Φίλε Γάτε, καταρχάς πολλά νιάου και από μένα!!!
Μόλις διάβασα όλο το άρθρο σου για το Τενερέ και ως κάτοχός ενός με κάλυψε περισσότερο από ότι θα ήθελα...
1) Ήδη έλυσες το πρόβλημα μου με το τί λάστιχα να βάλω. Και γω τα Bridgestone έχω πάνω και είμαι πολύ ευχαριστημένος. Το μηχανάκι το πήρα με 16000 χλ με καινούρια λάστιχα. Έχω πατήσει πλέον τα 33000 κμ με το πίσω λάστιχο να χρειάζεται αλλαγή αλλά το μπροστά ακόμα καλά κρατεί!! Έχουν πατήσει και χώμα και άσφαλτο. Στην άσφαλτο έμεινα αρκετά ικανοποιημένος. Στο χώμα το ίδιο, αλλά θα ακολουθήσω την επιλογή σου για 2α λάστιχα, για «κανονισμένες» χωμάτινες βόλτες μιας και ζητάω κάτι παραπάνω. Επειδή είναι και το πρώτο μ μηχανάκι και δεν ξέρω σχετικά πολλά, τί παίζει γενικά με τα λάστιχα. Μπορώ να αλλάξω μόνο το πίσω αφού το μπροστά έχει ακόμα ψαχνό??? ( Αν κάνω χαζές ερωτήσεις βρίστε παιδιά, δε νιώθω ούτε παρεξηγούμαι... Θα μάθω που μένετε μόνο και θα λυθεί το πρόβλημα...
)
2) Θα είμαι επίσης και σε ετοιμότητα για το χράτσα χρούτσα που είπες για τον κινητήρα... Ειχα διαβάσει κάτι και σε ξένα φόρουμ αλλά λέω να το ψάξω καλύτερα!!
Ναί ,μπορείς να αλλάξεις μόνο το πίσω αν το μπροστινό σου είναι ακόμα πλήρες τακουνιών κ ζωντανό.
Το εμπρός -συνήθως- κρατάει κ είναι ασφαλές τουλάχιστον για τα διπλάσια χλμ σε σχέση με το πίσω.
2πίσω - 1 Εμπρός είναι ο δικός μου "κανόνας" αλλαγής.
Βέβαια ,στην περίπτωσή σου επιφυλάσσομαι ,γιατί βλέπω οτι έχεις ήδη κάνει (33-16=)17.000χλμ με τα ίδια λάστιχα !!!
Πως τα κατάφερες ,δεν ξέρω...
Το δικό μου πίσω TW41 δεν έχει βγάλει ποτέ πάνω 7,5-8Κ χλμ.
Το εμπρός βγάζει τα διπλά (15-16Κ)
Οπότε ,όσον αφορά το εμπρός ,εκτός από το πέλμα ,θα πρέπει να ελέγξεις κ αν είναι ξεραμένο-σκασμένο-πολυκαιρισμένο ,άρα κι επικίνδυνο.
Επειδή η χλμτρική διάρκεια των ελαστικών σου ,μαρτυρά οτι δεν το "κυνηγάς" στην άσφαλτο (γιατί εκεί είναι η φθορά) δεν χρειάζεσαι 2α ζαντολάστιχα.
Βάλε τα TKC80 και θα'σαι σούπερ σε άσφαλτο κ χώμα ,κ απο κράτημα κ απο διάρκεια.(ειδικά το μπροστινό δεν τρώγεται με τίποτα)
Εναλλακτικά μπορείς να δοκιμάσεις κ τα ANLAS που έχουν αναφερθεί με πολύ καλές κριτικές εδώ απο δοκιμαστές/συμφορουμίτες.
Μιας και με βοήθησαν αυτά που έγραψες λέω και γώ να αναφέρω μερικά από τα προβλήματα που ήρθα αντιμέτωπος, αλλά και πως τα έλυσα...
Να αρχίσω καταρχας με το μηχανάκι. Το σκεφτόμουν για το Τενερέ κανένα δίμηνο. Γύρναγε στο μυαλό μου βόλτες πολλές... Βρούμ από δω βρούμ από κει άκουσε τα βρούμ ο θεός και είπε να μου κάνει τη χάρη. Ρωτώντας ο ξαδερφός μου το μηχανικό που πηγαίνει τα εντούρια του, τι πιστέυει για το Τενερέ μιας και θέλω να το πάρω, αμέσως του λέει στο έχω έτοιμο και στημένο.... Στη τελική το πήρα... Πετάξανε απ’ τή τσέπη μου 5200 αλλά έχω μείνει πολύ ευχαριστημένος!! Ποιο συγκεκριμένα το μηχανάκι είχε:
1) Καινούρια λάστιχα Bridgestone σαν αυτά που προανέφερες
2) Ελατήρια Ohlins εμπρός
3) Ανάρτηση με υδραυλική προφόρτιση και ελατήριο Ohlins πίσω
4) Εξατμίσεις Akrapovik για το Tenere
5) Χούφτες Touratech
6) Πίσω σχάρα Touratech
Το μηχανάκι, μοντέλο το 2008, δεν είχε φάει ούτε μία βροχή, και είχε κάνει μία βόλτα μέχρι την Χαλκίδα. Είχε 16000 κμ και αυτά στο γκαράζζζ...
Με όλα αυτά τα εξτρά ουσίας ,και σε αυτά τα χλμ/κατάσταση ,τζάμπα το πήρες.
Να'σαι καλά κ να το χαίρεσαι.
Τα προβλήματα που μου έχει εμφανίσει...
Πρόβλημα Νο 1:
Αμέσως τις πρώτες μέρες που το πήρα το έλιωσα στις βόλτες... Έφαγε και τις πρώτες βροχέεες.... Και εκεί που πήγαινα από ηλιουπόλεως με το ξάδερφο σπίτι άρχιζε και ρετάρισε.... Λέω ρεύματα!!! Αφού πήραμε τηλέφωνα κλπ η μπαταρία μου λένε τόσα χρόνια αδούλευτη... Αλλάξω μπαταρία.... Πάω Πειραιά στο γυρισμό τα ίδια!! Ίσα που πρόλαβα και γύρισα.. Ψάχνομαι στο ίντερνετ και βρίσκω ότι παίζουν προβλήματα με τον ανορθωτή. Πάω να πάρω έναν και ευτυχώς δεν υπήρχε ετοιμοπαράδοτος. Αφού ψάχτηκα λίγο παραπάνω είδα ότι το πρόβλημα είναι στην φύσα και όχι στον ανορθωτή. Άνοιγμα λοιπόν και καθάρισμα με καθαριστικό επαφών και αφού πήρε μπροστά δούλεψε κανονικά!! Το πρόβλημα δεν άργησε να ξαναφανεί σε διακοπές στην Κεφαλονιά όπου με άφησε 2 φορές (Μία στο βουνό Αίνο όπου και έσπρωχνα καμια 15αριά χιλιόμετρα και αφού το ξανακαθάρισα, με αφήνει ενώ πήγα να πάρω γκομεν@@@κι να το πάω βόλτα). Ξενερωμένος αποφασίσω να λύσω το πρόβλημα με τη μία... Γυρνώντας ήδη στο σπίτι μου στον Αστακό, είχα ήδη παραγγείλει 2ο ανορθωτή μήπως και τον είχα κάψει... Τον τσεκάρω με πολύμετρο ο ανορθωτής κομπλέ... Παρατήρησα ότι κουνώντας την φύσα μία φόρτιζε και μία δεν φόρτιζε.... Αμέσως πέρνω έναν μεγάαααααλο κόφτη και κόβω τη φύσα!! Σκεφτόμουνα να πάρω καινούρια ή κάποια άλλη παρόμια. Τελικά πάνω στα κομένα καλώδια έβαλα φυσάκια μικρά και ένα ένα τα κούμπωσα στον ανορθωτή. Θερμική κόλλα, μονωτική και μέχρι και τα 33000 που έχω τώρα δεν έχει εμφανήσει απολύτως τίποτα. Για προληπτικούς λόγους και για να μην σκέφτομαι εάν φορτίζει σε όλα μου τα ταξίδια, αγόρασα ένα Βολτόμετρο από το Ebay σε μέγεθος «αναπτήρα το οποίο έβαλα εσωτερικά στην δεξιά πλευρά κάτω από το καντράν. Πολύ διακριτικό και με βολεύει. Από την άλλη έχω βάλει αναπτήρα. Έχω και standby ανορθωτή από Yamahavirago με καλώδια και όχι φύσα για κάθε περίπτωση... (Σορρυ αλλά δε μπορώ να βάλω φωτό μιας και ναυτικός μπαρκαρούτσος τώρα δεν έχω πρόσβαση σε καλό ίντερνετ).
Ανορθωτές ,απ'όσο έχω ψαχτεί στο νετ ,δεν βγάζουν.
Το πρόβλημα με την φίσα ΝΑΙ ,το είχαν τα πρώτα μοντέλα (08) ,μετά μου φαίνεται την άλλαξαν οι Γιαμάπες κ λύθηκε.
Στο δικό μου ,με το που το πήρα ,έβγαλα την φίσα ,την καθάρισα καλά ,κι έσφιξα(λύγισα) μ'ένα ψιλό κατσαβιδάκι τα μεταλικά ελάσματα των επαφών.
Ουδέν πρόβλημα ποτέ μέχρι τώρα.
Βέβαια ,μια φορά τον χρόνο ,βγάζω την φίσα ,την καθαρίζω με contact cleaner ,ελέγχω για σημάδια κακών επαφών (μπλέδιασμα ή οξείδωση απο σπινθηρισμούς) ,την ψεκάζω απο πάνω με σπρέϋ σιλικόνης ,κ την ξανακουμπώνω.
Μέχρι στιγμής ,όλα καλά.
Μπριζάκι έχω βάλει κι εγώ ,σε θέση που φαίνεται σαν εργοστασιακή τοποθέτηση.
Βολτομετράκι έχω βάλει επίσης.
Πάντα βάζω ,σε όλα μου τα μηχανάκια ,το θεωρώ must.
Πρόβλημα Νο2:
Σφίξιμο στο τιμόνι στα 20000 κμ. Σε φόρουμ λένε ότι γύρω στα 20000 κμ θέλει άλλαγμα ρουλεμάν τιμονιού. Η μαμά Yamaha σκέφτεται βλέπετε οικολογικά και δεν βάζει πολύ γράσο... Μου φαίνεται τη τσέπη της σκέφτεται για να πέρνουμε εμείς ρουλεμάν. Παρόλα αυτά πιστεύω ότι και γω έβαλα το χεράκι μου μιας και με το πιεστικό το έπλυνα κάααπου εκεί γύρω στο τιμόνι... Τα ρουλεμάν τα άλλαξε μάστορας μιας και το ψιλολυπόμουνα, αλλά απ΄την επόμενη θα το επιχειρήσω... Να του πάρω τον αέρα πρώτα. (Καλό θα ήταν να υπήρχε γρασαδοράκι και κάθε τόσο να πατάμε και καμιά τρομπαρισιά γράσο, αλλά κάτσε μη κάνω καμιά ζημιά)
Τα ρουλεμάν μπροστινού στο δικό μου ,αλλάχτηκαν μια φορά στις 16.000χλμ ,κι απο τότε έχω τα ίδια ,χωρίς πρόβλημα.
Είχα ακούσει κι εγώ αυτή την φήμη για έλειψη γράσσου.
Πρόσφατα έλυσα για έλεγχο τις τιμονόπλακες του Τενερέ του STF (είχε ενδείξεις σκαλοπατιού),το οποίο εχει λίγα χλμ ,δεν είχε ξανανοιχτεί ,κ διεπίστωσα οτι μιά χαρά γράσο είχε μέσα στα ρουλμάνς.
Kαθάρισα τα ρουλεμάν κ τις φωλιές ,κ είδα ανεπαίσθητα σημαδάκια φθοράς.
Τα γέμισα με καινούργιο γράσσο ,κι έσφιξα ΣΩΣΤΑ το όλο σύστημα απο την αρχή.
Το πρόβλημα (όπως λέει ο STF που την οδηγεί) λύθηκε.
Προς το παρόν τουλάχιστον ,αφού πλεόν δεν νιώθει κάποιο σημάδι δυσκολίας.
Το πρόβλημα κατ'εμέ ,οφείλεται στην ΜΗ τήρηση των οδηγιών του service manual απο τους "μάστορες" ,το οποίο αναφέρει ότι στα πρώτα 1000χλμ ,κ κάθε (δεν θυμάμαι πόσα) θέλει έλεγχο κ σφίξιμο εκεί σ'απάν ,για να εξαλείφονται τα κενά που δημιουργούνται απο το κάθισμα των θηκών στις φωλιές του λαιμού ,κ απο την φθορά των ρουλμάνς.
Επίσης ,οταν παίζει χώμα κ νερό ,ένα άνοιγμα-καθάρισμα-καινούργιο γράσο-&-σωστό σφίξιμο μιά φορά τον χρόνο ,κάνει τα ρουλμάνς σχεδόν αθάνατα.
Πρόβλημα Νο3
Χράτσα Χρούτσα γρανάζια αλυσίδες κλπ... Τσεκαρίστηκαν ρουλεμάν, αλλάχτηκαν γρανάζια μπρός πίσω, αλυσίδες και συνεμπλόκ. Όλα κομπλέ!!!
Πρόβλημα Νο 4
Οι βαλβιδούλες κάναν Ματσακόνι(βλέπε ναυτικούς όρους). Ρυθμίστηκαν πάλι και αυτές από το μάστορα. Την επόμενη μόνος μου. Βέβαια ακούγεται κάποιος θόρυβος και σίγουρα θέλουν έλεγχο τα μέσα συκώτια του κινητήρα. Δεν είναι τόσο έντονος όμως αλλά το καταλαβαίνω και μου σπάει τα νεύρα.
Ανοιξέ το κ ρύθμισέ της ΕΣΥ αν μπορείς.
Από σέρβις λάδια, ξύδια και λοιπά τα κάνω εγώ... Γενικά τα έξοδα στα παραπάνω ήταν πολύ λιγότερα από ότι περίμενα... Εγώ έβαλα έξτρα διπλό στάντ της swmotech που είναι σχετικά οικονομικό και πολύ καλό. Σκέφτομαι για τα σίδερα της swmotech πάλι που πιστεύω ότι είναι τα καλύτερα μιας και σου δίνουν περισσότερο χώρο από άλλα να δουλέψεις στον κινητήρα, αλλά και είναι και όμορφα.
Τα λαδόξυδα είναι απλή υπόθεση κ καλά κάνεις κ τα φτιάχνεις μόνος σου.
Εκτός απο το κατα πολύ μικρότερο κόστος ,ξέρεις πάντα με σιγουριά τι έχεις κάνει.
Οσο για κάγκελα ,ειδικά αυτές τις σχεδόν ολόσωμες σιδεριές ,εμένα προσωπικά δεν μου αρέσουν καθόλου αισθητικά ,κ δεν θέλω να προσθέσω επιπλέον βάρος στην ήδη βαριά μοτοσυκλέτα μας.
Βέβαια αυτή είναι η δική μου άποψη κ δεν είναι απαραίτητο να τυγχάνει καθολικής αποδοχής.
Αυτά και από μένα, ελπίζω και γω να βοήθησα να αποφύγει κάποιος μερικά προβλήματα... Άντε πολλά νιάου και πάλι, ελπίζω να τα πούμε σε καμιά κανονισμένη βολτίτσα, εντός ή εκτός δρόμου!!!
Να΄σαι καλά φίλε....Καλές Θάλασσες & Καλά μοτο-Ταξίδια να'χεις.