XT660Z Tenere

christof40

Μέλος
Όνομα
χριστοφορος
Μοτό
cbr r1 gsxr το γνωστο ninja
o γατος ειναι ο πιο μανιαμουνιας και ψειρας ανθρωπος που εχω γνωρισει στην ζωη μου
οταν κανει μια δουλεια το χαμηλοτερο στανταρ του ειναι το τελειο
γατουληηηη:hailbig::friendship:
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
...
Τι μπορεί να οδηγήσει σε μικρότερο διάκενο βαλβίδων σε τόσο λίγα χλμ εκτός από .. χέρι;

Eνα κακό χέρι...ή...το καθόλου χέρι.

Μικρότερο διάκενο συνοδεύεται και από επικαθήσεις στο θάλαμο καύσης;
Πιθανόν. Ας μας πει κι ο christof που τα κατέχει καλύτερα.
Το σημαντικότερο όμως είναι ότι...
Μικρότερο διάκενο ,με παρατεταμένα ανοιχτό γκάζι ,συνοδεύεται απο πιθανό κάρφωμα βαλβίδων.
 

XLGeorge

Μέλος
Όνομα
George
Μοτό
αργά τζαμπανέζικα
Εννοειται οτι κανοντας τα παντα μονος σε ενα μηχανακι, αποκτας αλλη σχεση μαζι του και ειναι ο μονος τροπος για να εισαι σιγουρος οτι ολα εχουνε γινει σωστα :ok: Η ικανοποιηση και μονο που νιωθεις ξεπληρωνει καθε κοπο ..Zen and the Art of Motorcycle Maintenance :cool:
 
Τελευταία επεξεργασία:

XLGeorge

Μέλος
Όνομα
George
Μοτό
αργά τζαμπανέζικα
o γατος ειναι ο πιο μανιαμουνιας και ψειρας ανθρωπος που εχω γνωρισει στην ζωη μου
οταν κανει μια δουλεια το χαμηλοτερο στανταρ του ειναι το τελειο
γατουληηηη:hailbig::friendship:
Εγκρινω και επαυξανω! :D Οπως εχω πει, οταν μαστορευουμε μαζι στο γκαραζακι του Γατου - οπως εχουμε κανει κανα δυο φορες, ο Γατος μου δινει την αισθηση καρδιοχειρουργου που κανει εγχειρηση ανοιχτης καρδιας :yew:

Γεια σου ρε φιλαρακι Γατουλη με τα ωραια σου! :friendship:
 

christof40

Μέλος
Όνομα
χριστοφορος
Μοτό
cbr r1 gsxr το γνωστο ninja
Πιθανόν. Ας μας πει κι ο christof που τα κατέχει καλύτερα.
Το σημαντικότερο όμως είναι ότι...
Μικρότερο διάκενο ,με παρατεταμένα ανοιχτό γκάζι ,συνοδεύεται απο πιθανό κάρφωμα βαλβίδων.
μιας και ειχα και γω τετοιο μοτερ και το γνωριζω καλα,ειμαι σιγουρος οτι οι κλειστες βαλβιδες ωφειλονται στο χερι του μαστορα και στην ψιλοαδιαφορια του.
οι επικαθισεις στον θαλαμο καυσης δεν επηρεαζουν τις βαλβιδες εκτος αν δημιουργηθουν επικαθησεις στις εδρες των βαλβιδων,αλλα τοτε θα υπαρχουν αλλα
προβληματα.
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Φίλε Γάτε, καταρχάς πολλά νιάου και από μένα!!!
Μόλις διάβασα όλο το άρθρο σου για το Τενερέ και ως κάτοχός ενός με κάλυψε περισσότερο από ότι θα ήθελα...
1) Ήδη έλυσες το πρόβλημα μου με το τί λάστιχα να βάλω. Και γω τα Bridgestone έχω πάνω και είμαι πολύ ευχαριστημένος. Το μηχανάκι το πήρα με 16000 χλ με καινούρια λάστιχα. Έχω πατήσει πλέον τα 33000 κμ με το πίσω λάστιχο να χρειάζεται αλλαγή αλλά το μπροστά ακόμα καλά κρατεί!! Έχουν πατήσει και χώμα και άσφαλτο. Στην άσφαλτο έμεινα αρκετά ικανοποιημένος. Στο χώμα το ίδιο, αλλά θα ακολουθήσω την επιλογή σου για 2α λάστιχα, για «κανονισμένες» χωμάτινες βόλτες μιας και ζητάω κάτι παραπάνω. Επειδή είναι και το πρώτο μ μηχανάκι και δεν ξέρω σχετικά πολλά, τί παίζει γενικά με τα λάστιχα. Μπορώ να αλλάξω μόνο το πίσω αφού το μπροστά έχει ακόμα ψαχνό??? ( Αν κάνω χαζές ερωτήσεις βρίστε παιδιά, δε νιώθω ούτε παρεξηγούμαι... Θα μάθω που μένετε μόνο και θα λυθεί το πρόβλημα... :p)
2) Θα είμαι επίσης και σε ετοιμότητα για το χράτσα χρούτσα που είπες για τον κινητήρα... Ειχα διαβάσει κάτι και σε ξένα φόρουμ αλλά λέω να το ψάξω καλύτερα!!
Ναί ,μπορείς να αλλάξεις μόνο το πίσω αν το μπροστινό σου είναι ακόμα πλήρες τακουνιών κ ζωντανό.
Το εμπρός -συνήθως- κρατάει κ είναι ασφαλές τουλάχιστον για τα διπλάσια χλμ σε σχέση με το πίσω.
2πίσω - 1 Εμπρός είναι ο δικός μου "κανόνας" αλλαγής.
Βέβαια ,στην περίπτωσή σου επιφυλάσσομαι ,γιατί βλέπω οτι έχεις ήδη κάνει (33-16=)17.000χλμ με τα ίδια λάστιχα !!!
Πως τα κατάφερες ,δεν ξέρω...
Το δικό μου πίσω TW41 δεν έχει βγάλει ποτέ πάνω 7,5-8Κ χλμ.
Το εμπρός βγάζει τα διπλά (15-16Κ)
Οπότε ,όσον αφορά το εμπρός ,εκτός από το πέλμα ,θα πρέπει να ελέγξεις κ αν είναι ξεραμένο-σκασμένο-πολυκαιρισμένο ,άρα κι επικίνδυνο.

Επειδή η χλμτρική διάρκεια των ελαστικών σου ,μαρτυρά οτι δεν το "κυνηγάς" στην άσφαλτο (γιατί εκεί είναι η φθορά) δεν χρειάζεσαι 2α ζαντολάστιχα.
Βάλε τα TKC80 και θα'σαι σούπερ σε άσφαλτο κ χώμα ,κ απο κράτημα κ απο διάρκεια.(ειδικά το μπροστινό δεν τρώγεται με τίποτα)
Εναλλακτικά μπορείς να δοκιμάσεις κ τα ANLAS που έχουν αναφερθεί με πολύ καλές κριτικές εδώ απο δοκιμαστές/συμφορουμίτες.


Μιας και με βοήθησαν αυτά που έγραψες λέω και γώ να αναφέρω μερικά από τα προβλήματα που ήρθα αντιμέτωπος, αλλά και πως τα έλυσα...

Να αρχίσω καταρχας με το μηχανάκι. Το σκεφτόμουν για το Τενερέ κανένα δίμηνο. Γύρναγε στο μυαλό μου βόλτες πολλές... Βρούμ από δω βρούμ από κει άκουσε τα βρούμ ο θεός και είπε να μου κάνει τη χάρη. Ρωτώντας ο ξαδερφός μου το μηχανικό που πηγαίνει τα εντούρια του, τι πιστέυει για το Τενερέ μιας και θέλω να το πάρω, αμέσως του λέει στο έχω έτοιμο και στημένο.... Στη τελική το πήρα... Πετάξανε απ’ τή τσέπη μου 5200 αλλά έχω μείνει πολύ ευχαριστημένος!! Ποιο συγκεκριμένα το μηχανάκι είχε:
1) Καινούρια λάστιχα Bridgestone σαν αυτά που προανέφερες
2) Ελατήρια Ohlins εμπρός
3) Ανάρτηση με υδραυλική προφόρτιση και ελατήριο Ohlins πίσω
4) Εξατμίσεις Akrapovik για το Tenere
5) Χούφτες Touratech
6) Πίσω σχάρα Touratech

Το μηχανάκι, μοντέλο το 2008, δεν είχε φάει ούτε μία βροχή, και είχε κάνει μία βόλτα μέχρι την Χαλκίδα. Είχε 16000 κμ και αυτά στο γκαράζζζ...
Με όλα αυτά τα εξτρά ουσίας ,και σε αυτά τα χλμ/κατάσταση ,τζάμπα το πήρες.
Να'σαι καλά κ να το χαίρεσαι.


Τα προβλήματα που μου έχει εμφανίσει...

Πρόβλημα Νο 1:
Αμέσως τις πρώτες μέρες που το πήρα το έλιωσα στις βόλτες... Έφαγε και τις πρώτες βροχέεες.... Και εκεί που πήγαινα από ηλιουπόλεως με το ξάδερφο σπίτι άρχιζε και ρετάρισε.... Λέω ρεύματα!!! Αφού πήραμε τηλέφωνα κλπ η μπαταρία μου λένε τόσα χρόνια αδούλευτη... Αλλάξω μπαταρία.... Πάω Πειραιά στο γυρισμό τα ίδια!! Ίσα που πρόλαβα και γύρισα.. Ψάχνομαι στο ίντερνετ και βρίσκω ότι παίζουν προβλήματα με τον ανορθωτή. Πάω να πάρω έναν και ευτυχώς δεν υπήρχε ετοιμοπαράδοτος. Αφού ψάχτηκα λίγο παραπάνω είδα ότι το πρόβλημα είναι στην φύσα και όχι στον ανορθωτή. Άνοιγμα λοιπόν και καθάρισμα με καθαριστικό επαφών και αφού πήρε μπροστά δούλεψε κανονικά!! Το πρόβλημα δεν άργησε να ξαναφανεί σε διακοπές στην Κεφαλονιά όπου με άφησε 2 φορές (Μία στο βουνό Αίνο όπου και έσπρωχνα καμια 15αριά χιλιόμετρα και αφού το ξανακαθάρισα, με αφήνει ενώ πήγα να πάρω γκομεν@@@κι να το πάω βόλτα). Ξενερωμένος αποφασίσω να λύσω το πρόβλημα με τη μία... Γυρνώντας ήδη στο σπίτι μου στον Αστακό, είχα ήδη παραγγείλει 2ο ανορθωτή μήπως και τον είχα κάψει... Τον τσεκάρω με πολύμετρο ο ανορθωτής κομπλέ... Παρατήρησα ότι κουνώντας την φύσα μία φόρτιζε και μία δεν φόρτιζε.... Αμέσως πέρνω έναν μεγάαααααλο κόφτη και κόβω τη φύσα!! Σκεφτόμουνα να πάρω καινούρια ή κάποια άλλη παρόμια. Τελικά πάνω στα κομένα καλώδια έβαλα φυσάκια μικρά και ένα ένα τα κούμπωσα στον ανορθωτή. Θερμική κόλλα, μονωτική και μέχρι και τα 33000 που έχω τώρα δεν έχει εμφανήσει απολύτως τίποτα. Για προληπτικούς λόγους και για να μην σκέφτομαι εάν φορτίζει σε όλα μου τα ταξίδια, αγόρασα ένα Βολτόμετρο από το Ebay σε μέγεθος «αναπτήρα το οποίο έβαλα εσωτερικά στην δεξιά πλευρά κάτω από το καντράν. Πολύ διακριτικό και με βολεύει. Από την άλλη έχω βάλει αναπτήρα. Έχω και standby ανορθωτή από Yamahavirago με καλώδια και όχι φύσα για κάθε περίπτωση... (Σορρυ αλλά δε μπορώ να βάλω φωτό μιας και ναυτικός μπαρκαρούτσος τώρα δεν έχω πρόσβαση σε καλό ίντερνετ).
Ανορθωτές ,απ'όσο έχω ψαχτεί στο νετ ,δεν βγάζουν.
Το πρόβλημα με την φίσα ΝΑΙ ,το είχαν τα πρώτα μοντέλα (08) ,μετά μου φαίνεται την άλλαξαν οι Γιαμάπες κ λύθηκε.
Στο δικό μου ,με το που το πήρα ,έβγαλα την φίσα ,την καθάρισα καλά ,κι έσφιξα(λύγισα) μ'ένα ψιλό κατσαβιδάκι τα μεταλικά ελάσματα των επαφών.
Ουδέν πρόβλημα ποτέ μέχρι τώρα.
Βέβαια ,μια φορά τον χρόνο ,βγάζω την φίσα ,την καθαρίζω με contact cleaner ,ελέγχω για σημάδια κακών επαφών (μπλέδιασμα ή οξείδωση απο σπινθηρισμούς) ,την ψεκάζω απο πάνω με σπρέϋ σιλικόνης ,κ την ξανακουμπώνω.
Μέχρι στιγμής ,όλα καλά.



Μπριζάκι έχω βάλει κι εγώ ,σε θέση που φαίνεται σαν εργοστασιακή τοποθέτηση.





Βολτομετράκι έχω βάλει επίσης.
Πάντα βάζω ,σε όλα μου τα μηχανάκια ,το θεωρώ must.







Πρόβλημα Νο2:
Σφίξιμο στο τιμόνι στα 20000 κμ. Σε φόρουμ λένε ότι γύρω στα 20000 κμ θέλει άλλαγμα ρουλεμάν τιμονιού. Η μαμά Yamaha σκέφτεται βλέπετε οικολογικά και δεν βάζει πολύ γράσο... Μου φαίνεται τη τσέπη της σκέφτεται για να πέρνουμε εμείς ρουλεμάν. Παρόλα αυτά πιστεύω ότι και γω έβαλα το χεράκι μου μιας και με το πιεστικό το έπλυνα κάααπου εκεί γύρω στο τιμόνι... Τα ρουλεμάν τα άλλαξε μάστορας μιας και το ψιλολυπόμουνα, αλλά απ΄την επόμενη θα το επιχειρήσω... Να του πάρω τον αέρα πρώτα. (Καλό θα ήταν να υπήρχε γρασαδοράκι και κάθε τόσο να πατάμε και καμιά τρομπαρισιά γράσο, αλλά κάτσε μη κάνω καμιά ζημιά)
Τα ρουλεμάν μπροστινού στο δικό μου ,αλλάχτηκαν μια φορά στις 16.000χλμ ,κι απο τότε έχω τα ίδια ,χωρίς πρόβλημα.
Είχα ακούσει κι εγώ αυτή την φήμη για έλειψη γράσσου.
Πρόσφατα έλυσα για έλεγχο τις τιμονόπλακες του Τενερέ του STF (είχε ενδείξεις σκαλοπατιού),το οποίο εχει λίγα χλμ ,δεν είχε ξανανοιχτεί ,κ διεπίστωσα οτι μιά χαρά γράσο είχε μέσα στα ρουλμάνς.
Kαθάρισα τα ρουλεμάν κ τις φωλιές ,κ είδα ανεπαίσθητα σημαδάκια φθοράς.
Τα γέμισα με καινούργιο γράσσο ,κι έσφιξα ΣΩΣΤΑ το όλο σύστημα απο την αρχή.
Το πρόβλημα (όπως λέει ο STF που την οδηγεί) λύθηκε.
Προς το παρόν τουλάχιστον ,αφού πλεόν δεν νιώθει κάποιο σημάδι δυσκολίας.

Το πρόβλημα κατ'εμέ ,οφείλεται στην ΜΗ τήρηση των οδηγιών του service manual απο τους "μάστορες" ,το οποίο αναφέρει ότι στα πρώτα 1000χλμ ,κ κάθε (δεν θυμάμαι πόσα) θέλει έλεγχο κ σφίξιμο εκεί σ'απάν ,για να εξαλείφονται τα κενά που δημιουργούνται απο το κάθισμα των θηκών στις φωλιές του λαιμού ,κ απο την φθορά των ρουλμάνς.
Επίσης ,οταν παίζει χώμα κ νερό ,ένα άνοιγμα-καθάρισμα-καινούργιο γράσο-&-σωστό σφίξιμο μιά φορά τον χρόνο ,κάνει τα ρουλμάνς σχεδόν αθάνατα.



Πρόβλημα Νο3
Χράτσα Χρούτσα γρανάζια αλυσίδες κλπ... Τσεκαρίστηκαν ρουλεμάν, αλλάχτηκαν γρανάζια μπρός πίσω, αλυσίδες και συνεμπλόκ. Όλα κομπλέ!!!

Πρόβλημα Νο 4
Οι βαλβιδούλες κάναν Ματσακόνι(βλέπε ναυτικούς όρους). Ρυθμίστηκαν πάλι και αυτές από το μάστορα. Την επόμενη μόνος μου. Βέβαια ακούγεται κάποιος θόρυβος και σίγουρα θέλουν έλεγχο τα μέσα συκώτια του κινητήρα. Δεν είναι τόσο έντονος όμως αλλά το καταλαβαίνω και μου σπάει τα νεύρα.
Ανοιξέ το κ ρύθμισέ της ΕΣΥ αν μπορείς.


Από σέρβις λάδια, ξύδια και λοιπά τα κάνω εγώ... Γενικά τα έξοδα στα παραπάνω ήταν πολύ λιγότερα από ότι περίμενα... Εγώ έβαλα έξτρα διπλό στάντ της swmotech που είναι σχετικά οικονομικό και πολύ καλό. Σκέφτομαι για τα σίδερα της swmotech πάλι που πιστεύω ότι είναι τα καλύτερα μιας και σου δίνουν περισσότερο χώρο από άλλα να δουλέψεις στον κινητήρα, αλλά και είναι και όμορφα.
Τα λαδόξυδα είναι απλή υπόθεση κ καλά κάνεις κ τα φτιάχνεις μόνος σου.
Εκτός απο το κατα πολύ μικρότερο κόστος ,ξέρεις πάντα με σιγουριά τι έχεις κάνει.

Οσο για κάγκελα ,ειδικά αυτές τις σχεδόν ολόσωμες σιδεριές ,εμένα προσωπικά δεν μου αρέσουν καθόλου αισθητικά ,κ δεν θέλω να προσθέσω επιπλέον βάρος στην ήδη βαριά μοτοσυκλέτα μας.
Βέβαια αυτή είναι η δική μου άποψη κ δεν είναι απαραίτητο να τυγχάνει καθολικής αποδοχής.

Αυτά και από μένα, ελπίζω και γω να βοήθησα να αποφύγει κάποιος μερικά προβλήματα... Άντε πολλά νιάου και πάλι, ελπίζω να τα πούμε σε καμιά κανονισμένη βολτίτσα, εντός ή εκτός δρόμου!!!
Να΄σαι καλά φίλε....Καλές Θάλασσες & Καλά μοτο-Ταξίδια να'χεις. :friendship:
 
Τελευταία επεξεργασία:

XLGeorge

Μέλος
Όνομα
George
Μοτό
αργά τζαμπανέζικα
Για να ειναι ολοκληρωμενο το νημα, ας γραφτει και η γνωμη καποιου τριτου για το τουμπανιασμενο και καραπροσεγμενο Τενερονι του Κωστα-Γατου, δηλ. της αφεντιας μου :) Αντιγραφω το τι εγραφα πριν απο περιπου 3 χρονια, τον Οκτωβρη του 2012. Ο Κωστας ειχε παρει προσφατα το Τενερονι και ειχαμε παει με την παλιοπαρεα 3ημερη πουροντουραδα στην κεντρικη Πινδο τον Σεπτεμβρη του 2012. Βεβαια απο τοτε εκανε πολλες βελτιωσεις, και ιδιαιτερα προσθεσε το πισω αμορτισερ Nitron. Ειχα οδηγησει προηγουμενως ενα μαμισιο απο dealer και οδηγησα και το μηχανακι του Κωστα για 70χμ, κανοντας τη διαδρομη Ελατη Τρικαλων - Τρικαλα - Ελατη Τρικαλων. Ειχα κατεβει να παρω κατι που χρειαζομαστε και ο Κωστας μου παραχωρησε ευγενικα το Τενερονι του για να του πω αν εκανε καλη επιλογη :D :p

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Ο κινητηρας ειναι σαφως πιο δυνατος απο τον μαμισιο λογω φιλτρου/εξατμισεων/power commander, ο μαμισιος ειναι λιγο "χλιαρος". Η αισθηση ροπης μεταξυ 4000-5000 στροφων ειναι μοναδικη και ειναι κατι που μονο ενα μονοκυλινδρο μηχανακι σαν κι'αυτο μπορει να δωσει στην κατηγορια των 650. Απο την αλλη, μετα τις 5500 στροφες δεν συμβαινουν και πολλα ιδιως απο 4η και πανω στο κιβωτιο. Στην δε 5η η συμπεριφορα μετα τα ~145-150χμω ειναι λιγο αναιμικη με το μηχανακι να μην "ακουει" στο ανοιγμα του γκαζιου. Αλλα το μεγαλο προβλημα για μενα ειναι οι κραδασμοι: ειδικα μεταξυ 130-140χμω υπαρχουν πολλοι υψισυχνοι κραδασμοι. Θυμαμαι οτι και το μαμισιο ειχε κραδασμους αλλα σαφως λιγοτερους, δεν ξερω γιατι ειναι περισοτεροι στο μηχανακι του Κωστα. (EDIT: αυτοι πρεπει ναχουν μειωθει και παλι στα ορια του μαμισιου τωρα που ασφαλιστηκε σωστα το παξιμαδι του στροφαλου). Παντως στην αναποφευκτη συγκριση με το Τρανσαλπ που εχω με τον βελουδινο V κινητηρα, ο μονοκυλινδρος κινητηρας της Μιναρελι/Γιαμαχα εχει σαφως πιο τραχια αισθηση λειτουργιας και οι κραδασμοι μαλλον θα κουραζουν στις μεγαλες αποστασεις στην ασφαλτο. Ενα αλλο θεμα ειναι επισης οτι η τροφοδοσια/ψεκασμος πολυ χαμηλα ειναι αποτομη/μος στις χαμηλες στροφες και αυτο δεν ειναι οτι καλυτερο στα ανοιγματα απο κλειστο γκαζι στο χωμα σε πολυ χαμηλες ταχυτητες.

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ/ΠΛΑΙΣΙΟ/ΦΡΕΝΑ: Βρηκα το μπροστινο παρα πολυ καλο, μου υπενθυμισε τις αδυναμιες/ελαστικοτητες του μπροστινου στο Τρανσαλπ, στιβαρο, ακριβες, με πολυ καλη αποσβεση (εχει WP ελατηρια/λαδια) - καμια σχεση με το μαμισιο το οποιο ειναι πενταμαλακο. Το πισω μου φανηκε αρκετα μαλακο για τα γουστα μου και με μαλλον ανεπαρκη αποσβεση. Μαλλον το αμορτισερ ειχε δυσκολη ζωη :rolleyes: ειμαι σιγουρος οτι ενα ολοκληρο αφτερμαρκετ αμορτισερ θα μεταμορφωσει το πισω και θα το κανει παρομοιο με το μπροστινο. Βεβαια το μαλακο ελατηριο εχει αλλο πλεονεκτημα. To υψος της μοτοσυκλετας ΔΕΝ ειναι πια προβλημα καθως καθεται μολις ανεβαινει κανεις, εγω τουλαχιστο (1.80μ/87κιλα) μπορουσα να πατησω τις πατουσες κατω ενω σε ενα μαμισιο που ειχα καθισει πανω σε ενα dealer παταγα με τις μυτες. Το πλαισιο μου φανηκε σχετικα ακαμπτο αλλα οχι οσο ενα πχ KTM. Εχει καποιες ελεγχομενες ελαστικοτητες και αυτο για μενα ειναι καλο :ok: Σε συγκριση με το Τρανσαλπ μου, οπως ειπα στον Κωστα "οταν το δικο μου χορευει καρσιλαμα, το Τενερε απλα λικνιζεται και βαραει παλαμακια" :D Και τελικα τα φρενα ειναι πολυ καλα/επαρκη αλλα δεν μου φανηκανε κατι το ιδιαιτερο παρ'οτι ειναι Brembo.

ΓΕΝΙΚΗ ΑΙΣΘΗΣΗ / ΑΝΕΣΗ: Πολυ καλη, ανελπιστα καλη θαλεγα. Η προστασια του μικρου ανεμοθωρακα ειναι πολυ καλη, η ανεση του (ψιλο-ουζαρισμενου) αμορτισερ πολυ καλη και η ανεση της σελας αποδεκτη αν και δεν ειμαι σιγουρος αν ειναι εξ'ισου αποδεκτη για τον συνεπιβατη στα μακρινα ταξιδια. Γενικα η ολη αισθηση ειναι πολυ θετικη και το μηχανακι σχετικα ευκολο και μανιτζεβελο. Απο την αλλη το υψος του με αφτερμαρκετ αμορτισερ θα ειναι προβλημα στα δυσκολα περασματα στο χωμα, εκει δηλ. που χρειαζεται να μπει ποδι κατω, για οσους δεν ειναι 1.85μ και πανω. Το υψος του βεβαια μπορει να μειωθει με αλλους συνδεσμους μοχλικου και κατεβασμα των πλακων μπροστα. (EDIT: Κωστα, δεν αναφερες τι εχεις κανει μ'αυτο).

Συνολικα, οπως εχω ξαναπει, το μηχανακι ειναι πολυ καλο για καποιον που εχει σοβαρες χωματερες βλεψεις και δεν ταξιδευει πολυ δικαβαλος, χωρις αυτο να σημαινει οτι "δεν τοχει" για δικαβαλα ταξιδια, απλα οντας μονοκυλινδρο θα κουρασει πιο ευκολα τους αναβατες του.

EDIT: Η αξιοπιστια του μεχρι στιγμης φαινεται μια χαρα, ειδικα καθως ο Κωστας κυριολεκτικα το "στιβει" το μηχανακι, εχουμε παει μαζι στην ασφαλτο με μονιμα 160-170χμω :oops: Αν η Γιαμαπα του ειχε βαλει τον κινητηρα του TDM detuned, θα ητανε φοβερο και κυριος ανταγωνιστης του ερχομενου Αφρικα (και του 990).

Αυτα, Γατουλη μου χρωστας και ενα καλο τεστ στο χωμα ;) νασαι παντα καλα φιλαρακι και να χαιρεσαι το εργαλειο σου! :friendship:
 
Τελευταία επεξεργασία:

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Να συμπληρώσω μερικά ακόμα....

Τα neopren καλτσάκια που είχε στα καλάμια όταν το πήρα ,τα έβγαλα σχετικά σύντομα.
Δεν μου άρεσαν οπτικά πάνω στο Τενερε΄.
Αντ'αυτών ,προτίμησα ένα ζευγάρι ποιοτικές κλασικές φυσούνες ,κ μάλιστα σε κόκκινο χρώμα ,για να δέσει αισθητικά με το σχεδιαστικό παρελθόν της μοτοσυκλέτας.


 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Αλλο ένα πρόβλημα που εμφανίζεται στο Τενερέ ,είναι οι συχνά σπασμένες ή ακόμα κ απωλεσθείσες πινακίδες ,αφού λόγω κακού σχεδιασμού του κάτω μερους της ουράς ,αυτό υποκείπτει στους συνεχείς κραδασμούς ,λόγω συντονισμού ,κ κάποια στιγμή αποδημεί είς τόπον χλοερόν.

Εχουν κυκλοφορήσει κάποιες after market αλουμινένιες ουρές ,αλλά πανάκριβες κ ουχί απαραίτητες κατ'εμέ.

Οσον αφορά λοιπόν το θέμα της "ουράς" ,να αναρτήσω την δικιά μου λύση.

Το Τενερέ πάσχει σε αυτό το θέμα απο σχεδιασμού του.
Δεν υπάρχει μια βαση πινακίδας που να μην έχει σπάσει κάποια στιγμή.
Ειδικά αν πηγαίνεις χώμα.

Το δικό μου "ουραίον" αποδήμησε εις Κύριον εδώ κ χρόνια μαζί με την πινακίδα.
Αμφότερα δεν ανεβρέθησαν ποτέ ...
Δηλώθηκε απώλεια πινακίδας κι εκδόθηκε νέα.

Ουτε για μια στιγμή δεν μου πέρασε απο το μυαλό να ξανα-αγοράσω αυτό το προβληματικό κ ακαλαίσθητο πλαστικό κομάτι ,που υποτίθεται οτι βρίσκεται εκεί για να στηρίζει την πινακίδα.
Για ποιόν λόγο άλλωστε ,αφού ,εκτός απο το οτι την τοποθετεί σε άχαρο (για την σιλουέτα της μηχανής) σημείο ,δεν καταφέρνει κ να την στηρίξει τελικά ,αφού σπάει κ χάνεται.

Κόπηκε φύλο αλουμινίου στις διαστάσεις της νεάς πινακίδας κ σμιλεύτηκε στις γωνίες του για να ταιράξουν απόλυτα στο σχήμα.
Εγιναν 2 σε 1 με πριτσίνια.
Και το ισχυρό πλέον σάντουιτς βιδώθηκε στο επάνω μερος του πλαστικού της ουράς ,το οποίο είναι σαφώς πολύ στιβαρό.
Ακριβώς κάτω απο το στόπ.











Στο σημείο που μπήκε μου αρέσει πολύ καλύτερα εμφανισιακά.
Τοποθετεί την πινακίδα ψηλότερα κ σε πιό ταιριαχτή γωνία ,για μοτοσυκλέτα ΟνΟφφ.
Κρατάει μια χαρά τα νερά κ τις λάσπες που πετάει ο τροχός.
Και μετά απο 25Κ km ,πολλά απο αυτά χωμα ,το σύνολο συνεχίζει να είναι στιβαρό κ στη θέση του χωρίς υποψία προβλήματος.

Ακύρωσα βέβαια με αυτό τον τρόπο το φως πινακίδας.
Θα μπορούσα να βάλω ενα universal ,αλλά δεν ασχολήθηκα.
Ακυρώνεται κ το ανακλαστικό ,αφού πλέον βρίσκεται κάτω απο την πινακίδα.

Τα φλάς τα "κούμπωσα" στα κάγκελα ,γιατι επίσης έχουν σπάσει οι λαιμοί τους στα δύο απο τους κραδασμούς ,και δεν υπάρχει πάνω τους η βάση που βιδώνει στο προβλεπόμενο σημείο.
Είναι όμως απολύτως λειτουργικά & Επίσης σε αυτό το σημείο είναι κ πιό εμφανή.
Θα μπορούσα να πάρω δυο universal με μακρύτερο "λαιμό" κ να τα κουμπώσω στη θέση τους ,αλλά δεν βρήκα τον λόγο μέχρι τα μαμά να χαλάσουν τελείως.
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Ένα απο τα "θέματα" που είχα με το Τενερέ ,ήταν οι χαζές στατικές τούμπες που έτρωγα λόγω ύψους σέλας ,όταν σε χωμάτινα επικλινή εδάφη ,χρειαζόταν κάποια στιγμή να σταθεροποιήσω την μοτοσυκλέτα βάζοντας το πόδι μου κάτω ,όπου αίφνης ανακάλυπτα ,οτι δεν έφτανα ,και όταν πιά ακούμπαγε το πόδι μου κάτω ,η μηχανή είχε τέτοια κλίση που δεν κρατιόταν πλεόν όρθια ,και μπαφφφφφφ...πάρτην κάτω.


Κάποια στιγμή κ μετά απο πολλές τούμπες κ συζητήσεις επ'αυτού ,ο καλός μου φίλος ΧΛΓιώργης με λυπήθηκε.:)
και μου'φερε δωράκι (thanks George ;) ) απο τας Αγγλετέρας το ακόλουθο σεττάκι (μιλάμε για "ατόφιο χρυσάφι") :yew:


Ελυσα λοιπόν το μοχλικό (αφού πρώτα πήρα μετρήσεις στατικού υψους της μοτό απο 4 διαφορετικά σημεία της)*



έλεγξα πύρους - ρουλμάν οτι όλα είναι ΟΚ







καθαρίστηκαν κ γρασσαρίστηκαν με νέο γράσσο
και ξαναμονταρίστηκαν με τα νέα gold links






Για να καταγραφεί ,τα νεά links ήταν 7,5mm μακρύτερα απο τα stock





και ο κατασκευαστής τους είχε μετρήσει 25mm χαμήλωμα ύψους σέλλας μετά την τοποθέτησή τους.

Αλλά ,δεν φτάνει η τοποθέτησή τους.
Αν αφήσουμε το νέο σύνολο ως έχει ,τότε η μοτό θα "σουζάρει" στατικά ,με τις αντίστοιχες αρνητικές επιπτώσεις στην γεωμετρία της ,άρα κ στην ευστάθειά της..


Επρεπε λοιπόν να επαναφέρω την μοτοσυκλέτα στα σωστά γεωμετρικά πλαίσια ,σε σχέση με εκείνα που είχε πρό των νέων links.

Εδώ χρειάζονται οι μετρήσεις που ανέφερα πιό πάνω (βλ.*)

Ξαναμέτρησα λοιπόν τις στατικές αποστάσεις σημείων-εδάφους ,ακριβώς εκεί που είχα μετρήσει πρό επέμβασης.
Συγκεκριμένα: ακρη ουράς - ακρο πίσω χειρολαβής - ανω πλάκα μπροστινού - κάτω άκρο μάσκας φωτιστικού
Και μετά απο πολλές μετρήσεις κ προσθαφαιρέσεις ,έφερα την μοτό -αναλογικά- στα ίδια ακριβώς μέτρα (άρα κ γεωμετρία) που είχε πρίν.
Πως;...Μα φυσικά με το αντίστοιχο ποσοστό κατεβάσματος στις τιμονόπλακες.





Μετά απο αυτές τις επεμβάσεις ,η μοτό δοκιμάστηκε ασφάλτινα σε δυο δικάβαλες εκδρομές (480+280 χμ) δείχνοντας άψογη ,να μην πώ κ ελαφρώς καλύτερη συμπεριφορά ως πρός το στρίψιμο αλλά κ ως πρός την ευστάθεια.
Χωμάτινα δεν έχει δοκιμαστεί ακόμα.

Οι πατούσες μου πλέον πατάνε κι οι δυό ταυτόχρονα κάτω σχεδόν ολόκληρες ,και η μετατροπή με κάνει να νιώθω πιό σίγουρος κ άνετος σε στατικές μανούβρες.

Μόνο θέμα που -λογικά- προέκυψε κ θέλει λύση ,το ύψος στήριξης του πλαϊνού στάντ ,το οποίο πλέον είναι οριακής κλίσης κ θα πρέπει να κοντύνει με κάποιον τρόπο.
Δεν έχω κάνει τίποτα ακόμα γιατί ,μην θέλοντας να το κόψω ,ωστε να είναι εύκολα αναστρέψιμη η μετατροπή ,ψάχνω μήπως κ βρώ κάτι σε ματαχείρω που να ταιριάζει.

Αν και όταν κ ότι κάνω ,θα ενημερώσω.
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Εδώ κ πολύ-πολύ καιρό φοράω ενα τιμόνι FatBar της Renthal (cr high),το οποίο είχα πάρει μεταχ.απο τον συμφορουμίτη surikenjim
To συγκεκριμένο το φορούσα χωρίς αντίβαρα ,μια κ το μαμά τιμόνι μαζί με τα βιδωτά του αντίβαρα το πούλησα.(κακώς)
Αποτέλεσμα η αύξηση των κραδασμών στο τιμόνι.
Οι οποίοι κραδασμοί αυξήθηκαν πολύ περισσότερο ,όταν τοποθέτησα κλειστές χούφτες με μπάρα αλουμινίου.

Οι προβληματικοί μου τένοντες στα χέρια δεν την πάλευαν άλλο.
Τις κλειστές χούφτες τις χρειαζόμουν έτσι κι αλλιώς για το Τουτούρι ,στο οποίο κ μετοίκησαν.

Και αγοράστηκαν νέες πλαστικές της WRP για το Τενερέ
οι οποίες συνοδεύτηκαν απο τροποποιημένα σε τόρνο αντίβαρα που μού'χαν ξεμείνει απο την συμβίωσή μου με τους θρυλικούς Πήγασους της Παπρίλια.



Τα αντίβαρα τροποποιήθηκαν ώστε να κουμπώνουν στο εξωτερικό μεταλλικό πάσο της χούφτας



και απόκτησαν κ μεγαλύτερης διαμέτρου εσωτερική οπή ,ώστε να περνάει-βιδώνει η μεγαλύτερου μήκους βίδα στήριξης.



Το αποτέλεσμα είναι αυτό













Δεν μου πολυαρέσει -αισθητικά- η απόσταση μεταξύ αντίβαρου-χούφτας ,οπότε στα άμεσα σχέδιά μου είναι να ξαναπάω τα αντίβαρα στον τόρνο κ να φαγωθούν φρεζαριστά στο σχήμα του μεταλικού στηρίγματος της χούφτας ,ωστε αυτό να "χωνευτεί" μέσα τους ,κ τα αντίβαρα να φαίνονται εφαπτόμενα της χούφτας.

Κάποια στιγμή θα το κάνω κι αυτό....





ΥΓ: Σε κάποιες απο τις φωτό φαίνονται και οι after μανετούλες που έχω βάλει.
Δεν είναι κάποιας σπουδαίας μάρκας ,Κινεζιές είναι ,αλλά είναι κατασκευασμένες απο αλουμίνιο έχουν πολύ καλύτερη εργονομία απο τις μαμά ,είναι ρυθμιζόμενες ,και η ποιότητά τους μέχρι τώρα (σε αντοχή-λειτουργία-ανοδίωση κτλ) έχει αποδειχτεί zuper.
Bάλτε στη συνταγή κ μια πολύ προσιτή τιμή απο τον Η.Μπέη ,κ' μιά χαρά μου "δεσε το γλυκό".:yew:
 

Μητσάρας

Μέλος
Περιοχή
Αιτωλικό
Όνομα
Μητσος
Μοτό
Ténéré XT660z

piaggio PX200
επειδη προσεχως το μαμα τιμονι θα αντικατασταθει,στο νεο fatbar που θα μπει,θα μπουν οι touratech χουφτες και οι αποστατες τους?
φανταζομαι(δε τις εχω λυσει) θα πιανουν στο μαμα τιμονι με σπειρωμα.θα πρεπει να κανω σπειρωμα στο νεο η λες να γινεται με σφηνες που εχω απο αλλες χουφτες (acerbis,ufo) να προσαρμοστουν?
 

Miltiadis

Μέλος
Όνομα
Γιωργιόόό!!!!!
Μοτό
Σκύλος μαύρος!
Κώστα είσαι μερακλής λέμε:friendship:τσάκω 2 καραφάκια ράκα:ok:
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
επειδη προσεχως το μαμα τιμονι θα αντικατασταθει,στο νεο fatbar που θα μπει,θα μπουν οι touratech χουφτες και οι αποστατες τους?
φανταζομαι(δε τις εχω λυσει) θα πιανουν στο μαμα τιμονι με σπειρωμα.θα πρεπει να κανω σπειρωμα στο νεο η λες να γινεται με σφηνες που εχω απο αλλες χουφτες (acerbis,ufo) να προσαρμοστουν?
Οπως τα λές.
ή σπείρωμα στο τιμόνι
ή μόντα με αποστάτες-αντίβαρα κ εξτρα βάσεις.
 

Μητσάρας

Μέλος
Περιοχή
Αιτωλικό
Όνομα
Μητσος
Μοτό
Ténéré XT660z

piaggio PX200
σπειρωμα it is τοτε..
πολυ πιο απλο.
και κατι αλλο,σε περιπτωση που πρεπει να αλλαχθουν για χ ψ λογους,θα μπαινουν μετα συμβατικες χουφτες με τον κλασσικο τροπο ετσι?το λεω επειδη λογικα λογω σπειρωματος θα αλλαξει η εσωτερικη διαμετρος του τιμονιου
 
Top Bottom