Το
Οι αναρτησεις δεν παιρνουν προφανως μηκος σε καμμια περιπτωση με το να συμπιεζονται παραπανω, απλως εκτείνονται περισσοτερο. Το bump στοπ που λες δεν ειναι για να μειωνει τη διαδρομη του αμορτισερ, ειναι εκει ωστε οταν τερματισει το αμορτισερ, να μειωσει την ταχυτητα στα τελευταια κρισιμα χιλιοστα πριν το κοπανημα, ωστε να μη γινει ζημια
Ο εσωτερικος αποστατης του αμορτισερ που καθοριζει το σημειο που θα σταματησει το εμβολο σε πληρη εκταση αλλαζει, και απο εκει κερδιζεις τα επιπλεον χιλιοστα της διαδρομης του τροχου.
Δεν καταλαβαίνω σε ποιον εσωτερικό αποστάτη αναφέρεσαι αλλά στο αμορτισέρ του Dakar και σε όσα άλλα ανοιγμένα είδα, δεν υπήρχε κάτι τέτοιο! Η θέση του εμβόλου σε πλήρη έκταση καθορίζεται από εσωτερικό bump stop (αντίστοιχα με το εξωτερικό bump stop που καθορίζει τη θέση του εμβόλου σε πλήρη συμπίεση). Συνεπώς τα δυο αυτά καθορίζουν τη συνολική διαδρομή του και είναι προφανώς φτιαγμένα από ελαστικό υλικό για να μειώσουν προοδευτικά όπως σωστά επισημαίνεις την ταχύτητα του (αλλά και για να μην υπάρχει καταστροφική επαφή μετάλλου με μέταλλο), μετατρέποντας την μηχανική (κινητική για την ακρίβεια) ενέργεια σε θερμότητα μέσω ελαστικής παραμόρφωσης! Η θέση δε του εσωτερικού bump stop καθορίζεται από τη θέση της κάτω πλάκας, η οποία με τη σειρά της ορίζεται από ασφάλεια που φωλιάζει στην εσωτερική επιφάνεια του κορμού του αμορτισέρ! Άρα για να αυξηθεί η διαδρομή, είτε πρέπει να βάλεις μικρότερα bump stop (υπάρχει προφανής περιορισμός στο εξωτερικό, για να μη τερματίζει στο άνω το τμήμα του θαλάμου το έμβολο), είτε να κατεργαστείς σε μηχανουργείο (τόρνο ειδικότερα) τον κορμό, ώστε να μορφοποιησεις το αυλάκι σε χαμηλότερο σημείο (δύσκολο)! Το τελευταίο, δεν ξέρω αν το έχει κανείς και εδώ μόνο έγκειται και η απορία μου!
ΥΓ: η απόσταση μεταξύ ανώτερου και κατώτερου σημείου θέσης εμβόλου άρα και διαδρομής θα μεγαλώσει ελαφρώς, μειώνοντας και τον αριθμό/πάχος των shim που αφορούν στη λειτουργία της συμπίεσης (αυτών που βρίσκονται από την κάτω μεριά του εμβόλου), με συνέπεια χαλαρότερη απόσβεση συμπίεσης το οποίο ας δεχτούμε ότι δεν είναι το ζητούμενο, άρα το απορρίπτουμε!
ΥΓ2: Δεν είμαι επαγγελματίας "αμορτισεράς", αλλά νομίζω ότι γνωρίζω ικανοποιητικά την ανατομία και τη λειτουργία ενός αμορτισέρ!
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro