XT660Z Tenere

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Αρκετοί είναι αυτοι που ενδιαφέρονται για την εν’λόγω μοτ/τα.

Γι'αυτό , σκέφτηκα να φτιάξω ένα θέμα ,στο οποίο οι κάτοχοι να μαζέψουμε τις γνώμες μας για το Τενερέ ,αυτά που μας αρέσουν ,αλλά κι αυτά που μας χαλάνε ,τα θετικά του ,αλλά κ τα προβλήματα που μας έβγαλε ,τις λύσεις που δώσαμε ,αλλά κ τις μόντες ,βελτιώσεις ,επεμβάσεις ,κτλ.

Με αυτό τον τρόπο ,θα δημιουργηθεί μια βάση δεδομένων ,η οποία θα δίνει απαντήσεις σε πολλά ερωτήματα κατόχων αλλά κ ενδιαφερόμενων να την αποκτήσουν.

Ξεκινάω το νήμα ,αντιγράφοντας απο το ημερολόγιο που κρατάω για το δικό μου Τενερέ.

Οταν έγραφα τα παρακάτω ,δεν την είχα πολύ καιρο ,αλλά επειδη οι γνώμες γι’αυτήν ήταν διφορούμενες ,κι επειδή επισης ψαχνόμουν κι εγω –σχεδον στα τυφλά- για το ΑΝ? θα την παρω ή όχι ,θα προσπαθησω να περιγράψω οσο πιο απλά κ’ αντικειμενικά μπορώ ,την αποψη μου ,για την πρώτη επαφή κ τους πρώτους μήνες «συμβίωσης» μαζι της.

Κατ’αρχήν να σημειώσω ότι ,αυτα που θα αναφερω:
α)ειναι η δική μου/προσωπική αποψη ,β)θα αφορουν αυτή την συγκεκριμενη μοτοσυκλέτα:




Η οποία ήρθε στα χέρια μου από τον πρωην της ,με τις εξής διαφοροποιήσεις/βελτιώσεις:
1) Πολυ-Οργανο Vector ,με παρα πολλες ενδειξεις ,οπως Θερμ.Νερου-Θερμ.Λαδιου-κμ-ταχυτητα-εξωτ.Θερμοκρασια-μεση ωριαιa-& άλλα
2) Φώτα XENON (ξηλώθηκαν κ μπήκαν philips h7 xtreme vision)
3) Μπριζα 12V στο ταμπλω (βγήκε κ μπήκε νέα marine εσωτερικά του πλαϊνού καπακιού)
4) Θερμαινομενα Grips της TouraTech
5) Xουφτες της TouraTech
6) Αποστατες τιμονιου της TouraTech
7) Ποδια Κινητηρα της TouraTech
8) Προστασια Τρομπας Νερου της TouraTech
9) Κεντρικο Stand ΥΑΜΑΗΑ
10) Αλυσιδο/Γράναζα DID Gold-VXring kit
11) Mασπιέ Off-Road
12) Προεκταση Λεβιε Πισω Φρενου της TouraTech
13) Προστατευτικά Καλαμιων Neopren της ACERBIS
14) Ψηλό -ENDURO- εμπρος φτερο βαμενο λευκο (απο KTM-690/ENDURO)
15) Καγκελα Πισω για Βαλιτσες της TouraTech
16) Επιπεδη Πλακα Φορτωσης Αλουμινιου Πισω
17) SpeedoHealer > Eνα e-gadjet που διορθωνει την ακριβεια των κμετρων που γραφει το κοντερ ,οταν χρησιμοποιουμε γραναζια με διαφορετικα δοντια.
18) 2 X ACRAPOVIC Titanium & U-Connector
19) PowerComander (PCV) + AirFilter DNA + Snorkel DNA stage2 + Custom Map
20) Διαγραμματα Δυναμομετρησης (47,6 hp > τροχό)
21) Προστατευτικο Εμπρος Φωτιστικου Σώματος της YAMAHA
22) WP ΕΛΑΤΉΡΙΑ - Λάδια - Σεττάρισμα Μπροστινου (απο τον Τασούλη)
23) Ανα-Κατασκευή Σέλλας ,ωστε να βολεύει καλυτερα στο χωμα

συνεχίζεται......
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Ξεκινάω λοιπον:
(1)Πως παει στο δρομο ;
Mια χαρά παει. Καλη ποιοτητα κυλησης ,πολυ καλες αποσβεσεις ανωμαλειων ,στοιβαρο & σταθερο πλαίσιο.

(2)Εχει κραδασμούς πολλούς λόγω μονοκύλινδρου ;
Έχει κραδασμούς. Ολα τα μονο-κυλινδρα εχουν. Ισως λιγοτερους απο καποια παλαιότερα ,αλλά εχει. Δεν ειναι ιδιεταιρα ενοχλητικοι ομως. Προσωπικα ,μ'ενοχλουν μονον ,αυτοι που γινονται αισθητοι στο τιμονι. Θα ήθελα να ειχαν προσπαθησει να τους μειωσουν πριν το βγαλουν στην παραγωγη. Τωρα παλι ,μπορει να φταινε οι χουφτες & τα διαφορετικα αντιβαρα που φοραει το δικο μου ,και απο μαμα να εχει λιγοτερους. Αυτο δεν το ξερω. Θα κανω διαφορες μοντες-αλλαγες ,και θα μαθω. Παντως ,οι οποιοι κραδασμοι του ,δεν θεωρω οτι ειναι λογος μη αποκτησης.

(3)Είναι χαμηλόροπο -ή- στις μεσαίες «αρπάζει» ;
Και χαμηλά εχει δυναμη ,& στις μεσαιες "αρπάζει" ευχάριστα ,& ψηλά ,ψάχνω για 6η. Γενικα ,βγαζει ικανοποιητικη αισθηση δυναμης στον τροχο.

(4)Τελική , βάσει κοντέρ -&- βάσει πολύ/όργανου VECTOR
Τελική: 2κάβαλος & σε ευνοϊκές συνθήκες > 183km/h εδειξε το "μαμά" όργανο & 171km/h το VECTOR

(5)Στις Υψηλές ταχύτητες ,είναι σταθερό ;
Μεχρι τα 160km/h ειναι "τρένο". Μα απο κει κ' πανω ,αρχιζει να ελαφραινει το μπροστινο. Μη φανταστεις τιποτα επικυνδινες καταστασεις & ταλαντωσεις τρομου .Καμια σχεση. Απλα ενιωθα την ελαφροτητα του μπροστινου τροχου ,και θα ηθελα να τον εχω πιο "καρφωμένο" στο δρομο.
Επειδη ομως: α)ήμουν 2κάβαλος - β) η πισω αναρτηση ειναι ρυθμισμενη προς το μαλακό της - γ)εχω εμπρος ψηλο φτερο ,
εχω την εμπειρια να γνωριζω οτι: με τις καταλληλες ρυθμισεις ,στην αναρτηση κυριως ,θα μπορει να δινει αισθηση ασφαλειας ,εως και στην τελικη του.

(6)Στις στροφές ,πως συμπεριφέρεται ;
Στις στροφές ,ηταν αποκάλυψη. Στρίβει μια χαρά ,δίνοντας αισθηση για τα πατηματα των τροχων. Ανετα τερματιζει τα πελματα των ελαστικων του ,και γενικοτερα -νομιζω- θα υπερβει τις δυνατοτητες αρκετων αναβατών του.
Στα επαναλαμβανόμενα "σκαμπιλίσματα" απο στροφη σε στροφη ,θα το ήθελα λιγο πιο γρηγορο ,αλλα ,αυτο ειναι θεμα γεωμετριας. Πιστευω παντως οτι ,με επεμβαση στην πισω αναρτηση ,κι αυτο μπορει να αλλάξει προς το καλυτερο.

(7)Φρένα: δυνατά ; - απότομα ; -ή- δεν επαρκούν ;
Τα φρενα του ειναι όσο δυνατα πρεπει,για την φιλοσοφια της μοτοσυκλετας. Το πισω ,θα ελεγα οτι ,ειναι και δυνατοτερο απ'οτι χρειάζεται.
ΔΕΝ ειναι αποτομα ,αντιθετως ,σου δινουν πολυ καλη αισθηση ελεγχου φρεναρισματος.(σημ.ειναι BREMBO)
Προσωπικα ,τα θεωρω απολυτως επαρκη. Δεν χρειαζονται καμια βελτιωση. Ουτε καν σωληνακια υψηλης.
(και αυτο,το λεει καποιος ,που καβαλαει χρονια Ευρωπαϊκα ,και τα 5 τελευταιά χρονια ,αποκλειστικά ΚΤΜ)

(8)Ταξίδι: Άνετο ; -ή- Κουράζει ;
Ταξίδι ,δεν εχω παει ακομα. Ενα μονοκόματο 150κμ πήγαινε - καφε -&- 150κμ πισω ,δεν το θεωρω ταξιδι.
Παντως ,σε αυτη την διαδρομη ,δεν με κουρασε καθολου η θεση οδηγησης. Και δεν νομιζω να με κουρασει γενικά.
Αλλωστε ,αυτο ελειπε να με κουρασει αυτη η σελα..."καναπές"...μετα απο δύο 36άωρα που εχω κανει ,πανω στη σέλα ενος ΚΤΜ950/SM.
Αυτο που θα με ενοχλησει -φανταζομαι- στα πολλων κμέτρων μονοκόματα ταξιδια ,θα ειναι οι κραδασμοι στο τιμονι.
Κατι που ,θα προσπαθησω να βελτιωσω ,με διαφορους πειραματισμους ,που εχω κατα νου.

Θα επανέλθω βεβαια επι του θέματος ,όταν θα κανουμε το πρωτο μας ,πραγματικο ταξιδι παρέα.


συνεχίζεται......
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Στο χώμα:

Ήταν καλύτερο απ’ότι το περίμενα.
Ειχα μια αγωνια ,γιατι υψος-βαρος-μετριες αναρτησεις ,δεν προδιέθεταν για πολύ καλα αποτελεσματα κ αντιδράσεις.
Αλλά ,Εξεπλάγην ευχαριστα.
Φλαταδούρες > Ζούπερ εννοείται
Δασικο Επαρχιακο > Άνετα
Μαλακο/σκληρο τεραίν – χόρτα – κλαδιά – ρίζες > No Problemo
Βατό Μονοπάτι > ΟΚ ,αρκεί να χωραει στο φάρδος
Ανηφορικο με Πετρα-Κροκάλα > ΟΚ ,αρκει να σημαδεύεις από πριν ,& να ΜΗΝ κλεισεις το γκαζι.
Χασηματάκια/Νεροφαγώματα > Ικανοποιητικότατο λογω ύψους
(εκτος κι αν το νεροφαγωμα είναι πολυ φαρδυ κ σαθρό..εκει το βάρος ,δυσκολευει αρκετα τα πράγματα)
Παιχνίδι > μπορείς να παιξεις μαζι του ,κ να χαρεις κι εσυ σαν παιδακι που εισαι.
Ζουζίτσες – Ελαφρια κ χαμηλα αλματάκια – Υπερστροφες ισχύος – Ελεγχόμενα (ελπιζεις) ντριφτς – τα «έχει». (εγω;-εσυ


Δεν μπορεις να το παρακανεις βεβαια ,αλλά ,σε χαλαρο τεραίν κ χωρις να του ζητησεις υπερβολες καθαρόαιμου ,θα παιξει μαζι σου κανοντας σε να χαμογελάσεις αρκετα ,μεσα από το κρανος σου.
Θα σε κουράσει βεβαια αρκετα στην «παιδικη χαρα» ,αλλα δεν θα φταιει αυτό ,αλλα εσυ ,που΄σαι(ειμαι) μπαρμπάδι πια ,αλλα δεν το παραδεχεσαι.

Γενικά ,εμεινα ικανοποιημένος από την πρωτη επαφη μου με το χωμα μαζι της.
Δεν θα μπορουσα να περιμενω κ κατι καλυτερο από ένα συμβατικο/βαρυ/πολιτικό/ ιαπωνικο μονοκύλινδρο.

Ναι ,είναι βαρύ. Το βαρος του όμως ,γίνεται αντιληπτο κ αποτελει πρόβλημα ,στις ακολουθες περιπτωσεις.

Α) Κατηφορικό & σαθρό-κροκαλώδες τεραίν ,με συνεχείς στροφες.
Εδώ οι νομοι της φυσικης ,είναι αμειλικτοι. Η αδράνεια δεν σου επιτρεπει να χαλαρωσεις καθολου.
Πρεπει συνεχως να εισαι με τσιμπημένο το μπροστινο/με μια σχεση κάτω/ κ’ να πηγαινεις φρεναριστος.
Πρεπει να εχεις την καταλληλη ταχυτητα ,πολύ πριν φτασεις στη στροφη. Αν χρειαστεις φρενα πανικου ,απλα ΔΕΝ θα εχουν κανενα αλλο αποτέλεσμα ,εκτος από ΕΞΟΔΟ & πιθανη ΠΤΩΣΗ.(βλ.Αδράνεια)

Β)Επιτόπου ελιγμοί -- Αναστροφές -- Σήκωμα
Νταξ…ειπαμε…είναι βαρυ ,ειναι κ ψηλο. Αν βρεθεις σ’αυτές τις περιπτωσεις ,θελει και ΚΟΠΟ και ΤΡΟΠΟ.

Γ) Λάσπη
Κι εδώ το βαρος είναι ένα θεμα. Αν γλυστρισεις ,η αδρανεια κανει τη διαφορά της ,και σε συνδιασμο με το υψος ,θελεις πολύ δυναμικους κ απολυτους χειρισμους ,και ΠΟΛΥ ΤΥΧΗ ,για να μην ξαπλωσεις.
Είναι πολύ σημαντικο να εχεις τα κατάλληλα λαστιχα ,ώστε να εχεις ανα πασα στιγμη και την καλυτερη δυνατη προσφυση.
Αλλιως ,το λασπόλουτρο παραμονεύει.
(Η αληθεια είναι ότι στη βολτα που πηγαμε ,δεν ειχα τα κατάλληλα λαστιχα. Γι’αυτό κ επιφυλασομαι να επανελθω επι του θεματος)

συνεχίζεται.........
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Τι ΔΕΝ μου άρεσε ;

1) Το ΠΟΛΥ δυνατο & απότομο πίσω φρένο.
Οσο ευπρόσδεκτο είναι στην άσφαλτο ,που με φορτιο και υψηλες ταχυτητες είναι επαρκέστατο .τοσο ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΟ είναι στο χωμα.
Απλα ,ΔΕΝ μπορεις να το ακουμπησεις. Με το παραμικρο μπλοκαρει ο τροχος ,με ανεξελεγχτα αποτελεσματα.
(Δεν γνωριζω ακομα αν θα κανω κατι ,γιατι αν το κανω αδυναμο για να βολευει στο χωμα ,δεν θα χω φρενο στην ασφαλτο)

2) Η κλιμακωση του σασμάν
Πολύ κοντές 1η - 2η & πολύ μακριά 3η . Μια 5η επίσης ,που ζητάει την 6η της στο ταξίδι.
Ένα 6άρι σασμάν ,με ελαφρα πιο «απλωμένες» σχεσεις ,θα ηταν σοφοτερη επιλογη ,για το ύφος της μοτοσυκλετας.
(θα προσπαθησω να «παίξω» με τα γραναζια της τελικης μεταδοσης ,για να κανω τη διαφορα που θελω)

3) Η ΜΗ δυνατοτητα πλήρως ρυθμιζόμενων αναρτησεων.(καλόμαθα από τα σΚαΤέΜ)

Οι αναρτήσεις της παρεπιπτώντως ,αν και μετριες σε τεχνικα χαραχτηριστικα και δυνατοτητες ,συμπεριφερονται αξιοπρεπέστατα σε όλα τα τεραιν που την δουλεψα.
Ειναι βεβαια μαλακοτερες από ότι θα ήθελα ,αλλα δεν εχω ασχοληθει ακομα με τις λιγοστες ρυθμισεις που διαθετουν.
Παντως ,απ’ότι μου εδειξαν ,αν δεν τους ζητήσεις υπερβολικους –«αγωνιστικους» ρυθμούς ,δεν θα σε πουλησουν πουθενα.

4) Η κάπως απότομη αισθηση στην συμπλεξη-αποσυμπλεξη του συμπλέκτη
Κατι που ,ενδεχεται να αποδειχτει προβλημα ,ΜΟΝΟΝ σε χωμάτινες - δυσκολες - ανηφορικες εκκινήσεις.
(Το διόρθωσα ελαφρως με ρυθμιση του συμπλέκτη ,και θα το ψαξω στο μέλλον ,για περαιτέρω βελτιώση του)

συνεχίζεται...
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Τι μου άρεσε ;

Μα ,η ΟΛΗ μοτοσυκλέτα.
Κατ’αρχήν ,μου αρεσε οπτικα από τη μέρα που λανσαρίστηκε. Μου εκανε κλικ. Γι’αυτό την ήθελα.
Ειδικα αυτή που πήρα…είναι μοyn@ρ@. (στα μάτια μου τουλάχιστον)
Γι’αυτό και την πήρα.
Γουστάρω να την κοιταω. Γουστάρω να την καβαλάω.
Γουσταρω να την σκεφτομαι ,να είναι εδώ ,5μέτρα παρα πέρα ,ετοιμη για ότι θα της ζητησω.
Γουστάρω επισης που με εχει εκπλήξει θετικά ,σε ότι εχω κανει μαζι της μέχρι τωρα.

Γενικα λοιπον ,πιστευω οτι ειναι μια τιμια μοτοσυκλετα.

Δεν κανει κατι τέλεια ,αλλα μπορει να κανει παρα πολλα ,ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ.
Δεν σε εξιτάρει ,οπως ενα ΚΤΜ ,αλλα σου δινει μια ηρεμια-ανεση-σιγουρια & αυτοπεποιθηση οτι ,τιποτα δεν θα παει στραβα.
Δεν σου δημιουργεί εκρήξεις αδρεναλίνης ,αλλά ,μπορει να σου δωσει πολλες και μεγαλες χαρές ,με την "ησυχία" που μπορει να σε φτασει -σχεδον-παντού & πάντα.
Δεν ειναι οσο ελαφριά θα έπρεπε (συγκεκριμενα,βαρια ειναι για μονοκυλινδρη)...
Ουτε εχει την ποιοτητα των αναρτησεων που θα επρεπε ,για την "φιλοσοφία" της (συγκεκριμενα ,μέτριες ειναι οι αναρτησεις)...
Αλλά ,αυτοί ειναι και οι λόγοι που κανει καινουργια 7,500 ευρα ,& ΟΧΙ 14,000 ευρα.

Η τιμη αποκτησης της + το κοστος συντηρησης της + η πολυ χαμηλη καταναλωση καυσιμου της ,ειναι πιστευω το 3πτυχο της επιτυχιας της.
 

ckalfas

Μέλος
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Όνομα
Χρήστος
Μοτό
BMW R 1200 GSA
KTM 640 ADV
Yamaha Virago 250
Πιο λεπτομερής αξιολόγηση δεν έχει ξαναγίνει! :ok:
Δίνεις καλή πάσα σε όλους μας να κάνουμε το ίδιο για τα εργαλεία μας!
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Το κοστος συντήρησης της ,ειναι πολυ χαμηλο ,σε σχεση βεβαια με αυτα που ειχα συνηθισει.
Αλλωστε ,ηταν κι ενας απο τους λογους που συνηγορισαν στην αποκτηση της.

Ενδεικτικα:
Καθε 5,000κμ > 2,5lt ημισυνθετικο λαδάκι
(την αλλαγη την κανει μονος του ,οποιοσδήποτε ,πανευκολα)

Καθε 10,000κμ > Φίλτρο Λαδιού & 2,7 lt ημισυνθετικο λαδάκι
(την αλλαγη την κανει μονος του ,οποιοσδήποτε ,πανευκολα)

Βαλβίδες & λοιπά πολλα μπλιμπλίκια ,κάθε 20,000κμ- Επίσημο κοστος YAMAHA Service δεν γνωρίζω ,αλλά
επειδη το μοτερ ειναι πλεον γνωστο στους πάντες βρισκεις ευκολα άκρη ,για οικονομικη συντηρηση.
Επίσης ,κατα γενικη ομολογια των μηχανικων που τα σερβισάρουν ,τα περισσοτερα μοτερ απο δαυτα ,δεν χρειαστηκαν ρυθμιση βαλβιδων ,ουτε στα 40,000κμ.

Επι πλέον ,επειδή το μοτέρ κατασκευαστικά είναι απλό (πχ. οδήγηση βαλβίδων με κοκκοράκια) η συντήρησή του είναι σχετικά απλή υπόθεση ,και αποτελεί μιας πρώτης τάξης ευκαιρία για τους λάτρεις της μουτζούρας ,να ασχοληθούν προσωπικά με την μοτοσυκλέτα τους (αγχολυτικό ανεκτίμητης αξίας) ,κ να μάθουν καινούργια πράγματα ,ανοίγοντας τους τεχνικούς τους ορίζοντες.
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Ωραία μοτό κι ο αναβάτης ωραίος κι αναλυτικός!
Πλήρης η περιγραφή και μάλλον αντικειμενική-δεν ευλογάς γένια ;)
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
...ας ξεκινήσω να γραφω λοιπον και το: Ημερολόγιο συντήρησης

Για την ιστορία ,η μοτοσυκλέτα ήρθε στα χέρια μου με 26.000κμ(& με ServiceBook) ,και εγινε με την παραλαβη της απο εμενα ,

(1)26.000κμ -- Αλλαγη Λαδιών & Φίλτρου Λαδιου.
.
.
.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Φορουσε τα BRIDGESTONE TRAIL WING 41-42

...τα οποία ηταν πολυ καλα σε άσφαλτο και βατους χωματόδρομους.(περισσότερες εντυπώσεις προσεχώς)
Το πισω ομως ,τελείωσε σε 7,500κμ.
Ειχε ερθει λοιπον η ωρα για αλλαγή.


Οι χωμάτινες ανησυχίες μου ,μου επέβαλαν να δοκιμάσω κατι πιο...χωμάτινο σε λάστιχο.
Κατοπιν σκέψης ,τοποθετήθηκαν:
(2)...στα 28.150κμ -- ΜICHELIN T63 (εντυπώσεις....προσεχώς)
 

XR Maniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
NX 650-HRC Gandhi!!
s1000xr
Όντως αντικειμενικη ανάλυση. ...
Να συμφωνήσω ότι είναι από τα πιο ωραία Tenere, που έχω δει.

Όταν ξέρεις τι ακριβώς θέλεις από μια μηχανή, το αποτέλεσμα είναι ακριβώς αυτό που βγαίνει από την περιγραφή σου.

Να είσαι καλά να το λιώσεις.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Μητσάρας

Μέλος
Περιοχή
Αιτωλικό
Όνομα
Μητσος
Μοτό
Ténéré XT660z

piaggio PX200
με προλαβες!μολις σκεφτομουν να αναρτησω αντιστοιχο θεμα να μαζευτουμε να τα λεμε απο δω!

εχεις απο τα πιο "φορτωμενα" τενερια που εχω δει,αν και δε το εχω δει ακομα live..

επισης αν θες εξηγησε λιγο τι εχεις κανει στη σελα

και ακομα,το μπροστα φτερο το εχεις περασει πανω απο την κατω πλακα η μου φενεται?τη δεστρα την καταργησες ετσι?
 
Τελευταία επεξεργασία:

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Μετα απο 2.300κμ στα χέρια μου ,με χρήση πανταχόθεν ,και μετα απο πλυσιματα με πιεστικο(πτνα λάσπη) ,αρχισαν να ακουγονται κατι τσιριγματο-στιγγκλιές απο χαμηλά.
Ετσι κι αλλιώς ,δεν ειχαν ανοιχτει μεχρι τωρα καθόλου ,μοχλικο-αρθρώσεις κτλ ,οποτε ,φυσιολογικο μου φαινεται.
Θέλοντας να μείνω πιστος στις παραδόσεις των τελευταίων μοτοσυκλετιστικων μου χρόνων....(βλ.ΚΤΜ)
...μιάΤρίτη ,την πήγα στον Μάστορα (τότε ακόμα πήγαινα σε μάστορες),ο οποίος την "ξεβράκωσε" τελείως ,& την πήρα πισω την Τετάρτη...ετσι....για να 'μαι ήσυχος.


...και έγιναν οι ακόλουθες εργασιές:

(3)στα 28.300κμ --
-- Εξαγωγή-Καθάρισμα-Γρασσάρισμα Αρθρώσεων-Ρουλμάν Μοχλικού
-- Εξαγωγή Ψαλιδιού - Καθάρισμα-Γρασσάρισμα Πύρων-Ρουλμάν
-- Αλλαγή Τσιμούχες Τροχών ,Εμπρος+Πίσω (4τεμ)
-- Αλλαγή Ρουλμάν Γραναζιέρας
-- Γρασσάρισμα στα σπειρώματα των αποστατών της αλλυσίδας(για να μην κολησουν απο επερχομενη οξειδωση)
-- Εξαγωγή-Καθαρισμα-Κόλλα-Επανατοποθέτηση Ραουλων Αλλυσίδας
-- Ρυθμιση & Λίπανση Αλλυσίδας

Ακολουθεί φωτο-ρεπορτάζ:




------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Παραλειπόμενα:Ο Μάστορας ,Θεωρησε σκοπιμο να αλλαξουμε και τα σινεμπλοκ.
Δεν ηταν διαλυμένα. Κρατούσαν ακομα.
Απλα θα ηταν καλυτερα ,για να ειναι ολο το συστημα καινουργιο ,συμπαγες και ισσοροπημένο.(οπως πρέπει δηλαδη)
Πηγαμε Γιαμάπα και.....ΩΩΩΩΩΩ του θαύματος....ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ....ΔΕΝ ειχε ετοιμοπαράδοτα....ερχονται ,λεει...

Ευτυχώς που δεν είχε ετοιμοπαράδοτα ,γιατί η τιμή τους υψηλή ,και αν δεν δοθούν άλλες βελτιωτικές λύσεις ,θα τα μάσαγε κ πάλι σε χρόνο dt.
Κάπου εδώ ,αποφασίζω να το ψάξω μονάχος.

Ψάχνοντας το θέμα στο νετ ,είδα οτι το Τενερέ μασαέι τα σινεμπλόκ σαν φυστίκια.

Η ροπή του μονοκύλινδρου ,σε συνδιασμό με μιά λάθος κατασκευαστική φιλοσοφία του κέντρου του τροχού (1 ρουλμάν μόνο στην πλευρά του γραναζιού) συνδιαζόμενη επίσης με ένα μάλλον αδύναμο ρουλεμάν γραναζιέρας ,κάνουν το όλο σύστημα να παίρνει γρήγορα ανοχές ,οι οποίες να διαλύουν ρουλμάν ,σινεμπλόκ κ αλλυσίδογράναζα σε χρόνους απαρέδεκτα σύντομους.

Η λύση για να μην αλλάζει κάποιος τόσο συχνά σινεμπλόκ ,είναι να παρεμβάλει κομμάτια σαμπρέλλας μεταξύ των σημείων που παίρνουν ανοχές ,κρατώντας το σύστημα σταθερό.(το έχω κάνει)

Η λύση για να γίνει πιό ανθεκτική η έδραση του κέντρου ,είναι τόρνος σε αυτό κ τοποθέτηση διπλού ή μεγαλύτερου κ πιό ενισχυμένου ρουλεμάν(δεν το έχω κάνει)

Η λύση για να μην διαλύονται σύντομα σινεμπλόκ κ αλυσ/γραν ,είναι συχνός έλεγχος του ρουλμάν της γραναζιέρας ,κ αντικατάστασή του με κάποιο πιό heavy duty κατασκευής (το έχω κάνει)

Κατόπιν τούτων ,κ αφού μέχρι τα 30κάτι χιλ χλμ είχα ήδη αλλάξει 3 φορές σινεμπλόκ κι αλλες 3 αλυσ/γρν ,τώρα πιά ,στις 50κάτι χιλ χλμ ,είμαι ακόμα με τα ίδια χωρίς πρόβλημα.
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Μιά κ αναφέρθηκα σε συγκεκριμένα ελαστικά ,πιστευώ οτι θα ηταν καλο να υπάρχουν καταγεγραμένες εδω οι εμπειρίες μου απο αυτά ,μιά κ αποπνέουν εντυπωσεις χρησης στη συκεκριμένη μοτοσυκλέτα.


BRIDGESTONE TRAIL WING 41-42


Ειναι κορυφαία επιλογη για Touring ,αφου συμπεριφερονται αψογα στις στροφες με πληρες φορτιο ,ταξιδευουν άνετα μεχρι την τελικη της μοτοσυκλετας ,χωρις κανενα κουνημα ή ασάφεια ,και ταυτοχρονα πατάνε παραπανω απο αξιοπρεπώς σε οποιουδήποτε ειδους χωματινο τεραίν,ακομα και σε πετρώδες ανηφορικο σπαστηρι ,οπου κ τα χω δοκιμασει.
Πολυ καλα και στο 2κάβαλο + μπαγκάζια ταξιδι.
Πολυ καλη αίσθηση ασφάλειας κ στο 2κάβαλο δασικο χωματινο τεραίν επισης.
Πολυ καλη αισθηση στο ταξιδι υπο βροχη.

Δεν τα δοκιμασα στη λασπη ,αλλά η χαραξη τους δειχνει να στομωνουν αμεσως.

Το πισω κραταει 7,5-8,000κμ ,με έντονη χρηση.
Το εμπρος τουλαχιστον τα διπλα.

Το συστηνω ανεπιφυλακτα για μεσαια ΟνΟφφ ,που θελουν να πατανε κ χωμα ,χωρις να αλλάζουν ελαστικα.

---------------------------------------------------------------------------------------------------

ΜICHELIN T63



Οι επιδοσεις τους στο χώμα ακρως ικανοποιητικές.
Σε στεγνο δασικο παραπανω απο αψογα.
Σε πετρώδες και σαθρο ,αποπνεουν αυτοπεποιθηση.
Σε χορταριασμένο και οργωμενο μαλακο χωμα ,εχουν υπεροχη αισθηση.
Kαποιες κοιτες ποταμιών ,τις περασαν με ευκολια.
Πολυ καλη συμπεριφορα σε λάσπη ,ακομα και στη βαλτωμενη Βαρυμπομπη ,οπου δοκιμαστηκαν παρεα με κατσικάκια.

Στο δρόμο τωρα ,εχουν αρκετο θόρυβο ,ειδικα οταν ειναι καινουργια.
Και μια αρχικη ασαφεια απο τα πολυ ψηλα τακουνια.
Πολυ γρηγορα ομως(300-500κμ) ,αλλάζει αρδειν το σκηνικο.
Σου δινουν εμπιστοσυνη στο στριψιμο ,
και σου επιτρεπουν να ταξιδευεις με υψηλές ταχυτητες για την κατηγορια τους(140-150 κμ/ω) ,με μοναδικο αρνητικο την γρηγορη φθορα τους.
Εκανα με αυτα μονοημερο ασφαλτινο 2καβαλο 500+ κμετρων ,στο οποιο ηταν αψογα.
Εστριβα αξιοπρεπεστατα στο επαρχιακο ,και ταξιδευα με 140+ στην εθνικη.
Σιγουρα δεν ειναι φτιαγμενα για αυτες τις συνθηκες ,αλλά ,αν χρειαστει θα τα καταφερουν μια χαρα.(με κοστος την φθορα τους)

Αν καποιος τα προσέξει στην ασφαλτο και δεν τους ζητησει ταχυτητες 140+ παρατεταμενα ,οπως εγω ,πιστευω οτι θα του βγαλει τουλάχιστον 6.000κμ το πισω ,και τα 2πλασια το εμπρος.

Τα δικό μου πίσω ,ειναι ζητημα να καταφέρνει να ειναι καταλληλο για χωμα μεχρι τα 4-4,500κμ ,+ 1000 περιπου ακομα για άσφαλτο.
Το εμπρος επί 2.
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Να αναφέρω εδώ κάποιες "μόντες" κ πρακτικές ,που προσωπικά θεωρώ απαραίτητες για το Τενερέ.(ειδικά για κάποιον που πηγαίνει κ χώμα)

- Κατ'αρχήν ,όταν αλλάζονται τα αλυσ/γραν ,καλό είναι να φροντίζουμε κ το όλο σύστημα της έδρασής τους να είναι άψογο.
Τουτ'έστιν ,καινούργια σινεμπλόκ κ έλεγχος (κ αν χρειάζεται αλλαγή) σε ρουλμάν τροχού κ γραναζιέρας.

- Μια 2η ντίζα συμπλέκτη περασμένη παράλληλα με την εν λειτουργία ,θα μας αφήσει χαμογελαστούς όταν συμβεί (που θα συμβεί) το fail της ντίζας σε κάποια βουνοκορφή




-Στα κοπανήματα στους χωματο-πετρόκηπους -προσωπικά επίσης- θέλω να μπορώ να επιλέγω αν θα έχω τα φώτα μου ανοιχτά ή σβηστά (απο μαμά ανάβουν μόνιμα)
-Στα πολύ σκοτεινά νυχτερινά βουνίσια περάσματα ,θέλω να μπορώ να έχω κ τις δύο σκάλες αναμένες ταυτόχρονα όπου χρειάζεται(απο μαμά ανάβει μόνο η πορείας ή μόνον η μεγάλη)
Οπότε:
ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΔΙΑΚΟΠΤΩΝ ΓΙΑ OnOff & ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΦΩΤΩΝ ΜΙΚΡΗΣ Κ ΜΕΓΑΛΗΣ ΣΚΑΛΑΣ ΚΑΤΑ ΒΟΥΛΗΣΗ
(by me)

 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Α ,ναι...για να μην το ξεχάσω...:)

Η παρακάτω φωτό ,για όσους μου προσάπτουν ότι αποστάτησα των Ευρωπαϊκών.
Ορίστε κύριοι ,η απόδειξη ότι ΔΕΝ καβαλάω Γιαπανέζικο.;)

 

George_M.

..ο Βαρθολομαίος..!
Περιοχή
Ανατολικα της Αττικης...
Όνομα
George.
Μοτό
R1100GS 75th Aniversary Edition.
Κωστη εισαι νοικοκυρης...γατος!
με τετοια αρθρα τι να τα κανεις τα μοτο-περιοδικα,ολο διαφημισεις εχουν...;)
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Κάτι που επίσης θεωρώ απαραίτητο ,ώστε να μην φθείρονται άδικα τα χωμάτινα ελαστικά στην άσφαλτο ,αλλά κ για να μην μπαίνω στην πρακτικά κ οικονομικά οδυνηρή διαδικασία συνεχούς ξεζανταρίσματος στα λαστιχάδικα ,είναι ένα δεύτερο ζευγάρι ζαντολάστιχα.

ΔΥΣΤΥΧΩΣ ,επειδή το κέντρο του εμπρός τροχού είναι μοναδικού σχεδιασμού για το Τενερε ,δεν ταιριάζει κάποια έτοιμη μεταχ.ζάντα απο άλλο μοντέλο ,και οι ζάντες του Τενερέ είναι δυσεύρετες ,κι όταν βγούν προς πώληση ,πανάκριβες.
Οπότε ,δεν έχω ακόμα 2η για εμπρός.

Ο πίσω τροχός όμως ,είναι ακριβώς ίδιος με του XTR ,και βρίσκεις εύκολα μεταχ. κ σε λογική τιμή.
Και το πίσω χωμάτινο ελαστικό ,είναι αυτό που έχει την μεγαλύτερη κ γρηγορότερη φθορά ,ειδικά στην άσφαλτο.
Εδώ κ χρόνια λοιπόν ,έχω σετάρει 2 πίσω τροχούς ,κ απλά έχω ένα βάλε-βγάλε ,αναλόγως πρόθεσης χρήσης.

 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Ενα σημείο που πάσχει το Τενερέ απο "γέννα" ,όπως κ τα περισσότερα Γιαμπάν ,είναι οι αναρτήσεις.
Κι όταν λέμε πάσχει ,να εξηγήσω:

Το μπροστινό είναι πολύ μαλακό για τα κιλά του.
Αν δεν του ζητάς πολλά (αργά βαδίζω-ζωή κερδίζω),νο προμπλέμο.
Αμα θέλεις όμως να το φορτώνεις 2κάβαλα 3βάλιτσα κ ταυτόχρονα να το πηγαίνεις κ σβέλτα με ασφάλεια ,κ την άλλη Κυριακή να το στύβεις σε ΠουροΝτουράδες ,ε τότε χρήζει βελτίωσης.

Ενα καλό επώνυμο σετάκι ελατηρίων για τα κιλά του-μου-μας ,εξερευνητικό παιχνίδι με διάφορες μάρκες-ιξώδη κ gap στάθμης λαδιών ,κ διερευνητική μελέτη αποστατών κ αλλαγών στην προφόρτιση ,είναι ο τρόπος που μπορεί να γίνει πολύ καλύτερο ,ασφαλές ,κ απολύτως αξιοπρεπές.
( το καλό βέβαια διαφέρει ανάλογα την χρήση κ τον χρήστη)


Το πίσω τώρα.
Οταν είναι καινούργιο κ μέχρι περίπου τα 25-28Κ χλμ ,είναι μια χαρά ,ασφαλές κ αξιοπρεπές.
Παίζοντας με τις θέσεις μηχανικής προφόρτισης που έχει ,το φέρνεις στα εκάστοτε μέτρα σου.
Το ελατήριό του όμως είναι μαλακό ,κ αν το ταλαιπωρήσεις (όπως κ οφείλεις για να το χαρείς) το αργότερο μέχρι τις 30-35Κ ,έχει γίνει σούπα ,κοινώς σουμιές.
Το καλό με τον σουμιέ ,είναι οτι επιτέλους θα πατάς κάτω κ τις δυό πατούσες σου.
Ολα τα υπόλοιπα όμως είναι άσχημα.
Στο χώμα ,αν πας τουριστικά ,είναι στρώμα νερού.
Αν πας όμως γρήγορα ,γίνεται τραμπολίνο ,κ σε πετάει όπου θέλει εκείνο.(βλ αποκτάει προσωπικότητα)
Στην άσφαλτο (σβέλτα λέμε ,ναι..;) ψαλιδίζει επικίνδυνα στις στροφές ,κ αρχίζει να κουνάει το μπροστινό (στα πολλά λέμε ,ναι..;) λόγω αλλαγής της γεωμετρίας της μοτοσυκλέτας απο το βούλιαγμα της πίσω ανάρτησης.
Κάπου εκεί καταλαβαίνεις οτι "έχει κλ@σει".

Μπορείς να το κάνεις ανακατασκευή + ένα καινούργιο καλό ελατήριο για τα κιλά σου ,σε κάποιον γνώστη-βελτιωτή ,κ πιθανά να βγάλεις άλλα τόσα ή κ παραπάνω χαμογελαστά χλμτρα.
Πιθανά όμως.
Εξηγώ
Το πίσω αμορτισέρ της SACHS ,αν και εξοπλισμένο με θηριώδες σώμα & εξωτερικό δοχείο αζώτου
α) Είναι σφραγγισμένο(= θέλει τεχνικό "τσαμπουκά" για να ανοίξει κ πατέντες για να ξανακλείσει)
β) Δεν υπάρχουν προδιαγραφές ανακατασκευής (αφού είναι σφραγγισμένο άρα δεν πρέπει να ανοίξει κατα τον κατασκευαστή)
γ) Δεν έχει καμία δυνατότητα ρύθμισης αποσβέσεων...ούτε κάν απόσβεση επαναφοράς (απαράδεκτο για σύγχρονη OnOff μοτ/τα)

Οπως καταλαβαίνετε ,η ανακατασκευή θα γίνει κάπως...στην τύχη (νταξ ,θα ξέρει ο άνθρωπος ,η δουλειά του είναι ,αλλά μαζί με την αλλαγή ελατηρίου ,στο περίπου κ βάσει εμπειρίας θα το κλείσει)
Αυτό σημαίνει ότι ,αν βγεί πιό σκληρό ή πιό μαλακό ,πιό αργό ή πιό γρήγορο ,σε συνδιασμό με την απουσία ρυθμίσεων ,αυτό θα είναι σ'αρέσει δε σ'αρέσει.

Κι επειδή η αναρτήσεις έχουν να κάνουν με ασφάλεια κ ευχαρίστηση ,προσωπικά είμαι της άποψης κάποιου επώνυμου ,ποιοτικού ,επισκευαζόμενου αμορτισέρ ,το οποίο (όποιο κ να'ναι ,κυκλοφορούν πολλά καλά after πλέον) θα μεταμορφώσει την μοτοσυκλέτα σε μιά άλλη ,που δεν γνώριζες μέχρι τώρα ,αλλά θα είναι η δικιά σου ,και θα την χαρείς πολύ.

Εγώ ,επειδή ήθελα εκτός απο όλες τις άλλες ρυθμίσεις ,ΚΑΙ υδραυλική προφόρτιση (μια κ κινούμαι απο μόνος στο χώμα ,μέχρι 2καβαλος + τριβάλιτσος σε ασφάλτινες διαδρομές)
για οικονομοτεχνικούς λόγους ,μετά απο πολύ ψάξιμο ,επέλεξα μια ολοκληρωμένη λύση της NITRON.
Kαι όχι μόνον έμεινα ευχαριστημένος ,αλλά ξαναγνώρισα κι ερωτέυτηκα πλέον την μοτό μου ,αφού μαζί της πλέον ,κάνω "άλλα κόλπα".
 
Τελευταία επεξεργασία:
Top Bottom