Που το θυμηθηκες ρε;;;; :funφλασιά.....
Καταποπιστικότατος!MEGA TEST
Ειχα οδηγησει πριν καποια χρονια το ΜΤ-07 σε μια εκδηλωση του περιοδικου Μοτο σε ενα αυτοσχεδιο πιστακι στο Ελληνικο και το μοτερακι του μου ειχε κανει εξαιρετικη εντυπωση. Τον περασμενο Φλεβαρη πηρα και για μια μικρη βολτα μισαωρου στην ασφαλτο στο Λονδινο το Τ700, με σκοπο να το κανω εκτεταμενο τεστ στο χωμα την ανοιξη οταν θα ανοιγε ο καιρος, αλλα ο μαμημενος κορωνοιος ακυρωσε αυτο το longer test.
Την περασμενη Τεταρτη λοιπον κανονισαμε με τη Yamaha Τρικαλων και τον Θοδωρη Νουλα να παρουμε το προσωπικο Τ700 του Θοδωρη ωστε να το δω συγκριτικα με το CRF1000 με το οποιο εχω κανει 50Κ χμ σε καθε ειδους διαδρομες. Το ιδιο ηθελε να δει και ο συνχωματερος Κωστας adventsuras ο οποιος ειχε ηδη κανει ασφαλτινο τεστ το Τ700 αλλα ηθελε να το δει στο χωμα και σε συγκριση με το CRF1000. Να ευχαριστησουμε ΚΑΙ απο δω τον Θοδωρη Νουλα ο οποιος ειναι υποδειγματικος αντιπροσωπος και promoter των Yamaha στη Θεσσαλια για την γεναιοδωρη χειρονομια του να μας δωσει το προσωπικο του Τ700 για 3.5 ωρες να το “κυνηγησουμε” σε χωματινες αλλα και ασφαλτινες διαδρομες. Μας το παρεδωσε ετοιμο για χωμα, με πιεσεις ελαστικων 25-28 και σεταρισμενο πισω για το δικο του βαρος των 95 κιλων αλλα “προς το μαλακο”, οποτε θατανε ok στο χωμα για τα δικα μας 85 και 88 κιλα αντιστοιχα. Πριν παρουμε το ασπρο-κοκκινο Τενερε, χαλβαδιασαμε λιγο τηn εκδοση Rally στο μαγαζι του.
Το πηγαμε πρωτα στο γκαραζ μου με τον Κωστα ωστε να ντυθουμε χωματινα και να φυγουμε. Οι πρωτη εντυπωση στο βαλε/βγαλε απο γκαραζ ειναι οτι ειναι πολυ πιο μανιτζεβελο/ελαφροτερο απο το CRF1000: 30 κιλα διαφορά και το δικο μου εχει επιπλεον ποδιά και καγκελα, επισης το CRF ειχε σχεδον φουλαρισμενο ρεζερβουαρ ενω το T700 οχι. Αλλα ουτε ενα χερουλι πισω να το πιασεις να το μετακινησεις ή να δεσεις κατι στην πισω σελα, μονο εξτρα.
Με το που ξεκινησαμε πηγαινοντας προς την αρχη της χωματινης διαδρομης, αρχισανε και οι δοκιμες στην ασφαλτο. Τα ανοιξαμε με 3η, 4η, 5η και 6η απο χαμηλες ταχυτητες για τα δουμε ελαστικοτητα και επιταχυνση. Το 700αρακι δε μασαει, πηγαινε συνεχως πλαι-πλαι με το CRF1000 και μονο οταν ανεβαινε αρκετα η ταχυτητα το CRF ξεκολαγε και απομακρυνοτανε. Ειδικα η 3η του Τ700 τα σπαει!!
Η διαδρομη που ειχα σχεδιασει περιελαμβανε ολων των ειδων τις χωματινες συνθηκες εκτος απο φλαταδουρες και ειναι μερος μιας διαδρομης που ειχε μπει παλια σε εναν αγωνα scrambler. Ειναι συνολικα 18χμ και εχει τα παντα, διαμηκη λουκια, φυτευτη πετρα, σαθρα κομματια, αποτoμες κατηφορες, ανηφορες με σκαλοπατια που δεν πρεπει να κλεισεις γκαζι, κλπ. Την καναμε δυο φορες, την πρωτη φορα πηρε ο Κωστας το Τ700 για να του δειξω τα δυσκολα σημεια της διαδρομης, και την δευτερη το πηρα εγω για να το τεσταρω στο χωμα. Αφου τελειωσαμε με το χωμα, καναμε και αλλα 25χμ στην ασφαλτο για να δω εγω το Τ700 και ο Κωστας το CRF. Καναμε συνολικα 65χμ μεχρι που επιστρεψαμε το μηχανακι στον Θοδωρη μετα απο 35χμ απαιτητικου χωματος και 30χμ ασφαλτου.
Μπαινω κατ’ευθειαν στο ψητο ή οπως λεν και στο χωριο μου στο Summary: Το μηχανακι τα σπαει στο χωμα και ειναι απολυτα αποδεκτο στην ασφαλτο για καποιον που θα αποδεχτει τον χωματινο προσανοτολισμο του, μειον τα μακρινα δικαβαλα ταξιδια. Ειναι κατι που ελειπε απο την αγορα, καθως συνδυαζει την ευκολια του 2κυλινδρου κινητηρα για σχετικα μακρινες αποστασεις στην ασφαλτο με σχετικα χαμηλο βαρος και επιθετικη θεση οδηγησης στο χωμα. Συνδυαζει τη γιαπωνεζικη αξιοπιστια, γραμμικοτητα και user friendly νοοτροπια με κατι απο την “μυωδη” επιθετικη συμπεριφορα ενος WR450 (κλοπυραιτ απο kordix) και ειναι οτι πρεπει γι’αυτους που θελουν ενα πολυ ικανο μηχανακι στο χωμα αλλα οχι ready-to-race καθως το τελευταιο τους πεφτει πολυ και δε θα εκμεταλευτουν ποτε τις δυνατοτητες του στο επακρο (και δε θελουν και τις αναλογες θυσιες στην ασφαλτο).
Pros: Εξαιρετικος κινητηρας (που δε βγαζει ζεστη), βαρος και αισθηση ελαφροτητας, θεση οδηγησης, συμπεριφορα στο χωμα, απολυτα αποδεκτο στην ασφαλτο, λιτο τοσο-οσο χωρις αχρειαστα ηλεκτρονικα. Cons: σχετικα budget αμορτισερ παρα τις ρυθμισεις, ποιοτητα πλαστικων, θεση ψυγειου που χρειαζεται καγκελα προστασιας, θεση εξατμισης που θα βρει στο πρωτο πεσιμο απο δεξια, καπακι συμπλεκτη που ενοχλει το δεξι ποδι χωρις μποτα.
Γυρνωντας στο τεστ, να πω οτι πηρα το μηχανακι λιγο πριν το τελος της “πρωτης” χωματινης διαδρομης, μετα απο μια δευτερη σταση που καναμε για φωτο. Η συνεχεια απο κει ειναι αρκετα δυσκολη, με αποτομο ανεβασμα με μεγαλες φυτευτες πετρες και κατεβασμα με φυσικα σκαλοπατια απο την αλλη. Με το που ξεκινησα σκεφτηκα οτι πηρα το μηχανακι στο χειροτερο σημειο, αλλα το μηχανακι ανεβηκε/κατεβηκε το δυσκολο κομματι για πλακα! Μετα απο 5’, ενοιωθα οτι ξερω το μηχανακι για μηνες και η συμπεριφορα του μου θυμιζε 1κυλινδρο 600αρι. Λιγο παρακατω ειχε ενα ελαφρα κατηφορικο σαθρο κομματι με στροφες, που θελει αρκετη προσοχη. Το πηγα με ταχυτητες που δεν τολμαω να παω το CRF, τετοια ητανε η αισθηση ελαφροτητας και η εμπιστοσυνη που μου εδινε. Μαλιστα στο τελος αυτου του χωματινου κομματιου ηρθε ο Κωστας και μου λεει “Ρε συ πως πας ετσι ξενο μηχανακι που το παιρνεις πρωτη φορα, δε φοβασαι μη γινει καμια στραβη?” (Ελπιζω να μη διαβαζει ο Θοδωρης ).
Τεσπα, απο κει και μετα ξανακαναμε ολη τη χωματινη των 18χμ οπου τουδωσα και καταλαβε. Μαλιστα σε ενα σημειο εχει ενα σχετικα αποτομο ανεβασμα με φυτευτες πετρες οπου με το CRF ανεβαινω just με 2α και το γκαζι ανοιχτο, δε νομιζω οτι ανεβαινει με 3η αν και δεν τοχω δοκιμασει. Το Τ700 ανεβηκε τοσο ευκολα με 2α που γυρισα πισω και το ανεβηκα και με 3η! Το μονο θεμα που ειχα σε μερικα σημεια ητανε η συμπεριφορα του αμορτισερ, οπου περνωντας με ταχυτητα απο μεγαλες ανωμαλιες ειχε αποτομη συμπεριφορα και σε μερικα σημεια με πεταξε αγαρμπα αριστερα-δεξια. Γενικα οι αναρτησεις του δεν εχουν την ποιοτητα και ανεση των αναρτησεων του CRF το οποιο περναει ακλονητο και σαν Mercedes πανω απο ανωμαλιες, και αυτο ειναι κατι που μου ειπε και ο Κωστας μετα απο τα πρωτα χιλιομετρα που εκανε στο χωμα με το CRF δηλ “Τι αναρτησεις ειν’αυτες!”. Απο την αλλη, μιλαμε για 10 vs 15 χιλιαρικα μηχανακι. Κατι αλλο: ειχα διαβασει οτι το μπροστινο φρενο ειναι πολυ δυνατο στο χωμα και μπορει να μπλοκαρει, εγω δεν ειχα απολυτως κανενα προβλημα και ητανε μια χαρα ακομα και οταν το τσαρουχωσα. Πληροφοριακα, το CRF εχει ακομη δυνατοτερα φρενα και ακομη κι’αυτα ειναι μια χαρα στο χωμα, βεβαια εκει δουλευει παντα το μπροστινo ABS το οποιο δε βγαινει ποτε, οταν βγαζεις το ABS βγαινει μονο το πισω.
Μετα το χωμα πηγαμε και μια καποια χιλιομετρα ασφαλτο για να δω εγω το Τ700 και ο Κωστας το CRF. Αρχισαμε απο στριφτερα επαρχιακα κομματια και καταληξαμε σε αυτοκινητοδρομο για να τα δουμε σε ψηλες ταχυτητες. Ακομη κι’εκει το Τ700 μου φανηκε απολυτα αποδεκτο, εχοντας βεβαια στο μυαλο τον χωματινο προσανατολισμο του. Η προστασια του ειναι σχετικα ικανοποιητικη, τα φρενα επισης ικανοποιητικα και η ανεση καλυτερη απ’οτι τη φανταζομουνα. Το δε κινητηρακι του ειναι εξαιρετικο και στην ασφαλτο, ειδα πολυ ευκολα 170χμω 2-3 φορες που το ανοιξα. Βεβαια μου κουνησε λιγο πανω απο τα 160χμω (ειχε και καποιο αερα) αλλα οχι κατι τραγικο. Η δε σελα του δε με προβληματισε τις 2.5 ωρες που περασα πανω της, αν και σαφως πιο λιτη/χωματινη απο αλλες σελες. Πιθανα θα θελει φτιαξιμο για μακρινα ταξιδια. Παντως και η σελα του Rally που δοκιμασα στατικα δε μου φανηκε πολυ διαφορετικη απο τη στανταρ. Και ενα τελευταιο: το μηχανακι δε βγαζει καθολου ζεστη, οπως επισης και το CRF, κατι πολυ σημαντικο σε κλειστα κομματια στο χωμα και στην πολη.
Αυτα σχετικα με το μηχανακι, θα ειναι πιθανα η επομενη μου αγορα σε ελαφρα μεταχειρισμενο (απο Νησι παντα). Σε ερωτηξη φιλων αν αξιζει να τοχω παραλληλα με το CRF, φυσικα και αξιζει για μενα: για μακρινα adventure δικαβαλα ή και για μονοκαβαλα μακρινα ασφαλτινα ταξιδια θα παιρνω το CRF, για απαιτητικες χωματινες διαδρομες με καθολου ή με λιγες αποσκευες το Τ700 ειναι μανουλα. Και σιγουρα το προτιμω απο ενα 701 ή 690 Adv αν και πιο βαρυ/”αδυναμο” λογω των πλεονεκτηματων του στην ασφαλτο. Αν ηταν ναχω βεβαια ενα μονο μηχανακι, το CRF ειναι σιγουρα καλυτερο για τη χρηση που κανω. Τελειωνοντας, πιστευω η δυναμη του Τ700 στο χωμα ειναι υπερ-αρκετη για τον χομπιστα χωματερο, οπως ειμαστε οι περισοτεροι απο μας. Well done Yamaha και ευχαριστουμε και παλι τη Yamaha Τρικαλων και τον Θοδωρη Νουλα για την ευγενικη του χορηγια γι’αυτο το τεστ.
Μακάρι να ξέραμε έναν διαχειριστή να το μεταφέρει.... (ή και στα τεστ ράιντ)Είσαι ωραίος ρε Γιώργη.
Επρεπε να το ποσταρεις στο θέμα του τ700... Να μην χαθεί στη ροή του συμβαίνει
Κωστα (και Αμυρου) στο θεμα του Τ700 ειμαστε και εδω ποσταρα, am I missing something??Επρεπε να το ποσταρεις στο θέμα του τ700... Να μην χαθεί στη ροή του συμβαίνει
Από τις πολλές τελικές τον βάρεσαν τα γεράματα, εγώ απλά τον πειράζω.Κωστα (και Αμυρου) στο θεμα του Τ700 ειμαστε και εδω ποσταρα, am I missing something??
Ε ναι αφού στο θέμα για το Τ700 διαβάζεις τα πάντα εκτός από Τ700.Κωστα (και Αμυρου) στο θεμα του Τ700 ειμαστε και εδω ποσταρα, am I missing something??
Ήπια χθες... ΣορρυΚωστα (και Αμυρου) στο θεμα του Τ700 ειμαστε και εδω ποσταρα, am I missing something??
Ε ναι αφού στο θέμα για το Τ700 διαβάζεις τα πάντα εκτός από Τ700.
Ήπια χθες... Σορρυ
:l2: . . . Με το Καλό:crs:MEGA TEST
Ειχα οδηγησει πριν καποια χρονια το ΜΤ-07 σε μια εκδηλωση του περιοδικου Μοτο σε ενα αυτοσχεδιο πιστακι στο Ελληνικο και το μοτερακι του μου ειχε κανει εξαιρετικη εντυπωση. Τον περασμενο Φλεβαρη πηρα και για μια μικρη βολτα μισαωρου στην ασφαλτο στο Λονδινο το Τ700, με σκοπο να το κανω εκτεταμενο τεστ στο χωμα την ανοιξη οταν θα ανοιγε ο καιρος, αλλα ο μαμημενος κορωνοιος ακυρωσε αυτο το longer test.
Την περασμενη Τεταρτη λοιπον κανονισαμε με τη Yamaha Τρικαλων και τον Θοδωρη Νουλα να παρουμε το προσωπικο Τ700 του Θοδωρη ωστε να το δω συγκριτικα με το CRF1000 με το οποιο εχω κανει 50Κ χμ σε καθε ειδους διαδρομες. Το ιδιο ηθελε να δει και ο συνχωματερος Κωστας adventsuras ο οποιος ειχε ηδη κανει ασφαλτινο τεστ το Τ700 αλλα ηθελε να το δει στο χωμα και σε συγκριση με το CRF1000. Να ευχαριστησουμε ΚΑΙ απο δω τον Θοδωρη Νουλα ο οποιος ειναι υποδειγματικος αντιπροσωπος και promoter των Yamaha στη Θεσσαλια για την γεναιοδωρη χειρονομια του να μας δωσει το προσωπικο του Τ700 για 3.5 ωρες να το “κυνηγησουμε” σε χωματινες αλλα και ασφαλτινες διαδρομες. Μας το παρεδωσε ετοιμο για χωμα, με πιεσεις ελαστικων 25-28 και σεταρισμενο πισω για το δικο του βαρος των 95 κιλων αλλα “προς το μαλακο”, οποτε θατανε ok στο χωμα για τα δικα μας 85 και 88 κιλα αντιστοιχα. Πριν παρουμε το ασπρο-κοκκινο Τενερε, χαλβαδιασαμε λιγο τηn εκδοση Rally στο μαγαζι του.
Το πηγαμε πρωτα στο γκαραζ μου με τον Κωστα ωστε να ντυθουμε χωματινα και να φυγουμε. Οι πρωτη εντυπωση στο βαλε/βγαλε απο γκαραζ ειναι οτι ειναι πολυ πιο μανιτζεβελο/ελαφροτερο απο το CRF1000: 30 κιλα διαφορά και το δικο μου εχει επιπλεον ποδιά και καγκελα, επισης το CRF ειχε σχεδον φουλαρισμενο ρεζερβουαρ ενω το T700 οχι. Αλλα ουτε ενα χερουλι πισω να το πιασεις να το μετακινησεις ή να δεσεις κατι στην πισω σελα, μονο εξτρα.
Με το που ξεκινησαμε πηγαινοντας προς την αρχη της χωματινης διαδρομης, αρχισανε και οι δοκιμες στην ασφαλτο. Τα ανοιξαμε με 3η, 4η, 5η και 6η απο χαμηλες ταχυτητες για τα δουμε ελαστικοτητα και επιταχυνση. Το 700αρακι δε μασαει, πηγαινε συνεχως πλαι-πλαι με το CRF1000 και μονο οταν ανεβαινε αρκετα η ταχυτητα το CRF ξεκολαγε και απομακρυνοτανε. Ειδικα η 3η του Τ700 τα σπαει!!
Η διαδρομη που ειχα σχεδιασει περιελαμβανε ολων των ειδων τις χωματινες συνθηκες εκτος απο φλαταδουρες και ειναι μερος μιας διαδρομης που ειχε μπει παλια σε εναν αγωνα scrambler. Ειναι συνολικα 18χμ και εχει τα παντα, διαμηκη λουκια, φυτευτη πετρα, σαθρα κομματια, αποτoμες κατηφορες, ανηφορες με σκαλοπατια που δεν πρεπει να κλεισεις γκαζι, κλπ. Την καναμε δυο φορες, την πρωτη φορα πηρε ο Κωστας το Τ700 για να του δειξω τα δυσκολα σημεια της διαδρομης, και την δευτερη το πηρα εγω για να το τεσταρω στο χωμα. Αφου τελειωσαμε με το χωμα, καναμε και αλλα 25χμ στην ασφαλτο για να δω εγω το Τ700 και ο Κωστας το CRF. Καναμε συνολικα 65χμ μεχρι που επιστρεψαμε το μηχανακι στον Θοδωρη μετα απο 35χμ απαιτητικου χωματος και 30χμ ασφαλτου.
Μπαινω κατ’ευθειαν στο ψητο ή οπως λεν και στο χωριο μου στο Summary: Το μηχανακι τα σπαει στο χωμα και ειναι απολυτα αποδεκτο στην ασφαλτο για καποιον που θα αποδεχτει τον χωματινο προσανοτολισμο του, μειον τα μακρινα δικαβαλα ταξιδια. Ειναι κατι που ελειπε απο την αγορα, καθως συνδυαζει την ευκολια του 2κυλινδρου κινητηρα για σχετικα μακρινες αποστασεις στην ασφαλτο με σχετικα χαμηλο βαρος και επιθετικη θεση οδηγησης στο χωμα. Συνδυαζει τη γιαπωνεζικη αξιοπιστια, γραμμικοτητα και user friendly νοοτροπια με κατι απο την “μυωδη” επιθετικη συμπεριφορα ενος WR450 (κλοπυραιτ απο kordix) και ειναι οτι πρεπει γι’αυτους που θελουν ενα πολυ ικανο μηχανακι στο χωμα αλλα οχι ready-to-race καθως το τελευταιο τους πεφτει πολυ και δε θα εκμεταλευτουν ποτε τις δυνατοτητες του στο επακρο (και δε θελουν και τις αναλογες θυσιες στην ασφαλτο).
Pros: Εξαιρετικος κινητηρας (που δε βγαζει ζεστη), βαρος και αισθηση ελαφροτητας, θεση οδηγησης, συμπεριφορα στο χωμα, απολυτα αποδεκτο στην ασφαλτο, λιτο τοσο-οσο χωρις αχρειαστα ηλεκτρονικα. Cons: σχετικα budget αμορτισερ παρα τις ρυθμισεις, ποιοτητα πλαστικων, θεση ψυγειου που χρειαζεται καγκελα προστασιας, θεση εξατμισης που θα βρει στο πρωτο πεσιμο απο δεξια, καπακι συμπλεκτη που ενοχλει το δεξι ποδι χωρις μποτα.
Γυρνωντας στο τεστ, να πω οτι πηρα το μηχανακι λιγο πριν το τελος της “πρωτης” χωματινης διαδρομης, μετα απο μια δευτερη σταση που καναμε για φωτο. Η συνεχεια απο κει ειναι αρκετα δυσκολη, με αποτομο ανεβασμα με μεγαλες φυτευτες πετρες και κατεβασμα με φυσικα σκαλοπατια απο την αλλη. Με το που ξεκινησα σκεφτηκα οτι πηρα το μηχανακι στο χειροτερο σημειο, αλλα το μηχανακι ανεβηκε/κατεβηκε το δυσκολο κομματι για πλακα! Μετα απο 5’, ενοιωθα οτι ξερω το μηχανακι για μηνες και η συμπεριφορα του μου θυμιζε 1κυλινδρο 600αρι. Λιγο παρακατω ειχε ενα ελαφρα κατηφορικο σαθρο κομματι με στροφες, που θελει αρκετη προσοχη. Το πηγα με ταχυτητες που δεν τολμαω να παω το CRF, τετοια ητανε η αισθηση ελαφροτητας και η εμπιστοσυνη που μου εδινε. Μαλιστα στο τελος αυτου του χωματινου κομματιου ηρθε ο Κωστας και μου λεει “Ρε συ πως πας ετσι ξενο μηχανακι που το παιρνεις πρωτη φορα, δε φοβασαι μη γινει καμια στραβη?” (Ελπιζω να μη διαβαζει ο Θοδωρης ).
Τεσπα, απο κει και μετα ξανακαναμε ολη τη χωματινη των 18χμ οπου τουδωσα και καταλαβε. Μαλιστα σε ενα σημειο εχει ενα σχετικα αποτομο ανεβασμα με φυτευτες πετρες οπου με το CRF ανεβαινω just με 2α και το γκαζι ανοιχτο, δε νομιζω οτι ανεβαινει με 3η αν και δεν τοχω δοκιμασει. Το Τ700 ανεβηκε τοσο ευκολα με 2α που γυρισα πισω και το ανεβηκα και με 3η! Το μονο θεμα που ειχα σε μερικα σημεια ητανε η συμπεριφορα του αμορτισερ, οπου περνωντας με ταχυτητα απο μεγαλες ανωμαλιες ειχε αποτομη συμπεριφορα και σε μερικα σημεια με πεταξε αγαρμπα αριστερα-δεξια. Γενικα οι αναρτησεις του δεν εχουν την ποιοτητα και ανεση των αναρτησεων του CRF το οποιο περναει ακλονητο και σαν Mercedes πανω απο ανωμαλιες, και αυτο ειναι κατι που μου ειπε και ο Κωστας μετα απο τα πρωτα χιλιομετρα που εκανε στο χωμα με το CRF δηλ “Τι αναρτησεις ειν’αυτες!”. Απο την αλλη, μιλαμε για 10 vs 15 χιλιαρικα μηχανακι. Κατι αλλο: ειχα διαβασει οτι το μπροστινο φρενο ειναι πολυ δυνατο στο χωμα και μπορει να μπλοκαρει, εγω δεν ειχα απολυτως κανενα προβλημα και ητανε μια χαρα ακομα και οταν το τσαρουχωσα. Πληροφοριακα, το CRF εχει ακομη δυνατοτερα φρενα και ακομη κι’αυτα ειναι μια χαρα στο χωμα, βεβαια εκει δουλευει παντα το μπροστινo ABS το οποιο δε βγαινει ποτε, οταν βγαζεις το ABS βγαινει μονο το πισω.
Μετα το χωμα πηγαμε και μια καποια χιλιομετρα ασφαλτο για να δω εγω το Τ700 και ο Κωστας το CRF. Αρχισαμε απο στριφτερα επαρχιακα κομματια και καταληξαμε σε αυτοκινητοδρομο για να τα δουμε σε ψηλες ταχυτητες. Ακομη κι’εκει το Τ700 μου φανηκε απολυτα αποδεκτο, εχοντας βεβαια στο μυαλο τον χωματινο προσανατολισμο του. Η προστασια του ειναι σχετικα ικανοποιητικη, τα φρενα επισης ικανοποιητικα και η ανεση καλυτερη απ’οτι τη φανταζομουνα. Το δε κινητηρακι του ειναι εξαιρετικο και στην ασφαλτο, ειδα πολυ ευκολα 170χμω 2-3 φορες που το ανοιξα. Βεβαια μου κουνησε λιγο πανω απο τα 160χμω (ειχε και καποιο αερα) αλλα οχι κατι τραγικο. Η δε σελα του δε με προβληματισε τις 2.5 ωρες που περασα πανω της, αν και σαφως πιο λιτη/χωματινη απο αλλες σελες. Πιθανα θα θελει φτιαξιμο για μακρινα ταξιδια. Παντως και η σελα του Rally που δοκιμασα στατικα δε μου φανηκε πολυ διαφορετικη απο τη στανταρ. Και ενα τελευταιο: το μηχανακι δε βγαζει καθολου ζεστη, οπως επισης και το CRF, κατι πολυ σημαντικο σε κλειστα κομματια στο χωμα και στην πολη.
Αυτα σχετικα με το μηχανακι, θα ειναι πιθανα η επομενη μου αγορα σε ελαφρα μεταχειρισμενο (απο Νησι παντα). Σε ερωτηξη φιλων αν αξιζει να τοχω παραλληλα με το CRF, φυσικα και αξιζει για μενα: για μακρινα adventure δικαβαλα ή και για μονοκαβαλα μακρινα ασφαλτινα ταξιδια θα παιρνω το CRF, για απαιτητικες χωματινες διαδρομες με καθολου ή με λιγες αποσκευες το Τ700 ειναι μανουλα. Και σιγουρα το προτιμω απο ενα 701 ή 690 Adv αν και πιο βαρυ/”αδυναμο” λογω των πλεονεκτηματων του στην ασφαλτο. Αν ηταν ναχω βεβαια ενα μονο μηχανακι, το CRF ειναι σιγουρα καλυτερο για τη χρηση που κανω. Τελειωνοντας, πιστευω η δυναμη του Τ700 στο χωμα ειναι υπερ-αρκετη για τον χομπιστα χωματερο, οπως ειμαστε οι περισοτεροι απο μας. Well done Yamaha και ευχαριστουμε και παλι τη Yamaha Τρικαλων και τον Θοδωρη Νουλα για την ευγενικη του χορηγια γι’αυτο το τεστ.
Τύφλα να χουν οι συντάκτες ειδικού τύπουMEGA TEST
Ειχα οδηγησει πριν καποια χρονια το ΜΤ-07 σε μια εκδηλωση του περιοδικου Μοτο σε ενα αυτοσχεδιο πιστακι στο Ελληνικο και το μοτερακι του μου ειχε κανει εξαιρετικη εντυπωση. Τον περασμενο Φλεβαρη πηρα και για μια μικρη βολτα μισαωρου στην ασφαλτο στο Λονδινο το Τ700, με σκοπο να το κανω εκτεταμενο τεστ στο χωμα την ανοιξη οταν θα ανοιγε ο καιρος, αλλα ο μαμημενος κορωνοιος ακυρωσε αυτο το longer test.
Την περασμενη Τεταρτη λοιπον κανονισαμε με τη Yamaha Τρικαλων και τον Θοδωρη Νουλα να παρουμε το προσωπικο Τ700 του Θοδωρη ωστε να το δω συγκριτικα με το CRF1000 με το οποιο εχω κανει 50Κ χμ σε καθε ειδους διαδρομες. Το ιδιο ηθελε να δει και ο συνχωματερος Κωστας adventsuras ο οποιος ειχε ηδη κανει ασφαλτινο τεστ το Τ700 αλλα ηθελε να το δει στο χωμα και σε συγκριση με το CRF1000. Να ευχαριστησουμε ΚΑΙ απο δω τον Θοδωρη Νουλα ο οποιος ειναι υποδειγματικος αντιπροσωπος και promoter των Yamaha στη Θεσσαλια για την γεναιοδωρη χειρονομια του να μας δωσει το προσωπικο του Τ700 για 3.5 ωρες να το “κυνηγησουμε” σε χωματινες αλλα και ασφαλτινες διαδρομες. Μας το παρεδωσε ετοιμο για χωμα, με πιεσεις ελαστικων 25-28 και σεταρισμενο πισω για το δικο του βαρος των 95 κιλων αλλα “προς το μαλακο”, οποτε θατανε ok στο χωμα για τα δικα μας 85 και 88 κιλα αντιστοιχα. Πριν παρουμε το ασπρο-κοκκινο Τενερε, χαλβαδιασαμε λιγο τηn εκδοση Rally στο μαγαζι του.
Το πηγαμε πρωτα στο γκαραζ μου με τον Κωστα ωστε να ντυθουμε χωματινα και να φυγουμε. Οι πρωτη εντυπωση στο βαλε/βγαλε απο γκαραζ ειναι οτι ειναι πολυ πιο μανιτζεβελο/ελαφροτερο απο το CRF1000: 30 κιλα διαφορά και το δικο μου εχει επιπλεον ποδιά και καγκελα, επισης το CRF ειχε σχεδον φουλαρισμενο ρεζερβουαρ ενω το T700 οχι. Αλλα ουτε ενα χερουλι πισω να το πιασεις να το μετακινησεις ή να δεσεις κατι στην πισω σελα, μονο εξτρα.
Με το που ξεκινησαμε πηγαινοντας προς την αρχη της χωματινης διαδρομης, αρχισανε και οι δοκιμες στην ασφαλτο. Τα ανοιξαμε με 3η, 4η, 5η και 6η απο χαμηλες ταχυτητες για τα δουμε ελαστικοτητα και επιταχυνση. Το 700αρακι δε μασαει, πηγαινε συνεχως πλαι-πλαι με το CRF1000 και μονο οταν ανεβαινε αρκετα η ταχυτητα το CRF ξεκολαγε και απομακρυνοτανε. Ειδικα η 3η του Τ700 τα σπαει!!
Η διαδρομη που ειχα σχεδιασει περιελαμβανε ολων των ειδων τις χωματινες συνθηκες εκτος απο φλαταδουρες και ειναι μερος μιας διαδρομης που ειχε μπει παλια σε εναν αγωνα scrambler. Ειναι συνολικα 18χμ και εχει τα παντα, διαμηκη λουκια, φυτευτη πετρα, σαθρα κομματια, αποτoμες κατηφορες, ανηφορες με σκαλοπατια που δεν πρεπει να κλεισεις γκαζι, κλπ. Την καναμε δυο φορες, την πρωτη φορα πηρε ο Κωστας το Τ700 για να του δειξω τα δυσκολα σημεια της διαδρομης, και την δευτερη το πηρα εγω για να το τεσταρω στο χωμα. Αφου τελειωσαμε με το χωμα, καναμε και αλλα 25χμ στην ασφαλτο για να δω εγω το Τ700 και ο Κωστας το CRF. Καναμε συνολικα 65χμ μεχρι που επιστρεψαμε το μηχανακι στον Θοδωρη μετα απο 35χμ απαιτητικου χωματος και 30χμ ασφαλτου.
Μπαινω κατ’ευθειαν στο ψητο ή οπως λεν και στο χωριο μου στο Summary: Το μηχανακι τα σπαει στο χωμα και ειναι απολυτα αποδεκτο στην ασφαλτο για καποιον που θα αποδεχτει τον χωματινο προσανοτολισμο του, μειον τα μακρινα δικαβαλα ταξιδια. Ειναι κατι που ελειπε απο την αγορα, καθως συνδυαζει την ευκολια του 2κυλινδρου κινητηρα για σχετικα μακρινες αποστασεις στην ασφαλτο με σχετικα χαμηλο βαρος και επιθετικη θεση οδηγησης στο χωμα. Συνδυαζει τη γιαπωνεζικη αξιοπιστια, γραμμικοτητα και user friendly νοοτροπια με κατι απο την “μυωδη” επιθετικη συμπεριφορα ενος WR450 (κλοπυραιτ απο kordix) και ειναι οτι πρεπει γι’αυτους που θελουν ενα πολυ ικανο μηχανακι στο χωμα αλλα οχι ready-to-race καθως το τελευταιο τους πεφτει πολυ και δε θα εκμεταλευτουν ποτε τις δυνατοτητες του στο επακρο (και δε θελουν και τις αναλογες θυσιες στην ασφαλτο).
Pros: Εξαιρετικος κινητηρας (που δε βγαζει ζεστη), βαρος και αισθηση ελαφροτητας, θεση οδηγησης, συμπεριφορα στο χωμα, απολυτα αποδεκτο στην ασφαλτο, λιτο τοσο-οσο χωρις αχρειαστα ηλεκτρονικα. Cons: σχετικα budget αμορτισερ παρα τις ρυθμισεις, ποιοτητα πλαστικων, θεση ψυγειου που χρειαζεται καγκελα προστασιας, θεση εξατμισης που θα βρει στο πρωτο πεσιμο απο δεξια, καπακι συμπλεκτη που ενοχλει το δεξι ποδι χωρις μποτα.
Γυρνωντας στο τεστ, να πω οτι πηρα το μηχανακι λιγο πριν το τελος της “πρωτης” χωματινης διαδρομης, μετα απο μια δευτερη σταση που καναμε για φωτο. Η συνεχεια απο κει ειναι αρκετα δυσκολη, με αποτομο ανεβασμα με μεγαλες φυτευτες πετρες και κατεβασμα με φυσικα σκαλοπατια απο την αλλη. Με το που ξεκινησα σκεφτηκα οτι πηρα το μηχανακι στο χειροτερο σημειο, αλλα το μηχανακι ανεβηκε/κατεβηκε το δυσκολο κομματι για πλακα! Μετα απο 5’, ενοιωθα οτι ξερω το μηχανακι για μηνες και η συμπεριφορα του μου θυμιζε 1κυλινδρο 600αρι. Λιγο παρακατω ειχε ενα ελαφρα κατηφορικο σαθρο κομματι με στροφες, που θελει αρκετη προσοχη. Το πηγα με ταχυτητες που δεν τολμαω να παω το CRF, τετοια ητανε η αισθηση ελαφροτητας και η εμπιστοσυνη που μου εδινε. Μαλιστα στο τελος αυτου του χωματινου κομματιου ηρθε ο Κωστας και μου λεει “Ρε συ πως πας ετσι ξενο μηχανακι που το παιρνεις πρωτη φορα, δε φοβασαι μη γινει καμια στραβη?” (Ελπιζω να μη διαβαζει ο Θοδωρης ).
Τεσπα, απο κει και μετα ξανακαναμε ολη τη χωματινη των 18χμ οπου τουδωσα και καταλαβε. Μαλιστα σε ενα σημειο εχει ενα σχετικα αποτομο ανεβασμα με φυτευτες πετρες οπου με το CRF ανεβαινω just με 2α και το γκαζι ανοιχτο, δε νομιζω οτι ανεβαινει με 3η αν και δεν τοχω δοκιμασει. Το Τ700 ανεβηκε τοσο ευκολα με 2α που γυρισα πισω και το ανεβηκα και με 3η! Το μονο θεμα που ειχα σε μερικα σημεια ητανε η συμπεριφορα του αμορτισερ, οπου περνωντας με ταχυτητα απο μεγαλες ανωμαλιες ειχε αποτομη συμπεριφορα και σε μερικα σημεια με πεταξε αγαρμπα αριστερα-δεξια. Γενικα οι αναρτησεις του δεν εχουν την ποιοτητα και ανεση των αναρτησεων του CRF το οποιο περναει ακλονητο και σαν Mercedes πανω απο ανωμαλιες, και αυτο ειναι κατι που μου ειπε και ο Κωστας μετα απο τα πρωτα χιλιομετρα που εκανε στο χωμα με το CRF δηλ “Τι αναρτησεις ειν’αυτες!”. Απο την αλλη, μιλαμε για 10 vs 15 χιλιαρικα μηχανακι. Κατι αλλο: ειχα διαβασει οτι το μπροστινο φρενο ειναι πολυ δυνατο στο χωμα και μπορει να μπλοκαρει, εγω δεν ειχα απολυτως κανενα προβλημα και ητανε μια χαρα ακομα και οταν το τσαρουχωσα. Πληροφοριακα, το CRF εχει ακομη δυνατοτερα φρενα και ακομη κι’αυτα ειναι μια χαρα στο χωμα, βεβαια εκει δουλευει παντα το μπροστινo ABS το οποιο δε βγαινει ποτε, οταν βγαζεις το ABS βγαινει μονο το πισω.
Μετα το χωμα πηγαμε και μια καποια χιλιομετρα ασφαλτο για να δω εγω το Τ700 και ο Κωστας το CRF. Αρχισαμε απο στριφτερα επαρχιακα κομματια και καταληξαμε σε αυτοκινητοδρομο για να τα δουμε σε ψηλες ταχυτητες. Ακομη κι’εκει το Τ700 μου φανηκε απολυτα αποδεκτο, εχοντας βεβαια στο μυαλο τον χωματινο προσανατολισμο του. Η προστασια του ειναι σχετικα ικανοποιητικη, τα φρενα επισης ικανοποιητικα και η ανεση καλυτερη απ’οτι τη φανταζομουνα. Το δε κινητηρακι του ειναι εξαιρετικο και στην ασφαλτο, ειδα πολυ ευκολα 170χμω 2-3 φορες που το ανοιξα. Βεβαια μου κουνησε λιγο πανω απο τα 160χμω (ειχε και καποιο αερα) αλλα οχι κατι τραγικο. Η δε σελα του δε με προβληματισε τις 2.5 ωρες που περασα πανω της, αν και σαφως πιο λιτη/χωματινη απο αλλες σελες. Πιθανα θα θελει φτιαξιμο για μακρινα ταξιδια. Παντως και η σελα του Rally που δοκιμασα στατικα δε μου φανηκε πολυ διαφορετικη απο τη στανταρ. Και ενα τελευταιο: το μηχανακι δε βγαζει καθολου ζεστη, οπως επισης και το CRF, κατι πολυ σημαντικο σε κλειστα κομματια στο χωμα και στην πολη.
Αυτα σχετικα με το μηχανακι, θα ειναι πιθανα η επομενη μου αγορα σε ελαφρα μεταχειρισμενο (απο Νησι παντα). Σε ερωτηξη φιλων αν αξιζει να τοχω παραλληλα με το CRF, φυσικα και αξιζει για μενα: για μακρινα adventure δικαβαλα ή και για μονοκαβαλα μακρινα ασφαλτινα ταξιδια θα παιρνω το CRF, για απαιτητικες χωματινες διαδρομες με καθολου ή με λιγες αποσκευες το Τ700 ειναι μανουλα. Και σιγουρα το προτιμω απο ενα 701 ή 690 Adv αν και πιο βαρυ/”αδυναμο” λογω των πλεονεκτηματων του στην ασφαλτο. Αν ηταν ναχω βεβαια ενα μονο μηχανακι, το CRF ειναι σιγουρα καλυτερο για τη χρηση που κανω. Τελειωνοντας, πιστευω η δυναμη του Τ700 στο χωμα ειναι υπερ-αρκετη για τον χομπιστα χωματερο, οπως ειμαστε οι περισοτεροι απο μας. Well done Yamaha και ευχαριστουμε και παλι τη Yamaha Τρικαλων και τον Θοδωρη Νουλα για την ευγενικη του χορηγια γι’αυτο το τεστ.