Yamaha T7 Tenere

snpl

Μέλος
Περιοχή
Βιβ λα Φρανς
Όνομα
Σπύρος
Μοτό
Teneke II
Μπηκα λίγο στο ψαξιμο γιατι τα ποστ του bmw320is και του Kardabix με βαλαν σε σκεψεις. Εδώ ειναι τα λάδια που λεει το αμερικάνικο owners manual του 21. Το πρωτο ποστ είχε το owners manual απο το Ευρωπαϊκό του 19. Γιατί τετοια διαφορά?
 

Kardabix

Μέλος
Περιοχή
Αγρίνιο
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
Yamaha XTZ 690
Εγώ πιστεύω ότι το 10-40 είναι οριακό για το δικό μας καλοκαίρι. Όσο αναφορά το yamalube, μετά από 2.000 χλμ που το έχω δεν παρατήρησα κάτι κακό αλλά με την τιμή που το δίνει η yamaha παίρνεις full συνθετικό 10-50/60
 

Kardabix

Μέλος
Περιοχή
Αγρίνιο
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
Yamaha XTZ 690
Σίγουρα δουλεύει πιο φτωχό αλλά και πάλι είναι το πρώτο εγχειρίδιο μοτο που βλέπω να προτείνεται μόνο ένα ιξώδες.
 

bmw320is

Μέλος
Όνομα
ALEX
Μοτό
XLV650
990 ADVENTURE
TENERE 700
HUSKY 701 ENDURO
φενταζομαι οτι τα πρωτα manual πρεπει να ηταν βιαστικα γραμμενα γιατι και εμενα μου εκανε εντυοωση οταν το ειχα διαβασει ενα ξερο 10/40 και τελος
 

pumba

Μέλος
Όνομα
pumba
Μοτό
Honda c50rr
Philips OneBlade
Μια χαρα ειναι τα 10w40, αυτες ειναι αποψεις απο το 70, τα ελαιολαδα που εβαζαν στα μοτερ και τα αεροψυκτα μοτερ της εποχης με ανοχες στο θεο. Γενικα τα μοτερ ειναι ολα πλεον σχεδιασμενα με οτι λαδι προτεινει ο κατασκευαστης, και φυσικα δεν θα πηγαινα στην ακρη της κλιμακας των προτεινομενων λαδιων επειδη θα κανει 10 μερες καυσωνα. Επισης, λαδια με υψηλότερα ιξωδη, επιρεαζουν αρκετα το στροφαρισμα και τη λειτουργια του κινητηρα.
 

kon/nos

Μέλος
Περιοχή
Αθηνα
Όνομα
Κωνσταντινος
Μοτό
r1200gs
Επισης, λαδια με υψηλότερα ιξωδη, επιρεαζουν αρκετα το στροφαρισμα και τη λειτουργια του κινητηρα.
Αυτο το τελευταιο θα μπορούσες να το εξηγήσεις;
 

pumba

Μέλος
Όνομα
pumba
Μοτό
Honda c50rr
Philips OneBlade
Αυτο το τελευταιο θα μπορούσες να το εξηγήσεις;

Δεν εχει κατι ιδιαιτερο να εξηγησω, γενικα αν βαλεις λαδι με υψηλοτερο ιξωδες, νιωθεις πως το μοτερ ειναι πιο ραθυμνο και καπως πιο μαλακο σε λειτουργια. Προσωπικα, παντα διαλεγω τα πιο λεπτορευστα λαδια που ειναι εντος προδιαγραφων, αν υπαρχει η επιλογη διαθεσιμη.
 

stefos

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Στέφανος
Μοτό
T7
Δεν εχει κατι ιδιαιτερο να εξηγησω, γενικα αν βαλεις λαδι με υψηλοτερο ιξωδες, νιωθεις πως το μοτερ ειναι πιο ραθυμνο και καπως πιο μαλακο σε λειτουργια. Προσωπικα, παντα διαλεγω τα πιο λεπτορευστα λαδια που ειναι εντος προδιαγραφων, αν υπαρχει η επιλογη διαθεσιμη.
Επιβεβαιώνω το παραπάνω σχόλιο. Στην πρώτη αλλαγή λαδιων μου έβαλαν 10w60 πλήρως συνθετικό δεν πρόσεξα κάποια διαφορά γιατι δεν είχε χιλιόμετρα ο κινητήρας. Στη δεύτερη αλλαγή με γύρισαν στο 10w40 και με το που έφυγα από το συνεργείο το μηχανάκι ήταν λες και είχε πάρει Χ άλογα. Στροφαρε πολυ πιο ελεύθερα ενώ για κάποιο λόγο μου φάνηκε οτι ακούγεται λιγότερο η κεφαλή (καπελοτα). Για το πρώτο ειμαι σίγουρος για το δεύτερο ίσως και να ήταν ιδέα μου.

Sent from my SM-G965F using Tapatalk
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
φενταζομαι οτι τα πρωτα manual πρεπει να ηταν βιαστικα γραμμενα γιατι και εμενα μου εκανε εντυοωση οταν το ειχα διαβασει ενα ξερο 10/40 και τελος
Δεν γραφει ένα ξερό 10/40.
Γράφει YAMALUBE 10/40

O λόγος της ΑΠΟΛΥΤΗΣ σύστασης ,προφανέστατος.
Μιλάμε για καινούργιες μοτό ,με χρόνια εγγύησης μπροστά τους ,άρα θα πρέπει να πηγαίνουν σε επίσημα - εξουσιοδοτημένα service ,και η αποκλειστικότητα διάθεσης & χρήσης του συγκεκριμένου προϊόντος ,είναι ένας τρόπος κατευθυνόμενης πώλησης ,με σκοπό την κερδοφορία των εμπλεκομένων.
Απλή τεχνική marketing λοιπόν (βλ.Κατευθυνόμενη Πώληση)

Θεμιτό ,μια κ οι επιχειρήσεις ,από την μεγαλύτερη (ΥΑΜΑΗΑ) έως την μικρότερη (Συνεργείο) ,έχουν σκοπό το κέρδος ,κ η εύρυθμη λειτουργία τους ,εξαρτάται απ αυτό.

Νόμιμο επίσης ,γιατί το manual ,ΔΕΝ αναφέρει πουθενά την λέξη ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ,αλλά ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟ (Recommended)
Οπότε ,δεν μπορεί να τεκμηριωθεί νομική "απαίτηση" αθέμιτου ανταγωνισμού.


Τεχνικά πλέον ,όλα τα επώνυμα 10/40 λάδια ,καλύπτουν κατά 95% τις προδιαγραφές λίπανσης των σύγχρονων κινητήρων.

Μιλώντας πάντα για καινούργιους κινητήρες τελευταίας γενιάς ,ανάγκη για κάτι πιό λεπτόρευστο (πχ 5/30 - 5/40) ,ή πολύτυπου με υψηλότερο άνω άκρο σε ιξώδες (πχ 10/50 - 10/60) ,μπορεί να υπάρξει μόνο σε περιοχές του πλανήτη με ακραία χαμηλές ή υψηλές θερμοκρασίες περιβάλλοντος ,ή ,επίσης ,για αγωνιστική χρήση.
 

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R
Μια χαρα ειναι τα 10w40, αυτες ειναι αποψεις απο το 70, τα ελαιολαδα που εβαζαν στα μοτερ και τα αεροψυκτα μοτερ της εποχης με ανοχες στο θεο. Γενικα τα μοτερ ειναι ολα πλεον σχεδιασμενα με οτι λαδι προτεινει ο κατασκευαστης, και φυσικα δεν θα πηγαινα στην ακρη της κλιμακας των προτεινομενων λαδιων επειδη θα κανει 10 μερες καυσωνα. Επισης, λαδια με υψηλότερα ιξωδη, επιρεαζουν αρκετα το στροφαρισμα και τη λειτουργια του κινητηρα.
Αυτό.
Κι εγώ πηγαίνω με τη σύσταση του κατασκευαστή με το ιξώδες (αν μου αρέσει η εταιρεία ακολουθώ και τον προτεινόμενο κατασκευαστή). Στο WR250R δε βάζω το προτεινόμενο Yamalube αλλά τα BellRay Thumber ενώ στο Nuda βάζω τα προτεινόμενα Castrol Power 1 Racing που έχω χρησιμοποιήσει αρκετά στο παρελθόν και τα εμπιστεύομαι. 10W-40 ημισυνθετικό για το μικρό και 5W-40 συνθετικό για το μεγάλο.
Edit: Επίσης σημασία έχει τι λέει ο κατασκευαστής του κινητήρα και όχι ο κατασκευαστής του λαδιού, γιαυτό μαζί με το ιξώδες προβλέπει κι άλλα ποιοτικά χαρακτηριστικά. Για μένα είναι αυτονόητη η πρόβλεψη του κατασκευαστή της μοτοσυκλέτας για τη σωστή λειτουργία της μοτοσυκλέτας και τα manual σε πολλές περιπτώσεις διαφοροποιούν τις συστάσεις σε διαφορετικά γεωγραφικά σημεία του πλανήτη, αλλά όχι πάντα και προφανώς έχει προβλεφθεί και το ένα και το άλλο. Τα λάδια είναι αντικείμενο τεράστιων συζητήσεων που πολλές φορές μπερδεύουν. Ακούς τον κατασκευαστή και έχεις ήσυχο το κεφάλι σου. Κάτι ξέρει και αυτός.
 
Τελευταία επεξεργασία:

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Δεν εχει κατι ιδιαιτερο να εξηγησω, γενικα αν βαλεις λαδι με υψηλοτερο ιξωδες, νιωθεις πως το μοτερ ειναι πιο ραθυμνο και καπως πιο μαλακο σε λειτουργια. Προσωπικα, παντα διαλεγω τα πιο λεπτορευστα λαδια που ειναι εντος προδιαγραφων, αν υπαρχει η επιλογη διαθεσιμη.
Αυτό το χω ξαναδεί να γράφεται κ να λέγεται πολλάκις.
Δεν έχω δει πουθενά όμως να αιτιολογείται τεχνικά ,με χημικούς ή μηχανολογικούς τύπους.

Υποτίθεται ότι ,τα ακριβά επώνυμα πλήρως συνθετικά λάδια 10/50-10/60 ,έχουν εξελιχθεί έτσι ,ώστε να διατηρούν την αυξημένη κινητικότητα(ρευστότητα) του λιπαντικού σε κρύα εκκίνηση ,αλλά ταυτόχρονα να μεταλλάσονται σε πιό ανθεκτικά λιπαντικά μόρια κατα την ακραία αύξηση θερμοκρασίας ,λόγω έντονης θερμοδυναμικής καταπόνησης ,σε συνδιασμό με αυξημένη θερμοκρασία περιβάλλοντος.

Αφού λοιπόν κρατάμε το κάτω όριο ιξώδους (10) το να ανεβάσουμε την δυνατότητα να έχουμε μεγαλύτερο άνω άκρο (50) ,ΑΝ το χρειαστεί ο κινητήρας ,γιατί μόνο τότε θα μεταλλαθεί χημικά το ιξώδες ,δεν καταλαβαίνω πως? μπορεί να δημιουργηθεί πρόβλημα μειωμένης λίπανσης ,άρα αύξησης τριβών ,άρα μείωσης κινητικότητας μεταλλικών μερων κινητήρα (βλ.δυσ-στροφία)

Γιατί ,ράθυμη λειτουργία κινητήρα ,σημαίνει ουσιαστικά ,υψηλότερη αντίσταση κινητικότητας (τριβές) μεταξύ των μεταλλικών μερών του κινητήρα.
Κάτι ,που είναι εντελώς αντίθετο ,με αυτό που υπόσχονται τα παν-ακριβα συνθετικά πολύτυπα λάδια ,με την πολύχρονη κ κοστοβόρα R&D εξέλιξή τους.


Επιβεβαιώνω το παραπάνω σχόλιο. Στην πρώτη αλλαγή λαδιων μου έβαλαν 10w60 πλήρως συνθετικό δεν πρόσεξα κάποια διαφορά γιατι δεν είχε χιλιόμετρα ο κινητήρας. Στη δεύτερη αλλαγή με γύρισαν στο 10w40 και με το που έφυγα από το συνεργείο το μηχανάκι ήταν λες και είχε πάρει Χ άλογα. Στροφαρε πολυ πιο ελεύθερα ενώ για κάποιο λόγο μου φάνηκε οτι ακούγεται λιγότερο η κεφαλή (καπελοτα). Για το πρώτο ειμαι σίγουρος για το δεύτερο ίσως και να ήταν ιδέα μου.

Sent from my SM-G965F using Tapatalk
Κάτι που κυκλοφορεί επίσης σαν τεχνική σύσταση ,από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου να ασχολείται ,είναι το να ΜΗΝ μπαίνουν φουλ συνθετικά λάδια σε κινητήρα ,πρίν κάνει κάποια αρκετά χλμ ,κ πάρουν τις προβλεπόμενες ανοχές τα μηχανικά του μέρη.

Στους αεροελαιόψυκτους BOXER πχ ,η σύσταση είναι ,ΟΧΙ συνθετικά (10/50-10/60) πριν τα 30-40.000 χλμ

Από την άλλη ,σε κινητήρες υψηλών επιδόσεων ,η σύσταση είναι φουλ συνθετικό (10/50-10/60) από την πρώτη αλλαγή (ρονταρίσματος)

Το γιατί ,έχει να κάνει με την φιλοσοφία μηχανολογικής κατασκευής κ εξέλιξης του εκάστοτε κινητήρα ,από τους κατασκευαστές ,κ καλό είναι να τους ακούμε.

Εκτός και αν ,για έναν κινητήρα που κυκλοφορεί χρόνια ,έχει αποδειχτεί κ τεκμηριωθεί ,οτι είχε καλύτερο μέλλον ,με διαφορετικού τυπου λαδι.
 

jon t

Μέλος
Όνομα
ΓΙΑΝΝΗΣ
Μοτό
Honda CRF1100L
Η Χόντα στο Άφρικα (1000 & 1100) στις προδιαγραφές του λιπαντικού έχει καταργήσει το πινακάκι με το συνιστόμενο ιξώδες πχ 10W 40, μαζί με τα εναλλακτικά ανάλογα με τις πάνω και κάτω θερμοκρασίες.

Στην θέση του έχει την διατύπωση "πρότυπο" 10W 30 χωρίς να δίνει άλλο ιξώδες.
Επίσης ποτέ δεν μπήκε στην διαδικασία να προτείνει συνθετικό ή έστω ημισυνθετικό, τουλάχιστον στις μοτοσυκλέτες της που δεν έχουν εξωτικά χαρακτηριστικά.

Σίγουρα οι προδιαγραφές euro (που πλέον είναι οριακά και όλα παίζουν ρόλο) έχουν να κάνουν και με το ιξώδες του λιπαντικού που επίσης επηρεάζει ελαφρά την κατανάλωση .
Έχει να κάνει με τις τυρβώδεις ροές του λιπαντικού που εξαρτώνται από το ιξώδες.

Άρα θεωρώ ότι με τον όρο "πρότυπο" δίνει το ιξώδες με το οποίο ο κινητήρας της καλύπτει τις προδιαγραφές με τις οποίες έχει πάρει έγκριση.
 

pumba

Μέλος
Όνομα
pumba
Μοτό
Honda c50rr
Philips OneBlade
Αυτό το χω ξαναδεί να γράφεται κ να λέγεται πολλάκις.
Δεν έχω δει πουθενά όμως να αιτιολογείται τεχνικά ,με χημικούς ή μηχανολογικούς τύπους.

Υποτίθεται ότι ,τα ακριβά επώνυμα πλήρως συνθετικά λάδια 10/50-10/60 ,έχουν εξελιχθεί έτσι ,ώστε να διατηρούν την αυξημένη κινητικότητα(ρευστότητα) του λιπαντικού σε κρύα εκκίνηση ,αλλά ταυτόχρονα να μεταλλάσονται σε πιό ανθεκτικά λιπαντικά μόρια κατα την ακραία αύξηση θερμοκρασίας ,λόγω έντονης θερμοδυναμικής καταπόνησης ,σε συνδιασμό με αυξημένη θερμοκρασία περιβάλλοντος.

Αφού λοιπόν κρατάμε το κάτω όριο ιξώδους (10) το να ανεβάσουμε την δυνατότητα να έχουμε μεγαλύτερο άνω άκρο (50) ,ΑΝ το χρειαστεί ο κινητήρας ,γιατί μόνο τότε θα μεταλλαθεί χημικά το ιξώδες ,δεν καταλαβαίνω πως? μπορεί να δημιουργηθεί πρόβλημα μειωμένης λίπανσης ,άρα αύξησης τριβών ,άρα μείωσης κινητικότητας μεταλλικών μερων κινητήρα (βλ.δυσ-στροφία)

Γιατί ,ράθυμη λειτουργία κινητήρα ,σημαίνει ουσιαστικά ,υψηλότερη αντίσταση κινητικότητας (τριβές) μεταξύ των μεταλλικών μερών του κινητήρα.
Κάτι ,που είναι εντελώς αντίθετο ,με αυτό που υπόσχονται τα παν-ακριβα συνθετικά πολύτυπα λάδια ,με την πολύχρονη κ κοστοβόρα R&D εξέλιξή τους.

Δεν καταλαβαινω τι ακριβως εννοεις να αποδειχθει με χημικους η μηχανολογικους τυπους. Το δευτερο νουμερο στη βαθμονομιση του λαδιου, δειχνει την καταταξη του ιξωδες στην θερμοκρασια λειτουργιας του κινητηρα (100, 120 βαθμοι κελσιου, κατι τετοιο). Επωμενως, το ιδιο λαδι, του ιδιου κατασκευαστη, αν παρεις αυτο που λεει 40 και 50, αυτο σημαινει πως οταν ο κινητηρας ειναι σε θερμοκρασια λειτουργιας, το δευτερο εχει υψηλοτερο ιξωδες απο το πρωτο. Δεδομενου οτι στα υδροψυκτα μοτερ, η θερμοκρασια λειτουργιας ειναι σχετικα σταθερη (και αυτο το αναλαμβανει το κυκλωμα ψυξης), με το υψηλοτερο ιξωδες, εχεις περισσοτερες απωλειες μεσα στον κινητηρα, οι οποιες ειναι απλα απωλειες κατα τη λειτουργια.

Εχει διαφορα δηλαδη, αν το σασμαν και ο στροφαλος κολυμπαει μεσα σε ενα πιο παχυρευστο λαδι. Οπως εγραψα και παραπανω, γενικα δεν εχω διαβασει καπου να γραφεται ιδιαιτερα αυτο, ειναι ομως κατι που εχω παρατηρησει σε διαφορες κατα καιρους αλλαγες λαδιων που εχω κανει. Την πρωτη φορα που το προσεξα δε, δεν ειχα ιδεα οτι θα μπορουσε το λαδι να εχει τετοια επιδραση στο μοτερ. Μετα οταν ξανακανα το λαθος και το επιβεβαιωσα, απλα παω παντα με οσο πιο χαμηλο ιξωδες επιτρεπεται. Αν θες αλλη μια αποδειξη, ο λογος που πλεον η αυτοκινητοβιομηχανιες το εχουν γυρισει σε πιο λεπτα λαδια, ειναι για λογους οικονομιας, και αυτο αναφερεται εκτενως. Και επειδη δε εχουν κυκλωματα που βασιζουν την λειτουργια τους σε αυτο το συγκεκριμενο ιξωδες, κλειδωνεις για παντα σε εναν τυπο λαδιου χωρις να μπορεις να πειραματιστεις.
 

k0k0s

Μέτζη του νεούκτη
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κωστας
Μοτό
XTZ750 / DL650 / 1090R / Vespa 50s
To 10w40 της μιας εταιριας μπορει να εχει ιξωδες οσο το 15w50 μιας αλλης, τυχαια τα νουμερα.

Επισης τα τελευταια χρονια το εχουν γυρισει ολοι σε συνθετικα για να μεγαλωσουν τα διαστηματα σερβις στα 15000χλμ.
 

pumba

Μέλος
Όνομα
pumba
Μοτό
Honda c50rr
Philips OneBlade
To 10w40 της μιας εταιριας μπορει να εχει ιξωδες οσο το 15w50 μιας αλλης, τυχαια τα νουμερα.

Επισης τα τελευταια χρονια το εχουν γυρισει ολοι σε συνθετικα για να μεγαλωσουν τα διαστηματα σερβις στα 15000χλμ.

Οχι ακριβως. Αυτα ειναι ISO προτυπα που αντιστοιχουν σε συγκεκριμενα cSt ranges και εκει που τελειωνει το ενα, αρχιζει το αλλο. Οποτε μονο στη θεωρητικα μπορει να πεσεις στην περιπτωση, το πιο ''παχυρευστο'' 40αρι λαδι να ειναι ιδιο με το πιο ''λεπτορευστο'' 50αρι. Αλλα προφανως, αναφερομουν πριν σε ιδιου τυπου λαδια, απο τον ιδιο κατασκευαστη, αλλιως συγκρινεις μηλα με πορτοκαλια.

Μερικοι πινακες εδω:
 

k0k0s

Μέτζη του νεούκτη
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κωστας
Μοτό
XTZ750 / DL650 / 1090R / Vespa 50s
Nαι, δε μιλαω για ακριβως τα ιδια νουμερα σε εργαστηριακες μετρησεις, αλλα χονδρικα. Πχ το 20w50 Castrol φουλ ορυκτο που εβαλα την τελευταια φορα στο Γιαμαπα ηταν εμφανως πιο λεπτορευστο απο το 20w50 ορυτκο της Divinol που εβαζα μεχρι τωρα.
 

XR Maniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
NX 650-HRC Gandhi!!
s1000xr
Στην πράξη, γιατί με την θεωρία δεν τα πήγαινα ποτέ καλά, στο boxer που ψώνισα το μακρινό 2007 ξεκίνησα να τους πηγαίνω δικά μου λάδια με ίδιο ιξώδες τα πρώτα χρόνια στο επίσημο σέρβις και μετά λίγα χρόνια η ίδια η εταιρεία πρότεινε αλλαγή ιξωδους και γενικά σε όλη την πορεία πρότεινε διαφορετικά λάδια γιατί η τεχνολογία των λαδιων προοδευσε.
Αποτέλεσμα μετά τα αρχικά ορυκτελαια που έβαζε η εταιρεία, τώρα βάζει φουλ συνθετικα
Το "καλύτερο" λάδι σίγουρα μόνο καλό κάνει στον κινητηρα.
 

bmw320is

Μέλος
Όνομα
ALEX
Μοτό
XLV650
990 ADVENTURE
TENERE 700
HUSKY 701 ENDURO
το παχυρευστο λενε οτι κανει καλο σε συνθηκες πιστας. μου εχουν πει οτι τα σπορ αμαξια εχουν σημειωση οτι αν το πας σε track day να βαλεις αλλο λαδι, πχ απο 30αρι να πας σε 60αρι
 
Top Bottom