Σορυ φιλε αλλά λογω ημερας ειχαν την τιμητικη τους τα παιδια και η φαμιλια...Μολις εκατσα,με καταλαβαινεις
Λοιπον εχω βαλει το SCOTTS stabilizer.Ακριβο μεν αν θελει καποιος να το αγορασει εξ αρχης καινουριο,εγω το πηρα μεταχειρισμενο απο φιλο σε καλη τιμη...ομως αξιζει ως αγορα για αυτα που σου προσφερει...
Πως λειτουργεί.Προσαρμοζεται στο τιμονι και στην ουσια εχει ενα συστημα 3 διαφορετικων ρυθμιστικων βαλβιδων,που διαβαζουν την κινηση που κανει το τιμονι και παρεμβαινει διορθωτικα αναλογα ποια ρυθμιση εχεις εσυ επιλεξει.
Εχει τρεις βαλβιδες λοιπον.
Η μια λεγεται βαλβιδα ελεγχου βασης.Ρυθμιζει το ποσο της αντιστασης που νοιωθεις οταν στριβεις το τιμονι δεξια αριστερα.Δηλαδη ρυθμιζει το πόσο σκληρο θα ειναι το τιμονι σου σε αισθηση στριβοντας το,στην ουσια ποση αντισταση (δραση-αντιδραση)θα σου δινει σε καθε κινηση δεξια-αριστερα του τιμονιου.Σαν να λεμε βαραινεις το τιμονι κατα πώς θελεις να εχεις αισθηση στιβαροτητας.Ειναι απο τελειως κλειστο εως την τελευταια ρυθμιση οπου πραγματικα δεν μπορεις ουτε να στριψεις το τιμονι...δηλαδη αισθανεται ποσες μοιρες πας να στριψεις δεξια αριστερα και παρεμβαινει συνεχως...Τι κερδιζεις με αυτο;Αισθηση στην οδηγηση και δεν αφηνει να παιζει το τιμονι δεξια αριστερα...ενω μειωνει αισθητα και τις κραδασμικες κινησεις του τιμονιου στις μεγαλες ταχυτητες το κανει πιο στιβαρο και ευθυβολο.
Η δευτερη βαλβιδα λεγεται Βαλβιδα Υψηλης Ταχυτητας.Αυτη η βαλβιδα εχει σχεδιαστει για να βοηθα στην αποσβεση μεγαλων ξαφνικων χτυπηματων οπως πχ αν πεσεις σε μια λακουβα ή σε μια ριζα δεντρου ή σε μια κοτρωνα.Και στην ουσια αυτη η βαλβιδα επιδρα στις περιπτωσεις που υπερβαινουν την παραπανω βαλβιδα.Κι εδω αυξανοντας την ευαισθησια της στην ουσια το σταμπιλαϊζερ θελει λιγοτερο ζορισμα για να ανταποκριθει.Εχει πολλες σκαλες ρυθμισης τοσο ωστε στην τελευται να στριβεις το τιμονι ελαχιστα δεξια αριστερα και να σε "χαστουκιζει' αμεσα αντιδροντας φερνοντας το τιμονι στην ευθεια θεση.
Οι δυο παραπανω βαλβιδες λειτουργουν σε αμεση συναρτηση μεταξυ τους και επιδρα η μια στην αλλη.
Τελος εχει αλλη μια(διπλη)βαλβιδα που λεγεται Βαλβιδα ελεγχου σαρωσης και ελεγχει την αποκλιση του τιμονιου απο το κεντρο.Στην ουσια ρυθμιζει ποσες γωνιες απο την ευθεια θεση θα πρεπει να στριψει το τιμονι πριν παρεμβει για να επαναφερει σε ευθεια θεση.Κι αυτη η ρυθμιση εχει να κανει με την κινηση σε ΑΣΦΑΛΤΟ ή ΕΚΤΟΣ ΔΡΟΜΟΥ χωματινες συνθηκες.
Πως λειτουργουν ολα αυτα τα τεχνικα στην πραξη τωρα.Σου δινει μια απιστευτη αισθηση σιγουριας και ηρεμιας!!!Κάνω πραγματα εκτος δρομου ή σε ασφαλτο και μου δινει μια στιβαρη και ανεπηρεαστη απο το τεραιν που κινουμαι αισθηση,που νομιζεις οτι κινεισαι μονιμως σε μια ευθεια και ευκολα...Αποσβαινει καθε προσπαθεια απο βραχια ή φυτευτες ή λακουβες ή ριζες που πανε να σου γυρισουν το τιμονι ατσαλα δεξια αριστερα και να εχεις πτωση,διορθωνοντας αυτοματα και σχεδον ανεπαισθητα παντα,ωστε να μην σου επηρεαζει την οδηγηση αρνητικα αλλά να σε κανει να οδηγεις "μια ευθεια"...μαλιστα σε πολυ αποτομες κ δραστικες αλλαγες κατευθυνσης που σχεδον θα ισοδυναμουσαν με πτωση(λογω αποτομου στριψιματος-διπλωματος)του τιμονιου και αιφνιδιασμου οδηγου,εδω απλα "μπαμ" διορθωνει,ισιωνει και εφυγες....Τελευταια φορα στο βουνο σκαω σε καθετη λακουβα,τερματιζει η αναρτηση νοιωθω το τιμονι να φευγει αριστερ.....και "μπαμ" φευγω ευθεια συνεχιζοντας......ουτε καν εγειρε!!!βεβαια παρακατω σταματησα γιατι την ειχε ακουσει η σαμπρελα απο το πολυ αποτομο γκαπ και διαλυθηκε...εκει θα επεφτα...και ημουν με πολλα!!!
Καθε οδηγος αναλογα με το τεραιν που κινειται αλλα και την διορθωση και αισθηση που επιθυμει να εχει ως βοηθο,κανει τις αναλογες ρυθμισεις.Απο το αν κινηθεις ταχυτατα σε πιστα ασφαλτο ως σε κροκαλοποταμο που πας να χασεις το τιμονι απο το συνεχες δεξια αριστερα...Βοηθαει τρομερα σαν να μην υπαρχει καν...Νοιωθεις οτι πας ευθεια χωρις αισθηση ωχ επεσα...
Μπορει καθημερινα στην κινηση να ξεχνας οτι υπαρχει πανω στη μοτο,να μην θυμασαι καν οτι το εχεις,αλλά πιστεψε με οταν χρειασθει,θα ευλογεις που θυμηθηκες οτι το εχεις πανω.Και πραγματικα την διαφορά που κανει στην πραξη την νοιωθεις που εκει που λες ελα ρε πστη μια μ@λακια εβαλα,το βγαζεις απο πανω και οδηγεις χωρις αυτο και λες ωχ...τι εγινε ρε παιδια;...Χωρις πλακα...αυτη ειναι η αισθηση!!!
Το σταμπιλιζατερ επισης,καθε 20.000χλμ περιπου,μιλησα με την Scott και τον τεχνικο υπευθυνο,θελει ενα service,ελεγχο τσιμουχων,βιδων,σπειρωματων και αλλαγη λαδιου στη μοναδα.Το οποιο το εκανα σχετικα ευκολα μονος μου ακολουθωντας τις οδηγιες που μου εδωσε...
Αν με ρωτας τωρα αν αξιζει...Απο αυτα που λεμε "πολυ ακριβο αλλα αν το δεις στην πραξη αξιζει καθε ευρω που θα δωσεις"...Σου δινει εμπιστοσυνη,σιγουρια και κινεισαι πιο διασκεδαστικα χωρις το μυαλο κολλημενο στα εμποδια που κοπανας ή βρσικεις στο δρομο σου.Πανακεια;Εισαι απεφτος;Σαφως και ΟΧΙ.Δεν γινεται να ειναι ετσι.Αλλά συνεισφερει τα μεγιστα τοσο σε αισθηση οσο και σε ουσια για να κινεισαι στο δρομο με ασφαλεια...
Stabilizer βγαζουν κι αλλες εταιρειες...Αρκετοι λενε οτι η Scotts εχει τις καλυτερες ρυθμισεις για διπλο τεραιν...Πολλοι χρησιμοποιουν χρονια τωρα,σε ασφαλτο ή χωμα,σε αγωνες ολων των τεραιν και σε καθαρα 2χρονα ως αγωνιστικες SS τα stabilizer τιμονιου και ορκιζονται οτι δεν τ'αλλαζουν για τιποτα...Νομιζω εχουν ενα δικιο.Ειδικα ζωντας μεσα απο τη συμβιωση με ενα τετοιο.
Ελπιζω να εδωσα μια γευση για το τι ειναι αυτο το stabilizer και πως λειτουργει.