Travelling along the ''Roof of the World" Pamir Highway 2018...the road story

jmar

''Κουζουλό κοπέλι''
Περιοχή
ΧΑΝΙΑ
Όνομα
ΓΙΑΝΝΗΣ
Μοτό
BMW R 1200 GS '09
Το live ταξίδι το βρίσκετε εδώ Traveling along the ''Roof of the World" Pamir Highway αλλά καλύτερα λίγο υπομονή για το κανονικό ταξιδιωτικό! :D

εδώ ο Live Χάρτης μέσα από την πολύ χρήσιμη εφαρμογή live trips Travelling along the "roof of the world" Pamir Highway by jmar

Κόκκινη κλωστή δεμένη στην ανέμη τυλιγμένη, δωσ' της κλώτσο να γυρίσει, παραμύθι ν' αρχινίσει:p
 

jmar

''Κουζουλό κοπέλι''
Περιοχή
ΧΑΝΙΑ
Όνομα
ΓΙΑΝΝΗΣ
Μοτό
BMW R 1200 GS '09
Ήταν η 16η Απριλίου 2018 ...

''Καλημέρα Κώστα, κάποια στιγμή είχες ανεβάσει ένα φετινό πλάνο για Κιργισταν! Είχα μιλήσει με ένα φίλο μήπως το επιχειρούσαμε αλλά δεν μπορεί, εσύ σκέφτεσαι για μόνος σου; Θα ήθελα να μιλούσαμε κάποια στιγμή αν έχεις χρόνο!''
''Καλημέρα Γιάννη,σκέφτομαι για Αύγουστο. Θα σου στείλω πιο μετά λεπτομέρειες γιατί είμαι στη δουλειά τώρα''

Αυτό ήταν, από εκείνη την στιγμή και μέχρι τις 3 Αυγούστου 2018 που ήταν κανονισμένη η αναχώρηση μας ακολούθησαν πολλά μηνύματα, τηλέφωνα , συζητήσεις επί συζητήσεων, πειράγματα για τα μηκανάκια (BMW Vs Tenere) πολλά γέλια, και αρκετές ''κατάρες'' από την σύντροφο του Κώστα καθώς είχε βρει νέο ''γκομενάκι'' :roflmao:

Η ιδέα του ταξιδιού μου καρφώθηκε το 2017 όταν είχε πάει ο φίλος Αντώνης και μας έστελνε live ανταποκρίσεις με τα απίθανα απόκοσμα μέρη των Παμιρ, στη συνεχεία είδα και εδώ το ταξιδιωτικό των παιδιών, ε αυτό ήταν! Από την στιγμή που ανακοίνωσα στον Αντώνη οτι θα πάω ήταν πάντα εκεί καθημερινά, για την κάθε απορία μας (τον έπρηξα-με τον άνθρωπο ) γι' αυτό και τον ευχαριστώ πολύ για όλα (άσχετα οτι δεν θέλει να λέω τέτοια). Γενικά μ'αρεσει η ματιά του Αντώνη στα ταξίδια που έχει κάνει, σου μεταφέρει τα πράγματα όπως είναι χωρίς φανφάρες και με πληροφορίες εύστοχες και ακριβείς!
Φυσικά ευχαριστούμε και τα παιδιά που πήγαν πέρσι, καθώς και τον Ζήση με την Αφρικάνα του, ο οποίος πήγε 2 μήνες πριν ξεκινήσουμε και μας έστελνε live φρέσκες ανταποκρίσεις! Ο Κώστας είχε φτιάξει πάνω κάτω την διαδρομή, την είδαμε και μαζί, βάλαμε και 2-3 πράγματα, βγάλαμε άλλα και τελικά φτιάξαμε το πλάνο.

Οι χώρες που είχαμε σκοπό να επισκεφθούμε ήταν οι εξής: Τουρκία, Γεωργία, Ρωσία, Καζακστάν,Ουζμπεκιστάν, Τατζικιστάν, Κιργιστάν (έως εκεί θα είχα την παρέα του Κώστα), ξανά Καζακστάν, ξανά Ρωσία, Ουκρανία, Ρουμανία, Βουλγαρία και επιστροφή Ελλάδα! Συνολικά δλδ 11 χώρες!
Στο συγκεκριμένο ταξίδι, σε αντίθεση με την Ευρώπη, δεν μπορείς απλά να ξεκινήσεις και να φύγεις χωρίς προετοιμασία και χωρίς ''διάβασμα''. Θέλει καλή προετοιμασία και μελέτη, για τα σύνορα, τις βίζες, τα περάσματα, την κουλτούρα του κάθε λαού όσο αφορά τις οδηγικές αντιξοότητες κλπ . Επίσης θα έπρεπε να γίνει και σωστός χρονικός προγραμματισμός καθώς οι βίζες έχουν ημερομηνία λήξης! Αυτή που θα με ζόριζε χρονικά είναι της Ρωσίας καθώς θα έκανα τον κύκλο για την επιστροφή, αλλά ας τα πάρουμε απ την αρχή!
 
Τελευταία επεξεργασία:

jmar

''Κουζουλό κοπέλι''
Περιοχή
ΧΑΝΙΑ
Όνομα
ΓΙΑΝΝΗΣ
Μοτό
BMW R 1200 GS '09
Τα Παμίρ!



Ένα ανεπανάληπτο ταξίδι στους δρόμους του μεταξιού (Silk Road), των καραβανιών, που συνδυάζει τους σημαντικότερους ιστορικούς χώρους, τις μεγάλες πόλεις, την κουλτούρα των νομάδων, τα ορεινά τοπία και περάσματα της Κεντρικής Ασίας.

Το Παμίρ (πηγή Wikipedia) είναι μία πολύ μεγάλη οροσειρά στη κεντρική Ασία που αποτελεί και τον πυρήνα του ορεινού συστήματός της. Το Παμίρ, με κέντρο την αυτόνομη διοικητική περιοχή Γκόρνο Μπαταχσάν του Τατζικιστάν εκτείνεται από του δυτικού Σινκιάνγκ του Τατζικιστάν μέχρι και του ανατολικού Αφγανιστάν και δυτικά της Κίνας. Η συνολική έκτασή του είναι 8.400 τ.χλμ. και ορίζεται βόρεια από τα Υπεραλάϊα Όρη, ανατολικά από την οροσειρά Σαρικόλ, νότια από τη λίμνη Ζορκούλ και τον ομώνυμο ποταμό Παμίρ στα σύνορα με το Αφγανιστάν και δυτικά από τμήμα της κοιλάδας Πιάντζ. Το οροπέδιο αυτό έχει μέσο ύψος 3900 μ. από επιφάνεια θαλάσσης και σ΄ αυτό υψώνονται βουνά που υπερβαίνουν τα 6000 μ. των οποίων μεγαλύτερες κορυφές είναι η του Ισμαήλ Σαμανί (7.500 μ.) και η κορυφή Λένιν (7.140 μ.). Χωρίζεται δε σε τρεις υψομετρικές ζώνες: η Τρανς Αλάι (α΄ ζώνη), του Μεγάλου Πέτρου (β΄ ζώνη) και του Ναούκ (γ΄ ζώνη).

Κυριότεροι ποταμοί του Παμίρ είναι ο ομώνυμος Παμίρ ποταμός και ο Πιάντζ ποταμός που χύνονται στον Αμού Ντάρια ποταμό ο οποίος στη συνέχεια εκβάλλει στη λίμνη Αράλη (ή Θάλασσα Αράλη).

Το όνομα Παμίρ σημαίνει ορεινός λειμώνας και σε αυτό συναντώνται τα μεγαλύτερα ορεινά συγκροτήματα της Γης, του Τιεν-Σαν, του Καρακορούμ και Κουέν-Λουν προς ανατολάς, τα Ιμαλάια προς νότο και η οροσειρά του Χίντου Κους προς δυσμάς. Η χλωρίδα στη περιοχή αυτή είναι πολύ φτωχή και γενικά χαρακτηρίζεται άδενδρος. Μικρή βλάστηση παρατηρείται μόνο στα δυτικά και σε χαμηλό ύψος. Αντίθετα στις κοιλάδες των ποταμών παρατηρείται πυκνή βλάστηση από ιτιές και λεύκες. Κυριότερα ζώα της περιοχής είναι το "Αρχάρ", πρόβατο βουνού, και το "Κίικ" είδος αγριοκάτσικου.

Χαρακτηριστικοί είναι και οι παγετώνες που υφίστανται στη περιοχή. Τα κράσπεδα του Παμίρ υπόκεινται σε τακτικούς σεισμούς που ταλαιπωρούν τακτικά τις γύρω χώρες (κυρίως Ιράν και Αφγανιστάν). Στις δυτικές παρυφές του, στη Ρωσία υπάρχουν πλούσια ανθρακωρυχεία. Οι περισσότεροι κάτοικοι της περιοχής, το 90%, ανήκουν στη φυλή των Τατζίκων και των Κιργισίων που ασχολούνται με τη γεωργία και τη κτηνοτροφία και που ομιλούν τις λεγόμενες παμιρικές γλώσσες, διαλέκτους Σούγκνι και Γκαζκουλαμί.

Στην περιοχή υφίστανται λίγοι αυτοκινητόδρομοι μερικοί των οποίων ακολουθούν δύσβατες περιοχές των αρχαίων καραβανιών. Στα δυτικά όμως υπάρχουν κάποιοι υδροηλεκτρικοί σταθμοί και μεταλλεία αντιμονίου, υδραργύρου και αργύρου. Επίσης ορυκτός πλούτος υπάρχει και στα ανατολικά με περιορισμένα όμως σε εκμετάλλευση ορυχεία λιγνίτου και ορυκτού άλατος.

Κατά την αρχαιότητα η εμπορική οδός μεταξύ Ρώμης και Χωρών προς τη Κίνα διερχόταν από το Βόρειο Παμίρ όπου και από την ίδια οδό οι Νεστοριανοί διέδωσαν τον Χριστιανισμό στη κεντρική Ασία. Μάλιστα από τη λεγόμενη δίοδο Τέρεκ που βρίσκεται σε ύψος 3815 μ. πέρασε το 1273 ο Μάρκο Πόλο.
 
Τελευταία επεξεργασία:

jmar

''Κουζουλό κοπέλι''
Περιοχή
ΧΑΝΙΑ
Όνομα
ΓΙΑΝΝΗΣ
Μοτό
BMW R 1200 GS '09
Οι χώρες που είχαμε σκοπό να επισκεφθούμε ήταν οι εξής: Τουρκία, Γεωργία, Ρωσία, Καζακστάν,Ουζμπεκιστάν, Τατζικιστάν, Κιργιστάν (έως εκεί θα είχα την παρέα του Κώστα), ξανά Καζακστάν, ξανά Ρωσία, Ουκρανία, Ρουμανία, Βουλγαρία και επιστροφή Ελλάδα! Συνολικά δλδ 11 χώρες! Πάμε να δούμε τι ισχύει για την καθεμία...

Τουρκία:
Μπαίνεις κανονικά με το διαβατήριό σου (και με τις νέες ταυτότητες αλλά δεν ασχοληθήκαμε καθόλου) και έχοντας την πράσινη κάρτα για το οχημά σου. (Προσοχή πρέπει να είναι κυριολεκτικά σε πράσινο χαρτί)


Γεωργία:
Διαβατήριο και πάλι. Η δική σου πράσινη κάρτα δεν σε καλύπτει για οδική ασφάλεια στην χώρα. Θα πρέπει να βγάλεις σε πρακτορείο που υπάρχει αμέσως μετά από τα σύνορα. Στην δική μας περίπτωση μας χρειάστηκε καθώς μας σταμάτησαν σε ένα μπλόκο και μας την ζήτησαν! Ειχα διαβάσει για τα παιδια το 2017 (stavrouliasp onroad XLgeorge κλπ)που την δεν έβγαλαν , αλλά φέτος είχε περάσει φίλος που μιλούσε με τον Κώστα , δεν την έβγαλε και τον έγραψαν σε ένα μπλόκο (35 dollars). Όποτε δεν το ρισκάραμε πληρώσαμε αν θυμάμαι καλά 7-8 δολάρια (για μια εβδομάδα)


Ρωσία:
Χρειάζεται Viza! την έβγαλα απ το γνωστό γραφείο Mouzenidis Travel που βρίσκεται στην Αθήνα, έστειλα το διαβατήριο και σε 10 περίπου ημέρες ήταν έτοιμη (κόστος 90 ευρώ η βίζα 2 εισόδων και 37,5 η ασφάλιση 30 ημερών που απαιτείται, σύνολο δλδ 127,5)


Καζακστάν:
Πλέον χρειάζεται μόνο Διαβατήριο! Αρχίζουν κι ''ανοίγουν'' οι χώρες της Ασίας καθώς βλέπουν οτι έχουν μεγάλα οικονομικά οφέλη απ τον τουρισμό! Η δική σου πράσινη κάρτα ομοίως δεν σε καλύπτει για οδική ασφάλεια στην χώρα. Θα πρέπει να βγάλεις σε πρακτορείο που υπάρχει αμέσως μετά από τα σύνορα. Εκεί εγώ έβγαλα για ένα μήνα καθώς θα ξαναέμπαινα στη χώρα στο γυρισμό! (Ο Κώστας έβγαλε την μικρότερη 2 εβδομάδων νομίζω) Κόστος 18 δολάρια


Ουζμπεκιστάν:
Mεχρι και πριν 2 χρόνια στη χώρα ήταν πολύπλοκες οι διαδικασίες, Visa, Loi (letter of invitation) προ κράτηση ξενοδοχείων από το τουριστικό γραφείο, χρονοβόρα εκδοσή κλπ. Από το Φλεβάρη του 2018 η χώρα ''άνοιξε'' για 7 άλλες γείτονες χώρες χωρίς να απαιτείται visa και σε άλλες όπως η Ελλάδα απλουστεύθηκε η διαδικασία (δεν απαιτούνταν Loi ούτε προ κράτηση ξενοδοχείων και η βίζα πλέον έβγαινε σε 1 βδομάδα) . Οπότε εγώ έστειλα το διαβατήριο στο Ποιμενίδης Travel (το μοναδικό που έβγαζε για Ουζμπεκιστάν) Κόστος 90 Ευρώ, μονής εισόδου
Από φέτος όμως τον Φεβρουάριο του 2019 ξεχάστε τις Βιζες και τα έξοδα για Ουζμπεκιστάν! Πλέον η χώρα ''άνοιξε'' εντελώς κι αυτή με τον νέο πρόεδρο (από το 2018)
Uzbekistan introduces a visa-free regime for citizens of another 45 countries from 1 February
Οδική ασφάλεια είναι απαραίτητη και την βγάζει κανείς αμέσως μετά από τα σύνορα σε ένα από τα πρακτορεία που υπάρχουν


Τατζικιστάν:
Για το Τατζικιστάν, από προπέρσι η διαδικασία για την visa απλοποιήθηκε πάρα πολύ . Πλέον ο ενδιαφερόμενος υποβάλλει μια ηλεκτρονική αίτηση στο Tajikistan e-Visa πληρώνει το αντίτιμο των 80$ και τους ''ανεβάζει'' στην ειδική φόρμα την απόδειξη κατάθεσης. Το κόστος αυτό συμπεριλαμβάνει και την επιπλέον άδεια που απαιτείται για την επίσκεψη στο Pamir (GBAO permit). Χωρίς αυτήν το κόστος μειώνεται στα 50$. Το έντυπο της ηλεκτρονικής visa το επισυνάπτω στο τέλος.
Εκτυπώνεις το έντυπο έγχρωμο, βάζεις και μια φωτογραφία σου επάνω και έτοιμο! Το σύστημα λειτουργεί υποδειγματικά και δεν συναντήσαμε κανένα πρόβλημα στα σύνορα. Οδική ασφάλεια και πάλι αμέσως μετά τα σύνορα.


Κιργιστάν:
Για το Κιργιστάν, επίσης δεν απαιτείται visa. Το μόνο που πληρώνεις στα σύνορα είναι ένα πράσινο τέλος γύρω στα 7$. Οδική ασφάλεια εδώ δεν βγάλαμε, μετά τα σύνορα στα κορφοβούνια δεν υπήρχε τπτ παρά μόνο ένας άθλιος χωματόδρομος αρκετών χιλιομέτρων!


Ουκρανία:
Δεν απαιτείται visa μόνο διαβατήριο. Η δική μου πράσινη κάρτα την περιλάμβανε άσχετα αν στα σύνορα μου την επεσαν καλοθελητές λέγοντας οτι έπρεπε να βγάλω, αλλά άνοιξα την δική μου και τους έδειξα οτι υπάρχει (το επιβεβαίωσα κι εγώ)


Ρουμανία, Βουλγαρία:
Ταυτότητα νέου τύπου ή διαβατήριο. Η πράσινη κάρτα μας, περιλαμβάνει τις χώρες αυτές!


Για όλες αυτές τις χώρες της Ασίας υπάρχει το κατατοπιστικότατο site Caravanistan | The Silk Road Travel Guide το οποίο όποιος ενδιαφέρεται να πάει στα μέρη αυτά πρέπει να το ξεσκονίσει. Έχει τα πάντα, ακόμα και φόρουμ για ερωτήσεις για δρόμους, πέρασμα συνόρων και οτι 'αλλο μπορεις να φανταστείς σε πληροφορία!
Επίσης κατεβάσαμε στα κινητά μας την εφαρμογή
iOverlander | Find your next destination , απίστευτα χρήσιμη από Ovelanders ταξιδιώτες οι οποίοι παρέχουν πληροφορίες σε χάρτη με σημεία που μπορείς να βρεις βενζίνη, μέρη για ελεύθερο camping, συνεργεία , guest houses, πληροφορίες για περάσματα, σύνορα με συντεταγμένες και πολλά άλλα!


Η ηλεκτρονική βίζα του Τατζικιστάν
 
Τελευταία επεξεργασία:

jmar

''Κουζουλό κοπέλι''
Περιοχή
ΧΑΝΙΑ
Όνομα
ΓΙΑΝΝΗΣ
Μοτό
BMW R 1200 GS '09
Προετοιμασία μηχανών:

Η προετοιμασία της μηχανής είναι απαραίτητη και χρονοβόρα. Έκανα πλήρες σέρβις (Λάδια Liqui Moly 10-60 Racing, Μπουζί, Βαλβολίνες διαφορικού-κιβωτίου, υγρά συμπλέκτη, υγρά φρένων, καθαρισμός διαφορικού, συσφίξεις, έλεγχος σε φωτα τακάκια κλπ.

Το Ουζμπεκιστάν ήθελε περισσότερη προσοχή καθώς η χώρα είναι παραγωγός φυσικού αερίου, για να προωθήσει η κυβέρνηση την κατανάλωσή του και να μειώσει τις εισαγωγές πετρελαίου έχει εφαρμόσει αυστηρό πλαφόν σε πετρέλαιο και βενζίνη, συνεπώς η πλειοψηφία του κόσμου έχει μετατρέψει τα οχήματά του σε αέριο. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα βενζίνη να υπάρχει σε ελάχιστα πρατήρια, τεράστιες ουρές και στη μαύρη αγορά. Σε αυτό ήμασταν τυχεροί με την αλλαγή του προέδρου καθώς σε αντίθεση με τα παιδιά (Αντώνη XLgeorge stavriouliasp onroad κλπ) εμείς μόνο μια φορά χρειάστηκε να χρησιμοποιήσουμε το μπιτόνι που είχε ο καθένας μαζί του! (εγώ ενα 5λιτρο + ένα τρίλιτρο στην βαλίτσα κι ο Κώστας ένα 10λιτρο) Πλέον μόνο ένα 5λιτρο πιστεώ αρκεί καθώς άνοιξαν πολλά πρατήρια (βλεπαμε συνέχεια) και όλα είχαν βενζίνη. Βέβαια η βενζίνη του Ουζμπεκιστάν στις περισσότερες περιπτώσεις ήταν 80 οκτανίων αν και πλέον έβρισκες στις μεγάλες πόλεις και 90αρα. Γι αυτό πήραμε μαζί μας και 2 ενισχυτικά καυσίμων ο καθένας. Γενικά εκεί βγάζει πολλά χλμ το τεπόζιτο καθώς οι ταχύτητες που κινείσαι είναι αρκετά μικρές λόγω της κατάστασης των δρόμων. Οι μηχανές κάποια στιγμή εμφάνισαν θεματάκια, όχι κάτι πολύ ανησυχητικό, λόξιγκα και απόκριση γκαζιου λες και ήταν μπουκωμένες τέλος είχαμε και αρκετά πειράκια!
Το Τατζικιστάν είχε Ρώσικη βενζίνη απ οτι μας είπαν 90αρα, απλά εκεί έβαζες απο μπιτόνια τις περισσότερες περιπτώσεις στα βουνά! Γι αυτό το λόγο πήραμε ενα εξωτερικό φίλτρο χωνί το οποίο φιλτράρει σωματίδια και νερό. Στο Τατζικιστάν δεν χρησιμοποιήσαμε ενισχυτικό οκτανίων


Ένα άλλο σημαντικό κομμάτι της προετοιμασιας για τέτοιο ταξίδι είναι τα λάστιχα που θα βάζαμε στα μηχανάκια. Ενα adventure ταξίδι που περιλαμβάνει πάρα πολλά χιλιόμετρα σε κάθε είδους τερέν, από καλές άσφαλτους εθνικές κλπ μέχρι και χαλασμένες, απο πολλά χιλιόμετρα σε χώματα, λάσπες και άμμο σε Ουζμπεκισταν, Τατζικισταν και Κιργισταν, μέχρι κάποια απίστευτα χαλασμένα κομμάτια στο Καζακσταν. Για μένα ένα σύνολο χιλιομέτρων γύρω στα 18.000χμ και για τον Κώστα περίπου 8500 που θα φόρτωνε το μηχανάκι για πίσω στο Κιργισταν

Η ιδέα του να έβαζα εγώ τακουνατα απορρίφθηκε καθώς δε θα με έβγαζαν με τίποτα. Τα λάστιχα που είχα στο μυαλό μου ήτανε τα Heidenau K60 και τα Mitas E07. Τα Heidenau δοκιμασμένα απ τον Αντώνη πέρσι , έβγαλαν άνετα 15000, οπότε ήταν δοκιμασμένη λύση, απλά τα χα κάνει βόλτα και δεν μ άρεσαν, ήταν πολύ σκληρά! Μπήκα στο Advrider και βρηκα πολυ καλές κριτικές για τα Mitas και μάλιστα έλεγαν οτι βγάζουν σε κάποιους 20.000+χλμ, οπότε με βάση το ότι δεν περιμέναμε να βρούμε πολλές λάσπες και άμμο, καταλήξαμε τελικά στα Mitas E07 χωρίς κανένα πρόβλημα! Μάλιστα ήταν απίστευτα, πλέον πλησιάζουν τα 20.000 χλμ στο δικο μου μηχανάκι και έχουν ακόμα! Περίμενα σε βροχή να είναι άστα να πάνε, αλλά με εξέπληξαν θετικά!

Προσωπικά είχα εγκαταστήσει και ένα cruise control Καοκο απ το προηγούμενο ταξίδι, ώστε να ξεκουράζεται το χέρι στις ατελείωτες ευθείες που θα διάσχιζα ειδικά εγώ! Ο Κώστας δεν έβαλε και το μετάνιωσε! Μάλιστα με το που γύρισε παράγγειλε ένα ίδιο καθώς το είχε δοκιμάσει στη μηχανή μου και τρελάθηκε!
Να ευχαριστήσω εδώ και το γενναιόδωρο πλι μας @Phoenix :inlove: που μου έδωσε την πίσω αναρτησάρα (του πληγωμένου Φοίνικα) Ohlins και τα πέρασα όλα σώπατα! :cool: Είχα δεί στην δικιά μου την τελευταία στιγμή ελάχιστη υγρασία στο έμβολο και δεν ήθελα να το ρισκάρω, την επισκευή τελευταίας στιγμής την φοβήθηκα μήπως δεν κάτσει καλά κι έχω θέμα!
Κρατούσαμε μια μεγάλη πλήρης εργαλειοθήκη και μια μικρότερη 1/4 της ίντσας.Παρακάτω οι λίστες του Κώστα με τα πράγματα (Πολύ πράμα λέμε!) :p
Κρατούσαμε και ορισμένα βασικά ανταλλακτικά (εγώ κρατούσα αντέννα ρινγκ για Gs, tps, μανετες , μου τα έδωσε ο Αντώνης και τον ευχαριστώ για άλλη μια φορά :inlove:) επίσης τρόμπα για να βάζουμε αέρα στα λάστιχα, tire wraps, μανετες, 2 μπουζι λίγη βαλβολινη, λάδι, σχοινί, πετονιά, κολλά, ο Κώστας παραφλου και σπρει αλυσίδας (για λεπτομέρειες δειτε τις λίστες στις φώτο! (οργανωμένος ο Κώστας :D)


Για GPS είχαμε 2 Garmin Zumo 660, τους χάρτες τους κατεβάσαμε δωρεάν απ το γνωστό πλέον site Free worldwide Garmin maps from OpenStreetMap, επίσης είχα κατεβάσει και για backup χάρτες στο κινητό google maps ωστε να δουλεύουν εκτός δεδομένων κινητής!





 
Τελευταία επεξεργασία:

jmar

''Κουζουλό κοπέλι''
Περιοχή
ΧΑΝΙΑ
Όνομα
ΓΙΑΝΝΗΣ
Μοτό
BMW R 1200 GS '09
Προετοιμασία οδηγών:

Για την δική μας προετοιμασία είχαμε προμηθευτεί φάρμακα για το υψόμετρο μια που σε λίγες μόνο ημέρες θα ανεβαίναμε απότομα σε μεγάλο υψόμετρο και είχαμε διαβάσει για ορισμένα σχετικά δυσάρεστα περιστατικά. Τελικά τα χαπάκια υψομέτρου δεν τα χρησιμοποιήσαμε! επίσης δεν πρέπει να ξεχάσει κανείς για κανένα λόγο τα imodium!! Όσο και να προσέχαμε κανείς δεν κατάφερε να αποφύγει την διάρροια.
Απαραίτητοι ήταν επίσης οι ηλεκτρολύτες ειδικά για τις ζεστές μέρες, ιδρώτας πολύς και η διατροφή εντελώς η μη ενδεδειγμένη ποσοτικά και χρονικά.
Επίσης από φάρμακα κρατούσαμε αντιισταμινικα, μια αντιβίωση γενικής χρήσης (μαζι και χάπια για το στομάχι) , ντεπον πονσταν, γάζες, επιδέσμους, 2 φυσικούς μικρούς ορούς, ουσία για να σταματάει το αίμα, υγρο τάλκ για συγκάματα, Fenistil για τσιμπήματα, αντικουνουπικά, Voltaren, Χαζαπλάστ, ένα ελαστικό σωληνάκι να σταματάει την αιμοραγία, Liposan για τα χείλη (το οποίο χρειάστηκε πάρα πολύ καθώς ο αέρας ειδικά στο ουζμπεκισταν σου τα ξεραίνει)


Από άποψη επικοινωνίας με τους δικούς μας, εγώ την έκανα μέσω κοινωνικών δικτύων (όταν έπιασα Ευρώπη είχα τα δεδομένα του κινητου μου καθως το προγραμμά μου τα προσφερει δωρεάν σε Ε.Ε) με ιντερνετ WiFi καθώς ακόμα και στο Ουζμπεκιστάν που μέχρι πέρσι ήταν κλειστά τα social media φέτος ήμασταν τυχεροί και άνοιξαν! Κρατούσα 2 συσκευές τηλεφώνου. O Κώστας είχε πάρει μια Planet Sim γι αυτόν και μια στην κοπέλα του για να μιλάνε οικονομικότερα αλλά τελικά κι αυτός μιλούσε στο ταξίδι μέσω των εφαρμογών, έτσι την Planet Sim θα την είχαμε μόνο για ώρα ανάγκης που τελικά ευτυχώς δεν χρειάστηκε PlanetSim - Talk more. Pay less. (Η PlanetSim είναι μία υπηρεσία παγκόσμιας καρτοκινητής τηλεφωνίας , χωρίς πάγιο, χωρίς συμβόλαιο, χωρίς λογαριασμούς. Είναι παγκόσμιος αριθμό κλήσης που θα χρησιμοποιείτε στα ταξίδια ή στις κλήσεις σας στο εξωτερικό και εξοικονομείστε έως και 80% του κόστους Roaming σε 470 και πλέον παρόχους σε πάνω από 200 χώρες (συνεχώς διευρυνόμενες). Σε 150 χώρες προσφέρει μεταξύ άλλων δωρεάν εισερχόμενες κλήσεις! Αλλά και όπου υπάρχουν χρεώσεις αυτές είναι χαμηλές και απλές και σας επιτρέπουν να υπολογίσετε με μεγάλη ευκολία το κόστος σας. Η PlanetSim σας χρεώνει με μοναδικό κριτήριο την χώρα που βρίσκεστε την στιγμή που κάνετε ή λαμβάνετε μία κλήση ανεξαρτήτως αν καλείτε κινητά ή σταθερά σε όλο τον κόσμο. )

Είχαμε ενδοεπικοινωνίες που δυστυχώς δεν συνδεόντουσαν μεταξύ τους. Αντάπτορες στις πρίζες δεν χρειάστηκαν (το είχαμε τσεκάρει από πριν από το site Check your need for a travel adapter! | POWER PLUGS AND SOCKETS OF THE WORLD). Ακόμη, είχαμε μαζί μας σεντόνια μαξιλαροθήκη και sleeping bag ώστε να μην ερχόμαστε σε επαφή με τα δικά τους.
Πριν ξεκινήσουμε είχαμε αλλάξει σε ανταλλακτήριο στην Αθήνα ευρώ σε δολάρια, εγώ έκανα 1000 ευρω σε δολάρια (περιπου 1150 δολάρια). Είναι πολύ σημαντικό να έχει κάποιος δολάρια μαζί του, γιατί είναι το νόμισμα που παίρνουν όλοι και ειδικά η αστυνομία. Χαρτονομίσματα επομένως των 5-10 δολαρίων είναι απαραίτητα για το προβλεπόμενο λάδωμα κάθε φορά που σε σταματάει η αστυνομία (τελικά συνέβει μια φορα ευτυχώς). Φυσικά παίρνουν και τα ρούβλια, μια που όλες αυτές οι χώρες, σαν μέλη της πρώην ΕΣΣΔ έχουν στενές σχέσεις με τη Ρωσία. Παίρνουν όμως και ευρώ. Άρα, εμείς είχαμε λίγο από όλα. Τα χρήματα τα είχα βάλει σε ένα ειδικό λεπτό τσαντάκι μέσης που κρύβεται ακόμα και μέσα στο εσώρουχο, ενώ είχα διάσπαρτα ψηλά 5-10 δολάρια σε διάφορα σημεία για τα λαδώματα :roflmao:


Show me the money! :p



ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ...
 
Τελευταία επεξεργασία:

jmar

''Κουζουλό κοπέλι''
Περιοχή
ΧΑΝΙΑ
Όνομα
ΓΙΑΝΝΗΣ
Μοτό
BMW R 1200 GS '09
Και καθώς περνούσε ο καιρός η καλοκαιρινή προετοιμασία όλο και έπαιρνε φωτιά στα Χανιά! :roflmao: Την έστελνα και του Κώστα για να δει πόσο σκληρά προετοιμάζομαι :laugh: (οι φώτο για το πλί μας @Phoenix αποκλειστικά, ο οποίος με τρέλανε στο live να βάλω Ρωσίδες! Αφου σαν την Ελλάδα δεν έχει :p)




Ας επιστρέψουμε όμως στα σοβαρά του ταξιδιού !

Η ώρα μηδέν έφτασε για μένα, 31 Ιουλιου μπαίνω στο καράβι φορτωμένος με σκοπό να μείνω και 2 μέρες Αθήνα, να συναντηθώ και με τον Κώστα, να τα πούμε κι από κοντά. Επίσης ευκαιρία να ψωνίσω πραγματάκια που τα βρίσκεις Αθήνα αλλά και να δω αγαπημένους φίλους (όσους προλάβω και μπορώ γιατί είναι και όλοι σκόρπιοι από Γλυφάδα μέχρι Αχαρνες!), τους υπόλοιπους στο γύρνα!

Αφού λοιπόν αποχαιρέτησα κάποιους φίλους με ένα τελευτάιο καφεδάκι πριν το καράβι, πήγα στο λιμάνι. Η αίσθηση που έχουμε εμείς οι νησιώτες μπαίνοντας στο καράβι φορτωμένοι είναι μοναδική! Δεν το βλεπουμε σαν ταλαιπωρία αλλά σαν μια γλυκιά διαδικασία που θα σε οδηγήσει στο ταξίδι (μικρό η μεγάλο), τα έξοδα βέβαια μας τσουζουν λίγο και μας χαλάνε αυτή την εικόνα :p







Είμαι ακόμα νέος (νομίζω) για να παίρνω καμπίνα (ασε που κοστίζει :p, καλύτερα να τα φάω στο ταξίδι), γι αυτό έχω βρει τις καβάτζες μου σε όλα τα πλοία :cool:, sleeping bag μαξιλαράκι φουσκωτό σεντονάκι και μάσκα απαραίτητα αξεσουάρ

άντε καληνύχτες! (δεν θα με ξαναδείτε χωρίς καπέλο στο υπόλοιπο ταξίδι, γι αυτο απολαυστε το :roflmao:)


 

jmar

''Κουζουλό κοπέλι''
Περιοχή
ΧΑΝΙΑ
Όνομα
ΓΙΑΝΝΗΣ
Μοτό
BMW R 1200 GS '09
Όλα καλά λοιπόν φτάνω στην Αθήνα, ο Κώστας με περίμενε σπίτι και με τακτοποίησε πριν φύγει για δουλειά αφού τα είπαμε λίγο! Αργότερα γνώρισα και την καταπληκτική μητέρα του που έμενε από πάνω, με κέρασε καφεδάκι και πρωινό και αφού τα είπαμε, αναχώρησα για δουλίτσες αλλα και να δω αγαπημένους φίλους



Πρώτη στάση Ιλιον στον αγαπημένο Σταυρο @staga1200. Για να βγάλουμε την καθιερομένη Gsforumιστικη λελοσέλφι!
Η θετικότητα αυτού του ανθρώπου και η καλοσύνη με συντροφεύει σε κάθε ταξίδι! Πλέον έχει γίνει θεσμός :D




Το απόγευμα αφού τελείωσε κι ο Κώστας ήπιαμε καφέ με τον Αντώνη και την Αντα στο ΧΟΜ και τα είπαμε για το ταξίδι, τον είχαμε ξεσηκώσει όλους αυτούς τους μήνες θυμίζοντας το περσινό το δικό του



Η επόμενη μέρα είχε μεταξύ άλλων επίσκεψη στον άλλο αγαπημένο φίλο Σταυρο @The Doctor, στο μικρο υπογειάκι του! Είχα να τον δώ και καιρό και τα είπαμε λιγάκι.
Στην συνέχεια πήγαμε σπίτι στην κοπέλα του Κώστα και φάγαμε ολοι μαζι γνωρίζοντας το νέο ''γκομενακι'' (εμενα :roflmao:) Αφου δεν με δηλητηρίασε που όλο αυτόν τον καιρό ασχολούνταν ο Κώστας με μένα και το ταξίδι όλα καλά :laugh: (καλό κορίτσι Κώστα να το πάρεις :inlove::p)




Επόμενη στάση.... ΠΕΤΣΑΚΙΔΕΣ o_O @BoxerGarage , για να πάρω το κω@λοδ... εεεε την ευχή τους :laugh:
Αφού άλλαξα μια φλάτζα και τα είπαμε σε ήρεμο ύφος :p έφυγα γιατί είχαν πολύ δουλειά (φωτο 2 :roflmao:)






Και κάπως έτσι, αρντάν :laugh: κλείνει και η δεύτερη μέρα στην Αθήνα

Το βραδάκι προετοιμασία τα πράγματα, και μικρό παρτάκι με φίλους του Κώστα που είχαν έρθει με τις μηχανές τους κι αυτοί να μας ξεπροβοδήσουν και να μας ευχηθούν καλό ταξίδι!
 
Τελευταία επεξεργασία:

jmar

''Κουζουλό κοπέλι''
Περιοχή
ΧΑΝΙΑ
Όνομα
ΓΙΑΝΝΗΣ
Μοτό
BMW R 1200 GS '09
ΗΜΕΡΑ 1η, 3 Αυγούστου 2018
Cesme - Manisa
Χλμ ημέρας 150



Μετά από τόσο καιρό προετοιμασίας, ανυπομονησίας αλλά και άγχους , έφτασε η στιγμή που πατήσαμε τη μίζα και ξεκινήσαμε να κάνουμε το όνειρό μας να ταξιδέψουμε στα Παμίρ πραγματικότητα! Φυσικά το προηγούμενο βράδυ προσωπικά δεν έκλεισα μάτι παρόλη την κούραση!

Το πρωί μόλις ξημέρωσε, αφού κάναμε όλα τα απαραίτητα τσέκ μην ξεχάσουμε τίποτα, ήμασταν έτοιμοι φορτωμένοι να πάρουμε το καράβι για Χίο. Εγώ έχοντας κυριολεκτικά φάει στη μάπα τα καράβια, πάντα ταξιδεύω χαλαρός με βερμουδίτσα και Tshirt ο Κώστας ήταν με την καλοκαιρινή στολή.
Εδώ να κάνω μια παρένθεση και να πώ πως προσωπικά κρατούσα μόνο μια στολή (Rallye 3 μπουφαν, Frank Thomas παντελόνι) η οποία είναι 3 εποχών (δεν μπαίνει σε τέρμα χειμώνα) και η οποία πραγματικά με έβγαλε παντού, και στη ζέστη και σε όσο κρύο (που δεν ήταν πολύ) αντιμετώπισα! Ο Κώστας κρατούσε μια βαριά Goretex Revvit και μια καλοκαιρινή Nordcap (που βέβαια είχε πιάσει όλο το σάκο :eek:) Τελικά τσάμπα μου φαίνεται κρατούσε τόσο βαριά στολή καθώς τελικά ακόμα και στα 4655 μετρά είχαμε 14 βαθμούς!



Φτάνοντας στο λιμάνι μας περίμενε η κοπελιά του η Ρένια, η μητέρα του και ένας φίλος, οι οποίοι μας αποχαιρέτισαν με το κλίμα να είναι αρκετά φορτισμένο (λογικό μιας και θα λείπαμε τόσες μέρες σε ένα μακρινό και κάπως δύσκολο ταξίδι)







Τούμπανο τα μωρά :happy:





Μπαίνοντας για ακόμα μια φορά σε ακόμα ένα καράβι! Δεν αλλάζει το συναίσθημα! :cool:



Στο καράβι γινόταν ο κακός χαμός, Αύγουστος γαρ! (τα εισιτήρια τα είχαμε κλείσει 1 μίση μήνα πριν όταν βγάλαμε τις βίζες). Η ώρα πέρασε σιγά σιγά αφού αράξαμε έξω σε κάτι καρέκλες, βλέποντας την διαδρομή , ρυθμίζοντας τα GPS αλλά και βρίσκοντας κατάλυμα που θα διανυκτερεύσουμε στην Μανίσα μέσω booking (αργότερα θα είχαμε και μια δυσάρεστη έκπληξη στην Τουρκία με το booking :thumbsdown:)


Επιτέλους φτάσαμε Χιο....






 

jmar

''Κουζουλό κοπέλι''
Περιοχή
ΧΑΝΙΑ
Όνομα
ΓΙΑΝΝΗΣ
Μοτό
BMW R 1200 GS '09
Αφού φτάσαμε Χίο, αμέσως πήγαμε απέναντι απ το λιμάνι σε ένα πρακτορείο να βγάλουμε τα εισιτήρια για Τσεσμέ. Εδώ τα κορίτσια ήταν πρόθυμα να μας διασκεδάσουν :laugh:, αφού κανούν ένα λάθος στην εκτύπωση :wacky: μας καθυστερούν και ο χρόνος μας πιέζει, έτσι δεν προλαβαίναμε να κάτσουμε να φάμε κάτι. Συνολο μηχανη και επιβάτης ήταν 45 ευρώ για 1 ώρα απέναντι σε παντόφλα :eek:, είναι και τουρκική η εταιρία, κονομάνε χοντρά! Εγώ για Χανιά Αθήνα στις καραβάρες πηγαινέλα έδωσα 80!




Πήγαμε λίμάνι και αφου μας έγινε ελεγχος διαβατηρίων χαρτιών μηχανής κλπ μπήκαμε στην παντόφλα





Εδώ παρέα με ένα Τούρκο τον Ozen με Transalp 700 ο οποίος έκανε ταξίδι ανά την Ελλαδα (Θεσσ/νικη Μετέωρα Λευκάδα) με το κορίτσι του, και μας είπε για το πόσο ακριβή είναι η βενζίνη στα ελληνικά νησιά (εμένα μου λες...:hungover:) . Μιλήσαμε αρκέτα, για τις χωρες μας την αγαπη του λαού του για την Ελλάδα, σε αντίθεση με τους κ@λοπολιτικους.....την μεγάλη πτώση της Τούρκικης λίρας, την αντιπάθεια του σκεπτόμενου μη φανατικού κόσμου στον Ερντογαν αλλά και για μηχανές βολτες κλπ. Ετσι πέρασε η ώρα και χωρίς να το καταλάβουμε βρεθήκαμε απέναντι, ανταλλάξαμε social media :D με τον Ozen και μας είπε αν θέλουμε οτιδήποτε να του το πούμε!



Πάλι ετοιμασίες για την χαρτουρα διαβατήρια κλπ, ο κόσμος πολύς, ξεμπερδέψαμε γρήγορα γιατι μπήκαμε απ τους πρώτους άλλα ο ένας που μας έφτιαχνε τα χαρτιά ήθελε να ελέγξει και τις μηχανές! Δλδ θα τελείωνε την ουρά και μετά?? :eek: Του λέω έχουμε χιλιόμετρα μάστορα σε άπταιστα αγγλικά! :laugh: τελικά μας άφησε χωρίς να τις ελέγξει



ΚΑΙ ΠΑΜΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΝΑ ΓΡΑΨΟΥΜΕ ΚΑΝΑ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΟ! :cool:

Είχαμε 145 περίπου χλμ για την Μανίσα που θα διανυκτερεύαμε. Λέγαμε για Σμύρνη αλλά είναι τεράστια πόλη και ούτε θα βλέπαμε τπτ στον ελάχιστο χρόνο που είχαμε, άλλωστε την επόμενη είχαμε κοντά 1000χλμ να γράψουμε και θα καθυστερούσαμε σε κίνηση κλπ
. Η διαδρομή έως εκεί δεν είχε κάτι ιδιαίτερο να μας δώσει μπήκαμε στον Ο32 μέχρι την Σμύρνη, με διόδια δεν ασχοληθήκαμε :wacky:





Το ηλιοβασίλεμα προς την Σμύρνη όλα τα λεφτά! :geek:











Τελικά μέχρι να φτάσουμε νύχτωσε! Μείναμε στο εξαιρετικό Rezidans Hotel Manisa με 30 ευρώ το δίκλινο με πρωινό (deluxe κιόλας). Γρήγορο Μπανάκι και βόλτα για Κεμπάπια μετά! :hungry:


 

jmar

''Κουζουλό κοπέλι''
Περιοχή
ΧΑΝΙΑ
Όνομα
ΓΙΑΝΝΗΣ
Μοτό
BMW R 1200 GS '09
Manisa, Μαγνησία Μ. Ασίας (πηγή Wikipedia)

Είναι πόλη της δυτικής Τουρκίας και πρωτεύουσα της ομώνυμης επαρχίας.

Στη θέση της σημερινής πόλης βρισκόταν η αρχαία Μαγνησία του Σιπύλου, πιθανόν αιολική αποικία των κατοίκων της θεσσαλικής Μαγνησίας. Το 190 π.Χ., κατά τη διάρκεια των Συριακών πολέμων, οι Ρωμαίοι νίκησαν στη μάχη της Μαγνησίας τον Μέγα Αντίοχο, βάζοντας τέλος στην κυριαρχία των Σελευκιδών στη Μικρά Ασία. Με τη συνθήκη της Απάμειας το 188 π.Χ. η Μαγνησία περιήλθε στο βασίλειο της Περγάμου και το 133 π.Χ., όταν πέθανε ο βασιλιάς της Περγάμου Άτταλος Γ', περιήλθε οριστικά στη Ρώμη. Κατακτήθηκε από τους Σελτζούκους τον 11ο μ.Χ. αιώνα, αλλά ξαναπέρασε στον έλεγχο των Βυζαντινών με την Α΄ Σταυροφορία και εξελίχθηκε σε σημαντική πόλη κατά την περίοδο της Αυτοκρατορίας της Νίκαιας τον 13ο αιώνα.
Το 1313 κατακτήθηκε από τον Τούρκο μπέη Σαρουχάν, ιδρυτή της ομώνυμης δυναστείας. Το 1410 κατακτήθηκε από τους Οθωμανούς που διατήρησαν την ονομασία Σαρουχάν για την επαρχία της Μαγνησίας. Κατά την πρώιμη οθωμανική περίοδο την πόλη συχνά διοικούσαν ως μέρος της εκπαίδευσής τους οι διάδοχοι του θρόνου ("σαχζαντέ" στα περσικά και οθωμανικά), δίνοντάς της το παρατσούκλι şehzadeler şehri (πόλη των διαδόχων), που απαντάται μέχρι σήμερα.
Κατά τον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο ο πληθυσμός της Μαγνησίας ήταν κατά πλειοψηφία μουσουλμανικός. Ωστόσο, με τη συνθήκη των Σεβρών η πόλη συμπεριλήφθηκε στην ελληνική ζώνη της Σμύρνης και καταστράφηκε από τον ελληνικό στρατό σε αντίποινα κατά την υποχώρησή του το 1922. Ξαναχτίστηκε κατά την κεμαλική περίοδο και διατηρεί δείγματα αντιπροσωπευτικής τουρκικής αρχιτεκτονικής της δεκατίας του 1930, καθώς και το τζαμί Μουραντιγιέ του 16ου αιώνα.
Η σύγχρονη Μανίσα γνώρισε ιδιαίτερη βιομηχανική ανάπτυξη από τη δεκαετία του 1980 με την εγκατάσταση εργοστασίου της εταιρείας ηλεκτρονικών και οικιακών συσκευών Βεστέλ του ομίλου Ζορλού. Σύμφωνα με την απογραφή του 2012 ο πληθυσμός της πόλης ανερχόταν σε 356.702 άτομα και ολόκληρης της επαρχίας σε 1.346.162



Ρωτήσαμε τον ρεσεπτιονίστ και μας είπε κόντα για ένα ντόπιο μαγαζί με φοβερό κεμπάμπ :woot: οπότε βουρ για την πόλη!

Οι κλασικές τεράστιες σημαίες σε όλη την Τουρκια!





Και μετά από λίγο περπάτημα βουαλα! :woot::hungry:
Σε όλο το ταξίδι στην Ασία ξεπατώσαμε τα κεμπαμπ, αυτο είχε βέβαια ως αποτέλεσμα να παρει φωτια ο κ.... μας :laugh:




Αφού τα ξεπαστρέψαμε, κάναμε μια βόλτα στην ολίγο κιτς πόλη :wacky: βάλτε καμιά σημαία βρε παιδιά να ξέρουμε σε ποια χώρα είμαστε :laugh:











Εδώ μερικά γλυκάκια που τσακίσαμε :p









Επιστροφή στο ξενοδοχείο εξουθενωμένοι για ξεκούραση γιατί αύριο θα είναι μια δύσκολη μέρα με κοντά στα 1000 χλμ!

Η Νυχτερινή θέα απ το δωμάτιο



ΤΕΛΟΣ 1ης ΗΜΕΡΑΣ

ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ....
 
Τελευταία επεξεργασία:

jmar

''Κουζουλό κοπέλι''
Περιοχή
ΧΑΝΙΑ
Όνομα
ΓΙΑΝΝΗΣ
Μοτό
BMW R 1200 GS '09
ΗΜΕΡΑ 2η, 4 Αυγούστου 2018
Manisa-Amasya
Χλμ ημέρας 910



Η επόμενη ημέρα ξεκίνησε και έπρεπε να καλύψουμε αρκετά χιλιόμετρα, γι αυτό και ξυπνήσαμε νωρίς (οχι χαράματα :p)
Η μέρα μας επιφύλασσε ένα όμορφο πρωινό με θέα απ το δωμάτιο, αφού πήραμε το πρωινό μας με κάτι ξένές μεγαλοκοπέλες που γνωρίσαμε εκεί :p (δεν θυμάμαι εθνικότητα) και αφού μιλήσαμε λίγο φορτώσαμε και ξεκινήσαμε για την ιστορική και πανέμορφη Αμάσεια!
Γενικά στα ταξίδια που κάνω προσπαθώ όσο μπορώ και έχω το χρονικό περιθώριο να μην κάνω άσκοπες διανυκτερεύσεις, μ'αρέσει να επιλέγω ακόμα και στην αρχή του ταξιδιού όμορφες ενδιάμεσες ''στάσεις'', έτσι όταν μου πε ο Κώστας για την όμορφη Αμάσεια είπα μέσα με χίλια!

Το Πρωινό ξυπνημα! :geek:







Και ΦΎΓΑΜΕ!

Μέσω Ε96 και Ε90 φτάνουμε έξω από την Αγκυρα, η διαδρομή όχι κάτι το ιδιαίτερο αλλά όμορφη με νησίδες πρασίνου και πέρασμα από αρκετές πόλεις που σπάνε την βαρεμάρα του κλασικού αυτοκινητόδρομου







Ο απαραίτητος ανεφοδιασμός - στάση για ανασυγκρότηση - ξεκούραση



Ξανά στο δρόμο με αρκετά τζαμιά στην πορεία μας, όλα κυλούν όμορφα, με καιρό ιδανικό για μοτοβόλτα (χωρίς πολύ ζέστη)









Χιλιόμετρα χιλιόμετρα χιλιόμετρα, ανεφοδιασμός - ξεκούραση :D (κάθε περίπου 250-270 χλμ κάναμε ανεφοδιασμό και μικρή ξεκούραση, δεν κάναμε άσκοπες στάσεις, δεν καπνίζει κανείς οπότε ολα πρίμα, γκάαααααζι και χλμ :woot:)



Και ξανά στο δρόμο πλησιάζοντας την Άγκυρα....







Ανεφοδιασμός Νο 3 :D (σε όλους τους ανεφοδιασμούς αλλά και σε όλη την Τουρκία πληρώναμε με κάρτα, άπλες δλδ :p , αργότερα βέβαια που θα ανακαλύψω την π@υστια της Τράπεζας Πειραιώς, θα την κόψω μαχαίρι o_O, αλλά θα το αναλύσω σε επόμενο ποστ όταν την κατάλαβα :mad: )



Φτάσαμε επιτέλους Αμάσεια μετα από 900+χλμ!



Και εδώ έρχεται αυτό το πρόβλημα που είχά γράψει παραπάνω για το booking και την Τουρκία! Το προηγούμενο βράδυ μπαίνοντας booking να δω που θα μείνουμε σήμερα, απλά δεν το άνοιγε! Με τπτ όμως, ούτε την εφαρμογή αλλά ουτε μέσω Browser, λέω τι έγινε, έπεσε το booking??? Στέλνω στον κουμπάρο μου στην Ελλάδα μήνυμα και μου λέει εγω από δω μπαίνω κανονικά! Τι γινεται ρεεεεε...:wacky:, το αφήνουμε αφού ήμασταν κουρασμένοι και είχαμε και χιλίομετρα...μέχρι που την μέρα που ήμασταν Αμάσεια μαθάινουμε οτι ο Ερντογάν έχει αποκλείσει την Booking στην Τουρκία :eek: (Δεν τα βρήκανε μάλλον στις μπίσνες :hungover:)
Τεσπά πάμε Αμάσεια και ψάχνουμε μπαίνοντας παλιά πόλη, αφού μου χε πει ο κουμπάρος μου από Χανιά κάποια ξενοδοχεία στο φτερό! Εκεί που ψάχναμε στα στενά ρωτώντας για Χοτελι, φωνάζουν ένα μουστακαλή που είχε δωμάτια εκεί. Αφού έπεσε το ανάλογο παζάρι (καθώς ρεσεψιόν οι τιμές είναι πιο πάνω, και λόγω τουριστικής περιόδου στην πόλη που είχε αρκετό κόσμο) τελικά το κλείνουμε με περίπου 35 ευρώ με πρωινό, μια χαρά δλδ (μας ζητούσε 45 :p) Μπανάκι, και βούρ για την υπέροχη αυτή πόλη που είναι χτισμένη μέσα σε ένα φαράγγι!

Οι μηχανές απέξω απ το χοτελι στην παλιά πόλη που δεν περνούσαν αμάξια
 
Τελευταία επεξεργασία:

jmar

''Κουζουλό κοπέλι''
Περιοχή
ΧΑΝΙΑ
Όνομα
ΓΙΑΝΝΗΣ
Μοτό
BMW R 1200 GS '09
Η Αμάσεια (πηγή Wikipedia) (τουρκικά: Amasya) είναι πόλη της Τουρκίας στο γεωγραφικό διαμέρισμα του Πόντου και πρωτεύουσα της ομώνυμης επαρχίας. Είναι η πατρίδα του αρχαίου Έλληνα γεωγράφου Στράβωνος. Ο πληθυσμός της, σύμφωνα με την απογραφή του 2012, είναι 91.874 κάτοικοι.

Ιστορία
Στην αρχαιότητα, η Αμάσεια διετέλεσε πρώτη πρωτεύουσα του Βασιλείου του Πόντου, μέχρι το 183 π.Χ., οπότε η πρωτεύουσα μεταφέρθηκε στη Σινώπη. Μετά την κατάκτησή της από τους Ρωμαίους, το 70 π.Χ., εντάχθηκε στην επαρχία Γαλατίας και αργότερα στην Καππαδοκία. Στη βυζαντινή περίοδο, η Αμάσεια συμπεριλαμβανόταν στο Θέμα Αρμενιακών. Το 1075 κατακτήθηκε από τους Τανισμάνιους εμίρηδες, που την έκαναν πρωτεύουσά τους. Το 1174 κατακτήθηκε από τους Σελτζούκους και το 1393 από τους Οθωμανούς. Κατά την πρώιμη οθωμανική περίοδο υπήρχε το έθιμο να αποστέλλονται εκεί οι Οθωμανοί πρίγκιπες για να αποκτήσουν διοικητική εμπειρία. Στις αρχές του 20ού αιώνα, η Αμάσεια ήταν έδρα Μητρόπολης του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως και το χριστιανικό στοιχείο της περιοχής αριθμούσε 155.000 κατοίκους σε 392 ενορίες με ισάριθμες εκκλησίες και 325 σχολεία, όπου φοιτούσαν 10.000 μαθητές και δίδασκαν 565 δάσκαλοι. Πολλοί από τους χριστιανούς κατοίκους της περιοχής ήταν τουρκόφωνοι. Στην κωμόπολη Μερζιφούντα της επαρχίας Αμάσειας ιδρύθηκε το 1886, από αμερικανούς ιεραποστόλους, το Κολλέγιο Ανατόλια.


Κατά τη διάρκεια του Α' Παγκοσμίου και του ελληνοτουρκικού πολέμου που ακολούθησε, η Αμάσεια έγινε θέατρο φοβερών διωγμών κατά του αρμενικού και ποντιακού πληθυσμού. Πολλοί Αρμένιοι και Έλληνες απαγχονίστηκαν με συνοπτικές διαδικασίες, μεταξύ άλλων και στα "Δικαστήρια Ανεξαρτησίας", που οργάνωσε το τουρκικό εθνικό κίνημα του Μουσταφά Κεμάλ και κατάφερε τη μαζική θανάτωση εκπροσώπων του ποντιακού Ελληνισμού. Μεταξύ των θυμάτων υπήρξαν καθηγητές και μαθητές του αμερικανικού Κολλεγίου Ανατόλια, το οποίο οι τουρκικές αρχές ανάγκασαν να κλείσει οριστικά το 1921.[1] Στην πόλη σήμερα έχουν απομείνει οι παλιές ελληνικές γειτονιές, με σπίτια-φαντάσματα. Πολλά από αυτά βρίσκονται στις όχθες του Ίριδος ποταμού, που διασχίζει την Αμάσεια.

Οι περισσότεροι μπορεί να ξέρουν πως η Τραπεζούντα είναι η πόλη όπου άνθισε και στιγμάτισε τους Πόντιους, ωστόσο η ιστορική πόλη του Πόντου είναι η Αμάσεια. Είναι η πόλη των Μιθριδατών που ίδρυσαν το Βασίλειο του Πόντου κι έβαλαν τα θεμέλια για την ποντιακή φυλή και την ιστορική πορεία στους αιώνες.

Το σημείο μόνο τυχαίο δεν ήταν καθώς η γεωγραφική θέση ήταν πολύ σπουδαία και μέχρι σήμερα θεωρείται από τα σημαντικότερα μέρη της Ανατολίας. Η πόλη έχει τα περισσότερα αρχαία μνημεία στον Πόντο. Τα πιο περίφημα όμως είναι οι σπηλιές που λαξευμένες στα βραχώδη βουνά και πρόκειται για τους τάφους των Μιθριδατών. Το όρος Harşena και οι τάφοι των Ποντίων βασιλέων έχουν μπει στον κατάλογο της Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO.

Πλούσια η ιστορία της πόλης με πολύ ελληνικό στοιχείο που προκαλεί ένα είδος νοσταλγίας λοιοπόν...

Φωτογραφική απόλαυση η Αμάσεια, απ τα στενοσόκακα της του ς μιναρέδες και τα τζαμιά της, μέχρι και τον πλούσιο τουρισμό της ο οποίος πρόσφερε ζωή μέχρι αργά το βράδυ

Ξεκινάμε με βόλτα στα στενάκια με τα πολλά μαγαζιά με τοπικά υφάσματα και τουριστικά είδη...








Οι τάφοι στους βράχους των ηγετών του βασιλείου του Πόντου (3ος αιώνας π.Χ. – 1ος αιώνας μ.Χ.) είναι από τους μεγαλύτερους τάφους σε βράχο στην Ανατολία και μερικά από τα καλύτερα παραδείγματα βασιλικών τάφων στον κόσμο.
Το όρος Harşena έχει ύψος 272 μέτρα και είναι από ασβεστόλιθο σε μορφή ενός αιχμηρού κώνου. Βρίσκεται στο βόρειο τμήμα της λεκάνης που δημιουργήθηκε από τον ποταμό Yeşilırmak, όπου βρισκόταν η αρχαία πόλη της Αμάσειας, εκεί όπου ιδρύθηκε το 301 π.Χ. το βασίλειο από τον Πέρση σατράπη Μιθριδάτη τον Α’ τον Κτίστη.


Υπάρχουν πέντε βασιλικοί τάφοι στο μεσαίο τμήμα του Harşena και ανήκουν στους βασιλιάδες Μιθριδάτη, Αριοβαρζάνη, Μιθριδάτη Β΄ και Γ΄ και του Φαρνάκη Α΄, με συνολικά 21 τάφους σε βράχους στην υπόλοιπη κοιλάδα και τη γύρω περιοχή. Στα χρόνια της Βυζαντινής κυριαρχίας, η Αμάσεια ήταν πρωτεύουσα της επαρχίας του Ελλενόποντου, ενώ αποτελούσε ένα από τα κυριότερα εμπορικά κέντρα της περιοχής.

Σπουδαίοι Πόντιοι καταδικάστηκαν και μαρτύρησαν, με την κατηγορία ότι μαζί με τους αντάρτες αγωνίζονταν για την ανεξαρτησία του Πόντου. Στην κεντρική πλατεία της πόλης, το Σεπτέμβριο 1821 οι Τούρκοι απαγχόνισαν 174 Έλληνες του Πόντου.





Η θέα απο ψηλά στο βράχο φανταστική! Ο Κώστας δεν την πάλεψε ν'ανέβει :p και δώσαμε ραντεβού σε μία ώρα στην κεντρική γέφυρα στο κανάλι









 
Τελευταία επεξεργασία:

jmar

''Κουζουλό κοπέλι''
Περιοχή
ΧΑΝΙΑ
Όνομα
ΓΙΑΝΝΗΣ
Μοτό
BMW R 1200 GS '09
Μετά αφού συναντηθήκαμε με τον Κώστα είχε πλέον αρχίσει να βραδιάζει, περπατήσαμε στην απέναντι πλευρά που ήταν τα μαγαζιά με φαγητο γλυκά κλπ, ήταν ότι χρειαζόμασταν :cool:

Αφού πρώτα έβγαλα τα κανάλια καθώς νύχτωνε












Η μόδα των τραβελοσέλφι τώρα και σε άγαλμα o_O





 
Τελευταία επεξεργασία:

jmar

''Κουζουλό κοπέλι''
Περιοχή
ΧΑΝΙΑ
Όνομα
ΓΙΑΝΝΗΣ
Μοτό
BMW R 1200 GS '09
Greek Gyros baby! :p αλλά εμείς θέλαμε κάτι πιο παραδοσιακό Τούρκικο...:rolleyes:



Τελικά κάτσαμε σε ένα με θέα στο δρόμο απέναντι απ το κανάλι, να βλέπουμε και περαντζάδα



Και βουαλα!!





Αφού την κάναμε ταράτσα βόλτάραμε λίγο να χωνέψουμε, κόσμος πολύς στους δρόμους, περίεργα μαγαζάκια με λεντ και πολλά χαπενιγκς :p







Γυρνώντας στο δωμάτιο πήρα το τρίποδο και ανέβηκα για άλλη μια φορά πάνω στο κάστρο να βγάλω και μια νυχτερινή πανοραμική! :geek: (Χαράς στο κουράγιο σου μου λέει ο Κωστας :laugh:) Τι να κάμω που με αρέσουν οι φώτο! Μονο 3500 έφτιαξα για το ταξιδιωτικό χαχαχαχα (εφτιαξα ε? οχι τράβηξα....ασε αυτες δεν τις μετράω :p)



Επιστροφή στην δωματιάρα μας για να ξεραθούμε στον ύπνο, αφου ήμασταν πτώματα o_O (Ο Κωστας πήρε το διπλο :p)



ΤΕΛΟΣ 2ης ΗΜΕΡΑΣ

ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ....
 
Top Bottom