XT660Z Tenere

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Φωτόςςςςς









Μιλάμε για «κόσμημα»









Και φορεμένο








Η ανάρτηση κατασκευάστηκε-ρυθμίστηκε εξ’αρχής ,λαμβάνοντας υπ’οψιν ,τη συγκεκριμένη μοτό ,τα κιλά μου ,τις διαφορετικές χρήσεις που θέλω να της κάνω ,τη δυνατότητα μεταφοράς συνεπιβάτη κ αποσκευών ,κ διάφορες άλλες παραμέτρους.
Μπήκε λοιπόν το κατάλληλο ΓΡΑΜΜΙΚΟ ελατήριο ,και έγιναν οι αρμόζουσες εσωτερικές προσθήκες-ρυθμίσεις(valving) ,έτσι ώστε ,έχοντας τη δυνατότητα της πλήρως ρυθμιζόμενης λειτουργίας της ,να την φέρνω ανα πάσα στιγμή στα μέτρα που θέλω ,για τη χρήση που θέλω.

Προσέξτε ότι ,με το αμορτισέρ τοποθετημένο και ρυθμισμένο προς το σκληρό ,το ελατήριο είναι σχεδόν πλήρως εκτονωμένο ,και ο δακτύλιος προφόρτισης τέρμα πάνω.
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Οι οδηγίες αρχικής ρύθμισης, ήρθαν χειρόγραφες απο τον κατασκευαστή ,με ονοματεπώνυμο κ την υπογραφή του.
3 κλικς από τα 30 έχει η υδραυλική προφόρτιση.
10 κλικς από τα 30 ,οι ρυθμίσεις αποσβέσεων επαναφοράς κ συμπίεσης.
Φανταστείτε το εύρος των ρυθμίσεων που έχει να μου δωσει.

Η ποιότητα κατασκευής του ,σύμφωνα με τον εδώ αντιπρόσωπο ,εξουσιοδωτημένο τεχνικό ,αναρτησιολόγο κ επι χρόνια αγωνιζόμενο ,είναι σαφώς ανώτερη των OHLINS της σειράς παραγωγής..
Θα μου πείτε: «Ε,καλά ,τι θα΄λεγε.»
Αυτό οντως ,δε το ξέρω ακόμα.
Μένει να περάσει ο χρόνος κι ελπίζω να το διαπιστώσω .
Πάντως ,μια φωτό του αποσυναρμολογημένο ,πείθει για την ηψηλη ποιότητα κατασκευής του κ την προσοχή στη λεπτομέρεια.
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Όπως έχω ξαναπεί πιο πίσω ,το δικό μου Τενερέ το πήρα με τα WP (προοδευτικά) ελατήρια εμπρός.
Τα είχε τοποθετήσει ο πρώτος ιδιοκτήτης του ,2-3 μήνες πρίν το πάρω εγώ.
Τα μαμά ελατήρια (γραμμικά) μου τα έδωσε επίσης συσκευασμένα στο κουτί των WP.

Στη διάρκεια της χρήσης του από εμένα ,και αφού του άλλαξα λάδια κ τσιμούχες ,διεπίστωσα ότι μεταξύ τάπας κ ελατηρίων ,υπήρχαν αλουμινένιοι αποστάτες 40mm.
Επειδή το νιωθα πιο απότομο/σκληρό απ'ότι θά'θελα ,σκέφτηκα να του αφαιρέσω τους αποστάτες ,για να δώ την συμπεριφορά του.
Το έκανα λοιπόν.
Εβγαλα τους αποστάτες και του βίδωσα την βίδα προφόρτισης + 7 στροφές από το τέρμα ανοιχτό.
Το μηχανάκι άλλαξε προς το καλύτερο.
Ειδικά στο χώμα έγινε μαγικό χαλί σε σχέση με πρίν.
Η δοκιμή έγινε στην 2η MegaOnOffάδα 2014 και ήταν η πιο ξεκούραστη χωματάδα μου ever.
Κράτησα το ίδιο set-up στο επερχόμενο trail-ride ,και ήμουν απόλυτα ευχαριστημένος σε σχέση με πρίν.


Αλλά
Όταν ψαχνόμουν για το πώς και το τι να κάνω ,είχα κάνει ορισμένες παρατηρήσεις

Κατ'αρχήν είχα ρίξει μια ματιά στα μαμά ελατήρια όπως μου τα'χε δώσει ο πρώην συσκευασμένα ,και είχα δεί αυτό:


όπως βλέπετε ,υπάρχουν και αποστάτες στο σέτ.
Οι οποίοι έχουν μήκος 50mm.
Aρα 580mm(ελατ)+50mm(αποστ)= 630mm

Βλέποντας λοιπόν αυτό ,θεώρησα λογικό το ότι υπήρχαν αποστάτες και στο σετ με τα WP.
590mm(ελατ)+40mm(αποστ)=630mm

Μπορεί να μου άρεσε λοιπόν το δούλεμα του μπροστινού χωρίς τους αποστάτες(-40mm) ,αλλά ήταν σωστό κάτι τέτοιο;

Eκανα λοιπόν κάποιες μετρήσεις ,για να διαπιστώσω αν η προσθήκη των αποστατών ήταν υποχρεωτική ή κατ'επιλογίν.

Εβγαλα την τάπα και τον αποστάτη από το καλάμι ,και με τον μπροστινό τροχό στον αέρα για πλήρη έκταση του καλαμιού ,μέτρησα την
απόσταση χείλους καλαμιού-ελατηρίου: Την βρήκα στα 67mm


Κατόπιν βίδωσα τέρμα έξω την βίδα προφόρτισης πάνω στην τάπα ,και μέτρησα το
μήκος/υψος της τάπας καλαμιού: Το βρήκα 35mm


Εχουμε λοιπόν:
Κενό -67mm +35mm Βιδωμένη Τάπα + 2mm ροδέλα = -30mm KENO kατά την άρμοση χωρίς αποστάτη.

Ειχα δίπλα μου ένα χαρτί ,φτιάχνοντας ένα πρόχειρο σκαρίφημα με όλες αυτές τις μετρήσεις.



Μπορεί να μου άρεσε η λειτουργία του χωρίς αποστάτες...
Ρωτώ όμως:
Είναι λογικό και τεχνικά σωστό ,κατά την πλήρη έκταση του καλαμιού να υπάρχουν 30mm κενό;;;
Από όσα μέχρι σήμερα γνωρίζω ,η απάντηση είναι ΟΧΙ ,γι'αυτό και ψαχνόμουν να βρώ τι άλλο να κάνω για να μαλακώσω λίγο τις αντιδράσεις του μπροστινού.

Σύμφωνα με τις μετρήσεις λοιπόν ,για να μην υπάρχει ΚΕΝΟ ανάμεσα στο κάτω μέρος της τάπας και στο άνω μέρος του ελατηρίου κατά την άρμοση
θα πρέπει να μεσολαβεί ανάμεσά τους αποστάτης τουλάχιστον 30mm + τη ροδέλα

Κάτι που έχω ήδη κάνει.
Εφτιαξα δηλ έναν νέο αποστάτη 30mm ,με τον οποίον αντικατέστησα τον 40mm αποστάτη ,με τον οποίο ειχα παραλάβει τη μηχανή.
Και αυτό το μέγεθος αποστάτη είναι κ το min που μπορεί να υπάρξει για να δουλεύει ασφαλώς το μπροστινό.

Τώρα ,απο δω κ πέρα ,αν θέλεις να μαλακώσεις ή να σκληρήνεις λίγο το μπροστινό σου ,τότε
α) Παίζεις ελαφρώς με την στάθμη του λαδιού(gap) (ελαφρώς όμως)
β) Παίζεις με το ιξώδες του λαδιού
γ) Παίζεις με διαφορετικές μάρκες λαδιού


Ιξώδες έχω κρατήσει το προτεινόμενο απο μαμά κ απο afterατζήδες(SAE10)
Με μάρκες έπαιξα ,αλλά πονοκεφάλιασα.

Επικεντρώθηκα λοιπόν στο παιχνίδι της σταθμής.

Στη συσκευασία των WP ,αναγράφεται ο τύπος , ο κωδικός ,καθώς και όλες οι προτεινόμενες από την WP ρυθμίσεις ,SAE λαδιού ,κτλ.


150mm air chamber ,δίνει η WP
145mm air chamber ,δίνει η YAMAHA
140mm air chamber ,μου πρότεινε γνωστός βελτιωτής αναρτήσεων

Δοκίμασα να αφήσω 135mm air chamber ,κι είχα διαρροή απο καινούργια τσιμούχα(έσκασε)
Δεν ξέρω αν έφταιγε η στάθμη ή έκανα κάτι λάθος στην άρμοση ,δεν ξανάβαλα τόσο λάδι πάντως ,κ δεν το προτείνω.

Εχω δοκιμάσει -χωρίς τεχνικό πρόβλημα- air chambers απο 140mm-155mm

Γενικά ,ο μπούσουλας είναι:
περισσότερο λαδάκι = μικρότερο κενό (air champer) = πιό σφιχτή ανάρτηση
λιγότερο λαδάκι = μεγαλύτερο κενό (air champer) = πιό ενδοτική ανάρτηση

Εχω καταλήξει οτι ,αυτό που με βολέυει ,είναι η πρόταση της Γιαμάπα ,κι έχω σετάρει το μπροστινό μου με 145mm air chamber και όλα όσα έχουν αναφερθεί πιό πάνω.
Το αποτέλεσμα είναι άκρως ικανοποιητικό ,κ δεν νομίζω οτι μπορεί κάποιος να πάρει κάτι παραπάνω απο αυτό το μπροστινό.
(ίσως μιά γέφυρα του δώσει ακόμα πιό στιβαρή κ ακριβή αίσθηση ,το ψάχνω...)
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Για πάμε τώρα να βγάλουμε κ κανα "άπλυτο" στη φόρα (κ στα φόρα) :cool:

Ηταν μιά όμορφη Κυριακή ,ξέρετε ,απο αυτές που ξημερώνουν με προγραμματισμένη μοτο-βόλτα με καλή μοτο παρέα φίλων.
Ολη η μέρα κύλισε υπέροχα.
Κατα την επιστροφή μας απο την βόλτα (Πελλοπόνησο) ,σταματάω στα διόδια της Νεστάνης για να πλερώσει η συμβία κ συνεπιβάτης μου τα διόδια.
Με το που κόβω κάτω απο τα τόλ ,ακούω το μοτέρ να κάνει "γκαπα-κλονκ-γκάπα-κλόνκ" ,δίνω βάση στον θόρυβο ,κ περνάω το παραθύρι της υπαλλήλου.
Που πάς ,μου λεέι η γυναίκα ,να πληρώσουμε τα διόδια.
Γμσέ με με τα κwλοδιόδια...δεν ακούς πως κοπανάει το μπρδλο.

Εβαλα λίγο όπισθεν ,πλερώσαμε ,κ συνέχισα.
Στο μυαλό μου ήρθε κατ'ευθείαν ένα νήμα που είχα διαβάσει σε αδελφό μοτο-φόρουμ ,με τίτλο "Ηρθε κι η σειρά μου".

Συνέχισα κανονικά κ χωρίς αίσθηση προβλήματος στην πορεία (εκτός απο την πολύ εντονότερη αίσθηση κραδασμών ,στο τιμόνι κυρίως) ,αλλά , κάθε φορά που σταματούσα ,ο θόρυβος ήταν εκεί.
Ακούγεται έντονα στο ρελαντί κ στην προσπάθεια αρχικής ανόδου στροφών απο το ρελαντί ,καθώς στο αρχικό ζόρισμα του κινητήρα να ανεβάσει στροφές με χαμηλή σχέση κ χαμηλή ταχύτητα..
Οταν έφτασα σπίτι με το μοτέρ σε ένα κομμάτι ,ο θόρυβος πλέον ήταν σα να βάραγαν Γκρέμλινς με βαριοπούλες απο μέσα το μοτέρ για να βγουν οξω.

Μετά απο μελέτη του παραπάνω νήματος ,και με την εμπιστοσύνη μου στους επαγγελματίες "μάστορες" να έχει σχεδόν εκμηδενιστεί ,σε συνδιασμό με τον μαστρο-οίστρο που έχω τελευταία ,αλλά κ με την ιντερνετική βοήθεια συν-μοτοσυκλετιστών που το'χουν παθει κ λύσει ,αποφάσισα να ασχοληθώ μόνος μου με το θέμα.
Ετοιμάστηκα λοιπόν για την ιεροτελεστία της παρθενικής μου εξερεύνησης στα ενδότερα του μοτέρ του Τενεκέ.

Με το μανιουάλυ ανα χείρας ,ξεκίνησα να λύνω ένα σκασμό εξαρτήματα τα οποία δεν είχα ξαναπειράξει ποτέ ως τώρα στην "καριέρα" μου.
Για τους γνώστες απλό ,για μένα ήταν ADVenture.
Eξω λαδια -Εξω ξύδια - Εξω όλα - κι όταν έφτασα στα ενδότερα ,διεπίστωσα ΑΚΡΙΒΩΣ ΑΥΤΟ

Εσωτερικό & Εξωτερικό αυτί ασφάλειας στις θέσεις τους ,αλλά το παξιμάδι έπαιζε με τα χέρια ,κ ο άξονας του στροφάλου με τα γρανάζια του λάσκα.










...
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Απ'ότι κατάλαβα ψάχνοντας στο νέτ ,είναι κοινό κ διαδεδομένο πρόβλημα που εμφανίζεται σε XTX-XTR-XTZ ,και η Γιαμάπα κάνει την πάπια.
Μετά σας πειράζει η ΣΚαΤέΜ που κάνει ανακλήσεις.
Τέλος πάντων.

Κάθισα κ το μελέτησα πολύ.

Το αυτί που ασφαλίζει το παξιμάδι ήταν εκεί που έπρεπε ,απολύτως εφαπτόμενο με την πλευρά του παξιμαδιού ,κ χωρίς ιχνος υποψίας ανοίγματος.

Να πήδηξε το εσωτερικό αυτάκι που ασφαλίζει την ασφάλεια κ να έκανε μιά ολόκληρη στροφή μαζί με το παξιμάδι ,απλά δεν παίζει.
Δοκίμασα να γυρίσω την ασφάλεια πιέζοντάς την για να πηδήξει το αυτί ,κ δεν βγαίνει απο την εγκοπή ούτε χωρίς το παξιμάδι.

Οπτικό πρόβλημα στα σπειρώματα αξονα-παξιμαδιού ,ΔΕΝ υπάρχει.
Ούτε και η αίσθηση βιδω-ξεβιδω μου δίνει την υποψία γρανιαρίσματος.

Το μόνο που μπορώ να σκεφτώ είναι σχεδιαστικό ή κατασκευαστικό λάθος.
ή
δεν έχει εξ'αρχής υπολογιστεί κάτι ,που υπάρχει ανάμεσα στο συνολικό σάντουϊτς εξαρτημάτων που ασφαλίζονται απο την ροπή του συγκεκριμένου παξιμαδιού ,κ το οποίο κάτι αποκτά ανοχές με την χρήση με αποτέλεσμα να δημιουργείται κενό και έτσι να χαλαρώνει το σύστημα.
(κάποια ή κάποιες ροδέλες για παράδειγμα - κάποια έδραση - κάποια πατούρα - κάτι που συμπιέζεται ή φθείρεται και αποσυμπιέζει το σύστημα)
ή
ο προγραμματιστής της γραμμής συναρμολόγησης , ρύθμισε τα αερόκλειδα στα 8 αντί για τα 80 ΝΜ.


Ενημερώθηκα οτι ,μια κ το'χω ανοίξει ,καλό θα ήταν να ελέγξω κ το ρουλεμανάκι του στόπερ του επιλογέα ταχυτήτων ,γιατι έχουν αναφερθεί κ γι'αυτό συμβάντα διάλυσης ,με πιθανό αποτέλεσμα "κούρεμα" γραναζιών 2ας-3ης στο σασμάν.

Καλό θα ήταν επίσης να βγάλω κ να ελέγξω δίσκους & ελατήρια συμπλέκτη ,μια κι έχω ήδη 48.000km στο μοτέρ.

Special Thank's to christof
που τον έπρηξα στα τηλέφωνήματα.

Εβγαλα δίσκους-ελατήρια για έλεγχο.
Οι δίσκοι ήταν στα 3-3,03 mm (με τιμές manual 2.90-3.10 & limit down 2.80)
Tα ελατήρια ήταν στα 55.60 mm (με τιμή manual 55.60 & limit down 52.82)
Σχεδόν καινούργια όλα δηλ μετά απο 48.000 km.
Το αναφέρω για να υπάρχει ένας "μπούσουλας" για τους ενδιαφερόμενους.

ΔΥΣΤΥΧΩΣ δεν βρήκα εργαλείο συγκράτησης καμπάνας κάπου γύρω-κοντά μου ,κ βαρέθηκα να τρέχω Σπ.Πάτση.
Οπότε μήν μπορώντας να λύσω το παξιμάδι της καμπάνας ,δεν μπορούσα να λύσω-ελέγξω κ το παξιμάδι του αντικραδασμικού άξονα.
Βέβαια ,δεν έχουν αναφερθεί παρόμοια θέματα χαλάρωσης γι'αυτά τα δυό.

Με ένα Γερμανικό κλειδί προσπάθησα να ελέγξω ΑΝ έχει κ το παξιμάδι του αντικραδασμικού μαζί με την ασφάλειά του κάποιον ανεπαίσθητο τζόγο ,όπως είχε κ το παξιμάδι του πρωτεύοντος άξονα στροφάλου ,που μάλιστα το διαπίστωνε κανείς με το χέρι.
Καμία ανοχή δεν φάνηκε ,κ η ασφάλειά του φαινόταν στην εξ'αρχής θέση της ,μια κ είχε λυγιστεί περίεργα ,προφανώς λόγω του ότι στα 70ΝΜ δεν έφτασε να κουμπώσει σε εντελώς φλάτ σημείο του παξιμαδιού.

Το ρουλεμανάκι του στόπερ μπόρεσα κ το είδα πεντακάθαρα κάτω απο την καμπάνα κ φαινόταν άψογο κ κουμπωμένο σωστά στη θέση που έπρεπε.
Το έλεγξα για τζόγους σπρώχνοντάς το με το δάκτυλό μου δεξ-αρ ,κ φάνηκε άκρως ΟΚ.



Κατόπιν τούτων αποφάσισα να δέσω.

Παρατήρησα οτι το αυτί της παλιάς ,αλλά κ της καινούργιας ασφάλειας ,που ασφαλίζει στον άξονα για να μήν περιστραφεί ,ήταν μέν λυγισμένο ,αλλά ελαφρώς σε αμβλεία γωνία.
Για να μηδενίσω την υποψία πιθανής εξόδου απο την θέση του ,άρα κ περιστροφής του ,με συνέπεια το ξανα-χαλάρωμα του παξιμαδιού ,το έκλεισα σιγά ,σταδιακά κ δοκιμάζοντας το στον άξονα ,μέχρι να νιώσω οτο μπαίνει σφιχτά στην θέση του.



Εβαλα στον άξονα την καινούργια κ με σφιχτό εσωτερικό αυτάκι ασφάλεια.



. . . . .
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Καθάρισα & Λάδωσα καλά παξιμάδι-ασφάλεια-σπείρωμα.
Εβαλα μιά αλουμινένια λάμα μεταξύ γραναζιού καμπάνας & μεσαίου γραναζιού του άξονα ,μπλοκάρωντας το σύστημα.



Εσφιξα αρχικά στα 80 ΝΜ (όπως λέει το μανιουάλυ) ,αλλά μου φάνηκε πως έφτασαν σχετικά εύκολα.
Στη σκέψη οτι με τα 80 ΝΜ του κατασκευαστή υπάρχει γενικό πρόβλημα χαλάρωσης ,αποφάσισα με συνοπτικές διαδικασίες να τα κάνω 90 ΝΜ.
Εκεί το αυτάκι της ασφάλειας που πλησίασε περισσότερο στο φλάτ μέρος του παξιμαδιού ,ήθελε 1-2mm ακόμα για να ταιριάξει εντελώς επίπεδα με αυτό.
Του δωσα κι άλλα 3-5 NM ,ευθυγραμμίστηκαν πλήρως ,λύγισα αυτί ,το ισοπέδωσα προσεκτικά στο παξιμάδι ,και αυτά...
ΠΡΟΣΟΧΗ: Τα 93-95 ΝΜ είναι δικιά μου "έμπνευση" κι εφαρμόστηκαν με δικιά μου ευθύνη ,στο δικό μου μηχανάκι κ ΔΕΝ προτείνονται.



Εννοείται οτι είχα πάρει καινούργια φλάντζα κ είχα καθαρίσει τα πάντα όλα.



Καινούργια λάδια (το μοτέρ στραγγίστηκε ενδελλεχώς) -Καινούργιο φίλτρο λαδιού - Καινούργιο ψυκτικό υγρό



Και με πολύ προσοχή και επιμονή στην λεπτομέρεια έγιναν κ πάλι "Ολα σε ένα νοικοκυρεμένα".

Το'βαλα μπρος για δοκιμή (μετά απο 2-3 προσευχές :happy: κ μ'έναν πυροσβεστήρα δίπλα μου μπας κ κάνει κανα μπούμ) :arghh:
και ,ΟΛΑ ΚΑΛΑ όλα ανθηρά. :ok:
Το μοτέρ πλέον ζουζουνίζει σαν Χόνδα. :roflmao:
ΚΑΜΙΑ σχέση ,ακόμα κ με το πώς δούλευε όταν το πήρα ,που είχε ήδη 22,000km ,κ σαφώς πολύ περισσότερους κραδασμούς κ πιό τραχιά λειτουργία απο σήμερα.

Είμαι σχεδόν σίγουρος λοιπόν οτι η χαλάρωση του συστήματος ξεκινάει νωρίς kmετρικά ,σταδιακά ,ανιχνεύεται απο την αίσθηση αύξησης των κραδασμών ,και επιδεινώνεται με την πάροδο χρόνου κ χρήσης.
Κάτι που με κάνει να προσεγγίσω περισσότερο την αρχική άποψή μου ,οτι ΔΕΝ τίθεται θέμα ξεσφίγματος απο γύρισμα του παξιμαδιού ,αλλά τίθεται θέμα δημιουργούμενων ανοχών που δεν έχουν προβλεφθεί-υπολογιστεί απο τον κατασκευαστή.

Η ουσία είναι οτι το μοτέρ δουλεύει πλέον τόσο γλυκά ,και οι κραδασμοί που περνάνε στο τιμόνι είναι πλέον ελάχιστοι.
Σκέφτομαι να μυνήσω την Γιαμάπα για την επιδείνωση της τενοντίτιδας στα άνω άκρα μου. :rage:

Σκέφτομαι επίσης να το κρατήσω το Τενεκεδάκι ,μια κ ο μόνος λόγος πλέον που σκεφτόμουν να το δώσω ,ήταν οτι τα γερικα χέρια μου δεν άντεχαν άλλους κραδασμούς.
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Μετά την επιτυχία του εγχειρήματος ,περιήλθα σε μηχανολογικό οίστρο ,κ είπα να ελέγξω κ τις βαλβίδες ,μια κ πήρα πλέον το κολάϊ.


Βγήκε λοιπόν κ το τεπόζιτο κ το ψυγείο ,κ το πρώτο πράγμα που αντίκρυσα ήταν τα έντονα απομεινάρια χωμάτινων διαδρομών ,κοινώς χωματόμπιχλα ,μια κ το πιεστικό δεν έχει πρόσβαση εκεί.



Το πρώτο που έγινε λοιπόν ,ήταν να καθαριστούν τα πάντα ενδελλεχώς με στοργή κ προδέρμ ,δηλ με μωρομάντηλα περικαλώ ,μέχρι που άστραψε ο τόπος εκεί απο κάτου.
Αυτό έγινε όχι μόνο επειδή είμαι "αρρωστάκι" ,αλλά κι επειδή δεν ήθελα να ρισκάρω ανοίγωντας τα καπάκια των βαλβίδων να πέσει κι εκει μέσα λίγη λάσπη.

Εκανα έλεγχο σε όλες τις καλωδιώσεις για φθορές-οξειδώσεις φισών ,κ άνοιξα-ψέκασα-έκλεισα με καθαριστικό επαφών όλες τις φίσες συμπεριλαμβανομενης κ αυτής του ανορθωτη/σταθεροποιητή τάσης.
Απο πάνω ψεκάστηκαν όλες με σπρέϋ σιλικόνης για την όποια δυνατή αδιαβροχοποίηση.
Είπαμε ,είμαι "αρρωστάκι".....

(φωτό επ'εδω δεν εχω ,γιατί με συνεπήρε το καλωδιομάνι κ τα έφτιαξα όλα σερί χωρίς διάλειμα για φωτό)

Ηρθε λοιπόν κ η ώρα των βαλβίδων.
Αφού μελέτησα πρώτα την διαδικασία στο μανιουάλυ ,έλυσα όλα τα καπάκια που έπρεπε ,κι έφερα το μοτέρ στα σημάδια του ΑΝΣ.









Η αλήθεια είναι οτι αρχικά ,σκεφτόμουν να μην μπώ ΚΑΙ σε αυτή τη διαδικασία ,μια και στις 36,000κμ είχα πλερώσει μάστορα για να τις ελέγξει-ρυθμίσει ,κ τώρα είχα 48,000κμ ,δηλ μόλις 12,000κμ διαφορά ,την στιγμή που η Γιαμάπα δίνει έλεγχο κάθε 20,000κμ.
Αλλά ,μιά ο οίστρος ,μια η διεπιστωμένη απο μένα πλέον αναξιοπιστία των "μαστόρων" ,αποφάσισα να τις δω κ με τα μάτια μου.

Αυτό που απεδείχθη ήταν οτι ,ΚΑΛΑ έκανα.
Οι βαλβίδες ηταν ΟΛΕΣ κλειστές κ εκτός ορίων.
Κάτι που απο την μέχρι τώρα θεωρητική εμπειρία μου ΔΕΝ μπορεί να συμβεί μέσα σε τόσα λιγα κμ ,εφ'όσον οι βαλβίδες εχουν όντως ελεγθεί & ρυθμιστεί σωστά.
"Ε.ρε λ7 που χάνονται ,σ'αυτούς τους Μαύρους Κλέφτες."

Δείτε τι βρήκα & Τι έκανα.


Τα o-rings όλων των καπακιών ήταν σε άριστη κατάσταση ,σα να μη είχαν ξανα-ανοιχτεί ποτέ....ρε λες...; :thinking:

Καθαρίστηκαν κ πάλι τα πάντα όλα - λίγο γρασσάκι στις τσιμούχες - κ σφίξιμο στις ροπές που δίνει το μάνιουαλ.

Πάει κι αυτό.


ΥΓ: Το όλο "πακέτο" σε αυτή την διαδικασία ,είναι να γδύσεις τη μηχανή για να φτάσεις στην πρόσβαση των σημείων που χρειάζεται.
Μου φάνηκε "παιχνιδάκι για 5χρονα" η ρύθμιση βαλβίδων σε 1κύλινδρο με 1 εκκεντροφόρο & κοκκοράκια ,παρ'όλο που την συγκεκριμένη εργασία την έκανα για 1η φορά.
Μέχρι τώρα ,προτιμούσα να πλερώνω για τέτοια θέματα ,αφήνωντας τα μοτέρ μου στα χέρια των "ειδικών".
:UH: ΠΟΤΕ ΞΑΝΑ.
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Το μπουζί ήταν το πρώτο που έπρεπε να βγεί σύμφωνα με την διαδικασία του μάνιουαλ.
Ευκαιρία για έλεγχο σε κατάσταση κ χρωματάκι=σημάδι ποιότητας καύσης.
Αψογο μου φάνηκε.







Επειδή το μαν λέει αλλαγή κάθε 20,000 ,το καθάρισα ελαφρά με ντουκόχαρτο ,μέτρησα το διάκενο με φίλερ κ το βρήκα σωστό , καθάρισα καλά το σπείρωμα του με πανάκι ψιλοψεκασμένο με WD40 (κάτι το οποίο δημιουργεί κι ένα φίλμ λίπανσης σε αυτό) κ το ξαναβίδωσα στη θέση του ,πάντα με την ροπη που δίνει το μανιουαλ.
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Μεταξύ των άλλων ,είχε βγεί κ το ψυγείο ,το οποίο ,παρ'όλο το καλό πλύσιμο της μοτό πρίν τα λυσίματα ,ήταν έτσι.



Καλό κ προσεκτικό καθάρισμα με το πιεστικό ,κι έγινε λαμπίκο.(φωτό ξέχασα να βγάλω)
Καθαρισμένο πλέον είδα σημάδια απο πετραδάκια ,χωματάδες γαρ.
Ευτυχώς οχι κάτι που να φαίνεται σοβαρό.
Επρεπε να χω βάλει εδώ κ καιρό μια προστατευτική σίτα.
Αλλά ,όποια έτοιμη λύση είχα βρεί ,μου φαινόταν αδικαιολόγητα ακριβή ,για μια τρυπημένη λεπτή επιφάνεια αλουμινίου.
Καλή η Μούρατεκ ,αλλά λ7 πλέον ΔΕΝ υπάρχουν.
Πετάχτηκα μέχρι έναν κοντινό μου "βελτιωτικό οικο AutoPoolMoor" ,κ ρώτησα αν έχουν κανα ρετάλι απο αυτές τις αλουμ.σίτες που βάζουν στους αεραγωγούς των σπόϊλερς.
Μου δειξε μια ντάνα απο ρεταλάκια ,κ μου πε να διαλέξω.
Βρήκα ενα κομμάτι λίγο μεγαλύτερο απ'ότι χρειαζόμουν.
Τι χρωστάω μάστορα;
Τίποτα ρε φίλε ,για πέταμα είναι αυτά.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ πολύ κ καλημέρα.

Επιστροφή στο "εργαστήρι".
Χειροτεχνία - Τοποθέτηση - & Αποτέλεσμα










Μετά απο έναν νέο γενικό έλεγχο σε λάδια-ψυγειο-βετιλατέρ-μαρκούτσια για διαρροές κ αφού όλα έδειξαν να λειτουργούν ΟΚ ,φορέθηκαν κ πάλι όλα τα κουστούμια ,κι ο Τενεκές μου έδειξε κ πάλι ετοιμοπόλεμος.






Εχω κάνει κάποια πραγματάκια ακόμα ,τα οποία θα προσθέσω εδώ εν'καιρώ.
Θα χαρώ να δώ κι άλλους Τενερίστες να συνεισφέρουν στο νήμα.
Αυτά προς το παρόν ,κι ελπίζω να μην έγινα κουραστικός.


Καλούς δρόμους να'χουμε όλοι κ ΠΑΝΤΑ ΟΡΘΙΟΙ. :friendship:



ΥΓ: Η προσωπική ενασχόληση του μοτοσυκλετιστή με την μοτοσυκλέτα του ,είναι αποδεδειγμένα δραστικότατο αγχολυτικό ,και κάνει καλό στην ψυχική κ σωματική υγεία. :yew:
 
Τελευταία επεξεργασία:

PANOS

Μέλος
Περιοχή
Χαϊδάρι
Όνομα
Πάνος
Μοτό
f800gs
xr400r
Για τους κραδασμούς στο τιμόνι.Οι αποστάτες της touratech τουλαχιστον στο f800gs τους δίνει + μια ροδέλα λαστιχένια που μπαίνει αν θυμάμαι καλά ανάμεσα σε αποστάτη κ την βάση κάτω.Με τη λαστιχένια ροδέλα το τιμόνι είχε λιγο τζόγο κ την αίσθηση σαν να είναι λίγο ξεβίδωτο όπως είναι στα Africa.Μήπως με λαστιχιενιες ροδέλες λιγοστεψουν οι κραδασμοι σου?
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
...αν θες εξηγησε λιγο τι εχεις κανει στη σελα

Η σέλα απλά έχει σκαφτεί(κατέβει) στο πίσω μέρος ,ώστε να ευθυγραμμιστεί ,και να βολέυει σε συνεχείς ,απότομες κ παιχνιδιάρικες μετακινήσεις του πωπουδακίου μου στις χωματάδες. :)

και ακομα,το μπροστα φτερο το εχεις περασει πανω απο την κατω πλακα η μου φενεται?τη δεστρα την καταργησες ετσι?
Οχι βρε ,δεν γίνεται να περάσει απο πάνω ,απο κάτω είναι ,η δέστρα είναι εκτός ,και χρειάστηκαν ελαφρώς μετακίνηση οι δύο απο τις τέσσερεις τρύπες στήριξης του φτερού ,καθώς κ κάποιοι αποστάτες ,για να πάρει σωστή κλίση ,κ να μην βρίσκει το πίσω άκρο του στο προστατευτικό του ψυγείου.

Για τους κραδασμούς στο τιμόνι.Οι αποστάτες της touratech τουλαχιστον στο f800gs τους δίνει + μια ροδέλα λαστιχένια που μπαίνει αν θυμάμαι καλά ανάμεσα σε αποστάτη κ την βάση κάτω.Με τη λαστιχένια ροδέλα το τιμόνι είχε λιγο τζόγο κ την αίσθηση σαν να είναι λίγο ξεβίδωτο όπως είναι στα Africa.Μήπως με λαστιχιενιες ροδέλες λιγοστεψουν οι κραδασμοι σου?
Τα καβαλέτα του εδράζονται στην τιμονόπλακα με λαστιχένιες βάσεις απο μαμά.
Οταν το πήρα ,φορούσε χούφτες Μούρατεκ ,οι οποίες για να μπούν ,καταργούν τα αντίβαρα ,τα οποία αλλάζονται με αλουμινένιους αποστάτες ,στους οποίους βιδώνει το άκρο της χούφτας.
Η απώλεια των αντιβάρων ,επιδείνωσε τους κραδασμούς στο σιδερένιο μαμά τιμόνι.
Αρχικά έβαλα ένα καλό fat bar της RENTHAL ,το οποίο μείωσε αισθητά το πέρασμα των κραδασμών στα άκρα.
Λίγο αργότερα ,έσπασαν οι Μούρατεκ (ναι πέφτω χάμου) ,κ τού'βαλα κλειστές με μπάρα αλουμινίου.
Τότε οι κραδασμοί αυξήθηκαν κ πάλι κατακόρυφα ,λόγω συντονισμού του κλειστού τόξου που δημιουργήθηκε(μπαρα τιμονιού-μπάρα χούφτας)
Τις μεταμόσχευσα στο ΤΤR μου ,κι έβαλα στο Τενερέ κλειστές πλαστικές της WRP ,φτιάχνοντας ταυτόχρονα αντίβαρα σε μηχανουργείο ,τα οποία τοποθέτησα δοκιμαστικά (θα βάλω φωτορεπορτάζ κάποια στιγμή)
Οι κραδασμοί μειώθηκαν περισσότερο απο ποτέ.
Κατόπιν τούτου ,πιστεύω ότι το παιχνίδι των κραδασμών ,μπορούν να τον κερδίσουν μόνον τα κατάλληλα αντίβαρα.


ΥΓ: Δεν έχει το έρμο υπερβολικούς κραδασμούς για μονοκύλινδρο.
Τα χέρια μου έχουν υπερβολικού βαθμού τενοντίτιδες για καβαλάρη.:(
 

NIKOLTSOS

Μέλος
Περιοχή
Omaha, NE (US) // Thessaloniki, (GR)
Όνομα
Νικόλας
Μοτό
TRIUMPH DAYTONA 675
KTM 640 ADVENTURE
DT 200 3ET
VULCAN 400
Το διάβασα όλο και μου βγήκε μια απίστευτη επιθυμία να το οδηγήσω back to back από το 640Adv
πάνω κάτω έχεις κάνει όλα εκείνα που είχα στο μυαλό μου να κάνω αν αγόραζα το tenere....


Φτου φτου!!!!
Πολύ ωραία δουλειά και προσεγνένο να το χαίρεσαι!!!!

:friendship:
 

konkost

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κώστας
Μοτό
transalp 650
crf 300l
Φιλε μου γατε ενα εχω να πω ΕΙΣΑΙ ΜΕΓΑΛΟ ΑΡΡΩΣΤΑΚΙ:yew:
Αλλα ωραιο αρρωστακι!:friendship:

Και με προλαβες Συντομα (νομιζω) θα ανεβασω και για το τρανσαλπ ενα πληρες ημερολογιο και σχολια επι της μοτοσυκλετας μου (πατεντες, βελτιωσεις, τα καλα και τα ασχηματου κλπ)
 

xntinou

Μέλος
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Όνομα
Νίκος
Μοτό
R1200GS 07
Δεν .. υπάρχει το thread! Ο απόλυτος οδηγός για tenere!
Τι μπορεί να οδηγήσει σε μικρότερο διάκενο βαλβίδων σε τόσο λίγα χλμ εκτός από .. χέρι;
Μικρότερο διάκενο συνοδεύεται και από επικαθήσεις στο θάλαμο καύσης;
 

aeroplanatos

Μέλος
Περιοχή
Αστακός και Around the World
Όνομα
Παντελής
Μοτό
ΧΤΖ 660 Tenere 2008
Φίλε Γάτε, καταρχάς πολλά νιάου και από μένα!!!
Μόλις διάβασα όλο το άρθρο σου για το Τενερέ και ως κάτοχός ενός με κάλυψε περισσότερο από ότι θα ήθελα...
1) Ήδη έλυσες το πρόβλημα μου με το τί λάστιχα να βάλω. Και γω τα Bridgestone έχω πάνω και είμαι πολύ ευχαριστημένος. Το μηχανάκι το πήρα με 16000 χλ με καινούρια λάστιχα. Έχω πατήσει πλέον τα 33000 κμ με το πίσω λάστιχο να χρειάζεται αλλαγή αλλά το μπροστά ακόμα καλά κρατεί!! Έχουν πατήσει και χώμα και άσφαλτο. Στην άσφαλτο έμεινα αρκετά ικανοποιημένος. Στο χώμα το ίδιο, αλλά θα ακολουθήσω την επιλογή σου για 2α λάστιχα, για «κανονισμένες» χωμάτινες βόλτες μιας και ζητάω κάτι παραπάνω. Επειδή είναι και το πρώτο μ μηχανάκι και δεν ξέρω σχετικά πολλά, τί παίζει γενικά με τα λάστιχα. Μπορώ να αλλάξω μόνο το πίσω αφού το μπροστά έχει ακόμα ψαχνό??? ( Αν κάνω χαζές ερωτήσεις βρίστε παιδιά, δε νιώθω ούτε παρεξηγούμαι... Θα μάθω που μένετε μόνο και θα λυθεί το πρόβλημα... :p)
2) Θα είμαι επίσης και σε ετοιμότητα για το χράτσα χρούτσα που είπες για τον κινητήρα... Ειχα διαβάσει κάτι και σε ξένα φόρουμ αλλά λέω να το ψάξω καλύτερα!!

Μιας και με βοήθησαν αυτά που έγραψες λέω και γώ να αναφέρω μερικά από τα προβλήματα που ήρθα αντιμέτωπος, αλλά και πως τα έλυσα...

Να αρχίσω καταρχας με το μηχανάκι. Το σκεφτόμουν για το Τενερέ κανένα δίμηνο. Γύρναγε στο μυαλό μου βόλτες πολλές... Βρούμ από δω βρούμ από κει άκουσε τα βρούμ ο θεός και είπε να μου κάνει τη χάρη. Ρωτώντας ο ξαδερφός μου το μηχανικό που πηγαίνει τα εντούρια του, τι πιστέυει για το Τενερέ μιας και θέλω να το πάρω, αμέσως του λέει στο έχω έτοιμο και στημένο.... Στη τελική το πήρα... Πετάξανε απ’ τή τσέπη μου 5200 αλλά έχω μείνει πολύ ευχαριστημένος!! Ποιο συγκεκριμένα το μηχανάκι είχε:
1) Καινούρια λάστιχα Bridgestone σαν αυτά που προανέφερες
2) Ελατήρια Ohlins εμπρός
3) Ανάρτηση με υδραυλική προφόρτιση και ελατήριο Ohlins πίσω
4) Εξατμίσεις Akrapovik για το Tenere
5) Χούφτες Touratech
6) Πίσω σχάρα Touratech

Το μηχανάκι, μοντέλο το 2008, δεν είχε φάει ούτε μία βροχή, και είχε κάνει μία βόλτα μέχρι την Χαλκίδα. Είχε 16000 κμ και αυτά στο γκαράζζζ...

Τα προβλήματα που μου έχει εμφανίσει...

Πρόβλημα Νο 1:
Αμέσως τις πρώτες μέρες που το πήρα το έλιωσα στις βόλτες... Έφαγε και τις πρώτες βροχέεες.... Και εκεί που πήγαινα από ηλιουπόλεως με το ξάδερφο σπίτι άρχιζε και ρετάρισε.... Λέω ρεύματα!!! Αφού πήραμε τηλέφωνα κλπ η μπαταρία μου λένε τόσα χρόνια αδούλευτη... Αλλάξω μπαταρία.... Πάω Πειραιά στο γυρισμό τα ίδια!! Ίσα που πρόλαβα και γύρισα.. Ψάχνομαι στο ίντερνετ και βρίσκω ότι παίζουν προβλήματα με τον ανορθωτή. Πάω να πάρω έναν και ευτυχώς δεν υπήρχε ετοιμοπαράδοτος. Αφού ψάχτηκα λίγο παραπάνω είδα ότι το πρόβλημα είναι στην φύσα και όχι στον ανορθωτή. Άνοιγμα λοιπόν και καθάρισμα με καθαριστικό επαφών και αφού πήρε μπροστά δούλεψε κανονικά!! Το πρόβλημα δεν άργησε να ξαναφανεί σε διακοπές στην Κεφαλονιά όπου με άφησε 2 φορές (Μία στο βουνό Αίνο όπου και έσπρωχνα καμια 15αριά χιλιόμετρα και αφού το ξανακαθάρισα, με αφήνει ενώ πήγα να πάρω γκομεν@@@κι να το πάω βόλτα). Ξενερωμένος αποφασίσω να λύσω το πρόβλημα με τη μία... Γυρνώντας ήδη στο σπίτι μου στον Αστακό, είχα ήδη παραγγείλει 2ο ανορθωτή μήπως και τον είχα κάψει... Τον τσεκάρω με πολύμετρο ο ανορθωτής κομπλέ... Παρατήρησα ότι κουνώντας την φύσα μία φόρτιζε και μία δεν φόρτιζε.... Αμέσως πέρνω έναν μεγάαααααλο κόφτη και κόβω τη φύσα!! Σκεφτόμουνα να πάρω καινούρια ή κάποια άλλη παρόμια. Τελικά πάνω στα κομένα καλώδια έβαλα φυσάκια μικρά και ένα ένα τα κούμπωσα στον ανορθωτή. Θερμική κόλλα, μονωτική και μέχρι και τα 33000 που έχω τώρα δεν έχει εμφανήσει απολύτως τίποτα. Για προληπτικούς λόγους και για να μην σκέφτομαι εάν φορτίζει σε όλα μου τα ταξίδια, αγόρασα ένα Βολτόμετρο από το Ebay σε μέγεθος «αναπτήρα το οποίο έβαλα εσωτερικά στην δεξιά πλευρά κάτω από το καντράν. Πολύ διακριτικό και με βολεύει. Από την άλλη έχω βάλει αναπτήρα. Έχω και standby ανορθωτή από Yamahavirago με καλώδια και όχι φύσα για κάθε περίπτωση... (Σορρυ αλλά δε μπορώ να βάλω φωτό μιας και ναυτικός μπαρκαρούτσος τώρα δεν έχω πρόσβαση σε καλό ίντερνετ).

Πρόβλημα Νο2:
Σφίξιμο στο τιμόνι στα 20000 κμ. Σε φόρουμ λένε ότι γύρω στα 20000 κμ θέλει άλλαγμα ρουλεμάν τιμονιού. Η μαμά Yamaha σκέφτεται βλέπετε οικολογικά και δεν βάζει πολύ γράσο... Μου φαίνεται τη τσέπη της σκέφτεται για να πέρνουμε εμείς ρουλεμάν. Παρόλα αυτά πιστεύω ότι και γω έβαλα το χεράκι μου μιας και με το πιεστικό το έπλυνα κάααπου εκεί γύρω στο τιμόνι... Τα ρουλεμάν τα άλλαξε μάστορας μιας και το ψιλολυπόμουνα, αλλά απ΄την επόμενη θα το επιχειρήσω... Να του πάρω τον αέρα πρώτα. (Καλό θα ήταν να υπήρχε γρασαδοράκι και κάθε τόσο να πατάμε και καμιά τρομπαρισιά γράσο, αλλά κάτσε μη κάνω καμιά ζημιά)

Πρόβλημα Νο3
Χράτσα Χρούτσα γρανάζια αλυσίδες κλπ... Τσεκαρίστηκαν ρουλεμάν, αλλάχτηκαν γρανάζια μπρός πίσω, αλυσίδες και συνεμπλόκ. Όλα κομπλέ!!!

Πρόβλημα Νο 4
Οι βαλβιδούλες κάναν Ματσακόνι(βλέπε ναυτικούς όρους). Ρυθμίστηκαν πάλι και αυτές από το μάστορα. Την επόμενη μόνος μου. Βέβαια ακούγεται κάποιος θόρυβος και σίγουρα θέλουν έλεγχο τα μέσα συκώτια του κινητήρα. Δεν είναι τόσο έντονος όμως αλλά το καταλαβαίνω και μου σπάει τα νεύρα.

Από σέρβις λάδια, ξύδια και λοιπά τα κάνω εγώ... Γενικά τα έξοδα στα παραπάνω ήταν πολύ λιγότερα από ότι περίμενα... Εγώ έβαλα έξτρα διπλό στάντ της swmotech που είναι σχετικά οικονομικό και πολύ καλό. Σκέφτομαι για τα σίδερα της swmotech πάλι που πιστεύω ότι είναι τα καλύτερα μιας και σου δίνουν περισσότερο χώρο από άλλα να δουλέψεις στον κινητήρα, αλλά και είναι και όμορφα.

Αυτά και από μένα, ελπίζω και γω να βοήθησα να αποφύγει κάποιος μερικά προβλήματα... Άντε πολλά νιάου και πάλι, ελπίζω να τα πούμε σε καμιά κανονισμένη βολτίτσα, εντός ή εκτός δρόμου!!!
 

ΜΟΥΡΙΚΗΣ

Μέλος
Περιοχή
ΚΡΑΝΙΔΙ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ. ΚΑΙ ΦΩΚΙΑΝΟ ΑΡΚΑΔΙΑΣ.
Όνομα
Γιώργος Μουρίκης.
Μοτό
ΚΤΜ 640 Adventure R (07)
YAMAHA YZF 600R (97) Thundercat
Καλημέρα τα έκανες όλα και τα έγραψες όλα :pc:.....:hailbig:
 
Top Bottom