Sag... Συζήτηση ρύθμισης αναρτησης

kon/nos

Μέλος
Περιοχή
Αθηνα
Όνομα
Κωνσταντινος
Μοτό
r1200gs
Δεν καταλαβες, δεν λεω οτι δεν ρυθμιζεται, λεω ομως οτι δεν εχει την ιδια βαρυτητα στις αντιδρασεις της μηχανης οπως ενα κλασσικο συστημα αναρτησης.
Δεν συμφωνώ αλλα οκ. Ίσως να μην επηρεάζεται τοσο πολυ αρνητικά με μια λαθος ρύθμιση αλλα οτι αλλάζουν οι αντιδράσεις, αλλάζουν.

Το εχω διαπιστώσει μιας και τελευταια εχω παιξει αρκετα με αναρτήσεις και sag.
Και ακομα παίζω δηλαδη!



Sent from my iPhone using Tapatalk
 

XR Maniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
NX 650-HRC Gandhi!!
s1000xr
Δεν συμφωνώ αλλα οκ. Ίσως να μην επηρεάζεται τοσο πολυ αρνητικά με μια λαθος ρύθμιση αλλα οτι αλλάζουν οι αντιδράσεις, αλλάζουν.

Το εχω διαπιστώσει μιας και τελευταια εχω παιξει αρκετα με αναρτήσεις και sag.
Και ακομα παίζω δηλαδη!



Sent from my iPhone using Tapatalk
Θα σε συμβούλευα να ρυθμίσεις το sag όπως λένε και να μην κάνεις πολλά πειράματα, ακριβώς γιατί μιλάμε για telelever
Τα έχει υπολογίσει όλα ο ναζί
 

kon/nos

Μέλος
Περιοχή
Αθηνα
Όνομα
Κωνσταντινος
Μοτό
r1200gs
Θα σε συμβούλευα να ρυθμίσεις το sag όπως λένε και να μην κάνεις πολλά πειράματα, ακριβώς γιατί μιλάμε για telelever
Τα έχει υπολογίσει όλα ο ναζί
Δεν κανω πειράματα Κωστα.
Εχω διαβάσει και καταλήξει γενικα οτι ειναι ~25% μπροστα και ~30%.
Δηλαδη χονδρικά 50mm μπροστα και 60mm πισω.
Ειμαι αρκετα κοντα και σε συνδυασμό με τις aftermarket αναρτήσεις και το σερβις των μπροστινών που καναμε με τον Γάτο(που εχει βάλει το χεράκι του σε πολλα πραγματα) οδηγάω τελειως αλλη μηχανη, και δεν υπερβάλω.

Πιο πολυ το θέμα το συνέχισα για τεχνική κουβεντα για τα GS. Τι μονο τα ΚΤΜ θα εχουν;
 

k0k0s

Μέτζη του νεούκτη
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κωστας
Μοτό
XTZ750 / DL650 / 1090R / Vespa 50s
Εγω το λεω γιατι θυμαμαι απο το 1150 οτι ενω πισω επιανα με την προφορτιση λιγο πριν τη μεση της ρυθμισης το "σωστο" sag των 1/3 Χ 220χιλ = 73χιλ, μπροστα δεν επιανα με τιποτα το 70χιλ που ειναι το θεωρητικο σωστο, μονο πλησιαζα αφαιρωντας τελειως την προφορτιση μπροστα. Αλλα οταν το εκανα αυτο, το μηχανακι συμπεριφεροταν σαν βαρκα. Και τοτε που το ειχα ζυγιζα μονο 95κιλα.

Το τελελεβερ ειναι αλλο ενα αμορτισερ και δουλευει με αλλες γεωμετριες, οποτε θεωρω οτι καλυτερα ειναι να ακολουθεις τις ρυθμισεις που λεει το εργοστασιο και την αισθηση σου παρα τα νουμερα μιας τυπικης ρυθμισης σαγκ.
 

kon/nos

Μέλος
Περιοχή
Αθηνα
Όνομα
Κωνσταντινος
Μοτό
r1200gs
Εγω το λεω γιατι θυμαμαι απο το 1150 οτι ενω πισω επιανα με την προφορτιση λιγο πριν τη μεση της ρυθμισης το "σωστο" sag των 1/3 Χ 220χιλ = 73χιλ, μπροστα δεν επιανα με τιποτα το 70χιλ που ειναι το θεωρητικο σωστο, μονο πλησιαζα αφαιρωντας τελειως την προφορτιση μπροστα. Αλλα οταν το εκανα αυτο, το μηχανακι συμπεριφεροταν σαν βαρκα. Και τοτε που το ειχα ζυγιζα μονο 95κιλα.

Το τελελεβερ ειναι αλλο ενα αμορτισερ και δουλευει με αλλες γεωμετριες, οποτε θεωρω οτι καλυτερα ειναι να ακολουθεις τις ρυθμισεις που λεει το εργοστασιο και την αισθηση σου παρα τα νουμερα μιας τυπικης ρυθμισης σαγκ.
Και εγω απο δοκιμές βλεπω οτι το μηχανακι δουλευει καλυτερα αν εχει αρκετό sag.

Ίσως επειδή ειμαι 66 κιλα μονο όποτε δεν «ασκώ» πίεση ώστε να δουλέψουν όπως πρεπει, κάνοντας το σκληρό σε αίσθηση.

Παντα μένω στις βασικές αρχές του 1/3 απλα παίζω με τις ακραίες τιμες αυτού.
 

kon/nos

Μέλος
Περιοχή
Αθηνα
Όνομα
Κωνσταντινος
Μοτό
r1200gs
Επίσης, το manual της bmw δεν θυμαμαι να αναφέρει τιμες sag.
Απλα σε ποια θεση να εχεις την ανάρτηση όταν το φορτώνεις η οχι
 

Aldebaran

Πορτοκαλί μέλος.
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 690 Enduro '08
Voge SR4 Max
Αν έχεις ολινς τότε αναφέρουν ποσοστά Sag.
Νομιζω ο Γάτος μου το είχε πει.
 

kon/nos

Μέλος
Περιοχή
Αθηνα
Όνομα
Κωνσταντινος
Μοτό
r1200gs
Αν έχεις ολινς τότε αναφέρουν ποσοστά Sag.
Νομιζω ο Γάτος μου το είχε πει.
Ναι το ξερω, το εχουμε υπέρ-αναλύσει με τον Κωστα αλλα μαλλον υπαρχει τυπογραφικο για το μοντελο μου.
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Στη GS του kon/nos έχουν μπει Ohlins εμπρός πίσω.

Το πίσω αμορτισέρ του είναι αυτο


Και οι προτεινόμενες ρυθμίσεις σύμφωνα με την Ohlins είναι αυτές,
Οι οποίες, κατά τη γνώμη μου, είναι τυπογραφικό λάθος.



Αντίστοιχα εγώ στη GSA , φοράω άλλη σειρά, συγκεκριμένα αυτην


Με προτεινόμενες ρυθμίσεις sag, αυτές,


Οι οποίες δείχνουν λογικές, κ τις έχω εφαρμόσει όλες στο άνω άκρο, στο μαλακό του δηλαδή, κ είμαι ευχαριστημένος από την συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας.

Στάλθηκε από το Γάτο-phone, χρησιμοποιώντας Gatto-talk
 
Τελευταία επεξεργασία:

k0k0s

Μέτζη του νεούκτη
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κωστας
Μοτό
XTZ750 / DL650 / 1090R / Vespa 50s
Στη GS του kon/nos έχουν μπει Ohlins εμπρός πίσω.

Το πίσω αμορτισέρ του είναι αυτο


Και οι προτεινόμενες ρυθμίσεις σύμφωνα με την Ohlins είναι αυτές,
Οι οποίες, κατά τη γνώμη μου, είναι τυπογραφικό λάθος.



Αντίστοιχα εγώ στη GSA , φοράω άλλη σειρά, συγκεκριμένα αυτην


Με προτεινόμενες ρυθμίσεις sag, αυτές,


Οι οποίες δείχνουν λογικές, κ τις έχω εφαρμόσει όλες στο άνω άκρο, στο μαλακό του δηλαδή, κ είμαι ευχαριστημένος από την συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας.

Στάλθηκε από το Γάτο-phone, χρησιμοποιώντας Gatto-talk
Kαι αυτο ακριβως ελεγα. Για το πισω οι τιμες ειναι λογικες και ακολουθουν το γενικο μπουσουλα 1/3 της διαδρομης, δηλαδη 1/3 του 220 του Αντβε = 75 περιπου οπως λεει η Ολινς, 1/3 του 200 του απλου = 65.

Για το μπροστινο ομως ακομη και η μαλακη ακρη , το 45 για το Αντβε και το 35 για το απλο δεν εχουν καμια σχεση με το προτεινομενο "σκληρο/σπορ" 1/4 σε κλασσικο μπροστινο, οι τιμες που δινει η Ολινς για τη μαλακη ρυθμιση μπροστα ειναι σχεδον 1/5. Με 1/5 σε κλασσικο μπροστινο μετρας σφραγισματα σε καθε λακουβα...
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Kαι αυτο ακριβως ελεγα. Για το πισω οι τιμες ειναι λογικες και ακολουθουν το γενικο μπουσουλα 1/3 της διαδρομης, δηλαδη 1/3 του 220 του Αντβε = 75 περιπου οπως λεει η Ολινς, 1/3 του 200 του απλου = 65.

Για το μπροστινο ομως ακομη και η μαλακη ακρη , το 45 για το Αντβε και το 35 για το απλο δεν εχουν καμια σχεση με το προτεινομενο "σκληρο/σπορ" 1/4 σε κλασσικο μπροστινο, οι τιμες που δινει η Ολινς για τη μαλακη ρυθμιση μπροστα ειναι σχεδον 1/5. Με 1/5 σε κλασσικο μπροστινο μετρας σφραγισματα σε καθε λακουβα...
Μην μπερδεύεσαι κ μην ξεχνάς ότι ,σε κλασσικό μπροστινό το ποσοστό βύθισης ,αποτελεί την διαδρομή που χάνεται(sag) αλλά ταυτόχρονα κ την πραγματική βύθιση της ανάρτησης.

Στο μπροστινό της GS ,λόγω paralever ,οι μετρήσεις θα πρέπει να είναι διαφορετικές ,μια κ η διαδρομή που μετράμε ότι χάνεται στα καλάμια από την βύθισή τους ,αφορά αποκλειστικά την αλλαγή της γεωμετρίας της μοτοσυκλέτας ,και ουχί την συμπίεση κ λειτουργία της ανάρτησης-αμορτισέρ ,η οποία κάνει την δουλειά της υπό τελείως διαφορετικές συνθήκες ,σε σχέση με μιά συμβατικής λειτουργίας μπροστινή ανάρτηση.

Τα νούμερα δεν μπορώ να τα κρίνω ,γιατί δεν έχω σχεδιάσει εγώ το σύστημα ,αλλά θεωρώ οτι η Ohlins ξέρει.
 

k0k0s

Μέτζη του νεούκτη
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κωστας
Μοτό
XTZ750 / DL650 / 1090R / Vespa 50s
Εγω το λεω γιατι θυμαμαι απο το 1150 οτι ενω πισω επιανα με την προφορτιση λιγο πριν τη μεση της ρυθμισης το "σωστο" sag των 1/3 Χ 220χιλ = 73χιλ, μπροστα δεν επιανα με τιποτα το 70χιλ που ειναι το θεωρητικο σωστο, μονο πλησιαζα αφαιρωντας τελειως την προφορτιση μπροστα. Αλλα οταν το εκανα αυτο, το μηχανακι συμπεριφεροταν σαν βαρκα. Και τοτε που το ειχα ζυγιζα μονο 95κιλα.

Το τελελεβερ ειναι αλλο ενα αμορτισερ και δουλευει με αλλες γεωμετριες, οποτε θεωρω οτι καλυτερα ειναι να ακολουθεις τις ρυθμισεις που λεει το εργοστασιο και την αισθηση σου παρα τα νουμερα μιας τυπικης ρυθμισης σαγκ.
Μην μπερδεύεσαι κ μην ξεχνάς ότι ,σε κλασσικό μπροστινό το ποσοστό βύθισης ,αποτελεί την διαδρομή που χάνεται(sag) αλλά ταυτόχρονα κ την πραγματική βύθιση της ανάρτησης.

Στο μπροστινό της GS ,λόγω paralever ,οι μετρήσεις θα πρέπει να είναι διαφορετικές ,μια κ η διαδρομή που μετράμε ότι χάνεται στα καλάμια από την βύθισή τους ,αφορά αποκλειστικά την αλλαγή της γεωμετρίας της μοτοσυκλέτας ,και ουχί την συμπίεση κ λειτουργία της ανάρτησης-αμορτισέρ ,η οποία κάνει την δουλειά της υπό τελείως διαφορετικές συνθήκες ,σε σχέση με μιά συμβατικής λειτουργίας μπροστινή ανάρτηση.

Τα νούμερα δεν μπορώ να τα κρίνω ,γιατί δεν έχω σχεδιάσει εγώ το σύστημα ,αλλά θεωρώ οτι η Ohlins ξέρει.
Δεν μπερδευομαι Σενσεϊ, το ιδιο πραγμα λεμε.
 

mousitsas

Μέλος
Όνομα
Αγις
Μοτό
KTM 950SE
2005 HAYABUSA
XR400R
CRF1100
Εγω το λεω γιατι θυμαμαι απο το 1150 οτι ενω πισω επιανα με την προφορτιση λιγο πριν τη μεση της ρυθμισης το "σωστο" sag των 1/3 Χ 220χιλ = 73χιλ, μπροστα δεν επιανα με τιποτα το 70χιλ που ειναι το θεωρητικο σωστο, μονο πλησιαζα αφαιρωντας τελειως την προφορτιση μπροστα. Αλλα οταν το εκανα αυτο, το μηχανακι συμπεριφεροταν σαν βαρκα. Και τοτε που το ειχα ζυγιζα μονο 95κιλα.

Το τελελεβερ ειναι αλλο ενα αμορτισερ και δουλευει με αλλες γεωμετριες, οποτε θεωρω οτι καλυτερα ειναι να ακολουθεις τις ρυθμισεις που λεει το εργοστασιο και την αισθηση σου παρα τα νουμερα μιας τυπικης ρυθμισης σαγκ.
Στο 1150 που ειχα εγω, οταν εβαζα το μπροστινο στην ελαχιστη δυνατη προφορτιση, οχι μονο βαρκα δε γινοταν, αλλα μαλιστα αποκτουσε οπως ειναι και αναμενομενο, πολυ κοφτερο τιμονι. Ειχε πεντα θεσεις, η 2η ηταν στοκ και η βαρκα ηταν οι θεσεις 3-4-5
 
Τελευταία επεξεργασία:

kon/nos

Μέλος
Περιοχή
Αθηνα
Όνομα
Κωνσταντινος
Μοτό
r1200gs
Μην μπερδεύεσαι κ μην ξεχνάς ότι ,σε κλασσικό μπροστινό το ποσοστό βύθισης ,αποτελεί την διαδρομή που χάνεται(sag) αλλά ταυτόχρονα κ την πραγματική βύθιση της ανάρτησης.

Στο μπροστινό της GS ,λόγω paralever ,οι μετρήσεις θα πρέπει να είναι διαφορετικές ,μια κ η διαδρομή που μετράμε ότι χάνεται στα καλάμια από την βύθισή τους ,αφορά αποκλειστικά την αλλαγή της γεωμετρίας της μοτοσυκλέτας ,και ουχί την συμπίεση κ λειτουργία της ανάρτησης-αμορτισέρ ,η οποία κάνει την δουλειά της υπό τελείως διαφορετικές συνθήκες ,σε σχέση με μιά συμβατικής λειτουργίας μπροστινή ανάρτηση.

Τα νούμερα δεν μπορώ να τα κρίνω ,γιατί δεν έχω σχεδιάσει εγώ το σύστημα ,αλλά θεωρώ οτι η Ohlins ξέρει.
Κώστα παρατηρώ οτι η ohlins ομως στην σειρά ttx δίνει μπροστα sag 51mm.

Εκει τι γινεται με το τελελεβερ ; Το αντιμετωπίζει σαν συμβατικό ;


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Κώστα παρατηρώ οτι η ohlins ομως στην σειρά ttx δίνει μπροστα sag 51mm.

Εκει τι γινεται με το τελελεβερ ; Το αντιμετωπίζει σαν συμβατικό ;


Sent from my iPhone using Tapatalk
Τι να σε πω τώρα...ίσως να'χει διαφορετική λειτουργία η συγκεκριμένη σειρά ,μια κ είναι η κορυφαία της.
Και πάλι όμως ,το 51 ,στο 1/4 της διαδρομής είναι περίπου.
 

kon/nos

Μέλος
Περιοχή
Αθηνα
Όνομα
Κωνσταντινος
Μοτό
r1200gs
Kαι αυτο ακριβως ελεγα. Για το πισω οι τιμες ειναι λογικες και ακολουθουν το γενικο μπουσουλα 1/3 της διαδρομης, δηλαδη 1/3 του 220 του Αντβε = 75 περιπου οπως λεει η Ολινς, 1/3 του 200 του απλου = 65.

Για το μπροστινο ομως ακομη και η μαλακη ακρη , το 45 για το Αντβε και το 35 για το απλο δεν εχουν καμια σχεση με το προτεινομενο "σκληρο/σπορ" 1/4 σε κλασσικο μπροστινο, οι τιμες που δινει η Ολινς για τη μαλακη ρυθμιση μπροστα ειναι σχεδον 1/5. Με 1/5 σε κλασσικο μπροστινο μετρας σφραγισματα σε καθε λακουβα...
Ακριβώς γι αυτό θέλω να πάω Tασουλή αύριο, μιας και θέλω να το φτάσω 65 ενώ τώρα είναι 53 όπως το μέτρησα σπίτι.
Όσο για μπροστά απ ότι καταλαβαίνω θα το σεταρω στα 35mm.
 
Τελευταία επεξεργασία:

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Ακριβώς γι αυτό θέλω να πάω Tασουλή αύριο, μιας και θέλω να το φτάσω 65 ενώ τώρα είναι 53 όπως το μέτρησα σπίτι.
Όσο για μπροστά απ ότι καταλαβαίνω θα το σεταρω στα 35mm.
Αφού θα πας τελικά ,δώσε τις τιμές sag που έχεις τώρα στον Ιάκωβο ,για να σου πεί την άποψή του για αλλαγές.
Επίσης ,πες του να σου τυπώσει (ή δώσει) τις σωστές τιμές.

Και μας ενημερώνεις πάλι εδώ ,για να μείνει στο φόρουμ.
 

kon/nos

Μέλος
Περιοχή
Αθηνα
Όνομα
Κωνσταντινος
Μοτό
r1200gs
Αφού θα πας τελικά ,δώσε τις τιμές sag που έχεις τώρα στον Ιάκωβο ,για να σου πεί την άποψή του για αλλαγές.
Επίσης ,πες του να σου τυπώσει (ή δώσει) τις σωστές τιμές.

Και μας ενημερώνεις πάλι εδώ ,για να μείνει στο φόρουμ.
Μα γι αυτό άνοιξα αυτή την κουβέντα εδώ πέρα. Πιο πολύ για να μείνουν τα γραπτά.
Έχω τυπωμένες τις επίσημες τιμές ώστε να μου δώσουν μια εξήγηση.
Όπως επίσης και για το μπροστά sag, που ειναι λιγο.

Θεωρώ αδικαιολόγητο το γεγονός ότι μια τόσο σοβαρή εταιρία έχει λάθος manual ανεβασμενο, και πολυ κοσμος θα ρυθμισει το μηχανανακι του λες και ειναι dragster.
 
Top Bottom