Una Storia Italiana

gior-gos

Μέλος
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
gsa 1150
Θα μουν περίπου 8 χρόνων όταν περίμενα τη σειρά μου στο καθιστικό ενός οδοντιατρείου· ξεφύλλιζα ένα περιοδικό ποικίλης ύλης το οποίο σε κάποιο σημείο είχε αφιέρωμα στην ανακατασκευή μιάς παλιάς Moto Guzzi. Με εντυπωσίασε το κατακόκκινο χρώμα της, το πώς γυάλιζαν τα μεταλλικά της μέρη, το λογότυπο με τον αετό στο τεπόζιτο. Μ άρεσε. Καθώς τότε δεν γνώριζα ότι το διπλό z (zz) στα Ιταλικά προφέρεται τσ, αποτυπώθηκε ακούσια στο μυαλό μου ως μότο γκούΖι.

Θέλω στις αρχές του 22 να παραλάβω την καινούργια μου μοτοσικλέτα, να τη στρώσω και να κάνω κάποιες μονοήμερες ή και 2-3ήμερες εκδρομές εντός Ελλάδας για να δω κιόλας άν και πού ποναει. Ίσως αν προλάβω (μέσα στο 22) κι ένα ταξιδάκι Ιταλία - κεντρική Ευρώπη.
Η καινούργια μοτοσικλέτα ήρθε, στρώθηκε, έγιναν κάποιες μονοήμερες εκδρομές εντός Ελλάδας, βρέθηκαν τα σημεία που "πονάει", διορθώθηκαν και..
την Κεντρική Ευρώπη την άφησα για άλλη φορά· εντάξει, μπήκα Ελβετία για λίγες ώρες μόνο, οπότε δεν πιάνεται. Προτίμησα να επικεντρωθώ στην Ιταλία.

Σάββατο 16 Απριλίου,

Αναχώρηση από Αθήνα μέσω παλιάς εθνικής για το νέο λιμάνι της Πάτρας. Το πλοίο φεύγει στις 17:30 για Ηγουμενίτσα και μετά Ανκόνα. Για να βρω πού γίνεται το check in είδα κι έπαθα. Έβλεπα κι άλλους που ψαχνόντουσαν. Μπρος - πίσω, ανάποδα σε δρόμους μονής κατεύθυνσης, 3 φορές μου έκαναν παρατήρηση λιμενικοί με μοτοσικλέτες που γυρνάγανε στο λιμάνι, στην τρίτη παρατήρηση ειπα: "Δίκιο έχεις, αλλά έχω χάσει τη μπάλα, δεν μπορώ να βρω το check in με τίποτα". Ο λιμενικός, σαν να περίμενε την απάντηση, κούνησε το κεφάλι με έναν καταφατικό μορφασμό, μπήκε μπροστά με τη μηχανή του και με οδήγησε στο check in. Αφού έγινε το check in, πήγα κάπου παράμερα, έβγαλα το παντελόνι και τις μπότες της μηχανής κι έβαλα φόρμα κι αθλητικά· 22 ώρες ταξίδι θέλουν άνεση.
Μ αυτά κι μ εκείνα μπήκα στο γκαράζ του πλοίου μισή ωρα πριν την αναχώρηση, έδεσα τη μηχανή γερά με δικούς μου ιμάντες και με το που ανέβηκα στο κατάστρωμα το πλοίο απέπλευσε. Πολύ λίγος κόσμος, κυρίως οδηγοί φορτηγών. Ο καιρός όμως στην Αδριατική είχε τα κέφια του· συννεφιά, αέρας και πολύ θάλασσα. Παρόλο που το βαπόρι ήταν σχετικά σύγχρονο (του 2000) και μεγάλο, τραμπαλίζονταν του κέρατα. Πλάκα είχε, περπατούσαμε όλοι σαν μεθυσμένοι. Μετά από 2 μπίρες στο κατάστρωμα και σουτζουκάκια με ρύζι στο εστιατόριο, βρήκα έναν ευρύχωρο καναπέ, έστρωσα το σλίπινγκ μπαγκ και.. zzzzzz.

Κυριακή 17 Απριλίου,

Άφιξη στην Ανκόνα. Με το που κατέβηκα απ το πλοίο πήγα ξανά κάπου παράμερα για να βάλω πάλι τον εξοπλισμό της μηχανής. Το πλάνο εκείνου του απογεύματος έλεγε Αγ. Μαρίνο, ένα πέρασμα χωρίς ξεκαβάλημα από το Ρίμινι και άφιξη στο ξενοδοχείο που θα έμενα εκείνη τη νύχτα κοντά στη Ραβένα. Βάζω τον χάρτη στο google maps ο οποίος έπαθε ένα κοκομπλόκο και έβγαζε κάτι άσχετες διαδρομές μέσω θαλάσσης και τρέχα γύρευε.. "Ωραία", σκέφτομαι, "πλάκα θα χει τώρα να πηγαίνω στα τυφλά". Κάνω ένα restart στο κινητό, τίποτα. Εκτός του ότι είχα το πλάνο του ταξιδιού στο μυαλό μου, είχα γραμμένα και σε χαρτί τα μέρη απ όπου θα περναγα· θα έπρεπε βέβαια να αγοράσω και χάρτινους χάρτες των περιοχών που θα κινούμουν. Οι ταμπέλες όμως των δρόμων της Ιταλίας είναι γραμμένες μόνο στα Ιταλικά. Κάποιες τις καταλάβαινα, κάποιες όχι. Θα ταν μεγάλη ταλαιπωρία και πολύ χρονοβόρα η πατροπαράδοτη πλοήγηση η αλήθεια είναι.. "Ίσως αν μετακινηθώ και ο δορυφόρος δει την κίνηση, το κινητό να ξεμπλοκάρει" σκέφτομαι, "ας ξεκινήσω". Ξεκίνησα στην τύχη προς μία κατεύθυνση που όπως φάνηκε λίγα λεπτά αργότερα που ξεμπλόκαρε ο χάρτης ήταν και η σωστή.
Πλησιάζοντας στον Αγ. Μαρίνο έκανα και μιά οδηγική μαλακία ευτυχώς χωρίς παρατράγουδα· πέρασα στα τυφλά ένα κόκκινο φανάρι. Ο δρόμος ευθεία χωρίς κίνηση, πήγαινα με καμία ογδονταριά χλμ, το μέγεθος των συγκεκριμένων φαναριών ήταν σχετικά μικρό και το σχήμα τους ασυνήθιστο, επίσης ήταν τοποθετημένα σε διαφορετικά σημεία απ οτι στην Ελλάδα, τα μάτια μου ανυποψίαστα από την άδεια ευθεία στο τί και πού έπρεπε να ψάξουν· είδα το δεξί απ τα 3 φανάρια τελευταία στιγμή με την άκρη του ματιού μου 5 μέτρα πριν περάσω από δίπλα του (υπήρχε άλλο ένα φανάρι στο αριστερό μέρος του δρόμου και το τρίτο ήταν ψηλά στο κέντρο πάνω σε ένα σιδερένιο Π)· ούτε καν έκοψα, απλά σφίχτηκα κι αφού πέρασα και κοίταξα δεξιά, αριστερά και πίσω μήπως έχει γίνει κάτι και δεν το έχω πάρει χαμπάρι, έκοψα ταχύτητα για λίγο να περάσει το χτυποκάρδι. Στο σημείο αυτό ανασκουμπώθηκα συνειδητοποιώντας ότι πρέπει να είμαι ακόμα πιο υποψιασμένος ώστε να αναπροσαρμοστώ στο εκεί οδηγικό περιβάλλον.
Ο Αγ. Μαρίνος ειναι ένα ξεχωριστό μικρό κράτος που περιβάλλεται από την Ιταλία. Ανέβηκα στον Γκουαΐτα· χτισμένος τον 11ο αιώνα είναι ο παλιότερος από τους τρεις πύργους που επιβλέπουν την πόλη. Αφού χάζεψα την θέα αρκετή ώρα άρχισα να κατηφορίζω προς το Ρίμινι όπου έφτασα με το τελευταίο φως του ήλιου. Από τη σύντομη βόλτα που έκανα με τη μηχανή στο κέντρο του δεν μπορώ να πω ότι εντυπωσιάστηκα. Η ώρα είχε όμως περάσει, νύχτωνε, είχα μία ώρα ακόμα δρόμο μπροστά μου για το ξενοδοχείο και έπρεπε να βάλω και βενζίνη.
Τα περισσότερα από τα πρατήρια βενζίνης που συνάντησα στην Ιταλία δεν είχαν κανέναν υπάλληλο, ηταν self - service. Βάζεις στο μηχάνημα λεφτά ή κάρτα και γεμίζεις μόνος σου βενζίνη. Το κάθε βενζινάδικο έχει τη δική του οικονομική πολιτική, πχ κάποια βενζινάδικα όταν χρησιμοποιείς μετρητά σου δίνουν ρέστα, κάποια άλλα κρατάνε τα ρέστα τα οποία μπορείς να τα χρησιμοποιήσεις την επόμενη φορά που θα βάλεις βενζίνη. Οι οδηγίες για την διαδικασία στα περισσότερα πρατήρια είναι μόνο στα Ιταλικά.
Τα Αγγλικά, όπως και οποιαδήποτε άλλη γλώσσα - πλην Ιταλικών φυσικά - χρησιμοποιούνται ελάχιστα στην Ιταλία είτε στον προφορικό είτε στον γραπτό λόγο.
Σταματάω σ ένα πρατήριο στο Ρίμινι, πάω στο μηχάνημα πληρωμής το οποίο βρισκόταν σε διαφορετικό σημείο από τις αντλίες, βάζω την κάρτα, βάζω το pin, παίρνω πίσω την κάρτα, πάω προς την αντλία κι εκείνη τη στιγμή ακούω από το κινητό τον γνώριμο ήχο της ειδοποίησης από την εφαρμογή της τράπεζας. Πιάνω το πιστόλι της αντλίας στα χέρια μου και κρατώντας το - δεν έχω βάλει ακόμα βενζίνη - κοιτάω την ειδοποίηση· "Έχετε χρεωθεί 101€". Μου ανέβηκε το αίμα στο κεφάλι! Μπαίνω στην εφαρμογή της τράπεζας αλλά βλέπω ότι το συνολικό διαθέσιμο δεν έχει μειωθεί. Μη μπορώντας να καταλάβω τί έχει γίνει αφήνω το πιστόλι της αντλίας στη θέση του - χωρίς να έχω βάλει βενζίνη. Ένα δευτερόλεπτο αργότερα βγαίνει μια απόδειξη από την αντλία που κάπου στο κέντρο της γραφει: "Benzina: 0,00€". Εκεί κατάλαβα μέσες άκρες τί έχει συμβεί. Κατά κάποιο τρόπο το μηχάνημα δεσμεύει ένα σχετικά μεγάλο ποσό (101€ στη δική μου περίπτωση) και αφού βάλεις καύσιμο "τραβάει" απο τα δεσμευμένα το ποσό της αξίας του καυσίμου που έχεις βάλει. Το ίδιο βράδυ συζητάγαμε με τον ξενοδόχο ότι αυτό είναι ένα αρκετά περίεργο σύστημα που ούτε κι εκείνου του άρεσε και προτιμούσε να βάζει βενζίνη με μετρητά.
Τέλος πάντων είχα και κάποια μετρητά πάνω μου οπότε έβαλα 20€ βενζίνη κι έγινα καπνός.
Βγαίνοντας απ το Ρίμινι έχει πια νυχτώσει για τα καλα· κινούμαι σ έναν κεντρικό δρόμο διπλής κατεύθυνσης με όριο ταχύτητας τα 70 χιλιόμετρα την ώρα ώσπου το gps μου λέει να στρίψω σε έναν χωματόδρομο ο οποίος καταλήγει σε μια κλειστή καγκελόπορτα στο πουθενά· πίσω από την καγκελόπορτα έχει χωράφια.
Για να κάνει επαναπροσδιορίσμο της διαδρομής το gps έπρεπε να βρίσκομαι σε κίνηση και μάλιστα - σκέφτηκα - όσο πιο γρήγορη η κίνηση αυτή τόσο πιο εύκολα θα "δει" την μεταβολή του στίγματός μου ο δορυφόρος και ακολούθως ο χάρτης θα υπολογίσει ξανά τη διαδρομή.
Μέχρι στιγμής οδηγώ σύμφωνα με τα όρια ταχύτητας, δεν κάνω προσπεράσεις και ακολουθώ τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας κατά γράμμα (ντάξει, σχεδόν κατά γράμμα· πριν λίγες ώρες είχα φάει το φανάρι..). Λίγο όμως το αδιέξοδο στο οποίο μ έφερε το gps, λίγο η κούραση απ το θαλασσινό ταξίδι που αρχίζει να χτυπάει την πόρτα, έβγαλαν τον ελληνάρα οδηγό από μέσα μου.
Κάνω αναστροφή μπροστά στην κλειστή καγκελόπορτα, βγαίνω πάλι στον κεντρικό δρόμο και.. το γκούζι αγριεμένο με τριψήφιο νούμερο στο ταχύμετρό του καταπίνει αδιακρίτως και αδιάντροπα όποιο όχημα βρεί μπροστά του!
Το gps ήρθε στα σύγκαλά του, έφτασα στο ξενοδοχείο, μπανάκι και zzzzzz..



Άφιξη στην Ανκόνα






San Marino









Ρίμινι



Δευτέρα 18 Απριλίου,

Η σημερινή διαδρομή θα ανέβαινε προς τον βορρά με τερματισμό στις Δολομιτικές Αλπεις και πιο συγκεκριμένα στο Valles Pass, ένα ορεινό πέρασμα στα 2.032 μέτρα υψόμετρο όπου θα εμένα για 2 βράδια. Από κει θα επισκεπτομουν κι άλλα ορεινά περάσματα στη γύρω περιοχή. Πριν φτάσω όμως στις Άλπεις θα έκανα μια στάση στη Βενετία.
Μόλις έφτασα χαμός, είχε τόσο κόσμο που δεν υπήρχε πουθενά ούτε ένας τόσος δα χώρος να παρκάρω τη μηχανή. Όλα τα δημόσια και ιδιωτικά πάρκινγκ γεμάτα. Κάνω λίγο στην άκρη κοιτώντας περιμετρικά μπας και βρω κάπου να τη βάλω αλλά αυτό που δεν είχα δει ήταν ότι είχα σταματήσει μπροστά από ένα αμάξι με καραμπινιέρους. Λιγα δευτερόλεπτα αργότερα βγαίνει ο ένας απ τ αμάξι που προφανώς κατάλαβε ότι ψάχνω να παρκάρω και μου λέει με νοήματα και δυό αγγλικές λέξεις ότι υπάρχει δωρεάν πάρκινγκ λίγο παραέξω. Ξαναγυρίζω λοιπόν πίσω 3 χιλιόμετρα, βρίσκω το πάρκινγκ και παρκάρω. Ξεποδαριάστηκα λίγο με τις μπότες γιατί εκτός από τα 3 + 3 χλμ από το πάρκινγκ στην περιοχή ενδιαφέροντος και τούμπαλιν περπάτησα και στη Βενετία άλλες 2 ώρες περίπου. Χάζευα τα κανάλια, στεκόμουν στις γέφυρες και κοίταγα τα λογής λογής πολυάριθμα μικρά και μεγάλα μηχανοκίνητα σκάφη ή τις παραδοσιακές γόνδολες με το κουπί και μου έκαναν εντύπωση οι άνετες κινήσεις ακριβείας των χειριστών όλων των πλεούμενων που κοιτάζοντάς τα έλεγες "τώρα θα τρακάρουν!" αλλά αυτά σε ξεγέλαγαν γλιστρώντας στο χιλιοστό με μια μανούβρα της τελευταίας στιγμής το ένα απ τ άλλο.
Η Βενετία είναι μία πόλη χτισμένη πάνω σε μικρά νησιά που χωρίζονται από κανάλια και ενώνονται μεταξύ τους με γέφυρες κι αυτό το πρωταρχικό στοιχείο της ρυμοτομίας της την κάνει ιδιαίτερη. Εκτός από κάποια κτίσματα που με εντυπωσίασαν, όπως η πρόσοψη του ναού της Σάντα Μαρία της Ναζαρέτ, έχει και "κρυφές γωνιές"· ένα κανάλι, μιά γέφυρα, ένα σκάφος που μπορεί να περνάει εκείνη τη στιγμή, το χρώμα των τούβλων ενός κτιρίου, ο φωτισμός, όλα αυτά και πολλά άλλα - μαζί ή χώρια - μπορούν να δώσουν δυνατές εικόνες που δεν τις αποτυπώνει καμία κάμερα.
Ανάβασης συνέχεια προς βορρά με μικρές στάσεις στο Τρεβίζο, Μπασάνο Ντελ Γκράπα, Φέλτρε, Fiera di Primiero, San Martino di Castrozza, Passo Rolle και τέλος, Passo Valles.
Τα πέντε πρώτα είναι ορεινές πόλεις ή κοινότητες που ολόγυρά τους υψώνονται οι κατακόρυφες, βραχώδεις και χιονισμένες πλαγιές των Άλπεων. Μου έκανε εντύπωση η καθαριότητα, η τάξη, η άπλα και η όμορφη και προσεγμένη δόμηση με πλατείες και πράσινο. Τα πέτρινα διώροφα - ως επί το πλείστον - σπίτια με τις ξύλινες κεκλιμένες στέγες και τη σοφίτα, χτισμένα με το ιδιαίτερο αλπικό στυλ έδεναν αρμονικά με το περιβάλλον, δεν έβλεπες πουθενά κάτι παράταιρο.
Απο το Fiera di Primiero και μετά αρχίζει η ανάβαση στις Αλπεις. Το υψόμετρο ανεβαίνει, η θερμοκρασία κατεβαίνει, οι 13 °C από τα πεδινά σε μισή ώρα πέφτουν στους 3 °C, χιόνια εμφανίζονται στις άκρες του δρόμου και ολόγυρα τεράστια έλατα ύψους 50 μέτρων κρύβουν το λιγοστό φως καθώς ο ήλιος βρίσκεται στη δύση του.
Θαυμάζω την ομορφιά του βουνού· έχω ανέβει σε αρκετά βουνά στην Ελλάδα με τη μηχανή αλλά αυτό εδώ έχει μιά αγριάδα πρωτόγνωρη για μένα.
Παράλληλα αρχίζω να ζορίζομαι..
Ερχόμενος από τα πεδινά και για να μην χάνω χρόνο με το να σταματάω / ανοίγω σάκο / βγάζω μπουφάν / φοράω μπλούζες / ξαναφοράω μπουφάν κτλ έχω παραμείνει με το ελαφρύ ντύσιμο που όμως.. μπρρρ. Ο δρόμος ανελέητα σφιχτός και ανηφορικός, με πρώτη - δευτέρα στο κιβώτιο η ταχύτητά μου κυμαίνεται από 5 έως 40 χλμ/ω και τα χιλιόμετρα κυλούν αργά. Το χειρότερο όλων όμως ήταν ότι λόγω του υψομέτρου και του κρύου "ξύπνησε" η ιγμορίτιδα που έχω κονομήσει τα τελευταία 20 χρόνια και μου σούβλιζε το κεφάλι. Ευτυχώς συνέβη μόνο εκείνη τη μέρα· στο επόμενο διάστημα δεν θα με ενοχλούσε ξανά.
Άφιξη στο Passo Rolle με υψόμετρο 1.989 μέτρα και στάση τριών λεπτών για να βγάλω 2 - 3 φωτογραφίες. Το κρυο κει πάνω ξύριζε, ξανακαβαλάω άρον άρον και σε λίγο ήμουν στο Passo Valles. Καυτό ντους για κάνα μισάωρο, μακαρονάδα με σνίτσελ και.. zzzzzz.



Βενετία





Σάντα Μαρία της Ναζαρέτ





Θα στεγνώσουν ποτέ άραγε; Θα μυρίζουν όμορφα;





Feltre



Fiera di Primiero





San Martino di Castrozza





Passo Rolle







Κάποια στιγμή έδειξε και 0 °C

Τρίτη 19 Απριλίου,

Το πρωί βρήκα το μηχανάκι παγωμένο· το πήρα στα χέρια και τσουλώντας το πήγα και το άφησα στον ήλιο για καμιά ώρα ώστε να λιώσουν οι πάγοι από πάνω του. Όση ώρα στέγνωνε λιαζόμουνα κι εγώ πίνοντας καφέ στον εξωτερικό χώρο του ξενοδοχείου έχοντας δίπλα μου έναν τεράστιο Αγίου Βερνάρδου.
Το μενού της βολτας σήμερα ήταν ένας κύκλος 300 χιλιομέτρων σε ορεινές διαδρομές διαφόρων υψομέτρων περιλαμβανομένων και κάποιων ορεινών περασμάτων (passes αγγλιστί, διάσελα ελληνιστί).
Με αφετηρία το Passo Valles σειρά είχαν η λίμνη Alleghe, το Giau Pass (2.236 μέτρα υψόμετρο), Κορτίνα Ντ'Αμπέτσο, η παγωμένη λίμνη Misurina (1.754), Ντομπιάκο, Pederoa, Falzarego Pass (2.105), Passo Fedaia (2.057), Canazei, San Pellegrino Pass (1.918) και επιστροφή στο Passo Valles. Είχα στο πρόγραμμα να επισκεφτώ και τις Τρεις Κορυφές του Λαβαρέντο αλλά στα 2.999 μέτρα που βρισκόντουσαν ο δρόμος ήταν κλειστός λόγω πάγου.
Τί θες από ένα βουνό;
Λίμνες; Ποτάμια; Καταρράκτες; Ρυάκια; Χιόνια; Ομίχλη; Πράσινο; Λιβάδια; Πολύχρωμα λουλούδια; Κοπάδια; Ησυχία που κάνει τ αυτιά να βουίζουν; Απότομα βράχια; Καραφλές κορφές που λόγω μεγάλου υψομέτρου δεν φυτρώνει τίποτα; Γραφικά χωριουδάκια; Μυρωδιές της φύσης που ευφραίνουν τα ρουθούνια;
Η αριστοτεχνικά εκτελεσμένη συνταγή των Άλπεων "δένει" όλ αυτά και πολλά άλλα υλικά σκαρώνοντας ένα σκηνικό που το έχει δανειστεί παιδική σειρά· όλο και από κάπου περίμενα να πεταχτεί η Χάιντι, κι ας μην ήμουν στην Ελβετία.
Οι Δολομιτικές Άλπεις ήταν αυτό που μου άρεσε περισσότερο σ αυτό το ταξίδι.



Passo Valles















Λίμνη Alleghe



Άλπεις





Giau Pass 2.236 μέτρα υψόμετρο







Η παγωμένη λίμνη Misurina (1.754)







Τετάρτη 20 Απριλίου,

Σήμερα θα άφηνα τους Δολομίτες και θα πήγαινα στη λίμνη Κόμο, πιο συγκεκριμένα στο Taceno όπου θα έμενα 2 βράδια. Θα έκανα και μιά ενδιάμεση στάση στο Sirmione που βρίσκεται σε μιά χερσόνησο της λίμνης Garda.
Έως τώρα επέλεγα να κινούμαι από δρόμους χωρίς διόδια, αφενός γιατί δεν έχουν την μονοτονία και τα αδιάφορα τοπία των αυτοκινητοδρόμων, αφετέρου για να γλιτώνω το κόστος των διοδίων το οποίο στην Ιταλία είναι τσουχτερό. Αυτό όμως στην σημερινή διαδρομή των 365 χλμ αποδείχτηκε μέγα λάθος. Ο δρόμος είχε μία λωρίδα ανά κατεύθυνση, ανά 4 - 5 χλμ συναντούσα κυκλικούς κόμβους, πολλά φορτηγά, και, περνώντας μέσα από βιομηχανικές, αγροτικές και κατοικημένες περιοχές έδινε ένα αδιάφορο σκηνικό. Όλα αυτα σήμαιναν χαμηλή μέση ωριαία ταχύτητα, καθυστέρηση και κούραση χωρίς αντίκρυσμα.
Άφιξη στο Sirmione, παρκάρισμα και βόλτα καμιά ώρα με τα πόδια. Έφτασα μεχρι την άκρη της χερσονήσου η οποία προσφέρει όμορφη θέα προς την λίμνη Garda. Εντάξει, ωραίο ήταν· άκρως τουριστικό..
Αργά το απόγευμα πλησιάζοντας στη λίμνη Κόμο ένιωσα την υγρασία και την ψύχρα της· πρόλαβα με το τελευταίο μουντό φως της μέρας να την δω και λίγο, θα την έβλεπα καλύτερα αύριο.
Έφτασα στο ξενοδοχείο, ανέβηκα στο δωμάτιο, έκανα ένα μπάνιο και κατέβηκα στην τραπεζαρία να φάω. Το μενού αποτελούνταν από ένα πιάτο μακαρόνια και ένα πιάτο κρέας το οποίο δεν κατάλαβα ακριβώς τί κρέας ήταν αλλά ήταν ωραίο.
Στην Ιταλία παίζει πολύ μακαρόνι· στις 7 από τις 9 διανυκτερεύσεις που έφαγα βραδινό στα ξενοδοχεία το μενού αποτελούνταν από 2 πιάτα. Κάθε πιάτο είχε 3 επιλογές· το ένα πιάτο σου έδινε 3 διαφορετικές επιλογές μακαρονιών και το άλλο πιάτο σου έδινε 3 άλλες επιλογές, συνήθως κρέας ή κοτόπουλο. Οπότε κάθε μέρα μακαρόνια μαζί με κάτι άλλο. Εφαγα διάφορα είδη μακαρονιών με διάφορες σαλτσες· κανονικά μακαρόνια, άλλα που ήταν πιο πλατιά, άλλα που έμοιαζαν με βίδες, άλλα που έμοιαζαν με αχιβάδες, με σάλτσες πράσινες, κόκκινες, με κουκουνάρι, με διάφορα μυρωδικά και άλλα συστατικά που δεν καταλάβαινα τί ήταν. Ό,τι έφαγα στην Ιταλία μου άρεσε πολυ εκτός από μιά φορά που έφαγα πίτσα· η ζύμη της ήταν πολύ λεπτή για τα γούστα μου.
Αφου ντερλίκωσα, ανέβηκα στο δωμάτιο και.. zzzzzz.



Sirmione



Taceno
 

gior-gos

Μέλος
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
gsa 1150
Πέμπτη 21 Απριλίου,

Σήμερα το πλάνο έλεγε λίμνη Κόμο και λίγο Ελβετία. Πιο συγκεκριμένα σκόπευα να κάνω την μισή παραλίμνια διαδρομή της λίμνης Κόμο από τη νότια πλευρά της, να μπω Ελβετία από Brogeda - Chiasso, να ανέβω Λουγκάνο, μετά Λοκάρνο, και να ξαναμπώ Ιταλία κατεβαίνοντας την δυτική πλευρά της λίμνης Ματζόρε. Από κει θα κατευθυνόμουν πάλι προς λίμνη Κόμο κάνοντας την άλλη μισή παραλίμνια διαδρομή της από την βόρεια πλευρά της.
Πρώτη στάση στο Μαντέλλο ντελ Λάριο για να πάω το γκούζι επίσκεψη στη μαμά του· κορδωθήκαμε κι οι δύο για φωτογραφία μπρος στην κατακόκκινη πόρτα του εργοστασίου που φέρει το λογότυπο με τον αετό.
Από κει, σε λίγα λεπτά κινούμενος παράλληλα με την λίμνη έφτασα στο Λέκκο, στο οποίο δεν σκόπευα να σταματήσω αλλά βλέποντας ολόγυρά μου το σκηνικό άλλαξα γνώμη. Γύρω από τη λίμνη ορθώνονταν ψηλά, καταπράσινα βουνά με μικρούς οικισμούς να ξεχώριζουν στους πρόποδές τους και τα ήρεμα νερά να καθρεφτίζουν το τοπίο.
Η συνέχεια της διαδρομής προς Κόμο εξελίχτηκε στο ίδιο όμορφο σκηνικό· ο δρόμος είχε καλή άσφαλτο και ωραίες στροφές. Μετά το Κόμο μπήκα στον αυτοκινητόδρομο για το Λουγκάνο της Ελβετίας· όταν έφτασα, περιηγήθηκα πεζός για κάνα 2ωρο. Μου φάνηκε σαν μιά πόλη που.. πας για ψώνια ή διασκεδαση. Είχε καζίνο, είχε υπαίθρια αγορά υπεραυτοκινήτων (supercars) όπως Ferrari και McLaren, είχε πολλά πολυτελή καταστήματα κορυφαίων μαρκών ένδυσης, υπόδησης, αξεσουάρ και ό,τι άλλο μπορεί να φανταστεί κανείς. Δύο πράγματα μου έκαναν εντύπωση. Το ένα ήταν ότι ο κόσμος δεν φόραγε μάσκα πουθενά, ούτε σε εξωτερικούς ούτε σε εσωτερικούς χώρους· είχα δύο χρόνια να το δω αυτό.. Το δεύτερο, ότι στις διαβάσεις ο πεζός έχει την απόλυτη προτεραιότητα, κυριολεκτικά. Κάποια στιγμή ήθελα να περάσω τον δρόμο απέναντι οπότε πλησίασα μιά διάβαση χωρίς φανάρι και περίμενα την στιγμή που δεν θα περνούσαν αυτοκίνητα για να περάσω απέναντι, όπως κάνω και στην Ελλάδα· τα αυτοκίνητα σταμάτησαν αμέσως κι απ τα δύο ρεύματα. Ούτε που μου πέρασε απ το μυαλό ότι σταμάτησαν για να περάσω και συνέχισα να περιμένω μέχρι που μερικά δευτερόλεπτα αργότερα είδα τους οδηγούς των σταματημένων αυτοκινήτων που με κοίταζαν και τότε κατάλαβα..
Συνέχεια βόρεια προς Λοκάρνο στο οποίο - έχοντας την εικόνα του Λουγκάνο στο μυαλό μου - δεν σταμάτησα μιας και μ ενδιαφέρουν περισσότερο τα φυσικά - γραφικά τοπία όπως και το να παίρνω μιά γεύση από τα πολιτισμικά στοιχεία μιας χωρας· μάλλον στην Ελβετία αυτό που ζητάω βρίσκεται αρκετά πιο βόρεια.
Αφού ξαναμπήκα Ιταλία και κατηφόρισα την λίμνη Ματζόρε μέχρι το νότιο άκρο της η διαδρομή έγινε.. μαντάρα! Το google maps τα μπέρδεψε; εγώ με τους όχι και τόσο απλούς κόμβους μπερδεύτηκα; κι οι 2 μπερδευτήκαμε; μάλλον αυτό. Είχα ρυθμίσει το google maps να πάει καρφί λίμνη Κόμο από δευτερεύοντες δρόμους κι αυτό στη μέση της διαδρομής άλλαζε το δρομολόγιο (ίσως λόγω έργων που γινόντουσαν στην διαδρομή που είχα ορίσει) και πήγαινε από τον αυτοκινητόδρομο που πέρναγε βόρεια του Μιλάνου κάνοντας κύκλο. Ξαναγύρισα πίσω δύο φορές, ξανά τα ίδια, είχε αρχίσει να νυχτώνει, στο τέλος άρχισα κι εγώ να εκνευρίζομαι και το άφησα. Το αποτέλεσμα ήταν ότι δεν είδα την βόρεια πλευρά της λίμνης Κόμο (αυτό με πείραξε περισσότερο), έκανα καμιά 200αριά χλμ τσάμπα και βερεσέ και έμπλεξα σε μποτιλιάρισμα. Φτάνω και σε ένα διόδιο, που όπως όλα τα διόδια που πέρασα στην Ιταλία ήταν με μηχανήματα αυτόματης πληρωμής και οι οδηγίες - γραπτές και προφορικές - στα Ιταλικά, βάζω κάρτα και pin, ανοίγει η μπάρα χωρίς να τραβήξει λεφτά από την κάρτα, βγαίνει η κάρτα από το μηχάνημα, βγαίνει και μιά απόδειξη που έγραφε "unpaid toll ticket" (αυτό τουλάχιστον το έγραφε και στα αγγλικά), εκτοξεύω μέσα απ το κράνος ένα "άντε γαμήσου κι εσύ", παίρνω κάρτα και απόδειξη και φεύγω. Αργότερα είδα ότι μπορώ να πληρώσω το διόδιο online αλλά.. η απόδειξη βγήκε από το μηχάνημα κακοτυπωμένη και φαινόταν μόνο ο μισός κωδικός πληρωμής. Στέλνω email στους Ιταλικούς αυτοκινητόδρομους με φωτογραφία της κακοτυπωμένης απόδειξης ρωτώντας τους τί μπορώ να κάνω αλλά λίγο αργότερα που ρώτησα τον ξενοδόχο πήρε την απόδειξη, σκαναρε το bar code που ευτυχώς φαινόταν ολόκληρο, βρήκε τον κωδικό ηλεκτρονικής πληρωμής, πλήρωσα το διόδιο online κι ούτε γάτα ούτε ζημιά.
Λίγο πιο μετά έπνιξα τον πόνο μου σε μιά νόστιμη μακαρονάδα, ένα φοβερό κρέας κι ένα ωραίο κρεμώδες γλυκό που δεν ξέρω πώς λέγεται, προσγειώθηκα στο κρεβάτι και.. zzzzzz.



μότο γκούζι φάκτορι





Lecco













Λουγκάνο









Παρασκευή 22 Απριλίου,

Σήμερα χρησιμοποίησα τον αυτοκινητόδρομο για εξοικονόμηση χρόνου και δυνάμεων οπότε το δρομολόγιο από λίμνη Κόμο προς Τοσκάνη ήταν περισσότερο διεκπεραιωτικό με μία ενδιάμεση στάση στην Πίζα που ήταν στον δρόμο μου. Στο βουνό ανάμεσα στην Πάρμα και στη Λα Σπέτσια μ έπιασε ψιλή αλλά πυκνή βροχή και αφού βρεχόμουν για καμιά ώρα ελπίζοντας ότι θα σταματήσει αποφάσισα εν τέλει να σταματήσω σε ένα βενζινάδικο και να φορέσω τα αδιάβροχα. "Κάτσε να δεις που θα γίνει και τώρα αυτό που γίνεται πάντα" λέω από μέσα μου· έτσι κι έγινε. Λίγα λεπτά αφού φόρεσα τ αδιάβροχα η βροχή σταμάτησε..
Άφιξη στην Πίζα, βολτάρισμα και φωτογραφίες στον χώρο με τον κεκλιμένο πύργο. Από κει έχω ακόμα 60 χλμ για να φτάσω στην περιοχή του Montelopio όπου βρίσκεται το ξενοδοχείο που θα μείνω τα επόμενα 2 βράδια.
Αναχώρηση από την Πίζα και σε λίγο μπαίνω στην εξοχή της Τοσκάνης· απέραντα καταπράσινα λιβάδια παντού, αμυγδαλιές και λογιών λογιών ανθισμένα δέντρα, γήινα αρώματα της άνοιξης, λόφοι που φιλοξενούσαν μικρούς διάσπαρτους γραφικούς οικισμούς, κοπάδια με αγελάδες, κατσίκες και πρόβατα να βόσκουν, φάρμες με άλογα, άγρια ζώα του αγρού που κρύβονταν στους θάμνους δεξιά και αριστερά του δρόμου όπως κουνέλια, αλεπούδες, κουνάβια και άλλα που πολλές φορές τα έβλεπες να περνάνε τον δρόμο απέναντι.
Ο δρόμος με ωραία χάραξη και άσφαλτο που, παρότι χαλασμένη σε κάποια σημεία, έδινε καλή πρόσφυση στα λάστιχα της μηχανής. Μεθυσμένος από το τοπίο και τον δρόμο ανοίγω λίγο παραπάνω το γκάζι, η ένδειξη πλησιάζει όλο και περισσότερο στην κόκκινη περιοχή του στροφομέτρου, η διαδρομή για κάμποση ώρα γίνεται ένα μεγάλο λούνα παρκ ώσπου.. μετά από μιά στροφή παραλίγο να πατήσω ένα όμορφο πολύχρωμο πουλί που πέρναγε τον δρόμο περπατώντας αμέριμνο· γλίτωσε στο τσακ το καημένο κι απ την τρομάρα του έφυγε βολίδα αφήνοντας πίσω του να αιωρούνται 2 - 3 απ τα πολύχρωμα φτερά του. "Ώπα μεγάλε", αναδύθηκε μιά φωνή, "δε σου φταίνε σε τίποτα τα ζωντανά, εδώ είναι το σπίτι τους κι εσύ ένας απρόσκλητος επισκέπτης", η οποία επανέφερε το γκάζι και το στροφόμετρο σε πιό λογικά επίπεδα.
Ύστερα από λίγο έφτασα στο ξενοδοχείο. Το συγκεκριμένο, ήταν το μόνο απ τα 5 συνολικά που έμεινα στην Ιταλία που δεν πρόσφερε βραδινό.
Όλα τα ξενοδοχεία που έμεινα βρίσκονταν στην ύπαιθρο, από 10 έως 60 χλμ έξω από πόλεις και τουριστικά σημεία. Απολάμβανα ησυχία, εξοχή, καθαρό αέρα, μεγαλύτερη διαθεσιμότητα και καλύτερες τιμές απ τα πιο κεντρικά και σε τουριστικές περιοχές ξενοδοχεία και ο χρόνος που χρειαζόμουν με την μοτοσικλέτα για να πάω σε κεντρικά, τουριστικά ή όποια άλλα σημεία με ενδιέφεραν κυμαίνονταν από μερικά λεπτά έως μία ώρα.
Αφου συστήθηκα με τους συμπαθέστατους οικοδεσπότες και τακτοποιήθηκα στο δωμάτιο έκανα ένα ντους και ξανακαβάλησα τη μηχανή για να πάω σ ένα εστιατόριο 5 χλμ πιο πέρα να φάω. Ηθελα τόσο πολύ να αισθανθώ και να μυρίσω το πανέμορφο σκηνικό της Τοσκάνης εκείνη την ώρα της δύσης του ήλιου που σ εκείνη τη διαδρομή των 10 χλμ προς και από το εστιατόριο δεν έβαλα κράνος.
Γυρισα το βράδυ με παγωμένη μούρη, έκατσα λίγο στον κήπο του ξενοδοχείου απολαμβάνοντας τους ψίθυρους της νυχτερινής υπαίθρου, ανέβηκα στο δωμάτιο, χώθηκα στο κρεβάτι και.. καληνύχτα.
Η περιοχή της Τοσκάνης ήταν το νούμερο δύο μέρος που μου άρεσε περισσότερο στην Ιταλία.



Σάββατο 23 Απριλίου,

Η σημερινή μέρα ήταν αφιερωμένη σε Φλωρεντία και Σιένα.
Στον δρόμο για την Φλωρεντία αλλά και γενικότερα όλες τις μέρες που γύρναγα στην Ιταλία είδα πάρα, μα πάρα πολλές μοτοσικλέτες, οι Ducati νομίζω είχαν την τιμητική τους με πολλές multistrada v2, v4, 1260 αλλά και άλλα μοντέλα της εταιρείας που.. για να είμαι ειλικρινής δεν τα ξέρω (street ήταν πάντως, ίσως αυτή τη στιγμή κάποια απ αυτά να μην βρίσκονται πια στην παραγωγή). Ήταν όλα πολύ εξωτικά, πολεμικά και όμορφα· καλά, για ήχο δεν το συζητάμε..
Δεύτερη σε εμφανίσεις νομίζω ηταν η Aprilia με το dorsoduro να κυριαρχεί και αρκετά rsv4 και tuono που από μακρυά, για να ξαναείμαι ειλικρινής, μπερδεύω ποιό είναι ποιό.
Πάρα πολλές gs 1250 και αρκετές africa 1000/1100, γκρουπ με σκούτερ, γκρουπ με βέσπες και όλοι χαιρετιόμασταν μεταξύ μας· αυτό που αποκόμισα είναι ότι υπάρχει μεγάλη μοτοσικλετιστική δραστηριότητα στην χώρα και από ντόπιους και απο τουρίστες. Κάτι άλλο που παρατήρησα είναι ότι ενώ κυκλοφορούσαν πολλά σκούτερ δεν θυμάμαι να είδα πουθενά παπιά.
Α, είδα και πολλά αυτοκινούμενα τροχόσπιτα.
Μιάς που τό πιασα με τα οχήματα να πω και δυό λόγια για τους οδηγούς. Ένιωσα αρκετές φορές άβολα γιατί σε δρόμους με μία λωρίδα ανά κατεύθυνση αυτοκίνητα ή βαν κόλλαγαν πίσω μου στο μισό μέτρο και με ανάγκαζαν να προσπεράσω - αντικανονικά κάποιες φορές - τον μπροστινό μου μόνο και μόνο για να μην τους έχω πίσω μου. Επίσης, εκεί που έβλεπα στα 10 μέτρα μπροστά μου να ξεμυτίζει αυτοκίνητο από κάθετο δρόμο και σκεφτόμουν "μπα, θα περιμένει να περάσω και μετά θα βγει", τσουπ! πεταγόταν. Ωστόσο, οι παραπάνω σκηνές δεν εξελισσόντουσαν ποτέ σε πραγματικά επικίνδυνες καταστάσεις, απλά με ξάφνιαζαν· μάλλον το έχει η οδηγική τους κουλτούρα..
Η Φλωρεντία κατακλυσμένη από κόσμο, έκανα κάμποσες γύρες για να βρω να παρκάρω την μηχανή και τελικά, αρκετά πέρα απ το ιστορικό κέντρο της, κάποιο μηχανάκι ξεπάρκαρε και την έβαλα εκεί.
Περπάτησα παράλληλα στον Άρνο ποταμό, πέρασα από την βασιλική (εκκλησία) του Τίμιου Σταυρού, στάθηκα για λίγο στην γέφυρα του Ponte Vecchio, έφτασα έξω από το Παλάτσο Πίττι που σήμερα λειτουργεί ως μουσείο και μετά πάλι προς τα πίσω στο Παλάτσο Βέκιο όπου στεγάζεται μουσείο και το δημαρχείο της Φλωρεντίας. Εκεί, στον εξωτερικό χώρο, θαύμασα και φωτογράφησα τα αγάλματα που, κάποια από αυτά, αναπαριστούν ήρωες και σκηνές από την ελληνική μυθολογία.
Η Φλωρεντία μου άφησε πολύ όμορφες εντυπώσεις, απ το λίγο που την είδα ξεχώριζε έντονα το κλασικό καλλιτεχνικό και πολιτιστικό στοιχείο· θα ήθελα να είχα περισσότερο χρόνο στη διάθεσή μου για να την γνωρίσω καλύτερα. Ίσως μιά άλλη φορά.
Σειρά είχε η Σιένα που κι εκεί επίσης είχε πολύ κόσμο· αφού πάρκαρα εύκολα και χώθηκα σε ένα κεντρικό πλακόστρωτο αντίκρισα έναν οργασμό καταστημάτων με επώνυμες μάρκες που πουλούσαν ρούχα, παπούτσια, τσάντες και άλλα πολλά..
Γύρισα την κεντρική πλατεία Πιάτσα ντελ Κάμπο με το κάστρο Παλάτσο Πούμπλικο και τον πύργο Τόρε ντελ Μάντζα, πέρασα μιά βόλτα από τον καθεδρικό ναό της Σιένα και μετά περιηγήθηκα στα συμπαθητικά μεν, ίδιου μοτίβου δε στενοσόκακα· μπήκα σε ένα mini market, αγόρασα ψωμί τσιαπάτα και τριών ειδών αλλαντικά για το βράδυ (σαλάμι, προσούτο και το τρίτο δεν το θυμάμαι) κι έφυγα.
Το βράδυ κάτσαμε για φαγητό με τον Lorenzo και την Annalisa (το ζευγάρι που έχει το ξενοδοχείο)· η Annalisa ξέρει πολύ καλά αγγλικά και της αρέσει να τα μιλάει. Τους είπα ότι αύριο θα πάω στη Ρώμη για τα 2 τελευταία βράδια του ταξιδιού και μεθαύριο θα επισκεφτώ τα μουσεία του Βατικανού, ότι θέλω να δω την Καπέλα Σιστίνα που την έχει ζωγραφίσει ο.. Λεονάρντο ντα Βίντσι· δεν ξέρω πώς μπερδεύτηκα εκείνη την στιγμή αλλά όταν σε κλάσματα δευτερολέπτου η Annalisa με διόρθωσε λέγοντάς μου ότι την Καπέλα Σιστίνα την είχε ζωγραφίσει ο Μιχαήλ Αγγελος πρέπει να κατακοκκίνησα.. Είχε ανοίξει πάνω στο τραπέζι χάρτες επί χαρτών και μου έδειχνε την Ρώμη· ευτυχώς που μου σφύριξε ότι αν θέλω να επισκεφτώ τα μουσεία του Βατικανού καλό θα ήταν να κλείσω από τώρα εισιτήρια online γιατί επί τόπου μπορεί είτε να μην έβρισκα είτε να είχε μεγάλη ουρά. Μπήκα εκείνη τη στιγμή στο site των μουσείων και πραγματικά τα εισιτήρια ήταν πολύ περιορισμένα· έκλεισα τα εισιτήρια, ανέβηκα στο δωμάτιο και.. zzzzzz.



Τοσκάνη







Φλωρεντία







Ponte Vecchio







Παλάτσο Πίττι



Αντίγραφο του Δαβίδ του Μιχαήλ Αγγέλου έξω από το Παλάτσο Βέκιο



Πιάτσα ντελ Κάμπο με το κάστρο Παλάτσο Πούμπλικο και τον πύργο Τόρε ντελ Μάντζα







Καθεδρικός ναός της Σιένα





Σιένα



Τοσκάνη















 

gior-gos

Μέλος
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
gsa 1150
Κυριακή 24 Απριλίου,

Κατά τη διάρκεια της νύχτας ξύπνησα από μιά δυνατή καταιγίδα και τα συνοδευτικά αστραπόβροντα· το πρωί είχα μπροστά μου 362 χλμ για να φτάσω στη Ρώμη και σύμφωνα με το google maps θα χρειαζόντουσαν 5 ώρες. "Εντάξει", σκέφτηκα μισοκοιμισμένος, "καλύτερα που ρίχνει τώρα ώστε αύριο να είναι καθαρά"· γύρισα πλευρό και ξανακοιμήθηκα. Κούνια που με κούναγε..
Ξεκίνησα κατά τις 10 χωρίς βροχή με σκοπό να κάνω μιά στάση στο Λιβόρνο. Το Λιβόρνο αφενός ήταν στον δρόμο μου, αφετέρου μου είχε κινήσει το ενδιαφέρον γιατί εκεί είχε τυπωθεί η "Ελληνική Νομαρχία" και πιο συγκεκριμένα στο τυπογραφείο του Τομάζο Μάζι. Μερικές μέρες πριν είχα προσπαθήσει μπαίνοντας σε ιταλικές ιστοσελίδες και χρησιμοποιώντας το google translate να βρω πιο συγκεκριμένα στοιχεία για το τυπογραφείο όπως διεύθυνση κτλ αλλά δεν έβγαλα άκρη.
Στον δρόμο αρχίζει μιά καλή βροχή· μετά από κανά 5άλεπτο σταματάω, βάζω αδιάβροχα και καλύπτω με αδιάβροχο κάλλυμα τον σάκο που έχω δεμένο στη σχάρα. Ξεκινάω και γίνεται το αναμενόμενο· σε 5 λεπτά ή βροχή σταματάει και σε άλλα 5 βγαίνει κι ο ήλιος.
Έφτασα στο Λιβόρνο, σταμάτησα στην άκρη του δρόμου, έβγαλα τα αδιάβροχα αλλά, βλέποντας τον καιρό φορτωμένο προς τα νοτιοανατολικά που ήθελα να πάω, αποφάσισα να μην περπατήσω όπως σκόπευα αλλά να κάνω μια σύντομη βόλτα με την μηχανή κερδίζοντας χρόνο ίσα ίσα για να πάρω μιά εικόνα. Απ όσα είδα στη μικρή αυτή βόλτα ή πόλη μου έκανε θετική εντύπωση· μου άρεσαν τα κτίριά της και το ότι είχε μεγάλο λιμάνι. Αφού το Λιβόρνο καταχωρήθηκε με θετικό πρόσημο στο μυαλό μου και επιφυλάχθηκα για το μέλλον ξεκίνησα μπας και γλιτώσω την βροχή για την Ρώμη.
Πήρα τον αυτοκινητόδρομο ss1 και στα δεξιά μου είχα την Τυρρηνική θάλασσα που εκείνη τη μέρα ήταν αρκετά ταραγμένη, θολή και με μεγάλα κύματα να σκάνε στην ακτή τα οποία διασκόρπιζαν στον αέρα την μυρωδιά της θάλασσας. Είχα κάνει αρκετά χιλιόμετρα όταν ξεκίνησε πάλι η βροχή· ξανά αδιάβροχα, ξανά μετά από λίγο σταματάει, βγάζω το σακάκι και τις γκέτες και μένω μόνο με το παντελόνι του αδιάβροχου. Δεν μου αρέσει καθόλου η αίσθηση των αδιάβροχων και γι αυτό τα φοράω μόνο όταν είναι εντελώς απαραίτητο.
Δεν περνάει μισή ώρα και ξεκινάει μιά βροχάρα που θα σταματήσει την ώρα που θα φτάσω στο ξενοδοχείο αργά το απόγευμα· ξαναβάζω το σακάκι, τις γκέτες όχι, μα κάνω το λάθος να μην βάλω το τσαντάκι της μέσης στο τανκ μπαγκ που είναι αδιάβροχο παρά να το αφήσω στην μέση μου ακάλυπτο.
Απο κει και πέρα έγινε το έλα να δεις· νερό, πολύ νερό! Όση βροχή δεν έφαγα τις προηγούμενες μέρες την έφαγα σήμερα. Διαπιστώνω επίσης ότι η αντιθαμβωτική μεμβράνη του κράνους έχει φάει τα ψωμιά της· κλείνω την ζελατίνα και θολώνει, την ανοίγω και μπαίνει βροχή στα μάτια μου, στο τέλος αφήνω μιά μικρή χαραμάδα ανοιχτή αλλά και πάλι δεν, κάθε τόσο σταματάω σε βενζινάδικα να χαλαρώσω λίγο απ την ένταση της οδήγησης υπό βροχή και τα χιλιόμετρα δεν φεύγουν. Ήταν απόγευμα κι ακόμα είχα να κάνω πάνω από 100 χλμ για το ξενοδοχείο, η βροχή δεν έκοβε οπότε το πήρα απόφαση ότι έπρεπε να κάνω ένα μπραφ και να τελειώνω. Είχε τελειώσει ο αυτοκινητόδρομος και κινούμουν πλέον σε επαρχιακό δρόμο με πυκνή βλάστηση όταν με πέρασε ένα τζιποειδές Audi. Εκείνη τη στιγμή έριχνε τουλούμια, η ορατότητά μου πολύ περιορισμένη αλλά τα πίσω φώτα του Audi που μόλις με είχε προσπεράσει τα έβλεπα καθαρά· "θα ακολουθήσω αυτόν", σκέφτηκα. Ο τύπος μάλλον ήταν ντόπιος γιατί φαινόταν ότι ήξερε καλά τον δρόμο, έτρεχε, προσπερνάγαμε τα λίγα αυτοκίνητα που βρίσκαμε μπροστά μας, άρχισε να μ αρέσει, ξέχασα την βροχή, δεν με ενοχλούσε πια κι ας ένιωθα ότι οδηγούσα τζετ σκι. Να είναι καλά ο άνθρωπος που με βοήθησε έστω και εν αγνοία του να καθαρίσω αυτά τα τελευταία δύσκολα χιλιόμετρα.
Το ξενοδοχείο βρισκόταν 33 χλμ έξω από την Ρώμη και έφτασα γύρω στις εφτάμιση το απόγευμα· ο Manfredi, που ήταν ο υπεύθυνος εκεί, μου είπε να παρκάρω τη μηχανή στο γκαράζ του, δίπλα στην πανέμορφη παλιά χάρλευ του. Αφού πήγα στο δωμάτιο άρχισα να βγάζω τα ρούχα της μηχανής που είχανε βραχεί λίγο στις άκρες των μανικιών και των μπατζακιών και να τ απλώνω από δω κι από κει· μου έκανε εντύπωση ότι οι μπότες δεν έβαλαν σταγόνα νερό. Έκανα ένα καυτό μπάνιο και έπιασα να στεγνώνω με το πιστολάκι των μαλλιών χαρτιά, λεφτά, γάντια, κράνος και διάφορα άλλα μικροπράγματα· τα χαρτιά στα οποία είχα γράψει τα μέρη απ όπου θα περναγα είχαν καταστραφεί, δεν τα χρειαζόμουν όμως πια. Ο Manfredi είχε φτιάξει - τί άλλο; - μακαρονάδα και αφού έφαγα κάτσαμε και τα είπαμε λίγο πίνοντας από 2 - 3 ποτηράκια κρασί. Ήταν απ το Κόμο, είχε ζήσει κάποια χρόνια στην Αφρική και αφού επέστρεψε ανέλαβε το ξενοδοχείο που ήταν μιάς φίλης του. Μιλήσαμε για το μεταναστευτικό, τον πόλεμο Ρωσίας Ουκρανίας και φυσικά για μηχανές. Κατά τις δέκα και μισή έπεσα στο κρεβάτι και.. zzzzzz.

Δευτέρα 25 Απριλίου,

Ξεκίνησα κατά τις 11 παρά και σε περίπου 45 λεπτά έφτασα στη Ρώμη, άφησα τη μηχανή σ ένα φυλασσόμενο πάρκινγκ κι άρχισα το περπάτημα.
Κόσμος πολύς, πρώτη στάση στην πλατεία του Αγ. Πέτρου, συνέχεια στο Κάστρο των Αγγέλων, πέρασμα μιάς από τις αρκετές γέφυρες του ποταμού Τίβερη οπού ο δρόμος μ έβγαλε στο μνημείο του Βίκτωρ Εμμανουήλ Β΄ (δεν γνωρίζω τίποτα για το μνημείο και τον Βίκτωρα, τυχαία πέρασα), μετά μιά βόλτα στο Κολοσσαίο με την αψίδα του Κωνσταντίνου Α΄ και επιστροφή για την επίσκεψη στα μουσεία του Βατικανού στις 15:30.
Όπως τα χε πει η ξενοδόχος στην Τοσκάνη, η ουρά τεράστια γι αυτούς που ήθελαν να βγάλουν εισιτήριο εκείνη τη στιγμή· μπαίνοντας μου ζήτησαν να βάλω μάσκα, ψάχνω στο τσαντάκι, πουθενά η μάσκα, α ναι, είχε βραχεί κι αυτή από τη χτεσινή καταιγίδα και την είχα αφήσει στο ξενοδοχείο να στεγνώσει, ευτυχώς λίγο παραπέρα πουλάγανε οπότε όλα καλά. Ο έλεγχος στην είσοδο για τα μουσεία εξονυχιστικός, όπως στα αεροδρόμια με πύλες και μηχανήματα ελέγχου αποσκευών με ακτίνες.
Μέσα είχε πολύ κόσμο, ξεκίνησε η ξενάγηση και περισσότερο πρόσεχα τα λόγια της ξεναγού παρά τα εκθέματα· μου έκανε εντύπωση που - σύμφωνα με την ξεναγό - για να γυρίσει κάποιος όλα τα μουσεία του Βατικανού και να δει όλα τα εκθέματα χρειάζονται 2 μήνες από το πρωί ως το απόγευμα. Έχει πολλά παραπάνω από 1000 δωμάτια με πολλές δεκάδες χιλιάδες εκθέματα· από την αρχαιότητα ως σήμερα, από πάρα πολλές χώρες, αγάλματα, προτομές, πινακοθήκες, χάρτες, σκεύη, αντικείμενα, άμφια, φιλοτελικό και νομισματικό μουσείο και πολλά πολλά ακόμα που ούτε τα ξέρω, ούτε τα είδα. Είναι ένα από τα μεγαλύτερα του Κόσμου.
Τελείωσε η ξενάγηση και τα γκρουπ με τους τουρίστες επιβιβάστηκαν στα πούλμαν κι έφυγαν· παρέμεινα στα άδεια πλέον μουσεία και, ξανακάνοντας τη γύρα που μας είχε κάνει η ξεναγός, έφερνα στο νου μου τα λόγια της μπροστά από κάθε έκθεμα. Τότε μόνο μπόρεσα να πάρω μιά πραγματικά καλή γεύση, να απολαύσω και να φωτογραφίσω ένα ποσοστό από τους σημαντικότερους τομείς των μουσείων. Πέρασα κι από μερικές ακόμα αίθουσες που δεν είχαμε πάει πριν και συνειδητοποίησα το πόσο μεγάλο είναι όλο το μουσειακό συγκρότημα.
Στην Καπέλα Σιστίνα μπήκα επίσης 2 φορες· κοιτούσα με δέος ψηλά στην οροφή και στους τοίχους τις νωπογραφίες που φιλοτέχνησε ο Μιχαήλ Άγγελος σε διάστημα τεσσάρων χρόνων και προσπαθούσα να τον φανταστώ όρθιο πάνω σε σκαλωσιές με το κεφάλι και τα χέρια ψηλά; δεν τον ενοχλούσε ο σβέρκος; εμένα μ ενόχλησε μετά από μερικά λεπτά που κοίταγα ψηλά· μήπως ζωγράφιζε ξαπλωμένος; έπεφταν άραγε σταγόνες χρώματος στο στόμα, στα μάτια και σ όλο του το πρόσωπο καθώς ζωγράφιζε; μήπως ήταν αναγκασμένος να αναπνέει μόνο απ τη μύτη; πώς παρασκεύαζε τα χρώματά του; κι άλλα τέτοια..
Στην Καπέλα Σιστίνα οι φωτογραφίες απαγορεύονται, μπήκα όμως στον πειρασμό και τράβηξα δυό τρεις οι οποίες δεν βγήκαν καλές λόγω της απουσίας τεχνητού φωτισμού.
Βγήκα στις 19:20, δέκα λεπτά πριν κλείσουν· είχα κουραστεί από το περπάτημα όλης της ημέρας και από την προσπάθεια να χωρέσω στο κεφάλι μου όση πληροφορία μπορούσα.
Λάτρης των μουσείων και ακόμα περισσότερο των θρησκειών δεν είμαι, σε καμία περίπτωση· λέω όμως με βεβαιότητα ότι τα μουσεία του Βατικανού και η Καπέλα Σιστίνα είναι Κάτι, μία αξιόλογη εμπειρία.
Οδηγώντας προς το ξενοδοχείο ένιωθα το βλέμμα μου χαμένο και στο πρόσωπό μου να έχει ζωγραφιστεί ένα χαζό χαμόγελο που ευτυχώς κρυβόταν πίσω απ το κράνος· κούραση; ικανοποίηση; ποιός ξέρει.
Αφου έφαγα μακαρόνια και τηγανιτό φιλέτο κοτόπουλο ξάπλωσα, τα μάτια έκλεισαν μα το χαζό χαμόγελο δεν έλεγε να φύγει.




Πλατεία του Αγ. Πέτρου





Κάστρο των Αγγέλων







Μνημείο του Βίκτωρ Εμμανουήλ Β΄



Αψίδα του Κωνσταντίνου Α΄



Κολοσσαίο





Κήπος των μουσείων του Βατικανού





Ρώμη



Μουσεία Βατικανού









Καπέλα Σιστίνα









Τρίτη 26 Απριλίου,

Το πλοίο φεύγει από Ανκόνα για Πάτρα στις 16:30. Από το ξενοδοχείο προς το λιμάνι η απόσταση είναι 275 χλμ και θα χρειαστούνε τρεισήμισι ώρες περίπου γι αυτή την απόσταση.
Ξύπνησα νωρίς με αμφίθυμη διάθεση.
Εννιά μέρες τώρα βρισκόμουν σε διαρκή κίνηση, από το ένα σημείο στο άλλο, έβλεπα άγνωστα σε μένα μέρη, καινούρια πράγματα, γνώρισα καλύτερα τον καλό και τον κακό εαυτό μου και φχαριστιόμουν μοτοσικλέτα. Οι τετριμμένες σκέψεις και διεργασίες έγιναν δεκτικότητα σε νέα ερεθίσματα, εικόνες, ήχους, μυρωδιές, γεύσεις, καταστάσεις, νοοτροπίες, αυτά πολλές φορές γεννούσαν άλλες σκέψεις ή έθεταν υπό αμφισβήτηση τις παλιές, έβγαζαν το μυαλό από τη ζώνη άνεσης και το έβαζαν να δώσει λύσεις και απαντήσεις ακόμα και για μικρά πράγματα που στην καθημερινότητα θεωρούνται αυτονόητα κι απλά, κρατώντας έτσι το όλο σύστημα σε εγρήγορση, ωθώντας το ίσως και λίγο παραπέρα. Σήμερα αυτά θα τέλειωναν..
Παράλληλα όμως αισθανόμουν πλήρης, ικανοποιημένος. Ο χρόνος, κι ό,τι άλλο διέθεσα γι αυτό το ταξίδι ξοδεύτηκαν καλά. Μ άρεσε κάτι; έμενα· μ άφηνε αδιάφορο; έφευγα, κι ας ήταν στα must-see, must-do και τέτοιες παπαριές. Όπου ήθελα να πάω πήγα, κι ακόμα παραπέρα· όσα θέλησα να δω τα είδα, κι ακόμα περισσότερα. Βουνά και ησυχία, πόλεις και κοσμοπλημμύρα, αξιοθέατα και 3.557 χιλιόμετρα που έγραψε το γκούζι. Είχε αρκετά ο μπαξές. Μιά χαρά!
Στον δρόμο προς Ανκόνα οδηγούσα χαλαρά και σιγά· σταμάτησα και σ ένα βενζινάδικο πιο πολύ για να τρενάρω την άφιξή μου στην Ανκόνα, είχα αρκετό χρόνο μπροστά μου. Σ εκείνο το βενζινάδικο γνώρισα και τον Ricardo, έναν Ιταλό μηχανόβιο παλαιάς κοπής· μακρύ μαλλί, μούσι, σκουλαρίκια, καβάλαγε ένα βαλιτσωμένο και μπαρουτοκαπνισμένο gs 1100. Όταν του είπα ότι είμαι από Ελλάδα απάντησε, "ooo! una faccia una razza" και άρχισε να μου λέει πόσο του άρεσε η Πίνδος και η Πελοπόννησος, μου μίλησε για τα άλλα ταξίδια που είχε κάνει με τη μηχανή σε Αμερική, Ινδία, Ρωσία.. Ακούγοντάς τον ένιωθα ότι το ταξίδι μου στην Ιταλία ήταν.. μιά βόλτα στο Σούνιο· κλαψ.
Αφού αποχαιρετιστήκαμε συνέχισα τον δρόμο μου για Ανκόνα και έφτασα στο check in της ανέκ λίγο μετά τις 14:00. "Ξέρετε, το πλοίο θα έχει 2 - 3 ώρες καθυστέρηση." "Περίφημα.." Αφού έβαλα φόρμα κι αθλητικά καβάλησα πάλι τη μηχανή κι άρχισα να γυρνοκοπάω σαν την άδικη κατάρα στο λιμάνι για να βρω κάπου να κάτσω μέχρι να φύγει το πλοίο.
Μετά από κάμποσα πέρα δώθε βρίσκω σε ένα ήσυχο σημείο του λιμανιού μιά καντίνα με λίγα τραπεζάκια δίπλα στη θάλασσα, παίρνω μιά κοκακόλα κι ένα νεράκι και κάθομαι·

στο σημείο αυτό το ταξίδι έχει ουσιαστικά τελειώσει

κι αρχίζω να γρά.. εεε να πληκτροπατώ στην οθόνη του κινητού τις πρώτες αράδες τούτης εδώ της περιγραφής.

Πάντα μου αρέσει να διαβάζω και να βλέπω φωτογραφίες από ταξιδιωτικές παρουσιάσεις, μέ ή χωρίς μηχανή (ντάξει, με μηχανή ίσως λίιιγο περισσότερο)· με ταξιδεύουν νοερά, μου δίνουν ιδέες και πληροφορίες πού ίσως κάποιες να κρύβονται πίσω από τις λέξεις, με κάνουν ν ανοίγω τον χάρτη, να βλέπω τους δρόμους και τα μέρη από τα οποία πέρασαν, να πατάω στις διαδρομές τους και να δημιουργώ τις δικές μου, να ονειρεύομαι και να στοχεύω.
Προσπάθησα - όσο το δυνατόν - ν αφήσω απ έξω προσωπικές προτιμήσεις, επιλογές και τοποθετήσεις· το πώς βιώνει ο καθένας το ταξίδι είναι πολύ υποκειμενικό, σημασία έχει η πράξη. Κάτι άλλο που είχα στο μυαλό μου ήταν ότι όταν ο χρόνος θα το έχει κάπως ξεθωριάσει, διαβάζοντάς το να ανασύρει από το πηγάδι της μνήμης ό,τι είδα και ένοιωσα τότε, να ξετυλιχτεί ίσως σαν ένα φιλμάκι μπρος στα μάτια μου.

Να είμαστε όλοι καλά ! ·
 

gaslion

Μέλος
Όνομα
Κωνταντίνος
Μοτό
Ducati Multistada 1200 Enduro
TTR 250 Raid
Φοβερός! Να πω την αλήθεια νόμιζα ότι τα πάσα άνοιγαν αργότερα
 

XR Maniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
NX 650-HRC Gandhi!!
s1000xr
Μου έφτιαξες την Κυριακή....βρε μπαγασα :friendship:

Ταξιδέψαμε μαζί....κυριολεκτικά, αφού τις ίδιες μέρες γυρνοβολαγαμε μαζί και πολύ χάρηκα με αυτά που μας έδειξες
Να είσαι καλά να τριγυρνας με την κούκλα σου.
 

gior-gos

Μέλος
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
gsa 1150
Φοβερός! Να πω την αλήθεια νόμιζα ότι τα πάσα άνοιγαν αργότερα
Ξεκίνησα για τα πάσα χωρίς να γνωρίζω άν είναι ανοιχτά· ήμουν και λίγο τυχερός γιατί όταν έφτασα εκεί πληροφορήθηκα ότι μόλις είχαν ανοίξει

:friendship:
Μου έφτιαξες την Κυριακή....βρε μπαγασα :friendship:

Ταξιδέψαμε μαζί....κυριολεκτικά, αφού τις ίδιες μέρες γυρνοβολαγαμε μαζί και πολύ χάρηκα με αυτά που μας έδειξες
Να είσαι καλά να τριγυρνας με την κούκλα σου.
Χάρηκα που σου άρεσε Κωστή, χρόνια πολλά και για χτες :friendship:
 

akis69

Μέλος
Όνομα
ακης
Μοτό
F800gs
Γεια σου ρε γιωργάρα μάγκα με το όμορφο σου μηχανάκι!!
Βλέπω με το γκουτσι τα βρήκατε γρήγορα.
Πως ήταν στο ταξίδι;σε κούρασε καθόλου;
Πολύ όμορφες εικόνες, ωραία περιγραφή ,μαρεσουν τα ταξιδιωτικά που έχουν και περιγραφή συναισθημάτων εκτός των άλλων.
Δυστυχώς τα ταξιδιωτικά έχουν εκλείψει τα τελευταία χρόνια με όλα αυτά.χαρηκα πολύ πού το διάβασα!
 

gior-gos

Μέλος
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
gsa 1150
Γεια σου ρε γιωργάρα μάγκα με το όμορφο σου μηχανάκι!!
Βλέπω με το γκουτσι τα βρήκατε γρήγορα.
Πως ήταν στο ταξίδι;σε κούρασε καθόλου;
Πολύ όμορφες εικόνες, ωραία περιγραφή ,μαρεσουν τα ταξιδιωτικά που έχουν και περιγραφή συναισθημάτων εκτός των άλλων.
Δυστυχώς τα ταξιδιωτικά έχουν εκλείψει τα τελευταία χρόνια με όλα αυτά.χαρηκα πολύ πού το διάβασα!
Γειά σου ρε Άκη :friendship:
Στο γκούζι κούμπωσα κατευθείαν, από το test ride που είχα κάνει πριν το αγοράσω. Το μηχανάκι δεν με κούρασε, υπήρχε βέβαια η αναμενόμενη (κι ευχάριστη) κούραση που υπάρχει σ αυτές τις περιπτώσεις. Από κει και πέρα όσον αφορά το μηχανάκι παρατήρησα τα εξης:
  1. Έχω τον ανεμοθώρακα στην τέρμα όρθια θέση, η ανεμοκάλυψή του είναι αποδεκτή αλλά κάνει αρκετό θόρυβο.
  2. Η ταχύτητα με την οποία αγαπάει να ταξιδεύει σε ανοιχτούς δρόμους είναι τα 120 χλμ/ω. Προσωπικά δεν με ενοχλεί αλλά όπως και να το κάνεις είναι χαμηλή ταχύτητα.
  3. Σε διάστημα 4000 χλμ έκαψε 250 ml λαδι· το θεωρώ νορμάλ για αερόψυκτο κινητήρα που δεν έχει ανοίξει ακόμα.
  4. Είναι πολύ οικονομικό· μετρήσεις δεν κάνω ποτέ αλλά τα λεφτά που έδωσα για βενζίνες συγκριτικά με τα χλμ που έκανα ήταν πολύ λίγα.
  5. Το ερωτεύτηκα ακόμα περισσότερο!
:)
 

kon/nos

Μέλος
Περιοχή
Αθηνα
Όνομα
Κωνσταντινος
Μοτό
r1200gs
Ωραίο ταξίδι και ωραίος, μεστός λογος.

Κρίμα που δεν ήπιαμε καφέ με άρωμα Ρώμης, λόγω timing.


Η Ιταλίδα σου γράφει ωραία στον φακό...!! Είναι μια κούκλα!!

Αντε στα επομενα!!!!!!
 

Savvas62

Μοτοβόλτα = ΙΕΡΗ - ΑΠΑΡΑΒΙΑΣΤΗ και ΑΙΤΙΑ ΠΟΛΕΜΟΥ
Όνομα
Σάββας
Μοτό
HONDA RC 90, HONDA HF-05, HONDA PCX 125+150, YAMAHA CYGNUS
Ευχαριστούμε Γιώργο για το υπέροχο ταξίδι που μας έκανες !
Και σε άλλα τέτοια ωραία με υγεία! :friendship::friendship::friendship:
 

HAWK_46

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Λευτέρης
Μοτό
Μηλοκλέφτη
Μας ταξίδεψες Γιωργο. :inlove:

Να ξερεις, ότι μαλλον το ιδιο φαναρι το εχω περασει κι εγω κοκκινο, ακριβως όπως το περιέγραψες. Ειχε και ένα ψιλοβροχο τοτε, αλλα και παλι.... :cool:
Και στην πληρωμη με καρτα σε βενζιναδικο, την ψυλλιαστηκαμε αστραπιαια και γεμισαμε με την ιδια αντλία που εβαζε ο φιλος, άλλες 2 μηχανες και του δωσαμε το ποσον σε μετρητα μετα.

Και σε άλλες παρομοιες αποδράσεις ευχομαι.
:friendship:
 

Desmorider

Μέλος
Όνομα
Δημήτρης
Μοτό
Multistrada 1000 DS 2006
ωραίο ταξίδι ,πλούσιο σε εικόνες και εμπειρίες ,το Guzzi είναι κούκλα και το μόνο που εύχομαι είναι ''στο επόμενο'' και εγω μόλις γύρισα από Βαλκάνια και ταξινομώ το υλικό για να το μεταφέρω
 
Top Bottom