Yamaha T7 Tenere

clear

Μέλος
Περιοχή
Παλλήνη
Όνομα
Κλέαρχος
Μοτό
YAMAHA TENERE 700
Εγώ πάντως μίλησα με το k shock στους Αμπελόκηπους και μου δίνουν το Hyperpro ελατήριο που είναι προοδευτικό στα 130 ευρώ.
Η παραγγελία από την Αγγλία μου έφτανε στα 126 ευρώ.
Το ζήτημα ήταν αν θα πάρω γραμμικό ελατήριο ή προοδευτικό, δεδομένου οτι το Tenere έχει μοχλικό.
Είμαι 110 κιλά και η σύζυγος είναι 67 κιλά, οπότε ακολουθεί
Η τοποθέτηση θα γίνει αυθημερόν, αφού βγάλω το αμορτισέρ μόνος μου.
Αλλά ακόμα το σκέφτομαι αν τελικά θα βολεψει το προοδευτικό ελατήριο, αν και οι περισσότεροι προοδευτικό λανσάρουν.
 

amyroukai

Big Membered Wunderkind
Περιοχή
Μεθοριακός Σταθμός
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
X, R
Το "κακό" με το προοδευτικό στην περίπτωσή σου είναι ότι το βάρος της συζύγου θα συμπιέσει το μαλακό κομμάτι και μετά θα μείνεις με το σκληρό. Πόσο θα κάτσει πίσω, δεν θα το ξέρεις μέχρι να το δοκιμάσεις και πως θα συμπεριφέρεται η ανάρτηση με το σκληρό που απομένει πάλι δεν το ξέρεις.

Προσωπικά προτιμώ γραμμικά γιατί έχουν προβλέψιμη συμπεριφορά, ειδικά όταν συζητάμε για μηχανάκι στο οποίο θα αλλάζει το φορτίο του "συχνά" με προσθήκη δευτέρου ανθρώπου ή και αποσκευών.
 

ChristosGR

Σκουριασμένο Μέλος
Περιοχή
Αθηνα
Όνομα
Χρηστος
Μοτό
V-Strom 800 DE - Husaberg FE-390
Αν και εγώ προτιμώ τα γραμμικά ελατήρια, αν εισουν 70 - 75 κιλά θα ήταν μια επιλογή.
Απ ότι καταλαβαίνω όμως το συγκεκριμένο ελατήριο δεν είναι σκληρότερο από το εργοστασιακό απλά έχει πιο μαλακό τμήμα στην αρχή της διαδρομής του
Ακόμα και μόνος σου στην σέλα λοιπόν στα 110kg. συν εξοπλισμό νομίζω ότι δεν θα δεις μεγάλη διαφορά ακόμα και αν τερματίσεις τη προφορτιση, αφού θα καταναλώσεις το μαλακό τμήμα με το που θα κάτσεις επανω.
Τώρα αν μπορούν να σου βρουν προοδευτικό που να είναι και σκληρότερο τότε αλλάζει.
 

jon t

Μέλος
Όνομα
ΓΙΑΝΝΗΣ
Μοτό
Honda CRF1100L
Εγώ πάντως μίλησα με το k shock στους Αμπελόκηπους και μου δίνουν το Hyperpro ελατήριο που είναι προοδευτικό στα 130 ευρώ.
Η παραγγελία από την Αγγλία μου έφτανε στα 126 ευρώ.
Το ζήτημα ήταν αν θα πάρω γραμμικό ελατήριο ή προοδευτικό, δεδομένου οτι το Tenere έχει μοχλικό.
Είμαι 110 κιλά και η σύζυγος είναι 67 κιλά, οπότε ακολουθεί
Η τοποθέτηση θα γίνει αυθημερόν, αφού βγάλω το αμορτισέρ μόνος μου.
Αλλά ακόμα το σκέφτομαι αν τελικά θα βολεψει το προοδευτικό ελατήριο, αν και οι περισσότεροι προοδευτικό λανσάρουν.
Έχω βάλει στο Africa εμπρός και πίσω προοδευτικά ελατήρια της Hyperpro.

Στην συσκευασία υπάρχουν οδηγίες σεταρίσματος.
Έχουν την δικιά τους φιλοσοφία.
Η εταιρία για να ρυθμίσει τις αναρτήσεις ασχολείται μόνο με το στατικό sag, δηλαδή το βύθισμα των αναρτήσεων μόνο με το βάρος της μοτοσυκλέτας και μάλιστα χωρίς να τηρήσει το ποσοστό 10% που πολλοί έχουν σαν οδηγό σε αυτή την ρύθμιση. (συγκεκριμένα 40-50mm εμπρός σε διαδρομή 240mm και 30-40mm πίσω)

Όμως σε περίπτωση "φορτώματος" σου ζητά με την κατάλληλη προφόρτιση να έχεις στατικά με το φορτίο μόνο (π.χ. συνεπιβάτης ή και αποσκευές - όχι οδηγός) ίδια τα παραπάνω νούμερα. Ασχολείσαι στην συνέχεια με αποσβέσεις...

Έχω δοκιμάσει την μοτοσυκλέτα μόνος μου και τα νούμερα δουλεύουν.
Από τις στάνταρ ρυθμίσεις που έδιναν στην προφόρτιση, μπροστά έπρεπε να αυξήσω λίγο τιμές λόγω πρόσθετου βάρους στην μοτό μου, κάγκελα κλπ, προκειμένου να πιάσω τις ζητούμενες τιμές.

Μετρώντας δε το sag με εμένα επάνω στην μοτοσυκλέτα οι τιμές υπολείπονται κατά πολύ του θεωρητικού 30% sag, δηλαδή η μοτοσυκλέτα "κάθεται" πολύ λιγότερο από το 30% των διαδρομών της.

Δυστυχώς λόγω καραντίνας φόρτωμα δεν έχω δοκιμάσει ακόμα να επιβεβαιώσω την θεωρία τους αλλά είμαι σίγουρος ότι θα δουλεύει.
Δεν μπορείς να πεις και τυχαίους τους ανθρώπους της συγκεκριμένης εταιρίας.

Γενικά τώρα εγώ προσωπικά είμαι επιφυλλακτικός με τον γενικό κανόνα του 30% sag, εκτός και αν το προτείνει ο κατασκευαστής της μοτοσυκλέτας.
Σημασία έχει να έχει η μοτοσυκλέτα την "ισορροπία" μπρος - πίσω που είχε στο μυαλό του ο κατασκευαστής της για τον περιβόητο μέσο αναβάτη, αναλόγως και των προσωπικών γούστων και χρήσης.

Ταυτίζομαι πιο πολύ με τον άνθρωπο της Yamaha για τις αναρτήσεις, στο 9.14 του πολύ ωραίου βίντεο που είχε ανέβει πριν από λίγο καιρό.


Και στο Africa που πολλούς έχει παιδέψει για την σωστή ρύθμιση των "θεωρητικών" sag (η Honda δεν προτείνει τιμές sag) κατά την γνώμη ισχύει αυτό που λέω.
 

k0k0s

Μέτζη του νεούκτη
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κωστας
Μοτό
XTZ750 / DL650 / 1090R / Vespa 50s
Η εταιρία για να ρυθμίσει τις αναρτήσεις ασχολείται μόνο με το στατικό sag, δηλαδή το βύθισμα των αναρτήσεων μόνο με το βάρος της μοτοσυκλέτας και μάλιστα χωρίς να τηρήσει το ποσοστό 10% που πολλοί έχουν σαν οδηγό σε αυτή την ρύθμιση. (συγκεκριμένα 40-50mm εμπρός σε διαδρομή 240mm και 30-40mm πίσω)
Αυτο γινεται λογω προοδευτικων ελατηριων, αυτος ειναι ο λογος που τα προοδευτικα κανουν λιγο πιο δυσκολη τη ρυθμιση. Το μαλακο τμημα του ελατηριου καθεται πιο πολυ με το στατικο βαρος μονο της μοτο, γι'αυτο το στατικο σαγκ ειναι μεγαλυτερο απ'οτι σε ενα γραμμικο ελατηριο, αλλα το δυναμικο πρεπει να ειναι το ιδιο.

Ο γενικος κανονας του σαγκ βασικα ειναι 1/3 της διαδρομης γενικα ή 1/4 για σπορ καταστασεις πχ πιστα που δεν εχει λακουβες αλλα ασφαλτο γυαλοχαρτο. Ο λογος που θες να καταλαμβανεις το 1/3 των διαδρομων σου ειναι να εχεις το υπολοιπο 2/3 διαθεσιμο για συμπιεση ωστε να μην τερματιζεις την αναρτηση με τα οποια ασχημα αποτελεσματα, αλλα να εχεις και 1/3 διαθεσιμο για εκτονωση, ωστε ο τροχος να μην χανει επαφη σε αυτη τη φαση με το οδοστρωμα.

Ισχυει βεβαια οτι το 1/3 ειναι γενικος μπουσουλας, εαν εσενα σε βολευει το 25% ή το 40% στο στυλ οδηγησης και τη χρηση, κανενα προβλημα, αρκει να ειναι ισορροπημενο οπως λες μπρος και πισω.

Οσο για τον ανθρωπο της Γιαμαχα, ισχυει οτι εαν εχεις στησει σαγκ με γεματο ντεποζιτο, οσο πιο μεγαλο ειναι αυτο οταν αδειασει τοτε η μηχανη θα καθεται πιο "ψηλα", γι'αυτο καλο ειναι να το σεταρουμε με το ντεποζιτο στα 2/3, εαν ειμαστε τοσο ψειρες. Αυτο που λεει ομως οτι 16 λιτρα βενζινης ειναι 16 κιλα ειναι λαθος φυσικα. 16 λιτρα ειναι 10 κιλα, και κανεις δεν αφηνει το ντεποζιτο να στεγνωσει, αρα μιλαμε στην πραξη για 7-8 κιλα διαφορας, που επηρεαζουν ελαχιστα το σαγκ. Ακομη και στα μεγαλυτερα 23λιτρα ντεποζιτα, οταν φτασεις να αναβοσβηνει ρεζερβα (αρα 4 λιτρα μεσα) μιλαμε για διαφορα 10 κιλων. Με ενα κλικ στους ρυθμιστες προφορτισης το εχεις διορθωσει αμεσα...
 

clear

Μέλος
Περιοχή
Παλλήνη
Όνομα
Κλέαρχος
Μοτό
YAMAHA TENERE 700
Το γραμμικό είναι πιο σωστό γιατί θα το ρυθμίζω ανάλογα με το φόρτωμα.
Η σύζυγος ανεβάινει μόνο σε μικρές βόλτες, οπότε δεν θα χρειαστεί να κάνω συνεχείς αλλαγές.
Η Hypepro απλά είναι πιο "αξιοπιστη" σε σχέση με την άγνωστη (σε εμένα) Rally Raid.
Και η Touratech προόδευτικό ελατήριο λανσάρει (μάλλον το hyperpro ή Tractive με αλλο λογότυπο).
Aγοράζοντας απο το k shock θα μου το τοποθετήσει με 15 ευρώ περίπου. (δεν ξέρω αν τοποθετούν άλλων εταιρειών).
 

k0k0s

Μέτζη του νεούκτη
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κωστας
Μοτό
XTZ750 / DL650 / 1090R / Vespa 50s
Το γραμμικό είναι πιο σωστό γιατί θα το ρυθμίζω ανάλογα με το φόρτωμα.
Η σύζυγος ανεβάινει μόνο σε μικρές βόλτες, οπότε δεν θα χρειαστεί να κάνω συνεχείς αλλαγές.
Η Hypepro απλά είναι πιο "αξιοπιστη" σε σχέση με την άγνωστη (σε εμένα) Rally Raid.
Και η Touratech προόδευτικό ελατήριο λανσάρει (μάλλον το hyperpro ή Tractive με αλλο λογότυπο).
Aγοράζοντας απο το k shock θα μου το τοποθετήσει με 15 ευρώ περίπου. (δεν ξέρω αν τοποθετούν άλλων εταιρειών).
Ολα εξαρτωνται απο τον λογο που θες να αλλαξεις ελατηριο. Εαν το θες για περισσοτερη ανεση, βουρ για το Hyperpro το προοδευτικο. Εαν ομως το θες σαν πιο "σκληρο" ελατηριο για να ανταπεξελθει σε υψηλοτερο βαρος/φορτιο, η λυση rally raid ειναι μονοδρομος, καθως απο την εμπειρια μου τα Hyperpro δεν ειναι πιο ενισχυμενα απο τα εργοστασιακα, εκτος εαν το αναφερουν ξεκαθαρα (συνηθως λενε ξερω γω +20mm που σημαινει πιο σκληρο ελατηριο για να κερδισεις 2 ποντους απο σαγκ εαν καθεται πολυ).
 

ChristosGR

Σκουριασμένο Μέλος
Περιοχή
Αθηνα
Όνομα
Χρηστος
Μοτό
V-Strom 800 DE - Husaberg FE-390
Το γραμμικό είναι πιο σωστό γιατί θα το ρυθμίζω ανάλογα με το φόρτωμα.
Η σύζυγος ανεβάινει μόνο σε μικρές βόλτες, οπότε δεν θα χρειαστεί να κάνω συνεχείς αλλαγές.
Η Hypepro απλά είναι πιο "αξιοπιστη" σε σχέση με την άγνωστη (σε εμένα) Rally Raid.
Και η Touratech προόδευτικό ελατήριο λανσάρει (μάλλον το hyperpro ή Tractive με αλλο λογότυπο).
Aγοράζοντας απο το k shock θα μου το τοποθετήσει με 15 ευρώ περίπου. (δεν ξέρω αν τοποθετούν άλλων εταιρειών).
Επειδη γεννηθηκα και μεγαλωσα στου Γκυζη τους ξερω απο παλια στο Κ Shop, και θα σου βαλουν οτι και να τους πας.
Για την ακριβεια και εγω εκει θα παω για να μου τοποθετησουν το δικο μου μολις ερθει απο την Rally raid.
Αν δεν εχεις κανει κατι μεχρι να ερθει το δικο μου θα σε ειδοποιησω να ερθεις απο εκει αν θελεις να το δεις και απο κοντα.
Δεν ξερω αν αξιζει τον κοπο για το αμορτισερ να το βαλεις - βγαλεις μονος σου και να δωσεις 15 ευρω μονο για το ελατηριο που θα τους παρει 5 λεπτα να το αλλαξουνε στην πρεσσα οποτε θα μαθεις και το κοστος για ολα.
 
Τελευταία επεξεργασία:

clear

Μέλος
Περιοχή
Παλλήνη
Όνομα
Κλέαρχος
Μοτό
YAMAHA TENERE 700
Ολα εξαρτωνται απο τον λογο που θες να αλλαξεις ελατηριο. Εαν το θες για περισσοτερη ανεση, βουρ για το Hyperpro το προοδευτικο. Εαν ομως το θες σαν πιο "σκληρο" ελατηριο για να ανταπεξελθει σε υψηλοτερο βαρος/φορτιο, η λυση rally raid ειναι μονοδρομος, καθως απο την εμπειρια μου τα Hyperpro δεν ειναι πιο ενισχυμενα απο τα εργοστασιακα, εκτος εαν το αναφερουν ξεκαθαρα (συνηθως λενε ξερω γω +20mm που σημαινει πιο σκληρο ελατηριο για να κερδισεις 2 ποντους απο σαγκ εαν καθεται πολυ).
Ουσιαστικά το ελατήριο πρέπει να τα αλλάξω λόγω βάρους (δικού μου). Δεν έχω καταφέρει με λογική προφόρτιση να ρυθμίσω τό sag. Το μόνο που με κρατάει από το να πάρω το Rally Raid είναι κατα ποσο θα έχει αντοχή στο χρόνο και δεν θα "ξεχειλώσει".
Είδα και αυτό που έχει 10mm μεγαλύτερο μήκος
 

clear

Μέλος
Περιοχή
Παλλήνη
Όνομα
Κλέαρχος
Μοτό
YAMAHA TENERE 700
Και υπάρχει και αυτό της Tractive ( Netherlands) απο το Γερμανικό OFF-THE-ROAD.de



Υ.Γ.Από K-Tech ( βλέπε επάνω) έστειλαν Mail ότι το ελατήριο θα βγει σε παραγωγή σε ένα μήνα.
 

clear

Μέλος
Περιοχή
Παλλήνη
Όνομα
Κλέαρχος
Μοτό
YAMAHA TENERE 700
Επειδη γεννηθηκα και μεγαλωσα στου Γκυζη τους ξερω απο παλια στο Κ Shop, και θα σου βαλουν οτι και να τους πας.
Για την ακριβεια και εγω εκει θα παω για να μου τοποθετησουν το δικο μου μολις ερθει απο την Rally raid.
Αν δεν εχεις κανει κατι μεχρι να ερθει το δικο μου θα σε ειδοποιησω να ερθεις απο εκει αν θελεις να το δεις και απο κοντα.
Δεν ξερω αν αξιζει τον κοπο για το αμορτισερ να το βαλεις - βγαλεις μονος σου και να δωσεις 15 ευρω μονο για το ελατηριο που θα τους παρει 5 λεπτα να το αλλαξουνε στην πρεσσα οποτε θα μαθεις και το κοστος για ολα.
Τελικά το έβαλες το ελατήριο;
Παράγγειλα και εγώ τελικά το γραμμικό 95Nm και το περιμένω σε μία εβδομάδα.
 

ChristosGR

Σκουριασμένο Μέλος
Περιοχή
Αθηνα
Όνομα
Χρηστος
Μοτό
V-Strom 800 DE - Husaberg FE-390
Τελικά το έβαλες το ελατήριο;
Παράγγειλα και εγώ τελικά το γραμμικό 95Nm και το περιμένω σε μία εβδομάδα.
Ναι το έβαλα (90N./mm) και είναι τα καλύτερα χρήματα που μπορεις να ξοδέψεις.
Μπορεσα να ρυθμίσω το sag 4- 5 κλικ από το πιο μαλακό ενω πριν είχα σχεδόν τερματίσει την προφορτιση (26 κλικ.) και πάλι δεν μπορούσα να το φέρω εκεί που ήθελα.
Και πρακτικά σε σημεία που πριν σχεδόν τεματιζε η ανάρτηση, τώρα αισθάνεσαι την έξτρα αντίσταση από το πιο σκληρό ελατήριο.
Παρτους τηλ για ραντεβού πριν πας.
Η δουλειά έγινε σε 2 ώρες και πληρωσα €40.
 
Τελευταία επεξεργασία:

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R
Τελικά το έβαλες το ελατήριο;
Παράγγειλα και εγώ τελικά το γραμμικό 95Nm και το περιμένω σε μία εβδομάδα.
Αν επιτρέπεται για πόσα κιλά συνολικού βάρους (αναβάτης + εξοπλισμός) παράγγειλες το ελατήριο στα 95Nm ;
 

#skliros_kariolis (geez996)

γιου μεικ μι κρ'υ'ζι ρε...
ADVRIDE Team
Περιοχή
Αττικης
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
KTM 300 EXC το tpi το καλό , το 6 gays
Αν επιτρέπεται για πόσα κιλά συνολικού βάρους (αναβάτης + εξοπλισμός) παράγγειλες το ελατήριο στα 95Nm ;

Φοβαμαι μην μπει και απαντησει, καθως αμα δεις τι κουβαλα απο σνακ στην πισω σχαρα...... :secret:






και ομιλω ΠΡΟ-COVID19 βολτα.....







#Θεουλης.
 

Aldebaran

Πορτοκαλί μέλος.
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 690 Enduro '08
Voge SR4 Max
Μόνο οι κοακολες φτάνουν... :p
 

snpl

Μέλος
Περιοχή
Βιβ λα Φρανς
Όνομα
Σπύρος
Μοτό
Teneke II
Εχει ταξιδεψει κανεις φορτωμένος και με συνεπιβάτη να πει μια δυο εντυπώσεις? Αν μπορει να απαντήσει ο συνεπιβάτης ακομα καλυτερα...
 
Top Bottom