Οι τελευταιες πληροφοριες ελεγαν οτι η νεα Hayabusa θα ερχοταν το 2019 και θα ειχε πιθανως 1440cc για να χτυπησει το στρατοπεδο της Kawasaki και να σπασει το φραγμα των 320χλμ/ωρα.
Και θα εδειχνε καπως ετσι...
Το 2018 ομως ειναι η 20η επετειος της Hayabusa και δεν μπορουσαν να περιμενουν.
Παρουσιαστηκε χθες στο Δελχι, σε δυο χρωματα και το μονο που μενει να δουμε ειναι οι αλλαγες του χρονου, ωστε να σπασουν την κυριαρχια των ''πρασινων'' με τα υπερτοφοδοτουμενα Ninja H2, H2R και H2 SX!!
Να θυμησω οτι επίσημα όλες οι μοτοσυκλέτες που πωλούνται στην Ευρώπη πρέπει να πληρούν τους πιο πρόσφατους κανόνες από 1-1-2017.
Οι κανόνες αυτοί αναφέρονται συχνά ως «Euro4», αν και αυτό το όριο εκπομπών αποτελεί στην πραγματικότητα μόνο ένα μέρος του κανονισμού 168/2013 της ΕΕ. Ωστόσο, επιτρέπουν την πώληση περιορισμένου αριθμού μη συμμορφούμενων μηχανών για διάστημα έως δύο ετών, εάν οι κατασκευαστές τους υποβάλλουν αίτηση για μια τέτοια επέκταση. Η διετής αυτή περίοδος χάριτος λήγει στις 31-12-2018.
Το GSX-R600, το GSX-R750 και το GSX1300R Hayabusa, αντιμετωπίζουν τώρα ένα σταυροδρόμι.
Η Suzuki πρέπει να τα διακόψει, να τα αντικαταστήσει ή να τα αναδιαμορφώσει αρκετά για να ανταποκριθεί στους ευρωπαϊκούς κανονισμούς. Και καταλαβαίνουμε ότι και οι τρεις θα αναβαθμιστούν πριν από τη λήξη του έτους.
Auto Expo 2018
Suzuki Motorcycle India Private Limited (SMIPL) has showcased the 2018 Suzuki Hayabusa at the 2018 Auto Expo in Greater Noida. Here are the superbike’s live images.
Suzuki has priced the 2018 Hayabusa at INR 13,87,623 (ex-showroom Delhi). The Japanese brand imports the bike as CKD (Completely Knocked Down) Kits; and assembles them at the SMIPL factory in Manesar, Gurugram. The 2018 iteration comes in two new colours- Pearl Mira Red/Pearl Glacier White, and Glass Sparkle Black.
Apart from the new colours, there are no mechanical changes to the bike. The sweeping curves on the bodywork of the Suzuki Hayabusa are tempered with optimal aerodynamics to help the bike slice through the wind. The motorcycle gets an analogue-digital combo cluster. The sporty riding position isn’t too demanding, and the ergonomics are apt for easy mile-munching.
Using a 1,340cc in-line 4-cylinder DOHC engine with liquid cooling and fuel injection, it puts out 197 PS and 155 Nm. The powerplant pairs with a 6-speed transmission with Suzuki Clutch Assist System (SCAS). The engine features three power mappings. It can be controlled via Suzuki Drive Mode Selector.
The Hayabusa incorporates a fully adjustable 43 mm KYB upside down front fork with Diamond-Like Carbon (DLC) coating. The rear gets a link-type monoshock. For anchorage, the bike uses 310 mm dual front discs with Brembo Monobloc callipers. The rear uses a 260 mm disc with a single piston calliper. Specially developed Bridgestone BT-015 tyres wrap the alloy wheels. The bike comes with a massive 21-litre fuel tank and tips the scales at 266 kg, kerb.
πηγες:
indianautosblog.com
bennetts.co.uk
Και θα εδειχνε καπως ετσι...
Το 2018 ομως ειναι η 20η επετειος της Hayabusa και δεν μπορουσαν να περιμενουν.
Παρουσιαστηκε χθες στο Δελχι, σε δυο χρωματα και το μονο που μενει να δουμε ειναι οι αλλαγες του χρονου, ωστε να σπασουν την κυριαρχια των ''πρασινων'' με τα υπερτοφοδοτουμενα Ninja H2, H2R και H2 SX!!
Να θυμησω οτι επίσημα όλες οι μοτοσυκλέτες που πωλούνται στην Ευρώπη πρέπει να πληρούν τους πιο πρόσφατους κανόνες από 1-1-2017.
Οι κανόνες αυτοί αναφέρονται συχνά ως «Euro4», αν και αυτό το όριο εκπομπών αποτελεί στην πραγματικότητα μόνο ένα μέρος του κανονισμού 168/2013 της ΕΕ. Ωστόσο, επιτρέπουν την πώληση περιορισμένου αριθμού μη συμμορφούμενων μηχανών για διάστημα έως δύο ετών, εάν οι κατασκευαστές τους υποβάλλουν αίτηση για μια τέτοια επέκταση. Η διετής αυτή περίοδος χάριτος λήγει στις 31-12-2018.
Το GSX-R600, το GSX-R750 και το GSX1300R Hayabusa, αντιμετωπίζουν τώρα ένα σταυροδρόμι.
Η Suzuki πρέπει να τα διακόψει, να τα αντικαταστήσει ή να τα αναδιαμορφώσει αρκετά για να ανταποκριθεί στους ευρωπαϊκούς κανονισμούς. Και καταλαβαίνουμε ότι και οι τρεις θα αναβαθμιστούν πριν από τη λήξη του έτους.
Auto Expo 2018
Suzuki Motorcycle India Private Limited (SMIPL) has showcased the 2018 Suzuki Hayabusa at the 2018 Auto Expo in Greater Noida. Here are the superbike’s live images.



Suzuki has priced the 2018 Hayabusa at INR 13,87,623 (ex-showroom Delhi). The Japanese brand imports the bike as CKD (Completely Knocked Down) Kits; and assembles them at the SMIPL factory in Manesar, Gurugram. The 2018 iteration comes in two new colours- Pearl Mira Red/Pearl Glacier White, and Glass Sparkle Black.
Apart from the new colours, there are no mechanical changes to the bike. The sweeping curves on the bodywork of the Suzuki Hayabusa are tempered with optimal aerodynamics to help the bike slice through the wind. The motorcycle gets an analogue-digital combo cluster. The sporty riding position isn’t too demanding, and the ergonomics are apt for easy mile-munching.
Using a 1,340cc in-line 4-cylinder DOHC engine with liquid cooling and fuel injection, it puts out 197 PS and 155 Nm. The powerplant pairs with a 6-speed transmission with Suzuki Clutch Assist System (SCAS). The engine features three power mappings. It can be controlled via Suzuki Drive Mode Selector.

The Hayabusa incorporates a fully adjustable 43 mm KYB upside down front fork with Diamond-Like Carbon (DLC) coating. The rear gets a link-type monoshock. For anchorage, the bike uses 310 mm dual front discs with Brembo Monobloc callipers. The rear uses a 260 mm disc with a single piston calliper. Specially developed Bridgestone BT-015 tyres wrap the alloy wheels. The bike comes with a massive 21-litre fuel tank and tips the scales at 266 kg, kerb.
πηγες:
indianautosblog.com
bennetts.co.uk