Tιμές καυσίμων στην Ευρώπη

ta-sio

Μέλος
Όνομα
ΤΑΣΟΣ
Μοτό
HONDA NC750X το γκρι το αντβέτσιουρ...
yamaha virago 250
Ιταλία η βενζίνη στο 1.7 με 1.8.....αυτό μέχρι χτες που γύρισα...Στα δυτικά της Ιταλίας γύρω στο 1.6
 

gior-gos

Μέλος
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
gsa 1150
Ιταλία η βενζίνη στο 1.7 με 1.8.....αυτό μέχρι χτες που γύρισα...Στα δυτικά της Ιταλίας γύρω στο 1.6
Επιβεβαιώνω· μόνο στο Canazei την πέτυχα 1.9κάτι. Αύριο θα δω και στα δυτικά. Πάντως από Ελλάδα αρκετά φτηνότερα και το μηχανάκι δουλεύει καλύτερα.
 

BlackArrow

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι Αττικής
Όνομα
Δημήτρης
Μοτό
Honda Africa CRF1000 DCT ( Η πρώην )
KTM 1190 Adventure
Όπως λέει το ρητό κάθε πέρυσι και καλύτερα... Είχα φυλάξει από πέρυσι το Μάιο τιμές καυσίμων για κάποιες χώρες και στη σύγκριση με φέτος πονάει πολύ. Ειδικά σε ένα μεγάλο ταξίδι το κόστος ανεβαίνει δραματικά.

Κόστος Βενζίνης ανά Κράτη Μάιος 2021 / Απρίλιος 2022
Σκόπια: 1.12e -> 1.30e
Σερβία: 1.29e -> 1.48e
Ουγγαρία: 1.21e -> 1.26e
Σλοβακία: 1.34e -> 1.72e
Τσεχία: 1.24e -> 1.76e
Γερμανία: 1.46e -> 1.96e
Αυστρία: 1.25e -> 1.69e
Ιταλία: 1.59e -> 1.80e
Δανία: 1.62e -> 2.02e
Σουηδία: 1.57e -> 1.96e
Φιλανδία: 1.62e -> 2.15e
Νορβηγία: 1.70e -> 2.22e
 

nasosrr

Μέλος
Περιοχή
Östergötland, Sverige
Όνομα
Νάσος
Μοτό
Honda CBR600RR, 2007
Honda CBF1000FA, 2011
Θυμάμαι πριν από μερικά (αρκετά, μη γράφουμε νούμερα τώρα και καρφωνόμαστε) γελούσαμε λέγοντας ότι η φάση έχει ξεφύγει, όταν αυτό που πίνει το μηχανάκι σου είναι πιο ακριβό απ' αυτό που πίνεις εσύ (μιλώντας για μπύρες τότε). Και όντως, εκείνα τα χρόνια ήταν τα πρώτα που η τιμή της βενζίνης είχε περάσει την τιμή της μπύρας στο σούπερ μάρκετ, ανά λίτρο. Τώρα κοιτάμε πίσω σε εκείνα τα χρόνια και αναστενάζουμε, γιατί σε λίγο η βενζίνη θα φτάσει την τιμή του ουίσκι. :rolleyes::cry:
 

boxer

Μέλος
Περιοχή
Ελλαδα
Όνομα
Νικος
Μοτό
BMW
Θυμάμαι πριν από μερικά (αρκετά, μη γράφουμε νούμερα τώρα και καρφωνόμαστε) γελούσαμε λέγοντας ότι η φάση έχει ξεφύγει, όταν αυτό που πίνει το μηχανάκι σου είναι πιο ακριβό απ' αυτό που πίνεις εσύ (μιλώντας για μπύρες τότε). Και όντως, εκείνα τα χρόνια ήταν τα πρώτα που η τιμή της βενζίνης είχε περάσει την τιμή της μπύρας στο σούπερ μάρκετ, ανά λίτρο. Τώρα κοιτάμε πίσω σε εκείνα τα χρόνια και αναστενάζουμε, γιατί σε λίγο η βενζίνη θα φτάσει την τιμή του ουίσκι. :rolleyes::cry:
Μέχρι να φτάσει την τιμή από το 12αρι, έχουμε ακόμα!!!! :laugh:
 

nasosrr

Μέλος
Περιοχή
Östergötland, Sverige
Όνομα
Νάσος
Μοτό
Honda CBR600RR, 2007
Honda CBF1000FA, 2011
Μέχρι να φτάσει την τιμή από το 12αρι, έχουμε ακόμα!!!! :laugh:
Ε κοίτα, εσείς με τα BMW πίνετε 12-άρι, εμείς με τα ιαπωνικά βολευόμαστε με το απλό, τι να κάνουμε; :friend:
 

boxer

Μέλος
Περιοχή
Ελλαδα
Όνομα
Νικος
Μοτό
BMW
Ε κοίτα, εσείς με τα BMW πίνετε 12-άρι, εμείς με τα ιαπωνικά βολευόμαστε με το απλό, τι να κάνουμε; :friend:
Τώρα εξηγούνται όλα!!!! :p
Ακόμα και μετά από δεκαπέντε χρόνια με την ίδια μηχανή, οπότε πάω στον βενζινα, μου κάνει την ίδια ερώτηση:
100αρα;;;;

Θα βλέπει το σήμα μάλλον!!!!!! :laugh:
 

nasosrr

Μέλος
Περιοχή
Östergötland, Sverige
Όνομα
Νάσος
Μοτό
Honda CBR600RR, 2007
Honda CBF1000FA, 2011
Καλημέρα σε όλους.
Μία παρατήρηση/σκέψη στο θέμα των τιμών καυσίμων.

Στη Σουηδία υπάρχει ένας κανονισμός που ισχύει από 1η Ιουλίου 2018, σύμφωνα με τον οποίο οι εταιρίες καυσίμων πρέπει να μειώνουν σταδιακά το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των καυσίμων τους. Αυτό επιτυγχάνεται (με ερωτηματικό εδώ, θα εξηγήσω παρακάτω) με σταδιακή αύξηση της περιεκτικότητας των καυσίμων σε "βιοκαύσιμα", στην περίπτωσή μας αιθανόλη.

Θεωρητικά όλα καλά ως εδώ, έτσι; Το ζήτημα όμως είναι λίγο πολύπλοκο (νομίζω).
Αυτό λοιπόν που παρατήρησα αμέσως μετά που γύρισα απ' το ταξίδι στην Ιταλία, είναι ότι ένα γέμισμα απ' τη Σουηδία μου βγάζει αρκετά λιγότερα χιλιόμετρα απ' ότι ένα γέμισμα απ' τη Γερμανία ας πούμε. Δεν μπορώ προφανώς να κάνω λεπτομερείς μετρήσεις, αλλά έχω την αίσθηση ότι οδηγούσα με τον ίδιο τρόπο σε όλο το ταξίδι, η μηχανή ήταν το ίδιο φορτωμένη και το μόνο που άλλαζε ουσιαστικά ήταν το καύσιμο. Την Κυριακή έβαλα 98-άρα βενζίνη (νομίζω στην 98-άρα δεν ισχύει η παραπάνω απαίτηση για ανάμιξη με βιοκαύσιμα) και έχω πάλι την εντύπωση ότι η κατανάλωση βελτιώθηκε κάπως.

Κάνω λοιπόν τις εξής δύο παρατηρήσεις:
  1. Μιλάμε συνήθως για τιμή λίτρου και οκ, εδώ είναι αρκετά χαμηλά, κάτω από 2 ευρώ αυτή τη στιγμή. Αλλά ισχυρίζομαι ότι η τιμή χιλιομέτρου έχει ανέβει πάρα πολύ, ακριβώς εξ αιτίας της πτώσης της ενεργειακής απόδοσης του καυσίμου. Με απλά λόγια, τι να το κάνω ότι το λίτρο έχει 2 ευρώ, αν χρειάζομαι 25% παραπάνω καύσιμο για να κάνω την ίδια απόσταση; Τότε πάει αυτόματα στα 2,5 ευρώ, αν το συγκρίνω με την τιμή στη Γερμανία πχ.
  2. Αντίστοιχα, το ίδιο ισχύει για την περιβαλλοντική επιβάρυνση. Αν για να διανύσω ίδια απόσταση χρειάζομαι 25% παραπάνω καύσιμο, δεν σημαίνει αυτό ότι θα έχω και παραπάνω 25% ρύπους; Αυτή η αύξηση λοιπόν μήπως καλύπτει και ίσως υπερβαίνει το κέρδος απ' τη χρήση μίγματος βιοκαυσίμου;
(τα παραπάνω ποσοστά είναι τυχαία, δεν εννοώ ότι το έχω μετρήσει και είναι όντως 25%, ως παράδειγμα το θέτω).

Ο λόγος για τον οποίο τα γράφω όλα αυτά είναι ότι στη Σουηδία γίνονται πάρα πολλά για το "φαίνεσθαι", ενώ η πραγματική ουσία είναι μηδέν. Και δεν θα μου έκανε εντύπωση αν αποδειχθεί κάποια στιγμή ότι όλη αυτή η φάση είναι απάτη.
 
Top Bottom