Wobble

Μητσάρας

Μέλος
Περιοχή
Αιτωλικό
Όνομα
Μητσος
Μοτό
Ténéré XT660z

piaggio PX200
Ανοίγω το θέμα να υπάρχει,σαν πηγή γνώσεων πάνω στο συγκεκριμένο θέμα.

Μιας και μου χτύπησε κ εμένα την πόρτα.
κοιτάω...
και τι να δω..;
Ήταν το woobling...!

Σε δύο διαδοχικά ανοίγματα ως τα 140 150 σε δύο διαφορετικούς δρόμους κάθετους μεταξύ τους,αλλα.με.αερα γενικοτερα στην περιοχή ενοχλητικό,μου το παρουσίασε.
Στην αρχή με πολύ μικρή συχνότητα και ένταση αλλά ανεβαίνοντας τα χιλιόμετρα αυξανόταν.
Πιέσεις ελαστικών 32-35
Μόνος.
Χαμηλό φτερό μπροστά χωρίς μΠαγκαζιερα πίσω.
Tkc 80 με κάμποσο ψωμί πάνω.
Δεν έχω αλλάξει κάτι άλλο στο μηχανάκι.
Και πριν τις δύο συγκεκριμένες φορές που το έκανε δε μου το είχε ξανακάνει πριν ποτέ.

προσπάθησα να κρατήσω με δύναμη το τιμόνι μήπως σταματήσει,και τις δύο φορές,αλλά μάλλον το έκανα χειρότερο.

Η αλήθεια είναι ότι νταξ δεν ανησυχώ γιατί σε άλλα δύο ανοίγματα μετά σε άλλους δρόμους δεν έκανε το παραμικρό το μηχανάκι ως τα 160-170 και πήγαινε τουφέκι.
Και γενικά δε.μου το ξανακάνε έκτοτε.
Κάποιος συνδιασμός παραγωντων περιβάλλοντος,αναβάτη και μηχανής φαντάζομαι το προκάλεσε εκείνη τη στιγμή συγκεκριμένα.


Απλά γραφτε αν θέλετε τι μπορεί να φταιει σε τέτοιες περιπτώσεις ασχέτως μηχανής,μιας και ξέρω ότι το παρουσιάζουν αρκετές.
 
Τελευταία επεξεργασία:

tc-drift

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Πειραια και πέριξ
Όνομα
Βαγγέλης
Μοτό
BMW F800GS - VOGE 300 RALLY
ανομοιομορφής φθορα στα τακουνάτα tkc 80?

Έτσι κι αλλιώς αυτά τα λαστιχα δεν νιώθουν άνετα σε αυτές τις ταχυτητες

Απο εκει και πέρα στραβιά ζαντα, προβληματικά ρουλεμάν λαιμού ή ρόδας μπροστά, διαρροή λαδιού σε κάποια μπουκάλα εμπρός ή άλλοι λόγοι μπορεί να το δημιουργούν
 

Μητσάρας

Μέλος
Περιοχή
Αιτωλικό
Όνομα
Μητσος
Μοτό
Ténéré XT660z

piaggio PX200
Την ίδια μέρα αργότερα και σε επίμονα ανοίγματα σε υψηλότερες ταχυτητες σε άλλους δρόμους δε το ξαναέκανε.
 

Srider

Βόρειο Μέλος
Περιοχή
Gothenburg - Sweden
Όνομα
Giorgos
Μοτό
Ténéré 700 World Raid | 2022
αυτό που περιγράφτηκε το έχω διαβάσει και ως tank slapper
μου είχε συμβεί μια φορά με το ΚΤΜ 1290 γύρω στα 150 χλμ/ώρα ενώ προσπερνούσα φορτηγό (με πάρα πολυ αέρα εκείνη την ημέρα)
λάστιχα TKC70 και το είχα αποδώσει "στο ότι είναι ΚΤΜ"

είχα φοβηθεί πολυ θυμάμαι και το ένιωσα σαν ένα χέρι να έσπρωξε με πολυ δύναμη ψηλά το ντεπόζιτο

απ'οτι είχα διαβάσει και ασχοληθεί τότε δεν θέλει σφίξιμο το τιμόνι αλλά σφίξιμο το ντεπόζιτο με τα γόνατα.
βέβαια άλλη η θεωρία και άλλο η πράξη όταν όλα συμβαίνουν τόσο γρήγορα κ δεν μπορείς να αντιδράσεις.
 

k0k0s

Μέτζη του νεούκτη
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κωστας
Μοτό
XTZ750 / DL650 / 1090R / Vespa 50s
Nαι, αυτο ειναι το τανκ σλαπερ. Συμβαινει οταν ελαφρωσει πολυ ο μπροστινος τροχος και κατι τον κανει να φυγει απο τη θεση ισορροπιας του, ειτε αυτο ειναι στραβοφαγωμενο λαστιχο, ειτε λακουβα, ειτε καποια δυναμη που θα ασκηθει στο τιμονι, οτιδηποτε δηλαδη θα εκτρεψει τον τροχο απο την ευθεια κινηση. Λογω του γυροσκοπικου φαινομενου και λογω της ταχυτητας που περιστρεφεται, ο τροχος θα προσπαθησει απο τη φυση του να επανελθει στην ευθεια. Οσο πιο μεγαλη η ταχυτητα περιστροφης ομως, τοσο μεγαλυτερη η δυναμη ας πουμε επαναφορας, οποτε θα περασει το κεντρο ευθειας κινησης και θα παει προς την αλλη πλευρα. Και θα ξαναγινει το ιδιο, και το ιδιο, και αυτο οδηγει στο κοσκινισμα.

Το χειροτερο που μπορεις να κανεις εκεινη την ωρα ειναι να προσπαθησεις να σταματησεις την τιμονομπαρα απο το να κουναει. Αν τα καταφερεις το high siding παραμονευει, αν οχι τοτε απλα θα τα κανεις χειροτερα. Παταμε ελαφρα πισω φρενο και ταυτοχρονα μετακινουμε το βαρος μας μπροστα ωστε να φορτιστει το μπροστινο και να αποκτησει περισσοτερη προσφυση.

Ειναι πολυ ευκολο να το εχουμε στο μυαλο μας, και πολυ χρησιμο να μας γινει συνηθεια. Το ειχα παθει στα πρωτα μοτοσυκλετιστικα μου χρονια, με το βεστρομ. Γυριζα βραδυ απο τη δουλεια, στον Κηφισο. Στη γεφυρα στου Ρεντη, πανω στη στροφη, με 140 , εμφανιστηκε ξαφνικα μπροστα μου μια κοτρωνα που την ειδα τελευταια στιγμη γιατι ακριβως μπροστα μου κινουταν και ενα αμαξι και την εκρυβε... Φυσικα την χτυπησα και με τους δυο τροχους. Ξεκινησε τρελο τανκ σλαπερ σε φαση που θυμαμαι οτι σκεφτηκα στιγμιαια να πεσω τωρα για να μην πεσω απο κατω απο τη γεφυρα. Χεσμεντεν κανονικο, αλλα θυμηθηκα αυτα που ειχα διαβασει! Χαλαρα τα χερια, ασε να κανει τα κουμαντα του μονο του! Πατησα μαλακα πισω φρενο, εγυρα λιγο μπροστα και το τανκ σλαπινγκ σιγα σιγα εκοψε. Βεβαια οι κραδασμοι συνεχιστηκαν και δεν ειχα μπροστινο φρενο, γιατι οταν καταφερα να σταματησω ειδα τη μπροστινη ζαντα 8αρι, το λαστιχο κομμενο και εκτος ζαντας, και το πισω επισης κλαταρισμενο αλλα ευτυχως ακομη ζανταρισμενο... Εκεινο το βραδυ ηταν ολοι οι αγιοι μαζι μου.

Στο θεμα μας. Το τανκ σλαπινγκ στην επιταχυνση ερχεται πιο ευκολα οταν εχουμε ρυθμισει δυσαναλογα την προφορτιση στις αναρτησεις μας, δηλαδη εχουμε μικρο σαγκ μπροστα και μεγαλο πισω. Αν εχουμε το αναποδο εχουμε κοσκινισμα στην επιβραδυνση αλλα δεν ειναι τοσο εντονο. Αν λοιπον εχουμε σεταρει σωστα την αναρτηση, τοτε κοιταμε για φθαρμενα ρουλεμαν τιμονιου, ψαλιδιου, τζογους γενικα στους τροχους απο ρουλεμαν κτλ. Αν ολα ειναι καλα, τοτε φταιει εξωτερικος παραγοντας. Γι'αυτο ρωτησα για τις χουφτες. Μου εχει τυχει να αποκτησω τανκ σλαπερ απο το πουθενα λογω του αερα που χτυπουσε δυσαναλογα τις χουφτες (ή και τον κορμο μας αν κραταμε σφιχτα το τιμονι) και επειδη λογω σχηματος λειτουργουν σαν αεροδυναμικες πτερυγες, προξενειται κραδασμος, που στην επιταχυνση μπορει να οδηγησει σε τανκ σλαπερ...
 

amyroukai

Big Membered Wunderkind
Περιοχή
Μεθοριακός Σταθμός
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
X, R
Υπό συνθήκες όλα το κάνουν.

Σήμερα το πρωί λίγο το είδα στο 950 με πλευρικό αέρα. Το μεσημέρι που είχαμε αλλάξει ρυθμίσεις στην ανάρτηση δεν το έκανε.

Το κάνει και το xr σε πολλά περισσότερα χιλιόμετρα και με μπαγκαζιέρα φορεμένη όμως.

Αν δεν υπάρχει πρόβλημα που να το δημιουργει συνεχώς, /ignore wobble
 

ibar

Μέλος
Περιοχή
Αρτεμιδα
Όνομα
Ηλιας
Μοτό
r1200gs
Το είχα πάθει πριν χρόνια μετά τα Οινόφυτα προς Αθήνα με το φείζερ λόγο χαλιά οδοστρώματος και ευτυχώς χαλάρωσα τα χέρια και έφυγε μόνο ένα σκατό...
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Μητσάρα ,ο Νο1 λόγος ,είναι υπερβολικά μαλακή ,ή ,κλ@σμένη πίσω ανάρτηση.

Αν δεν έχει γίνει σουμιές το πίσω (οπότε θες σερβις) σφίξε προφόρτιση.
Μέτρα κ κανα sag ,δεν κακό.
 

onroad

Superhero
Περιοχή
7th continent traveler
Όνομα
κωνσταντινος δε γκρειτ
Μοτό
1200 / 2012
δε θα έπρεπε να το κάνει πάντα τότε;
Όχι , γιατι σε αυτό μπορεί να συμβάλει κ το οδόστρωμα .

Κάνε τις διορθώσεις στην ανάρτηση και πήγαινε εκεί που το έπαθες και ξανά δοκίμασε , πάρε μαζί μια εικόνα του Αγ.χριστοφορου

Στάλθηκε από το SM-G980F μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

pumba

Μέλος
Όνομα
pumba
Μοτό
Honda c50rr
Philips OneBlade
Αλλο πραγμα το wobble, αλλο το τανκσλαπ.

Οπως το περιγραφεις μπορω να πω με βεβαιοτητα οτι δεν ηταν τανκ σλαπ διοτι η περιγραφη δεν περιλαμβανει πραγματα οπως Ω να σου γαμ-μπαμ, ειδα το χριστο φανταρο, πως καθαριζει το καφε απο το παντελονι και τις καλτσες, πωλειται οπως ειναι επιπλωμενο etc...

Κουνηματα κλπ ειδικα αμα εχεις τακουνια, συμβαινουν, ιδιαιτερα αμα ο αερας δεν ειναι σταθερος και εχει ριπες, αυτοκινητα περνανε κοντα σου, φορτιγα κλπ κλπ κλπ. Συνηθως ειναι θεμα ρυθμισης υψους μπρος πισω, που εν μερει μαζευεται και με ρυθμιση στις προφορτισεις. Σε πολλες περιπτωσεις, αλλαγες στο υψος των καλαμιων η της ουρας μπορουν να εξαλειψουν εντελως αυτα τα φαινομενα.
 

Μητσάρας

Μέλος
Περιοχή
Αιτωλικό
Όνομα
Μητσος
Μοτό
Ténéré XT660z

piaggio PX200
εννοειται δεν ηταν τανκ σλαπ.
η ταλαντωση αρχιζε πολυ σιγα με μικρη συχνοτητα και ενταση και αυξανοταν μαζι με τα χμ.
εντελως ελεγχομενο.

ασε που δεν κινουμαι ποτε με τετοιες ταχυτητες.

βιαζομουν εκεινη την ωρα,ειχε βγει το κοκορετσι με πληροφορησαν απο το κοντρολ, και ανοιξα γκαζι και ετσι το πετυχα..

σε κανα τριαρι χρονια μπορει να ξανατυχει να πιασω τετοια χμ..
:p
 

k0k0s

Μέτζη του νεούκτη
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κωστας
Μοτό
XTZ750 / DL650 / 1090R / Vespa 50s
Μα δεν ειναι η ταχύτητα που το προκαλεί, αλλά η επιτάχυνση. Η ταχύτητα απλα το κάνει πιο έντονο, αν και εφοσον προκληθει.
 
Top Bottom