Τσεκαροντας τη λιστα ειχα αισιως τελειωσει με τα απλα πραγματακια. Καθαρισματα, τριψιματα και καθε ειδους καλλοπισματα, αφαιρεση εξατμισης και υποπλαισιου και βαψιμο τους. Μ' αυτα και μ' αυτα το πισω μερος της μηχανης σε πρωτη φαση ειχε τελειωσει. Ηταν καιρος να πιασουμε τις σοβαρες εργασιες.
Αναμεσα σε οσα εμεναν ακομα να γινουν ηταν η αντικατασταση της σπασμενης κλειδαριας και η αλλαγη των ρουλεμαν του λαιμου.
Τα ρουλεμαν αυτα ηταν ετσι και αλλιως στο προγραμμα καποια στιγμη να αλλαχτουν οποτε μετα το ποταμι η αναγκη να αλλαχθουν ειχε γινει επιτακτικη.
Ελα ομως που η κλειδαρια, τα ρουλεμαν και η τιμολοπλακα ηταν αλληλενδετα! Βλεπετε για να βγει η κλειδαρια επρεπε να βγει η πανω τιμονοπλακα και για να βγουν τα ρουλεμαν επρεπε να βγει ολο το μπροστινο. Α και βαλτε στο προγραμμα και τις βιδες ασφαλειας (χωρις κεφαλι!) της κλειδαριας που αναθεμα και ηξερα πως θα βγουν, τα ρουλεμαν που για να βγουν και να μπουν ηθελαν γνωσεις και εμπειρια οποτε I had my work cut out...
Ομως προτου καν αρχισω να σκεφτομαι ολο αυτο το εγχειρημα επρεπε να ξεπερασω το σκοπελο που ακουγε στο ονομα παξιμαδι λαιμου.
Βλεπετε εμποδιο στην ευτυχια μου στεκοταν ενα ευμεγεθες παξιμαδι που ηταν σφιγμενο με 10 κιλα ροπης συν μερικα ακομα σκουριας και μπιχλας.
Το ρημαδι δεν εδειχνε καμια προθεση να παει πουθενα -ηταν σαφες οτι χρειαζομουν βοηθεια.
Η οποια βρεθηκε ανελπιστα στο προσωπο ενος ευγενεστατου φιλου που συντηρει μονος του τρια αυτοκινητα και ενα ΧΧ και που γνωρισα μεσω ενος κολλητου σε μια κοντινη καφεδοβολτα και ο οποιος προσφερθηκε να ερθει να ριξει μια ματια. Αυτο που θα ανακαλυπτα στη συνεχεια ηταν οτι ο Μελετης ειναι μεγιστος γνωστης μηχανολογικων, τυγχανει ακρως τρελλαμενος με τις ανακατασκευες αλλα και οτι διαθετει τα χερια του Superman ικανα να λυσουν και το πιο επιμονο παξιμαδι.
Κανονισαμε με συνοπτικες διαδικασιες να περασει απ' το σπιτι ενα Σαββατο και 8 παρα πεντε το πρωι ηταν ηδη εκει εχοντας ερθει απο Πετρουπολη με το φορτηγακι της δουλειας του τιγκα σε καθε λογης εργαλεια που θα μπορουσε να φανταστει κανεις! Απο διμετρες μανελες για τις δυσκολες ωρες μεχρι ροποκλειδα, πληρη εργαλειοθηκη, επαγγελματικο τρυπανι κλπ κλπ. Ειπαμε: τρελοκομειο.
Ξεκινησαμε με το προβλημα μου που ηταν το παξιμαδι.
"Για αστο να το δω εγω" λεει και βουταει το παξιμαδι με τη καστανια και το βγαζει σαν να μην ηταν τιποτα! Ηξερα οτι θα τα πηγαιναμε περιφημα.
Σε χρονο μηδεν το ολο μπροστινο ειχε ξηλωθει τελειως. Σταυροι, πιρουνια, τροχος, τα παντα εξω.
(Οι τροχοι σε ρολο ghetto αντιβαρο της μηχανης να μην φυγει μπροστα!)
Το πρωτο που επρεπε να γινει ηταν να βγει η κλειδαρια απο την τιμονοπλακα. Θυμιζω οτι οι κλεφτες ειχαν αφησει ανεπαφη τη κλειδαρια αλλα ειχαν διελυσει το σωμα με τον πηρο που πιανει στο λαιμο του πλαισιου και κλειδωνε το τιμονι.
Oποτε μπορει να ειχα κλειδαρια λειτουργικη, ομως δεν εκανε τιποτα για να κλειδωνει τη μηχανη. Και αν σκεφτεστε την αντικατασταση μονο της βασης με τον πηρο ατυχησατε: η Χοντα για λογους ασφαλειας το ειχε κανει ολο ενα σωμα πρεσσαριστο χωρις βιδες η τιποτε αλλο.
Ο μονος τροπος να βγαλεις απο μεσα τη κλειδαρια ηταν να σπασεις τελειως το σωμα αλλα μετα θα ειχες μια κλειδαρια στον αερα!
Η αντικατασταση ολης της κλειδαριας μαζι με βαση ηταν μονοδρομος.
Ο Μελετης τακτοποιησε τα της αφαιρεσης της παλιας κλειδαριας αμεσα και επιασα δουλεια.
Ειχα ηδη παρει μια νεα κλειδαρια απο το ebay ομως ειχε προφανως αλλα κλειδια. Εγω ηθελα τα δικα μου κλειδια καθως δεν ημουν διατεθειμενος να εχω αλλο κλειδι για το τιμονι και αλλο για ταπα βενζινης κλπ.
Η λυση ηταν να βγει ο αφαλος της νεας κλειδαριας και να τον επαναπρογραμματισω.
Για οσους δεν το γνωριζετε ηδη, οι περισσοτερες κλειδαριες μπορουν να προγραμματιστουν ωστε να δεχονται οποιοδηποτε κλειδι αρκει να ειναι κλειδι ιδιου τυπου που να χωραει στην εκαστοτε κλειδαρια.
Ο "αφαλος" μιας κλειδαριας ειναι ενας μεταλλικος κυλινδρος που εχει 5-7 εγκοπες. Σε αυτες μπαινουν μικρα μεταλλικα ελασματα (φανταστειτε ενα μικρο παραλληλογραμμο πλαισιο με μια ουρα στη μια ακρη) διαφορετικου μηκους το καθενα, μαζι με ενα ελατηριο για την επαναφορα.
Η φυσικη τους θεση χωρις κλειδι μεσα στον αφαλο ειναι οτι αυτα τα ελασματα να προεξεχουν εξω απο το κυλινδρο, οποτε και αυτος δεν μπορει να περιστραφει μεσα στην κλειδαρια (κλειδωμενος).
Οταν μπαινει μεσα το κλειδι καταρχας εισχωρει μεσα στα πλαισια αυτα και τα σπρωχνει αριστερα/δεξια αναλογα με τις εγκοπες του κλειδιου. Οταν το κλειδι κατεβει μεχρι κατω στην κλειδαρια τοτε οι εγκοπες του κλειδιου πρεπει να εχουν σπρωξει τα ελασματα αυτα κατα τετοιο τροπο ωστε να εχουν ευθυγραμμιστει ολα με το σωμα του κυλινδρου. Δεν ειναι περιπλοκο σαν διαδικασια -αν το δειτε θα το καταλαβετε αμεσως.
Aυτα τα ελασματακια (tumblers αγγλιστι) ειναι συγκεκριμενα/τυποποιημενα και συνολικα δεν ειναι πανω απο 10 στον αριθμο. Με αυτα τα ελασματα και 5-7 διαθεσιμες εγκοπες οπως καταλαβαινετε ειναι ευκολο να φτιαξεις παρα πολλους συνδιασμους κλειδιων που κανενα να μην ειναι ιδιο με καποιο αλλο. Συνεπως αν παρεις μια νεα κλειδαρια και μπορεις να φτασεις στον αφαλο για να βγαλεις τα ελασματα, μπορεις αναδιατασσοντας τα στις εγκοπες να βρεις ενα συνδιασμο που να ταιριαζει στο υπαρχον κλειδι σου.
Ετσι και εγινε λοιπον. Βγηκαν τα ελασματα, δοκιμαστηκαν μερικοι συνδιασμοι και σε λιγη ωρα η νεα κλειδαρια δουλευε με το εργοστασιακο κλειδι της μηχανης. Επ' ευκαιριας καθαρισα και γυαλισα λιγο την τιμολοπλακα και τελικα μονταρα τη νεα κλειδαρια επανω μαζι με τις βιδες ασφαλειας.
Ο Μελετης στο μεταξυ ειχε φερει το σταυρο του τιμονιου που ειχε παρει τη περασμενη φορα για να τον περιποιηθει. Ο σταυρος καθαριστηκε, τριφτηκε απο σκουριες τελειως μεσα-εξω και στο τελος ετσι για το γαμωτο βαφτηκε εσωτερικα με αντισκωριακο (ο φιλος οντας ελαιοχρωματιστης στο επαγγελμα ολο και κατι ηξερε απο χρωματα και πως πρεπει να τα περναμε).
Πρεπει να πω οτι η δουλεια που ειχε κανει ηταν πραγματικα επαγγελματικη! Ειχε καμια σχεση αυτος ο λαιμος με το πως ηταν πριν;
Τα παλια ρουλεμαν βγηκαν αμεσα και η κατασταση τους ηταν απεριγραπτη. Δειτε απλα χαλια!
Τα νεα κωνικα ρουλεμαν της All Balls Racing πηραν τη θεση τους κατοπιν σχετικων λεπτων χειρισμων και γρασαριστηκαν πλουσιοπαροχα.
Ο λαιμος δεθηκε στα specs του κατασκευαστη με ροποκλειδο και στη συνεχεια ακολουθησαμε τη διαδικασια του λυσιματος/δεσιματος 5 φορες οπως προβλεπει το service manual της Honda για να εδρασουν τα ρουλεμαν σωστα στο πλαισιο. Αποστολη εξετελεσθη.