XT660Z Tenere

Μητσάρας

Μέλος
Περιοχή
Αιτωλικό
Όνομα
Μητσος
Μοτό
Ténéré XT660z

piaggio PX200
Τις καλησπέρες μου σε όλους,

νέο μέλος, επιστροφή στους 2 τροχούς μετά απο 15 έτη ξάπλας/βαριεστημάρας σε 4τροχο κάθισμα...

Οι σκέψεις για την επιστροφή γυρόφερναν για χρόνια στην κεφαλή μου, αλλά η απόφαση να ξαναμπλέξω με τους δίτροχους έρωτες πήγαινε απο αναβολή σε αναβολή και από σκέψεις σε σκέψεις...

Όμως...καθώς το πεπρωμένο φυγείν αδύνατο, έπεσε στα χέρια μου ένα υπερήλικο και ταλαιπωρημένο DR650Z (1996), το οποίο φώναζε για αγάπη, στοργή και προδέρμ. Ο φίλος που το είχε έψαχνε για αγοραστή και με την τιμή να είναι δελεαστική, μπήκα στην διαδικασία να του ρίξω μια ματιά...

Μια εβδομάδα στην κατοχή μου λοιπόν για αξιολόγηση μιας και ο ατημέλητος μαθουσάλας ήταν βέβαιο πως θα ήθελε τάισμα, το ποσό έμενε να δούμε... Τελικώς η περίπτωση του DR δεν προχώρησε, όμως η ενασχόληση με αλυσιδογράναζα, ρυθμίσεις, λάδια, βαλβίδες, καρμπυρατέρ, βίδες, αναζητήσεις ανταλλακτικών και άλλα τέτοια καλούδια ήταν αρκετή για να αρρωστήσω βαριά και να αρχίσω την αναζήτηση γιατρειάς...

Η πρώτη σκέψη, γυρνάμε στην παλιά αγάπη μας, το XR! Το 400άρι που δεν σπάει, δεν χαλάει και το λύνουμε με κλειστά μάτια! Κάτσε ρε φίλε... Δεν είμαστε 25-30 χρόνων πια... Δεν θα ανεβοκατεβαίνεις στα βουνά... Να πάμε στο 650 που έχει και μια μίζα ; Να πάμε, αλλά και πάλι... μεγαλώσαμε για καγκουριές. Να κυκλοφορούμε και λίγο δίχως να τραβάμε την προσοχή των καρούμπαλων από 4 τετράγωνα μακριά...

Ωραία... Πάρε ένα σκουτεράκι ρε αγόρι μου να κάνεις την δουλειά σου όμορφα. Ένα παπάκι εξελιγμένο... Να έχεις το κεφάλι σου ήσυχο. Τι λέτε ρε; Και δεν τα χαλάω σε τσίχλες καλύτερα; Φτου κ απ'την αρχή λοιπόν στην αναζήτηση. Η ώριμη σκέψη επέβαλε να βάλω κάτω τα δεδομένα και να προχωρήσω αναλόγως.

Έχουμε και λέμε λοιπόν:
  1. Τα μπικικίνια προς διάθεση έχουν ταβάνι τόσο.
  2. Θέλω κάτι με αξιόπιστο κινητήρα. Για μεταχειρισμένο πάμε άλλωστε...
  3. Θέλω κάτι να μπαίνει ανάμεσα στα πόδια μου, όχι ξαπλωτό...
  4. Να βρίσκομαι ψηλά, να βλέπω.
  5. Να κυκλοφορεί στο χώμα δίχως να ιδρώνω, ούτε εγώ, ούτε εκείνο...
  6. Να μπορώ να του βάλω χέρι (γυναίκα, φαγητό, μηχανή χωρίς να πιάνεις δεν αξίζουν.... Χαχαχαχ)
  7. Να κάνουμε και κανένα ταξιδάκι.. Όχι πως με το XR δεν κατάπινα τα χιλιόμετρα δικάβαλος φορτωμένος τούμπανο, αλλά είπαμε... Δεν είμαστε 30 χρόνων πια...
Δύο οι υποψήφιοι λοιπόν. BMW 650GS Dakar και Yamaha XT660Z....

Στο νήμα κερδίζει το ΧΤάκι, κυρίως λόγω θέσης οδήγησης, διαθεσιμότητας-κόστους ανταλλακτικών-συντήρησης και έπειτα λόγω κόστους αγοράς, καθώς με τα διαθέσιμα για μεταχειρισμένο, στην περίπτωση της μπέμπας θα μιλάγαμε για ενήλικη 20χρονη και βάλε....

Άιντε ξεκινάμε... Κατέβασε το manual, διάβασέ το να δούμε τι παίζει. Φάε τα διάφορα ελληνικά και ξένα φόρουμ για βλάβες, παραξενιές κλπ κλπ. Ψάξε για ανταλλακτικά. Υπάρχουν; Πόσο; Προχωράμε; Ναι, προχωράμε..

Επόμενο βήμα η αναζήτηση και το ξεσκαρτάρισμα υποψηφίων. Μετάβαση στο κλεινόν άστυ για ψώνια λοιπόν. Διαμονή στο πατρικό. Είδα αρκετά, κατέληξα σε εκείνο που φαινομενικά είχε λάβει την περισσότερη αγάπη από τον προηγούμενο ιδιοκτήτη του.

Μοντέλο 2008, κοντά 94.000 χλμ στο κοντέρ. Ο μάστορας επιβεβαιώνει πως το μάτι και το αυτί μου δεν είναι εντελώς σκουριασμένα από την πέρασμα των χρόνων.... Κλείσαμε.

1η κίνηση λάστιχα. Θέλουμε κάτι να κυκλοφορεί κατά κύριο λόγο στην άσφαλτο, αλλά να μην κολώνει να μπει και στο χώμα... Τα Metzeler Sahara 3 κέρδισαν για αρχή τα Continental TKC 70.

2η κίνηση, ρουλεμάν και σινεμπλόκ πίσω τροχού. Αναγκαστικά σε συνεργείο μιας και το ταξίδι της επιστροφής στην βάση είναι άμεσο και εργαλεία-χρόνος για λύσιμο δεν υπάρχουν...

3η κίνηση, λάδια, φίλτρο, παρελκόμενα (όλα τα σχετικά o' rings). Βουρ και στο Praktiker για ένα 13άρι και ένα σετάκι Allen (ήθελα και άλλα, άσχετα ψώνια από εκεί) και αλλαγή επί του πεζοδρομίου... Έλεγχος-ρύθμιση βαλβίδων θα γίνει στην βάση. Που να λύνουμε-κατεβάζουμε ντεπόζιτα τώρα. Επιλογή 10W40 Yamalube, τίμιο λαδάκι.

4η κίνηση, εξοπλισμός. Ξεκινάμε με το ξέθαμα των αρχαίων... Μπουφάν, θέλει μια πλάτη. Γάντια, που στον κόρακα τα έχω βάλει ρε γαμώτο; Μόνο τα κομμένα βρήκα... Παντελόνι, προστατευτικά γοφού και γόνατου ψάχνω... Μπότες, τσεκ. Τσαντάκι ποδιού, τσεκ. Κράνος... Με ένα Nolan N60 του 2002(;) στο χέρι μπαίνουμε σε γνωστό κατάστημα για το Acerbis 25107.091 flip FS-606 και όλα τα υπόλοιπα καλούδια (βάλε και μια βάση κινητού για το μπαράκι). Το ρετρό Nolan δεν θα πάει χαμένο, θα το ανασκευάσω εν καιρό.

Έτοιμος.

Χταπόδια, ιμάντες για να δέσουμε το σακίδιο πλάτης στην ουρά, ένα παγούρι με παγωμένο ύδωρ και ξεκινάμε για το ταξίδι της επιστροφής.

470 χιλιόμετρα εν μέσω καύσωνα μετά από 15 χρόνια απραξίας με μια άγνωστη συμπεριφορικ
ά μηχανή. Η πρώτη μας μικρή περιπέτεια...tbc
Ωραίος.
Καλορίζικο το εργαλείο. Καλά και ασφαλή χιλιόμετρα.
Βάλτο και καμιά φωτό όταν μπορέσεις να το χαζεψουμε.
 

mavro provato

Μέλος
Όνομα
George
Μοτό
Tenere 660
Καλησπέρα. Έχει κανεις ιδέα για την χρήση της συγκεκριμένης τροποποίησης;


Με προβληματίζει τυχόν παρενέργιες στην λειτουργία του κινητήρα.
 

Smias

ΣΜΙΑΣ (I)
Περιοχή
Αθηνα κεντρο-κεντρο λεμε!
Όνομα
Βασίλης
Μοτό
xt660z Tenere '09


Duster edc
Καλησπέρα. Έχει κανεις ιδέα για την χρήση της συγκεκριμένης τροποποίησης;


Με προβληματίζει τυχόν παρενέργιες στην λειτουργία του κινητήρα.
Δεν είναι κάτι φοβερό, είναι ένα σύστημα για να ξεγελά τις μετρήσεις καυσαερίων στο ρελαντί για να περνάει έγκριση τύπου κυκλοφορίας στην Ε.Ε.
Απλά αν έχεις την μαμά εξάτμιση με τον καταλύτη και καταργήσεις αυτό το σύστημα ενδέχεται να του κάνεις ζημιά έχω διαβάσει, μπορεί να είναι και ράδιο αρβύλα.
Πάντως στο μοτέρ κακό δεν κάνεις.
Υπάρχει και πιο απλή λύση αν θέλει με το να βάλεις μια τάπα σε ένα σωληνάκι μέσα στο φιλτροκούτι.
 

Μητσάρας

Μέλος
Περιοχή
Αιτωλικό
Όνομα
Μητσος
Μοτό
Ténéré XT660z

piaggio PX200
Το μόνο καλό με τη λύση του ΟΤR είναι ότι τα ξηλώνεις όλα και γλιτώνεις το βάρος από τη συκωταρια αυτή του ais.
Από την άλλη,απλά ταπωνεις το σωληνάκι και έχεις ακριβώς το ίδιο αποτέλεσμα.
 

mavro provato

Μέλος
Όνομα
George
Μοτό
Tenere 660
Το μόνο καλό με τη λύση του ΟΤR είναι ότι τα ξηλώνεις όλα και γλιτώνεις το βάρος από τη συκωταρια αυτή του ais.
Από την άλλη,απλά ταπωνεις το σωληνάκι και έχεις ακριβώς το ίδιο αποτέλεσμα.
Μιλάς με γρίφους γέροντα. τι ξηλώνεις;
 

Μητσάρας

Μέλος
Περιοχή
Αιτωλικό
Όνομα
Μητσος
Μοτό
Ténéré XT660z

piaggio PX200
Μιλάς με γρίφους γέροντα. τι ξηλώνεις;
Τις συκωταριές του ais.

Είναι ένα ολόκληρο σύστημα εμπλουτισμού των καυσαερίων με οξυγόνο,με βαλβίδες σωληνώσεις,λαστιχένιες και μεταλλικές κτλ κτλ
Το αφαιρέις όλο,και ταπωνεις εκεί το σημείο με το μεταλλικό πλακάκι.
Αλλιώς απλά ταπωνεις το ένα το σωληνάκι μέσα από το φιλτροκοτι.
Και έχεις το ίδιο αποτελεσμα.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Όνομα
ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ
Μοτό
Tenere 660
Καλησπέρα στην ομάδα είμαι καινούργιος κάτοχος Tenere 660 και μπορώ να πω με αυτά που διαβάζω για τα προβλήματα ανορθωτές / φισα ανορθωτή και τα λπ αρχίζω να ανησυχώ
 

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
R1250R
WR250R
Καλησπέρα στην ομάδα είμαι καινούργιος κάτοχος Tenere 660 και μπορώ να πω με αυτά που διαβάζω για τα προβλήματα ανορθωτές / φισα ανορθωτή και τα λπ αρχίζω να ανησυχώ
Να μην ανησυχείς καθόλου! Να χαίρεσαι που έχεις πρόσβαση σε πληροφορίες για προβλήματα που λύνονται εύκολα (όταν και αν σου κάτσουν)..
 

R22W

Μέλος
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
Yamaha XT660Z 2008
Ωραίος.
Καλορίζικο το εργαλείο. Καλά και ασφαλή χιλιόμετρα.
Βάλτο και καμιά φωτό όταν μπορέσεις να το χαζεψουμε.
Κάλιο αργά παρά ποτέ λένε στο χωριό μου....

Σορρυ για την καθυστέρηση, αλλά καλοκαίρι, πολύ δουλειά και ένα ζήτημα με το κινητό μου, δεν με άφησαν να ποστάρω....


...με κούρασε πολύ το ανέβασμα, ελπίζω να φαίνονται σωστά σε όλους..
 

R22W

Μέλος
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
Yamaha XT660Z 2008
Πάμε στο ζουμί τώρα....

Συμπληρώνονται 3 μήνες συμβίωσης με την 15χρονη κυρία, και ήρθε η ώρα για μια πρώτη αξιολόγηση, κάποια προβληματάκια και προγραμματισμό των επόμενων κινήσεων...

Σε γενικές γραμμές:

  • Η αρχική αντίληψη για μεγάλο βάρος, εξανεμίζεται με την χρήση. Ναι, δεν είναι πούπουλο, αλλά οκ. Πλέον δεν το αισθάνομαι και τόσο. Βέβαια, ακόμα δεν την έβγαλα βόλτα στο βουνό, όπου φαντάζομαι θα φανεί το όποιο μειονέκτημα των κιλών...
  • Το γκάζι έχει ένα θέμα για τα γούστα μου....πολύ γραμμικό, δίχως τα ανοίγματα που θα ήθελα. ΟΚ, XT είναι, επόμενο θα μου πείτε..
  • Αναρτήσεις....λίγο η έλλειψη ρυθμίσεων, λίγο η ηλικία (αν και στο μπροστινό έχει γίνει σέρβις πρόσφατα απο τον προηγούμενο), έχουμε θέμα εδώ. Δεν μου αρέσει η αίσθηση.
Πάμε στα προβληματάκια που έχω εντοπίσει, στις πιθανές λύσεις (όπου θα ήθελα και γνώμες απο γνώστες αν είναι δυνατόν) και στον προγραμματισμό διαφόρων εργασιών:

  1. Σπασμένες βάσεις μπροστινού φαναριού. Κροταλίας η κυρία ρε παιδί μου. Διορθώθηκε πρόχειρα (για να μην μου σπάσουν εντελώς τα νεύρα) με δεματικά περασμένα εσωτερικά του κρυστάλλου. Σκέφτομαι να το λύσω όλο να δω ακριβώς τι συμβαίνει και να δω πως μπορεί να διορθωθεί το πρόβλημα. Αν έχει κανένας καμιά ιδέα, καλοδεχούμενη.. (Έκλεισε #2172-#2178 με bonus την επισκευή Φαναρίου)
  2. Εισροή υγρασίας στο ψηφιακό καντράν. Δεν φαίνεται να μπάζει νερό, αλλά η υγρασία βρίσκει τρόπο και περνά μέσα με αποτέλεσμα να θολώνει όταν βγαίνει ο ήλιος.... Θεωρώ πως το καντράν λύνεται και με λίγη μαστίχη θα γίνει δουλίτσα. (Έκλεισε #2179)
  3. Αφού θα λυθούν αυτά, θα κατέβει και η μεταλλική βάση στήριξης για ξύσιμο-βάψιμο (πιάνει σκουριά). (Έκλεισε #2171) Και μαζί σκέφτομαι να και μια αισθητική παρέμβαση στην ζελατίνα με κάρμπον αυτοκόλλητο. Ίσως επεκταθεί η ιδέα αυτή και σε άλλα σημεία της μηχανής.
  4. Κρατώντας σταθερό το γκάζι στις 2.500-3.000 στροφές η βελόνα του στροφόμετρου ανεβοκατεβαίνει (και η ώθηση το ίδιο). Θεωρώ ότι ένας καθαρισμός της πεταλούδας και ίσως του μπεκ είναι το πρώτο που πρέπει να γίνει. Επίσης, το μοτέρ δεν δέχεται το απότομο γκάζι...σαν να μπουκώνει ένα πράγμα. Απόψεις; (Έκλεισε #2158)
  5. Αναρτήσεις.... Σκέφτομαι ελατήρια Hyperpro μπροστά. Όσον αφορά το πίσω, λύσιμο, κατέβασμα,και αποστολή για επισκευή και τοποθέτηση ελατηρίου (Hyperpro; WP; Ohlins; Θα το συζητήσω με τον μάστορα). Κανονικά το πίσω θέλει ένα βαψιματάκι και πέταμα στην λίμνη, αλλά εκτός αν βρεθεί κάποιος να κάνει μια γενναία χορηγία για να πάρω ένα άλλο, με βλέπω με την επισκευή...χαχαχαα Φυσικά θα πέσει και το ανάλογο γρασάρισμα σε όλο το μοχλικό και το ψαλίδι.
  6. Επαναφορά στο αρχικό ύψος. Η μηχανή είναι χαμηλωμένη, αλλά έχω τους μαμά αποστάτες του μοχλικού και θα την επαναφέρω.
  7. Κάλυμμα σέλας. Για να προλάβω τα προβλήματα απο ένα μικρό σκισιματάκι στο πίσω μέρος.... Γνωρίζει κανένας που θα βρω αδιάβροχο ελαστικό τεχνόδερμα (ελαστικό και στις δύο διαστάσεις); Δεν θέλω καθόλου ραφές, ότι και να υπόσχονται οι όποιοι ταπετσέρηδες... όσες φορές έχω πληρώσει technosel και ταπετσέρη κλαίω μετά από λίγο καιρό...μονοκόματο πανί και έχεις το κεφάλι σου ήσυχο.
  8. Προστατευτικά πλαϊνά....αυτό γκρι, όσο και αν καταλαβαίνω την χρήση του, με χαλάει στην όψη. Σκέφτομαι απο βάψιμο με χρώμα ή plasti dip, μέχρι και αυτοκόλλητα...
  9. Φωτάκι νεκράς. Ανά φάσεις τρεμοπαίζει. Θα λύσω το διακοπτάκι στο γρανάζι μετάδοσης, θα το καθαρίσω και ελπίζω να γίνει δουλίτσα. Υπήρχε μια λαδιέρα για την αλυσίδα, τοποθετημένη στο μπροστινό γρανάζι και νομίζω πως η όποια ζημιά στον διακόπτη προκλήθηκε απο το λάδι. Αν δεν πιάσει το κόλπο, παίρνω έναν καινούργιο διακόπτη και καθάρισα..
Τα παραπάνω είναι να γίνουν μέσα στον χειμώνα, χρόνου επιτρέποντος...
 
Τελευταία επεξεργασία:

R22W

Μέλος
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
Yamaha XT660Z 2008
Καλησπέρες αγόρια..

Σχετικά με το 2 που έγραψα πιο πάνω, είπα να ασχοληθώ άμεσα μιας και μετά τις χθεσινές καρέκλες που έριξε, σήμερα οι ενδείξεις στο καντράν ήταν θολές και τα ψηφία ελλειπή...

Έχει ανοίξει κανένας το κοντέρ; Έχω λύσει τις βίδες όλες, αλλά δεν φαίνεται να κουνιέται το σώμα ώστε να μπορεί να χωρίσει και να μπω πιο μέσα...




Αν υπάρχει κανείς γρήγορος θα το εκτιμούσα, στο μεταξύ συνεχίζω τις προσπάθειες...
 

thenos

"Κάνε άλμα πιο γρήγορο από τη φθορά"
ADVRIDE Team
Περιοχή
Ελάτη
Όνομα
Θανασης
Μοτό
KTM 950 ADV & KTM EXC450
Καλησπέρες αγόρια..

Σχετικά με το 2 που έγραψα πιο πάνω, είπα να ασχοληθώ άμεσα μιας και μετά τις χθεσινές καρέκλες που έριξε, σήμερα οι ενδείξεις στο καντράν ήταν θολές και τα ψηφία ελλειπή...

Έχει ανοίξει κανένας το κοντέρ; Έχω λύσει τις βίδες όλες, αλλά δεν φαίνεται να κουνιέται το σώμα ώστε να μπορεί να χωρίσει και να μπω πιο μέσα...




Αν υπάρχει κανείς γρήγορος θα το εκτιμούσα, στο μεταξύ συνεχίζω τις προσπάθειες...
Μίλα και με τον Δημήτρη TSEPETO ...
 

thenos

"Κάνε άλμα πιο γρήγορο από τη φθορά"
ADVRIDE Team
Περιοχή
Ελάτη
Όνομα
Θανασης
Μοτό
KTM 950 ADV & KTM EXC450
Δεν τον ξέρω τον άνθρωπο, να του στείλω ένα μήνυμα όμως...
Έχει ανοίξει; Είναι επαγγελματίας;
Φτιάχνει τα πάντα από ηλεκτρονικά.
Οπότε λογικά θα ξέρει πώς ανοίγει το κοντέρ...
 

R22W

Μέλος
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
Yamaha XT660Z 2008
Και μιας και έχω τον ασθενή στα πιτς....είπα να τεστάρω και κάτι που υποψιαζόμουνα....

με έχει αφήσει στα κρύα του λουτρού 3-4 φορές στο δρόμο, εν κινήσει, στα καλά του καθημένου ρε παιδί μου.

Πέρασαν διάφορα απο το μυαλό μου, αλλά κατέληξα πως είναι απο τον διακόπτη (Kill switch) γιατί α) ήταν εντελώς νεκρή η μίζα, β) είχα ρεύματα κανονικά, γ) έπαιζα με τον διακόπτη και μετά απο λίγο έπαιρνε κανονικά σαν να μην τρέχει τίποτα....

Οπότε, έλυσα και εκεί τα πάντα για έναν καλό καθαρισμό. Ο διακόπτης λύθηκε τελείως (βγήκε και απο το σώμα του πάνω μέρους της γκαζιέρας δηλ) και ΜΟΥ ΕΒΓΑΛΕ ΤΗΝ ΠΑΝΑΓΙΑ να ξαναμπεί στη θέση του ! ! ! !

Το αν λύθηκε το θεματάκι δεν ξέρω ακόμα, πάντως γουργουρίζει μια χαρά προς το παρόν.

Προσοχή λοιπόν, αν θέλει κανένας να καθαρίσει τον διακόπτη....ή ρίχνει το καθαριστικό δίχως να τον βγάλει απο το σώμα, ή τρώει κάνα 2ωρο μετά καντηλίων μέχρι να τον ξαναβάλει ΣΩΣΤΑ στην θέση του....

Η φωτό δεν είναι δική μου (με τα νεύρα τσατάλια δεν σκέφτηκα να βγάλω)...



Το ζήτημα είναι να εκεί που το λευκό "αυτάκι" πρέπει να περάσει κάτω απο το μαύρο που είναι στο σώμα. Μιλάμε μου έβγαλε την πίστη!!



** UPDATE*

Τα προβληματάκια που είχα με τα σβησίματα και τα "μπουκώματα" φαίνεται πως έχουν λυθεί μετά τον καθαρισμό του διακόπτη. Μετά απο αρκετά χλμ και ανοίγματα, ουδέν πρόβλημα.
 
Τελευταία επεξεργασία:

R22W

Μέλος
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
Yamaha XT660Z 2008
Έκανα αίτημα, thanks.

Εν τω μεταξύ, βρήκα αναλυτικές οδηγίες για το καντράν, αλλά θέλει συνδρομή στο Scribd για να μπορέσω να τις δω... Θα μείνω στην 1η σελίδα που αναφέρει πως το καντράν είναι κολλημένο και θέλει θερμοπίστολο για να ανοίξει. Θα το δοκιμάσω...

Εδώ για όποιον θέλει και έχει την συνδρομή...


**Update

Δεν θα καταφέρνω.... Προς το παρόν είναι στον αφυγραντήρα να στεγνώσει, και αν δεν βγάλω άκρη, θα το παστώσω με μαστίχη και ότι κάνει... Έχει διορία μέχρι να ολοκληρώσω τις εργασίες σε όλη τη μούρη μπροστά... Χαχαχαχα... Ανοίξαμε δουλειές...
 
Τελευταία επεξεργασία:
Top Bottom