Δεν εχει κατι ιδιαιτερο να εξηγησω, γενικα αν βαλεις λαδι με υψηλοτερο ιξωδες, νιωθεις πως το μοτερ ειναι πιο ραθυμνο και καπως πιο μαλακο σε λειτουργια. Προσωπικα, παντα διαλεγω τα πιο λεπτορευστα λαδια που ειναι εντος προδιαγραφων, αν υπαρχει η επιλογη διαθεσιμη.
Αυτό το χω ξαναδεί να γράφεται κ να λέγεται πολλάκις.
Δεν έχω δει πουθενά όμως να αιτιολογείται τεχνικά ,με χημικούς ή μηχανολογικούς τύπους.
Υποτίθεται ότι ,τα ακριβά επώνυμα πλήρως συνθετικά λάδια 10/50-10/60 ,έχουν εξελιχθεί έτσι ,ώστε να διατηρούν την αυξημένη κινητικότητα(ρευστότητα) του λιπαντικού σε κρύα εκκίνηση ,αλλά ταυτόχρονα να μεταλλάσονται σε πιό ανθεκτικά λιπαντικά μόρια κατα την ακραία αύξηση θερμοκρασίας ,λόγω έντονης θερμοδυναμικής καταπόνησης ,σε συνδιασμό με αυξημένη θερμοκρασία περιβάλλοντος.
Αφού λοιπόν κρατάμε το κάτω όριο ιξώδους (10) το να ανεβάσουμε την
δυνατότητα να έχουμε μεγαλύτερο άνω άκρο (50) ,
ΑΝ το χρειαστεί ο κινητήρας ,γιατί μόνο τότε θα μεταλλαθεί χημικά το ιξώδες ,δεν καταλαβαίνω πως? μπορεί να δημιουργηθεί πρόβλημα μειωμένης λίπανσης ,άρα αύξησης τριβών ,άρα μείωσης κινητικότητας μεταλλικών μερων κινητήρα (βλ.δυσ-στροφία)
Γιατί ,ράθυμη λειτουργία κινητήρα ,σημαίνει ουσιαστικά ,υψηλότερη αντίσταση κινητικότητας (τριβές) μεταξύ των μεταλλικών μερών του κινητήρα.
Κάτι ,που είναι εντελώς αντίθετο ,με αυτό που υπόσχονται τα παν-ακριβα συνθετικά πολύτυπα λάδια ,με την πολύχρονη κ κοστοβόρα R&D εξέλιξή τους.
Επιβεβαιώνω το παραπάνω σχόλιο. Στην πρώτη αλλαγή λαδιων μου έβαλαν 10w60 πλήρως συνθετικό δεν πρόσεξα κάποια διαφορά γιατι δεν είχε χιλιόμετρα ο κινητήρας. Στη δεύτερη αλλαγή με γύρισαν στο 10w40 και με το που έφυγα από το συνεργείο το μηχανάκι ήταν λες και είχε πάρει Χ άλογα. Στροφαρε πολυ πιο ελεύθερα ενώ για κάποιο λόγο μου φάνηκε οτι ακούγεται λιγότερο η κεφαλή (καπελοτα). Για το πρώτο ειμαι σίγουρος για το δεύτερο ίσως και να ήταν ιδέα μου.
Sent from my SM-G965F using Tapatalk
Κάτι που κυκλοφορεί επίσης σαν τεχνική σύσταση ,από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου να ασχολείται ,είναι το να ΜΗΝ μπαίνουν φουλ συνθετικά λάδια σε κινητήρα ,πρίν κάνει κάποια αρκετά χλμ ,κ πάρουν τις προβλεπόμενες ανοχές τα μηχανικά του μέρη.
Στους αεροελαιόψυκτους BOXER πχ ,η σύσταση είναι ,ΟΧΙ συνθετικά (10/50-10/60) πριν τα 30-40.000 χλμ
Από την άλλη ,σε κινητήρες υψηλών επιδόσεων ,η σύσταση είναι φουλ συνθετικό (10/50-10/60) από την πρώτη αλλαγή (ρονταρίσματος)
Το γιατί ,έχει να κάνει με την φιλοσοφία μηχανολογικής κατασκευής κ εξέλιξης του εκάστοτε κινητήρα ,από τους κατασκευαστές ,κ καλό είναι να τους ακούμε.
Εκτός και αν ,για έναν κινητήρα που κυκλοφορεί χρόνια ,έχει αποδειχτεί κ τεκμηριωθεί ,οτι είχε καλύτερο μέλλον ,με διαφορετικού τυπου λαδι.