Sag... Συζήτηση ρύθμισης αναρτησης

k0k0s

Μέτζη του νεούκτη
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κωστας
Μοτό
XTZ750 / DL650 / 1090R / Vespa 50s
Στη αντιπροσωπεία υπάρχει ρύθμιση συν πλην μισό εκατοστό, δεν είναι σωστή για όλα τα βάρη αναβάτη. Εμείς οι αφρατούληδες θέλουμε πάντα σχεδόν ελατήριο.
Mισο εκατοστο στο sag ή μισο εκατοστο στο αμορτισερ?
 

amyroukai

Big Membered Wunderkind
Περιοχή
Μεθοριακός Σταθμός
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
X, R
Τώρα... Διάβασα στο advrider ότι στο διαγνωστικό τάμπλετ της αντιπροσωπείας έχει ρυθμιση +-0.5 και ότι είναι "ανάποδα με το λογικό" αλλά δεν κατάλαβα ακριβώς τι και δεν το έψαξα παραπάνω. 0.5 στο sag μόνο σε στατικό θα μπορούσε να αναφέρεται, αφού είναι γνωστό το ι.β. της μοτοσυκλέτας, υπέθεσα ότι είναι η αρχική προφορτιση του ελατηρίου.
 

k0k0s

Μέτζη του νεούκτη
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κωστας
Μοτό
XTZ750 / DL650 / 1090R / Vespa 50s
Οχι, λογικα πρεπει να ειναι στο αμορτισερ, 0.5 στο sag ειναι τιποτα. Στο αμορτισερ η ολη διαδρομη της προφορτισης στις χειροκινητες εκδοσεις ειναι καπου στo 1 εκ. (δεν εχει μοχλικο).
 

kon/nos

Μέλος
Περιοχή
Αθηνα
Όνομα
Κωνσταντινος
Μοτό
r1200gs
k0k0s gsmaniac #skliros_kariolis (geez996) amyroukai και λοιποί μια που πιάσαμε τα sag κτλ...
Στο 1200 μου προφανώς δεν κανουν τα ελατήρια για εμενα στα 67 κιλα.
Όταν εχω δικαβαλο παμε στα +50 κιλα.
Το θέμα ειναι ομως όταν εισαι δικάβαλος και τριβαλιτσος δεν θα εχεις θέμα αν εχεις βάλει πιο μαλακα ελατήρια η οχι;
 

k0k0s

Μέτζη του νεούκτη
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κωστας
Μοτό
XTZ750 / DL650 / 1090R / Vespa 50s
Προταση προς mods, να παμε την ολη συζητηση σε ξεχωριστο νημα για να μη χαλαμε το συμβαινει τωρα?


Στο 1200 μου προφανώς δεν κανουν τα ελατήρια για εμενα στα 67 κιλα.
Όταν εχω δικαβαλο παμε στα +50 κιλα.
Το θέμα ειναι ομως όταν εισαι δικάβαλος και τριβαλιτσος δεν θα εχεις θέμα αν εχεις βάλει πιο μαλακα ελατήρια η οχι;
Ναι, θα εχεις θεμα. Το ζητημα ειναι οτι λογικα με τα 67κιλα με μηδεν προφορτιση θα πρεπει να εισαι οκ. Αν ο πισω αξονας σου απο πχ τη σχαρα δεν εχει διαφορα 5-6εκ απο οταν ειναι η μηχανη στο διπλο με οταν καθεσαι πανω με τα ποδια στα μαρσπιε, τοτε ναι εχεις θεμα, δεν εχει "αερα" η αναρτηση σου για εκτονωση.
 

kon/nos

Μέλος
Περιοχή
Αθηνα
Όνομα
Κωνσταντινος
Μοτό
r1200gs
Προταση προς mods, να παμε την ολη συζητηση σε ξεχωριστο νημα για να μη χαλαμε το συμβαινει τωρα?



Ναι, θα εχεις θεμα. Το ζητημα ειναι οτι λογικα με τα 67κιλα με μηδεν προφορτιση θα πρεπει να εισαι οκ. Αν ο πισω αξονας σου απο πχ τη σχαρα δεν εχει διαφορα 5-6εκ απο οταν ειναι η μηχανη στο διπλο με οταν καθεσαι πανω με τα ποδια στα μαρσπιε, τοτε ναι εχεις θεμα, δεν εχει "αερα" η αναρτηση σου για εκτονωση.
Με 0 προφορτιση ειμαι οριακά εξω απο το αποδεκτό rider sag.
Μπροστα ειναι το μανίκι που δεν βγάζεις και πολυ ακρη με το τελελεβερ
 

XR Maniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
NX 650-HRC Gandhi!!
s1000xr
Εγώ έχω κάνει ρύθμιση sag με ένα ηλεκτρονικό μαραφέτι στον περιστερα πριν χρόνια.
Νομίζω ότι το σύστημα αναρτησης του gs δεν έχει δυσκολίες γενικά.
Ιδίως σε μεταβολές με ακραία φορτωματα.
 

Nikolas77

Adventure Traveller
Όνομα
Nikolas
Μοτό
LC4 ADV'02
Suspension adjustment gauge αυτός ο άγνωστος κόσμος..με friction ,stiction γρήγορη και αργή απόσβεση συμπίεσης και απόσβεση επαναφοράς... Ιξώδες λαδιού..αέρας, άζωτο,revalving...

Σε μηχανάκια με σταθερό ψηλό φτερό μπροστά,ψηλά το κέντρο βάρους και τον αναβάτη καθισμένο κάθετα σαν πανί... δεν ταξιδευεις με πολλά χιλιόμετρα..Τα 150 είναι αρκετά, τα υπόλοιπα αφήστε τα για τα street μηχανάκια γιατί θα καταλήξουμε σε μια ατέρμονη κουβέντα δίχως νόημα..

Όποιος αντέχει το διαβάζει και ίσως καταλάβει

Έπειτα διαβάζεις ΕΔΩ

Αν κατανοήσεις όλα τα προηγούμενα ήρθε η ώρα να μάθεις να οδηγάς..

Και όταν μάθεις να οδηγάς και ξέρεις πως να ρυθμίζεις και κάνεις πολύ μα πολύ προπόνηση ίσως εκφερεις μια ακριβής και αντικειμενικη άποψη σχετικά με τη συμπεριφορά της γεωμετρίας και της λειτουργίας των αναρτήσεων μια μοτοσυκλέτας.. Όλα τα υπόλοιπα είναι απλά ενδείξεις και υποκειμενικά ερεθίσματα που λαμβάνει ο καθένας μας από οποιαδήποτε μοτοσυκλέτα οδηγεί.
 

k0k0s

Μέτζη του νεούκτη
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κωστας
Μοτό
XTZ750 / DL650 / 1090R / Vespa 50s
Νομιζω οτι sag δεν ειναι ακρωνυμιο αλλα λεξη, που σημαινει κρεμαση/καθιση.


Με 0 προφορτιση ειμαι οριακά εξω απο το αποδεκτό rider sag.
Μπροστα ειναι το μανίκι που δεν βγάζεις και πολυ ακρη με το τελελεβερ
Οσο ειχα το 1150 ειχα διαβασει απο την τεραστια εγκυκλοπεδια χρηστων οτι ειναι το ιδιο με ενα απλο τηλεσκοπικο πηρουνι στο κατα ποσο μετρας sag. Aυτο που οι περισσοτεροι προτεινουν ειναι 25% sag μπροστα και 30% πισω , που σημαινει για το GS 5εκ μπροστα και 6εκ πισω. Τωρα εαν πισω σου βγαινει 5εκ αντι για 6εκ δεν ηρθε και το τελος του κοσμου. Αυτο που χανεις εαν δεν εχεις αρκετο sag ειναι περιθωριο για την διαδρομη της αναρτησης στην εκτονωση. Εαν δεν νιωθεις το μηχανακι σου να "κλωτσαει" και να ειναι νευρικο σε φρενα/επιταχυνση οταν περναει πανω απο λακουβες τοτε προτεινω να μην πειραξεις τα ελατηρια.
 

amyroukai

Big Membered Wunderkind
Περιοχή
Μεθοριακός Σταθμός
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
X, R
Εννοείται πως ότι διαβάσεις (και κατανοήσεις) καλό είναι, καμία προστιθέμενη γνώση δεν πάει χαμένη.

Μπακάλικα λοιπόν, αν πιάνω το 30% περίπου της διαδρομής (όπως συστήνουν τα περισσότερα manual) με ικανό ποσοστό προφόρτισης να απομένει για την περίπτωση δεύτερου/φορτώματος είμαι ΟΚ. Μέχρι στιγμής, κανένα μηχανάκι μου δεν ικανοποιούσε την συνθήκη, οπότε άλλαξα ελατήρια. Μετά, αφού δεν έχω πρόσβαση σε ειδικό μηχάνημα, ρύθμιση "ένα κλικ τη φορά" μέχρι να φέρεται όπως θέλω στην συμπίεση και στην επαναφορά. Δυστυχώς με κάθε αλλαγή λαδιών στο πιρούνι θέλει πάλι από την αρχή, σε κάθε σέρβις του αμορτισέρ το ίδιο...


Αν δεν κοπανάει το πίσω λόγω ελατηρίου (πολύ σκληρό για να το συμπιέζει σωστά το βάρος του αναβάτη) το "οριακά σκληρό" και έχοντας στο μυαλό ότι η χρήση είναι και για δύο και για αποσκευές, δεν θα με ενοχλούσε. Έτσι και αλλιώς το ελατήριο προφορτίζεται στην εγκατάσταση, αυτό που ρυθμίζουμε εμείς είναι ακόμα 1εκ περίπου.
 

kon/nos

Μέλος
Περιοχή
Αθηνα
Όνομα
Κωνσταντινος
Μοτό
r1200gs
Νομιζω οτι sag δεν ειναι ακρωνυμιο αλλα λεξη, που σημαινει κρεμαση/καθιση.



Οσο ειχα το 1150 ειχα διαβασει απο την τεραστια εγκυκλοπεδια χρηστων οτι ειναι το ιδιο με ενα απλο τηλεσκοπικο πηρουνι στο κατα ποσο μετρας sag. Aυτο που οι περισσοτεροι προτεινουν ειναι 25% sag μπροστα και 30% πισω , που σημαινει για το GS 5εκ μπροστα και 6εκ πισω. Τωρα εαν πισω σου βγαινει 5εκ αντι για 6εκ δεν ηρθε και το τελος του κοσμου. Αυτο που χανεις εαν δεν εχεις αρκετο sag ειναι περιθωριο για την διαδρομη της αναρτησης στην εκτονωση. Εαν δεν νιωθεις το μηχανακι σου να "κλωτσαει" και να ειναι νευρικο σε φρενα/επιταχυνση οταν περναει πανω απο λακουβες τοτε προτεινω να μην πειραξεις τα ελατηρια.
Το μηχανακι ειναι σκληρο για εμενα οταν ειμαι μονος αλλα το νοιωθω πολυ ωραιο οταν ειμαι φορτωμενος γι αυτο ''φοβαμαι'' να παω για αλλαγη ελατηριων.
Επισης παρατηρησα κατι.Ειχα ρυθμισει το μπροστα sag και γενικα ειχα κοπανηματα και 3 δυνατα χασιματα του μπροστινου υπο κλιση.
Του εδωσα 2 κλικ προφορτιση μπροστα και φαινεται να δουλευει καλυτερα το συνολο.
Δηλαδη και η αναρτηση μπροστα δεν κοπαναει και η πισω δουλευει καλυτερα.
Επισης για να το δοκιμασω εφτασα την τελικη του διπλος και δεν ειχα κανενα κουνημα ουτε ασαφεια.
Σχηματιζω την εντυπωση οτι τα gs δουλευουν περισσοτερο με την πισω αναρτηση, για καποιον περιεργο λογο.

Ισως το telelever απο μονο του πιεζει το λαστιχο και ετσι ισως δεν εχει θεμα να εχει λιγοτερο sag μπροστα.
 

kon/nos

Μέλος
Περιοχή
Αθηνα
Όνομα
Κωνσταντινος
Μοτό
r1200gs
Εννοείται πως ότι διαβάσεις (και κατανοήσεις) καλό είναι, καμία προστιθέμενη γνώση δεν πάει χαμένη.

Μπακάλικα λοιπόν, αν πιάνω το 30% περίπου της διαδρομής (όπως συστήνουν τα περισσότερα manual) με ικανό ποσοστό προφόρτισης να απομένει για την περίπτωση δεύτερου/φορτώματος είμαι ΟΚ. Μέχρι στιγμής, κανένα μηχανάκι μου δεν ικανοποιούσε την συνθήκη, οπότε άλλαξα ελατήρια. Μετά, αφού δεν έχω πρόσβαση σε ειδικό μηχάνημα, ρύθμιση "ένα κλικ τη φορά" μέχρι να φέρεται όπως θέλω στην συμπίεση και στην επαναφορά. Δυστυχώς με κάθε αλλαγή λαδιών στο πιρούνι θέλει πάλι από την αρχή, σε κάθε σέρβις του αμορτισέρ το ίδιο...


Αν δεν κοπανάει το πίσω λόγω ελατηρίου (πολύ σκληρό για να το συμπιέζει σωστά το βάρος του αναβάτη) το "οριακά σκληρό" και έχοντας στο μυαλό ότι η χρήση είναι και για δύο και για αποσκευές, δεν θα με ενοχλούσε. Έτσι και αλλιώς το ελατήριο προφορτίζεται στην εγκατάσταση, αυτό που ρυθμίζουμε εμείς είναι ακόμα 1εκ περίπου.
Στην τελευταια σου παραγραφο εχω καταλληξει αλλα ηθελα και καμμια αποψη...Να δω αν συμφωνουμε
 

XR Maniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
NX 650-HRC Gandhi!!
s1000xr
Το μηχανακι ειναι σκληρο για εμενα οταν ειμαι μονος αλλα το νοιωθω πολυ ωραιο οταν ειμαι φορτωμενος γι αυτο ''φοβαμαι'' να παω για αλλαγη ελατηριων.
Επισης παρατηρησα κατι.Ειχα ρυθμισει το μπροστα sag και γενικα ειχα κοπανηματα και 3 δυνατα χασιματα του μπροστινου υπο κλιση.
Του εδωσα 2 κλικ προφορτιση μπροστα και φαινεται να δουλευει καλυτερα το συνολο.
Δηλαδη και η αναρτηση μπροστα δεν κοπαναει και η πισω δουλευει καλυτερα.
Επισης για να το δοκιμασω εφτασα την τελικη του διπλος και δεν ειχα κανενα κουνημα ουτε ασαφεια.
Σχηματιζω την εντυπωση οτι τα gs δουλευουν περισσοτερο με την πισω αναρτηση, για καποιον περιεργο λογο.

Ισως το telelever απο μονο του πιεζει το λαστιχο και ετσι ισως δεν εχει θεμα να εχει λιγοτερο sag μπροστα.
Οτι ρύθμιση και να κάνεις και ότι βελτίωση στις αναρτήσεις προσπαθήσεις, το gs πάει καλύτερα φορτωμένο.
 

k0k0s

Μέτζη του νεούκτη
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κωστας
Μοτό
XTZ750 / DL650 / 1090R / Vespa 50s
Ενα μεγαλο ποσοστο της ευσταθειας των RGS οφείλεται στο παραλεβερ πισω, κι οχι τοσο στο τελελεβερ, που δεν αφηνει το μηχανακι να γονατισει πισω στην επιταχυνση οσο φορτωμενο και να ειναι.

Το 30% του σαγκ ειναι μπούσουλας χοντρικος, δεν ειναι κανονας αυστηρος. Η ΚΤΜ προτείνει στα μανιουαλ της πιο σπορτιφ στησιμο στα 25%. Ολα ειναι στο στυλ οδηγησης του καθε αναβάτη.

Το πιο σημαντικο ειναι να υπαρχει ισορροπια μεταξυ μπροστινού και πισω.
 

kostasdirt

Μέλος
Όνομα
Κώστας
Μοτό
KTM Adventure 1290R
Να πω και εγώ την εμπειρία μου σαν κάτοχος 1290R, αναρτήσεις ρυθμισμένες σωστά sag κτλ. από την πρώτη ημέρα
Οταν στρώθηκε η μοτοσυκλέτα και δοκίμασα υψηλότερες ταχύτητες ήταν απαγορευτικό να ανοίξω πάνω από 190 km, απίστευτο κούνημα που το έκαναν εως επικίνδυνο
Η μοτοσυκλέτα ήρθε με ελαστικά conti trail attack II από το εργοστάσιο, κατόπιν επικοινωνίας με την ΚΤΜ μου είπαν πως έχει αναφερθεί ξανά το πρόβλημα (και σε 1190R) και οφείλεται στα conti
Εγινε αντικατάσταση στα πλαίσια της εγγύησης με pirelli trail II, δοκιμή και το πρόβλημα εξαφανίστηκε, το 1290 μου είναι σταθερό μέχρι την τελική του
Επειδή στην παρέα υπάρχουν αρκετά 1290 έχω καταλάβει πως λόγω της πολύ γρήγορης γεωμετρίας σε συνάρτηση με το μεγάλο ύψος τα κάνει αρκετά ευαίσθητα, έχει τύχει σε κάποιον με 1290S να κουνάει ενοχλητικά από την πρώτη στιγμή σε μεγάλες ταχύτητες, το οποίο διορθώθηκε 100% με ζυγοστάθμιση που έκανε μετά από προτροπή μου (χρειάστηκε πολύ αλήθεια είναι και το θεωρώ απαράδεκτο για καινούργια μοτοσυκλέτα)
Και σε άλλους να είναι άψογα μέχρι την τελική τους χωρίς κανένα πρόβλημα.
 

kon/nos

Μέλος
Περιοχή
Αθηνα
Όνομα
Κωνσταντινος
Μοτό
r1200gs
Να ξεθάψω τη συζήτηση...

Ποσό % πρέπει να έχει διαφορά το μπροστά από το πίσω sag ωστε να εχουμε ενα λογικο στησιμο ασφαλτου, κατα την αποψη σας?

Λέγοντας λογικό, λέω απλά η μηχανή να μην είναι ούτε ουδέτερη/χωμάτινη αλλά ούτε και επιθετική καθώς ''φοβάμαι'' τον τροπο που φορτίζει το τελελεβερ μπροστά από κατασκευής.
 

k0k0s

Μέτζη του νεούκτη
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κωστας
Μοτό
XTZ750 / DL650 / 1090R / Vespa 50s
Το ιδιο θεωρητικα πρεπει να ειναι.

Tα τελελεβερ/παραλεβερ παντως γενικα δεν χαμπαριαζουν και πολυ απο ρυθμισεις sag.
 

kon/nos

Μέλος
Περιοχή
Αθηνα
Όνομα
Κωνσταντινος
Μοτό
r1200gs
Το ιδιο θεωρητικα πρεπει να ειναι.

Tα τελελεβερ/παραλεβερ παντως γενικα δεν χαμπαριαζουν και πολυ απο ρυθμισεις sag.
Μπα δεν θα το ελεγα.
Το τελελεβερ ίσως ειναι πιο δυσκολο αλλα ρυθμίζεται.
 

k0k0s

Μέτζη του νεούκτη
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κωστας
Μοτό
XTZ750 / DL650 / 1090R / Vespa 50s
Μπα δεν θα το ελεγα.
Το τελελεβερ ίσως ειναι πιο δυσκολο αλλα ρυθμίζεται.
Δεν καταλαβες, δεν λεω οτι δεν ρυθμιζεται, λεω ομως οτι δεν εχει την ιδια βαρυτητα στις αντιδρασεις της μηχανης οπως ενα κλασσικο συστημα αναρτησης.
 
Top Bottom