Να πω κι εγώ τη γνώμη μου...
Είχα 990 Adv '07, 690 Enduro '08, 950 Adv S '03, 640 Adv '03 (τώρα, δανεικό)... με αυτή τη σειρά χρονικά.
Το 990 το είχα πάρει καινούριο. ΚΤΜάρα με τα όλα της, αλλά ο ψεκασμός (και ίσως το ελαφρύ βολάν
ήταν σπαστικός στο άνοιξε-κλείσε του γκαζιού και στο μισό γκάζι. Αρκετοί έλυναν το πρόβλημα με διαφορετικές χαρτογραφήσεις που επαίζαν τότε στο advrider.com και αλλού. Λένε ότι από το 09-10 και μετά αυτό μειώθηκε πολύ.
Το 690 πανάλαφρο όμως για να δουλέψει σωστά (κινητήρας, αναρτήσεις) ήθελε γκάζι στο στοπ και να πηγαίνεις αεροπορία... Δεν ξέρω αν άλλαξε αυτό στα μοντέλα από το '12 και μετά, βέβαια αν πας στη πορτοκαλί ομάδα... Επίσης για να ταξιδέψει με αξιώσεις (αυτονομία, φόρτωμα) πρέπει να τα χώσεις... ζελατίνα, safari tank, ενισχύσεις (κατόπιν εορτής!) στο υποπλαίσιο, σκληρότερο ελατήριο πίσω είχα κάνει εγώ τότε, και πλέον πέρα από το extra κόστος, φτάνει στα κιλά και ενός 640Adv που "γεννήθηκε" έτοιμο.
To 950 S ήταν με διαφορά το πιο πλήρες. Εξίσου δυνατό αλλά με λίγο πιο "άδειες" μεσαίες από το 990, όμως με καλύτερο δούλεμα παντού. Το καλορυθμισμένο καρμπυρατέρ ενός 950 κάνει πολύ πιο εκμεταλλεύσιμη τη δύναμη του lc8 (ειδικά στο χώμα) από οποιοδήποτε 990 '06-'08 (δεν ήταν λίγοι που έβαζαν καρμπυρατέρ στα 990 στον Elio στην Βουλιαγμένης!). Επίσης οι μεγαλύτερες διαδρομές στην ανάρτηση εμένα μου ταίριαξαν περισσότερο, χωρίς να χάνω τίποτα στην άσφαλτο.
Τέλος το 640 Adv το είχα οδηγήσει αρκετά στο παρελθόν, ενώ συμμετείχα και στο πρόσφατο ADVtrOFFy. Ξεφόρτωτο και με μισό τεπόζιτο μου θύμιζε πολύ την αίσθηση του δικού μου αντβεντζουροποιημένου 690, την αίσθηση ότι θα βάλω το πόδι κάτω και θα σώσω τη χύμα (όπως και έκανα). Φορούσε fcr το οποίο δούλευε αψεγάδιαστα ακόμη και στο λίγο γκάζι και όχι μόνο στο τέρμα, ενώ οι αναρτήσεις του του δίνουν μεγαλύτερο εύρος χρήσης απ' ότι του 690. Τέλος στην επιστροφή από το Advtroffy, πήγαινα στην εθνική με 130 έως 140 χαω μετρημένα στο gps (γιατί δε με ένοιαζαν πλέον τα λάστιχα) χωρίς να κουραστώ ιδιαίτερα (ναι έχει περισσότερους κραδασμούς από το 690, αλλά και καλύτερη σέλα και ανεμοπροστασία απ' την άλλη).
Κάποια προβλήματα έβγαλαν όλα (όπως όλες οι μηχανές λίγο-πολύ αυτής της χρήσης όμως, μη δαιμονοποιούμε τα ΚΤΜ), τα σημαντικότερα και ακριβότερα τα έβγαλαν τα ψεκαστά (990,690), λόγω ηλεκτρονικών και πιο "ιδιαίτερων" εξαρτημάτων (πχ. τρόμπα βενζίνης).
Το καλύτερο travel enduro είναι για μένα το 640 Adv, ιδεατά με τη high-flow κεφαλή από το '01(?) και μετά.
Καλύτερο overall (και όχι μόνο μεταξύ των παραπάνω τεσσάρων) είναι το 950 Adv S, τα μπλε-πορτοκαλί από το '04 και μετά που έλυσαν κάποιες παιδικές ασθένειες του '03 μοντέλου.
Να χαρείς ότι και να πάρεις... Ωραία διλήμματα είναι αυτά!