Royal Enfield Himalayan

HAWK_46

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Λευτέρης
Μοτό
Μηλοκλέφτη
Εχθές το έπλυνα για να φύγει και μετά ενώ έπαιρνε μπροστά δεν κράταγε ρελαντί και έσβηνε ...
Τελικά ήταν υγρασία (νερά) στην μπουζόπιπα ...
Αυτή είναι καινούρια της NGK, δεν μου το έχει ξανακάνει και με προβλημάτισε γιατί μπορεί να συμβεί και μια βροχερή μέρα.
Αλλάζω μπουζόπιπα ; κάτι άλλο ; καμιά ιδέα ;

Ξαφνικά άρχισε να έχει αλλεργίες στο νερό ...
:thinking:
 

NikosRE

Μέλος
Όνομα
Nikos
Μοτό
KTM 640 ADVENTURE 2005
Μετά από κάνα 8μηνο πάνω κάτω αποχής, έχω το χιμαλαιαν πάλι στα χέρια μου και νομίζω θετικό να μοιραστώ αυτό που ένιωσα τώρα που με καλοέμαθε/κακοεμαθε το 640 και ξανά ανέβηκα πάνω του. Δεν το πήρα πίσω απλά θα του κάνω το σέρβις του για τον άνθρωπο που το χει.
Πρώτη εντύπωση ήταν ότι μου φάνηκε πολύ χαμηλό, λογικο αφού το κτμ είναι αλόγα.
Δεύτερο επιτέλους κατάλαβα γιατί γκρινιάζουν όλοι για το φρένο, πάλι συγκριτικά με το κτμ φαίνεται ξύλινο και σαν να μην πιάνει. Το ξεπέρασα όμως ξέροντας ότι είναι υπέρ αρκετό για να σταματήσει τα 24 άλογα του ενφιλντ.
Τρίτον μου φάνηκε ψόφιο! Χαχα τραγική ειρωνία!
Τέταρτο το τιμονι μου φάνηκε πολύ στενό.
Πέμπτο και τελευταίο μου φάνηκε πολύ βαρύ όταν το μετακίνησα με τα χέρια.
Αλλά…
Δεν ξέρω αν είναι η νοσταλγία, δεν ξέρω αν είναι συναίσθημα η εγωισμός επειδή ήταν δικό μου, μετά τις πρώτες αυτές σκέψεις και ενώ κρουζαρα άρχισα να ακούω το ποσό γλυκα και ομαλά δούλευε η μηχανή του, άρχισα να εκτιμώ καλύτερα το ποσό ωραία μπαίνει και ακολουθεί τη γραμμή, άρχισα να «μυρίζω τα τριαντάφυλλα» που λεν και οι ξένοι.
Τι να πω ρε παιδιά αυτό το μηχανάκι σε βάζει σε ένα mood, περίεργο. Με την απλότητα του και μόνο.
Αιώνες μπροστά το κτμ στο χωμα και σχεδόν σε όλα, αλλά για μακρύνο ταξίδι και κάθε μέρα μέσα στην πόλη, αυτή η αίσθηση που δίνει το χιμαλαιαν μου λείπει.
For the record, είμαι τρέλα ερωτευμένος με το 640. Ισως γιαυτο μου έκανε και εντύπωση όλο αυτό.
 

George_M.

..ο Βαρθολομαίος..!
Περιοχή
Ανατολικα της Αττικης...
Όνομα
George.
Μοτό
R1100GS 75th Aniversary Edition.
"*το ποσό γλυκα και ομαλά δούλευε η μηχανή του, άρχισα να εκτιμώ καλύτερα το ποσό ωραία μπαίνει και ακολουθεί τη γραμμή, άρχισα να «μυρίζω τα τριαντάφυλλα» που λεν και οι ξένοι.
Τι να πω ρε παιδιά αυτό το μηχανάκι σε βάζει σε ένα mood, περίεργο. Με την απλότητα του και μόνο.""

Σα να ακούω τον Παναγιώτη R.E.H

:friendship: Νικόλα.
 

NikosRE

Μέλος
Όνομα
Nikos
Μοτό
KTM 640 ADVENTURE 2005
"*το ποσό γλυκα και ομαλά δούλευε η μηχανή του, άρχισα να εκτιμώ καλύτερα το ποσό ωραία μπαίνει και ακολουθεί τη γραμμή, άρχισα να «μυρίζω τα τριαντάφυλλα» που λεν και οι ξένοι.
Τι να πω ρε παιδιά αυτό το μηχανάκι σε βάζει σε ένα mood, περίεργο. Με την απλότητα του και μόνο.""

Σα να ακούω τον Παναγιώτη R.E.H

:friendship: Νικόλα.
Μα είναι αλήθεια Γιώργο!
Τεχνικό κομμάτι για να βοηθήσουμε και πρακτικά.
Άλλαξα όλα τα ρελε 5 συνολικά με αντίστοιχα της hella, μιας και είναι γνωστό ότι τα μαμά αν και δεν αποτύγχαναν εντελώς δεν δούλευαν σωστά λόγο υψηλής αντίστασης/ κακοτεχνιας.
Αυτό που συνέβαινε ήταν ξαφνικά σβησιματα τυχαία. Λόγο διακοπής της τρομπας βενζίνης. Όχι πολλά αλλά ενδεχομένως επικίνδυνα.
Part number: 4RD 965.453-041
36 ευρώ από Amazon.de
 

R.E.H

Μέλος
Περιοχή
Νικαια
Όνομα
Παναγιώτης
Μοτό
Royal Enfield Himalayan
RE Super Meteor 650
Όταν μια βλάβη μπορεί να μην είναι μια άτυχη στιγμή αλλά τύχη …

Το τελευταίο καιρό καβαλάω όλο και πιο σπάνια το Himalayan μιας και το έχει πάρει εργολαβία ο γιός …

Κάποια στιγμή μου λέει του ρίχνεις μια μάτια γιατί κάτι τρίζει μπροστά …

Κάτι θα έχει ξεσφίξει του λέω θα το δώ …

Το καβαλώ με την πρώτη ευκαιρία και όντως όλο το μπροστά πλαίσιο με τα κάγκελα που στηρίζει και το φανάρι αλλά και τα όργανα κουνιόνταν και έτριζε!!!

Η δεύτερη ανακάλυψη ήταν ότι η φλάντζα καύσεως παρέδωσε πνεύμα κάτω από την βαλβίδα εξαγωγής και είχαμε διαρροή καυσαερίων …

Το μηχανάκι φοράει το κιτ υπερκυβισμού του Hitchcock και από τα 411 έχει πάει στα 462 κυβικά αυτό έγινε στην πρώτη καραντίνα, η φλάντζα που έρχεται με το κιτ είναι από περμανίτη.

BIG BORE KIT, 462cc (Himalayan)

Εδώ και καιρό ήθελα να το γυρίσω πίσω στην εργοστασιακή κατάσταση, μιας και μετά από περιπέτειες 3 χρόνων δεν ήμουν ποτέ 100% ευχαριστημένος με την λειτουργία του …

Οπότε είχα προμηθευτεί εδώ και καιρό τις εργοστασιακές φλάντζες καθώς και ελατήρια για το εργοστασιακό πιστόνι …

Κανονίζω για την επισκευή και παρκάρουμε το μηχανάκι μέχρι να το φτιάξουμε …

Η επισκευή θα γίνει σε μια γνωστή σε κάποιους γιάφκα …





Έρχεται η μέρα της επισκευής το οδηγώ μέχρι το συνεργείο και το αφήνουμε να κρυώσει ενώ πετάγομαι να πάρω καφεδάκια …

Μετά από κάποιο διάστημα έχει κρυώσει το μηχανάκι και αρχίζουμε το λύσιμο …











Ο ένοχος φανερώθηκε, τώρα γιατί έγινε δεν ξέρω …




Τόσο το εργοστασιακό κυλινδροπίστονο όσο και του κιτ ήταν άψογα χωρίς κάποια ένδειξη

φθοράς.










Η κεφαλή πήγε μηχανουργείο γιατί δεν του άρεσε του μάστορα.




Τοποθετήσαμε την φλάντζα βάσης και τον παλιό κύλινδρο και το πιστόνι με τα νέα ελατήρια

Όση ώρα περιμέναμε για το μηχανουργείο η νέα φλάντζα καύσεως που είναι μεταλλική ψεκάστηκε με σπρέι χαλκού και την αφήσαμε να στεγνώσει …







Στο μεσοδιάστημα είχε μεσημεριάσει οπότε ένα διάλειμμα στο διπλανό καφενείο για μεζεδάκι και κρύες μπύρες ήταν επιβεβλημένο

Πήραμε την κεφαλή από το μηχανουργείο, τελικά πλανήστηκε 1,5 δέκατο του χιλιοστού




Λύθηκε η βαλβίδα εξαγωγής και έγινε έλεγχος και καθαρισμός όπως και στην έδρα της και συνεχίσαμε με το δέσιμο του μοτέρ.



















Κράτησα τον «άγριο» εκκεντροφόρο που είχα βάλει από τον Tec

https://www.tecbikeparts.com/product/tec-performance-camshaft-royal-enfield-himalayan-410cc/

Και το μηχανάκι δείχνει να δουλεύει πολύ καλύτερα με τον εγκέφαλο του Αποστολή από ότι με τον εργοστασιακό …

Ευτυχώς όλα αυτά συνέβησαν πριν το ταξίδι που ετοιμάζουμε στην Τουρκία, μόνο λάδια και ένα έλεγχο στα τακάκια και φύγαμε ….

Στο δια ταύτα το μοτέρ έχει καλύτερη λειτουργία με λιγότερους κραδασμούς αν και η διαφορά στην απόδοση είναι αισθητή

Όσον αφορά το τρίξιμο από τα μπροστά κάγκελα, ανακαλύψαμε ότι έλειπαν 2 βίδες, τις βάλαμε και τέλος και με αυτό το θέμα …




Το κόστος για τα ανταλλακτικά (φλάντζες, ελατήρια πιστονιού) ήταν 25 ευρώ αν θυμάμαι καλά

Το κόστος για την εργασία μαζί με τους καφέδες, μεζέδες, μπύρες, μηχανουργείο ήταν απλά μια πολύ πολύ φιλική τιμή

Για τον ΜΑΣΤΡΟ Γιάννη ότι και να πώ είναι λίγο , ΜΑΣΤΟΡΑΣ με όλα τα γράμματα κεφαλαία και πολύ καλός φίλος …

Εύχομαι να είναι πάντα καλά και να μην πραγματοποιήσει τις απειλές του να πάει στο χωριό του …

Τουλάχιστον όχι σύντομα …

Το γνωμικό ότι αν δεν πληρώσεις δεν θα μάθεις ισχύει σχεδόν πάντα !!!

Αν δεν σε καλύπτει το μηχανάκι σου είναι πιο σόφρων να πάρεις κάτι άλλο παρά να προσπαθήσεις να αλλάξεις το μηχανάκι σου !!!

Το να βλέπεις τον φίλο Γιάννη να δουλεύει να σου εξηγεί και να τον βοηθάς είναι ένα σχολείο από μόνο του και αυτό δεν πληρώνεται !!!
 

R.E.H

Μέλος
Περιοχή
Νικαια
Όνομα
Παναγιώτης
Μοτό
Royal Enfield Himalayan
RE Super Meteor 650
Προσπαθώ να βγάλω άκρη γιατί δεν λειτουργεί σωστά με τον μαμά εγκέφαλο ...

Αυτό που παρουσιάζει αφού ζεσταθεί είναι υψηλό ρελαντί στις 2000 στροφές και νομίζω ότι μυρίζει και ακαφτη βενζίνα



με τον εγκέφαλο του Αποστόλη Carooly δεν παρουσιάζει αυτά τα προβλήματα ...

Τι θα μπορούσε να προκαλέσει το ρελαντί να είναι τόσο υψηλό αφού ζεσταθεί ;

όσο είναι κρύο το ρελαντί είναι χαμηλό ...



καμιά ιδέα έτσι για να κάνουμε φιλοσοφική συζήτηση ....
 

R.E.H

Μέλος
Περιοχή
Νικαια
Όνομα
Παναγιώτης
Μοτό
Royal Enfield Himalayan
RE Super Meteor 650
Μόνο ρελαντί ή κρατάει και στροφές πιο ψηλά?
Τι εννοείς κρατάει τις στροφές πιο ψηλά;

Αυτό που κάνει είναι αφού ζεσταθεί το ρελαντί να ανεβαίνει απο τις 1100 περίπου στις 2000 -2100 μονο με τον μαμα εγκέφαλο σαν να διαβάζει κάτι λάθος ...

και στο κλείσιμο του γκαζιού στις 2000 επιστρέφει

Στην πορεία δεν έχει κάποιο θέμα ακούει στο γκάζι κανονικά
 

tc-drift

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Πειραια και πέριξ
Όνομα
Βαγγέλης
Μοτό
BMW F800GS - VOGE 300 RALLY
Είπες πώς έχεις βάλει άλλο εκκεντροφόρο
Τι εννοείς κρατάει τις στροφές πιο ψηλά;

Αυτό που κάνει είναι αφού ζεσταθεί το ρελαντί να ανεβαίνει απο τις 1100 περίπου στις 2000 -2100 μονο με τον μαμα εγκέφαλο σαν να διαβάζει κάτι λάθος ...

και στο κλείσιμο του γκαζιού στις 2000 επιστρέφει

Στην πορεία δεν έχει κάποιο θέμα ακούει στο γκάζι κανονικά
Απ ότι έχω καταλάβει Παναγιώτη αυτή τη στιγμή έχεις ένα εργοστασιακό σχεδόν μοτέρ αλλά έχεις αλλάξει τον εκκεντροφόρο. Αυτός ο εκκεντροφόρος όπως λές είναι ΄΄άγριος΄΄, δαγκάνει βρε αδερφέ!!

Αυτό σημαίνει πώς η βύθιση που κάνει στις βαλβίδες τις εξαναγκάζει να ανοίξουν περισσότερο ή να μείνει το άνοιγμα τους για μεγαλύτερη διάρκεια (ή και τα δύο).

Όσο λοιπόν το μηχανάκι είναι κρύο είναι ενεργοποιημένοι οι χάρτες της ECU για κρύα λειτουργία που σημαίνει πιο φτωχό μείγμα για να ανεβάσει θερμοκρασία το μοτέρ. Εκεί λοιπόν προφανώς το ακούει καλά το μοτέρ αυτό και τραβάει τον αέρα που θέλει απο την εισαγωγή και διευκολύνεται απο την βύθιση των βαλβίδων.

Όταν ζεσταθεί το μοτέρ μπαίνουν στο παιχνίδι οι χάρτες θερμής λειτουργίας της ECU και εκεί λόγω μεγαλύτερου βυθίσματος του εκκεντροφόρου προσπαθεί η εργοστασιακή ECU να κρατήσει όσο πλούσιο χρειάζεται το μίγμα (υποθέτω έχει αισθητήρα λ το μηχανα΄κι, σε συνδιασμό λοιπόν με τον αισθητήρα λ) αλλά η αυξημένη ροή αέρα απο αυτή που έχει υπολογίσει ο κατασκευαστής κάνει υποχρεωτικά πιο φτωχό το μίγμα και δεν μπορεί να το αντιληφθεί αυτό η ECU και να κρατήσει τις στροφές που θες στο ρελαντί. Το φτωχότερο μίγμα σημαίνει πιο ισχυρή καυση σημαίνει αύξηση στροφών.

Υποθέτω πώς σε όλο το φάσμα των στροφών θα δουλευει φτωχό το μηχανάκι με την εργοστασιακή ECU και αυτόν τον εκκεντροφόρο ενώ αυτός του Αποστόλη προφανώς έχει ρυθμιστεί για να υπολογίσει αυτή τη παράμετρο. Μια καυσανάλυση θα έδειχνε τα παραπάνω.

Για μένα εκεί είναι μάλλον το θέμα. Η εναλλαγή εγκεφάλων δείχνει πως δεν υπάρχει θέμα σε άλλο σημείο τροφοδοσίας ή βαλβίδας ρελαντί (αν έχει το σώμα ψεκασμού). Είτε κατάργησε τον εκκεντροφόρο βάλε τον μαμά, είτε δούλεψε του Αποστόλη τον εγκέφαλο μόνιμα. Έχεις βάλει όμως έναν πιο αγριο εκκεντροφόρο σε ένα κατα τα αλλα πλέον πληρως εργοστασιακό μοτέρ. Ίσως για σιγουριά να έκανες κάποια στιγμη μια καυσανάλυση.
 

boxer

Μέλος
Περιοχή
Ελλαδα
Όνομα
Νικος
Μοτό
BMW
Το φτωχότερο μίγμα σημαίνει πιο ισχυρή καυση σημαίνει αύξηση στροφών.
Μια διορθωση σε αυτο.
Φτωχοτερο μιγμα δεν σημαινει ισχυροτερη καυση σε καμμια περιπτωση.
Η "δυναμη" της καυσης εξαρταται αποκλειστικα απο την ποσοτητα της βενζινης και μονο.

Το μονο που ανεβαζει μια φτωχη καυση σε εναν κινητηρα, ειναι η θερμοκρασια. Και αυτο γιατι "προλαβαινει" να καει ολη η ποσοτητα της βενζινης του μιγματος (εντος του θαλαμου) ανεβαζοντας την θερμοκρασια αυτου, και κατα δευτερο λογο, επειδη ακριβως υπαρχει λιγοτερη ποσοτητα βενζινης δεν ψυχονται βαλβιδες θαλαμος καυσης κτλ κτλ
 

R.E.H

Μέλος
Περιοχή
Νικαια
Όνομα
Παναγιώτης
Μοτό
Royal Enfield Himalayan
RE Super Meteor 650
Είπες πώς έχεις βάλει άλλο εκκεντροφόρο

Απ ότι έχω καταλάβει Παναγιώτη αυτή τη στιγμή έχεις ένα εργοστασιακό σχεδόν μοτέρ αλλά έχεις αλλάξει τον εκκεντροφόρο. Αυτός ο εκκεντροφόρος όπως λές είναι ΄΄άγριος΄΄, δαγκάνει βρε αδερφέ!!

Αυτό σημαίνει πώς η βύθιση που κάνει στις βαλβίδες τις εξαναγκάζει να ανοίξουν περισσότερο ή να μείνει το άνοιγμα τους για μεγαλύτερη διάρκεια (ή και τα δύο).

Όσο λοιπόν το μηχανάκι είναι κρύο είναι ενεργοποιημένοι οι χάρτες της ECU για κρύα λειτουργία που σημαίνει πιο φτωχό μείγμα για να ανεβάσει θερμοκρασία το μοτέρ. Εκεί λοιπόν προφανώς το ακούει καλά το μοτέρ αυτό και τραβάει τον αέρα που θέλει απο την εισαγωγή και διευκολύνεται απο την βύθιση των βαλβίδων.

Όταν ζεσταθεί το μοτέρ μπαίνουν στο παιχνίδι οι χάρτες θερμής λειτουργίας της ECU και εκεί λόγω μεγαλύτερου βυθίσματος του εκκεντροφόρου προσπαθεί η εργοστασιακή ECU να κρατήσει όσο πλούσιο χρειάζεται το μίγμα (υποθέτω έχει αισθητήρα λ το μηχανα΄κι, σε συνδιασμό λοιπόν με τον αισθητήρα λ) αλλά η αυξημένη ροή αέρα απο αυτή που έχει υπολογίσει ο κατασκευαστής κάνει υποχρεωτικά πιο φτωχό το μίγμα και δεν μπορεί να το αντιληφθεί αυτό η ECU και να κρατήσει τις στροφές που θες στο ρελαντί. Το φτωχότερο μίγμα σημαίνει πιο ισχυρή καυση σημαίνει αύξηση στροφών.

Υποθέτω πώς σε όλο το φάσμα των στροφών θα δουλευει φτωχό το μηχανάκι με την εργοστασιακή ECU και αυτόν τον εκκεντροφόρο ενώ αυτός του Αποστόλη προφανώς έχει ρυθμιστεί για να υπολογίσει αυτή τη παράμετρο. Μια καυσανάλυση θα έδειχνε τα παραπάνω.

Για μένα εκεί είναι μάλλον το θέμα. Η εναλλαγή εγκεφάλων δείχνει πως δεν υπάρχει θέμα σε άλλο σημείο τροφοδοσίας ή βαλβίδας ρελαντί (αν έχει το σώμα ψεκασμού). Είτε κατάργησε τον εκκεντροφόρο βάλε τον μαμά, είτε δούλεψε του Αποστόλη τον εγκέφαλο μόνιμα. Έχεις βάλει όμως έναν πιο αγριο εκκεντροφόρο σε ένα κατα τα αλλα πλέον πληρως εργοστασιακό μοτέρ. Ίσως για σιγουριά να έκανες κάποια στιγμη μια καυσανάλυση.
Θα το παώ στην αντιπροσωπεία μπας και βγεί άκρη και ότι είναι θα ενημερώσω

:friendship:
 

tc-drift

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Πειραια και πέριξ
Όνομα
Βαγγέλης
Μοτό
BMW F800GS - VOGE 300 RALLY
Μια διορθωση σε αυτο.
Φτωχοτερο μιγμα δεν σημαινει ισχυροτερη καυση σε καμμια περιπτωση.
Η "δυναμη" της καυσης εξαρταται αποκλειστικα απο την ποσοτητα της βενζινης και μονο.

Το μονο που ανεβαζει μια φτωχη καυση σε εναν κινητηρα, ειναι η θερμοκρασια. Και αυτο γιατι "προλαβαινει" να καει ολη η ποσοτητα της βενζινης του μιγματος (εντος του θαλαμου) ανεβαζοντας την θερμοκρασια αυτου, και κατα δευτερο λογο, επειδη ακριβως υπαρχει λιγοτερη ποσοτητα βενζινης δεν ψυχονται βαλβιδες θαλαμος καυσης κτλ κτλ
Έχουμε λοιπόν Α ποσότητα καυσίμου (σταθερή ποσότητα βάσει εργοστασιακού μπεκ, αντλίας και χαρτών ανάφλεξης). Και μια στοιχειομετρική αναλογία ας πούμε κοντά σε ενα εργοστασιακό 14:1, λίγο κατω απο το θεωρητικό ιδανικό, που σημαίνει ένα μίγμα αρκετά ασφαλές όπως το κάνει πάντα ένα εργοστάσιο, ούτε ιδιαίτερα πλούσιο, ούτε φτωχό. Έχεις λοιπόν μια καύση όχι ατελή αλλά ούτε και τέλεια. Και ξαφνικά επιτρέπεις περισσότερο οξυγόνο να μπει στον θάλαμο καύσης (εκκεντροφόρος). Το μίγμα γίνεται φτωχότερο (διατηρώντας την ίδια ποσότητα καυσίμου). Περισσότερα μόρια οξυγόνου λαμβάνουν χώρα στην καύση κάνοντας την καύση πιο τέλεια και οδηγώντας την διαθέσιμη ποσότητα καυσίμου να καεί και πιο γρήγορα και πιο αποτελεσματικά ως ποσότητα. Μιλάω πάντα για το ρελαντί.

Αυτό όπως λες κι εσύ έχει ως αποτέλεσμα η θερμοκρασία στον θάλαμο να ανέβει σε σχέση με πριν. Και λόγω ταχύτητας κάυσης και λόγω πιο τέλειας καύσης. Έχουμε λοιπόν μια πιο ολοκληρωμένη καύση, πιο απότομη καύση, πιο ισχυρή καύση. Η φράση ισχυρή κάυση όπως την λέω δεν την συνδέω με την ισχύ του κινητήρα, εξάλλου μιλάω μόνο για το ρελαντί ας βγάλουμε την λέξη ισχυρή απο την εξίσωση, ας την πούμε αν σε πειράζει πιο γρήγορη, πιο τέλεια.

Και να το πω και αλλιώς σχετικά με την εκτίμηση μου πως το πρόβλημα του Παναγιώτη συνδέεται με τον εκκεντροφόρο.

Ας δούμε ένα καρμπυρατέρ με ένα χειροκίνητο Choke. Τραβάς το choke όταν είναι κρύο και το ρυθμίζεις με το χέρι. Ουσιαστικά επιτρέπεις περισσότερο αέρα να μπει στον θάλαμο και κάνεις το μίγμα πιο φτωχό, αυτό κανει το choke. Αφού ζεσταθεί το μοτέρ κλείνουμε το choke. Εδώ ο Παναγιώτης με τον εκκεντροφόρο που προφανώς επιτρέπει μεγαλύτερη διάρκεια ή βύθισμα είναι σαν να έχει αφήσει το choke ας πούμε λίγο ανοιχτό κάνοντας το μίγμα πιο φτωχό ακόμα και όταν είναι ζεστό το μοτέρ. Στο ρελαντί λοιπόν όταν ζεσταθεί το μοτέρ και έχουν μπει και οι χάρτες θερμής λειτουργίας εδώ με το κανονικό αβάνς και χωρίς να έχουμε πειράξει κάτι εμείς στο αβάνς (εργοστασιακός εγκέφαλος) προφανώς επιταχύνεται η καύση και η αποτελεσματικότητα της συνεπώς τα παραγόμενα αέρια και η θερμοκρασία τους αυξάνονται στη μονάδα του χρόνου κάνοντας το έμβολο να κινηθεί λίγο πιο γρήγορα απ ότι έχει υπολογίσει το εργοστάσιο και να εμφανίζει αυτή την αύξηση στροφών. Όταν ο Παναγιώτης μετά ανοίγει την πεταλούδα με το γκάζι το πρόβλημα πάύει να υπάρχει επειδή το πόσο ανοίγει η πεταλούδα μαζί με το άνοιγμα του εκκεντροφόρου βρίσκουν μετά μόνα του την ισορροπία. Αν βάζαμε ένα μετρητή της γωνίας ανοίγματος της γκαζιέρας με τον ένα εγκέφαλο και με τον άλλο θα βλέπαμε υποθέτω πως με τον εργοστασιακό εγκέφαλο και αυτόν τον εκκεντροφόρο μπορεί να γυρίζει η γκαζιέρα μια δυο μοίρες λιγότερο απο ότι χωρίς τον εκκεντροφόρο τώρα για να παραχθεί το ίδιο έργο. Υποθέτω προφανώς πως δεν εχει το RE αισθητήρα θέσης πεταλούδας γιατί αν είχε δεν θα δουλευε σωστά.

Ο Αποστόλης στον προγραμματισμένο εγκέφαλο υποθέτω έχει παίξει και με το αβάνς οπότε δίνει περισσότερο χρόνο τώρα στο μίγμα να καεί και φαίνεται να μην επηρεάζει το ρελαντί.

Αυτή είναι η εκτίμηση μου εξ αποστάσεως, ίσως κάνω λάθος. θα φανεί.
 
Τελευταία επεξεργασία:

boxer

Μέλος
Περιοχή
Ελλαδα
Όνομα
Νικος
Μοτό
BMW
Έχουμε λοιπόν Α ποσότητα καυσίμου (σταθερή ποσότητα βάσει εργοστασιακού μπεκ, αντλίας και χαρτών ανάφλεξης). Και μια στοιχειομετρική αναλογία ας πούμε κοντά σε ενα εργοστασιακό 14:1, λίγο κατω απο το θεωρητικό ιδανικό, που σημαίνει ένα μίγμα αρκετά ασφαλές όπως το κάνει πάντα ένα εργοστάσιο, ούτε ιδιαίτερα πλούσιο, ούτε φτωχό. Έχεις λοιπόν μια καύση όχι ατελή αλλά ούτε και τέλεια. Και ξαφνικά επιτρέπεις περισσότερο οξυγόνο να μπει στον θάλαμο καύσης (εκκεντροφόρος). Το μίγμα γίνεται φτωχότερο (διατηρώντας την ίδια ποσότητα καυσίμου). Περισσότερα μόρια οξυγόνου λαμβάνουν χώρα στην καύση κάνοντας την καύση πιο τέλεια και οδηγώντας την διαθέσιμη ποσότητα καυσίμου να καεί και πιο γρήγορα και πιο αποτελεσματικά ως ποσότητα. Μιλάω πάντα για το ρελαντί.

Αυτό όπως λες κι εσύ έχει ως αποτέλεσμα η θερμοκρασία στον θάλαμο να ανέβει σε σχέση με πριν. Και λόγω ταχύτητας κάυσης και λόγω πιο τέλειας καύσης. Έχουμε λοιπόν μια πιο ολοκληρωμένη καύση, πιο απότομη καύση, πιο ισχυρή καύση. Η φράση ισχυρή κάυση όπως την λέω δεν την συνδέω με την ισχύ του κινητήρα, εξάλλου μιλάω μόνο για το ρελαντί ας βγάλουμε την λέξη ισχυρή απο την εξίσωση, ας την πούμε αν σε πειράζει πιο γρήγορη, πιο τέλεια.
Να το πω διαφορετικα.
Η πιεση καυσης εξαρταται αποκλειστικά και μονο απο την ποσοτητα βενζινης που εισερχεται στον θαλαμο καυσης. Οσο περισσοτερη βενζινη, τοσο μεγαλυτερη πιεση καυσης!


Και να το πω και αλλιώς σχετικά με την εκτίμηση μου πως το πρόβλημα του Παναγιώτη συνδέεται με τον εκκεντροφόρο.

Ας δούμε ένα καρμπυρατέρ με ένα χειροκίνητο Choke. Τραβάς το choke όταν είναι κρύο και το ρυθμίζεις με το χέρι. Ουσιαστικά επιτρέπεις περισσότερο αέρα να μπει στον θάλαμο και κάνεις το μίγμα πιο φτωχό, αυτό κανει το choke. Αφού ζεσταθεί το μοτέρ κλείνουμε το choke. Εδώ ο Παναγιώτης με τον εκκεντροφόρο που προφανώς επιτρέπει μεγαλύτερη διάρκεια ή βύθισμα είναι σαν να έχει αφήσει το choke ας πούμε λίγο ανοιχτό κάνοντας το μίγμα πιο φτωχό ακόμα και όταν είναι ζεστό το μοτέρ. Στο ρελαντί λοιπόν όταν ζεσταθεί το μοτέρ και έχουν μπει και οι χάρτες θερμής λειτουργίας εδώ με το κανονικό αβάνς και χωρίς να έχουμε πειράξει κάτι εμείς στο αβάνς (εργοστασιακός εγκέφαλος) προφανώς επιταχύνεται η καύση και η αποτελεσματικότητα της συνεπώς τα παραγόμενα αέρια και η θερμοκρασία τους αυξάνονται στη μονάδα του χρόνου κάνοντας το έμβολο να κινηθεί λίγο πιο γρήγορα απ ότι έχει υπολογίσει το εργοστάσιο και να εμφανίζει αυτή την αύξηση στροφών. Όταν ο Παναγιώτης μετά ανοίγει την πεταλούδα με το γκάζι το πρόβλημα πάύει να υπάρχει επειδή το πόσο ανοίγει η πεταλούδα μαζί με το άνοιγμα του εκκεντροφόρου βρίσκουν μετά μόνα του την ισορροπία. Αν βάζαμε ένα μετρητή της γωνίας ανοίγματος της γκαζιέρας με τον ένα εγκέφαλο και με τον άλλο θα βλέπαμε υποθέτω πως με τον εργοστασιακό εγκέφαλο και αυτόν τον εκκεντροφόρο μπορεί να γυρίζει η γκαζιέρα μια δυο μοίρες λιγότερο απο ότι χωρίς τον εκκεντροφόρο τώρα για να παραχθεί το ίδιο έργο. Υποθέτω προφανώς πως δεν εχει το RE αισθητήρα θέσης πεταλούδας γιατί αν είχε δεν θα δουλευε σωστά.

Ο Αποστόλης στον προγραμματισμένο εγκέφαλο υποθέτω έχει παίξει και με το αβάνς οπότε δίνει περισσότερο χρόνο τώρα στο μίγμα να καεί και φαίνεται να μην επηρεάζει το ρελαντί.

Αυτή είναι η εκτίμηση μου εξ αποστάσεως, ίσως κάνω λάθος. θα φανεί.
Αυτο ειναι λαθος.
Το τσοκ μειωνει στο ελαχιστο την ποσοτητα του προς καυση αερα.(δεν κλεινει η πεταλουδα του τσοκ τελειως ποτέ)
Το τσοκ κανει το μιγμα πολυ πλουσιο
και οχι φτωχο. Σε κρυες εκκινησεις ή σε κρυο καιρο θελεις βενζινη για να εκκινήση ο κινητηρας. Δεν κανεις ποτε φτωχο το μιγμα.
Αυτη ειναι η δουλεια του τσοκ, ειτε χειροκινητου ειτε ηλεκτρικου με τα step motor.
Ολη η υπολοιπη παραγραφος ειναι λαθος, γιατι απλα, ξεκινησες την σκεψη σου λαθος απο την αρχη!
 

R.E.H

Μέλος
Περιοχή
Νικαια
Όνομα
Παναγιώτης
Μοτό
Royal Enfield Himalayan
RE Super Meteor 650
H απάντηση των Άγγλων της TEC όταν τους ρώτησα αν ο εκκεντροφόρος θα επηρέαζε το ρελαντί ή αν μπορεί να δουλέψει με τον μαμά εγκέφαλο χωρίς κάποια αλλαγή στο μείγμα
η αν πρέπει να βάλω το booster plug που έχω ή τον power commander ....


-----------------
Hi Panagiotis,

Yes, it will work okay with the stock ECU, but it will run cooler and more responsive with a fuelling device fitted, the Booster Plug is the best plug and play device for this, you could fit the power commander but it would have to have a map altered for the new setup. The camshaft won't cause high tickover, this is normally an air leak on the induction system, or a faulty throttle body.

Best Regards,
-----------

Αύριο η συνέχεια ....
 

tc-drift

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Πειραια και πέριξ
Όνομα
Βαγγέλης
Μοτό
BMW F800GS - VOGE 300 RALLY
Να το πω διαφορετικα.
Η πιεση καυσης εξαρταται αποκλειστικά και μονο απο την ποσοτητα βενζινης που εισερχεται στον θαλαμο καυσης. Οσο περισσοτερη βενζινη, τοσο μεγαλυτερη πιεση καυσης!



Αυτο ειναι λαθος.
Το τσοκ μειωνει στο ελαχιστο την ποσοτητα του προς καυση αερα.(δεν κλεινει η πεταλουδα του τσοκ τελειως ποτέ)
Το τσοκ κανει το μιγμα πολυ πλουσιο
και οχι φτωχο. Σε κρυες εκκινησεις ή σε κρυο καιρο θελεις βενζινη για να εκκινήση ο κινητηρας. Δεν κανεις ποτε φτωχο το μιγμα.
Αυτη ειναι η δουλεια του τσοκ, ειτε χειροκινητου ειτε ηλεκτρικου με τα step motor.
Ολη η υπολοιπη παραγραφος ειναι λαθος, γιατι απλα, ξεκινησες την σκεψη σου λαθος απο την αρχη!
Όχι έχεις δίκιο, τα μπέρδεψα και τα είπα αναποδα όσο αφορά την κρύα εκκίνηση. Στραγγαλίζει τον αέρα δεν τον ανοίγει. Δεν ξέρω γιατί μου είχε κολλήσει απο παλιά πώς φτωχαίνει το μίγμα για να το κάνει πιο εύφλεκτο. Λάθος.

Οπότε μετά η συλλογιστική πήγε περίπατο..
 

R.E.H

Μέλος
Περιοχή
Νικαια
Όνομα
Παναγιώτης
Μοτό
Royal Enfield Himalayan
RE Super Meteor 650
το πρόβλημα λύθηκε με την ρύθμιση της πεταλούδας του γκαζιού ....
Για την ώρα δείχνει να δουλεύει μια χαρα ...
Θα το παραλάβει απο αυριο ο νέος να του πετάξει τα μάτια και να βγάλει ότι είναι να βγάλει, αν βγάλει ....
:D:D:D
 
Top Bottom