Tiger 800XC - Hyperpro Progressive - Short Clutch/Brake Levers

Aldebaran

Πορτοκαλί μέλος.
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 690 Enduro '08
Voge SR4 Max
Καλησπέρα στην παρέα.

Όντας νέος στο χώμα και στην όρθια οδήγηση, θέλω να κάνω 2 ερωτήσεις:

α) Είδα στο ebay αυτά τα ελατήρια μπροστινού συστήματος, τα οποία είναι "προοδευτικά" και απ'ότι διάβασα εδώ μέσα, σημαίνει πως όσο βυθίζεται το ελατήριο, τόσο σκληραίνει, δεδομένου ότι οι σπείρες του πυκνώνουν προοδευτικά κατά το μήκος του.

Θέλω να ρωτήσω λοιπόν, εάν η τοποθέτησή τους θα βελτιώσει την αίσθηση / πληροφόρηση του μπροστινού συστήματος σε οδήγηση εκτός δρόμου αφενός, και αφετέρου εάν εγώ όντας νέος, θα μπορέσω να αντιληφθώ τη διαφορά.

Να πω εδώ πως η εμπειρία μου στο χώμα περιλαμβάνει μερικές 10άδες χλμ σε στεγνούς δασικούς χωματόδρομους (ποτέ λάσπη) και πάντα συντηριτική οδήγηση λόγω απειρίας και απουσίας προστατευτικού εξοπλισμού από τη μηχανή. Πληροφοριακά, τα λάστιχά μου είναι τα Mitas E07 (εάν αυτό βοηθάει).

β) 'Ενα δεύτερο ερώτημα, είναι εάν έχει χρησιμοποιήσει κάποιος από εσάς κοντές μανέτες φρένου και συμπλέκτη, όπως π.χ αυτές.

Ρωτάω, γιατί προσωπικά όταν αλλάζω ταχύτητες, χρησιμοποιώ τα δύο δάχτυλα (δείκτης - μέσος) στη μανέτα, αλλά διαπιστώνω ότι το εξωτερικό μέρος της μανέτας, στοπάρει στα ακριανά δάχτυλά μου με αποτέλεσμα να νιώθω πως δεν απομονώνει εντελώς ο συμπλέκτης όταν τον πατάω (κοπανάνε ελαφρώς και οι ταχύτητες).

Πιστεύω ότι η κοντή μανέτα θα εξαλείψει αυτό το πρόβλημα και θα μπορώ να πατάω τον συμπλέκτη καλύτερα με τα δύο δάχτυλα, πόσο μάλλον οι αλλαγές στην όρθια οδήγηση που πρέπει να κρατάς και το τιμόνι καλύτερα.

Ελπίζω να έγινα κατανοητός.

Ευχαριστώ.

ΥΓ: Περιμένω το σχολείο του Μανιάτη να λύσω πολλές απορίες μου.
 

yns

Today is life, tomorrow never comes
Περιοχή
Ηράκλειο
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 990 Adventure
Honda NX650 Dominator
Για την πρώτη ερώτηση, προσωπικά είχα δει αισθητή διαφορά προς το καλύτερο στο F800 GS με τα αντίστοιχα ελατήρια.

Σεντ φρομ CBFone (ADV)
 

Aldebaran

Πορτοκαλί μέλος.
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 690 Enduro '08
Voge SR4 Max
Για την πρώτη ερώτηση, προσωπικά είχα δει αισθητή διαφορά προς το καλύτερο στο F800 GS με τα αντίστοιχα ελατήρια.

Σεντ φρομ CBFone (ADV)
Μπορείς να εξηγήσεις τι ακριβώς διαφορά είδες?
Είδες διαφορά και στις κακοτεχνίες της ασφάλτου?
Στο φρενάρισμα?
 

yns

Today is life, tomorrow never comes
Περιοχή
Ηράκλειο
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 990 Adventure
Honda NX650 Dominator
Μπορείς να εξηγήσεις τι ακριβώς διαφορά είδες?
Είδες διαφορά και στις κακοτεχνίες της ασφάλτου?
Στο φρενάρισμα?
Το 800 μου χτύπαγε πριν αρκετά στο βομβαρδισμένο οδόστρωμα του Ηρακλείου. Με τα HyperPro, αυτό μειώθηκε αισθητά. Στο χώμα (και έκανα πολύ) αισθανόμουν περισσότερη ασφάλεια. Γενικότερα ήταν μια αναβάθμιση. Στο φρενάρισμα δεν θυμάμαι να σου πω. Το μόνο αρνητικό στα -25mm που είχα βάλει ήταν ότι μου είχαν τερματίσει 2-3 φορές σε σούζα.
 

RIGGER

Μέλος
Περιοχή
Θεσσαλονικη
Όνομα
ΗΛΙΑΣ
Μοτό
Tiger 955i
για τα ελατηρια εχω να σου πω οτι σαφως θα αντιληφθεις αμεσως την διαφορα γιατι το φιλτραρισμα σε οτι εχει να κανει με χτυπηματα της αναρτησης απο λακουβες,ανωμαλιες κτλ θα ειναι σαφως μεγαλυτερο απο τα μαμα ελατηρια.Αρκετα συχνα δεν θα αντιλαμβανεσαι καν καποιες ανωμαλιες πυ αντιλαμβανοσουν με τα μαμα ελατηρια.Πριν τα βαλεις κανε ενα τεστ με τα ηδη υπαρχοντα ελατηρια και το ιδιο με τα after market στην ιδια διαδρομη και περνωντας "ιδια" εμποδια.Στο χωμα ισως να μην βρεις διαφορα γιατι εκει παιζουν ρολο και αλλοι παραγοντες ενας εκ των οποιων η μεγαλυτερη διαδρομη της αναρτησης και το μεγαλυτερο παχος των καλαμιων που περιοριζουν τις οποιες στρεβλωσεις.
Η βελτιωση ομως που θα εχεις σιγουρα και μπορει να μην την αντιληφθεις ειναι η ομαλη και σταθερη βυθιση του μπροστινου στο φρεναρισμα και ειδικα σε δυνατα φρνα η φρεναρισμα πανικου κατι που θα μειωσει αισθητα την περιπτωση μπλοκαρισματος του τροχου η μπορει να την εξαλειψει τελειως το φαινομενο κατα περιπτωση.

Υγ.Η τιμη που δινει το ebay δεν εχει καμια διαφορα με την τιμη εδω στην Ελλαδα και μην πω οτι ισως να τα παρεις και φθηνοτερα.
 

skaios

Μέλος
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Όνομα
Κώστας
Μοτό
R1150 GS
Οι δικες μου εντυπώσεις για τα Hyperpro Progressive είναι οι καλύτερες. Η διαφορά είναι αντιληπτή από την πρώτη στιγμή. Νοιώθεις το μπροστινό πιο σίγουρο και πιο στιβαρό. Η αίσθηση τους ειναι πιο σκληρή και νοιώθεις πιο πολύ τα σαμαρκάκια και τις λακούβες. Τα μαμά ελατήρια ήταν πιο μαλακά και το ABS ενεργοποιούνταν με το παραμικρό. Πλέον το ABS σπάνια ενεργοποιείται. Κι όσο απο στρίψιμο ένοιωσα οτι η μηχανή έχει κι άαααλλο και δεν βυθίζεται απρόβλεπτα.
Αξίζει τα λεφτά της η αναβάθμιση!!!
 

bros400pgm

Μέλος
Περιοχή
ΠΑΤΡΑ
Όνομα
Kosmas
Μοτό
Aprilia
Να ξερεις οτι με τα hyperpro, επειδη η δυναμη του ελατηριου κυμαινεται απο ενα μικρο νουμερο μεχρι ενα τεραστιο (πχ 10-200 kg/mm) οι ρυθμισεις του πιρουνιου κατα την γνωμη μου ειναι αχρηστες και ποτε δεν θα βρεις αυτο που θελεις στο χωμα που εχει καθε ειδους ανωμαλια (απο λακουβα 2ποντων μεχρι και 20 και απο σαμαρακι 1 ποντου μεχρι 50).
Στο caponord μου εγω δυσκολευομαι πολυ με το hyperpro (υπαρχουν περιπτωσεις που με τιναζει λογω γρηγορης επαναφορας σε νερολακουβα ας πουμε).
Για μενα βρες ελατηριο γραμμικο ή τουλαχιστον 2 πυκνοτητων μονο.
 

bill race

Μέλος
Περιοχή
Λουτρακι
Όνομα
Βασιλης
Μοτό
Gamoto
Θα συμφωνήσω με τον Κοσμά, οι αναρτήσεις ειναι ρυθμισμένες για γραμμικό και οχι για προοδευτικό ελατήριο. Εαν βάλεις προοδευτικό κανονικά πρέπει να κάνεις revalving (και αντε να στο πετύχουν... :rolleyes:).
Κάποτε κάποιοι φωστήρες (υποτίθεται των αναρτήσεων) με έπεισαν και έβαλα προοδευτικό στην αγωνιάρα, στον πρώτο αγώνα στα Μέγαρα η μοτο δεν πάταγε πουθενά :wacky:, στην αρχική της διαδρομή βυθιζόταν αρκετά και οι αποσβέσεις δεν λειτουργούσαν σωστά με αποτέλεσμα ταλαιπωρία και αρκετές θέσεις πίσω.
Σε ρυθμούς βόλτας βέβαια δεν καταλαβαίνεις και πολλά.
Στο 800gs είχα βάλει ohlins γραμμικά και είδα διαφορά ;)
 

RIGGER

Μέλος
Περιοχή
Θεσσαλονικη
Όνομα
ΗΛΙΑΣ
Μοτό
Tiger 955i
η θεωρια λεει οτι σε αναρτηση με διαδρομη εως 120mm τα γραμμικα θα δουλεψουν αψογα.Ετσι επιβεβαιωνεται ο @bill race με το ss του.Σε διαδρομες αναρτησης απο 120mm και πανω πιο καλα θα δουλεψουν τα προοδευτικα η τα 2 σταδιων. Βεβαια επαναλαμβανω οτι οσο μεγαλυτερη ειναι η διαδρομη της αναρτησης τοσο πιο καλα θα λειτουργησουν τα προοδευτικα ελατηρια.
Το Tiger τι διαδρομη αναρτησης εχει; Φανταζομαι δε οτι οταν λες χωμα με το tiger εννοεις εκδρομικο εντουρο και σχετικα ευκολες καταστασεις που μπορει να ανταπεξελθει.Τα παραπανω απο τις ικανοτητες της μηχανης στο χωμα με οτι αναρτηση και λαστιχο εχεις δεν.....
 

Aldebaran

Πορτοκαλί μέλος.
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 690 Enduro '08
Voge SR4 Max
Το 800 μου χτύπαγε πριν αρκετά στο βομβαρδισμένο οδόστρωμα του Ηρακλείου.
το φιλτραρισμα σε οτι εχει να κανει με χτυπηματα της αναρτησης απο λακουβες,ανωμαλιες κτλ θα ειναι σαφως μεγαλυτερο απο τα μαμα ελατηρια.Αρκετα συχνα δεν θα αντιλαμβανεσαι καν καποιες ανωμαλιες πυ αντιλαμβανοσουν με τα μαμα ελατηρια..
Καταλαβαίνω ότι σε κακοτεχνίες στην άσφαλτο, τα προοδευτικά συμπεριφέρονται καλύτερα από τα μαμίσια, αποσβαίνοντας κάποιες από τις ανωμαλίες της ασφάλτου και βελτιώνουν και το φρενάρισμα.

Να ξερεις οτι με τα hyperpro, επειδη η δυναμη του ελατηριου κυμαινεται απο ενα μικρο νουμερο μεχρι ενα τεραστιο (πχ 10-200 kg/mm) οι ρυθμισεις του πιρουνιου κατα την γνωμη μου ειναι αχρηστες και ποτε δεν θα βρεις αυτο που θελεις στο χωμα που εχει καθε ειδους ανωμαλια (απο λακουβα 2ποντων μεχρι και 20 και απο σαμαρακι 1 ποντου μεχρι 50).
Στο caponord μου εγω δυσκολευομαι πολυ με το hyperpro (υπαρχουν περιπτωσεις που με τιναζει λογω γρηγορης επαναφορας σε νερολακουβα ας πουμε).
Για μενα βρες ελατηριο γραμμικο ή τουλαχιστον 2 πυκνοτητων μονο.
Κάποτε κάποιοι φωστήρες (υποτίθεται των αναρτήσεων) με έπεισαν και έβαλα προοδευτικό στην αγωνιάρα, στον πρώτο αγώνα στα Μέγαρα η μοτο δεν πάταγε πουθενά :wacky:, στην αρχική της διαδρομή βυθιζόταν αρκετά και οι αποσβέσεις δεν λειτουργούσαν σωστά με αποτέλεσμα ταλαιπωρία και αρκετές θέσεις πίσω...........Στο 800gs είχα βάλει ohlins γραμμικά και είδα διαφορά ;)
Διαπιστώνω ότι στο χώμα δεν θεωρείται αναβάθμιση.
Γενικά στο χώμα προτιμούντε γραμμικά ελατήρια.

Τι γίνεται με τα γραμμικά after market στην άσφαλτο?
Θα είναι καλύτερα από τα μαμίσια?

Πάντως από τα γραφόμενα, διαπιστώνω ότι το προοδευτικό ελατήριο συμπεριφέρεται καλύτερα σε σημεία που το πηρούνι δεν αναγκάζεται να κάνει όλη τη διαδρομή του, προφανώς επειδή είναι αρκετά σκληρό στο τελείωμά του, σε αντίθεση με το γραμμικό, το οποίο υπάρχει για να αποσβαίνει καλύτερα χοντρές και απότομες ανωμαλίες, όπως σε εδάφη εκτός δρόμου.

Τα λέω σωστά, ή μπά?

στον πρώτο αγώνα στα Μέγαρα η μοτο δεν πάταγε πουθενά :wacky:, στην αρχική της διαδρομή βυθιζόταν αρκετά και οι αποσβέσεις δεν λειτουργούσαν σωστά με αποτέλεσμα ταλαιπωρία και αρκετές θέσεις πίσω.
Δεν έκανες δοκιμές πριν τον αγώνα?
 

Aldebaran

Πορτοκαλί μέλος.
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 690 Enduro '08
Voge SR4 Max
η θεωρια λεει οτι σε αναρτηση με διαδρομη εως 120mm τα γραμμικα θα δουλεψουν αψογα.Ετσι επιβεβαιωνεται ο @bill race με το ss του.Σε διαδρομες αναρτησης απο 120mm και πανω πιο καλα θα δουλεψουν τα προοδευτικα η τα 2 σταδιων. Βεβαια επαναλαμβανω οτι οσο μεγαλυτερη ειναι η διαδρομη της αναρτησης τοσο πιο καλα θα λειτουργησουν τα προοδευτικα ελατηρια.
Το Tiger τι διαδρομη αναρτησης εχει; Φανταζομαι δε οτι οταν λες χωμα με το tiger εννοεις εκδρομικο εντουρο και σχετικα ευκολες καταστασεις που μπορει να ανταπεξελθει.Τα παραπανω απο τις ικανοτητες της μηχανης στο χωμα με οτι αναρτηση και λαστιχο εχεις δεν.....
Sorry, τώρα είδα το μήνυμά σου.

Η διαδρομή της μπροστινής ανάρτησης είναι 220mm σύμφωνα με το μανουάλι.

Δεν μιλάω για hardcore καταστάσεις, γιατί δεν....
 

bill race

Μέλος
Περιοχή
Λουτρακι
Όνομα
Βασιλης
Μοτό
Gamoto
Πεμπτη τα έβαλα, Κυριακή ηταν ο αγώνας.
Το έβγαλα δυο βολτες στο βουνό και πιστευα οτι θα το φέρω με τις ρυθμίσεις αλλά δεν.........
Οταν η μηχανη πιέζεται στο όριο η διαφορά φαίνεται.
Προσωπικά δεν θα έβαζα προοδευτικά ουτε για άσφαλτο.

Να σημειώσω κατι που δεν ανέφερα, αγωνιάρα εννοώ off road αγωνα enduro, οχι ss
 
Τελευταία επεξεργασία:

bros400pgm

Μέλος
Περιοχή
ΠΑΤΡΑ
Όνομα
Kosmas
Μοτό
Aprilia
Πεμπτη τα έβαλα, Κυριακή ηταν ο αγώνας.
Το έβγαλα δυο βολτες στο βουνό και πιστευα οτι θα το φέρω με τις ρυθμίσεις αλλά δεν.........
Οταν η μηχανη πιέζεται στο όριο η διαφορά φαίνεται.
Προσωπικά δεν θα έβαζα προοδευτικά ουτε για άσφαλτο.

Να σημειώσω κατι που δεν ανέφερα, αγωνιάρα εννοώ off road αγωνα enduro, οχι ss

Kαλα, για αγωνα ουτε καν θα το σκεφτομουν. Βγαζουν εκτος τις ρυθμισεις των αναρτησεων. Δεν ξερεις τι να ρυθμισεις γιατι σε καθε συμπιεση του ελατηριου θελει και αλλες αποσβεσεις συμπιεσης και επαναφορας, ακομα και σε αναρτησεις που εχουν αργο-γρηγορο ρυθμιστηρι. Ουτε στο SXV ουτε στο RSV ειχα βαλει προοδευτικα. Σωστα ελατηρια θελουν για τα κιλα αναβατη.
 

skaios

Μέλος
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Όνομα
Κώστας
Μοτό
R1150 GS
Νομιζω οτι τα προοδευτικα ελατηρια ειναι οτι καλυτερο για καποιον λατρη της μοτοσυκλετας του που θέλει το κατι παραπανω απο το εργοστασιακο setup με allaraound εφαρμογή. Σιγουρα τα γραμμικά είναι καλυτερα και πιο εξειδικευμενα, εκει ειναι που χωλαινουν . Την μια πας μονος να στριψεις την αλλη εισαι διπλος και καραφορτωμενος και την αλλη εισαι στα βουνα.
 

yns

Today is life, tomorrow never comes
Περιοχή
Ηράκλειο
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 990 Adventure
Honda NX650 Dominator
Να θυμίσω πως το F800GS δεν έχει καμία ρύθμιση στην μπροστινή ανάρτηση.... Δεν θυμάμαι τι έχει ο Τίγρης.
 

mAthosalas

I love my GS
Περιοχή
ΧώμαSweetHome
Όνομα
Κώστας
Μοτό
F800GS 30 years
Να ξερεις οτι με τα hyperpro, επειδη η δυναμη του ελατηριου κυμαινεται απο ενα μικρο νουμερο μεχρι ενα τεραστιο (πχ 10-200 kg/mm) οι ρυθμισεις του πιρουνιου κατα την γνωμη μου ειναι αχρηστες και ποτε δεν θα βρεις αυτο που θελεις στο χωμα που εχει καθε ειδους ανωμαλια (απο λακουβα 2ποντων μεχρι και 20 και απο σαμαρακι 1 ποντου μεχρι 50).
Στο caponord μου εγω δυσκολευομαι πολυ με το hyperpro (υπαρχουν περιπτωσεις που με τιναζει λογω γρηγορης επαναφορας σε νερολακουβα ας πουμε).
Για μενα βρες ελατηριο γραμμικο ή τουλαχιστον 2 πυκνοτητων μονο.
Ακριβως γι αυτο το λογο επελεξα μια χωματινη εταιρεια με γραμμικα...WP.Δουλευουν εξαιρετικα στο χωμα........:rolleyes:ή μαλλον δουλευαν...o_Oή μαλλον ειχα την αισθηση οτι δουλευαν...:sorry:μεχρι που εβαλα αυτο...:banghead:
...και εμεινα μ@λακας επιβεβαιωνοντας μου οτι εχθρος του καλου το καλυτερο...!!!:happy:
 

Aldebaran

Πορτοκαλί μέλος.
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 690 Enduro '08
Voge SR4 Max
Να θυμίσω πως το F800GS δεν έχει καμία ρύθμιση στην μπροστινή ανάρτηση.... Δεν θυμάμαι τι έχει ο Τίγρης.
Τα ίδια και το Tiger, χωρίς ρυθμίσεις.
 

Aldebaran

Πορτοκαλί μέλος.
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 690 Enduro '08
Voge SR4 Max
Ακριβως γι αυτο το λογο επελεξα μια χωματινη εταιρεια με γραμμικα...WP.Δουλευουν εξαιρετικα στο χωμα........:rolleyes:ή μαλλον δουλευαν...o_Oή μαλλον ειχα την αισθηση οτι δουλευαν...:sorry:μεχρι που εβαλα αυτο...:banghead:
...και εμεινα μ@λακας επιβεβαιωνοντας μου οτι εχθρος του καλου το καλυτερο...!!!:happy:
'Εχω διαβάσει το post σου πρόσφατα και είναι πολύ εύστοχο και επεξηγηματικό. :ok::ok:

Στη δικιά μου την περίπτωση βέβαια ένα steering damper δεν αποτελεί προτεραιότητα πιο πολύ από θέμα χρημάτων και όχι τόσο απαιτητικής οδήγησης λόγω απειρίας. Αργότερα ίσως το σκεφτώ πολύ σοβαρά, αν και η τιμή του είναι ελαφρώς απλησίαστη.

Δηλαδή και εσύ προτείνεις τα after market γραμμικά?
 

mAthosalas

I love my GS
Περιοχή
ΧώμαSweetHome
Όνομα
Κώστας
Μοτό
F800GS 30 years
'Εχω διαβάσει το post σου πρόσφατα και είναι πολύ εύστοχο και επεξηγηματικό. :ok::ok:

Στη δικιά μου την περίπτωση βέβαια ένα steering damper δεν αποτελεί προτεραιότητα πιο πολύ από θέμα χρημάτων και όχι τόσο απαιτητικής οδήγησης λόγω απειρίας. Αργότερα ίσως το σκεφτώ πολύ σοβαρά, αν και η τιμή του είναι ελαφρώς απλησίαστη.

Δηλαδή και εσύ προτείνεις τα after market γραμμικά?
Το ειχα ψαξει κ εγω Γιαννη...και οι Αμερικανοι που δεν κολλανε να λενε τα πραγματα ως εχουν,αλλά και με ΠΜ με καποιον που ηθελα και βρηκα στο advrider.com προτεινουν για χρηση χωμα WP...Προτιμησα τα γραμμικα λοιπον για μικτη χρηση και ξεροντας οτι επισης τα Ohlins ηταν πολυ σκληρα για το χωμα-με την αισθηση σε κακο τεραιν εκει να πηγαινει περιπατο-οποτε δεν...Ισως για ασφαλτο να εδινα ψηφο στα Hyperpro.Ομως αν καποια στιγμη ξαναβαλω λογω φθορας,θα ξαναβαλω πιθανοτατα τα WP τα γραμμικα που εχω και τωρα...Δουλευουν σωστα και μονα τους αλλά και τωρα με το stabiliser ειμαι κομπλε.
Μην ανοιξει η συζητηση για αλλο μπροστινο γιατι θα παει αλυσιδα μετα...γιατι να κρατησουμε το δικο μας κ να μην παμε σε ενα 1190R...φαυλος κυκλος
 
Top Bottom