O Χελιώτης στο Worksbike στο facebook έχει γράψει το εγκώμιο του Τ700 και καταλήγει στο ότι το παρήγγειλε...
Αντιγράφω:
2000 χιλιόμετρα all around με το TENERE 700
Το Στορυ ξεκινά 3 χρόνια πίσω όπου η YAMAHA ανακοινώνει επισήμως την έλευση του νέου μοντέλου στην μεσαία κατηγορία.
Ακολουθεί φωτογραφικα και ένα πρότζεκτ με αλουμινένιο σκελετό σχεδίαση αυστηρά τύπου DAKAR και όλος ο κόσμος περιμένει να το δει και λάιβ σε κάποια έκθεση ανά τον κόσμο.......
Και περιμένει περιμένει περιμένει..........
Δια στόματος κάποιων ανώτερων στην YAMAHA ακούγεται πως η πρώτη προσπάθεια που παρουσιάστηκε δεν άφησε και τις καλύτερες εντυπώσεις όποτε το όλο πρότζεκτ το αναλαμβάνουν οι σπεσιαλιστες του χώρου Γάλλοι με αρχηγό τον Πρόεδρο της YAMAHA EUROPE και παλιό αγωνιζόμενο στο DAKAR Eric De Seynes.
Ταυτόχρονα ανοίγει και μια πλατφόρμα επικοινωνίας με τον κόσμο όπου ο καθένας μπορεί να υποβάλλει τις προτάσεις του για το πώς θα ήθελε να είναι η μοτοσυκλέτα αυτή και αυτό το αναφέρουμε ιδιαίτερα διότι αγαπητοί φίλοι το τελικό προϊόν που παρουσιάστηκε επιτέλους στο Μιλάνο το 2018 είναι αυτο που στην πλειοψηφία του ζήτησε ο ίδιος ο καταναλωτής......
Κατά την επίσκεψή μας δε για πρώτη φορά στην συγκεκριμένη έκθεση πέρα ότι μας δωθηκε η ευκαιρία να το δούμε επιτέλους από κοντά και να το καβαλησουμε στατικά είδαμε και την μεγάλη προσέλευση του κοινού ένα κοινό όπου ηταν μοτοσυκλετιστές καταρχήν σοβαροί κατά δεύτερον με μέσο όρο ηλικίας περί τα 40 περίπου χρονια μελετώντας από πάνω έως κάτω την μοτοσυκλέτα διαβάζοντας προσεκτικά το προσπεκτους και σχεδιαζοντας το επόμενο ταξίδι τους ΧΩΡΙΣ ΟΡΙΖΟΝΤΑ.
Πίσω στα δικά μας τώρα το όλο ταξίδι με το TENERE ξεκινά ένα όμορφο πρωινό όπου σηκώνοντας το τηλέφωνο στην άλλη άκρη της γραμμής ομιλούμε με τον Διευθυντή Μαρκετιγκ της YAMAHA ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ κύριο Νίκο Σκαρο και τον αμέσως επόμενο στην ιεραρχια κύριο Γιώργο Ασημακοπουλο όπου μας ανακοινώνουν πως το TENERE WORLD TOUR έρχεται στην Ελλάδα και πως θέλουν να αναλάβουμε το πρότζεκτ της παρουσίασης του στην Πάτρα.
Με την πολύτιμη βοήθεια του φίλου και συναθλητη μας Χάρη Δημοπουλου και την αρωγή του τοπικού αντιπροσώπου Κυρίου Σαρελλα σχεδιάσαμε μια διαδρομή 25 περίπου χιλιομέτρων όπου περιελάμβανε τα πάντα από ασφαλτινο επαρχιακό σφικτό οδικό δίκτυο αμέσως μετά χωμάτινη διαδρομή με εναλλαγή HARD SOFT ανάλογα με την εμπειρία του κάθε συμμετέχοντα και για το τέλος ανοικτό γκαζερο ασφαλτινα κομματι.
Στην θέα της τεράστιας νταλίκας που αντικρίσαμε όλοι μαζί καταλάβαμε αμέσως την σοβαρότητα της όλης προσπάθειας από πλευράς YAMAHA έχοντας στην διάθεση μας 12 μοτοσυκλέτες σε όλες τις μορφές της.
Standart έκδοση Rally έκδοση Traveller έκδοση και μια ειδική έκδοση με τα αξεσουάρ που την συνοδεύουν με την αλλαγή στο μοχλικο έτσι ώστε να μπορεί να οδηγηθεί από κοντοτερους αναβάτες χωρίς να χάνεται η διαδρομή των αναρτήσεων.
Πρώτη επαφή και πέρα ότι είναι πανέμορφη κατασκευή ανοίγοντας τον διακόπτη και πατώντας το μπουτον της μιζας ένας πανέμορφος ήχος ακούγεται από το τελικό.
Στο παραμικρό άνοιγμα του γκαζιού ο κινητηρας ανταποκρίνεται αστραπιαία και βάζοντας την πρώτη σχέση στο κιβώτιο το χαρακτηριστικό βελούδινο κλακ ακούγεται και το ταξίδι Μόλις ξεκινά.
Αρχοντική θέση οδήγησης με το τιμόνι αριστα τοποθετημενο ,χειριστήρια κλπ όλα ως πρέπει λες και ήρθε ο Ιάπωνας στον ύπνο μας μας πήρε τα μετρα και το έφτιαξε για εμας.
Πολύ εύκολο στην οδήγηση είναι η πρώτη εντύπωση πολύ ροπή για μοτοσυκλέτα 700 κυβικών ιδιαίτερα ελαφριά αίσθηση και πολύ δυνατά φρένα της BREMBO παρακαλώ.
Λυτο και ουσιαστικό με ένα ευανάγνωστο και πολύ σωστά τοποθετημένο όργανο όπου από εκεί γίνονται και όλες οι ρυθμίσεις και με ένα κουμπί στο πλαι από όπου μπορεί να απενεργοποιηθεί το ABS.
Οι ρυθμοί στην άσφαλτο έχουν ανέβει και για τους Λάτρεις της ασφάλτου θα τολμήσουμε να πούμε πως σε κάποια σφικτα σημεία ο μασπιες .μπορεί να βρει εύκολα κατω αφου η μοτοσυκλέτα εμπνέει ιδιαίτερη αίσθηση και ασφαλεια μιας και το μεγαλύτερο μεταξόνιο που έχει τοποθετηθεί σε μοτοσυκλέτα ON OFF την καθιστά πραγματικα ακλόνητη .
Και έρχεται το χώμα και έρχεται ο έρωτας.....αφού η αίσθηση που έχουμε είναι πως οδηγούμε μια καθαρόαιμη Enduro με μορφή κανονικής καθημερινης μοτοσυκλετας .
Η ατέλειωτη ροπή του κινητήρα βοηθά να οδηγητε με μια σχέση επάνω αποφεύγοντας τα ντριφταρισματα οι πλήρως ρυθμιζόμενες αναρτήσεις της Kayaba με RACING καταβολές καταπίνουν στην κυριολεξία τα πάντα ο σκελετός είναι υπέρ του δέοντος στιβαρος χωρίς ταλαντώσεις και το μόνο μελανό σημείο αν μπορεί να λεχθεί αυτό είναι τα υπερβολικά δυνατά φρένα τα οποία χωρίς την χρήση του ABS σε οδόστρωμα με χαλίκι για παράδειγμα που γλυστρα θα (προβληματίσουν) τους αναβατες εκείνους οι οποίοι είναι μαθημένοι σε αυτό το ηλεκτρονικό σύστημα. Συμβουλή λοιπόν προς όλους αυτους και στο χώμα ΜΗΝ απενεργοποιείται το ABS και όλα καλά..
Τελευταίο κομμάτι της ημέρας το ασφαλτινο γκαζερο όπου η μοτοσυκλέτα κινείται πολύ άνετα με μουαγεν 140 χιλιομετρα και την ένδειξη economy στο καντράν μιας και αυτά τα χιλιόμετρα τα έχει στις 5900 στροφές δηλαδή ο κινητήρας ακόμη κοιμάται.....
Τέρμα γκάζι τώρα με το κοντέρ εύκολα να ξεπερνα τα 200 τις στροφές του κινητήρα περί τις 11200 και όλα πολύ καλά
Απόλυτα σταθερό θα προβληματίσει μόνο τους αναβάτες που διαθέτουν κράνος με γείσο αφού μετά τα 160 περίπου το ύψος της ζελατίνας φέρνει το αέρα ακριβώς στο γείσο δημιουργώντας μικρές αναταραξεις .
Στις δύο ημέρες περίπου που κράτησε η παρουσίαση μας επισκέφθηκαν γύρω στους 80 αναβάτες επί 2 φορές ο καθένας καταλαβαινετε το τι έγινε. Δεν μας ενδιέφερε ποιο θα οδηγήσουμε κοντό ψηλό με εξάτμιση η όχι απλά παρακαλούσαμε σαν μικρά παιδιά τους συμμετέχοντες αν θέλουν και άλλο........
Επόμενό ραντεβού Παρασκευή πρωί όπου τώρα ήταν η σειρά των δημοσιογράφων στην Αθήνα και πιο συγκεκριμένα στην περιοχή του Αγίου Μερκουρίου.
Αυτό που λένε πως ΔΕΝ ΠΕΡΙΓΡΑΦΩ ΑΛΛΟ είναι τίποτε μπροστά σε αυτό που έγινε.
ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΑΊΖEI στην κυριολεξία και για να σας περιγράψουμε λιτά το τι έγινε θα χρησιμοποιήσουμε τα λόγια ενός εξ αυτών ο οποίος δήλωσε πως σε κάποια στιγμή είδα έναν δρόμο όλο πέτρες έκλεισα τα μάτια άνοιξα απλά το γκάζι και ως δια μαγείας πέρασα τα πάντα χωρίς να το καταλάβω...
Και συνεχίζουμε για το ADVENTURE TOUR Βαρδούσια. 2 ημέρες 720 συνολικά χιλιόμετρα εκ των οποίων τα 480 είναι χωμά όλων των ειδών.Προερχομενοι από έναν πολύ σοβαρό τραυματισμό στο γόνατο από το Adventure Tour στην Εύβοια και με σαφείς οδηγίες από την Ανώτερα Διοίκηση πως έχουμε μια μόνο μοτοσυκλέτα και ΠΡΕΠΕΙ να την γυρίσουμε πίσω άθικτη ημασταν επιφυλακτικοί.
Ωστόσο οι αγαπητοί μας φίλοι και συνταξιδιώτες Ηλίας Μερεντιτης Γιαννης Ρουμελιώτης και Γκαρυ Γκαμπριελιαν φρόντισαν στην διάσχιση του Παρνασσου να πάρει λίγο φωτιά το βουνό.........έστω και για λίγο.Τα 950 πυροβολούσαν και η πρόκληση για την μικρή Γιαπωνέζα δεν .μπορούσε να μην απαντηθεί.Σε κάποια κομμάτια που νοιώθαμε απολυτα safe το μικρό TENERE ειναι η ΜΟΝΑΔΙΚΗ μοτοσυκλέτα αυτή την στιγμή που .μπορεί κάλλιστα να σταθεί δίπλα σε αυτούς που φωνάζουν επάξια πως έχουμε κερδίσει 15 φορές το PARI DAKAR και πως 15 χρόνια τώρα κάνεις δεν μπορεί να σταθεί δίπλα μας στο χώμα......
Φτάνοντας την πρώτη ημέρα στην Γραμμένη Οξια και έπειτα από 370 χιλιόμετρα οδήγησης νοιώθαμε απλά πως είχαμε πάει μια ωραία βόλτα και αυτή είναι επί της ουσίας η διαφορά και στα συν να προσθέσουμε πως όταν όλοι οι υπόλοιποι επισκέπτονταν καθε 150 χιλιόμετρα το πλησιέστερο βενζινάδικο το TENERE κουνούσε το χέρι στο βενζινα φωνάζοντας ΝΟ ΝΟ ΝΟ.Η μοτοσυκλέτα όταν οδηγητε μεταξύ 5000 και 6000 στροφών με την ροπή που διαθέτει και με την παραγωγή ισχύος σε αυτές τις στροφές να κυμαίνεται στο 60% της πλήρης απόδοσης της πραγματικά καεί ΑΤΜΟ.
Συνέχεια έχουμε στο 3ημερο της Κρήτης όπου την πρώτη ημέρα συμμετείχαμε στα Αγκάθα και μάλιστα ήταν και η πρώτη φορά που το TENERE οδηγητε πλήρως φορτωμένο και δικαβαλο.
Σωτήριες και πολύ καλά σχεδιασμένες οι δεστρες που διαθέτει στο πίσω φτερό όπου με 2 χταπόδια δεσαμε ανετα όλο μας το βιος.
Η θέση οδήγησης φορτωμένο με αυτό τον τρόπο και δικαβαλο δημιουργεί μια Ερωτική θέση θυμίζοντας μας άλλες εποχές πραγματικά ο συνεπιβατης έμεινε καταενθυοσιασμενος παρόλο που η προηγούμενη εμπειρία του ήταν με ROLLS ROIS δηλαδή το TENERE 1200.Είναι τέτοια η άνεση που προσφέρει και η αίσθηση ιδιαίτερα στο χωμάτινο κομμάτι Οροπεδειο Λασιθίου Οροπέδιο Καθαρού που ούτε και εμείς το περιμέναμε....Σχεδιαστικό φάουλ μόνο για την σέλλα η οποία η άνετη μονοκοματη πλατια προσφέρετε σαν αξεσουάρ στην Rally έκδοση και στην Σταντάρ μορφή προσφέρετε η διερουμενη .
Μάλλον το αντίθετο θα έπρεπε να συμβαίνει μιας και στο χώμα όταν οδηγούμε σπάνια καθόμαστε στην σέλλα συνηθως.
Επισκεφθήκαμε μέρη και φίλους γράφοντας αλλά 600 χιλιόμετρα περίπου στην Κρήτη και όταν φθάσαμε στο Βαι αντικρίσαμε ιδιοκτήτη SUPER TENERE 750 του κάποτε.Στην συζήτηση που ακολούθησε του το παραχωρησαμε για ένα μικρό TEST RIDE και όπως καταλαβαίνετε οι ρακές που ακολούθησαν ήταν μια προσφορά δική του....
Κλείνοντας τώρα αυτό το μεγάλο μονόλογο ερχομαστε και επί της ουσίας.
Θα αγοράζαμε το TENERE 700 και αν ναι γιατί?
Είμαστε ήδη στην λίστα αναμονής αγαπητοί φίλοι όπως και άλλοι φίλοι μας μιας και η ζήτηση ξεπέρασε κάθε προσδοκία.....
Αυτή η μοτοσυκλέτα εκφράζει όλο μας το ΕΙΝΑΙ διότι ανοικει για εμας στουςΜΑΧΗΤΕΣ και όχι Στους ΔΙΑΣΗΜΟΥΣ .Δεν κραυγάζει για τίποτε δεν φωνάζει δεν επιδεικνύεται είναι απλή ουσιαστική απόλυτα λειτουργικη με δική της προσωπικότητα και είναι η κατασκευή εκείνη όπου πραγματικά δεν υπάρχει ορίζοντας όπως λέει και το σλόγκαν της εταιρείας.
Είναι μελετημένη από κάθε άποψη είναι σχεδιασμένη και κατασκευασμένη στην Ευρώπη γλυτωνοντας όλους τους φόρους εκεινους και έτσι την καθιστούν επάξια στην πρώτη θέση του value for money και όχι γιατί έχει κάτι φθηνό επάνω της. Το αντίθετο μάλιστα.
Είναι η μοτοσυκλέτα εκείνη όπου ανεξάρτητα από εμπορικες προσωπικες σχέσεις κλπ κλπ προτείνουμε κάλλιστα σε όλους όπως κάναμε πολλά χρόνια πριν όταν στους φίλους μας λέγαμε πάρε 640 950 και 990 διότι είναι τα κορυφαία.
ΤΑ χρόνια πέρασαν οι σχέσεις άλλαξαν αλλά εισπράττουμε την αγάπη και την υποστήριξη όλων αυτών διότι κατάλαβαν πως αυτό το λέγαμε με την ψυχή μας και όχι γιατί υποστηρίζαμε τα λεγόμενα μας αποσκοπώντας σε Εταιρικά οφέλη και μόνο.....
Το TENERE το υποστηρίζουμε σαν τον άξιο διάδοχο και θα το υποστηρίξουμε και Τεχνικά έτσι ώστε έπειτα από πολλά χρόνια και πάλι να εισπράττουμε εκ νέου την αγάπη και την υποστήριξη του κόσμου διότι τον πείσαμε για το προϊόν και όχι για την σχέση... ....
Καλά χιλιόμετρα σε όλους σας