα ή μη συνεργεία, η λογική αυτό επιβάλλει! Και κάθε μάστορας που σέβεται εαυτόν και πελάτες έτσι λειτουργεί.
Βεβαια υπάρχει και το παράδειγμα του άξονα του 1150 που έχει μπλέξει ο άνθρωπας... σε άλλο ποστ, σήμερα. Ουκ ολίγοι οι "περίεργοι"... Προς αποφυγήν λοιπόν!

άντε καλό στρογγύλεμα στα Α40 και καλό μπανιστήρι στας Σέρρας, θα σε αποζημιώσει ;)
 

paschalis

gone4riding
Περιοχή
Thessaloniki
Όνομα
Πασχάλης
Μοτό
R 1200 GS 'O4
Λογικό, τι να βρει?
Όλα δούλευαν ;)
Εντυπωσιαστηκα ειν' αληθεια γιατι με το συγκεκριμενο μετρησαμε ακομα κ την πιεση στις δαγκανες εμπρος πισω και το συστημα εβγαλε τιμες καινουριου.

adv phone
 

Mister Jim

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Δημήτρης
Μοτό
R1200GS
Δε γνωρίζω τι εμπειρίες έχεις με τα εξουσιοδοτημένα/εξειδικευμένα συνεργεία, αλλά το πρωτόκολλο δεν είναι έτσι! Σε καμιά περίπτωση!
Έχω αντιμετωπίσει ανάλογες βλάβες και στο gs και στο varadero.
Εκτίμησα ΜΑΣΤΟΡΑ, που του πήγα το εγχειρίδιο διάγνωσης της Honda για το ABS του Vara (είχε κάτι αντίστοιχο) και το αντιμετώπισε θετικά και με ευγένεια. Το ακολούθησε πιστά κι έκανε τη σωστή διάγνωση και επισκευή, χωρίς να λυθεί το μηχανάκι! Είχε βέβαια και το ανάλογο διαγνωστικό κλπ.Δεν ήταν "ξερόλας", ήταν μάστορας ;) (το συμπέρασμα βγαίνει αβίαστα, έτσι?)
Εδώ έχουμε μια κλασική περίπτωση φθοράς συγκεκριμένου καλωδίου (πολύ συνηθισμένο στα GS αυτό το καλώδιο, ειδικά σε συνδυασμό με Odyssey , να τα λέμε αυτά...), που προκαλούσε 2 προβλήματα:
1. συνεχές άναμα της πίσω λάμπας (ένδειξη φρένου)
2. συνεχές δούλεμα του ηλεκτρο-σερβόφρενου

Το πρωτόκολλο λοιπόν λέει:
1. μπρίζωμα
2. διάγνωση της βλάβης
3. σε περίπτωση μη διάγνωσης βλάβης σε μονάδα κλπ, τότε το θέμα είναι σε καλώδιο (που αν ξέρεις καλά το διαγνωστικο, κατά περίπτωση, κι αυτό μπορεί να το βρεις).
4. λύνεις και ψάχνεις τα καλώδια και τις φύσες/ενώσεις, χιλιοστό χιλιοστο..

Εδώ λοιπόν δε βλέπω πουθενά διαγνωστικό στο ψάξιμό σας -εκτός κι αν το παρέλειψες-(απλώς οι δικοί σου φόβοι έλεγαν μονάδα κλπ...) κι ο άνθρωπος απλώς έψαξε την καλωδίωση (Νο 4 του πρωτοκόλλου), αφού έχοντας μιλήσει με τους ειδικούς σε BMW αποκλείστηκαν οι βλάβες σε ABS & EWS.
Χωρίς να θέλω να πω ότι δεν είναι καλός μάστορας, (δεν τον ξέρω τον άνθρωπο, μπορεί να είναι ο καλύτερος του κόσμου), είπα κι επιμένω, ότι το συμπέρασμα σου δε βγαίνει αβίαστα από την εξιστόρηση του περιστατικού αυτής της βλάβης. Στη συγκεκριμένη περίπτωση έκανε ότι θα έκανε οποιοσδήποτε (ακόμα κι εγώ στην πυλωτή μου).


Τώρα βέβαια, είναι από την Τούμπα, οπότε αλλάζει το πράμα:D:D:D:D:D




ΥΓ : το τελευταίο σχόλιο είναι αστείο για πλάκα, όχι ειρωνεία!:)

Πρέπει να έχεις καλή γνώση του ηλεκτρικού σχεδίου (Wiring diagram) και πώς λειτουργεί η μονάδα για να ξεκινήσεις να ανοίγεις πλεξούδες.

Σε αυτές τις βλάβες μπορεί να φας άγριο κώλυμα μόνο και μόνο επειδή δεν κοιμήθηκες καλά το βράδυ.
 

paschalis

gone4riding
Περιοχή
Thessaloniki
Όνομα
Πασχάλης
Μοτό
R 1200 GS 'O4
Γιατί κόπηκε το καλώδιο μήπως κάποτε το πάτησε τίποτα.
Ειναι φθορα δια της αργης τριβης,απο κοντα ηταν πασιφανες διοτι το εξωτερικο κιτρινο περιβλημα ηταν αθικτο.Αυτο δεν το εδειξα διοτι απο την αγωνια δεν φωτογραφιζα και κακως δεν το ανεφερα.

Την μπαταρια την βαζω κ βγαζω μονος μου κι εχω εικονα της διελευσης της απο το σημειο.Αλλα τα κιλα που ζυγιζει μαζι με τον ελαχιστο τζογο δουλεψαν αργα κ σταθερα.

adv phone
 

Mister Jim

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Δημήτρης
Μοτό
R1200GS
Τωρα που ησυχασαμε κι εγω κι ο mr Μακης μπορω να αναφερθω
σε ενα μεταφυσικο προβλημα - φαινομενο που κρυβοταν επιμελως ακριβως κατω απο τη σελα μου.
Συγκεκριμενα η μοτοσυκλετα προφανως γιορταζοντας την 22 δευτερη δεκαδα χιλιομετρων αποφασισε να αρχισει να αναβει και να σβηνει μονη της τη λαμπα stop και παραλληλα να ενεργοποιει την μονδα υποβοηθησης servo των φρενων καιγοντας απειρο ρευμα και την καρδια μου.
Κρυος ιδρωτας αρχικα λιγα μπινελικια στην καγκελαριο και αμεσως ελεγχος στο φισακι ενεργοποιησης stop της μανετας του εμπρος φρενου που ειναι και ο υπαιτιος στο 90 τοις εκατο των περιπτωσεων.
Αλλαχτηκε προληπτικα ρυθμιστηκε βγηκα βολτα ...και τα ιδια.
Το stop αναμμενο και το servo σε υπερωριες.
Να σημειωθει εδω πως για λογους ασφαλειας του αναβατη οτι ειναι συνδεδεμενο με το συστημα εναρξης λειτουργιας της υποβοηθησης λειτουργει αναποδα δλδ οταν για οποιαδηποτε λογο χαλασει (ή αφαιρεθει) κατι στο συστημα αυτο ξεκινα να λειτουργει μονιμα ωστε η μοτοσυκλετα να μην μεινει απο υποβοηθηση στα φρενα.
Δευτερος κλασσικος υποπτος η λαμπα πισω αλλα και ολο το συτημα τροφοδοσιας ρευματος του φαναριου.Ολα πεντακαθαρα και στη θεση τους αλλα η λαμπα ειχε τα γεραματα της και πιθανον οι δυο τριχες πυρακτωσεως να ερχονταν σε επαφη με αυτην του stop να παιρνει ρευμα απο την πορειας, να αναβει, και μαζι της το servo.
Αλλαχτηκε, ξανα βολτα για δοκιμη ....και τα ιδια.
Ο κλοιος γυρω απο την μοναδα abs και την μισοαδεια τσεπη μου αρχισε να σφιγγει.
Επικοινωνια με τον παλιοπετσακια (boxergarage) και οδηγιες
για ελεγχο ξανα στα φισάκια και του εμπρος και του πισω φρενου.
Ενταξει και τα φισακια χανω ενα κιλο σε ιδρωτα(καλο αυτο) και παραλαβη του ηλεκτρικου διαγραμματος απο τον Στεργιο φιλο και συνεργατη του μηχανικου μου.
Βλεπουμε πως οι εντολες απο τα φισακια δεν πηγαινουν αμεσα στη μοναδα abs αλλα στην μοναδα ανεσης γνωστη και ως ews ή zfe (το δευτερο πρεπει να ειναι η μαρκα της).
Σχετικη ανακουφιση αλλα ειναι αδυνατον να την αλλαξουμε στην τυχη μιας και κοστιζει 450 ευρω και δεν ειμαστε καθολου σιγουροι για την ενοχη της.
Ωσπου το δευτερο απογευμα και μετα απο ωρες αποριας και ξυσιματος της κεφαλης το εμπειρο χερι του Μακη κουναει το καλωδιο του φις για το πισω φρενο στο πιο ασχετο για φθορα σημειο ακριβως πισω απο την μπαταρια και το αθλιο stop επιτελους αναβοσβηνει!!
Τελικη διαγνωση κομμενο καλωδιο ακριβως στην πισω αριστερη οπως οδηγουμε γωνια της Odyssey η οποια και λογω ογκου και βαρους ειναι η κυρια υπαιτια της φθορας και της αναστατωσης.

Ακολουθουν εικονες απο την ''περιοχη'' και η παρακληση στους gsακηδες που ειμαστε ''σειρα'' να ελεγξετε με τη ..σειρα σας την εκει καλωδιωση και να την προφυλαξετε (μαζι και τον εαυτο σας) απο τετοια περιπετεια.















p.s.
Συμπερασμα.....ο Mηχανικος σου πρεπει πρωτα να ειναι Μαστορας και μετα ολα τα αλλα
(μερακλης επωνυμος επισημος κλπ κλπ).
Αυτό το καλώδιο πηγαίνει στο διακόπτη του φρένου ?
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Πρέπει να έχεις καλή γνώση του ηλεκτρικού σχεδίου (Wiring diagram) και πώς λειτουργεί η μονάδα για να ξεκινήσεις να ανοίγεις πλεξούδες.

Σε αυτές τις βλάβες μπορεί να φας άγριο κώλυμα μόνο και μόνο επειδή δεν κοιμήθηκες καλά το βράδυ.
Αυτό είναι σωστό (στο πνεύμα αυτού που έγραψα και για το Vara και μια αντίστοιχη βλάβη). By the book είναι η πιο ασφαλής οδός.
Η φθορά στο συγκεκριμένο καλώδιο όμως είναι συχνό φαινόμενο σε GS και ειδικά αν φοράνε Odyssey. Oπότε είναι στα πρώτα στάδια ελέγχου, δε χρειάζεται να ανοίξεις πλεξούδες. Αρκεί βέβαια να ασχολείται με GS αυτός που θα βάλει χέρι, αλλιώς θα το μάθει the hard way μετά από πολύωρο ψάξιμο.
 

paschalis

gone4riding
Περιοχή
Thessaloniki
Όνομα
Πασχάλης
Μοτό
R 1200 GS 'O4
Αυτό το καλώδιο πηγαίνει στο διακόπτη του φρένου ?
Το κομμενο ειναι αναμεσα στο φις και την ews,ακριβως στο πισω αριστερα (οπως οδηγαμε)σημειο της θηκης της μπαταριας απο την αλλη μερια του λευκου φις καταληγει στο διακοπτη του πισω φρενου.

adv phone
 

Mister Jim

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Δημήτρης
Μοτό
R1200GS
Το κομμενο ειναι αναμεσα στο φις και την ews,ακριβως στο πισω αριστερα (οπως οδηγαμε)σημειο της θηκης της μπαταριας απο την αλλη μερια του λευκου φις καταληγει στο διακοπτη του πισω φρενου.

adv phone
Ωραία.

Το συμπέρασμα από εμένα.

Η μονάδα ABS με Σέρβο έχει δύο διακόπτες έναν για το μπροστά και έναν για το πίσω.

Αυτή οι διακόπτες είναι εν ηρεμία κλειστοί NC (normal closed) "πατημένοι" και όταν πατήσεις φρένο ανοίγουν.
Όταν ανοίξουν δύνεται σήμα στην μονάδα ότι κάποιος πατά το φρένο και παίρνουν μπροστά οι αντλίες.

Σε περίπτωση κακής επαφής στα βύσματα ή κομμένου καλωδίου τότε το κύκλωμα ανοίγει και παίρνει μπροστά η αντλία.

Και λογικά μετά από λίγο απενεργοποιούνται όλα και αναβοσβήνουν λαμπάκια.

Είναι ορθό το συμπέρασμα
 
Τελευταία επεξεργασία:

paschalis

gone4riding
Περιοχή
Thessaloniki
Όνομα
Πασχάλης
Μοτό
R 1200 GS 'O4
Ωραία.

Το συμπέρασμα από εμένα.

Η μονάδα ABS με Σέρβο έχει δύο διακόπτες έναν για το μπροστά και έναν για το πίσω.

Αυτή οι διακόπτες είναι εν ηρεμία κλειστοί NC (normal closed) "πατημένοι" και όταν πατήσεις φρένο ανοίγουν.
Όταν ανοίξουν δύνεται σήμα στην μονάδα ότι κάποιος πατά το φρένο και παίρνουν μπροστά οι αντλίες.

Σε περίπτωση κακής επαφής στα βύσματα ή κομμένου καλωδίου τότε το κύκλωμα ανοίγει και παίρνει μπροστά η αντλία.

Και λογικά μετά από λίγο απενεργοποιούνται όλα και αναβοσβήνουν λαμπάκια.

Είναι ορθό το συμπέρασμα
Σωστοτατο εκτος απο την τελευταια παραγραφο.Δεν απενεργοποιειται τιποτα,κι αν δεν το παρεις χαμπαρι με το ματι (π.χ. νυχτα) ή με το αυτι σε σε σταση οπως εγινε με μενα το σερβο θα δουλευει μεχρι ή να αδειασει την μπαταρια ή να αποδημησει απο υπερθερμανση.Γκριζα ζωνη δλδ στο ονομα της ασφαλειας εν κινησει.

adv phone
 

Mister Jim

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Δημήτρης
Μοτό
R1200GS
Σωστοτατο εκτος απο την τελευταια παραγραφο.Δεν απενεργοποιειται τιποτα,κι αν δεν το παρεις χαμπαρι με το ματι (π.χ. νυχτα) ή με το αυτι σε σε σταση οπως εγινε με μενα το σερβο θα δουλευει μεχρι ή να αδειασει την μπαταρια ή να αποδημησει απο υπερθερμανση.Γκριζα ζωνη δλδ στο ονομα της ασφαλειας εν κινησει.

adv phone
Μάλλον το πετάει εκτός στην διαδικασία στο Check μόνο.

Να δώσω και άλλες λίγες πληροφορίες.

Το διάγραμμα καλωδίων για το ABS είναι στο πιο κάτω pdf στην σελίδα 6.

Wirring Diagram

Επίσης
Το πίσω καλώδιο από το Φυσάκι στον Διακόπτη του ποδόφρενου έχει χρώμα.
Κίτρινο, Κίτρινο Μαύρο.

Το πίσω καλώδιο από το Φυσάκι στην μονάδα έχει χρώμα.
Πράσινο Μαύρο, Κίτρινο πράσινο.


Το Μπροστά καλώδιο από το διακόπτη στη μονάδα έχει χρώμα.
Άσπρο γκρι, Άσπρο βιολετί.

Όποτε αν κοπούν τα καλώδια με αυτό το χρώμα χαλάσουν οι διακόπτες ή τα βύσματα πάπαλα.

Στο PDF είναι και οι θέσεις των διακοπτών βάση τον νούμερων που έχουν στο διάγραμμα.


Προσοχή !!!!!.

Μακριά το πόδι από το ποδοστήριο γιατί μπορεί να το πατάτε χωρίς να το καταλαβαίνεται
Έτσι παίρνει μπροστά η αντλία του πίσω φρένου συνέχεια και με χρόνια με καιρούς σας χαιρετά.
 
Top Bottom