RIGGER ούτε εγώ φυσικά έχω καμία διάθεση για οποίαδηοιτε αντιπαράθεση εννοείται. Στο δια ταύτα υπάρχουν κάποια γεγονότα.
1)Το 2015 η Shineray αγόρασε το όνομα SWM. Μόνο τα δικαιώματα στο όνομα. Τίποτα άλλο. Πήγε στους κληρονόμους ξέρω γω η στο οικονομικό fund που είχε τα δικαιώματα και τα αγόρασε. Αν η SWM τη δεκαετία του 80 έπαιρνε κινητήρες Rotax δεν έχει καμία σημασία. Αυτή η SWM πέθανε το 1987. Θάφτηκε και της έκαναν και μνημόσυνο. Και κάποιοι κράτησαν το copyright του δικαιώματος χρήσης του ονόματος. Και αυτό αγόρασε η Shineray.
2)Την ίδια περίοδο αγόρασε το εργοστάσιο στο Varese της Ιταλίας. Ένα εργοστάσιο που ήταν στην ιδιοκτησία της BMW και χρησιμοποιήθηκε για να βγάζει τα Husqvarna ως το 2014. Τα husqvarna όπως τα ξέραμε από παλιά με τις αλλαγές τις οποίες έκανε η BMW. Η BMW χρησιμοποίησε στο TERRA 650 ένα μοτέρ αντιγραφή Rotax παραγωγής LONCIN. Αυτή είναι και η μόνη αναφορά σε Rotax σχετικά με την husqvarna.
3)Οταν αγόρασε η KTM την husqvarna έκανε ακριβώς το ίδιο με την Shineray. Αγόρασε ΜΌΝΟ το δικαίωμα στο όνομα. Τα husqvarna που παρήχθησαν από εκεί και έπειτα ήταν KTM βαμμένα μπλε, καμια άλλη σχέση με το παρελθόν σε κανένα απολύτως τομέα. Δεν έχει κανένα νόημα η αναφορά και η σύνδεση του ονόματος husqvarna σήμερα με οτιδήποτε πριν το 2014.
Σημερα λοιπόν η SWM είναι μια μάρκα Κινέζικου ιδιοκτήτη που ΒΑΠΤΊΣΤΗΚΕ SWM για να υπάρχει ένα ιστορικό όνομα στη φαρέτρα χωρίς ΚΑΜΊΑ απολύτως σχέση με την SWM του παρελθόντος. Αυτή η SWM είναι 100% η συνέχεια της husqvarna όπως ήρθε στα χέρια της BMW και με το όραμα που προσπάθησε να υλοποιήσει.
Για μένα το όνομα Rotax δεν έχει καμία σχέση με την husqvarna (αυτή ως το 2014 όχι τη σημερινή). Δεν υπάρχει κάπου αναφορά οως υπήρχε κάποια συνεργασία του Ιταλικού εργοστασίου με την Rotax. Και όπως ανέφερα η μόνη έμμεση αναφορά στη Rotax έγινε με το 650 Terra που χρησιμοποιήθηκε το μοτέρ κλώνος της Rotax από τη LONCIN.
Όλες οι αναφορές όμως στον ειδικό τύπο του εξωτερικού λένε πως το SUPERDUAL βασίζεται στο 630TE και αυτό φορούσε ΌΧΙ αυτό το μοτέρ κλώνο αλλά το μοτέρ της husqvarna του 610(πριν την αγοράσει καν η BMW) το οποίο δέχτηκε την περιποίηση της BMW τότε με αλλαγή στην κεφαλή και επιμέρους σημεία.
Άρα σήμερα τα μόνα πραγματικά δεδομένα από οποιαδήποτε έρευνα μπορεί να γίνει στο διαδικτυο(όση κατάφερα εγώ τουλάχιστον) λέει πως τα SWM κατασκευαζονται στην Ιταλία. Προφανώς ανάρτηση αγοράζει από την KYB η την FAST ACE, ότι κάνει κάθε κατασκευαστής. Προφανώς φρένα αγοράζει από brembo. Τρόμπα φρενου δε ξέρω, όπως έγραψε και ο Πατερακη στο άρθρο του δεν έγραφε μάρκα. Κλπ κλπ. Αλλά αναφορά δε γίνεται πουθενά ότι το πλαίσιο και το μοτέρ και το ψαλίδι κλπ κλπ δε φτιαχνονται στην Ιταλία στα μηχανήματα αυτά που φτιαχνοντουσαν τα husqvarna μέχρι το 2014. Τώρα επιμέρους κομμάτια δε ξέρω. Οκ, προφανώς πιστόνια δε φτιάχνει εκεί!! Θα τα αγοράζει από προμηθευτή. Ούτε ξέρω ποια ακριβώς εξαρτήματα αγοράζει η προμηθεύεται και από που. Όπως δεν ξέρουμε για κανένα μηχανάκι!!
Λύνεις ένα triumph σήμερα και βρίσκεις Γιαπωνέζικα ηλεκτρικά ας πούμε.
Στο άρθρο όμως του Πατερακη που διάβασα προσεκτικά δεν κάνει πουθενά καμία αναφορά πως τα μηχανάκια δεν φτιαχνονται Ιταλία. Δεν κάνει πουθενά αναφορά πως εμπλέκεται η Shineray στην παραγωγή και στέλνει κομμάτια έτοιμα στην swm.
Αυτό που γράφει είναι πως το 630 μέχρι που πουλήθηκε η Husqvarna στην KTM φόραγε κινητήρα Rotax. Και νομίζω πως έγραψε κάτι λάθος. Δεν νομίζω πως η Husqvarna αγοραζε ποτέ κινητήρες από την Rotax αλλά έφτιαχνε η ίδια τους κινητήρες της.
Εστειλα ερώτηση προς το περιοδικό να μου κάνει μια διευκρίνιση και περιμενω απάντηση. Γιατί όπως το γράφει ο Πατερακη μας λέει πως το 630 είχε κινητήρα Rotax μέχρι το 2013 και τώρα που το ξαναέβγαλε η SWM βάζει επάνω ένα κλώνο Rotax (και εσύ προσθέτεις από Κίνα). Δεν βλέπω ποτέ να έγινε αυτό. Όπως έβγαζε η Husqvarna απευθείας και έβαζε αυτό το μοτέρ το ίδιο κάνει τώρα η swm με τους δικούς της προφανώς προμηθευτές πλέον σε επιμέρους κομμάτια. Πιθανώς κάποια να είναι και ποκυ καλύτερα!
Αλλά Rotax αντιγραφή αυτό το μοτέρ δεν είναι. Αν κάνω λάθος περιμένω από το περιοδικό να μου διευκρινήσεις από που προκύπτει αυτή η πληροφορία.
Όσο για τον μηχανικό της εταιρείας δεν έχω περάσει ποτέ από την delta motorcycles αλλά έχω σκοπό γιατί θέλω να κάνω και test ride το SUPERDUAL. Και θα ρωτήσω αν γίνεται αυτό που λες.