Το παρόν θέμα θα σας μεταφέρει το τρόπο για το λύσιμο/δέσιμο ενός XT660Z Tenere με σκοπό την αντικατάσταση της πίσω ανάρτησης.
Με την ευκαιρία όμως θα κάνουμε και μια τροποποίηση στο φιλτροκούτι ώστε στο μέλλον η προαναφερόμενη διαδικασία να κοστίσει μόνο 10 λεπτά της ώρας!!!
Χρόνος που χρειάστηκα:< 2 ώρες
Εργαλεία που χρειάστηκα:
Καρυδάκια 10,12,14,17
Κλειδιά 10,14,17
Άλεν 3,4,5
Σταυροκατσάβιδο μικρό
Ίσιο κατσαβίδι μικρό
Σκύλλα ή πένσα
Σουβλί
Κοπίδι
Ποτηροπρίονο 25mm
Λίμα μικρή λεπτή
Τάπα στεγάνωσης πορτμπαγκάζ
Ξεκινάμε λοιπόν...
Αφαιρούμε τη σέλα και ξεβιδώνουμε της βίδες για να αφαιρέσουμε τις χειρολαβές συνεπιβάτη
Αφαιρούμε τις 4 βίδες στο τελείωμα της ουράς για να έχουμε πρόσβαση στις υπόλοιπες βίδες που συγκρατούν τα πίσω φανάρια μαζί με τον λασπωτήρα
Κόβουμε τα δεματικά που κρατούν τα καλώδια των πίσω φώτων και των φλας δεμένα πάνω στο πλαίσιο και μετά αποσυνδέουμε τα 4 φις. Τώρα μπορούμε να αφαιρέσουμε το πίσω σύστημα
Αφού αφαιρέσαμε την ουρά τώρα θα βγάλουμε τα προστατευτικά θερμοκρασίας από την εξάτμιση. Ξεβιδώνουμε με το σταυροκατσάβιδο τη μια μικρή βίδα που βρίσκεται πίσω στο κέντρο, την μια άλεν που βρίσκεται στο πάνω μέρος και τέλος τις δυο άλεν που βρίσκονται στη κάτω μεριά των καπακιών
Τώρα αφαιρούμε τις δυο βίδες που συγκρατούν το τελικό (τι τελικό δηλαδή... το καζανάκι ήθελα να πω) και βρίσκονται κρυμμένες κάτω από το υποπλαίσιο και αμέσως μετά αφαιρούμε τα προστατευτικά καλύμματα που προφυλάσσουν από τις θερμοκρασίες του ενδιάμεσου λαιμού της εξάτμισης
Χαλαρώνουμε τις βίδες που βρίσκονται στον ενδιάμεσο λαιμό της εξάτμισης (2 μπροστά και 1 πίσω) και αφαιρούμε το καζανάκι, αμέσως μετά αφαιρούμε τη βίδα άλεν που συγκρατεί στο πλαίσιο τον ενδιάμεσο λαιμό και το αφαιρούμε και αυτό
Πλέον η πρόσβαση στις βίδες της πίσω ανάρτησης έχει ελευθερωθεί
Στο μεταξύ νωρίτερα έχω βγάλει τις κουμπωτές πλαστικές βίδες που συγκρατούν στο κάτω σημείο τον λαστιχένιο λασπωτήρα που προστατεύει την ανάρτηση από τις λάσπες. Σφηνώνουμε τον λαστιχένιο λασπωτήρα κάπου στο πλαίσιο.
Τοποθέτησα κάτω από τον πίσω τροχό μια σανίδα ώστε αφαιρώντας την ανάρτηση να μη ξεφύγω πολύ από τη νοητή ευθεία μεταξύ τρυπών ανάρτησης/πλαισίου.
Χρησιμοποιώντας το καρυδάκι και το κλειδί αφαιρώ τις βίδες της ανάρτησης
Αφού αφαιρέσαμε τις βίδες μπορούμε εύκολα να βγάλουμε την ανάρτηση.
Με το σταυροκατσάβιδο αφαιρούμε όλες τις βίδες που συγκρατούν το καπάκι από το φιλτροκούτι. Διακρίνουμε το νοητό ξεχωριστό διαμέρισμα που δημιουργείτε μέσα στο φιλτροκούτι ακριβώς στο σημείο που θα ανοίξουμε τρύπα. Μην γελιέστε όμως διότι υπάρχει επικοινωνία προς τον κυρίως χώρο, παρ'όλα αυτά το νοητό αυτό διαμέρισμα αποτρέπει σε περίπτωση ατυχήματος (βλ. απώλεια τάπας) την άμεση πρόσβαση νερού στο φίλτρο.
Χρησιμοποιούμε το σουβλί το οποίο περνάμε κάθετα μέσα από τις τρύπες του πλαισίου και με τη μεγαλύτερη δυνατό ακρίβεια σημαδεύουμε το φιλτροκούτι για να ανοίξουμε τρύπα ώστε στο μέλλον να μην χρειάζεται αφαίρεση εξάτμισης για την προσθαφαίρεση της ανάρτησης
Ήρθε η στιγμή να χρησιμοποιήσουμε το ποτηροπρίονο για να ανοίξουμε τη τρύπα των 25mm με οδηγό το σημάδι από το σουβλί.
Αποτέλεσμα
Με μια ψιλή λίμα λιμάρουμε προσεκτικά και δοκιμάζουμε τακτικά με το δάκτυλο μέχρι να έχουμε ένα ικανοποιητικό αποτέλεσμα για καλή στεγάνωση της οπής όταν χρησιμοποιήσουμε την τάπα στεγάνωσης.
Όταν τελειώσουμε τοποθετούμε τη νέα ανάρτηση βάζοντας τις βίδες με ανάποδη φορά (δηλ. όχι από τη πλευρά της εξάτμισης αλλά από τη πλευρά που ανοίξαμε τη τρύπα στο φιλτροκούτι) Όσοι έχουν ροπόκλειδο θα βάλουν την πάνω βίδα της ανάρτησης με ροπή 60 Nm και την κάτω με 45 Nm.
Τώρα βάζουμε την τάπα στεγάνωσης με φορά από τη πλευρά της ανάρτησης προς το εσωτερικό του φιλτροκουτιού
Δένουμε όλα τα κομμάτια με αντίστροφη φορά. Χρησιμοποίησα ελάχιστο λάδι σιλικόνης για να κουμπώσω την εξάτμιση πιο εύκολα.
Νύχτωσε πια αλλά η ανάρτηση τοποθετήθηκε και στο μέλλον κάθε τέτοια προσθαφαίρεση ανάρτησης θα είναι είναι ζήτημα 10 λεπτών
Ελπίζω να βοήθησα όποιον ενδιαφερθεί για αντικατάσταση ανάρτησης
Φιλικά
Στέφανος
Με την ευκαιρία όμως θα κάνουμε και μια τροποποίηση στο φιλτροκούτι ώστε στο μέλλον η προαναφερόμενη διαδικασία να κοστίσει μόνο 10 λεπτά της ώρας!!!
Χρόνος που χρειάστηκα:< 2 ώρες
Εργαλεία που χρειάστηκα:
Καρυδάκια 10,12,14,17
Κλειδιά 10,14,17
Άλεν 3,4,5
Σταυροκατσάβιδο μικρό
Ίσιο κατσαβίδι μικρό
Σκύλλα ή πένσα
Σουβλί
Κοπίδι
Ποτηροπρίονο 25mm
Λίμα μικρή λεπτή
Τάπα στεγάνωσης πορτμπαγκάζ
Ξεκινάμε λοιπόν...
Αφαιρούμε τη σέλα και ξεβιδώνουμε της βίδες για να αφαιρέσουμε τις χειρολαβές συνεπιβάτη
Αφαιρούμε τις 4 βίδες στο τελείωμα της ουράς για να έχουμε πρόσβαση στις υπόλοιπες βίδες που συγκρατούν τα πίσω φανάρια μαζί με τον λασπωτήρα
Κόβουμε τα δεματικά που κρατούν τα καλώδια των πίσω φώτων και των φλας δεμένα πάνω στο πλαίσιο και μετά αποσυνδέουμε τα 4 φις. Τώρα μπορούμε να αφαιρέσουμε το πίσω σύστημα
Αφού αφαιρέσαμε την ουρά τώρα θα βγάλουμε τα προστατευτικά θερμοκρασίας από την εξάτμιση. Ξεβιδώνουμε με το σταυροκατσάβιδο τη μια μικρή βίδα που βρίσκεται πίσω στο κέντρο, την μια άλεν που βρίσκεται στο πάνω μέρος και τέλος τις δυο άλεν που βρίσκονται στη κάτω μεριά των καπακιών
Τώρα αφαιρούμε τις δυο βίδες που συγκρατούν το τελικό (τι τελικό δηλαδή... το καζανάκι ήθελα να πω) και βρίσκονται κρυμμένες κάτω από το υποπλαίσιο και αμέσως μετά αφαιρούμε τα προστατευτικά καλύμματα που προφυλάσσουν από τις θερμοκρασίες του ενδιάμεσου λαιμού της εξάτμισης
Χαλαρώνουμε τις βίδες που βρίσκονται στον ενδιάμεσο λαιμό της εξάτμισης (2 μπροστά και 1 πίσω) και αφαιρούμε το καζανάκι, αμέσως μετά αφαιρούμε τη βίδα άλεν που συγκρατεί στο πλαίσιο τον ενδιάμεσο λαιμό και το αφαιρούμε και αυτό
Πλέον η πρόσβαση στις βίδες της πίσω ανάρτησης έχει ελευθερωθεί
Στο μεταξύ νωρίτερα έχω βγάλει τις κουμπωτές πλαστικές βίδες που συγκρατούν στο κάτω σημείο τον λαστιχένιο λασπωτήρα που προστατεύει την ανάρτηση από τις λάσπες. Σφηνώνουμε τον λαστιχένιο λασπωτήρα κάπου στο πλαίσιο.
Τοποθέτησα κάτω από τον πίσω τροχό μια σανίδα ώστε αφαιρώντας την ανάρτηση να μη ξεφύγω πολύ από τη νοητή ευθεία μεταξύ τρυπών ανάρτησης/πλαισίου.
Χρησιμοποιώντας το καρυδάκι και το κλειδί αφαιρώ τις βίδες της ανάρτησης
Αφού αφαιρέσαμε τις βίδες μπορούμε εύκολα να βγάλουμε την ανάρτηση.
Με το σταυροκατσάβιδο αφαιρούμε όλες τις βίδες που συγκρατούν το καπάκι από το φιλτροκούτι. Διακρίνουμε το νοητό ξεχωριστό διαμέρισμα που δημιουργείτε μέσα στο φιλτροκούτι ακριβώς στο σημείο που θα ανοίξουμε τρύπα. Μην γελιέστε όμως διότι υπάρχει επικοινωνία προς τον κυρίως χώρο, παρ'όλα αυτά το νοητό αυτό διαμέρισμα αποτρέπει σε περίπτωση ατυχήματος (βλ. απώλεια τάπας) την άμεση πρόσβαση νερού στο φίλτρο.
Χρησιμοποιούμε το σουβλί το οποίο περνάμε κάθετα μέσα από τις τρύπες του πλαισίου και με τη μεγαλύτερη δυνατό ακρίβεια σημαδεύουμε το φιλτροκούτι για να ανοίξουμε τρύπα ώστε στο μέλλον να μην χρειάζεται αφαίρεση εξάτμισης για την προσθαφαίρεση της ανάρτησης
Ήρθε η στιγμή να χρησιμοποιήσουμε το ποτηροπρίονο για να ανοίξουμε τη τρύπα των 25mm με οδηγό το σημάδι από το σουβλί.
Αποτέλεσμα
Με μια ψιλή λίμα λιμάρουμε προσεκτικά και δοκιμάζουμε τακτικά με το δάκτυλο μέχρι να έχουμε ένα ικανοποιητικό αποτέλεσμα για καλή στεγάνωση της οπής όταν χρησιμοποιήσουμε την τάπα στεγάνωσης.
Όταν τελειώσουμε τοποθετούμε τη νέα ανάρτηση βάζοντας τις βίδες με ανάποδη φορά (δηλ. όχι από τη πλευρά της εξάτμισης αλλά από τη πλευρά που ανοίξαμε τη τρύπα στο φιλτροκούτι) Όσοι έχουν ροπόκλειδο θα βάλουν την πάνω βίδα της ανάρτησης με ροπή 60 Nm και την κάτω με 45 Nm.
Τώρα βάζουμε την τάπα στεγάνωσης με φορά από τη πλευρά της ανάρτησης προς το εσωτερικό του φιλτροκουτιού
Δένουμε όλα τα κομμάτια με αντίστροφη φορά. Χρησιμοποίησα ελάχιστο λάδι σιλικόνης για να κουμπώσω την εξάτμιση πιο εύκολα.
Νύχτωσε πια αλλά η ανάρτηση τοποθετήθηκε και στο μέλλον κάθε τέτοια προσθαφαίρεση ανάρτησης θα είναι είναι ζήτημα 10 λεπτών
Ελπίζω να βοήθησα όποιον ενδιαφερθεί για αντικατάσταση ανάρτησης
Φιλικά
Στέφανος