Χρόνια πολλά σε όλους!
Κατόπιν τηλεφωνικής επικοινωνία με τον ιδιοκτήτη σε σχέση με τα προβληματα αυταναφλεξης (πυρακια) και άλλα διάφορα θεματα που αντιμετωπιζε με την λειτουργία του ψεκασμου παρελαβα την μοτοσυκλετα για να δώσουμε μια λύση στο πρόβλημα...
Στο μηχανάκι εχει τοποθετήθει ενα ετοιμο big bore kit που αυξάνει τον κυβισμό στα 462 cc το οποιο ηρθε ετοιμο από γνωστό οικο βελτιωσης του Εξωτερικού μαζί με ένα Power commander 5 με ετοιμο ρυθμισμένο χαρτη καυσίμου όπως και ένας πιο άγριος εκκεντροφορος.
Μετα την μετατροπή δεν δούλεψε ποτέ σωστα με προβλήματα στο ρελαντί και με έντονα πυρακια στις 4500-5000 στροφές. Κάποιες προσπάθειες επαναρυθμισης του power commander δεν έφεραν αποτέλεσμα.
Το πρόβλημα και η λύση...
Έδω εχουμε έναν μονοκυλινδρο αεροψυκτο 410cc από το εργοστασιο με 2 βαλβιδες, όριο περιστροφής 6500 στροφες και 20 αλογα στον τροχο.
Μιλαμε για έναν κινητήρα με βαριά κινούμενα μέρη πολυ μικρη παροχή αερα λόγω μιας μικρής βαλβιδας και αυλου εισαγωγής και γενικά πολυ χαμηλής απόδοσης.
Ο εξτρα κυβισμός εφερε και μια αύξηση της στατικής συμπίεσης η οποια έγινε αισθητη στο φασμα 4000 και πάνω που τα πυρακια έκαναν την εμφανιση τους αφου ο εργοστασιακος χαρτης αναφλεξης δεν συμβαδίζει με την παραπανίσια συμπιεση και η αυταναφλεξη ειναι έντονη.
Η χρήση του power commander μπορεί να φτιάξει την αναλογια καυσιμου αλλά δεν μας δίνει την δυνατότητα να επέμβουμε στον χάρτη αναφλεξης για να τον ρυθμισουμε στα νέα δεδομένα του κινητηρα οποτε 400+ περιπου ευρω του συγκεκριμένου module ειναι άχρηστα εδω.
Η λύση του αγραφου εγκεφαλου είναι μονόδρομος εδω αφού δεν υπάρχει άλλος τρόπος για να λυθεί ένα τέτοιου είδους προβλημα.
Εδω και έναν χρόνο δουλευω με τυπο αγραφου εγκεφαλου τον οποίο εισαγω από την Taiwan για μονοκυλινδρους κινητήρες ο οποιος είναι πλήρως προγραμματιζομενος και μπορεί να ρυθμιστεί εξαρχής. Διαθέτει βαρομετρικη διόρθωση,lambda control ,idle stepper control,launch control και quick shifter.
Τον εχω τοποθετησει σε διάφορες μοτο ως τωρα με επιτυχία με ανταπτορες plug&play δικής μου κατασκευης που κουμπώνουν απευθείας στην εργοστασιακη πριζα της μοτοσυκλετας.
Ο εγκεφαλος τοποθετήθηκε με επιτυχία και στο Himalyan χωρις να επεμβω πουθενά στην καλωδίωση της μοτοσυκλετας με κατασκευή plug&play.
Η χαρτογράφηση ψεκασμου και αναφλεξης έγινε εξαρχής αφού δεν υπάρχει δυστυχώς κάποιος βασικός χαρτης και είναι δύσκολη υπόθεση γιατι υπάρχουν αρκετοί υποχαρτες όπως start up,θερμοκρασίας,cranking pulse ,σεταρισμα των αισθητήρων και τον χρονισμο της αναφλεξης τα οποία πρέπει να γίνουν ξεχωριστά για κάθε κινητηρα.
Το αποτέλεσμα είναι τέλειο με σταθερό ρελαντι σωστή εκκινηση με ζεστο και κρυο κινητηρα και άψογη λειτουργια σε ολο το φάσμα των στροφων και φορτιου χωρίς πυρακια πια.
Ο κινητήρας απέδωσε σχεδόν 24 αλογα στον τροχο με 4,6 Nm ροπη.
Εύχομαι ο Παναγιώτης να το χαρει από εδω και στο εξής.
Κατόπιν τηλεφωνικής επικοινωνία με τον ιδιοκτήτη σε σχέση με τα προβληματα αυταναφλεξης (πυρακια) και άλλα διάφορα θεματα που αντιμετωπιζε με την λειτουργία του ψεκασμου παρελαβα την μοτοσυκλετα για να δώσουμε μια λύση στο πρόβλημα...
Στο μηχανάκι εχει τοποθετήθει ενα ετοιμο big bore kit που αυξάνει τον κυβισμό στα 462 cc το οποιο ηρθε ετοιμο από γνωστό οικο βελτιωσης του Εξωτερικού μαζί με ένα Power commander 5 με ετοιμο ρυθμισμένο χαρτη καυσίμου όπως και ένας πιο άγριος εκκεντροφορος.
Μετα την μετατροπή δεν δούλεψε ποτέ σωστα με προβλήματα στο ρελαντί και με έντονα πυρακια στις 4500-5000 στροφές. Κάποιες προσπάθειες επαναρυθμισης του power commander δεν έφεραν αποτέλεσμα.
Το πρόβλημα και η λύση...
Έδω εχουμε έναν μονοκυλινδρο αεροψυκτο 410cc από το εργοστασιο με 2 βαλβιδες, όριο περιστροφής 6500 στροφες και 20 αλογα στον τροχο.
Μιλαμε για έναν κινητήρα με βαριά κινούμενα μέρη πολυ μικρη παροχή αερα λόγω μιας μικρής βαλβιδας και αυλου εισαγωγής και γενικά πολυ χαμηλής απόδοσης.
Ο εξτρα κυβισμός εφερε και μια αύξηση της στατικής συμπίεσης η οποια έγινε αισθητη στο φασμα 4000 και πάνω που τα πυρακια έκαναν την εμφανιση τους αφου ο εργοστασιακος χαρτης αναφλεξης δεν συμβαδίζει με την παραπανίσια συμπιεση και η αυταναφλεξη ειναι έντονη.
Η χρήση του power commander μπορεί να φτιάξει την αναλογια καυσιμου αλλά δεν μας δίνει την δυνατότητα να επέμβουμε στον χάρτη αναφλεξης για να τον ρυθμισουμε στα νέα δεδομένα του κινητηρα οποτε 400+ περιπου ευρω του συγκεκριμένου module ειναι άχρηστα εδω.
Η λύση του αγραφου εγκεφαλου είναι μονόδρομος εδω αφού δεν υπάρχει άλλος τρόπος για να λυθεί ένα τέτοιου είδους προβλημα.
Εδω και έναν χρόνο δουλευω με τυπο αγραφου εγκεφαλου τον οποίο εισαγω από την Taiwan για μονοκυλινδρους κινητήρες ο οποιος είναι πλήρως προγραμματιζομενος και μπορεί να ρυθμιστεί εξαρχής. Διαθέτει βαρομετρικη διόρθωση,lambda control ,idle stepper control,launch control και quick shifter.
Τον εχω τοποθετησει σε διάφορες μοτο ως τωρα με επιτυχία με ανταπτορες plug&play δικής μου κατασκευης που κουμπώνουν απευθείας στην εργοστασιακη πριζα της μοτοσυκλετας.
Ο εγκεφαλος τοποθετήθηκε με επιτυχία και στο Himalyan χωρις να επεμβω πουθενά στην καλωδίωση της μοτοσυκλετας με κατασκευή plug&play.
Η χαρτογράφηση ψεκασμου και αναφλεξης έγινε εξαρχής αφού δεν υπάρχει δυστυχώς κάποιος βασικός χαρτης και είναι δύσκολη υπόθεση γιατι υπάρχουν αρκετοί υποχαρτες όπως start up,θερμοκρασίας,cranking pulse ,σεταρισμα των αισθητήρων και τον χρονισμο της αναφλεξης τα οποία πρέπει να γίνουν ξεχωριστά για κάθε κινητηρα.
Το αποτέλεσμα είναι τέλειο με σταθερό ρελαντι σωστή εκκινηση με ζεστο και κρυο κινητηρα και άψογη λειτουργια σε ολο το φάσμα των στροφων και φορτιου χωρίς πυρακια πια.
Ο κινητήρας απέδωσε σχεδόν 24 αλογα στον τροχο με 4,6 Nm ροπη.
Εύχομαι ο Παναγιώτης να το χαρει από εδω και στο εξής.
Τελευταία επεξεργασία: